INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. dolnośląskie - Likwidacja stacji Modła

Sunseed - 18-11-2013, 10:49
Temat postu: Likwidacja stacji Modła
Jak w temacie, PLK właśnie rozpoczęa proces który ma wyłonić wykonawcę który dokona likwidacji tej stacji.

Czyli będzie zwykły przystanek osobowy, najprawdopodobniej bez mijanki...
I tak to dziwnie wyglądało, mała stacyjka pośrodku lasu a na niej zawsze stał jakiś dyżurny z lizakiem Smile

https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=noticeDetails¬iceIdentity=2529&expired=0
Jerry - 18-11-2013, 16:32
Temat postu: Re: Likwidacja stacji Modła
Sunseed napisał/a:
dziwnie wyglądało, mała stacyjka pośrodku lasu a na niej zawsze stał jakiś dyżurny z lizakiem


Kiedyś była to stacja węzłowa, isniała jeszcze linia do Bolesławca
Hewak - 18-11-2013, 16:43
Temat postu:
Wiadomo dokładnie kiedy stacja zostanie zamknięta?
Może i mała stacyjka po środku lasu ale nie wiem czy likwidacja jest dobrym pomysłem. Jest to linia jednotorowa i po likwidacji stacji w Modłej powstanie 24 kilometrowy szlak pomiędzy Rokitkami a Lesznem.
rail_user - 18-11-2013, 16:47
Temat postu:
Zad.... totalne. Jadąc od wsi Modła nie można było trafić na stację. A były czasy gdy na stacji krzyżowały się dwa EC. Rarytas bo w tr. spalinowej.
A teraz pytanie - co z przejazdem kat. A przy nastawni wykonawczej ? Do kat B/C , do kat. D i 20 km/hm czy pozostaje jako A ?
To teraz szlak będzie Rokitki - Leszno Górne
Hewak - 18-11-2013, 17:03
Temat postu:
rail_user, masz to w zamówieniu.
"1.7. przekwalifikować przejazdy kolejowe , w km 96,940 zabudować ssp kat.C ( urządzenia z odzysku ), w km 95,910 zrobić kat. C "
Freddie - 19-11-2013, 00:39
Temat postu:
Szła tamtędy rozebrana linia kolejowa Bolesławiec Wschód - Modła to były czasy no cóż zginie kawałek kolejowej historii Dolnego Śląska.
Zouave - 19-11-2013, 07:01
Temat postu:
Freddie napisał/a:
Szła tamtędy rozebrana linia kolejowa Bolesławiec Wschód - Modła to były czasy no cóż zginie kawałek kolejowej historii Dolnego Śląska.


Dokładnie rzecz ujmując to był fragment Kolei Lokalnej Bolesławiec - Modła (a po połączeniu Bolesławieckiej Kolei Lokalnej). Do 1945 nie była to stacja węzłowa, tylko stacja styczna kolei lokalnej z kolejami państwowymi.
konik23 - 19-11-2013, 18:42
Temat postu:
Hewak napisał/a:
Wiadomo dokładnie kiedy stacja zostanie zamknięta?
Może i mała stacyjka po środku lasu ale nie wiem czy likwidacja jest dobrym pomysłem. Jest to linia jednotorowa i po likwidacji stacji w Modłej powstanie 24 kilometrowy szlak pomiędzy Rokitkami a Lesznem.


Stacja ma być zamknięta do końca roku. Prędkość szlakowa 50km/h czyli jak coś wjedzie na szlak to przez pół godz. odstęp będzie zajęty. Mogliby pozostawić na stacji jeden tor z posterunkiem odstępowym.
sZakOOu - 19-11-2013, 21:11
Temat postu:
To samo zrobili z Iłową grubo ponad 10 lat temu. To właśnie w Iłowej mijały się pociągi Zielona Góra - Jelenia Góra. Teraz jak EC Wawel jest opóźniony (dość często tak bywa), to np. pociąg z Jeleniej Góry do Żar potrafi utknąć w Ruszowie nawet na pół godziny....
Sunseed - 20-11-2013, 23:53
Temat postu:
Niedługo Rokitki tak zaorają
KrzysiekkG - 21-11-2013, 20:29
Temat postu:
Głupota do kwadratu. Mamy XXI wiek, a w PLK dalej redukcja kosztów odbywa się tylko poprzez dewastacje i niszczenie infrastruktury kolejowej, która przecież nie jest własnością dyrektora IZ Wrocław, który pod tą decyzją się podpisał. Ciekawe ile kosztowałoby dostosowanie stacji czy też mijanki w Modle do sterowania zdalnego z Rokitek, albo Leszna Górnego. To, że teraz na linii ruch jest niewielki nie oznacza, że może wzrosnąć, a potem będzie płacz, że linia się zatyka, nie mówiąc o tym że w razie zablokowania E-30 jest to przecież linia objazdowa.

