INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. dolnośląskie - Bilet KD przez Internet

Pirat - 01-08-2014, 19:57
Temat postu: Bilet KD przez Internet
Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie w przeciągu kilkunastu dni Koleje Dolnośląskie uruchomią internetową sprzedaż biletów.

Taka opcja jest już standardem u większości przewoźników, nie tylko kolejowych, i cieszy fakt, że do tego grona chcą dołączyć także Koleje Dolnośląskie.

Więcej TUTAJ
Ralny - 06-09-2014, 23:35
Temat postu:
Ktoś coś wie? KD milczą, PKP Informatyka się nie chwali... Czyżby kolejny przekręcik w KD?
Beatrycze - 07-09-2014, 10:39
Temat postu:
Ralny, poślizg jest - to fakt - z winy PKP Informatyki. Z tego co wiem, trwają jeszcze nieudolne testy nowego systemu. Może do grudnia się wyrobią...

Poprzedni zarząd KD popełnił niestety karygodny błąd - przelał na konto PKP Informatyki całą forsę za coś, co nie funkcjonuje! I oto skutki - KD nie mają ani pieniędzy, ani systemu sprzedaży!

Przypominam - przetarg na nowy system sprzedaży rozstrzygnięto 11 września 2013, czyli rok temu. KD zapłaciły PKP Informatyce ponad 1,5 mln zł.
Ralny - 07-09-2014, 12:34
Temat postu:
Beatrycze, coś jest na rzeczy, skoro PKP Informatyka nie przyznaje się do współpracy z KD:

http://www.pkp-informatyka.pl/web/guest/klienci

Może prezes Rachwalski zabierze głos w tej sprawie?
Pirat - 07-09-2014, 17:37
Temat postu:
Beatrycze napisał/a:
Poprzedni zarząd KD popełnił niestety karygodny błąd - przelał na konto PKP Informatyki całą forsę za coś, co nie funkcjonuje! I oto skutki - KD nie mają ani pieniędzy, ani systemu sprzedaży!

Niegospodarność godna uwagi prokuratora! Za działanie na szkodę spółki kłania się Kodeks karny:

http://mojafirma.infor.pl/spolki/212926,Odpowiedzialnosc-za-dzialanie-na-szkode-spolki.html

Prowadzę własną firmę i NIGDY nie płacę kontrahentowi zanim nie otrzymam zamówionej usługi lub towaru. Ba, negocjuję odroczenie terminu płatności faktury VAT. No ale ja jestem firma prywatna, zaś KD to spółka samorządowa czyli de facto państwowa, gdzie z publicznymi pieniędzmi nikt się nie liczy. Słyszeliście kiedykolwiek aby prezes jakiejkolwiek państwowej bądź samorządowej spółki odpowiadał karnie za niegospodarność? Bo ja nie słyszałem.
Noema - 07-09-2014, 23:30
Temat postu:
Beatrycze napisał/a:
Poprzedni zarząd KD popełnił niestety karygodny błąd - przelał na konto PKP Informatyki całą forsę za coś, co nie funkcjonuje! I oto skutki - KD nie mają ani pieniędzy, ani systemu sprzedaży!

Ciekawostka związana z tym kontraktem to podpisanie ugody, jakoby system nie został wdrożony z winy KD, mimo iż w praktyce to PKP Informatyka nie wywiązała się w terminie z zadania.

Bez tego systemu KD nie mogą sprzedawać biletów na pociągi PKP Intercity!

Pirat napisał/a:
Słyszeliście kiedykolwiek aby prezes jakiejkolwiek państwowej bądź samorządowej spółki odpowiadał karnie za niegospodarność? Bo ja nie słyszałem.

Może jeszcze usłyszysz. Ostatnio zaczęły wypływać ciekawe fakty i podobno związkowcy podjęli decyzję o złożeniu zawiadomienia do prokuratury na nieprawidłowości zachodzące w finansach spółki.

Ralny napisał/a:
Może prezes Rachwalski zabierze głos w tej sprawie?

Nie oczekujcie, że nowy prezes KD będzie nam się zwierzał na forum publicznym z wewnętrznych spraw spółki, nawet jeśli ewentualne nieprawidłowości w KD są z winy jego poprzedniczki. Od takich zwierzeń jest prokurator i sędzia!
Beatrycze - 26-09-2014, 18:07
Temat postu:
PKP Informatyka pracuje nad systemem umożliwiającym obsługę wspólnego biletu dla wszystkich przewoźników, a nie daje sobie rady z nowym systemem sprzedaży dla Kolei Dolnośląskich. WTF?

http://www.biznes.newseria.pl/news/pkp_informatyka_pracuje,p162494876
Pirat - 14-12-2014, 15:25
Temat postu:
Beatrycze napisał/a:
Ralny, poślizg jest - to fakt - z winy PKP Informatyki. Z tego co wiem, trwają jeszcze nieudolne testy nowego systemu. Może do grudnia się wyrobią...

Poprzedni zarząd KD popełnił niestety karygodny błąd - przelał na konto PKP Informatyki całą forsę za coś, co nie funkcjonuje! I oto skutki - KD nie mają ani pieniędzy, ani systemu sprzedaży!

Przypominam - przetarg na nowy system sprzedaży rozstrzygnięto 11 września 2013, czyli rok temu. KD zapłaciły PKP Informatyce ponad 1,5 mln zł.

