INFO KOLEJ - forum kolejowe

Dworce - Numeracja torów na dworcu w Lublinie

kpecak - 02-01-2014, 18:42
Temat postu: Numeracja torów na dworcu w Lublinie
Witam, wczoraj na dworcu głównym w Lublinie usłyszałem zapowiedzi odjazdów i przyjazdów pociągów z dziwnych numerów torów. Dawniej był to odjazd np. z toru 3 przy peronie pierwszym i.t.d. Teraz pani z denerwującym tonem głosu (po każdym zdaniu dodaje znak zapytania) opowiadała odjazdy i przyjazdy z toru np. 51, 52. Żadnych oznaczeń z taką numeracją torów na peronach nie widziałem. Ludzie nieco skołowani nie wiedzą na który tor pociąg wjedzie, bo niektóre z wyświetlaczy nie działają.
Myślałem, że może torów przybyło ale gdzież tam. Wszystko po staremu.
Skąd wzięła się taka numeracja? Czy ktoś wie?

W załączniku dodaję nagranie zapowiedzi.
rail_user - 02-01-2014, 19:06
Temat postu:
Zapowiadała zgodnie z prawdą. Tory nr 1 - 22 są na "stacji towarowej". Tory przyperonowe to tory od nr 51 - 57 i 82
kpecak - 02-01-2014, 19:20
Temat postu:
Czy wszędzie w tak dziwny sposób zapowiadają, żeby ludzie nie czaili? Dlaczego zmieniono nazewnictwo? Dotychczas były to informacje oczywiste dla ludzi....
rail_user - 02-01-2014, 19:31
Temat postu:
No ale czego "nie czaili" ? Przecież na rozkładach plakatowych odjazdy/przyjazdy są właśnie takie oznaczenia.Z dużą dozą prawdopodobieństwa na stacji w Lublinie pojawiły się nowe oznaczenia ( nr peronu + nr toru). Ale może ktoś miejscowy to potwierdzi na 100 %.
Wszystko skutkiem tego, że za zapowiedzi odpowiedzialność wzięła PKP PLK SA. I zgodnie z wytycznymi ma być nr peronu, nr toru. A zapowiedzi poc. międzynarodowego powinny być w 3 językach :polskim, angielskim, i "prawosławnym" ( rosyjski lub ukraiński ).
kpecak - 02-01-2014, 22:54
Temat postu:
Z ciekawości rozglądałem się i nie widziałem tej magicznej numeracji. Nie tylko ja. Jeden pociąg miał wjechać na tor 52 a drugi na 51 przy peronie 2 i nie wiadomo było który pociąg na który. Pociąg można było rozpoznać dopiero jak wjechał. Po tabliczkach bocznych. Dawniej można było sobie wykminić, że tor nr 3, to trzeci od budynku dworca (pomijając oporowy który zawsze był torem 1a). Na plakat nie zaglądałem. Dla zwykłego zjadacza chleba nie jest oczywistym, że tory przyperonowe to te z numerami 51 - 57 i 82. Swoją drogą, ośmiu torów przyperonowych to ja tam nie widziałem. Widziałem ich 6.
Czy w Polsce gdzieś jeszcze stosuje się taką nieludzką numerację?
xMICHCIOx - 03-01-2014, 00:58
Temat postu:
Patrząc od budynku dworca:

I peron - tor 82 - ten "boczny" na wzór Ia
I peron - tor 52

II peron - tor 51
II peron - tor 53

III peron - tor 55
III peron - tor 57

Jeśli chodzi o resztę, to tory znajdujące się przy terminalu pocztowym to tor najbliżej tego budynku to nr 56 a ten bliżej peronu I to nr 54
rail_user - 03-01-2014, 15:53
Temat postu:
kpecak napisał/a:
Na plakat nie zaglądałem. Dla zwykłego zjadacza chleba nie jest oczywistym, że tory przyperonowe to te z numerami 51 - 57 i 82. Swoją drogą, ośmiu torów przyperonowych to ja tam nie widziałem. Widziałem ich 6.
Czy w Polsce gdzieś jeszcze stosuje się taką nieludzką numerację?


