INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. lubelskie - Co z lubelskimi szynobusami?

Naczelnik - 17-01-2007, 08:09
Temat postu: Co z lubelskimi szynobusami?
Kolejarzy nie stać na oszczędności

Lubelska kolej, choć ma kilka najtańszych w eksploatacji szynobusów, prawie z nich nie korzysta - ustalił niezależny ośrodek badawczy. Jednocześnie kolejarze walczą o zwiększenie dotacji z budżetu województwa.

Zestawienie, które przygotowało Centrum Zrównoważonego Transportu, objęło wszystkie województwa. Wynika z niego, że tanie autobusy szynowe rzadziej niż na Lubelszczyźnie jeżdżą tylko w województwie mazowieckim. A pokonanie przez nie jednego kilometra jest o ok. 4 zł tańsze niż przez tradycyjny tabor.

- To oczywisty paradoks, że Lubelski Zakład Przewozów Regionalnych, który w porównaniu z innymi zakładami dysponuje stosunkowo dużą liczbą szynobusów, jest na szarym końcu tej listy. Tym bardziej, że ciągle szuka oszczędności - mówi Jakub Majewski, specjalista z Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei.

Tymczasem właśnie toczą się negocjacje pomiędzy LZPR i władzami samorządu województwa w sprawie wysokości dofinansowania przewozów. Rozmowy (mediatorem jest w nich Jakub Majewski) zaczęły się po tym, jak dyrekcja LZPR zapowiedziała, że w nowym rozkładzie jazdy zawieszonych zostanie 17 kursów. Na wieść o tym związkowcy zagrozili blokadą torów, ale po rozpoczęciu rozmów o kwocie dofinansowania odłożyli decyzję w sprawie akcji protestacyjnej do końca stycznia.

W projekcie budżetu województwa (przygotowanym przez poprzednią ekipę) na dofinansowanie przewozów jest 25 mln zł, a kolej obliczyła, że potrzebuje ponad 31. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, w projekcie umowy, która może zostać podpisana w styczniu, znajdzie się kompromisowa suma 27,5 mln. Wtedy zawieszone zostałyby cztery kursy, a w przypadku ośmiu połączeń przejazdy byłyby rzadsze.

Majewski potwierdza, że podczas negocjacji zasugerowano kolei, by dwu- lub trzykrotnie zwiększyła codzienne przebiegi autobusów szynowych.

Według dyrektora LZPR Lecha Ogórkiewicza zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów to ostateczność: - Teraz szynobusy jeżdżą tylko w kierunku Rozwadowa i poza godzinami szczytu. Te autobusy są za małe i często się psują. Jeśli zmuszą nas do tego oszczędności, wprowadzimy je na nowych trasach, ale to będzie niekorzystne dla pasażerów, którzy mogą nie zmieścić się w pociągu.

Czy lubelskie autobusy psują się częściej niż inne? - Te najnowsze są już dość dobre. Są jednak małe, więc jeżdżą na krótkich odcinkach i przez to lądujemy na końcu listy. Gdy Urząd Marszałkowski ogłosił ostatni przetarg na trzy autobusy, zasugerowaliśmy, żeby kupiono dwa większe. Stało się jednak inaczej - mówi Lech Ogórkiewicz.

Tomasz Makowski z biura prasowego UM: - Z tego, co mi wiadomo, kolejarze nie składali żadnych oficjalnych zamówień. Być może pojawiły się jakieś wskazówki, które na pewno zostały uwzględnione.

Sugestie instytutu nie pozostaną jednak bez odpowiedzi. W czerwcu wraz z nowym rozkładem LZPR spróbuje wprowadzić szynobusy na odcinkach między Puławami, Lublinem, a Trawnikami (poza szczytem) i jeszcze raz przeanalizuje, ilu pasażerów wsiada i wysiada na poszczególnych stacjach.

źródło: gazeta.pl
Damian - 17-01-2007, 12:16
Temat postu:
to znaczy ze bedzie wielka zmiana rj w czerwcu???
Sebcio - 10-04-2007, 21:07
Temat postu:
Może wrócą pociągi do Lubartowa i Włodawy? Najważniejsze, ażeby zatrzymał się proces degradacji kolei w Polsce. Lubelszczyzna nie ma aż tak wielkiej sieci lini kolejowych. Powinno się więc wznowić ruch na zamkniętych i oczywiście nie zamykać n o w y c h ! Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation
_Chełmianin_ - 16-04-2007, 23:10
Temat postu:
Cytat:
Może wrócą pociągi do Lubartowa i Włodawy?

Cóż przywrócenie pociągów do Włodawy jest mało realne na dzień dzisiejszy jak i najbliższą przyszłość.Sam stan torowiska jest w cieniutkim stanie aby można było tam się poruszać z przyzwoitymi prędkościami.Natomiast z drugiej strony to położenie stacji w Orchówku z dala od centrum Włodawy też jest kolejną przyczyną gdyż PKS dojeżdża do samej Włodawy i nie trzeba organizować przesiadki by dalej dojechać.Jedyna szansa w budowie przejścia granicznego we Włodawie które mogło by ożywić ruch kolei na tej trasie.Takie moje zdanie Smile Pozdrawiam Wink
Sebcio - 24-04-2007, 13:14
Temat postu:
Awarie SA107 podobno były spowodowane niedopatrzeniem kolejarzy na służbie,kilka lat temu Neutral
EP09-021 - 31-08-2007, 22:01
Temat postu:
Sebcio napisał/a:
Awarie SA107 podobno były spowodowane niedopatrzeniem kolejarzy na służbie,kilka lat temu Neutral


Nie jest też do końca tak jak mówisz. SA107 dosyć często się psują z tego powodu że raz było coś zepsute i niewłaściwi ludzie z PESY zostali dopuszczeni do naprawiania tych szynobusów i co raz się coś w nich psuje.Smile
bardzinski1 - 30-08-2009, 18:03
Temat postu:
Yhy. Się psują same się. Sławtenej daty, czekałem na dworcu w Lublinie parę lat temu około 2 godzin, ponieważ szynobus się "zepsuł". Okazało się, jak dowiedziałem się od znajomego Kolejarza, że doporowadzono do startu szynobusa bez smarowania i silnik się trochę zatarł. Pdstawili wtedy wagon w zamian.
Się psują. Same.o
Nawet Dziennik Wschodni o tym pisał, czy Kurier. Obiecywali, że pracownicy, którzy spuścili olej odpowiedzą za to.
Arek - 21-09-2009, 12:02
Temat postu:
Lublin: Będziemy podróżować nowym i tanim szynobusem

Pięć nowych szynobusów kupi samorząd województwa lubelskiego. Marszałek ogłosił już przetarg na dostawę pojazdów.