Jak widać KD nie wyrobiły się. Przypominam, że nowy system sprzedaży biletów miał ruszyć w kwietniu, następnie w sierpniu. Potem mówiono o grudniu na nowy rozkład jazdy. KD zapłaciły PKP Informatyce a systemu jak nie było tak nie ma.

Gdzie jest prokuratura? Czy prezes Rachwalski złożył doniesienie na poprzedni zarząd? Kiedy ruszy sprzedaż biletów KD przez internet? W 2015 roku? A może w 2016?

KD są chyba jedynym przewoźnikiem pasażerskim w Polsce, który nie prowadzi sprzedaży biletów przez internet, komórkę itd. Na przykład KW nie kombinowały jak KD tylko skorzystały z tego samego systemu jaki mają PR:

https://biletywielkopolskie.pl

A KD? Nie mają ani pieniędzy ani systemu sprzedaży! I winnym tego syfu włos z głowy nie spadnie! Za to "propaganda sukcesu" na fanpage KD rozpasała się jak dziadowski bicz!

Beton
rew2010 - 14-12-2014, 20:52
Temat postu:
Jak widać nowy prezes, a stare problemy. Niestety po półrocznej obserwacji działań p. Rachwalskiego można powiedzieć tylko jedno: dużo słów, dużo obietnic, mało działań. Po owocach widać, jak bardzo nowa władza nie potrafi poradzić sobie ze starymi problemami. Pytanie tylko czy jest to efekt jedynie niemocy nowego zarządu, czy wynika to ze sprzężenia jego działań ze pozostawioną spuścizną po poprzedniej prezesce.
Beatrycze - 14-12-2014, 21:50
Temat postu:
rew2010, prezes się zmienił, ale beton pozostał. Pytanie czy w KD ogon merda psem jest aktualne...
rew2010 - 15-12-2014, 06:06
Temat postu:
To powiedzenie jest niestety aktualne w 100% w przypadku KD. Prezes chyba zapomniał, że nie można być przyjacielem dosłownie wszystkich, nawet kosztem porzucenia zapowiadanych reform. Efekt jest odwrtony od zamierzonego, ale za to nikt nie kopie pod nim, więc pensyjka co miesiąc ze spokojem wpada.
Pirat - 26-08-2015, 22:20
Temat postu:
Wreszcie ruszyło:

https://bilet.kolejedolnoslaskie.eu

KD na Facebooku:

Miło nam poinformować, że testy naszego internetowego systemu sprzedaży biletów są już na finiszu! Obecnie po zalogowaniu przez stronę bilet.kolejedolnoslaskie.eu można kupić bilet, zwrócić go i pobrać fakturę. Z początkiem września będzie można korzystać z systemu on-line w pełnym zakresie.
adamos - 27-08-2015, 08:21
Temat postu:
Jak na razie nie można nawet kupić biletu ze zniżką studencką czy zgodnie ze standardami PIC biletu z przesiadką Wink
MK_Wro - 27-08-2015, 09:03
Temat postu:
Wykonawcą jest PKP informatyka, więc niczego więcej bym się nie spodziewał Wink

Standardy funkcjonalności rodem z 1995 roku.
Beatrycze - 27-08-2015, 12:22
Temat postu:
Pirat napisał/a:
Wreszcie ruszyło:

https://bilet.kolejedolnoslaskie.eu

KD na Facebooku:

Miło nam poinformować, że testy naszego internetowego systemu sprzedaży biletów są już na finiszu! Obecnie po zalogowaniu przez stronę bilet.kolejedolnoslaskie.eu można kupić bilet, zwrócić go i pobrać fakturę. Z początkiem września będzie można korzystać z systemu on-line w pełnym zakresie.

Wow! Toż to mamy święto! Gdzie to zapisać...

Ja tylko przypomnę, że przetarg na nowy system sprzedaży rozstrzygnięto 11 września 2013 roku, czyli dwa lata temu. KD "z góry" zapłaciły PKP Informatyce ponad 1,5 mln zł. To co można zrobić w tydzień, pseudo informatykom z PKP zajęło aż dwa lata!

Z platformy zakupowej "made in PKP Informatyka" korzystają również Koleje Śląskie. Jednak KŚ nie czekały dwa lata, jak KD, zapewne dlatego, że nie zapłaciły "z góry" wzorem frajerskiego zarządu KD. Można sobie porównać funkcjonalność:

https://bilet.kolejeslaskie.com
voyager1231 - 27-08-2015, 15:14
Temat postu:
Czy ja przeniosłem się w czasie do lat dziewięćdziesiątych? Ta strona wygląda jakby ją zrobił uczeń technikum informatycznego na dwóch godzinach lekcyjnych! Kpina z pasażerów!
Pirat - 27-08-2015, 19:53
Temat postu:
voyager1231, nie kopie się leżącego, ale jestem informatykiem, więc muszę to powiedzieć, zwłaszcza że na ten chłam poszły nasze podatki: SAM ZROBIŁBYM TO LEPIEJ! Nie w dwa lata a w dwa tygodnie. I nie za 1,5 mln zł a za 0,15 mln zł.

