INFO KOLEJ - forum kolejowe

News - Sorry, zamarzły tory

Arek - 21-01-2014, 11:45
Temat postu: Sorry, zamarzły tory
PKP Intercity zwróci 100 proc. ceny biletu, jeśli opóźnienie pociągu przekroczy 120 minut - zapowiedziała minister infrastruktury i rozwoju Elżbieta Bieńkowska we wtorek. Jednocześnie tłumaczy, że trudna sytacja dotyczy tylko 3 proc. pociągów. Kolej twierdzi, że robi, co może, ale wszystkiemu winny jest atak zimy i "skrajnie trudne" warunki meteorologiczne. W całym kraju pociągi mogą mieć dzisiaj od 70 do 300 minut opóźnienia.

Więcej:
http://www.tvn24.pl/intercity-zwroci-za-bilety-kolej-winny-jest-atak-zimy-i-skrajnie-trudne-warunki,389695,s.html
voyager1231 - 21-01-2014, 12:00
Temat postu:
Naprawdę niedobrze mi się robi, kiedy widzę co z całą tą sprawą robi TVN24. Na tym przykładzie idealnie widać zgniliznę polskich mediów, które niczym szakale rozszarpią leżące na ziemi ścierwo w poszukiwaniu taniej sensacji. Z relacji portalu wynika że mamy ogólnokrajowy paraliż, ludzie marzną i umierają z głodu w ciemnych i zimnych pociągach... Oczywiście są wypowiedzi pourywane i wybrane tylko te najbardziej nieprzychylne. Jak zwykle wykształceniu panowie i panie redaktorzy wypowiadają się na tematy, w których nie mają jakiejkolwiek wiedzy. Ogólnie wyłania się obraz totalnego pandemonium.
Potem dziw, że w Polsce ludzie odwracają się od kolei...
Beatrycze - 21-01-2014, 12:26
Temat postu:
W listopadzie 2013 r. prezesi czterech spółek (PKP SA, PKP PLK, PKP Energetyka, PKP Intercity) zapewniali w mediach, że Grupa PKP przygotowana jest do zimy na 4+.

http://www.rynek-kolejowy.pl/49578/pkp_jestesmy_gotowi_do_zimy_na_4.htm

Kolejarze są zaskoczeni, że w tym roku zima zaskoczyła ich tak późno...
buballo - 21-01-2014, 12:26
Temat postu:
voyager1231 napisał/a:
Naprawdę niedobrze mi się robi, kiedy widzę co z całą tą sprawą robi TVN24. Na tym przykładzie idealnie widać zgniliznę polskich mediów, które niczym szakale rozszarpią leżące na ziemi ścierwo w poszukiwaniu taniej sensacji. Z relacji portalu wynika że mamy ogólnokrajowy paraliż, ludzie marzną i umierają z głodu w ciemnych i zimnych pociągach... Oczywiście są wypowiedzi pourywane i wybrane tylko te najbardziej nieprzychylne. Jak zwykle wykształceniu panowie i panie redaktorzy wypowiadają się na tematy, w których nie mają jakiejkolwiek wiedzy. Ogólnie wyłania się obraz totalnego pandemonium.
Potem dziw, że w Polsce ludzie odwracają się od kolei...


Nic dodać, nic ująć ... lepszej metafory na temat poziomu polskiego dziennikarstwa nie da się wymyśleć.

...ale czego możemy oczekiwać, kiedy szkolnictwo w naszym kraju już dawno temu sięgnęło przysłowiowego dna. Nie chodzi mi bynajmniej już nawet o wartość merytoryczną tekstu, ale o elementarz, czyli : ORTOGRAFIĘ !!! Nasi dziennikarze piszą z błędami ortograficznymi !!!
Beatrycze - 21-01-2014, 12:41
Temat postu:
Grupa PKP walczy z zimą:

http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/17906/Grupa-PKP-walczy-z-zima.html

http://www.rynek-kolejowy.pl/50448/pawlowski_w_calym_kraju_odwolano_59_pociagow.html
voyager1231 - 21-01-2014, 12:42
Temat postu:
Beatrycze, wpisujesz się właśnie w retorykę, którą opisałem w swoim poprzednim poście. Marznący deszcz, to nie jest typowe zjawisko w czasie zimy, zwłaszcza z tak nasiloną intensywnością. Pozwolisz, że skopiuję część swojej wypowiedzi z innego tematu:

Cytat:
Bo to jest anomalia. Deszcz padający przy temperaturze grubo poniżej zera, który natychmiast zamarza na wszystkim czego dotknie nie jest czymś normalnym, prawda?