Dlatego , żeś "zwykły zjadacz chleba" to nie znasz numeracji Mr. Green
ElmoVanKielmo - 03-01-2014, 16:21
Temat postu:
Jaja sobie robicie mam nadzieję Shocked
Czy im się w głowach poprzewracało? Pasażera nie obchodzi numeracja torów towarowych, więc w zapowiedziach powinna być podawana numeracja torów pasażerskich wyłącznie, a przede wszystkim zgodna z oznaczeniami na peronach.
Równie dobrze mogli by podawać "Pociąg MPE 14202 wjedzie na tor główny dodatkowy. Wagony 112A i WLAB zatrzymują się w sektorze pierwszym... Bilety można kupić u kierownika pociągu, który siedzi 5 metrów za EU07".
Chory kraj...
rail_user - 03-01-2014, 17:38
Temat postu:
Ale jaka numeracja torów towarowych. Jeżeli nie ma numeracji torów na peronach ( bo w r.j. - odjazdy/przyjazdy są), to trzeba napisać do PKP PLK SA aby numerację uzupełnili.
A wtedy nawet najbardziej niekumaty pasażer trafi. Jakoś podróżni na starym Wiedniu Sud nie gineli w hali dworcowej a tam były 3 grupy peronów. Na dworcach francuzkich perony maja oznaczenie literowe i tez podróżni wsiadają do właściwych pociągów. A wtakim 'zapyziałym" Lublinie gdzie są raptem 3 perony ( i 6 torów odjazdowych ) co niektórzy nie potrafia znaleźć pociągów ? Litości, znowu "sztuczny" problem.
Jacyś nierozgarnieci mieszkańcy. W takim Poznaniu, Bydgoszczy czy Kostrzynie n. Odrą to poróżni powinni masowo nie wsiadać do właściwych pociągów.
Poza tym na bilecie nie masz MPE tylko godzinę odjazdu , nie masz wagon 102A czy WLAB tylko nr wagonu.
kpecak - 03-01-2014, 21:15
Temat postu:
Ale co mi po numeracji w "r. j.", kiedy nie ma numeracji na peronach? Jutro na 100% to sprawdzę.
Podstawowe pytanie: dlaczego zmieniono sprawdzoną i istniejącą przez parędziesiąt lat numerację torów? Tę nową wszyscy traktują z pobłażaniem. Wprowadza to w niepotrzebny stres podróżnych. Który pociąg wjeżdża na peron? Nie wiadomo. Dowiemy się z bocznych tablic na wagonach. Ważne, że pani, która zapowiada o tym wie. Tor "fifty łan".
Na peronie kilkaset osób czekających na dwa na raz zapowiedziane pociągi. Jeden wjeżdża. Wszyscy z walizami rzucają się na niego.
Wiem, te żale nie do Forum ale do plk, tlk, pkppr i takich tam (ja tego nie kumam) ale dlaczego wprowadzający ten "śliczny" sposób numeracji torów nie pomyśleli o tym?
Jeszcze raz pytam, czy na dworcach w kraju stosuje się coś takiego?

Cytat:
[ Dodano: 03-01-2014, 21:19 ]
Jeśli chodzi o resztę, to tory znajdujące się przy terminalu pocztowym to tor najbliżej tego budynku to nr 56 a ten bliżej peronu I to nr 54


Jadąc od strony Chełma- organoleptycznie (wizualnie) stwierdziłem brak tych torów. Zostały rozebrane. Taka kupa kamieni z ziemią po nich pozostała. Ciekawe, czy wprowadzą kolejną aktualizację numeracji torów dla ludzi na peronach.... Zamiast tor "fifti łan" ciekawe co teraz będzie?
rail_user - 03-01-2014, 22:25
Temat postu:
Ja się dziwię, że wogóle trafiłeś na lubelski dworzec. Mr. Green

A dla wszystkich 'zagubionych" w Lublinie
http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/htmlets/lublin.png
Polecam zwrócić uwagę na datę i przestać szukać "sztucznych" problemów Smile
kpecak - 03-01-2014, 22:53
Temat postu:
Ok. Mapkę sobie wydrukuję. Wymażę nieistniejące tory 56 i 54 i już nie będę mieć wyimaginowanych problemów wreszcie. Dzięki! Nie podejmuję więcej tematu.
Spokojnych przesiadek na dworcu w Lublinie. Z mapką oczywiście.
rail_user - 03-01-2014, 23:06
Temat postu:
kpecak napisał/a:
Ok. Mapkę sobie wydrukuję. Wymażę nieistniejące tory 56 i 54 i już nie będę mieć wyimaginowanych problemów wreszcie. Dzięki! Nie podejmuję więcej tematu.
Spokojnych przesiadek na dworcu w Lublinie. Z mapką oczywiście.


No ale dasz znać czy "w terenie" ( na peronach ) są oznaczenia torów ? Bo jak nie ma to możesz pisać na Okopową.
witcher - 04-01-2014, 07:20
Temat postu:
Zapewniam Wszystkich zainteresowanych, że nowe oznaczenia na peronach w Lubinie są i były wcześniej przed 15 grudnia ( data wejścia nowego rozkładu jazdy). Nie ma mowy więc o zaskoczeniu. Mało tego plakaty z nowym rozkładem jazdy pojawiły się w listopadzie i już tam była nowa / stara numeracja torów. Pozdro
blakop - 04-01-2014, 11:43
Temat postu:
W wielu miejscach w Polsce spotkałem się z wprowadzeniem numeracji torów faktycznej - wynikającą z planów stacyjnych.Ale nie wszędzie. W Poznaniu np. nie.