PKP Informatyka jest jedyną państwową firmą działającą w branży IT, co już samo w sobie jest absurdem. Żyje z żerowania na innych państwowych i samorządowych spółkach kolejowych. Na wolnym rynku taki twór padłby w ciągu miesiąca! Ale baty należą się także zarządowi KD, który przez dwa lata dał się wodzić za nos (głównym winowajcą jest Ładniak, ale i Rachwalski cackał się z nimi przez rok). Żadna normalna, prywatna firma nie pozwoliłaby sobie na takie traktowanie przez kontrahenta jakim w tym przypadku jest PKP Informatyka. KD dały d*py po całości, zaniedbując interes swój i pasażerów!
Noema - 28-08-2015, 13:10
Temat postu:
Pozwolę sobie wtrącić 3 grosze do tego co wyżej napisał Pirat, ale będzie to krytyka konstruktywna.

Po pierwsze: na stronie głównej KD brak odnośnika (link + grafika). Powinno być: KUP BILET PRZEZ INTERNET. Wyraźnie, żeby aż biło po oczach! Rozumiem, że system sprzedaży jest jeszcze w fazie przygotowań, ale bilety już można kupować i KD powinny się tym wszędzie chwalić.

Po drugie: na stronie https://bilet.kolejedolnoslaskie.eu przeszkadza pasek z informacją o 'cookies'. Po zalogowaniu się zasłania całe menu! Trzeba go zamknąć mało widocznym krzyżykiem. Należy to umieścić na dole strony, tak aby niczego nie zasłaniało, z wyraźnym przyciskiem zamykającym okno.

Po trzecie: marna grafika, na poziomie gimnazjalisty. Strona jest nieatrakcyjna wizualnie! Proszę porównać ze stroną Kolei Śląskich, którą też stworzyła PKP Informatyka. Dzień do nocy!

Ja wiem, że to robota PKP Informatyki, ale jak się za coś z góry płaci ponad 1,5 mln zł i na produkt finalny czeka aż dwa lata, co jest ewenementem na skalę światową, to należy oczekiwać czegoś extra, co nawet mnie powali z wrażenia, a nie marnej stronki, którą zrobiłby gimnazjalista na lekcji informatyki.

Ode mnie „trója z minusem” dla KD za ten niedorobiony system sprzedaży. A dlaczego dla KD a nie dla PKP Informatyki? Dlatego, że jak się za coś płaci to należy wymagać! A tu, jak słusznie zauważył Pirat, „KD dały d*py po całości, zaniedbując interes swój i pasażerów!”.

Nie zapominajmy o podatnikach, którzy sfinansowali to badziewie! Gdybyśmy żyli w normalnym państwie i mieli normalną prokuraturę, ta miałaby co robić w tej sprawie, a poprzedni zarząd KD odpowiadałby przed sądem karnym za działanie na szkodę spółki.
Beatrycze - 30-08-2015, 18:49
Temat postu:
Wiewiórki donoszą, że władze KD wzięły się za PKP Informatykę i ta dostała ultimatum do 1 września na udostępnienie systemu internetowego pod rygorem rozwodu z KD i wysokich kar.

Podobno to jest przyczyną, że PKP Informatyka poszła po całości na łatwiznę i na gwałt skopiowano system Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, który działa rok.

https://e-bilet.lka.lodzkie.pl

Widać, że gnali z tym tak szybko, że pogubili część ulg, brakuje także taryfy RAZEM. Widać też, że maile potwierdzenia zakupu, jakie przychodzą, mają wybrakowane grafiki (odnośniki wewnętrzne do obrazków ŁKA, nie KD - stąd bez ilustracji).
Noema - 31-08-2015, 23:25
Temat postu:
Beatrycze napisał/a:
Wiewiórki donoszą, że władze KD wzięły się za PKP Informatykę i ta dostała ultimatum do 1 września na udostępnienie systemu internetowego pod rygorem rozwodu z KD i wysokich kar.

Wybiła godzina zero. Za 24 h zaloguję się i sprawdzę, czy prezes Rachwalski i jego świta mają jaja. Bo jak na razie to od roku regularnie dają d... PKP Informatyka, używając metafory, już dawno weszła im na głowy, nasrała na nie i podtarła się ich wyimaginowanym ego, kasując za to 1,5 mln zł. A oni teraz jakieś śmieszne ultimatum wystosowują. Mój Boże, i tacy ludzie rządzą w KD. Kolejkę PIKO im dać do zabawy, a nie prawdziwą kolej z żywymi pasażerami za setki mln zł!
Beatrycze - 07-09-2015, 12:34
Temat postu:
Założyłam sobie konto i powiem krótko: KD, pocałujcie mnie w 4 litery! Dla mnie ta strona jest całkowicie nieprzydatna!

Po pierwsze, nie mogę kupić biletu z REGIOkartą (w taryfie "Razem").

Po drugie, nie mogę kupić biletu do Zgorzelca z przesiadką w Węglińcu (musiałabym kupić dwa oddzielne bilety na dwa pociągi, co podraża koszt podróży).

Po trzecie, jest błędne przekierowanie po zalogowaniu, tzn. wracam na forum lub na stronę główną KD, czyli w miejsce skąd kliknęłam w link https://bilet.kolejedolnoslaskie.eu

Jest już 7 września, a internetowy system sprzedaży biletów KD za 1,5 mln zł jak był do kitu tak do kitu jest nadal. PKP Informatyka od sierpnia nie kiwnęła nawet palcem! Odnosząc się do słów Noemy trzeba to jasno powiedzieć: wierchuszka KD zamiast jaj ma wydmuszki!