Rozumiem, że masz swój własny sposób na szybkie skuwanie lodu z sieci trakcyjnej? Może się nim podzielisz z władzami spółek kolejowych, aby Twoje rozwiązania z korzyścią dla pasażerów przenieśli na grunt materialny? Bo jeżeli nie masz, to wiedz, że to praca bardzo mozolna i ciężka, zwłaszcza, że deszcz ciągle pada i niweczy to, co do tej pory się już skuło.
Beatrycze - 21-01-2014, 12:49
Temat postu:
voyager1231, nie wpisuję się w żadną retorykę tylko stwierdzam fakty. Przypominam, że Grupa PKP miała być przygotowana do zimy na 4+, tymczasem mamy zaledwie kilka stopni mrozu, trochę śniegu i paraliż na kolei. To co będzie przy mrozach sięgających -20 stopni?

Rozumiem zjawisko zamarzania wody na trakcji elektrycznej, ale tu znów nawiązuję do deklaracji prezesów spółek PKP o przygotowaniu Grupy PKP do zimy na 4+. Gdzie są lokomotywy spalinowe? Gdzie jest transport zastępczy? Dlaczego PKP PLK wysyła pociągi na szlak, wiedząc, że ten jest zablokowany i pociąg utknie w polu na wiele godzin z pasażerami na pokładzie?
buballo - 21-01-2014, 12:53
Temat postu:
voyager1231 napisał/a:
Beatrycze ...
...rozumiem, że masz swój własny sposób na szybkie skuwanie lodu z sieci trakcyjnej? ....Bo jeżeli nie masz, to wiedz, że to praca bardzo mozolna i ciężka, zwłaszcza, że deszcz ciągle pada i niweczy to, co do tej pory się już skuło.


To raz ...
Dwa: w tym całym medialnym zamieszaniu, chciałbym zwrócić uwagę na tysiące prostych szarych 'kolejowych' ludków, którzy dzień i noc pracują nad tym, aby dało się prowadzić ruch po polskiej sieci kolejowej. Oni nie występują w mediach, ale jeżdżą 24h w pociągach sieciowych, pracują na podstacjach, na lokomotywach ... to im należy się wielki szacun !
Bunia - 21-01-2014, 13:59
Temat postu:
Beatrycze ma rację!
4+ to w sumie niezła ocena... tylko szkoda że na papierze a papier przyjmie wszystko. Pewnie zakładano, że to co zdarzyło się 2 lata temu zdarzy się dopiero za 100 lat. Więc czy na tą ocenę 4+ składa się też walka z oblodzeniem sieci trakcyjnej ?
Pasażer zniesie wszystko ale nie zniesie arogancji, taką jaką prezentuje Pani minister.
Oczywiście wszystko można przekuć w sukces, nawet to, że tylko 2 albo 30 pociągów jest opóźnionych a reszta jedzie planowo. Pewnie, gdyby wszystkie były opóźnione a tylko 1 dojechał planowo to też były sukces.
Znamienne jest to, że dziś na konferencji prasowej z ramienia Zarządu PLK-ki "świecił oczami" jeden z dwóch kolejarzy, którzy zostali w zarządzie tej firmy.
Modliszka - 21-01-2014, 14:13
Temat postu:
voyager1231 napisał/a:
Naprawdę niedobrze mi się robi, kiedy widzę co z całą tą sprawą robi TVN24.

No przecież to jest telewizja (pro)rządowa, tuba propagandowa PO. Cała prawda całą dobę.
jubikej - 21-01-2014, 14:44
Temat postu:
buballo napisał/a:
Dwa: w tym całym medialnym zamieszaniu, chciałbym zwrócić uwagę na tysiące prostych szarych 'kolejowych' ludków, którzy dzień i noc pracują nad tym, aby dało się prowadzić ruch po polskiej sieci kolejowej. Oni nie występują w mediach, ale jeżdżą 24h w pociągach sieciowych, pracują na podstacjach, na lokomotywach ... to im należy się wielki szacun !

Tak, to prawda, wczoraj będąc w pracy widziałem pracę dyspozytora, który dwoił się i troił, żeby nie brakowało lokomotyw na pociągi, żeby znaleźć bądź zmienić pracę maszynistom tak by wszystko jakoś dojechało do celu bądź wyjechało ze stacji początkowych. Mówi się, że kolej dała ciała, ale nie mówi się o ludziach którzy swoją robotę wykonują dobrze i chcą obecną sytuację jakoś naprawić.

W innym wątku już pisałem, PLK powinna wziąć na siebie wynajem loków spalinowych i ciągać nimi pociągi tam gdzie trzeba. W takim Cargo na pewno się trochę wolnych loków znajdzie.
Pirex - 21-01-2014, 14:56
Temat postu:
Pociąg IC 'Karkonosze' opóźniony o 1588 minut

Ilość opóźnionych pociągów rośnie równolegle do czasu ich opóźnienia. Rekordzistą jest pociąg InterCity "Karkonosze" relacji Lublin – Warszawa – Jelenia Góra – Szklarska Poręba. Stan jego opóźnienia dziś rano wynosił 1588 minut czyli ponad dzień. Powodem jest oblodzenie sieci trakcyjnej. Przypomnijmy, że pociągi powinny być w stanie jeździć przy temperaturze -20 stopni Celsjusza.

