INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. dolnośląskie - Wrocław - Świdnica - Dzierżoniów

kriss_18 - 01-09-2014, 11:27
Temat postu: Wrocław - Świdnica - Dzierżoniów
Mamy 1 września , kolejną korektę.
Pociągi bezpośrednie Wrocław-Świdnica wydłużono do Dzierżoniowa.
Temat w powiecie ucieszył każdego ,lecz tylko tych co odwiedzają portale internetowe, tylko część redaktorów opisali ten temat (szczerze mówiąc dzięki mojej reakcji)
KD i UMWD wogóle nie zainwestowali w reklamy i w oferty np w postaci ulotek czy też bilbordów (przynajmniej przez kwartał).Wiele osób nie ma pojęcia o bezpośrednich połączeniach. Myślę , że te pociągi kursują tylko z wydłużeniem ze względu na remont dworca w Świdnicy, bo nie mają miejsca postoju.
Absurdem jest teraz rozkład , który wogóle jest nie przemyślany.
Czas przejazdu ze Świdnicy do Jaworzyny jest wpisany 10min a pociąg nadal jedzie 22min. Dlatego już dwa kursy do Wrocławia mają 15min opóźnienia. Niestety zły przykład jak na start Sad
Wiadomo czym to jest spowodowane i na jakiej podstawie ?
Najprawdopodobniej składy miały kursować jednym lepszym torem, na czas remontu tego gorszego.
Nie rozumiem dlaczego pociągi nie mają mijanek na stacji w Dzierżoniowie lub w Świdnicy. Skład odjeżdżający z Dzowa do Świdnicy o 10:17 ma mijankę w Mościsku i oczekuje 10min na pociąg do Polanicy.
W tym przypadku pociąg ze stacji początkowej powinien być o 10min później (10:27) natomiast Polanica o 10 min szybciej (10:25). Rozwiązało by to skróceniem przejazdu.Podobna sytuacja będzie od następnej korekty.
Jestem ciekaw jak wyjdzie sprawa w przyszłości.
Wrzucajcie jakieś info na temat tej relacji, bo ja zawsze na szlaku nie będe. Smile
Pozdro.
Kerims - 01-09-2014, 12:02
Temat postu:
Pociągi na szlaku Jaworzyna - Świdnica Miasto dalej jeżdżą torem nr 1 i dlatego czas przejazdu wynosi ponad 20 min. Od 1 września był planowany remont jedynki i jazda miała odbywać się dwukierunkowo po dwójce. Niestety wykonawca Centrum przesiadkowego nie zdążył wykonać przejścia podziemnego pod torami stacyjnymi nr 2 i 4. Skanska w wykopie na przedłużeniu tunelu (na wysokości kolan) natrafiła na kamionkową kanalizację deszczową DN400 i teraz wspólnie myślą co dalej... Choć ta kanalizacja była zaznaczona na mapach PLKi i na etapie projektowania trzeba było opracować rozwiązanie techniczne kolizji a nie teraz...
Jak również brak jest możliwości technicznych wjazdu / wyjazdu (bez manewrów) z toru szlakowego nr 2 na tory stacyjne 1 czy 3 - brak odpowiednich rozjazdów... Przydałaby się modernizacja stacji Świdnica Miasto, która by tą niedogodność usunęła, tak aby każdy tor stacyjny był dwukierunkowy (wjazd/wyjazd na semafor).
kriss_18 - 01-09-2014, 16:58
Temat postu:
Czyli teraz prędko możemy nie doczekać się remontu?
Tak więc na czas nam nieznany pociągi będą codziennie opóźniane
od 10-15min. Sad
Szkoda tylko , że w ten sposób wystartowały pociągi od DDZ, oby szybko do przodu. Cool
Krzysiu - 01-09-2014, 18:36
Temat postu:
kriss_18 napisał/a:
KD i UMWD wogóle nie zainwestowali w reklamy i w oferty np w postaci ulotek czy też bilbordów (przynajmniej przez kwartał)..