Beton
MK_Wro - 07-09-2015, 12:59
Temat postu:
To nawet nie chodzi o jaja, tylko po prostu o mózg... Żenada.
Pirat - 07-09-2015, 18:32
Temat postu:
Noema napisał/a:
Bez tego systemu KD nie mogą sprzedawać biletów na pociągi PKP Intercity!

Z e-maila do redakcji forum:

"Nieziemska wojna idzie o udostępnienie sprzedaży biletów PKP IC w terminalach kasowych. To miało działać, taki był sens nowego systemu, a nie działa. Podobno nie umieją sobie w PKP Informatyce poradzić z systemem rezerwacji w terminalach kasowych - paradoks, bo to oni (inna komórka molocha) zawiadują systemem rezerwacji EPA (ale kasami w IC, PR, KW - warszawska Avista). Przez to sprzedaż biletów IC w kasach KD wygląda kuriozalnie: bilety IC wystawia się tylko w kasach etatowych KD będącymi zarazem kasami rozliczeń konduktorskich (Jelenia Góra, Legnica, Kłodzko Główne) na osobnym sprzęcie wypożyczonym z łaski PKP IC. Dopóki sprzęt kasowy nie działa jak należy i nie można w nich sprzedawać biletów PKP IC, aby te bilety sprzedawać w kasach ajencyjnych, czyli wszędzie, gdzie KD nie rozlicza konduktorów (Zgorzelec Miasto, Bolesławiec, Wałbrzych Miasto), ajenci musieliby na własny koszt dzierżawić drugi terminal kasowy, co im się zupełnie nie opłaca."
Beatrycze - 08-09-2015, 13:54
Temat postu:
A propos postu Pirata, aby porównać to co mamy z tym co być powinno, polecam lekturę dokumentacji przetargowej:

http://www.kolejedolnoslaskie.4bip.pl/upload/20130719151428129vii0fmal2.pdf

Są tam wymagania dotyczące:
- urządzeń mobilnych do sprzedaży biletów,
- kas stacjonarnych do sprzedaży biletów,
- sprzedaży biletów przez internet oraz urządzenia mobilne.

Dokument jest z lipca 2013 r. (istotny fragment w załączniku). Przetarg, który wygrała PKP Informatyka, został rozstrzygnięty 11 września 2013 roku:

http://www.kolejedolnoslaskie.4bip.pl/upload/20130911142328ggvaq8xv00st.pdf

Minęły już dwa lata, KD zapłaciły z góry ponad 1,5 mln zł i nadal jesteśmy w ciemnej d... Sprzedaż biletów przez internet to kpiny z pasażerów, sprzedaż biletów przez urządzenia mobilne (ajfony, tablety) to pieśń przyszłości, a co do kas i terminali mobilnych wypowiedział się już Pirat, cytując emaila. Ale za to ruszyła propaganda sukcesu! Goebbels byłby dumny z KD:

http://www.rynek-kolejowy.pl/59263/nowosci_kolei_dolnoslaskich_dla_pasazerow.html
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/25750/Koleje-Dolnoslaskie-zabiegaja-o-klientow.html

I tylko nasze forum zakłóca tę sielankę, czego beton KD nie może zdzierżyć! Piszemy prawdę, więc jesteśmy oszołomami! A nasze forum to... rynsztok tudzież kompostownik. Dobrze, że jeszcze do prokuratury nie pobiegli się na nas poskarżyć, jak to w zwyczaju miała kamanda Gieni Ł.
Noema - 03-10-2015, 12:51
Temat postu:
Minął miesiąc, więc postanowiłam ponownie przetestować internetowy system sprzedaży biletów KD, sprawdzić czy w tym czasie zmieniło się coś na lepsze. Nic się nie zmieniło! Biletu do Wrocławia nadal nie można kupić, bo ze Zgorzelca takie połączenia nie istnieją. Musiałabym kupić dwa oddzielne bilety na odcinek Zgorzelec - Węgliniec i Węgliniec - Wrocław, co oczywiście mija się z logiką. Rozumiem, że opcja kupna biletu z przesiadką przekracza intelektualne możliwości pseudo informatyków z PKP Informatyki i władze KD frajersko pogodziły się z tym faktem?!

Ale gdybym chciała jechać tylko do Węglińca to z kolei nie kupię biletu na REGIOkartę, bo w systemie nie ma takiej opcji. Reasumując, ten system sprzedaży jest do dupy i nie wiem dla kogo przydatny. Bo na pewno nie dla mieszkańców Zgorzelca udających się do Wrocławia, czy choćby tylko do Bolesławca. I nie dla posiadaczy REGIOkart.

Rozumiem, że to już finalna wersja i że wierchuszka KD olała zagadnienie? Po PKP Informatyce cudów się nie spodziewałam, ale przypominam, że KD zapłaciły za te „internetowe gówno” (to cytat z KD Chłopaka odnośnie naszego forum) ponad 1,5 mln zł, z naszych podatków! Pieniądze wywalono w błoto, prezesie Rachwalski! I ja nie pozwolę wam spocząć na laurach w tej sprawie! Rozważę złożenie do prokuratury odpowiedniego zawiadomienia jeśli nie ruszycie tyłków i nie pogonicie PKP Informatyki do roboty, za którą wzięli pieniądze z góry i nie wywiązali się należycie z zadania! Złożone w prokuraturze zawiadomienie prześlę do mediów i opublikuję w internecie.