Spółka PKP Intercity zapewnia, że stara zapewnić pasażerom "najwyższy komfort" mimo utrudnień. Niestety relacje pasażerów przeczą zapewnieniom władz spółki. W większości relacji można przeczytać o braku światła, zamarzniętych ubikacjach i kilkugodzinnych postojach w środku nocy w szczerym polu.

Władze spółki zapewniają, że postarają się o zwrot pieniędzy za bilety dla pasażerów, których pociągi spóźniły się ponad 2 godziny, na obecną chwilę jest ich kilkadziesiąt. Również kilkadziesiąt pociągów zostało odwołanych.

Minister infrastruktury Elżbieta Bieńkowska stwierdziła, że pasażerom może jedynie powiedzieć "Sory, taki mamy klimat."

Wiceprezes PLK Andrzej Pawłowski stwierdził, że "kolej do zimy jest dobrze przygotowana".

źródło:
http://narodowcy.net/polska/8818-pociag-ic-karkonosze-opozniony-o-1588-minu
buballo - 21-01-2014, 15:03
Temat postu:
Bunia napisał/a:
Pasażer zniesie wszystko ale nie zniesie arogancji, taką jaką prezentuje Pani minister.
Oczywiście wszystko można przekuć w sukces, nawet to, że tylko 2 albo 30 pociągów jest opóźnionych a reszta jedzie planowo.

Ja uważam, że arogancka jest część naszego społeczeństwa. Oczywiście nie uogólniam tylko wskazuję konkretną grupę, a są to ludzie urodzeni po 1989 roku. Starsi obywatele, czy też starsi pasażerowie (korzystający z usług kolei) patrzą na tą sytuację pogodową zupełnie inaczej, w zimę 78/79 przez długi czas nic na szynach nie jeździło i jakoś nikt nie narzekał ... sam mam kilku znajomych, którzy opowiadali jak w czynie społecznym razem z wojskiem i zwykłymi ludźmi odśnieżali wtedy szlak kolejowy. Nikt nie siedział wtedy bezczynnie, tylko wszyscy pomagali i kolei i sobie nawzajem ...
Dzisiejsze "wolne" przecież młode społeczeństwo jest zupełnie inne. To są ludzie otumanieni przez dziwaczne media, w większości egoistyczni, bez szacunku i empatii dla innych, roszczeniowi ... którzy nie nadużywają aktywności szarych komórek do tego stopnia, że naturalnym i oczywistym im się wydaje, że minister ma zapanować także nad dzisiejszą pogodą Hihot
Pirex - 21-01-2014, 15:09
Temat postu:
buballo, nie porównuj obecnej jesiennej aury do zimy stulecia 78/79, bo to zakrawa na manipulację. Jak już chcesz kogoś bronić i usprawiedliwiać czyjąś nieudolność to rób to inteligentnie. Bo co jak co, ale manipulacja i propaganda siekierą ciosana na tym forum nie przejdzie. Arogancja i nieudolność władzy, tej rządowej i kolejowej jest monstrualna i nie da się tego niczym usprawiedliwić. Sorry, takie mamy fakty.
Arek - 21-01-2014, 15:31
Temat postu:
Przypominam, że temat dotyczy aktualnej sytuacji na torach. Posty nie na temat będą usuwane.
Victoria - 21-01-2014, 16:08
Temat postu:
Sytuacja na torach:

http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/17899/Sytuacja-na-torach-wciaz-trudna-ale-pod-kontrola.html

Pasażerowie oburzeni słowami Bieńkowskiej:

http://www.tvn24.pl/od-wczoraj-siedze-w-tym-pier-pociagu-pasazerowie-oburzeni-slowami-bienkowskiej,389704,s.html


Lady Makbet - 21-01-2014, 17:31
Temat postu:
Modliszka napisał/a:
voyager1231 napisał/a:
Naprawdę niedobrze mi się robi, kiedy widzę co z całą tą sprawą robi TVN24.

No przecież to jest telewizja (pro)rządowa, tuba propagandowa PO. Cała prawda całą dobę.

W przekazie telewizji mainstreamowych nie ma żadnych wartości, jest tylko granie na emocjach. Ale do kogo te pretensje? Wszak TVN24 to ulubiona telewizja elektoratu PO, młodych wykształconych z wielkich miast. To przecież wasza, lemingów, telewizja!