Trafią m.in. na linię do Kraśnika, do lotniska w Świdniku, mogą też pojechać do Lubartowa i zastąpić część nieekonomicznych starych pociągów na trasach lokalnych.

W tej chwili samorząd województwa ma pięć autobusów szynowych. Można je spotkać na linii kolejowej prowadzącej do Stalowej Woli, bo nie jest ona zelektryfikowana i zwykłe pociągi osobowe napędzane prądem nie mogą się po niej poruszać.

Nowe szynobusy będą o wiele nowocześniejsze od już wykorzystywanych. – Na pewno będą lepsze jeżeli chodzi o ekologiczne rozwiązania silnika – zapowiada Sylwester Dziadosz z Urzędu Marszałkowskiego. – Będą też mieć prawie dwa razy więcej miejsc niż największe z tych, które teraz są w użyciu – dodaje.

Teraz jednoczłonowe szynobusy mają ok. 150 miejsc. W wymogach, które urzędnicy postawili zainteresowanym dostawcom znalazł się zapis, że pojazd musi mieć 250 miejsc lub więcej. Dlatego niemal pewne jest, że nowe pojazdy będą dwuczłonowe. Szynobusy będą dostępne dla osób niepełnosprawnych, możliwa ma być podróż nimi z rowerem.

Pod koniec października wiadomo już będzie, którzy producenci chcą nam sprzedać swoje pojazdy. Przy ocenie ofert najważniejsza będzie cena, ale liczyć ma się również okres gwarancji na szynobus.

To samorząd województwa będzie decydować, po których liniach poruszać się będą nowe pojazdy. Możliwości jest wiele.

– Na pewno jeden z nich będzie kursować na lotnisko. Chcielibyśmy je wykorzystać także do obsługi trasy z Lublina do Lubartowa, o ile linia kolejowa zostanie zmodernizowana. Będziemy nimi mogli też zastąpić część starych ezetów (elektryczne zespoły trakcyjne – najczęściej spotykane pociągi osobowe – red.) na już istniejących trasach lokalnych, bo ich eksploatacja jest o 20 proc. tańsza – wylicza Dziadosz.

Nie wiadomo tylko, kto będzie nas tymi szynobusami wozić. Firma, która na zlecenie samorządu będzie wykonywać kursy nowymi pojazdami zostanie wybrana w drodze przetargu. Nie jest pewne, że nadal będą to Przewozy Regionalne. W woj. kujawsko-pomorskim przetarg na obsługę połączeń regionalnych wygrała polsko-niemiecko-brytyjska spółka Arriva PCC, która swoim zasięgiem obejmuje też część woj. pomorskiego.

Pierwsze dwa szynobusy z nowej dostawy powinny trafić na Lubelszczyznę w przyszłym roku, a trzy pozostałe w 2011 r.

Źródło: Dziennik Wschodni
Arclight - 29-11-2009, 13:27
Temat postu:
SA107-01 trafił do Chojnic. "Wyszły" mu kilometry i oczekuje na naprawę rewizyjną.

Zdjęcie -> http://www.lgk.cal.pl/details.php?image_id=6029
Bartek1983Lbn - 03-02-2010, 18:20
Temat postu:
Szynobusy SA107 to stojące złomy one więcej stoja niż jeżdzą KOLZŁOMY
ibonek - 04-02-2010, 06:58
Temat postu:
Arclight, A coś może o 002 wiesz? Widziałem ją ostatnio odkurzoną ze śniegu ale gdzieś znikła...

[ Dodano: 25-06-2010, 18:44 ]
Przy okazji znalazłem taki tekst:
Cytat:
Nowe pojazdy będą włączane sukcesywnie do obsługi linii kolejowych w ramach obecnego rozkładu jazdy tj. linii nr 68 (odcinek Lublin-Stalowa Wola), nr 7 (odcinek Dorohusk-Dęblin), nr 26 (odcinek Dęblin-Łuków) i nr 2(odcinek Łuków-Terespol). Docelowo będą obsługiwać nowe odcinki takie jak Lublin-Lubartów (Parczew), Lublin-Port Lotniczy w Świdniku, Lublin-Zamość (Bełżec). Aktualnie trwają uzgodnienia dotyczące rozkładu jazdy pociągów edycji 2010/2011 (do wdrożenia od 12 grudnia 2010 r.).


Źródło: UM WL
jest więc szansa, że pojedziemy na Rozttocze pociągiem. Szkoda, ze dopiero po prawie dwóch latach...
Pele - 26-06-2010, 18:35
Temat postu:
7???

20???

2???

Szynobus NIE JEST alternatywą dla EZT! Szynobus NIE MA PRAWA jeździć na odcinku będącym w całości pod drutem! Dopuszczenie do tego będzie oznaczać gigantyczną kompromitację na międzynarodową skalę a ten kto do tego dopuści zbłaźni się. Szynobusy kupuje się po to, żeby jeździły po liniach niezelektryfikowanych zamiast pociągów spalinowych bo palą 2 razy mniej i mają mniejszy nacisk na oś. Drut robi się po to, żeby pojazdy szynowe nie truły spalinami tam gdzie nie muszą. Toż to oczywiste oczywistości są...