Gdyby prezesem KD nadal była idolka betonu i mikoli Genowefa Ładniak, takie zawiadomienie złożyłabym już dawno. Prezes Rachwalski przejął ten syf po niej i nie chcę mu bruździć. Ale moja cierpliwość ma swoje granice. Syf syfem, ale obsługa pasażerów KD musi być na najwyższym poziomie, także w internecie!
Beatrycze - 03-10-2015, 20:42
Temat postu:
Noema napisał/a:
Rozumiem, że opcja kupna biletu z przesiadką przekracza intelektualne możliwości pseudo informatyków z PKP Informatyki i władze KD frajersko pogodziły się z tym faktem?!

Jesteś niesprawiedliwa. Miesiąc temu napisałaś, cytuję:

"Po drugie: na stronie https://bilet.kolejedolnoslaskie.eu przeszkadza pasek z informacją o 'cookies'. Po zalogowaniu się zasłania całe menu! Trzeba go zamknąć mało widocznym krzyżykiem. Należy to umieścić na dole strony, tak aby niczego nie zasłaniało, z wyraźnym przyciskiem zamykającym okno."

I co? Informatycy z PKP Informatyki uwzględnili twoją uwagę, więc nie są tacy całkiem pseudo. Powinnaś ich pochwalić! Tyle się namęczyli, żeby Cię zadowolić, a Ty psy na nich wieszasz. Co prawda krzyżyka nie byli w stanie zastąpić wyraźnym przyciskiem "zamknij", ale przynajmniej się starają...
adamos - 04-10-2015, 15:05
Temat postu:
A najsmutniejsze/najzabawniejsze jest to że wystarczyło się dogadać z PR którzy jak na polskie standardy mają całkiem dobry system sprzedaży (możliwe są przesiadki i są wszystkie ulgi) i pewnie byłoby to tańsze...
Gaspares - 04-10-2015, 19:06
Temat postu:
Wystarczyłoby, ale mądry prezes po szkodzie. KD swój system zamówiły już kilka lat temu, bodajże zanim PRy stworzyły możliwość kupna biletów z przesiadkami.
Beatrycze - 02-11-2015, 19:50
Temat postu:
W odpowiedzi na potrzeby podróżnych Koleje Dolnośląskie udostępniły do dyspozycji Pasażerów możliwość internetowego zakupu biletu jednorazowego bez potrzeby rejestracji. Zakup biletu bez rejestracji szczególnie docenią osoby dynamiczne, dla których liczy się oszczędność czasu.

Jest to kolejny etap udoskonalania naszego sklepu internetowego, który jest tworzony również w oparciu o zgłaszane przez Pasażerów potrzeby i oczekiwania.Już wkrótce rozbudujemy nasz sklep o możliwość zakupu biletu na połączenia z przesiadką oraz rozbudujemy zakres ofert dostępnych w sklepie internetowym. Mocno pracujemy, aby nasi Pasażerowie otrzymali w systemie eKD wszystko czego potrzebują.

Nadal zachęcamy do tworzenia indywidualnych kont użytkownika w systemie eKD, które dają szereg możliwości niedostępnych dla osób niezalogowanych, a są to przede wszystkim:
- możliwość zwrotu biletu (dzień przed terminem jego obowiązywania) bezpośrednio w systemie,
- możliwość wygenerowania faktury VAT w dowolnym czasie,
- dostęp do historii zakupów,
- możliwość zakupu biletu okresowego.

Przypominamy, iż zwrot biletu zakupionego bez rejestracji możliwy jest jedynie na drodze pisemnej reklamacji wniesionej na adres Kolei Dolnośląskich.

Źródło:
https://www.facebook.com/KolejeDolnoslaskieSA
krzysztoff - 02-11-2015, 22:38
Temat postu:
Ciekawe tylko kiedy wprowadzą możliwość kupna biletu z przesiadką, skoro by dojechać z wielu miejsc Dolnego Śląska do Wrocławia trzeba się przesiadać... Chore. Tak swoją drogą to PKP IC nadal tego nie wprowadziło choć minęło już kupę czasu.
Anonymous - 03-11-2015, 11:58
Temat postu:
Na pewno KD upora się z tym szybciej niż IC. Chociaż miła byłaby niespodzianka możliwości zakupu biletu przesiadkowego w IC od nowego rozkładu jazdy
MK_Wro - 03-11-2015, 15:19
Temat postu:
dddbb, raczej zapomnij i o jednym i o drugim. Oba korzystają z archaicznego systemu stworzonego przez arcymagików z PKP Informatyki, o którym sam prezes Karnowski powiedział, że "nie da się go dalej naprawiać, musimy zbudować zupełnie nowy system"...
Anonymous - 03-11-2015, 15:41
Temat postu:
KD na czymś swój wpis na facebooku musiały oprzeć. Nie sądzę by chcieli brnąć w czcze obietnice tak jak IC, bo to do niczego dobrego nie prowadzi.
Pirat - 04-11-2015, 20:39
Temat postu:
dddbb, w tej kwestii KD mają niewiele do powiedzenia. Karty rozdaje PKP Informatyka. Na miejscu władz KD nie wybiegałbym przed szereg i za dużo nie obiecywał, bo internauci brutalnie ich rozliczą...
Anonymous - 04-11-2015, 21:30
Temat postu:
Sprawę znam... Ale trzymać kciuki można Smile
Beatrycze - 25-11-2015, 15:59
Temat postu:
Pirat napisał/a:
dddbb, w tej kwestii KD mają niewiele do powiedzenia. Karty rozdaje PKP Informatyka. Na miejscu władz KD nie wybiegałbym przed szereg i za dużo nie obiecywał, bo internauci brutalnie ich rozliczą...