Nadmierne epatowanie kolejowym chaosem przez prorządowe media ma swój cel. Zima, temat zastępczy, ma coś przykryć! Co? A choćby obrady izraelskiego Knesetu w Krakowie 27 stycznia, o czym w ogóle się nie mówi. Będzie to ewenement na skalę światową, potwierdzający podległość Polski!
Ralny - 21-01-2014, 19:11
Temat postu:
Lady Makbet, strasznie niepoprawny politycznie komentarz. Aż dziw, że dotąd nikt nie rzucił ci się do gardła. Bo to i kaczystką zalatujesz i antysemitką. Nie wolno takich rzeczy pisać! Wink

Wracając do tematu... TVN24:

http://www.tvn24.pl/opoznienia-powyzej-dwoch-godzin-ma-19-skladow-na-dworcach-otwartych-cala-dobe-cieple-napoje,389695,s.html
Pirat - 21-01-2014, 20:01
Temat postu:
Ralny, to jeszcze nic. Są tacy, którym przeszkadza to, że na forum i na facebooku mamy czelność cytować prawicowe, antyrządowe media. Powinniśmy się skupić tylko na TVN i GW? No to się skupiam...

Gazeta Wyborcza:
Sorry, ale naprawdę mamy taki klimat. Atak politycznej zimy na Bieńkowską

Sorry, ale takie mamy mainstreamowe media.
Beatrycze - 21-01-2014, 21:55
Temat postu:
Prezydent ZZM Leszek Miętek, wiceprezes PKP PLK Andrzej Pawłowski.
"Kto ma rację?" Polsat Biznes, 22.01.2014r.


wodkangazico - 21-01-2014, 23:26
Temat postu:
"i tak sieć by zamarzła..."
G... prawda. Lokomotywy przecierające sieć powinny być zapewnione, rozlokowane i uruchamiane już PRZED dwoma dniami, kiedy zapowiedzi meteorologiczne wskazywały na ryzyko opadów.
A one dopiero wczoraj były organizowane!!!
Może rusz pan, panie Pawłowski tyłek do Ostrowa - tam pańscy ludzie są ponoć świetnie wprost do zimy okopani.
Nawet UTeKi ich "na okoliczność" przygotowania do tej jakże nieczęstej pory roku przetrzepali i co?
Po starej znajomości - nic nie znaleźli.
Alles gut.
A że szukali głównie w papierach?
Cóż...

O tym, że mają ww. pojazdy uruchamiać, Ostrowiacy wiedzą - niestety, też tylko na papierze...
Tyle warte są te PLK-owskie PROCEDURY.
Fikcja arialem drukowana.
To m.in. one odróżniają współczesną gangrenę od niegdysiejszej kolei.
Kiedyś nie do pomyślenia byłoby przytrzymać pociąg na kilka godzin, bo zerwaną sieć trzeba odpicować "na gotowo", bo zamknięcia kosztują.
Wówczas rozumieli tę prostą acz genialną zasadę: pociąg jest po to, żeby jechać.
I wszystko się realizacji tego celu podporządkowywało.
Dziś zaś, stał się ów pociąg mało przydatnym, za to kłopotliwym załącznikiem do procedury.
Procedury napisanej, aby zrobić dobrze pajacom z brukselki i tutejszym - z Tytusa.
Skutek?
Niemal doba opóźnienia w rejonie, gdzie linie kolejowe tworzą(?) sieć jednak troszkę gęstszą niż na Syberii, czy w australijskim interiorze.
Pech?
Po trzykroć?
Znów bujda.
Może byś pan, panie v-ce zeznał, jaki tam jest stopień zużycia drutu?
Albo, co robicie w ramach nakazanej od przynamniej pół roku (jeśli nie dłużej) wycinki drzew, że walą się wam na tory w tempie kilku sztuk miesięcznie?

PS: Beatrycze - oni nie byli przygotowani na 4+, tylko na cztery w plusie - Celsjusza...
PS 2: Miętek coś za często ględzi o tych megafonach na każdym przystanku - lobbing uprawia, czy jak?
Pirat - 21-01-2014, 23:45
Temat postu:

EU07-469 - 22-01-2014, 00:11
Temat postu:
wodkangazico, trochę dobrych chęci i można dogadać się z Kargulami czy jakimś innym towarowym przewoźnikiem, żeby ich stonka, rumun czy gagar przeciągnęły pociąg (nieistotne: PR, IC, KM, KD, KW Arriva czy KŚ) tam gdzie trakcja urwana. No ale skoro liczy się kasa a nie pasażer... Fakt, przez jakiś czas nie byłoby ogrzewania, ale to by było 20 km (bo ZTCW mniej więcej co taki dystans jest TRAFO), zamiast sterczenia kilka godzin w zimnym pociągu...
Ninio - 22-01-2014, 13:03
Temat postu:
Polska zima niezwykle sroga jest. A dzielny, lecz biedny rząd nie może sobie poradzić... Śmiech


blakop - 22-01-2014, 21:16
Temat postu:
Sorry Cool - niezależnie od retoryki tej nieszczęsnej wypowiedzi (której absolutnie nie pochwalam, a nawet mam ochotę zmieszać w związku z nią Bieńkowską z błotem - ale to innym razem), to co niby mamy na usprawiedliwienie kolejarskiej braci?? Naprawdę Oni są bez winy Waszym zdaniem? Bo moim nie i jeśli ktoś podejmie temat to chętnie wyjaśnię...