Do Świdnika może nie pojedzie, bo do pewnych pustych łbów w PLK i UM zaczyna docierać że ten odcinek na lotnisko musi być zelektryfikowany bo spalinowe w żaden sposób nie wjedzie do wnętrza terminalu tak jak tego mocno chcą pomysłodawcy budowy lotniska. Jeden ma jeździć na 68, dwa na Lubartów i może dalej (ktoś słusznie na innym forum uwagę zwrócił, że to ma mały nacisk na oś i może jeździć szybciej niż wskazują obecne limity prędkości) a dwa na Zamość/Bełżec. Taki rozkład wydaje się optymalny. Dzięki temu w zasadzie nie byłoby już składów wagonowych na spalinowych liniach.
pendolino - 26-06-2010, 19:50
Temat postu:
Niestety puszczanie szynobusów pod drutem staje się coraz częstsze, np. w Podlaskim coraz rzadziej można spotkać poczciwego kibla, bo jedzie pesobus, upychają je gdzie tylko się da Mad Żeby tak u nas nie było Neutral
ibonek - 26-06-2010, 23:19
Temat postu:
Pele, pendolino, pragnę zauważyć, że pomimo wciąż drożejącej energii elektrycznej poczciwy kibel jest tańszy w eksploatacji niż SZT czy SA. Nie mówiąc już o lokomotywie + wagoniki. Poza tym PR czy inny przewoźnik płaci za dostęp do trakcji elektrycznej czy z niej korzysta, czy nie. Tak więc puszczanie SZT czy SA w takim wypadku to na prawdę głupota.
Nie wiem czy pamiętacie, ale kilka lat temu jedna para pociągów Lublin - Dęblin była właśnie obsługiwana SA103-005 i 007. Na szczęście ktoś wpadł na pomysł, żeby stamtąd je zabrać.
Sebcio - 27-06-2010, 14:21
Temat postu:
Problem w tym że najpierw trzeba zakupić SZT bo te pojadą wszędzie. Puszczanie spalinowozów pod drutem jest niekiedy koniecznością wynikającą z obiegów taboru i jeśli n\będzie występowaćwg rozsądku to nie będzie w tym czegoś nadzwyczaj złego.
ibonek - 27-06-2010, 21:07
Temat postu:
Sebcio, to zrozumiałe, zdarzają się też awarie itd. Ale ustawianie w obiegu ciągłej jazdy SA to raczej nie jest mądre. UMWL mógłby spróbować wygospodarować jakąś kasę na jakiś mały EN albo coś takiego. W Kielcach jeździ chyba EN81, ze dwa albo trzy takie kibelki rozwiązałyby problem kursów o małej frekwencji. Zwłaszcza na kursach poza godzinami szczytu.
pendolino - 29-06-2010, 07:10
Temat postu:
Apropos awarii szynobusów, wczoraj znowu padł SA107-001 i był ściągany z Szastarki przez SA103-012. Około 20:20 kurs wożący muchy, nie dla pasażerów Beton Beton Beton
ibonek - 29-06-2010, 10:37
Temat postu:
pendolino, najprawdopodobniej nie była to awaria ale podsył z Szastarki. Smile Czasami jedzie wcześniej, czasami później, w zależności od sytuacji na szlaku. Teoretycznie miało być tak: 413 i 415 jadą do Szastarki, tam nocują i wracają odpowiednio jako 410 i 412, albo w soboty zamiast 412 jako 4411 (który jeździ z Lublina Pn-Pt) z Szastarki do SWR
W zimie zjeżdżał, żeby nie grzać maszyny na postoju. Teraz pewnie ze względu na ... nie wiem co. Graficiarzy? Być może stoją za tym sprawy kadrowe(podmiany, ilość godzin pracy etc). Ostatni pociąg do Lublina przyjeżdża coś koło 18:30.
Swoją drogą, przydałby się taki wieczorny kurs przyjeżdżający do Lublina tuż po 21. No i powrót tak około 22:30 Rolling Eyes Laughing
pendolino - 29-06-2010, 12:13
Temat postu:
Mogłby ten kurs zabierać podróżnych a nie wozić muchy Evil or Very Mad

[ Dodano: 06-08-2010, 10:05 ]
Przyjechał SA134-016, mamy pierwszy automat biletowy w Lubelskim, i to ruchomy Kolejarz
http://www.przewozyregionalne.pl/w-regionach,lubelskie,wydarzenia-z-regionu,s,0,5965.html
ibonek - 13-09-2010, 21:21
Temat postu:
pendolino, niestety jeszcze nie działa Sad. Sprawdzałem osobiście na 4417 w piątek. Kierpoć dziwnie mi się przyglądał. Ale nie miałem złych intencji Smile
Pele - 08-10-2010, 15:15
Temat postu:
Następny SA134 dotarł do Lublina

Kilkanaście dni temu pisałem o pojawienie się w naszym regionie trzeciego już przeznaczonego dla Lubelszczyzny szynobusu serii SA134, czyli SA134-017. Dziś, szybciej niż się spodziewałem, spieszę by zakomunikować o pojawieniu się w naszym mieście czwartego pojazdu, SA134-018. Szynobus przyjechał w dniu dzisiejszym i po przyjeździe, tradycyjnie już, został odstawiony na tor nr 84, gdzie będzie czekał na swoje planowe służby, w których mamy nadzieję szybko go ujrzeć.

Gdy tylko wyruszy na trasy, będziemy mieli 3 sprawne pojazdy tej serii, bowiem od około miesiąca najstarszy z tych szybobusów, SA134-015, ze względu na awarię został odstawiony na torach postojowych Lubelskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, gdzie oczekuje na serwis naprawczy producenta.


Źródło: http://www.kolejowylublin.cal.pl/?p=1213

BU HA HA HA
Kolzam 2 normalnie, ale nie spodziewałem się że tak szybko to wyjdzie.

Miały służyć do reaktywacji linii do Zamościa i Lubartowa, na razie jeżdżą po zadrutowanej trasie do Chełma [tak, wiem że do Stalówki też]. Jak przyjdzie do uruchomienia tych pierwszych to się okaże że nie ma co jeździć bo wszystkie na serwis czekają. Fajnie.
ibonek - 09-10-2010, 20:20
Temat postu:
Pele, jak PLKa poprawi tory, to i awarie będą mniejsze i rzadsze. Nie zapominaj, że lubelski PR ma jeszcze SU42 i kilka wagoników w zapasie. Smile
A co do reaktywacji Zamościa i Lubartowa: jak zobaczę to uwierzę.
DarekP - 10-10-2010, 20:28
Temat postu:
Pele napisał/a:
Następny SA134 dotarł do Lublina