W Świdnicy reklamowaniem połączeń zajęło się miasto. Niestety ten przykład dobrze ilustruje, jakie jest rzeczywiste zainteresowanie bezpośrednim połączeniem kolejowym Dzierżoniowa z Wrocławiem. Mieszkańcy, a zwłaszcza tamtejsza władza, mają to głęboko w dupie. Zrobili sobie "sukces" przed wyborami w postaci trzech par pociągów, a reszta ich w ogóle nie obchodzi.
kriss_18 - 01-09-2014, 20:06
Temat postu:
W sumie Krzysiu masz rację w powiecie Dzierżoniowskim w ogóle w sprawach komunikacji ludziska w urzędach są zacofani.
Zero organizacji. Autobusy kupowane jedynie używane, rozkłady układane w kosmiczny sposób, PKS w upadłości o kolei już nie wspomnę , gdzie tematów praktycznie nie ma.
Ale najprawdopodobniej kampania reklamowa ma ruszyć po modernizacji odcinka Świdnica-Jaworzyna , gdzie czas jazdy się skróci.
Wtedy ma zachęcać nie tylko cena biletu, ale również czas przejazdu 77min.

[ Dodano: 01-09-2014, 20:16 ]
Dzisiejszy kurs Wrocław 16:37 - Dzierżoniów 17:59
Planem dotarł do st.Jaworzyna Śl.,
natomiast przyjazd do st. Dzierżoniów 18:14 (15min opóźnienia)
Planowany odj.do Wroc godz.18:13 (odjechał 18:20) , w Mościsku miał mijankę z opóźnionym o 50min poc.relacji Legnica-Kłodzko.
Pirat - 01-09-2014, 21:50
Temat postu:
W poniedziałek 1 września punktualnie o 6.12 ze stacji Dzierżoniów Śląski odjechał pierwszy pociąg do Wrocławia. W pierwszą podróż wyruszyło około 15 osób.

http://ddz.doba.pl/?s=subsite&id=42828


Krzysiu - 02-09-2014, 09:27
Temat postu:
kriss_18 napisał/a:
W sumie Krzysiu masz rację w powiecie Dzierżoniowskim w ogóle w sprawach komunikacji ludziska w urzędach są zacofani...

Zacofani to chyba złe słowo. Ale pamiętam całkowity brak zainteresowania tematem kolei kilka lat temu, na jednym ze spotkań padło wręcz stwierdzenie, że miasto nie jest zainteresowane utrzymaniem ruchu dalekobieżnego na Podsudeckiej. A teraz wystarczy zobaczyć, jak wygląda dworzec.