A na kolejne fakty długo czekać nie będziemy. Spójrzcie na prognozy pod koniec tygodnia...

Infrastruktura nierzadko 60 lat, tabor średnio 30. No w takim układzie to nawet minus 5 i lekki wiatr to katastrofa... A z roku na rok lepiej z takim stanem nie będzie... Rolling Eyes
Taurus - 22-01-2014, 21:57
Temat postu:
@blakop

To wyjaśnij mi co ma brak połączenia styku, ślizg odbieraka - djp (z powodu oblodzenia) do "Infrastruktura nierzadko 60 lat, tabor średnio 30.", bo nie rozumiem. Rolling Eyes
blakop - 22-01-2014, 23:19
Temat postu:
Słucham - gdzie w takim razie są loki spalinowe na taką okoliczność?? Co z objazdami? Jak Ktoś słusznie zauważył tragedia nie wystąpiła pośrodku Australijskiego interioru...


Powtarzam - tak - oblodzenie sieci może się trafić. I to może zatrzymać pociąg dalekobieżny na godzinę, a nawet dwie w polu. OK. Żywioł. Nie mam nic przeciwko. Tu się z ministrą zgadzam (choć nie w formie wypowiedzianą przez nią, bo to dziewczyna z "przysłowiowej wiochy" z takim słownictwem - bez obrazy dla ludzi zamieszkujących tereny wiejskie).
Ja się pytam, co PKP robiło w przypadku kilku pociągów PRZEZ KILKANAŚCIE godzin!!!!!!!!!!
No pytam co???

Co PKP robiło dziś wobec spóźnień i odwołań pociągów?? Dziś już oblodzenia nie było - a tylko to usprawiedliwiało pewnych ludziuf z PKP... No słucham?? O co dziś chodziło z pociągami, które na trasie do z Poznania do Leszna nawet do Lubonia nie dojechały??? Evil or Very Mad

[ Dodano: 22-01-2014, 23:25 ]
O tych regionalnych pociągach i tych marnych 300-350 osobach w TVN nie będzie prawda?? Bo to by przynajmniej TLK musiał być... A kto o REGIO myśli??

Wczoraj - 12:30 zaglądam na rozkład. O 13:01 mam wyjazd z Mosiny. Patrzę na rozkład w internecie. Pociąg z zielonymi haczykami - wszystko OK. Dopiero na dworcu w Mosinie o 12:50 n(20 minut później!!!) słyszę, że tego pociągu w ogóle nie będzie bo jest odwołany!! Gdzie ludzie odpowiedzialni za info w necie?? Też minister winna??

A to co dziś opowiadał konduktor w PR Poznań - Leszno trudno nazwać kłamstwem - to lżenie, wobec tego, że wiedział, że pociąg będzie odwołany!! Sorry - ale ja zasług wielkich dla pracowników szeregowych PKP nie widzę!! Są tak samo winni jak wierchuszka!!!
Taurus - 23-01-2014, 09:00
Temat postu:
Uniknąłeś odpowiedzi w stylu godnym niejednego polityka Smile

Szadź uziemi kolej elektryczną nie tylko u nas ale i w Austrii, Szwajcarii, Niemczech czy Włoszech...
Kwestia rozbija się o to jakie są sposoby i jak szybko trwa walka ze skutkami ataku szadzi, bo trudno mówić o walce z przyczyną skoro narastanie szadzi może wynieść nawet kilka milimetrów w ciągu kilkudziesięciu minut.
A temperatura ma pośredni czynnik, bo często warunki eksploatacyjne są lepsze przy -30 niż przy -5.

Jakoś trudno wyobrazić sobie całe sztaby zastępczych lokomotyw spalinowych w rejonach gdzie może akurat wystąpić szadź, czekających, ciepłych, z drużynami trakcyjnymi gotowych tylko na sygnał odjazdu. To są milionowe koszty.
Problemy też leżą po stronie odbieraków prądu, na nich też osiada szadź podczas postoju lub stanie opuszczenia, sieć może być odlodzona a i tak nie pojedziemy.