A ja na miejscu prezesa KD wzięłabym przykład z prezydenta Koszalina, który pogonił PKP Informatykę, która nie dotrzymywała kolejnych terminów. Jak widać informatyczna spółeczka Grupy PKP pogrywa nie tylko z KD.

http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/koszalin-wyrzucil-pkp-informatyke-nie-poradzili-sobie-z-itsem-50831.html
Beatrycze - 15-12-2015, 10:58
Temat postu:
Pasażerowie Kolei Dolnośląskich mogą już kupować bilety przy użyciu telefonów komórkowych, korzystając z aplikacji mobilnej SkyCash.

http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/26765/bilety-kolei-dolnoslaskich-w-komorce.html
jano - 08-01-2016, 19:14
Temat postu:
W temacie sprzedaży biletów:
Dzisiaj przypadkowo byłem świadkiem jak konduktor KD odmówił sprzedaży w pociągu biletu podróżnemu, który kupował bilet także dla innej osoby.
Rzeczy dotyczyła biletów studenckich - podczas zakupu dwóch biletów konduktor zażądał okazania podróżnemu swojej legitymacji studenckiej oraz legitymacji studenckiej kolegi, który w tym momencie siedział w dalszej części pociągu. Ponieważ osoba kupująca bilet miała przy sobie wyłącznie swoją legitymację, to konduktor odmówił sprzedaży drugiego biletu.
Czy miał rację i mógł odmówić sprzedaży biletu Question
Gdybym to ja kupował bilet to chętnie podyskutowałbym.
Przecież sam zakup biletu ulgowego jeszcze nie uprawnia pasażera do przejazdu ulgowego. Podczas kontroli biletu należy okazać dokument uprawniający do zniżki na zakupiony bilet.
Czy kupując bilet np. w automacie okazuje się legitymacje Śmiech

To taka tylko luźna dygresja, bo czasami nadgorliwość konduktorów KD w sprawdzaniu biletów chyba nie zna granic.
Pirat - 08-01-2016, 20:47
Temat postu:
jano, konduktor sprzedając pasażerowi bilet w pociągu niejako automatycznie od razu ten bilet sprawdza, więc logiczne wydaje się, że pasażer w chwili zakupu biletu powinien okazać dokument uprawniający do ulgi. Nie doszukiwałbym się tutaj nadgorliwości. Jeśli w autobusie PKS kupujesz u kierowcy bilet ulgowy to też musisz mu pokazać stosowną legitymację.
marosław - 08-01-2016, 21:17
Temat postu:
jano napisał/a:
Rzeczy dotyczyła biletów studenckich - podczas zakupu dwóch biletów konduktor zażądał okazania podróżnemu swojej legitymacji studenckiej oraz legitymacji studenckiej kolegi, który w tym momencie siedział w dalszej części pociągu. Ponieważ osoba kupująca bilet miała przy sobie wyłącznie swoją legitymację, to konduktor odmówił sprzedaży drugiego biletu.
Czy miał rację i mógł odmówić sprzedaży biletu Question
Gdybym to ja kupował bilet to chętnie podyskutowałbym.

Jeśli ma ulgę, to Twój kolega powinien być przy Tobie w czasie zakupu biletu. Konduktor postąpił słusznie, przecież nie jest wróżką ani czarodziejem i nie wie czy go przepadkiem nie okłamujesz. Jeśli w takiej sytuacji chcesz dyskutować, to jesteś w błędzie mówiąc delikatnie. Po drugie zgadzam się z przedmówcą, w PKS-ie taka postawa pasażera nie przejdzie.
Jerry - 08-01-2016, 21:18
Temat postu:
pamiętam jak kiedyś w kasie biletowej okazywało się legitymacje szkolną podczas zakupu biletu Smile
jano - 08-01-2016, 22:28
Temat postu:
Nie napisałem tego złośliwie pod kątem KD. Ale nie zgadzam się w pełni z waszą argumentacją.
Pomijam kwestię autobusu (to inna sytuacja), bo wsiadasz i jedziesz od razu. Podobna sprawa z kupowaniem biletu na stacjach pośrednich. Ale nawet w autobusach komunikacji miejskiej kupując dawniej (w nocy lub dni świąteczne) bilet ulgowy u kierowcy nie trzeba było okazywać legitymacji.

Oczywiście kupując bilet w pociągu (na stacji początkowej przed odjazdem pociągu) z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością można założyć, że będzie się podróż odbywać właśnie tym pociągiem.
Ale jeśli dobrze pamiętam bilet ważny jest w ciągu 6 godz. od godziny sprzedaży biletu. Czyli teoretycznie (choć bez sensu) mogę wysiąść i pojechać pociągiem następnym lub przekazać go innemu pasażerowi.