Czy był to manewr dobry - nie wiem.W pełni rozumiem kolegę @kpecak. Chodzi o to, że przez lata tory przy peronach numerowano zwyczajowo, dla podróżnych jako kolejne liczby od 1 do ileś tam. Szczególne znaczenie ma to myślę na stacjach, gdzie część pasażerska to powiedzmy trzy tory przy dwóch operonach, numerowane od dziesięcioleci 1, 2 i 3. Ponieważ jednak jest to np duża stacja węzłowa z rozbudowanym układem torowym, to okazuje się, że na planach stacyjnych są to tak naprawdę tory 124, 122 i 95 Neutral
Pytanie czy rzeczywiście przerzucenie tej numeracji kolejowej do rozkładu cokolwiek wnosi do sprawy? Ułatwia jakoś postępowanie? Chyba nie bardzo - o ile ktoś nie jest MIKOLEM to na hasło, że pociąg odjedzie z toru 122 raczej czytelne nie jest... Poza tym zastanawiam się jak kolej przez lata funkcjonowała bez obarczania pasażera informacją na temat faktycznej numeracji toru...

@rail_user - w Poznaniu pasażerowie wcale tak łatwo sobie nie radzą. Standardem jest tu puszczanie trzech pociągów z jednego peronu. Podróżny wpadający na peron w ostatniej chwili ma wtedy spory problem. Jak wiesz w Poznaniu w takiej sytuacji szczekaczka ogranicza się do komunikatu " na torze przy peronie piątym podstawione są dwa pociągi - proszę zwrócić uwagę na tablice na wagonach" - oczywiście mowa tylko o jednej krawędzi - przy drugiej może być to samo, a wtedy mamy cztery pociągi z jednego peronu - jeśli dodatkowe są to kible bez tablic bocznych to tak różowo nie jest.
danio - 04-01-2014, 11:56
Temat postu:
Na stacji w moim mieście zawsze podawali nr toru, i jakoś nie było problemu. Zawsze sobie ludzie radzili.
Nie wiem w czym jest problem. Peron można sprawdzić wcześniej. Są tablice elektroniczne. Megafoniści powtarzają po 3-4 razy. Niektórzy zawsze będą mieli problem. A jak się idzie na pociąg na ostatnią chwilę, to sorry, ale to jest problem pasażera.
Anonymous - 04-01-2014, 12:19
Temat postu:
Jeśli pasażer zgłasza problem, to najprawdopodobniej problem istnieje.
To kolej jest dla pasażera a nie pasażer dla kolei, ale niektórzy nigdy tego nie zrozumieją.
rail_user - 04-01-2014, 15:22
Temat postu:
blakop napisał/a:
W wielu miejscach w Polsce spotkałem się z wprowadzeniem numeracji torów faktycznej - wynikającą z planów stacyjnych.Ale nie wszędzie. W Poznaniu np. nie.


Na pewno ? W r.j. są podane nr peronu ( cyfra rzymska) i nr toru ( cyfra arabska). Na gruncie ( czyli na peronach) już częściowo jest ( na wyświetlaczach ). W ciągu miesiąca będzą nowe oznaczenia i oprócz nr peronu będzie nr toru.

[ Dodano: 04-01-2014, 15:28 ]
blakop napisał/a:

@rail_user - w Poznaniu pasażerowie wcale tak łatwo sobie nie radzą. Standardem jest tu puszczanie trzech pociągów z jednego peronu. Podróżny wpadający na peron w ostatniej chwili ma wtedy spory problem. Jak wiesz w Poznaniu w takiej sytuacji szczekaczka ogranicza się do komunikatu " na torze przy peronie piątym podstawione są dwa pociągi - proszę zwrócić uwagę na tablice na wagonach" - oczywiście mowa tylko o jednej krawędzi - przy drugiej może być to samo, a wtedy mamy cztery pociągi z jednego peronu - jeśli dodatkowe są to kible bez tablic bocznych to tak różowo nie jest.


Standardem ? raczej sporadycznie. Dwa pociągi to i owszem standard - szczególnie wgodzinach szczytu.
Co do zapowiedzi - kiedy byłeś ostatnio w Poznaniu ? Wydaje mi się , że przed 15.grudnia.
I po to mają być oznaczenia torów - krawędzi peronowych ( jak w cywilizowanych kolejach ) bo sam peron nic nie wnosi, szczególnie na dużych stacjach.
A duże stacje dodatkowo powinny mieć oznaczenie sektorowe ( i Poznań będzie miał).
blakop - 04-01-2014, 21:42
Temat postu:
Dziś podłączali ostatnie tablice i faktycznie na wyświetlaczach pojawiły się nr torów.
Zapowiedzi są jednak nadal bez numeru toru. A odjazdy dwóch pociągów z jednego toru są w Poznaniu standardem - może i w godzinach szczytu, ale jednak. Dotyczy to szczególnie peronów 5 i 6. Jeśli masz jakieś informacje o tym, że są podawane nr torów w zapowiedziach to wrzuć najlepiej nagranie na forum, bo ja z dworca wróciłem jakieś 2h temu i twierdzę, że nie są.