Trzeba szukać rozwiązań. PLK ma pociągi sieciowe można je w pewien sposób wykorzystać do przecierania szlaków.
W w/w krajach szczególnie w rejonie Alp stosuje się ślizgi odbieraków z tzw. nożami lodowymi, podczas jazdy na dwóch odbierakach lód jest zbijany z sieci, nie jest to kompleksowe rozwiązanie ale na pewno wspomagające.

A wypowiedź Pani Minister... no cóż wielce niefortunna, pokazała tylko że nie zmieni nic w wizerunku MI który się ciągnie od Panów Nowaka i Grabarczyka. Zamiast opowiadać o tym że nie tłumaczy się pijarowo, trzeba było tłumaczyć się fachowo, ale odkąd nie ma w MI już Pana Massela to już nie wiem od kogo mogła się poradzić w takich kwestiach ?
Mam tylko nadzieję że nie zostanie w następnej kolejce Ministrem Ochrony Środowiska, po tym tłumaczeniu się "anomaliami pogodowymi" Smile
wafel - 23-01-2014, 19:15
Temat postu:
Engelhardt: Prezesi kolejowych spółek powinni stracić pracę

W spółkach kolejowych powinny posypać się wypowiedzenia pracy - mówił w magazynie "Radio Szczecin na wieczór" Juliusz Engelhardt, specjalista w zakresie ekonomiki transportu Uniwersytetu Szczecińskiego i były wiceminister infrastruktury.

- Mamy do czynienia z dymisją prezesa Intercity, ale do dymisji powinni się podać, lub zostać zdymisjonowani prezesi spółek PKP S.A. i PKP PLK. To są dwa podmioty, które w szczególności zawiniły, bo nie podjęły żadnych działań, a wcześniej chełpiły się przygotowaniem kolei do zimy. Tymczasem taka zima, jaką mamy teraz - to żadna zima - mówił Engelhardt.

- Gołoledź na torach ujawniła niedowład organizacyjny - uważa wiceprezes szczecińskiego oddziału Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji, Józef Jastrzębski. - Nie do pomyślenia jest to, żeby pociąg stał na sprawnym torze pięć godzin i nie znalazła się żadna lokomotywa spalinowa, która by go uruchomiła. To niedowład organizacyjny.

źródło: Radio Szczecin
Beatrycze - 23-01-2014, 22:05
Temat postu:
Jak przygotować się na „sorry, taki mamy klimat”.

Jedzie pociąg z daleka, na nikogo nie czeka. Konduktorze łaskawy czy tę podróż przetrwamy?

Często podróżuję pociągiem a temat PKP jest ostatnio bardzo na czasie, więc postanowiłem napisać Wam kilka zdań o tym… jak przetrwać podróż pociągiem.

Czytaj dalej:
http://zombie-zone.pl/aktualnosci/pkp-edc-czyli-jak-przygotowac-sie-na-sorry-taki-mamy-klimat/
Aik - 23-01-2014, 23:02
Temat postu:
Sprawa z zamarzniętą siecią trakcyjną nie jest łatwa do rozwiązania. Dopiero dzisiaj wieczorem dla trakcji elektrycznej otwarto tor nr 2 Kępno- Ostrów. Wszystko skuwano ręcznie, samo oblodzenie nie zniknęło. A utrzymywanie zapasowych spalinówek to utopia. Każdy patrzy na wynik ekonomiczny,tak przewoźnik jak i PLK. Same IC wycięło chyba wszystkie SU 45. Prawda że te wszystkie plany ,przygotowania,akcja zima,to też fikcja.W TV słyszymy:służby są gotowe,działają-a to kilka roboli, niedobitki,bo robole to zbędny balast.Liczą się tylko biurowi . To oni tworzą te fikcje i utopie. Kasa jest i zero odpowiedzialności. A swoją drogą jak patrzę jak działa energetyka nie kolejowa to szlag mnie trafia-prądu nie miałem przez trzy dni...
Victoria - 24-01-2014, 16:36
Temat postu:
Grupa PKP przygotowuje się na nadchodzący weekend:

http://pkpsa.pl/pkpsa/artykul.html?id=289
wafel - 24-01-2014, 17:49
Temat postu:
...a ktoś narzekał na Tusk Vision Network.

Ja uważam że słusznie zarzygiwano informacjami tejże telewizji społeczeństwo NIEDOWŁADEM kolei.
I nic to nie zmieni...
Pirat - 24-01-2014, 20:01
Temat postu:
Zdjęcia z prac wykonywanych przez pracowników PKP Energetyka w walce z oblodzoną siecią trakcyjną:

http://www.pkpenergetyka.pl/pl/galeria/46/127/1
Aik - 24-01-2014, 23:09
Temat postu:
W/w zdjęcia zrobiono wczoraj i dziś na st.Hanulin, Domanin, Ostrzeszów. Na pociągu sieciowym widać specjalny wałek na pantografie do mechanicznego skuwania lodu. Urządzenie to jest rzadkością,zazwyczaj lód skuwano ręcznie.
Taurus - 25-01-2014, 07:18
Temat postu:
Aik, jak działa ten wałek ? Czy to, jak głośno myślę, wydobywa jakieś wibracje ? Sądząc po jak mi się zdaje silniku (chyba) zamontowanym poniżej.
Aik - 26-01-2014, 21:42
Temat postu:
Ten wałek jest napędzany przez silnik. Na wałku są zamocowane cztery płaskowniki ,które skuwają lód podczas obracania się wałka. Przed wałkiem jest jeszcze płaskownik oparty o drut sieci,który ogranicza zasięg pracy do samego lodu. Dzięki temu wałek nie niszczy drutu jezdnego.
alf1923 - 27-01-2014, 11:12
Temat postu:
Dobra dobra, na linii Siedlce - Łuków w tamtym roku bodajże jak oblodzenie sieci było to chłopy ręcznie tłukli sieć, 2 lata temu jak w linii do Krakowa była oblodzona też ręcznie obstukiwali. Wałek wałkiem, ale ile takich wałków jest używanych i czy można używać ich w każdych warunkach itp ? A pociągi już w kolejce stoją.
W TV powinni pokazać jak to się robi, ale to takie nie medialne.
Arek - 28-01-2014, 11:08
Temat postu:
Paraliżu na kolei można było uniknąć. Sorry, raport zaginął

Od 2010 r. PKP miały opracowane zasady przeciwdziałania oblodzeniu trakcji. Zalecenia raportu nie weszły w życie.

Wewnętrzny dokument, do którego dotarł DGP, został opracowany na zlecenie PKP w efekcie surowej zimy z przełomu 2009 i 2010 r., kiedy zamarzający deszcz unieruchomił m.in. większość linii CMK między Warszawą i Katowicami. Jak się okazuje, już wtedy opracowywano krok po kroku nowe sposoby przeciwdziałania – na podstawie prognoz meteo – i procedury na wypadek kryzysu.

Czytaj dalej:
http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/773602,pkp-paralizu-na-kolei-mozna-bylo-uniknac-sorry-raport-zaginal.html
wodkangazico - 28-01-2014, 21:38
Temat postu:
Cytat:
ak usłyszeliśmy, w planach jest zmiana przepisów, która ma ułatwić PLK zawieszanie połączeń w sytuacjach awaryjnych tak, aby pociągi z pasażerami nie stawały w polu.

Od razu widać, że Bieńkowska zjechała kogo trzeba za podsył nieprawdziwych informacji o liczbie spóźnionych pociągów.
Teraz, już jak dwa nawalą, resztę się odwoła.
I zapanuje ład i MIR w statystykach i polska kolej stanie się wzorcem punktualności.
No i sorry - skończy się polewka z Eli.
Arek - 29-01-2014, 10:01
Temat postu:
Paraliżowi kolei, które spowodowało oblodzenie sieci trakcyjnej nie da się zapobiec. Trudno też z nim walczyć, bo jedyną metodą jest skuwanie lodu, a zjawisko występuje zbyt rzadko, by opłacało się rozwijać nową technologię. To sprawia jednak, że podróżni muszą liczyć się z największymi niedogodnościami. Mniej groźne są intensywne opady śniegu, bo ten blokuje jedynie rozjazdy i stosunkowo łatwo go usunąć.

Więcej:
http://www.biznes.newseria.pl/news/intensywne_opady_sniegu,p659331435


Aik - 30-01-2014, 20:51
Temat postu:
No i w tym całym paraliżu rozjazdy PLKa uruchomiła bardzo szybko . Odkuto i uruchomiono je natychmiast, i to często mimo braku prądu do ogrzewania rozjazdów. Z siecią trwało to dłużej. A sieć na przejściach rozjazdowych odkuto dopiero po tygodniu. Trochę pewnie dlatego, że aby odkuć trzeba tor zamknąć i wyłączyć sieć. A spalinówki mogły jechać, więc ciężko tor zamknąć. No i jak wielu dyspozytorów musiało się dogadać : z PLK liniowy i zakładowy, sieciowy ,że o tych od taboru nie wspomnę. A co do tego wałka do skuwania lodu, to pisałem, że jest to raczej wyjątek niż reguła na pociągach sieciowych. Ten na którym to urządzenie zainstalowano, był świeżo po remoncie.Może dlatego było.PZDR
tender - 30-01-2014, 21:08
Temat postu:
Tutaj można znaleźć nostalgiczny link: Instrukcja D17 o zapewnieniu sprawności kolei w zimie z 1960 roku.
Pirat - 31-01-2014, 18:35
Temat postu:

Pirat - 02-02-2014, 23:38
Temat postu:
Kolej (znów) przegrywa ze śniegiem. Pasażerowie są wściekli

Nie ma dnia bez problemów na torach podmiejskich. W piątek osiągnęły apogeum. Zima całkiem sparaliżowała ruch na głównych liniach do Warszawy.