Czy w obowiązkach podróżnego wypisanych i wywieszonych w pociągu jest zapis, że bilet należy zakupić osobiście?
Czy rodzic w takim razie np. nie zakupi swojemu dziecku biletu miesięcznego szkolnego, jeśli z nim nie jedzie?
Z drugiej strony konduktora nie powinno obchodzić po co kupuje bilet. Ja mam obowiązek posiadać i okazać bilet wraz z uprawnieniem do ewentualnej zniżki podczas kontroli.
pawelekddz - 18-03-2016, 16:49
Temat postu:
Jak kupic bilet w ofercie Podróżuj z KD za pośrednictwem strony? czy ten bilet wkońcu jest ważny na podaniej trasie czy we wszystkich pociągach spólki? Pani z infolini powiedziała ze tylko na wybranej lini jest ważna ta oferta.
Sławek - 19-03-2016, 10:12
Temat postu:
Na wszystkie pociągi KD
Można Kupić w internecie , wybierz dowolne połączenie ( np Wałbrzych Gł. - Kudowa ) pod ceną na czerwonym pasku będzie "pozostałe pozycje" otwórz to i będziesz miał bilet Podróżuj z KD .

o bilecie

https://www.kolejedolnoslaskie.eu/pl/bilety/promocje/oferta-%E2%80%9Epodr%C3%B3%C5%BCuj-z-kd%E2%80%9D.html
Paszczak - 10-11-2017, 10:45
Temat postu:
Kup bilet z Masterpass i zyskaj 50% zniżki!

Za wszystkie bilety zakupione w sklepie internetowym eKD w dniach 13.11 - 13.12.2017 r. można otrzymać rabat w wysokości 50% (maksymalnie 20 zł)!

Promocja obejmuje bilety jednorazowe, tygodniowe, miesięczne lub z oferty "Podróżuj z KD", zakupione przy użyciu formy płatności Masterpass.

Źródło: Koleje Dolnośląskie
kacper98 - 17-11-2017, 19:34
Temat postu:
Komuś udało się zakupić bilet z tą zniżką przez Masterpassa? Bo ja jakbym nie próbował to i tak musiałem zapłacić standardową cenę ...
Noema - 18-11-2017, 01:13
Temat postu:
kacper98, przeczytaj regulamin promocji. Tam jest wszystko wyjaśnione (punkt 4).

https://bilet.kolejedolnoslaskie.eu/resources/kd/pdf/R-eKD-Masterpass_2017.pdf
Pirat - 06-01-2018, 11:59
Temat postu:
Za przejazd pociągiem KD można zapłacić w Koleo

Od stycznia pasażerowie Kolei Dolnośląskich mogą kupować bilety za pośrednictwem platformy internetowej oraz aplikacji Koleo. Podróżni mają w telefonach komórkowych dostęp do biletów jednorazowych, okresowych i sieciowych wraz ze wszystkimi dostępnymi ulgami oraz promocjami.

Czytaj więcej na kurierkolejowy.eu
Noema - 06-01-2018, 14:08
Temat postu:
Taka refleksja...

Państwowo-samorządowa (PKP Informatyka/KD) platforma zakupowa bilet.kolejedolnoslaskie.eu – biletu na REGIOkartę i z przesiadką nie kupisz. Koszt tego badziewia – ponad 1,5 mln zł.

Prywatna platforma koleo.pl – bilet na REGIOkartę (podobnie jak i na inne karty zniżkowe) i z przesiadką kupisz. Koszt uruchomienia portalu bez znaczenia, bo to prywatna inicjatywa.

Półtora miliona złotych wyrzucone w błoto! Oklaski dla byłej prezeski KD - Genowefy Ładniak. Brawa
Kamil1000 - 06-01-2018, 15:30
Temat postu:
Ale akurat KD świadomie nie chciało sprzedawać biletów do Regiokarty. Taką przynajmniej odpowiedź uzyskałem blisko 2 lata temu przy okazji reklamacji wezwania do zapłaty, które dostałem pośrednio przez właśnie brak możliwości zakupu biletu do Regiokarty przez internet.
Beatrycze - 10-11-2018, 13:27
Temat postu:
Noema, nie tylko biletów na REGIOkartę nie można kupić na platformie KD. Swoich biletów okresowych KD też nie sprzedają przez internet. Chciałam kupić miesięczny bilet sieciowy i zonk. Musiałam iść do kasy na dworcu. Ale okazuje się, że taki bilet można kupić na KOLEO.
Ralny - 22-03-2019, 18:30
Temat postu:
KD chyba wstydzą się swego systemu sprzedaży biletów skoro tak trudno trafić do ich kasy internetowej. Chciałem kupić bilet weekendowy. Wchodzę na stronę główną KD z myślą, że będzie tam jakiś odnośnik (krzykliwy banner, względnie link rzucający się w oczy), a tu NIC. Straciłem dobre 5 minut zanim trafiłem na stronę bilet.kolejedolnoslaskie.eu

Według mnie głupota i kompromitacja KD. Zamiast zachęcać pasażerów do kupna biletów przez internet, robią wszystko, aby im to utrudnić. Nie dziwię się, że Koleo cieszy się tak dużą popularnością. Już sam wydruk biletu przemawia na korzyść Koleo (w eKD płachta formatu A4, w Koleo max 10/20 cm i można sobie przyciąć).