Tymczasem w Świdnicy miasto przejęło i wyremontowało dworzec, drugi jest w trakcie przejmowania prze Muzeum Kolejnictwa w Jaworzynie, wybudowano nowy wiadukt kolejowy na łącznicy 711, wywalczono bezpośrednie połączenia z Wrocławiem, cały czas trwa walka o przywrócenie połączeń na 285, mówi się o budowie nowego przystanku osobowego na Zawiszowie. Nie ma chyba drugiego takiego miasta na Dolnym Śląsku, aby tak aktywnie pilnowało swoich interesów kolejowych.
kriss_18 - 05-09-2014, 18:41
Temat postu:
PKS Dzierżoniów wywęszyło już promo w KD i obniżyło ceny biletów zakupionych u kierowcy na 8.80zł ( jak narazie tylko w weekendy).
Z dzisiejszych obserwacji przyjazd do Dzowa 18:35 ( opóźnienie 36min)
Z usług skorzystało 9 osób z 17 ( część pasażerów przeszła na prywatnego busa)
Odjazd ze stacji początkowej 18:41 (opóźnienie 28min) :/
Nie rozumiem dlaczego nie może drogi powrotnej kontynuować po wjeździe w peron.
Najpierw pokonuje trasę pod nastawnie skąd za chwilę wraca.
Tutaj traci ok.2min , a ludzie w stresie bo nie mogą od razu wsiąść.
Jeżeli PLK nie zorganizuje jakiegoś info na temat opóźnień to niestety z kolei nikt nie będzie korzystał. I takie są fakty!
mba - 06-09-2014, 11:32
Temat postu:
pewnie bierze R-307. Iść z buta więcej by trwało.
mateusz123 - 06-09-2014, 16:25
Temat postu:
Tylko co to pasażera obchodzi. Szkoda, bo potencjał jest, a wiele osób odchodzi od kolei właśnie ze względu na takie niezrozumiałe zachowania i sytuacje.
kriss_18 - 06-09-2014, 18:17
Temat postu:
Dokładnie, to jest prawda.
Dziś kolejna cześć zrezygnowała z kursu o 18:13 , jeszcze chwila i nikogo na dworcach nie będzie, bo to jest chore że nie mogą się z żadną informacją zorganizować.
Brak słów.
ufoludek - 06-09-2014, 19:37
Temat postu:
Najlepszym rozwiązaniem byłby doraźnie pracownik KD na stacji. Mógłby przy okazji sprzedawać bilety Za starych dobrych czasów każda stacja miała swojego opiekuna Smile
Kerims - 07-09-2014, 17:15
Temat postu:
Dziś na stacji Świdnica Miasto zauważyłem jakieś prace przy torach stacyjnych. Gdzieś pośrodku stacji (przed peronem nr 2) tor nr 2 został przerwany i został położony nowy łącznik łuk do toru nr 1... Nieźle - chyba coś wymyślili co spowoduje, że pociągi osobowe KD będą znów jeździć punktualnie a i PLK będzie mogła się zabrać za remont toru szlakowego nr 1 pomiędzy ŚM a Jaworzyną. Szkoda tylko, że tory stacyjne 1 i 2 są jednokierunkowe a w wyniku ich połączenia wjazdy / wyjazdy pociągów odbywać się będą na rozkaz (brak semaforów wyjazdowych).
kriss_18 - 07-09-2014, 21:00
Temat postu:
Narazie bardzo dobre rozwiązanie , lepszy rozkaz niż odcinek dobrze nam znany , przejazd wydłuży się może zaledwie od 3-5 minut , a skróci z 15-20 min Smile
Ciekawe od kiedy go zastosują.
Kerims - 10-09-2014, 11:25
Temat postu:
Dziś w nocy zrobili połączenie toru 1 i 2 (tzw. E-ska) na stacji Świdnica Miasto. Na Esce 20 km/h.
A sms poinformował mnie: Koleje KD: W związku z zakończeniem prac torowych przez PLK ruch poc KD na trasie Legnica - Kłodzko - Legnica powinien odbywać się bez zakłóceń.
kriss_18 - 10-09-2014, 15:01
Temat postu:
Wiesz jaki jest czas przejazdu Śwca- Jaw.Śl. ?
THX 1138 - 10-09-2014, 16:11
Temat postu:
Po przebudowie na stacji Świdnica Miasto wygląda to teraz tak.
Całe prace trwały od połowy zeszłego tygodnia.
Więc ruch do i z Jaworzyny odbywa się tylko po torze Nr 2.
kriss_18 - 10-09-2014, 16:56
Temat postu:
A jak będą wyglądały mijanki na stacji skoro nie jest to rozjazd?
THX 1138 - 10-09-2014, 17:30
Temat postu:
Najprawdopodobniej objazd przez przejazd przy ulicy Wałbrzyskiej i wjazd na tor Nr 2 przy peronie 2.
Tam przeczekanie i powrót tą samą drogą.
Chociaż jest też możliwość, jak mi się wydaje, wjazdu na tor 3 przy peronie 1 prosto z Dzierżoniowa (patrz zdjęcie).
Na załączonym schemacie brak jest rozjazdu łączącego tor 3 i 1 (powstał w czerwcu 2013) za przejazdem przy ulicy Wałbrzyskiej.
kriss_18 - 10-09-2014, 19:48
Temat postu:
Nieźle to wygląda, w sumie jest problem bowiem w dwóch przypadkach dwukrotnie zmienić kierunek jazdy. No chyba , że te kilkanaście metrów jazdy pokona tyłem.
Ale na szczęście raczej nie ma takiej sytuacji , że pociągi mijają sie ze sobą w Świdnicy. Gorzej wyglądać będzie to przy opóźnieniach.
Krzysiu - 11-09-2014, 19:52
Temat postu:
Dzisiaj widziałem ekipę, zaparkowaną osobówką na wyłączonym torze, z urządzeniem prawdopodobnie do odkręcania śrub mocujących (nie przyjrzałem się, przejeżdżałem autem). Prawdopodobnie zabrali się za robotę.