Nadal też nie uważam, aby przenoszenie technicznych aspektów funkcjonowania kolei do informacji pasażera (czyli podawanie klientowi faktycznej numeracji torów z planów stacyjnych) poprawiało czytelność rozkładu i funkcjonalność dworca. Są chyba na to lepsze metody.
Idąc w tą stronę może i dla peronów można by znaleźć inną numerację? Wszak "odjedzie z toru pierwszego przy peronie pierwszym" nie brzmi tak fantastycznie jak "odjedzie z toru 128 przy peronie 254v" Cool

Zresztą... Czy ten peron się nazywa tak, czy inaczej, to i tak stoi na nim brudny, nie do końca sprawny kibel - ten sam od kilkudziesięciu lat... No ale nr peronów zmienili, nie?? To nie można mówić, że nam się kolej nie zmienia... Śmiech
witcher - 04-01-2014, 22:31
Temat postu:
Nie bierzecie jeszcze jednej rzeczy pod uwagę. Może najważniejszej w całej tej dyskusji tzn. bezpieczeństwa. Chodzi mi o stacje na których komunikaty wygłaszają dyżurni ruchu. Dochodziło często do sytuacji, że numeracja torów przy dworcach ( dla pasażera ) była inna jak w planach schematycznych, wykazach torów, czy też regulaminie technicznym danej stacji. Dyżurny ruchu wygłaszający komunikat megafonowy musiał używać innej numeracji torów która była inna niż miał w w/w dokumentach. Przy zamknięciach torowych, usterek w działaniu urządzeń sterowania ruchem kolejowym było realne zagrożenia dla bezpieczeństwa.
rail_user - 04-01-2014, 23:16
Temat postu:
blakop napisał/a:
Dziś podłączali ostatnie tablice i faktycznie na wyświetlaczach pojawiły się nr torów.
Zapowiedzi są jednak nadal bez numeru toru. A odjazdy dwóch pociągów z jednego toru są w Poznaniu standardem - może i w godzinach szczytu, ale jednak. Dotyczy to szczególnie peronów 5 i 6. Jeśli masz jakieś informacje o tym, że są podawane nr torów w zapowiedziach to wrzuć najlepiej nagranie na forum, bo ja z dworca wróciłem jakieś 2h temu i twierdzę, że nie są.


Ale ja nie pisałem, że w Poznaniu zapowiadane są również numery torów. Prawdopodobnie nie będą ( bo nowy system jeszcze nie odebrany) jest niewydolny przy komunikatach które podano w wytycznych.
Tak na marginesie to Biuro Informacji Pasażeskiej (czy jak tam "ono" się zwie) wie , że "gdzieś coś dzwoni tylko nie wiadomo w którym Kościele"
Żąda np. 2 zapowiedzi, że pociąg się podstawia, zapowiedzi, że pociąg stoi przy peronie, zapowiedzi ,ze pociąg jest gotowy do odjazdu. To jeszcze było do "przejścia". Ale wymyślono również zapowiedzi o opóźnieniu podstawienia pociągu. Skutkiem tego komunikaty zapowiadane z "automatu" są zrywane w połowie zapowiedzi. Albo nakładają są na siebie. Można oczywiście zapowiedzieć "ręcznie" Mr. Green . Ale przy takiej częstotliwości pociągów w godzinach szczytu ( rannego i popołudniowego ) pracownice również są nie wydolne. Musiało by ich być 4 ( a nie 2).
Co mnie w nowym sysyteme wkurza to to, że na dworcach ( głownym i Zachodnim ), na"kominach" podane są odjazdy/przyjazdy, natomiast na wyświetlaczach peronowych wyświetlane są w ostatniej chwili.

[ Dodano: 04-01-2014, 23:21 ]
blakop napisał/a:
Nadal też nie uważam, aby przenoszenie technicznych aspektów funkcjonowania kolei do informacji pasażera (czyli podawanie klientowi faktycznej numeracji torów z planów stacyjnych) poprawiało czytelność rozkładu i funkcjonalność dworca. Są chyba na to lepsze metody.


Jeżeli ędzie poprawnie oznakowany do dlaczego nie ? Jeżeli pasażer będzie miał informację naet taka, że poc. X odjedzie z peronu 2 przy torze 5 i to będzie zaznaczone czytelnie na peronie/peonach to się raczej nie zgubi.
Ideałem była by numeracja krawędzi peronowych.
tender - 05-01-2014, 21:18
Temat postu:
Cytat:
Jeżeli pasażer będzie miał informację naet taka, że poc. X odjedzie z peronu 2 przy torze 5 i to będzie zaznaczone czytelnie na peronie/peonach to się raczej nie zgubi.
Ideałem była by numeracja krawędzi peronowych.
Jaka jest róznica miedzy "krawędzią peronową" a czymś w rodzaju "peron 2 tor 5'??
rail_user - 05-01-2014, 22:31
Temat postu:
tender napisał/a:
Cytat:
Jeżeli pasażer będzie miał informację naet taka, że poc. X odjedzie z peronu 2 przy torze 5 i to będzie zaznaczone czytelnie na peronie/peonach to się raczej nie zgubi.
Ideałem była by numeracja krawędzi peronowych.
Jaka jest róznica miedzy "krawędzią peronową" a czymś w rodzaju "peron 2 tor 5'??