Karol Trammer z dwumiesięcznika "Z Biegiem Szyn" twierdzi, że słynne zdanie wypowiedziane przez minister Bieńkowską utwierdziło kolejarzy w tym, że nie muszą się za bardzo starać: - Dochodzi do tego, że pociągi łapią spore opóźnienie między lokomotywownią na Grochowie a Dworcem Wschodnim, czyli przed zabraniem pierwszych pasażerów. Dlaczego nawet tego kluczowego odcinka torów nie udaje się obronić przed zimą?

Więcej TUTAJ
Beatrycze - 06-10-2017, 12:36
Temat postu:
PKP Energetyka stworzyła System Ochrony przez Zjawiskami Zimowymi.

PKP Energetyka we współpracy z PKP PLK przygotowuje się do wdrożenia innowacyjnego systemu zapobiegającego oblodzeniu i oszronieniu kolejowej sieci trakcyjnej. Jest szansa, że system S.O.Z.Z. mógłby zostać zainstalowany jeszcze w tym roku.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/30970/pkp-energetyka-stworzyla-system-ochrony-przez-zjawiskami-zimowymi.html
Sunny - 04-12-2017, 19:49
Temat postu:
Na Mazowszu pojawiły się już pierwsze oznaki zimy. Mróz i śnieg często doprowadzają do licznych awarii na kolei. Jednak - jak zapewnia PKP - zima nie utrudnia ruchu i kolejarze są przygotowani.

http://warszawa.tvp.pl/35073750/zimowe-awarie
Victoria - 28-02-2018, 17:29
Temat postu:
Mróz zagraża bezpieczeństwu pasażerów. Kolej przegrywa nie z pogodą, a z własnymi zaniedbaniami.

Jak jest zima, to musi być zimno. I "sorry, taki mamy klimat". Te słowa zawsze padają w dyskusji o zimowych utrudnieniach na kolei. Gorzej jednak, gdy mróz zaczyna zagrażać bezpieczeństwu podróżnych.

O tym, że może być niebezpiecznie, można się było przekonać w niedzielę pod Lesznem, gdzie pękła szyna. - To, że żaden pociąg się tam nie wykoleił, to naprawdę szczęśliwe zrządzenie losu - mówi money.pl pragnący zachować anonimowość kolejarz z wieloletnim stażem. Choć do katastrofy nie doszło, to były wielogodzinne opóźnienia kilkunastu pociągów. Dlaczego szyna pękła? Ustala to specjalna komisja.

Więcej:
https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/mroz-zagraza-bezpieczenstwu-pasazerow-kolej,157,0,2399389.html
Beatrycze - 01-03-2018, 15:19
Temat postu:
Zima nie zakłóca istotnie jazdy pociągów.

Tegoroczna zima nie wpływa istotnie na funkcjonowanie sieci kolejowej. Zdarzają się przypadki pęknięcia szyn i usterek urządzeń, ale nie powoduje to poważniejszych utrudnień w ruchu pociągów.

Taką informację przekazał nam rzecznik prasowy spółki PKP Polskie Linie Kolejowe Mirosław Siemieniec.

Więcej:
http://www.wnp.pl/transport-kolejowy/zima-nie-zakloca-istotnie-jazdy-pociagow,318490_1_0_0.html
Victoria - 20-12-2022, 21:29
Temat postu:
Pociąg utknął w zaspach. Pasażerowie byli uwięzieni w środku bez ogrzewania

Na trasie pomiędzy Głogówkiem a Twardawą (Opolskie) utknął szynobus Przewozów Regionalnych z 17 pasażerami w środku. Zaspy były tak wysokie, że nie dało się wyjść na zewnątrz. Osoby przebywające w składzie przez kilka godzin czekały na ratunek bez włączonego ogrzewania.

Więcej:
https://tvn24.pl/wroclaw/glogowek-pociag-z-pasazerami-utknal-w-poltorametrowych-zaspach-6546335
ET87 - 26-12-2022, 18:17
Temat postu:
Zadam pytanie gupie i jątrzące: Kto widział płotki przeciwśnieżne? Kilometrami utawiane wzdłuż szos i torów, chociaż wzdłuż torów często były na stałe posadzone zakrzaczenia. Zaspy odkładały sie głównie między płotkami a drogą czy torami. Płotków brak bo chyba poszły na opał, ja tylko pytam? Przez 30 lat co tydzień śmigałem DK3, DK5 i DK35 oraz DW382 i DK 46 i na zime płotki stawiano a obecnie widocznie są inne priorytety. Lekceważenie zimy może słabo wyglądać z punktu widzenia tkwiących w zaspie.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group