Dzisiaj pierwszy od wielu tygodni dzień bez esemesów o opóźnieniu pociągu. A w USA można tak: http://www.rynek-kolejowy.pl/53756/jazz_jamboree_amerykanski_sposob_na_wielomiesieczne_naprawy_sieci_kolejowej.htm
ufoludek - 15-09-2014, 07:56
Temat postu:
Widziałem kilka dni temu pociąg z Dzierżoniowa jadący na 7:30 do Wrocławia. Opóźnienie już tylko 10 minut, ale frekwencja - ok.85%. Myślałem, że z Dzierżoniowem przy takiej cenie będzie już w szynobusie tłok. Ale pewnie w Październiku będzie lepiej. I jak się sytuacja ze spóźnieniami unormuje. W drogę powrotną pojechało (kilka dni wceśniej) ok. 10 osób.
Nuter - 18-09-2014, 11:39
Temat postu:
Nie będzie pociągu z Ząbkowic do Wrocławia

1 września uruchomiono połączenie kolejowe Dzierżoniów – Wrocław przez Świdnicę. Od razu pojawiły się pogłoski, że wkrótce połączenie to ma zmienić kierunek i przebiegać przez Ząbkowice.

Mieszkańcy Ząbkowic często narzekają na słabe połączenia kolejowe z powiatowego miasta do stolicy województwa, gdzie liczni ząbkowiczanie pracują i uczą się. Bezpośrednie połączenie z Wrocławiem odbywa się z Kamieńcem Ząbkowickiego.

Więcej: http://dza.doba.pl/?s=subsite&id=15299&mod=4

[ Dodano: 18-09-2014, 12:24 ]
Z całym szacunkiem ale w powyższym artykule ktoś "leje wodę"...
Jakie połączenie z Ząbkowic do Wrocławia przez Kamieniec ?
Jak można wg brać pod uwagę takie kuriozum... Przecież autorom artykułu wyraźnie mieli na myśli możliwość przedłużenia właśnie tych 3-4 pociągów Wrocław - Dzierżoniów kursujących właśnie przez Jaworzynę i Świdnicę te 20km z Dzierżoniowa do Ząbkowic bądź Kamieńca, co było by jak najbardziej pożądane także w kontekście poprawy oferty przewozowej pomiędzy Kamieńcem, Ząbkowicami, Piławą, Dzierżoniowem, Świdnicą a Jaworzyną Śląską.
Na początek nie trzeba dużo, do Kamieńca (p. Świdnicę, Ząbkowice) wydłużyć jedną parę pociągów - poranny z Dzierżoniowa i ostatni powrotny z Wrocławia. Stworzyło by to nie tylko możliwość bezpośredniego dojazdu do Wrocławia z Ząbkowic czy Piławy ale także było by zrealizowaniem postulatów mieszkańców Kamieńca, Ząbkowic Śl. uruchomienia porannego pociągu w kierunku Jaworzyny(Dojazdy do Dzierżoniowa, Świdnicy) którego po skróceniu porannego połączenia Kamieniec Z. - Legnica do relacji zaczynającej się od Dzierżoniowa zostali pozbawieni, warto zwrócić uwagę na to że ten poranny pociąg cieszył się znacznym zainteresowaniem na tym odcinku, a skrócenie jego relacji spowodowało dodatkowo spadek zainteresowania pozostałymi połączeniami... Miejscowi próbowali już podejmować inicjatywy w sprawie ponownego wydłużenia relacji tego pociągu do/z Kamieńca, niestety spotkali się oni tylko ze zbyciem i brakiem aprobaty zarówno w KD jak i w departamencie infrastruktury UMWD.