Bo w "cywilizacji" numerowane są tylko krawędzie peronowe.
Np. na sieci DB stosuje się pojecie Gleis ( czyli tor) . A w Pl peron który może mieć 1,2 lub nawet 3 krawędzie peronowe ( czyli tory przyperonowe ). I to wszystko na jednym peronie.
tender - 06-01-2014, 12:26
Temat postu:
Ok, "krawędź peronowa" = "tor" (15 liter zamiast 3....)
Akurat ten przejaw braku "cywilizacji" łatwo usunąć: po prostu używać tylko numeru toru. "Tor 2 przy peronie 1" ma sens tylko wtedy, jeśli jest inny tor 2 przy innym peronie. Co nie zachodzi, więc po jaka cholerę ten numer peronu jest potrzebny?
rail_user - 06-01-2014, 14:52
Temat postu:
Bo taka jest "tradycja" ? Mr. Green
A tak na poważnie, tro trzeba by "przewalić" całą dokumentację ( zarówno techniczno-ruchową jak i wszelkie ewidecje ). To też kosztuje. A poza tym nikomu ( no prawie) w PKP PLK SA na tym nie zależy. Bo tak było "od zawsze"
tender - 06-01-2014, 15:06
Temat postu:
No tak, "tradycja" i 'tak było od zawsze" to standardowa odpowiedź na wiekszość pytań. Twisted Evil

Ale z tymi przeróbkami dokumentacji to chyba przesadzasz... Gdzie w dokumentach kolejowych (w odróznieniiu od publicznych rozkładów jazdy) używa się "tor X przy peronie Y'?
rail_user - 06-01-2014, 15:13
Temat postu:
tender napisał/a:


Ale z tymi przeróbkami dokumentacji to chyba przesadzasz... Gdzie w dokumentach kolejowych (w odróznieniiu od publicznych rozkładów jazdy) używa się "tor X przy peronie Y'?


We wzystkich ( począwszy od Regulaminów Technicznych Stacji). I nie tylko dok. kolejowych. Również wszystkie Ksiązki Obiektów Budowlanych ( dot. peronów ) do "poprawy"
O ewidencjach peronów ( i wynikających z tego dokumentów "pochodnych") już nie wpomnę.
Ale może dożyję( mam nadzieję), że będą numerowane kr. peronowe
blakop - 07-01-2014, 09:46
Temat postu:
Cytat:
Co do zapowiedzi - kiedy byłeś ostatnio w Poznaniu ? Wydaje mi się , że przed 15.grudnia.



Cytat:
Ale ja nie pisałem, że w Poznaniu zapowiadane są również numery torów.


@ rail user - To o co Ci chodziło w takim razie? Rolling Eyes

Dodatkowe pytanie konkursowe - gdzie w Poznaniu (Gł.) jest peron 3a? Cool
danio - 07-01-2014, 14:23
Temat postu:
Banalne Smile
O ile pamiętam jest to wydłużenie jednego z peronów w kierunku Wrocławia. Jak wyjdziesz
z nowego dworca na peron to wzdłuż toru po prawej stronie idziesz cały czas prosto. To jest długi peron.
blakop - 07-01-2014, 15:56
Temat postu:
Chyba jednak nie do końca dobrze pamiętasz... Cool Ani nie ten peron, ani nie ten kierunek... Trójka to po szóstce najkrótszy peron w Pozku.

A wszystkim zainteresowanym polecam zapoznanie się z mapkami schematycznymi umieszczonymi m.in. w podziemnym przejściu, które w schematyczny sposób mają ułatwić poruszanie się po kompleksie poznańskich dworców. Jest tam ja byk peron IIIa Język

Kto go znajdzie na gruncie dostanie sznikersa Twisted Evil
rail_user - 07-01-2014, 16:10
Temat postu:
Peronu 3a nie ma (jeszcze !). Jest to przyszły peron KDP Mr. Green zaplanowany za torem nr 10. Jest natomiast klatka schodowa w "tubie" - oczywiście zaślepiona. Ale za chwilę "problem" peronu 3A sam się rozwiąże.
A najlrótszym peronem w Poznaniu jest peron 2A. Nr 6 przebija Nr 2 o ok. ... 20 m
blakop - 07-01-2014, 19:07
Temat postu:
Aha... Twisted Evil
No to ja myślę, że jak już tablice są przygotowane i wywieszone to faktycznie to już tylko kwestia dni jak "Y" ruszy Śmiech Może na początek to nie będzie Y, tylko inna samogłoska - np. I, albo choćby sama kropka od I (w postaci owego peronu 3a), no ale zawsze!! Mr. Green
xMICHCIOx - 07-01-2014, 19:09
Temat postu:
Jeśli chodzi o Poznań Główny to sprawa ma się następująco:

I peron (tor 1) - 402,8 m
Ia peron (tor 11) - 215 m

II peron (tor 2) - 400 m
II peron (tor 4) - 301 m
IIa peron (tor 12) - 132 m

III peron (tor 6) - 302 m
III peron (tor 8) - 216 m

IV peron (tor 51) - 350 m
IVa peron (tor 55) - 287 m
IVa peron (tor 57) - 287 m
IVb peron (tor 53) - 261 m

V peron (tor 52) - 382 m
V peron (tor 54) - 382 m

VI peron (tor 56) - 205 m
VI peron (tor 58) - 205 m

Jeśli chodzi o najdłuższy peron w całym Poznaniu to znajduje się on na Franowie (tory 508 i 509 przy peronie nr 12) mają długość 600 metrów.