Widać, że ZNTK się zawziął i chce dostarczyć wszystkie sztuki w tym roku. Nie ma zatem, co narzekać, że część nie jeździ Rolling Eyes I tak jeździ więcej niż miało być dostarczone.
Może Mińsk pomoże trochę PESA w montażu tramwajów dla Wwy w przyszłym roku.
ibonek - 11-10-2010, 19:03
Temat postu:
DarekP, Jest podpisany aneks do umowy i ostatni z SA134 ma dotrzeć do nas w listopadzie. Widocznie władzy zależy na tym, skoro się na to zgodziła. Oby to dobrze wróżyło.
Z drugiej strony, zastanawia mnie jazda tych SZT na liniach pod drutem. Czyżby braki taborowe? Czy może kible są na rewizjach? Bo o remontach nie słyszałem ostatnio.
Co do jazdy: dobrze, że jeździ większość, ale najlepiej było by, gdyby jeździły wszystkie. Żeby nie było sytuacji sprzed kilku lat, że wszystkie SA były odstawione, a na trasę szły SU42 z wagonikiem.
DarekP - 12-10-2010, 13:25
Temat postu:
To, że szynobusy dotrą wcześniej ma 2 aspekty - szybciej da się je wykorzystać, ale też szybciej trzeba za nie zapłacić. Jeżeli kasa jest to wszystko gra.
Motywacja może być taka, że wiedząc, iż są one awaryjne, to przy odpowiednim zapasie da się radę obstawić wszystkie kursy bez konieczności dopłaty za lok + wagony. Nie biorę pod uwagę KKZ, gdyż to jest nieporozumienie, a nie propozycja komunikacji.
Ktoś, kto korzysta z kolei dojeżdżając np. do szkoły, czy pracy, nie może sobie pozwolić na loterię pt. przyjedzie lub nie. Po kilku takich akcjach zmienia się środek transportu na taki, który zapewni dojazd odpowiednio pewny. Nikt nie będzie ryzykował kilku spóźnień w miesiącu, tylko z powodu nieudolności kolei.
A zatem albo traktujemy sprawę poważnie i pociągi jeżdżą w tych 95% pewnie, albo musimy się pogodzić, że mało kto będzie nimi jeździł.
Mam nadzieję, że tak właśnie będzie na Lubelszczyźnie, ale też na Podkarpaciu, po dostawach nowych szynobusów.
Sebcio - 13-10-2010, 18:48
Temat postu:
Mnie wydaje się że szybsza dostawa ma jeden aspekt - dotrą przed wyborami.
ibonek - 13-10-2010, 22:21
Temat postu:
Sebcio, też racja. Oby po wyborach także jeździły.
podrozny113 - 13-10-2010, 22:42
Temat postu:
Z tymi szynobusami na Lubelszczyźnie to jakaś porażka. Stacja Lublin, ok. dwóch tygodni temu, sobota, godz 16-17 -co mi się rzuciło w oczy? Kibel do Dęblina odjechał prawie pusty, a szynobusy stoją na terenie szopy: 3 z Pesy, 2 Kolzamy oraz 1 Mińsk. Drugi Mińsk stał bliżej stacji, po jakimś czasie odpalił i podstawił się jako pociąg do Dęblina. Jak dla mnie bezsensownie wydane pieniądze. Zawsze myślałem, że szynobusy kupuje się do przewozu ludzi, a nie jako dekoracja szopy. A pociągi do Zamościa? Ciekawe czym mieliby te relacje obsłużyć. No chyba, że KKB-kolejowa komunikacja busowa Mr. Green
Damian Łódź - 13-10-2010, 22:45
Temat postu:
Ile obecnie PR Lublin użytkuje szynobusów?
ibonek - 13-10-2010, 22:57
Temat postu:
podrozny113, co do Zamościa , to można tam posłać wagoniki za SU42 (Stoją sobie za LbB) Happy ewentualnie od pIC-u coś przejąć, bo chce zamknąć sekcję w Lublinie. Twisted Evil
Sobota jest sobota i to jeszcze po południu! Człowieku czego ty wymagasz! Maszyniści też chcą mieć weekend Śmiech Twisted Evil W tzw. tygodniu te szynobusy nie próżnują.
Poza tym trzeba te maszyny jakoś ochędożyć, napoić, dać im trochę odsapnąć, zajrzeć tu i ówdzie, to nie tak hop siup jak się wydaje.
Damian Łódź, 9 sztuk: 2 x SA107 (001 i 002), 3 x SA103 (005,007,012) i 4 x SA134(015-018). Bodajże w listopadzie ma być ostatnia SA134.
Ale SA107-002 odstawiony z powodu awarii, to samo SA134-015, czyli de facto jeździ tylko 7.
Czasem się trafi SU42 z wagonem, ale to już teraz na prawdę rzadkość.
Damian Łódź - 13-10-2010, 23:33
Temat postu:
ibonek, Dzięki Smile A jak tam z wagonami PRu w Lublinie, ile ich jest tak na oko?
ps. ostatnio ogłoszono przetarg na zezłomowanie kilkunastu wagonów w Lublinie.
pendolino - 14-10-2010, 09:39
Temat postu:
Co do SU42 z wagonem to ostatnio widziałem 10.10.2010... 1127 z Dęblina Shocked
ibonek - 14-10-2010, 20:45
Temat postu:
Damian Łódź, To co mam okazję widzieć, to są bodajże 4 sztuki odstawione na postojowych wraz z SU42.

Co do przetargu to jest to całkiem możliwe, ponieważ złomiarze rozebrali kilka wagonów z aluminium i innych chodliwych metali, o czym można poczytać w Dzienniku Wschodnim.
No i wyszła im rewizja i pewnie nie opłaca się teraz tego naprawiać. Kilka loków też stoi przy wjeździe od strony Dęblina/Rozwadowa.
pendolino, podobno remontowali tam trakcję i przez to jeździły spalinówki.
Damian Łódź - 14-10-2010, 22:47
Temat postu:
ibonek, a jakie te wagony? bonanzy? przedziałówki?
Sebcio - 15-10-2010, 19:17
Temat postu:
Jest ich sporo. Głównie są to przedziałowe dawniej zdeklasowane jedynki które nie są na co dzień używane (patrz np. ostatni pociąg ITK). Oprócz tego są bonanzy (kilka ich jest) do SU42 i jedna salonka. Ta pójdzie na żyletki.
alojz - 31-10-2010, 22:13
Temat postu:
Jak obecnie wygląda sprawność nowych SA134?
ibonek - 01-11-2010, 18:43
Temat postu:
-015 stoi. Z tego co mi się udało dowiedzieć, prawdopodobnie padła przekładnia i czekają na serwis. Pozostałe z przerwami jeżdżą. Głównie Lublin - Stalowa Wola Południe, i Lublin - Chełm, czasami Lublin - Dęblin.
Kilka razy zdarzyło mi się jechać i nie narzekam. Cicho, nie telepie jak w SA107 i nie buczy jak w SA103. A że ma taki a nie inny kształt, to jest sprawa gustu. A o tym się podobno nie dyskutuje.
W piątek wracałem 016 bodajże, załadowany dosłownie po same drzwi. Zero miejsc siedzących, ze stojącymi był kłopot. Spora część pasażerów jechała dalej niż do SWR (Udało mi się doliczyć ponad 20 osób, którym kierpoć tłumaczył jak mają dotrzeć do Przeworska. To w części, którą ja jechałem, nie wiem jak dalej), kilka osób zrezygnowało z jazdy i poczekało na Szastarkę.
Ramirez - 01-11-2010, 18:57
Temat postu:
SA134-016 dzisiaj widziałem po 16 w Lublinie. Jechał w relacji Szastarka - Lublin. Z 50--70 osób nim przyjechało.
ibonek - 01-11-2010, 18:59
Temat postu:
Ramirez, po długim łykendzie jest to całkiem możliwe. Zresztą po normalnym w roku szkolnym czy akademickim także.
Pele - 05-01-2011, 00:24
Temat postu:
Nowe barwy SA134-018...