No, ale kto myśli o takich rzeczach w PLK, jednocześnie idę o zakład że złom kolorowy z urządzeń srk itp. jest już pewnie podzielony między naczelników, znajomych złomiarzy, którzy w ten sposób sprywatyzowali niejedną już stację na Dolnym Śląsku...
rail_user - 21-11-2013, 21:08
Temat postu:
Objazdową dla E30 to jest raczej 274 i 279. Ja na tej linii to wzmożonego ruchu nie widziłem nawet podczas modernizacji E30 ( l. 282 ). Większość jechała albo 274 albo 14 i 282. Czy się konuś podoba, czy nie linia ta obecnie ma marginalne znaczenie. I tu nie chodzi o te "kilka" kilo złomu tylko o etaty - redukcja o 10 (?) osób.
konik23 - 22-11-2013, 00:03
Temat postu:
pewnie że ma marginalne znaczenie bo jak szlakowa 50km/h do samego leszna górnego to jaka tam ma być wielka przepustowość niech jeszcze zamkną rokitki i małomice to dopiero będzie linia magistralna! W latach 90-tych pomiędzy lesznem górnym a rokitkami były 2 mijanki: studzanka i modła. Po nowym roku nie będzie zadnej.
KrzysiekkG - 22-11-2013, 06:20
Temat postu:
rail_user napisał/a:
Objazdową dla E30 to jest raczej 274 i 279. Ja na tej linii to wzmożonego ruchu nie widziłem nawet podczas modernizacji E30 ( l. 282 ). Większość jechała albo 274 albo 14 i 282. Czy się konuś podoba, czy nie linia ta obecnie ma marginalne znaczenie. I tu nie chodzi o te "kilka" kilo złomu tylko o etaty - redukcja o 10 (?) osób.


No właśnie jeśli chodzi o etaty (przy pracy całodobowej to będzie 5 osób) to właśnie najlepszym rozwiązaniem jest sterowanie zdalne z istniejącej nastawni w Rokitach albo Lesznie Górnym. Etatów już nie ma, a przepustowość jest zachowana.
rail_user - 23-11-2013, 14:15
Temat postu:
x 2 ! Kolega zapomniał o nastawni wykonawczej ?

Poza tym nie tak chop/siup i mamy ZS. Trzeba by "przeryć" całe srk z kilometrami kabla.
kysiek2 - 24-11-2013, 15:47
Temat postu:
Zdjęcia ze stacji jeszcze przed jej likwidacją z dzisiaj tj. 24.11.2013 tutaj
OrientExpress - 26-11-2013, 01:14
Temat postu:
konik23 napisał/a:
pewnie że ma marginalne znaczenie bo jak szlakowa 50km/h do samego leszna górnego to jaka tam ma być wielka przepustowość niech jeszcze zamkną rokitki i małomice to dopiero będzie linia magistralna! W latach 90-tych pomiędzy lesznem górnym a rokitkami były 2 mijanki: studzanka i modła. Po nowym roku nie będzie zadnej.



Moim zdaniem sprawę przepustowości linii (Legnica) Miłkowice - Żagań wydatnie poprawiłby posterunek odstępowy zlokalizowany DOKŁADNIE w połowie szlaku Rokitki - Leszno G., tj. w 101 km, co wypada tuż przy obecnie istniejącym przystanku Wierzbowa Śl.

Wówczas odcinek Miłkowice - Żagań podzielony byłby prawie równomiernie...