Najkrótszy znajduje się na poznańskim Karolinie (tor 1 przy peronie nr 1) o długości 100 metrów.
blakop - 07-01-2014, 19:18
Temat postu:
W szóstce z matematycznego punktu widzenia jest chyba przekłamanie. Jedna jego krawędź jest linią prostą, druga w dużej części eliptyczną, więc obie krawędzie nie mogą mieć równo po 205m Smile
xMICHCIOx - 07-01-2014, 19:28
Temat postu:
Wartości pochodzą z regulaminu korzystania z przydzielonych tras 2013/2014, załącznik 2.4.A.
rail_user - 07-01-2014, 19:30
Temat postu:
xMICHCIOx napisał/a:
Wartości pochodzą z regulaminu korzystania z przydzielonych tras 2013/2014, załącznik 2.4.A.


I co do peronu nr 6 są błędne. Bo nie potrafią poprawić ( wprowadzić prawidłowych danych ).
To samo tyczy się również peronu nr 3 i toru nr 8. Owszem peron jest długi na 215 m ale długość użyteczna jest mniejsza zależnie od kierunku ( pn/pd).
xMICHCIOx - 07-01-2014, 19:36
Temat postu:
Wartości są zdecydowanie poprawne, to od ich poprawności układne są wjazdy na poszczególne tory na każdej stacji.

Podane przeze mnie wartości to długości użytkowe które są podstawową "jednostką".
rail_user - 07-01-2014, 19:52
Temat postu:
xMICHCIOx napisał/a:
Wartości są zdecydowanie poprawne, to od ich poprawności układne są wjazdy na poszczególne tory na każdej stacji.

Podane przeze mnie wartości to długości użytkowe które są podstawową "jednostką".


To polecam wycieczkę w "teren". I np. sprawdzenie gdzie przy torze nr 8 w kierunku południowym ustawiony jest semafor wyjazdowy ( czoło pociągu raczej stac za semaforem nie powinno ). Po drugie w jakiej odl. od początku peronu w torze nr 8 znajduja się liczniki do zwalniania przebiegu. I nie musisz mieć miary. ja to policzyłem biorąc pod uwagę płyty peronowe ( 1 płyta to 1 m ).
To samo na peronie nr 6 tor 58 ( ale tu już musi być miara Mr. Green ).

[ Dodano: 07-01-2014, 19:55 ]
xMICHCIOx napisał/a:

Najkrótszy znajduje się na poznańskim Karolinie (tor 1 przy peronie nr 1) o długości 100 metrów.


Na całej linii wągrowieckiej zmodrnizowane perony mają po 100 m.
xMICHCIOx - 07-01-2014, 21:53
Temat postu:
Dobrym przykładem dla podawanej przez Ciebie sytuacji jest Centralna gdzie przy niektórych peronach nie ma widoczności semafora. Od tego są odpowiednio przeszkolone osoby, środki radiołączności.

Taka jest długość użytkowa peronu, pozwalająca na zatrzymanie się składów mieszczących się w tych kryteriach. Oczywiście w rzeczywistości LCS kieruje na inne perony, aczkolwiek w sytuacji awaryjnej jest to dozwolone.
rail_user - 07-01-2014, 22:30
Temat postu:
xMICHCIOx napisał/a:
Dobrym przykładem dla podawanej przez Ciebie sytuacji jest Centralna gdzie przy niektórych peronach nie ma widoczności semafora. Od tego są odpowiednio przeszkolone osoby, środki radiołączności.

Taka jest długość użytkowa peronu, pozwalająca na zatrzymanie się składów mieszczących się w tych kryteriach. Oczywiście w rzeczywistości LCS kieruje na inne perony, aczkolwiek w sytuacji awaryjnej jest to dozwolone.


Ale się nie rozumiemy. Na Centralnym pociagi stoją przed semaforem. Natomiast na torze 8 kibel 3-wahadłowy ( czoło) stałby za semaforem wyjazdowym co jest niedopuszczalne. Sytuacja odwrotna - od strony południowej (szopy pasażerskiej/Hetmańskiej) wjeżdża kibello 3 wahadłowy, staje pod W4 przy Moscie Dworcowym i nie zwalnia częściowo przebiegu. "Uziemione" zostają przynajmniej jeszcze 3 tory 10, 6 i 4 .
Sytuację ratuje to, że w dzisiejszych czasach nie ma długich ( 3 wahadłowych ) skłądów. Ale zaczynają się pojawiać np. południowy Leszno - Krzyż. Ten z kolei nie mieści się w drodze powrotnej na peronie 1 na Woli.
blakop - 08-01-2014, 11:10
Temat postu:
A o której teraz jeździ 3 członowy kibel Krzyż-Leszno?? Do 15 grudnia odjeżdżał o 16.43 z głównego (przyjazd z Krzyża o 16.23). Ale teraz to odjeżdża o 16.50 i nie jako pociąg z Krzyża, tylko z Poznania i nie na kiblach tylko na Bohunach... Co ciekawe - 15 grudnia w pierwszym dniu tego nowego rozkładu jakiś geniusz stwierdził, że skoro do tej pory jeździły 3 kible, to jak teraz mają jechać Bohuny, to też mają być 3... Śmiech

Oczywiście pociąg odjechał ze sporym opóźnieniem po podłączeniu dodatkowych wagonów...

