INFO KOLEJ - forum kolejowe

PKP Intercity - Dotacje na likwidacje

Victoria - 18-09-2013, 14:42
Temat postu: PKP IC wynegocjowało dodatkowe 1,7 mld zł z budżetu
Dotacja budżetowa dla PKP Intercity na świadczenie przewozów międzywojewódzkich w latach 2014-2020 wzrośnie z 2 mld zł do 3,7 mld zł – dowiedział się „Rynek Kolejowy”. W piątek premier Donald Tusk podpisał uchwałę w tej sprawie.

– Uchwała umożliwia dodanie aneksu do umowy PSC (Public Service Contract) na międzywojewódzkie przewozy pasażerskie – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Paweł Hordyński, członek zarządu PKP Intercity ds. finansowych. – Dzięki temu kwota dofinansowania do przewozów międzywojewódzkich realizowanych przez PKP Intercity wzrośnie o 1,7 mld zł, z obecnych 2 mld zł do 3,7 mld zł w ciągu najbliższych 6 lat – dodał.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/47979/pkp_intercity_wynegocjowalo_dodatkowe_1_7_mld_zl_z_budzetu.html

---

Jak wiadomo Ministerstwo Finansów niedawno odmówiło przeznaczenia 1,2 mld zł na dokończenie procesu usamorządowienia Przewozów Regionalnych, co stanowi przysłowiowy gwóźdź do trumny dla największego przewoźnika kolejowego w Polsce. Nie ma pieniędzy dla Przewozów Regionalnych, są pieniądze na ratowanie PKP Intercity, a konkretnie na spłatę Pendolino... Bo przecież chyba nikt nie liczy na to, że wzrost dotacji przełoży się na większą liczbę połączeń TLK, realizowanych zwłaszcza tam, gdzie PKP Intercity zlikwidowało połączenia dalekobieżne po przejęciu pociągów pospiesznych od Przewozów Regionalnych.
Pirat - 07-03-2014, 21:05
Temat postu:
Sieć połączeń międzywojewódzkich wciąż się kurczy, postanowienia planu transportowego nie są realizowane, a liczba pasażerów nieustannie spada - mimo to PKP Intercity może liczyć na coraz to wyższe dotacje. Przez minione pięć lat przewoźnik tytułem dofinansowania do przewozów międzywojewódzkich otrzymał z budżetu państwa w sumie już grubo ponad miliard.

Więcej TUTAJ
Beatrycze - 15-01-2015, 21:46
Temat postu:
Ministerstwo podniosło dotację dla PKP Intercity.

PKP Intercity przewozi już dwa razy mniej pasażerów, niż pięć lat temu. Mimo to Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju podniosło wysokość dotacji dla przewoźnika za ubiegły rok aż o 43 procent. Łącznie z obniżkami stawek dostępu do torów, Skarb Państwa dopłacił do działalności przewoźnika o ćwierć miliarda złotych więcej, niż w 2013 roku.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/55400/ministerstwo_podnioslo_dotacje_dla_pkp_intercity.html
Victoria - 16-01-2015, 15:16
Temat postu:
Celejewski: jeśli chcemy rozwijać połączenia TLK dotacja musi być większa.

Prezes PKP Intercity podczas obrad sejmowej Komisji Infrastruktury odniósł się do kwestii wzrostu dotacji dla przewoźnika ze Skarbu Państwa. Jak powiedział, przyczyną jest wzrost sieci połączeń TLK.

Więcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/55417/celejewski_jesli_chcemy_rozwijac_polaczenia_tlk_dotacja_musi_byc_wieksza.html
OS_24 - 16-01-2015, 15:57
Temat postu:
To co? Sieć rośnie a przewóz pasażerów spada?
Arek - 06-03-2015, 14:48
Temat postu:
Spadek przewozów i większa dotacja – dlaczego?

Dotacje dla PKP Intercity z tytułu tzw. umowy PSC zwiększają się z roku na rok. W 2013 r. przewoźnik został wsparty kwotą 406,3 mln zł, w 2014 r. było tu już 462 mln zł. Natomiast plan na 2015 r. wynosi 494 mln zł. Niestety, nie idzie to w parze ze wzrostem liczby przewiezionych pasażerów - napisał poseł Jerzy Polaczek w interpelacji do Marii Wasiak, minister infrastruktury i rozwoju.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23469/Polaczek-liczba-pasazerow-IC-spada-a-dotacja-rosnie.html

Pełna interpelacja:
http://www.jerzypolaczek.pl
Arek - 21-04-2016, 13:24
Temat postu:
Poseł Jarosław Zieliński w interpelacji do Ministra Infrastruktury i Budownictwa zapytał o szereg zagadnień związanych z realizacją umowy ramowej o świadczenie usług publicznych zawartej z PKP Intercity – głównie o jej nierealizowanie.