A jak to wygląda u konkurencji? Z ciekawości wchodzę na stronę PR, a tam od razu rzuca się w oczy taki banner z odnośnikiem do strony bilety.polregio.pl

KD, uczcie się od PR, bo pod tym względem jesteście daleko za Murzynami! Nawet w Google Maps nie ma waszych pociągów, a PKP IC, PR i inni przewoźnicy samorządowi są!
Beatrycze - 23-03-2019, 12:08
Temat postu:
Ralny, a propos biletów internetowych, tych wydrukowanych, kiedyś w pociągu byłam świadkiem sytuacji, gdy pani konduktor strofowała pasażera z takim biletem, że jak on śmie nie mieć biletu na smartfonie, bo ona ma problem ze skanowaniem kodu. Pomijając fakt, że w takiej sytuacji numer biletu można wpisać ręcznie (tylko niektórym się nie chce, co nie?) to od kiedy jest obowiązek posiadania smartfona? Można mieć starą kilkunastoletnią przyzwoitą Nokię, albo w ogóle nie mieć komórki. Nie każdy jest niewolnikiem telefonu komórkowego. A smartfon to takie współczesne chomąto tudzież smycz, które ludzie sami sobie zakładają i myślą, że są nowocześni. Tak, są nowoczesnymi niewolnikami!
Noema - 23-03-2019, 15:01
Temat postu:
Beatrycze, cóż dodać... Najlepszy niewolnik to taki, który nie wie, że jest niewolnikiem. Ludzie zidiocieli już do tego stopnia, że sami na siebie donoszą różnorakim służbom. Kiedyś obywatela trzeba było śledzić z ukrycia, łazić za nim, podsłuchiwać go, werbować konfidentów z rodziny/pracy/uczelni, którzy by na niego donosili, prowadzić teczki, wydatkować na inwigilację pokaźne fundusze. A dziś? Każdy sam dobrowolnie prowadzi swoją teczkę na fejsbuku wraz z prywatnymi kontaktami, zdjęciami, filmami etc. Chiński Hujałej (de facto komuniści!) może podsłuchiwać, podglądać i śledzić miliony użytkowników smartfonów w Polsce. Współczesne społeczeństwo to stado bezmyślnych baranów dobrowolnie idące na rzeź... A tylko spróbuj nie mieć fejsbuka, smartfona to znajomi zbesztają cię i okrzykną dziwakiem (czyż ten facet na powyższym zdjęciu w czerwonym kółku nie wygląda specyficznie na tle stada baranów ze smartfonami?). Tak jak ta konduktorka, która na widok papierowego biletu internetowego zrobiła wielkie oczy i zaczęła pouczać pasażera, że bez smartfona to niech on lepiej do pociągu nie wsiada. Czy może być gorzej? Już niedługo wyżej wspomniane stado baranów dobrowolnie zaczipuje się, jak psy. W Szwecji, w której od wielu dekad eksperymentuje się do czego system może się posunąć nie napotykając na opór społeczny (chyba nikt nie ma tak wypranych mózgów jak Szwedzi), to już się dzieje:

https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/szwecja-bilet-na-pociag-w-mikrochipie-w-dloni-55867.html
qwesn - 05-08-2019, 22:06
Temat postu:
Jest jakikolwiek sposób na zakup biletu z Wrocławia do Lichkov poza kasą? Czy duża jest szansa na nielegalne przejechanie z Międzylesia bez kontroli? Już nerwów nie mam na takie zacofanie w sprzedaży biletów, po co i dla kogo oni w ogóle uruchamiają te pociągi międzynarodowe?!
Gaspares - 13-08-2019, 13:17
Temat postu:
Tak. Zakup przejściówki z Międzylesia do Lichkova u drużyny konduktorskiej.

Szansa na przejechanie bez ważnego biletu zawsze jest, tylko po co?
Noema - 13-05-2020, 18:52
Temat postu:
Nadejszła wiekopomna chwiła !!!

Stało się. Od wczoraj bilet na niedorobionej platformie eKD można kupić na 5 minut przed odjazdem pociągu. Szok i niedowierzanie!

https://www.kolejedolnoslaskie.pl/ekd-bilet-5-minut-przed-odjazdem/

Szanowne KD, nie wiem czym się tak chwalicie. Na platformie KOLEO bilet na 5 minut przed odjazdem można kupić od dawna. Mało tego, można to zrobić za pośrednictwem wygodnej aplikacji mobilnej.

https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.koleo

A co pasażerom oferują KD? Nieudolny, niewygodny, niepraktyczny system eKD made in PKP. Żeby kupić bilet tuż przed odjazdem pociągu trzeba to oczywiście zrobić przez komórkę. A korzystanie na smartfonie ze strony eKD jest bardzo niewygodne. Pomijam już fakt, że nie można tam kupić biletu ze zniżką na REGIOkartę, z której korzystam.

https://bilet.kolejedolnoslaskie.eu

Zarządzie KD, z czym do ludzi? Wstyd i kompromitacja! Zrezygnujcie lepiej z tego badziewia PKP Informatyki, bo to nie przystaje do II dekady XXI wieku. Wiem, że to kosztowało 1,5 mln złotych, ale są to pieniądze wyrzucone w błoto! I niestety nikt za to nie poniósł żadnej odpowiedzialności. Ani Ładniak, która to „gówno” zamówiła, ani Rachwalski, który to „gówno” odebrał.

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=346753#346753



2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group