Aha - te trzy kible planowo właśnie na szóstkę wjeżdżały (ale na tą "prostą" krawędź)
rail_user - 08-01-2014, 15:50
Temat postu:
blakop napisał/a:
A o której teraz jeździ 3 członowy kibel Krzyż-Leszno?? Do 15 grudnia odjeżdżał o 16.43 z głównego (przyjazd z Krzyża o 16.23). Ale teraz to odjeżdża o 16.50 i nie jako pociąg z Krzyża, tylko z Poznania i nie na kiblach tylko na Bohunach... Co ciekawe - 15 grudnia w pierwszym dniu tego nowego rozkładu jakiś geniusz stwierdził, że skoro do tej pory jeździły 3 kible, to jak teraz mają jechać Bohuny, to też mają być 3... Śmiech

Oczywiście pociąg odjechał ze sporym opóźnieniem po podłączeniu dodatkowych wagonów...


Widziano na 77437 (Leszno - Poznań Gł. p.11:19) Odjazd 11:58 jako 78371 do Krzyża. I pewnie zaraz jakiś zwrot.
Co do 3A to nawet nie jest w tym miejscu gdzie jest planowany. Po prostu jakiś genisz pociągnął "drabinkę" za Most Dworowy. Dtwierdzi, że skoro za MD jest 1A i 2A to 3 będzie zapewne 3A Mr. Green
Te plany to zdaje się robił TRIGRANIT na zlecenie PKP Nieudolności.

A jak tam nasz "właściwy" temat czyli stacja Lublin. Był ktoś na dworcu obserwował/fotografował ?
danio - 08-01-2014, 17:08
Temat postu:
Ja myślałem o wylocie w kierunku Leszna i Kluczborka, ale faktycznie, pomyliłem się.
Ja w poznaniu byłem 3 razy, a i tak jakby trzeba było to nie byłoby problemu że znalezieniem peronu Smile

Teraz patrzę na schemat i tam jest 1a i 2a , a peron trzeci to jest ten dalej.
Trudno, zdarza się Smile
blakop - 08-01-2014, 19:30
Temat postu:
Jeszcze tylko wtrącę - ten o 16:50 co obecnie jeździ z Poznania już tylko do Leszna, a nie z Krzyża i tak ma stare tablice kierunkowe na wagonach jakoby z Krzyża jechał Neutral
rail_user - 09-01-2014, 16:58
Temat postu:
Małe OT
Dziś sprawdziłem 78371 do Krzyża. Już tylko 2 klopy w barwach Wlkp.
blakop - 06-03-2014, 13:43
Temat postu:
OT @rail_user - pisałeś, że w Poznaniu będą sektory na peronach. Wiesz kiedy? Bo póki co wprowadzono również tablice fizyczne z opisami peronów i torów (nie tylko elektroniczne - co się oczywiście chwali), ale oznaczeń sektorów brak.

Nadal również standardem w godzinach szczytu są zapowiedzi "Uwaga - na torze przy peronie X podstawione są dwa pociągi". Nie podaje się też nr torów w zapowiedziach. Czyli w godzinach popołudniowych 3 pociągi z jednego peronu to nadal norma... Tablice nawet z wodotryskami i nowa farba na starych wiatach niewiele tu chyba wniosą... Rolling Eyes

A co do tematu - sprawdził ktoś w końcu ten Lublin czy mam sam pojechać sprawdzić? Wink
tender - 06-03-2014, 15:08
Temat postu:
blakop napisał/a:
Nadal również standardem w godzinach szczytu są zapowiedzi "Uwaga - na torze przy peronie X podstawione są dwa pociągi".
Jesli dwa pociągi stoją na jednym torze, a drugi jest pusty, to chyba nawet półgłówkowaty pasażer bedzie wiedział o który tor chodzi... To samo jeśli na jednym torze są dwa pociągi, a na drugim jeden.
blakop - 06-03-2014, 15:35
Temat postu:
Cytat:
Jesli dwa pociągi stoją na jednym torze, a drugi jest pusty


Dlaczego drugi miałby być pusty?? Rolling Eyes Jeśli byłby pusty to niby po co komunikat, że są podstawione dwa?? Chyba coś się nie rozumiemy...


Cytat:
To samo jeśli na jednym torze są dwa pociągi, a na drugim jeden.