Jaki jest stosunek UMWD do tego odcinka linii "Podsudeckiej" myślę że dobrze że dobrze obrazuje poniższy artykuł:

http://zabkowice.express-miejski.pl/wiadomosc/15955,dojazd-do-dzierzoniowa-zmora-zabkowiczan

A szkoda bo gdyby rozkład był dostosowany do potrzeb mieszkańców to te Ząbkowice mogły by generować potoki w dojazdach do Świdnicy i Dzierżoniowa nie gorsze niż Lwówek Śl. w kierunku Jeleniej Góry kilka lat temu.
Zouave - 18-09-2014, 18:35
Temat postu:
Jak widać Ślązacy Dolni w sporej części chcą jednak jeździć do Wrocławia pociągiem.
bystrzak2000 - 18-09-2014, 19:10
Temat postu:
Wrocław jako stolica województwa zawsze będzie generował potoki pasażerskie. W przypadku Ząbkowic połączenie kolejowe powinno być realizowane przez Kamieniec, co dałoby dla bezpośredniego pociągu czas przejazdu na poziomie 1:20 h. Jednak warunek jest jeden: elektryfikacja podsudeckiej. Inaczej to raczej nie ma sensu.
KrzysiekkG - 18-09-2014, 21:13
Temat postu:
Ząbkowice Śląskie - Wrocław przez Kamieniec Ząbkowicki - 82 km. Czas przejazdu 1:15+ 0:11 = około 1:25
Ząbkowice Śląskie -Wrocław przez Świdnicę 97 km. Czas przejazdu 1:19 (Wrocław-Dzierżoniów Śląski) +0:27 = 1:46.

Na obecną chwilę wychodzi około 20 minut szybciej przez Kamieniec, tylko trzeba wziąć pod uwagę następujące czynniki:

- Stan odcinka Jaworzyna Śląska-Wrocław jest o wiele lepszy niż Kamieniec Ząbk. - Wrocław, gdzie na tym drugim ma być przeprowadzona rewitalizacja i to znacznie pogorszy na czas remontu parametry czasowe. Nie mówiąc o odcinkach jednotorowych, gdzie na trasie przez Kamieniec są one dłuższe, a linia na odcinku Kamieniec Ząbkowicki-Strzelin jest bardziej obciążona niż na odcinku Ząbkowice Śląskie-Świdnica Miasto.

- Jeśli zrealizowana zostanie łącznica Świdnica-Żarów to czasy się zrównają, a jeśli PLK zainwestuje jeszcze w sieć trakcyjną od Jaworzyny do Imbramowic (tor nr 2) i na stacji Żarów + poprawki na odcinkach Smolec - podg. Grabiszyn to prawie na całej trasie od Wrocławia do Jaworzyny Śląskiej będzie 120/130 km/h.

- Pociąg jadący z Ząbkowic Śląskich do stolicy Śląska przez Dzierżoniów Śląski, Świdnicę oprócz potoków do Wrocławia wygeneruje na pewno jakichś pasażerów do w/w miast. Na trasie przez Kamieniec takich potoków raczej nie będzie.

Myślę, że powyższe argumenty przemawiają, aby jednak uruchamiać pociąg do Ząbkowic przez Świdnicę, a już z pewnością po zbudowaniu łącznicy będzie miało to spory sens, nawet jeśli podsudecka nie doczeka się elektryfikacji.
bystrzak2000 - 18-09-2014, 21:26
Temat postu:
Pozwolę się jednak nie zgodzić. Trzeba pamiętać, że pociągi z Dzierżoniowa są przyśpieszone. Gdyby zrobić pociąg z Ząbkowic z postojami w Kamieńcu, Ziębicach, Strzelinie, to moim zdaniem dałoby się zejść do 70 minut, może lepiej. Można właściwie to zrobić od zaraz bez żadnych inwestycji.

A potoki? Na 276 potoki zawsze były duże, bo nie ma dobrej alternatywy drogowej. Kamieniec, Ziębice i Strzelin, ale także Żórawina czy Smardzów (właściwie Żerniki Wrocławskie, bo tam jest stacja) generują całkiem dobre potoki i nie byłoby problemu z zapełnieniem SA134, a podejrzewam, że przy dobrym czasie przejazdu mogłoby być mało.
Torczes - 18-09-2014, 21:33
Temat postu:
Na początek niech zrobią chociaż ze 2 pary bezpośrednich Wrocław-Kudowa-Wrocław
KrzysiekkG - 18-09-2014, 22:30
Temat postu:
bystrzak2000 napisał/a:
Pozwolę się jednak nie zgodzić. Trzeba pamiętać, że pociągi z Dzierżoniowa są przyśpieszone. Gdyby zrobić pociąg z Ząbkowic z postojami w Kamieńcu, Ziębicach, Strzelinie, to moim zdaniem dałoby się zejść do 70 minut, może lepiej. Można właściwie to zrobić od zaraz bez żadnych inwestycji.