http://lgk.cal.pl/details.php?image_id=9108

Ciekawe czy wodą z Karchera zejdzie, czy zapomnieli dać powłoki AG i będzie wstyd...
lubelak195 - 05-01-2011, 13:25
Temat postu:
Taka kultura mieszkańców okolic dworca (i nie tylko)- zniszczyć co nowe i jeszcze ładne Evil or Very Mad
Swoją drogą gdzie były wtedy sokisty Question Może sie bali dresów Neutral
A tak wogóle czy te szynobusy są ubezpieczone?
ibonek - 05-01-2011, 16:21
Temat postu:
lubelak195, ci z okolic dworca, to raczej na postojowych aluminium "robią".
Znajomy maszynista opowiadał mi, że czasem zdarza się, że wystarczy dosłownie się odwrócić, i po chwili już są bohomazy. Nawet pod wiatę włażą.
karol-101 - 05-01-2011, 16:28
Temat postu:
Może jakby stały na wachlarzu z taborem PKP Cargo...no ale torów postojowych w Lublinie pod dostatkiem, więc po co płacić innej spółce za postój
ibonek - 14-01-2011, 22:02
Temat postu:
karol-101, może by i coś dało, gdyby tam stały.
Swego czasu po sieci krążył link do forum graficiarzy, na którym była notka czy zakład o tym kto pierwszy pomaluje bodajże jakiś skład KM. Całkiem możliwe, że w tym wypadku tak właśnie było. Wiadomo, każdy "szanujący się" grafficiarz ma swój "styl" i tag czy jak to się tam zwie. Pomalowanie i zamieszczenie fotki w sieci to wzrost "prestirzu" (celowo napisane), a jeszcze pod okiem ochrony i SOK, to już w ogóle czad!
Tak samo jak wśród części mikoli zrobienie zdjęcia czy filmu w skrajni i zamieszczenie w sieci, też ma dla nich znaczenie.
Pele napisał/a:
Ciekawe czy wodą z Karchera zejdzie, czy zapomnieli dać powłoki AG i będzie wstyd...

Chyba nie zejdzie. W sobotę jadąc do Rzeszowa niechcący podsłuchałem fragment rozmowy maszynistów na ten temat. Podobno idzie do lakiernika. Czyli wyszło by na to, że AGSu nie położyli Evil or Very Mad Póki co, jeździ z "ozdobą" na burcie... Crying or Very sad Sad
Sebcio - 15-01-2011, 13:36
Temat postu:
Cytat:
Póki co, jeździ z "ozdobą" na burcie...

