INFO KOLEJ - forum kolejowe

PKP Intercity - Dotacje na likwidacje

Pirat - 07-03-2014, 21:05
Temat postu: Dotacje na likwidacje
Sieć połączeń międzywojewódzkich wciąż się kurczy, postanowienia planu transportowego nie są realizowane, a liczba pasażerów nieustannie spada - mimo to PKP Intercity może liczyć na coraz to wyższe dotacje. Przez minione pięć lat przewoźnik tytułem dofinansowania do przewozów międzywojewódzkich otrzymał z budżetu państwa w sumie już grubo ponad miliard.

Więcej TUTAJ
Beatrycze - 15-01-2015, 21:46
Temat postu:
Ministerstwo podniosło dotację dla PKP Intercity.

PKP Intercity przewozi już dwa razy mniej pasażerów, niż pięć lat temu. Mimo to Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju podniosło wysokość dotacji dla przewoźnika za ubiegły rok aż o 43 procent. Łącznie z obniżkami stawek dostępu do torów, Skarb Państwa dopłacił do działalności przewoźnika o ćwierć miliarda złotych więcej, niż w 2013 roku.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/55400/ministerstwo_podnioslo_dotacje_dla_pkp_intercity.html
Victoria - 16-01-2015, 15:16
Temat postu:
Celejewski: jeśli chcemy rozwijać połączenia TLK dotacja musi być większa.

Prezes PKP Intercity podczas obrad sejmowej Komisji Infrastruktury odniósł się do kwestii wzrostu dotacji dla przewoźnika ze Skarbu Państwa. Jak powiedział, przyczyną jest wzrost sieci połączeń TLK.

Więcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/55417/celejewski_jesli_chcemy_rozwijac_polaczenia_tlk_dotacja_musi_byc_wieksza.html
OS_24 - 16-01-2015, 15:57
Temat postu:
To co? Sieć rośnie a przewóz pasażerów spada?
Arek - 06-03-2015, 14:48
Temat postu:
Spadek przewozów i większa dotacja – dlaczego?

Dotacje dla PKP Intercity z tytułu tzw. umowy PSC zwiększają się z roku na rok. W 2013 r. przewoźnik został wsparty kwotą 406,3 mln zł, w 2014 r. było tu już 462 mln zł. Natomiast plan na 2015 r. wynosi 494 mln zł. Niestety, nie idzie to w parze ze wzrostem liczby przewiezionych pasażerów - napisał poseł Jerzy Polaczek w interpelacji do Marii Wasiak, minister infrastruktury i rozwoju.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23469/Polaczek-liczba-pasazerow-IC-spada-a-dotacja-rosnie.html

Pełna interpelacja:
http://www.jerzypolaczek.pl
Arek - 21-04-2016, 13:24
Temat postu:
Poseł Jarosław Zieliński w interpelacji do Ministra Infrastruktury i Budownictwa zapytał o szereg zagadnień związanych z realizacją umowy ramowej o świadczenie usług publicznych zawartej z PKP Intercity – głównie o jej nierealizowanie.

Autor w swoim piśmie zauważył, że w ostatnich latach kwota dotacji znacząco wzrosła, natomiast rozkłady jazdy (szczególnie od 2013 r.) były sprzeczne z postanowieniami przedmiotowej umowy.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/posel-pyta-o-umowe-z-intercity-jest-odpowiedz-mib-76299.html
michasku - 20-07-2016, 23:32
Temat postu:
http://av8.senat.pl/9KI411

Bilety na kuszetkę są za tanie Smile Wszyscy wiedzą, że lepiej przewieść 100% po niższej cenie niż 20% po wyższej cenie. Niemal na każdej trasie opłaca się jechać samochodem nawet samemu. Panowie z Intercity wszystko wiedzą tylko nic nie robią.

Piękne jest to pendolino które jeździ z Opola do Warszay tylko nie ma tego WiFI - taka bzdura
OS_24 - 27-07-2016, 11:22
Temat postu:
Cytat:
Poseł Jarosław Zieliński w interpelacji do Ministra Infrastruktury i Budownictwa zapytał o szereg zagadnień związanych z realizacją umowy ramowej o świadczenie usług publicznych zawartej z PKP Intercity – głównie o jej nierealizowanie.

Autor w swoim piśmie zauważył, że w ostatnich latach kwota dotacji znacząco wzrosła, natomiast rozkłady jazdy (szczególnie od 2013 r.) były sprzeczne z postanowieniami przedmiotowej umowy.

Hm. Dość celne pytania posła i słaba odpowiedz ministerstwa. Powinno ono odpowiedzieć, że to ministerstwo poprzedniej kadencji namotało.

Przecież odpowiedz jest oczywista: autobusy wożą ludzi bez dotacji i dodatkowo jest z nich kasiorka za akcyzę a do pociągu trzeba dopłacać. Nie rozumiem też, czemu ministerstwo nie może zamawiać poszczególnych połączeń.
Victoria - 01-10-2016, 10:13
Temat postu:
MIB: Obejmiemy dotacją pociągi Łódź – Warszawa.

Resort infrastruktury obejmie dotacją połączenia TLK i IC relacji Łódź – Warszawa. Nie wiadomo jednak, czy pozwoli to na zachowanie dotychczasowej oferty, bo trwa analiza możliwości optymalizacji najbardziej deficytowych połączeń.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/mib-obejmiemy-dotacja-pociagi-lodz--warszawa-78389.html
Victoria - 16-01-2017, 15:29
Temat postu:
LINIA OBIECANA

Wraz z przełomem 2016 i 2017 r. zniknął ostatni odcinek (Łódź - Warszawa) na sieci połączeń TLK i InterCity funkcjonujący bez dotacji.

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs87.pdf
Beatrycze - 11-10-2017, 07:32
Temat postu:
Dlaczego dotacja dla PKP IC gwałtownie wzrosła? MIB wyjaśnia.

Zarząd PKP Intercity zapowiada, że dotacje do przewozów w przeliczeniu na pasażera będą coraz mniejsze. Warto przypomnieć, że w ostatnich latach, pomimo spadku liczby pasażerów, podatnik zaczął dorzucać do przewozów dalekobieżnych ogromne kwoty.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/dlaczego-dotacja-dla-pkp-ic-gwaltownie-wzrosla-mib-wyjasnia-83869.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group