A potoki? Na 276 potoki zawsze były duże, bo nie ma dobrej alternatywy drogowej. Kamieniec, Ziębice i Strzelin, ale także Żórawina czy Smardzów (właściwie Żerniki Wrocławskie, bo tam jest stacja) generują całkiem dobre potoki i nie byłoby problemu z zapełnieniem SA134, a podejrzewam, że przy dobrym czasie przejazdu mogłoby być mało.


Oglądam SRJP 2010/2011 i pociąg pospieszny Orlice miał czas przejazdu 1:11 z Wrocławia do Kamieńca Ząbkowickiego. Przy obecnym stanie infrastruktury (i długim odcinku jednotorowym) ciężko będzie wykręcić lepsze czasy. Co daje nadal około 1:20 w całej relacji.

Z potokami sam sobie przeczysz. Skoro miejscowości od Kamieńca w stronę Wrocławia wygenerują większe potoki niż na 274 Jaworzyna Śląska, Żarów oraz Kąty Wrocławskie to tym bardziej byłoby głupota puścić tam SA134 z Ząbkowic Śląskich. Poza tym przez Świdnicę mamy jeszcze potoki typu Ząbkowice Śląskie - Dzierżoniów Śląski/Świdnica, oprócz ciążenia do stolicy. Na linii przez Strzelin, wszystko ciągnie do Wrocławia i nie ma takie przetrasowania. Natomiast dodatkowi pasażerowie na krótszych odcinkach do Dzierżoniowa czy Świdnicy to dodatkowe wpływy (bilety jednorazowe na krótkich trasach są stosunkowo drogie).

No i na koniec jeśli zbudowana zostanie łącznica do Żarowa to czasowo przez Świdnicę (biorąc pod uwagę problemy z odcinkiem jednotorowym i rewitalizacją linii 276) będzie korzystniej.
bystrzak2000 - 18-09-2014, 22:58
Temat postu:
Ale po co mieszkańcy Ząbkowic mają jechać naokoło przez Świdnicę, skoro przez Kamieniec jest szybciej i to bez żadnych inwestycji?

Co do czasów przejazdu, to obecnie najszybszy pociąg na 276, czyli Galicja, który staje na wszystkich stacjach i przystankach, pokonuje odcinek z Wrocławia do Kamieńca w 1:10 h. Plus 10 minut do Ząbkowic daje 1:20 h. To jest czas nie do osiągnięcia przez Świdnicę bez dużych nakładów inwestycyjnych. A gdyby zostawić postoje tylko w Kamieńcu, Ziębicach i Strzelinie, to z 10 minut dałoby się urwać.

Co do potoków, to wcześniej napisałeś, że:
Cytat:
Pociąg jadący z Ząbkowic Śląskich do stolicy Śląska przez Dzierżoniów Śląski, Świdnicę oprócz potoków do Wrocławia wygeneruje na pewno jakichś pasażerów do w/w miast. Na trasie przez Kamieniec takich potoków raczej nie będzie.

Czyli mały potok przez Kamieniec źle, a duży też niedobrze?

Moim daniem wnioski nasuwają się same. Skoro przez Kamieniec jest szybciej, to jedźmy przez Kamieniec. Nie znaczy to, że pociągów z Dzierżoniowa nie można przedłużyć do Ząbkowic dla lepszego skomunikowania miast przy podsudeckiej. Niemniej jednak nie zmuszajmy ludzi do jazdy naokoło.
kriss_18 - 19-09-2014, 11:46
Temat postu:
Najlepszym rozwiązaniem było by dla Ząbkowiczan dobre skomunikowanie w Kamieńcu max.15 min z uwzględnieniem w rozkładzie o dogodnym połączeniu. Nawet dla mieszkańców Podsudeckiej poprawiło by dojazdy do Ziębic czy Strzelina, gdzie na dzień dzisiejszy jest problem z dojazdem.
Myślę , że przy tak małej ilości pociągów, nie było by żadnego problemu.
Tylko trzeba chcieć :/

[ Dodano: 19-09-2014, 11:53 ]
Czy kupując bilet dzierżoniowski tam/powrót mogę wrócić do Świdnicy kursem o 13:14 z Wrocka i przesiąść się do szynobusu Legnica-Kłodzko (odj. ze Ścy o 15:24).
Czy raczej to nie realne?