Autor w swoim piśmie zauważył, że w ostatnich latach kwota dotacji znacząco wzrosła, natomiast rozkłady jazdy (szczególnie od 2013 r.) były sprzeczne z postanowieniami przedmiotowej umowy.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/posel-pyta-o-umowe-z-intercity-jest-odpowiedz-mib-76299.html
michasku - 20-07-2016, 23:32
Temat postu:
http://av8.senat.pl/9KI411

Bilety na kuszetkę są za tanie Smile Wszyscy wiedzą, że lepiej przewieść 100% po niższej cenie niż 20% po wyższej cenie. Niemal na każdej trasie opłaca się jechać samochodem nawet samemu. Panowie z Intercity wszystko wiedzą tylko nic nie robią.

Piękne jest to pendolino które jeździ z Opola do Warszay tylko nie ma tego WiFI - taka bzdura
OS_24 - 27-07-2016, 11:22
Temat postu:
Cytat:
Poseł Jarosław Zieliński w interpelacji do Ministra Infrastruktury i Budownictwa zapytał o szereg zagadnień związanych z realizacją umowy ramowej o świadczenie usług publicznych zawartej z PKP Intercity – głównie o jej nierealizowanie.

Autor w swoim piśmie zauważył, że w ostatnich latach kwota dotacji znacząco wzrosła, natomiast rozkłady jazdy (szczególnie od 2013 r.) były sprzeczne z postanowieniami przedmiotowej umowy.

Hm. Dość celne pytania posła i słaba odpowiedz ministerstwa. Powinno ono odpowiedzieć, że to ministerstwo poprzedniej kadencji namotało.

Przecież odpowiedz jest oczywista: autobusy wożą ludzi bez dotacji i dodatkowo jest z nich kasiorka za akcyzę a do pociągu trzeba dopłacać. Nie rozumiem też, czemu ministerstwo nie może zamawiać poszczególnych połączeń.
Victoria - 01-10-2016, 10:13
Temat postu:
MIB: Obejmiemy dotacją pociągi Łódź – Warszawa.

Resort infrastruktury obejmie dotacją połączenia TLK i IC relacji Łódź – Warszawa. Nie wiadomo jednak, czy pozwoli to na zachowanie dotychczasowej oferty, bo trwa analiza możliwości optymalizacji najbardziej deficytowych połączeń.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/mib-obejmiemy-dotacja-pociagi-lodz--warszawa-78389.html
Victoria - 16-01-2017, 15:29
Temat postu:
LINIA OBIECANA

Wraz z przełomem 2016 i 2017 r. zniknął ostatni odcinek (Łódź - Warszawa) na sieci połączeń TLK i InterCity funkcjonujący bez dotacji.

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs87.pdf
Beatrycze - 11-10-2017, 07:32
Temat postu:
Dlaczego dotacja dla PKP IC gwałtownie wzrosła? MIB wyjaśnia.

Zarząd PKP Intercity zapowiada, że dotacje do przewozów w przeliczeniu na pasażera będą coraz mniejsze. Warto przypomnieć, że w ostatnich latach, pomimo spadku liczby pasażerów, podatnik zaczął dorzucać do przewozów dalekobieżnych ogromne kwoty.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/dlaczego-dotacja-dla-pkp-ic-gwaltownie-wzrosla-mib-wyjasnia-83869.html
Victoria - 03-11-2021, 15:15
Temat postu:
PKP Intercity otrzyma 1,19 mld zł rekompensaty za realizację usług przewozowych w ramach RRJ 2021/2022

Jakie środki finansowe przeznaczy Ministerstwo Infrastruktury na uruchamianie w nowym rozkładzie jazdy pociągów kolejowych przewozów międzywojewódzkich i międzynarodowych a także jakie trasy zostały zaplanowane w ramach kolejowych przewozów międzynarodowych? Z takimi pytaniami zmierzył się Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury odpowiadając na interpelację posła Michała Wypija.

Więcej:
https://kolejowyportal.pl/pkp-intercity-otrzyma-119-mld-zl-rekompensaty-za-realizacje-uslug-przewozowych-w-ramach-rrj-2021-2022/
Victoria - 17-01-2023, 18:09
Temat postu:
Dodatkowe 575 mln zł od Rządu dla PKP Intercity jeszcze niewypłacone

W zeszłym tygodniu Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk poinformował, że Rząd wypłaci z rezerwy celowej 575 mln zł na rzecz PKP Intercity. Jednak rezerwa zostanie uruchomiona dopiero po opublikowaniu ustawy budżetowej na 2023 rok.

Więcej:
https://www.nakolei.pl/dodatkowe-575-mln-zl-od-rzadu-dla-pkp-intercity-jeszcze-niewyplacone/
Ralny - 23-02-2023, 18:08
Temat postu:
Jaką dotację otrzyma PKP Intercity w 2023 r.?

Po wycofaniu podwyżki cen biletów, PKP Intercity otrzyma dodatkowe nawet 100 mln zł – poinformował Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury w odpowiedzi na interpelację posłanki Pauliny Matysiak.