Ale z szyb chociaż usunęli czy nie?
ibonek - 17-01-2011, 09:14
Temat postu:
Sebcio, nie. Przynajmniej w sobotę jeszcze było pomalowane.
Sebcio - 02-02-2011, 16:10
Temat postu:
W poniedziałek widziałem że pewna część tych bazgrołów została już usunięta...
Ben - 28-05-2011, 10:25
Temat postu:
Koledzy i koleżanki, powiedzcie mi czy Regio Chełm - Terespol, który jeździ kilka razy dziennie, obsługiwany jest szynobusem, kiblem czy jeszcze innym wynalazkiem?
lubelak195 - 28-05-2011, 10:28
Temat postu:
Obsługiwany on jest kiblem En57- n nigdy nie spotkałem na tych pociągach szynobusa Smile .
Ben - 28-05-2011, 10:32
Temat postu:
a jest jakieś połączenie obsługiwane szynobusem z Lublina przez Nałęczów?
Sandmann - 28-05-2011, 15:47
Temat postu:
Nie ma.
lubelak195 - 28-05-2011, 19:46
Temat postu:
Spotyka sie takowe ale raczej nieregularnie. W wakacje ze względu na reaktywacje Zamościa i Bełżca na trasach zelektryfikowanych raczej ich nie będzie
Pele - 02-06-2011, 22:27
Temat postu:
Nie znalazłem tu info o obiegach chyba, a mam pytanie. Czy wie ktoś lepiej zorientowany w linii 68, czy kursowanie naszych SA134 na Resovii i Koronie jest stale przypisane do relacji, a jeśli tak to o której godzinie jeździ SA134 z Rzeszowa. Z góry dzięki za info.
ibonek - 02-06-2011, 22:45
Temat postu:
Korona ZAWSZE na SA134. I jedzie to tak: Lublin (6:25) - SWP i tu następuje wymiana drużyn, i dalej przez SWR - TGB i Kolbuszową do Rzeszowa. Następnie jako REGIO (nru nie pamiętam) do TGB, przerwa, powrót do Rzeszowa i do Lublina tym razem z pominięciem SWP.
Resovia albo SA109 albo (ostatnio) SA103-002 albo 001. Czasami SA135. Oczywiście podkarpackie. Zdarza się, że na Resovii popołudniowej , zwłaszcza w piątki, jedzie również nasze SA134.
Obiegi wyglądają tak, że przyjeżdża Resovia, później jako 4413 do SWP i powrót jako 4414 do Lublina i o 16:32 jako Resovia do Rzeszowa. W przypadku podstawienia naszego SA134, podkarpacki jedzie jako 4419 (19:42) do SWP. Jak to dalej wygląda - nie wiem, nie jechałem. Ale jakiś trick musi być, bo SA134 zazwyczaj wraca jako 4410 do Lublina.
Ponadto SA134 na 4415 ( odjazd 14:32) i 4418 (przyjazd 19:32 albo coś koło tego). Jeżeli nie jedzie podkarpacki, to na 4419 (19:32) także i rano na 4410 ze Stalowej.
Rzeczyca tylko SA103. Kraśnik albo SA103 (rzadko) albo SA107.
forest - 03-06-2011, 22:29
Temat postu:
Lubelskie SA134 nie robią już pary tarnobrzeskiej.
ibonek - 04-06-2011, 07:24
Temat postu:
forest, a to dlaczego??
lubelak195 - 06-06-2011, 07:36
Temat postu:
ibonek, czyli kolzłomy jeżdżą tylko na jednej parze do Kraśnika?
ibonek - 06-06-2011, 21:24
Temat postu:
lubelak195, tak to wygląda.
A to pojawiło się wczoraj na 68 jako 4413 i
4414
liczyłem na to, ze złapię go w Kraśniku na mijance z 4416 ale przyjechało SA103-007 Sad
Dzisiaj na popołudniowej Resovii także SA134-022.
@forest według informacji które posiadam jednak robią.
lubelak195 - 07-06-2011, 07:52
Temat postu:
ibonek, na LGK było takie zdjęcie jak Sa134 kończy bieg, a na sąsiednim torze jako osobowy do Tarnobrzega jakiś szynobusik PZPRu. Moim zdaniem PZPR maa dużo lepiej poukładane obiegi pociągów niż LZPR.
Sebcio - 16-06-2011, 20:42
Temat postu:
Ben napisał/a:
a jest jakieś połączenie obsługiwane szynobusem z Lublina przez Nałęczów?
Dziś na Regio "Pogranicze" 12037 z Terespola przyjechał SA134-015
lubelak195 - 17-06-2011, 15:32
Temat postu:
Sebcio, Jest to spowodowane wyłączeniem napięcia w sieci trakcyjnej na odcinku Dęblin-Zarzeka w godzinach (9.00-14.00) - z tego co słyszałem, do czasu ponownego włączenia(do niedzieli) wszystkie osobowe Lublin-Dęblin mają jeździć na szynobusach.(box strony lubelskakolej.net) Smile - gratka dla focistów.
Arclight - 17-06-2011, 18:47
Temat postu:
Osobówki na szynobusach, pociągi z Radomia tylko do Zajezierza i dalej KKA, TLK i towary przeciągane lokomotywami spalinowymi.
ibonek - 30-06-2011, 23:28
Temat postu:
A dzisiaj - 30.06.2011 - na Koronie było SA103-005. Na 4415/4418 SA107-002. O ile w pierwszym przypadku miałem możliwość obserwacji pasażerów wsiadających do Korony, to muszę przyznać, że zadowolenia na twarzach nie było widać. Przypuszczam, że ci którzy jechali 4415 do Rozwadowa także nie byli zachwyceni.
Podkarpacki SA134-022 tradycyjnie na Resovii i 4413 do SWP
Sebcio - 01-07-2011, 12:13
Temat postu:
A wczoraj na szopie kolo parowozu stał samochód z logiem Pesy. Na hali zaś w którymś SA134 robili coś z przodu (wymieniali szybę czołową?)
Pele - 04-07-2011, 15:43
Temat postu:
Serdecznie pozdrawiam anonimowego barana z PR, który na bezpośredni Regio Rzeszów-Lublin o 14.24 wczoraj, w niedzielę 2. lipca wysłał pojedyncze SA103.

Rozumiem że SA134 był naprawiany, ale to chociaż trzeba było dać podwójne SA103.

Tłum ludzi, którzy zwracali w kasach bilety bo 4 godziny w towarzystwie kolonistów stać nie zamierzali z całą pewnością znów wybierze kolej.

W popołudniowym/wieczornym Regio do Zamościa i Bełżca faktycznie takie tłumy że na 134 musiały jechać?
ibonek - 06-07-2011, 21:20
Temat postu:
Właśnie jeden szynobus wypadł z obiegu: SA134-017 miał spotkanie z samochodem na przejeździe koło Pułankowic. Z tego co mi się udało ustalić trzy osoby zabrało pogotowie, a samochód... no cóż, już nie pojeździ.
Szynobus ma oberwane klapy i kilka rys. Blacharz chyba go nie ominie.
kamiloroń - 08-07-2011, 22:33
Temat postu:
Ech Confused i po raz kolejny przez jakiegoś barana kolej musi wydać kasę na naprawę...... Zlikwidować drogi! Te barany nie będą mieć gdzie jeździć to siłą rzeczy będą musieli się przesiąść do pociągów- a to dla kolei będzie zastrzyk pasażerów i jednocześnie gotówki Idea Very Happy
lubelak195 - 30-09-2011, 19:49
Temat postu:
ubelskie: Szynobus po wypadku do odratowania?

Blisko trzy tygodnie temu doszło do poważnego wypadku na przejeździe kolejowym w miejscowości Rudnik (pow. kraśnicki). W jego wyniku pojazd szynowy doznał poważnych uszkodzeń. Jednak Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego, właściciel pojazdu, nie potwierdza informacji o konieczności kasacji pojazdu.

W związku z wyeliminowaniem z ruchu jednego z szynobusów do realizacji obowiązującego rozkładu jazdy nie ma potrzeby wprowadzania autobusowej komunikacji zastępczej. Lubelski Zakład Przewozów Regionalnych dysponuje jeszcze 9 takimi pojazdami, które (w dodatku z pomocą jednego autobusu szynowego z Podkarpacia) obsługują 12 par pociągów REGIO na trasach: Lublin – Kraśnik – Stalowa Wola (Rzeszów) i Lublin – Zamość.