[ Dodano: 23-09-2014, 19:26 ]
Dzisiejszy kurs do Wrocka 18:13 , na załączonym zdjęciu widać , że trochę pasażerów powróciło ( 30 os.) , oby tak dalej Smile

[ Dodano: 23-09-2014, 19:31 ]
Odj.18:17 (4min po czasie)

[ Dodano: 28-09-2014, 10:57 ]
Frekwencja.
Dzisiejszy kurs Dz-ów - Wrocław odj.10:17, ze stacji początkowej 53os., ze Świdnicy ok.60 os.

[ Dodano: 28-09-2014, 18:48 ]
Niestety kolejny raz pasażerowie zawiedli się na KD w dniu dzisiejszym z megafonów na dworcu we Wrocławiu najpierw można było usłyszeć że opóźniony 60 min, następie odwołany bez komunikacji zastępczej.
Z informacji ISMS otrzymałem poniższe informacje.
Awaria pojazdu Poc. rel Wrocław G(16:37)-Dzierżoniów (17:59) jest opóżniony na czas nieograniczony.Przepraszamy
Później trochę lepiej , bo usłyszeliśmy:
Podróżnych z poc.69803 Wrocław (16;37)do Dzierżoniowa przewiezie poc PR z Wrocławia (17:44) kier .Wałbrzych, przesiadka w Jaworzynie na poc. KD .
Niestety ok.80% pasażerów zrezygnowało słysząc powyższy komunikat, przesiadając się do PKSu.
Tylko nie liczni ok.15 osób skorzystało z tej oferty, bowiem informacje podali 15min przed odjazdem Regio.
Szynobus wyruszył w trasę po opanowaniu awarii ze stacji Jaworzyna Śl w kier.Dzierżoniowa.
THX 1138 - 02-10-2014, 13:20
Temat postu:
Według wstępnego rozkładu jazdy podanego tu na forum, wygląda na to, że będą tylko
4 pary zamiast szumnie zapowiadanych 6 par co 3 godziny.
Poza tym przewidziane są postoje na wszystkich przystankach po drodze, co niewątpliwie wydłuży czas jazdy (Świdnica - Wrocław około 1:08, Wrocław - Świdnica około 1:04).

http://kolejowailowa.eu/images/stories/SRJP1415-240-1.png
http://kolejowailowa.eu/images/stories/SRJP1415-240-2.png
kriss_18 - 02-10-2014, 19:24
Temat postu:
Dokładnie, dziś mi to potwierdziło KD , natomiast do końca nie są jeszcze pewne godziny odjazdów/przyjazdów.
Na dobie.pl obiecano , że czas przejazdu się skróci i miał wynieść 75min , a będzie to 85min czyli żadna konkurencja dla Dzierżoniowskiego PKSu, gdzie przyspieszony po remoncie drogi do Łagiewnik , będzie pokonywał trasę do Wrocławia 70min i cenę w weekendy obniżyli do 8,80zł :/
bystrzak2000 - 03-10-2014, 20:25
Temat postu:
Było o przewidzenia, że 6 par nie będzie. W końcu obecne 4 pary wynikają z małej przepustowości podg Grabiszyn, a w przyszłym roku będzie jeszcze gorzej.
kriss_18 - 03-10-2014, 21:53
Temat postu:
Najprawdopodobniej pociągi od Jaworzyny będą kończyć bieg na nowo budowanym przystanku Wrocław FAT, który już od nowego rozkładu będzie dostępny dla pasażerów.
Pytanie pozostanie jedno, aby dostać się do głównego- czy będzie uruchomiona Komunikacja Zastępcza?
bystrzak2000 - 03-10-2014, 21:56
Temat postu:
Podobno nic nie jest jeszcze przesądzone.
kriss_18 - 03-10-2014, 22:14
Temat postu:
No racja, ale nie będzie możliwości przejazdu jak zaczną robić Grabiszyn, teraz będą przęsła robić bezpośrednio dwóch torów, a nowa kratownica jak ruszy będzie dostępna wyłącznie dla TLK.
Świebodzki zaś prędko nie ruszy. Cool
Również tego nie potwierdzam w 100%, tyle co podsłyszałem u znajomych.
bystrzak2000 - 03-10-2014, 22:23
Temat postu:
Trwa modernizacja 3 łącznic oraz 3 torów na Gądowie, która ma umożliwić jazdę części pociągów na Nadodrze.