[ Dodano: 14-12-2013, 08:27 ]
Można już chyba powiedzieć, że w dniu dzisiejszym odbyła się ostatnia już mijanka pociągów pasażerskich relacji Żary - Legnica - Żary, i chyba już nigdy w dziejach Kolei takowe sensacje odbywać się w miejscu tym nie będę...

[ Dodano: 14-12-2013, 08:29 ]
Można już chyba powiedzieć, że w dniu dzisiejszym odbyła się ostatnia już mijanka pociągów pasażerskich relacji Żary - Legnica - Żary, i chyba już nigdy w dziejach Kolei takowe sensacje odbywać się w miejscu tym nie będę...

[ Dodano: 17-12-2013, 19:21 ]
Czy ktoś może wie jak przebiegają (stopień zaawansowania) prace likwidacyjne na st Modła?
Będę wdzięczny za odp.

[ Dodano: 22-12-2013, 17:20 ]
Czy znajdzie się Ktoś, kto wie jak wygląda sytuacja z likwidacją st. Modła??
Będę wdzięczny za info.
Hewak - 24-12-2013, 16:20
Temat postu:
Odwiedziłem stację dzisiaj. Jak narazie zaczęto murować okna w nastawni dysponującej i są już przekopane rowy pod SSP. Na przejeździe w obrębie nastawni wykonawczej jest zamontowana (choć póki co nieczynna) nowa sygnalizacja przejazdowa. Rogatki znikną a przejazd w obrębie nastawni dysponującej (wyposażony jeszcze w rogatki mechaniczne!) ma zostać całkowicie zlikwidowany.

Póki co stacja jeszcze działa i z tego co się dowiedziałem od pań z nastawni planują wyrobić się z tym do połowy stycznia. Także są to ostatnie chwile czynnej stacji. Postaram się niebawem wrzucić zdjęcia na bazę kolejową.
OrientExpress - 27-12-2013, 18:28
Temat postu:
Dzięki za info.Smile, choć trochę szkoda, iż fotek nie wtrąciłeś...

W ten oto sposób powstaje szlak Rokitki - Leszno G., o długości ok. 25 km. Zastanawiam się, czy w przyszłości (bo teraz to oczywiste, że NIE...), powstanie jakiś posterunek odstępowy na tym szlaku...?

[ Dodano: 03-02-2014, 17:19 ]
Hewak napisał/a:
Odwiedziłem stację dzisiaj. Jak narazie zaczęto murować okna w nastawni dysponującej i są już przekopane rowy pod SSP. Na przejeździe w obrębie nastawni wykonawczej jest zamontowana (choć póki co nieczynna) nowa sygnalizacja przejazdowa. Rogatki znikną a przejazd w obrębie nastawni dysponującej (wyposażony jeszcze w rogatki mechaniczne!) ma zostać całkowicie zlikwidowany.

Póki co stacja jeszcze działa i z tego co się dowiedziałem od pań z nastawni planują wyrobić się z tym do połowy stycznia. Także są to ostatnie chwile czynnej stacji. Postaram się niebawem wrzucić zdjęcia na bazę kolejową.


Czy Ktoś wie jak aktualnie wygląda "stacja" po zamknięciu? Będę wdzięczny za info:-)
Beatrycze - 26-05-2020, 13:47
Temat postu:
Modła: Zlikwidowanie mijanki ma negatywne konsekwencje.

Likwidacja mijanki Modła na trasie łączącej Legnicę z Żaganiem skończyła się trudnościami w optymalizacji rozkładu jazdy pociągów regionalnych (i, od niedawna, także dalekobieżnych). Niemal co trzeci kurs musi oczekiwać w Rokitkach lub Lesznie Górnym na zwolnienie długiego na przeszło 20 km szlaku. Czy jest szansa na odtworzenie dawnej infrastruktury?

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/modla-zlikwidowanie-mijanki-ma-negatywne-konsekwencje-96900.html
dienekes - 28-05-2020, 10:43
Temat postu:
Ale to było wiadomo w dniu kiedy posterunek likwidowali że będą problemy bo przelot między Lesznem Górnym a Rokitkami trwał prawie pół godziny bo wtedy prędkość szlakowa wynosiła 50 km/h teraz i tak jest w miarę bo prędkość podnieśli do 80.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group