O poważnym wypadku z 12 września informowaliśmy na portalu „rynek-kolejowy.pl”. Doszło do niego na przejeździe kategorii C z czynną sygnalizacją świetlną. Z ustaleń Policji wynika, że ciężarówka uderzył w środek lekkiego pociągu osobowego z prędkością około 60 km/h. Kierowca TIRa w wyniku odniesionych ran zmarł w szpitalu, lekko ranne zostały dwie pasażerki pociągu. Przez ponad 12 godzin odcinek Wilkołaz – Pułankowce linii Lublin – Przeworsk był nieprzejezdny.
źródło: Rynek kolejowy
ibonek - 04-10-2011, 21:23
Temat postu:
Ciekawy jestem, który pismak wpadł na pomysł zorganizowania AKZ czy jak to monstrum się nazywa.
Ignorancja co poniektórych "dziennikarzyn" wprost poraża.
Z ciekawszych rzeczy to SA107-002 ma iść do NAPRAWY a na przejeździe w Rudniku kirowcy jak się nie zatrzymywali tak się nie zatrzymują. Celują w tym zwłaszcza woźnice z zachodu. Zarówno województwa jak i Kraju. No chyba, że pojawia się tam patrol w okolicach kościoła, ale to bardzo rzadko się zdarza.
Natomiast ciekawa sytuacja jest na Podkarpaciu. Poza szczytem komunikacyjnym połączenia SWR - Przeworsk są obsługiwane przez SA135. Zamiast kibli.
lubelak195 - 21-10-2011, 16:31
Temat postu:
Mam pytanie- nie wiecie co sie dzieje z Sa134? Bo 3 z nich są na chodzie- 2 na Lublin- Zamość i jeden podejrzewam na Koronie ( nie widziałem). Natomiast na pociągach do Stalowej Woli i Szastarki są Sa103 (z wyjątkiem tego o 11.57, bo jego obsługuje podkarpacki szynobus). Więc pytanie co z pozostałymi dwoma?
Swoją drogą napisze do pana Sobczaka, czy planowane są w najbliższym czasie zakupy nowych szynobusów- bo wyrobić sie na tych liniach i na linii do Lubartowa(Parczewa) będzie ciężko. Napisze również, o tych źle ustalonych obiegach- do Stalowej powinny być Sa 134, a do Zamościa Sa103 (nawet da sie tak ustalić obiegi, żeby i tu i tu były Sa134).
ibonek - 25-10-2011, 21:07
Temat postu:
lubelak195, Trzy są w Lublinie, dwa w trasie: albo w Rzeszowie, albo w Zamościu. Rozkład!
Ewentualnie dwa w Lublinie trzy w trasie, bo czasami jeszcze na 4415 do SWP jeździ o 14:32. Czasami schowane są do szopy i ich nie widać Śmiech.
Chyba nie ma tu jakiejś reguły jeśli chodzi o obiegi, bo i SA103 na Koronie nie jest rzadkością i SA134 do SWP na 4415 także. Standardem jest SA134 na 4419 (19:42) do SWP, ponieważ rano wraca jako 4410, a tam chyba rzadko jest luźno.
lubelak195 - 25-10-2011, 21:14
Temat postu:
Ale moim zdaniem do Zamościa zdecydowanie powinny jeździć Sa103.
A i jeszcze dziś jeden z Sa134 miał wypadek na przejeździe w Żulinie.
Andy_86 - 26-10-2011, 13:18
Temat postu:
Artykuł na RK o tym wydarzeniu:

Cytat:
Lubelskie: Samochodem w pociąg

Wczoraj w miejscowości Czechów- Kąt (linia kolejowa 69, szlak Rejowiec - Krasnystaw Fabryczny) na przejeździe kolejowo-drogowym kat. D doszło do kolizji. 60-letni kierowca samochodu osobowego uderzył nim w bok szynobusu. Jak donosi "Kurier Lubelski" prowadzący auto został ukarany mandatem w wysokości 100 zł.

Do zdarzenia doszło wczoraj przed południem. Jak informuje "Rynek Kolejowy" Piotr Stefaniuk, rzecznik prasowy Komendy Regionalnej Straży Ochrony Kolei w Lublinie, kierujący pojazdem nie zachował należytej ostrożności i najechał na bok pociągu nr 231 KASZTELAN rel. Lublin - Zamość, prowadzonego szynobusem SA134-015. Obaj pojazdy zostały uszkodzone, ale na szczęście nikt nie został ranny. Skład z miejsca zdarzenia odjechał z 72 minutowym opóźnieniem. Okoliczności kolizji bada Policja i komisja z chełmskiej Sekcji Eksploatacji Zakładu Linii Kolejowych w Lublinie.


Link: http://www.rynek-kolejowy.pl/28273/Lubelskie_Samochodem_w_pociag.htm
lubelak195 - 19-11-2011, 09:23
Temat postu:
UMWL: Przymiarki do zakupu szynobusów

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego ma wstępny plan zakupu czterech nowych szynobusów. Jeśli projekt zostanie zrealizowany to zostanie poszerzona oferta przewozowa m. in. na liniach niezelektryfikowanych - informuje „Rynek Kolejowy” Beata Górka, rzecznik prasowy Marszałka Województwa Lubelskiego.

- Wstępnie województwo lubelskie planuje zakup 4 sztuk nowych, dwuczłonowych pojazdów spalinowych. Konieczność ich zakupu podyktowana jest chęcią dalszego poszerzania oferty przewozowej – mówi Beata Górka. - Projekt ten jest w fazie wstępnej i na chwilę obecną nie możemy potwierdzić, że będzie on realizowany – zastrzega rzeczniczka.

Województwo lubelskie jest właścicielem 11 szynobusów. Obsługują one połączenia na trasach: Lublin – Stalowa Wola (Rzeszów) i Lublin – Zamość. Według opublikowanego rozkładu jazdy 2011/2012 na przełomie maja i kwietnia oraz w wakacje pojazdy te dodatkowo dotrą do m.in. Horyńca-Zdroju i Jarosławia.
źródło- Rynek Kolejowy
pospieszny - 19-11-2011, 09:33
Temat postu:
Właśnie, muszą być sprawne i w gotowości bo od 11 grudnia wydłużą się im obiegi jeszcze bardziej.
To pewnie na przekór tym wszystkim lamentom że po likwidacji PR-ów pociągi staną na granicy - województw Śmiech
ibonek - 19-11-2011, 09:36
Temat postu:
Cytat:
Województwo lubelskie jest właścicielem 11 szynobusów.


Coś kiepsko z matematyką u redaktorów!
5+3+2 to na pewno nie jest 11. No chyba, że biorą pod uwagę SA134-022. Ewentualnie jakiś może supertajny szynobus jest? Śmiech
pospieszny - 19-11-2011, 09:43
Temat postu:
Oni chyba policzyli ten z Podkarpackiego co na "Koronie" odwiedził Lublin Śmiech
Arclight - 19-11-2011, 13:42
Temat postu:
ibonek napisał/a:
Cytat:
Województwo lubelskie jest właścicielem 11 szynobusów.