No to który jest mój? Słucham?? Pierwszy raz jestem w Poznaniu, kompletnie nie orientuję się w kierunkach i nie działają tablice akurat?? (a to się zdarza). Wpadam na peron i mam do wyboru trzy pociągi...
Pewnie, że ostatecznie można sobie poradzić - sprawdzić tablice kierunkowe, zapytać konduktora, ale na pewno nie jest to optymalne rozwiązanie.
tender - 06-03-2014, 15:56
Temat postu:
blakop napisał/a:
Chyba coś się nie rozumiemy...
Na to wygląda....
Moje rozumienie Twojej wypowiedzi było takie, że (a) peron ma dwa tory (b) komunikat mówi, że na torze przy peronie X (nie wiadomo na którym torze) sa dwa pociagi (c) czyli ten drugi tor może być pusty, albo jest na nim jeden pociąg.

Co do sytuacji gdy na jednym torze są dwa pociągi to podanie numeru toru nie rozwiąże problemu "który jest mój?". To się da rozwiązać przez podanie sektora (jeśli sa oznaczone), albo przez jakieś "opis", zależny od lokalnych warunków (coś w rodzaju "pociąg bliżej przejścia pod peronami jest do X, pociąg dalszy od przejścia jest do Y"). Ale w takiej sytuacji ja osobiście bym sie jeszcze dodatkowo upewnił, patrząc na tablice kierunkowe i/lub pytając sie konduktora.
rail_user - 06-03-2014, 16:51
Temat postu:
No byłem w Lublinie i jestem w szoku. Tablice eleganckie ( nawet IZLublin zafundował podświetlane ). W Poznaniu są "blaszaki" ale również będą funcjonalne. Sektory również będą - roboty są w toku. Nie udało "zgrać" się rozmieszczenia wyświetlaczy ( inwestycja CRI zrobiona "na odpierdal" byle kasę przerobić ) z oznakowaniem statycznym ( zadanie IZ).
Co do zapowiedzi ( znowu CRI). Nie wiem dlaczego upierają się na zapowiedziach "on-line" ? Na Centralnej się nie sprawdziły i są 'live". A w Poznaniu problemy.

Co do pociągów. Złe rozmieszczenie wyświetlaczy jest właśnie problemem. Rano sporo podróżnych myli KAMIEŃCZYKA z WARTĄ. Izamkast we Wroclawiu/Lesznie wysiadają ... we Wrześni.
blakop - 07-03-2014, 08:48
Temat postu:
@tender - chodzi mi o sytuacje gdy wpadasz na peron (dwu-krawędziowy). Po jednej masz jeden pociąg, po drugiej stronie dwa. Wszystkie gotowe do odjazdu...
Tak - tu nawet nr toru nie pomoże - musiałyby być sektory. A tych w Poznaniu póki co nie ma. Mało tego - nawet nr toru nie jest podawany w zapowiedziach.

A problemy niestety z moich codziennych obserwacji są (po prostu codziennie korzystam z pociągów, co jak się dowiedziałem z innego tematu czynie ze mnie mikola czy jakoś tak hehe).

Generalnie uważam, że nowy system zapowiedzi na dworu Poznań Główny to porażka w porównaniu do starego systemu (tzw. "Franka"). Powody:
- wydźwięk głosu brzmi, jakby był nadawany przez laryngofon
- często zdarza się, że końcówki poszczególnych wyrazów (czasem więcej niż tylko końcówki) są urywane - komunikat przestaje być zrozumiały
- "Franek" zapowiadał pociągi w ten sposób, że komunikat brzmiał "pociąg... odjedzie..." itd. natomiast ostatni komunikat na ok. trzy minuty przed odjazdem zmieniał treść na "pociąg... GOTOWY do odjazdu" - był to wyraźny komunikat, że pociąg zaraz odjedzie, i że to ostatnia jego zapowiedź, a w domyśle, że nie będzie opóźnienia. OBECNIE BRAK TEGO
rail_user - 07-03-2014, 12:02
Temat postu:
Dlatego piszę , że zapowiedzi powinny być "live" tak jak na Centralnej. System jest po prosty niewydolny. Co z tego, że go zapowiedź wspaniale wyedytujesz , jak jest urywana. A operator o tym nie wie. To samo było ( podobno) na Centralnej.
Co do wydźwięku - jest to kwestia "wyskalowania". Ta sama zapowiedź zupełnie inaczej brzmi w części zakrytej parkingiem , inaczej pod wiatami a jeszcze inaczej na "otwartych" peronach ( 1A,2A,4A).
Co do zapowiedzi to Spółka opracowała jednolite zapowiedzi w 3-4 wersjach ( w zależności od sytuacji). Pociąg wjedzie/podstawia się/stoi/ odjedzie. Z tymże ostatnia zapowiedź ma być na 2-3 minuty przed odjazdem. I jeszcze jedno - czas informacji na wyświetlaczach. Info znika po ok. 30 s po planowym odjeździe pociągu ( nawet w przypadku jego opóźnienia i stania jeszcze składu w peronach )
blakop - 07-03-2014, 12:36
Temat postu:
No tak, ale jak wszystkie zapowiedzi są "odjedzie", to nie wiesz, która de facto jest ostatnia.
We Franku ostatni komunikat dla danego pociągu miał inną treść co było dobre moim zdaniem.

Czemu we Franku tworzonym kilkanaście lat temu jak nie lepiej szło to wszystko ogarnąć, a teraz nie? Rolling Eyes

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group