Czytaj więcej:
https://kolejowyportal.pl/jaka-dotacje-otrzyma-pkp-intercity-w-2023-r/
Victoria - 29-09-2023, 21:29
Temat postu:
Ponad 1,8 mld zł dotacji dla PKP Intercity w tym roku

Do połowy roku zamrożona była decyzja o dosypaniu PKP IC jeszcze 50 mln złotych do już przyznanej dotacji w wysokości 1,84 mld złotych. Ostatecznie kolejne pieniądze nie trafią do przewoźnika, ale i tak otrzyma on prawie dwa razy większą kwotę, niż rok temu.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/ponad-18-mld-zl-dotacji-dla-pkp-intercity-w-tym-roku-115438.html
sympatyk - 07-11-2023, 08:23
Temat postu:
Miliardy rekompensaty dla PKP Intercity. Rząd pokazał plany.

Dodatkowe prawie siedem miliardów złotych rekompensaty dla PKP Intercity - oto założenia projektu uchwały rządu, które zostały opublikowane w wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów. Jak podano, dotychczasowe środki finansowe na lata 2024–2030 zabezpieczone w ramach umowy ramowej są "niewystarczające", by realizować zaplanowane przewozy.

Więcej:

https://tvn24.pl/biznes/z-kraju/pkp-intercity-prawie-7-mld-zl-rekompensaty-dla-spolki-projekt-uchwaly-rzadu-7425195
Victoria - 07-11-2023, 18:28
Temat postu:
Rząd przygotowuje zwiększenie o prawie 7 mld zł rekompensaty dla PKP Intercity

Rząd przygotowuje zwiększenie o prawie 7 mld zł rekompensaty dla PKP Intercity. Projekt uchwały w tej sprawie ukazał się w poniedziałek. Jak podano, dotychczasowe środki finansowe na lata 2024–2030 zabezpieczone w ramach umowy ramowej są "niewystarczające", by realizować zaplanowane przewozy.

Więcej:
https://forsal.pl/transport/kolej/artykuly/9339490,rzad-przygotowuje-zwiekszenie-o-prawie-7-mld-zl-rekompensaty-dla-pkp-intercity.html
Tymczasowy - 07-11-2023, 18:37
Temat postu:
Może wreszcie doczekamy się prywatyzacji w kol. przewozach pasażerskich.
Patrząc na długi do spłacenia wydaje się to tylko kwestią czasu.
DarekP - 09-11-2023, 11:18
Temat postu:
Pokaż mi kraj w Europie, w którym przeważający udział w przewozach pasażerskich mają przewoźnicy prywatni. Może omiń Wielką Brytanię, bo ich eksperyment pokazał wiele ciekawych aspektów.
Tymczasowy - 09-11-2023, 22:37
Temat postu:
Ale ja tak nie stwierdziłem. Chodzi o to, że w Polsce nie ma żadnej prawdziwej kolei pasażerskiej bez dotacji. Prywatyzacja choćby molocha PKP IC zapewne spowodowałaby, że zaprzestano by dotacji. Wszyscy wiemy jaką chmarę zbędnych dyrektorów i naczelników ma na ewidencji PKP IC. To są te koszty.
W Czechach to się udało, dlaczego w Polsce miałoby się to nie udać.
DarekP - 09-11-2023, 23:17
Temat postu:
Co się w Czechach udało, sprywatyzować CD?
Czy wpuścić konkurencję? U nas konkurencja jest od wielu lat, tylko co z tego, skoro organizatorzy przewozów jej nie chcą? Bez dotacji to może sobie kursować parę pociągów na obleganej trasie, wszystkie pozostałe są dotowane, w Czechach również.
W Polsce komercyjnie jeździ LeoEkspress, RegioJet, SKPL, czasem Arriva i Koleje Mazowieckie i Dolnośląskie (wakacje). Ale to mały kawałek tortu i nie ma się co łudzić, na razie większy nie będzie.
Pirat - 26-11-2023, 04:39
Temat postu:
MI podpisało z PKP Intercity aneks zwiększający o 6,5 mld zł dofinansowanie dla przewozów pasażerskich

23 listopada 2023 r. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podpisał z PKP Intercity aneks do umowy ramowej o świadczenie usług publicznych w zakresie międzywojewódzkich i międzynarodowych kolejowych przewozów pasażerskich.

Czytaj więcej na kolejowyportal.pl
Victoria - 19-12-2023, 20:40
Temat postu:
Znaki zapytania wobec ministerialnej decyzji o zwiększeniu dotacji dla PKP Intercity

W ostatnich dniach swojej kadencji, minister infrastruktury zaskoczył rynek kolejowy w Polsce, podpisując aneks do ramowej umowy o świadczenie usług publicznych (PSC). Dokument ten zwiększa dotację dla PKP Intercity o 6,5 mld złotych aż do roku 2030. Ta decyzja, mająca na pierwszy rzut oka wspierać rozwój publicznego transportu kolejowego, jest jednak dyskusyjna i każe zadać pytania dotyczące jej realnego wpływu na jakość usług dla polskich pasażerów.

Więcej:
https://www.nakolei.pl/znaki-zapytania-wobec-ministerialnej-decyzji-o-zwiekszeniu-dotacji-dla-pkp-intercity/

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group