Coś kiepsko z matematyką u redaktorów!
5+3+2 to na pewno nie jest 11. No chyba, że biorą pod uwagę SA134-022. Ewentualnie jakiś może supertajny szynobus jest? Śmiech


Policzyli SPA-66 spółki LHS ;-)
ibonek - 19-11-2011, 17:34
Temat postu:
Arclight, a gdzie to jeździ teraz?
lubelak195 - 09-04-2012, 19:32
Temat postu:
Nie wiecie przypadkiem, czy w okresie przedświątecznym nie były do naszych szynobusów dopinane wagony?
Dzisiaj byłem na stacji Lublin Główny i ku mojemu zaskoczeniu na torach dla szynobusów obok podkarpackiego sa134 stała bonanza PRów i albo t wagon wyłączony z Warty, albo wsparcie na pociągi regionalne.
pendolino - 10-04-2012, 00:20
Temat postu:
Raczej mało prawdopodobne. PESA aby zbić kasę nie pozwala na coś takiego, proponując wagon doczepny z kabiną za kilka milionów, tłumacząc się za słabym silnikiem szynobusów, co oczywiście prawdą nie jest Evil or Very Mad
ibonek - 10-04-2012, 10:05
Temat postu:
lubelak195, SA134-022 bez wagonów całą niedzielę i poniedziałek na 100%; sobota SA135; piątek i czwartek bodajże SA135 w podwójnej trakcji.
pendolino, nie do końca masz rację. Na pw.
Sebcio - 10-04-2012, 16:51
Temat postu:
SA134 są podobno przystosowane do ciągnięcia wagonika.
SA103 na pewno nie.
lubelak195 - 10-04-2012, 19:07
Temat postu:
Dziś widziałem na stacji w Lublinie PRowską Su42 złączoną z bonanzą- może to jakaś rezerwa wobec zwiększenia ruchu w majowy weekend? A może planują wysłać jakieś szynobusy na przeglądy okresowe?
Drugą dziwną rzeczą, którą zobaczyłem był sa103 na osobowym do Kraśnika.
Słyszałem też, że ostatnimi czasy jednorazowo podkarpacki sa135 zawitał do Zamościa.
Arclight - 10-04-2012, 19:18
Temat postu:
SA103 jest w stanie pociągnąć wagon. Nawet kilka. Inna sprawa, że wtedy zużycie paliwa ma sporo większe niż jadąc solo i całe przedsięwzięcie staje się nieopłacalne.

@ibonek, SPA-66 cały czas służy w Zamościu, używają go do przewozów pracowniczych i innych zadań -> http://lgk.cal.pl/details.php?image_id=7618. Na kameralną imprezę w sam raz ;-)
Pawel_15 - 10-04-2012, 19:39
Temat postu:
SA103+Bh+SA132 jako Gdynia - Hel, widziałem też SA103 z bonanzą bez drugiego szynobusa. Taki sam skład jak na Hel jeździł na TURZE, także możliwe są przypadki że SA103 taszczy wagony...
DarekP - 11-04-2012, 13:05
Temat postu:
Pociągnąć to może, pytanie, czy jest to przewidziane konstrukcyjnie. Maluchem też przeciągniesz awaryjnie busa, tylko, czy to oznacza, że może to robić normalnie?
Do ciągnięcia wagonów przewidziano SA106 z mocniejszymi silnikami, SA103, SA135 to wersje ekonomiczne, dla których nie przewidywano takiej możliwości. Pociągnąć może, ale przy okazji może utracić gwarancję, więc pytanie, czy warto ryzykować.
Sebcio - 21-04-2012, 16:31
Temat postu:
Niedawno będąc na dworcu wspominanego wagonu już nie widziałem...
BIBI - 25-04-2012, 07:39
Temat postu:
Czy w SA 134 są gniazdka 220V
ibonek - 26-04-2012, 17:44
Temat postu:
Sebcio, obecnie mamy już 2 Bh z Chojnic. Stoją przed wiatą za SU42-509. Ale nie sądzę, żeby na szlak ruszyły.

BIBI, niestety nie ma. O ile mnie pamięć nie myli to coś było w SIWZ napisane że miało być. Nic jednak sobie obciąć za to nie dam.
klakier382 - 27-04-2012, 18:16
Temat postu:
Dzisiaj 27.04.2012 r Szastarka- Lublin (13.07) był SU + dwie bonanzy
Sebcio - 27-04-2012, 18:32
Temat postu:
Może któreś szynobusy mają rewizje (SA103?) i brakuje taboru.
lubelak195 - 27-04-2012, 19:36
Temat postu:
Sebcio, nie, wiąże się to z uruchomieniem na czas weekendu majowego połączeń w relacjach Lublin- Jarosław, czy Zamość- Jarosław które też jest potrzebny tabor, a mamy obecnie tylko 9 szynobusów, bo jeden z sa107 jest na naprawie powypadkowej. Mam nadzieję, że w najbliższym czasie zostanie wyłoniony wykonawca przetargu na dostawę używanych szynobusów po naprawie głównej, bo w obliczu nowych połączeń- Lublin- Port lotniczy Świdnik (prawdopodobnie VIII 2012) i Lublin- Parczew (marzec 2013, a może nawet grudzień 2012) wzmocnienia taborowe są niezbędne.
klakier382, też byłem na dworcu w Lublinie w tym czasie Smile- jeździłem rowerem po 1. peronie- może mnie widziałeś.
klakier382 - 27-04-2012, 23:35
Temat postu:
Ja go widziałem na trasie Lublin Zemborzyce- Lublin w okolicach ul . Letniskowej
tellchar - 05-09-2012, 22:13
Temat postu:
Obiegi zamojskich szynobusów zaobserwowane przeze mnie 1 września 2012:
- SA 134 -018 - wyjazd o 6:21 z Rejowca do Zamościa, a potem 8:05 z Zamościa do Jarosławia;
- w międzyczasie o 5:30 z Zamościa jechał chyba 015, a o 7:30 - 016
- w Bełżcu zmieniłem szynobus na jadący z Jarosławia do Zamościa SA 135-011.
O 11.57 z Zamościa do Jarosławia wyruszył SA 134-015
O 12.10 z Zamościa do Lublina wyruszył SA 134 - 017
sympatyk - 18-07-2015, 20:07
Temat postu:
Lubelskie zmodernizuje większość szynobusów.

Samorząd województwa lubelskiego planuje zmodernizować 5 spalinowych zespołów trakcyjnych serii SA134 i 4 wagony motorowe serii SA103 i SA107. Zakres prac do wykonania nie będzie duży. Znaczna część prac ma dotyczyć poprawy komfortu pasażerów. Przystąpić do przetargu należy do 20 sierpnia.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/58512/lubelskie_zmodernizuje_wiekszosc_szynobusow.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group