PS. Nowy wiadukt na Grabiszynie to nie kratownica, lecz łuk Smile
ufoludek - 03-10-2014, 22:24
Temat postu:
Wszystkie Świdnice IMHO winny być skrócione do Świebodzkiego. Czekanie na zwolnienie toru na Grabiszynie i tłuczenie się naokoło przez Gądów to nieporozumienie. A na Świebodzkim trzeba zrobić jakiś tor i krawędź peronową. Oczywiście najlepiej przy dworcu, ale końcówka przy Stalowej/Góralskiej zawsze będzie lepsza niż FAT.
Jazda przez Grabiszyn w przypadku pociągów do Świdnicy jest wg mnie po prostu rozkłądowo niemożliwa do realizacji. Poza tym w ogóle wszyastkie szynobusy powinny mieć zakaz jazdy na Główny podczas krytycznej fazy remontu Grabiszyna. Do jazdy winny mieć prawo tylko najbardziej pojamne jednostki. Do tego kursy przeciwszczytowe na EZT trzebaby puszczać przez Brochów i TOW. A i to będzie mało.
bystrzak2000 - 03-10-2014, 22:42
Temat postu:
W jednym z etapów nie będzie żadnej możliwości wjazdu z linii 274 na Grabiszyn, nawet przez Gądów (choć uważam, że da się ten etap rozbić na dwa, by przejazd był możliwy cały czas). Stąd udrożnianie łącznic w kierunku Nadodrza.

Nie chcę już tutaj wracać do tematu Świebodzkiego, ale doskonale wiemy, że przywrócenie do życia stacji nawet w bardzo szczątkowej formie to wydatek dobrych kilku milionów złotych. Do odbudowy jest tam wszystko. Kwestię targowiska pominę Wink
kriss_18 - 03-10-2014, 22:54
Temat postu:
To fakt bystrzak , miałem to napisać , myśląc o czymś innym i w tym przypadku się przejęzyczyłem Razz
walbol - 03-10-2014, 23:06
Temat postu:
bystrzak2000 napisał/a:
W jednym z etapów nie będzie żadnej możliwości wjazdu z linii 274 na Grabiszyn, nawet przez Gądów (choć uważam, że da się ten etap rozbić na dwa, by przejazd był możliwy cały czas). Stąd udrożnianie łącznic w kierunku Nadodrza.


Z tego co wiem, to jakikolwiek dojazd do Głównego będzie cały czas - przez Gądów właśnie. Brak możliwości wjazdu z 274 będzie spowodowany przebudową wjazdu z łącznicy 761 (na układ dwutorowy na całym przebiegu Główny - Grabiszyn - 274) oraz gdy będzie czynny do Głównego tylko tor 1 linii 271. W fazie tej wjazd z Muchoboru ma być przejezdny, powinien więc być i z Gądowa.
ufoludek - 04-10-2014, 07:28
Temat postu:
I co z tego, że "będzie dojazd"?
Jazda na Główny przez Gądów to ma sens jednynie w przypadku dalekobieżnych. Nie da się zrezlizować jazdy z rozkładem ze Świdnicy przez Gądów. Po pierwsze nawet jeśli ktoś tak by ułożył rozkład, że jakimś cudem zmieściłyby się pociągi świdnickie na Grabiszynie, to jazda wydłużyłaby się o 15 minut (zgodnie z rozkłądem). Po drugie opóźnienia byłyby tak duże, że ludzie szybko w ogóle by zrezygnowali z tego połączenia.
walbol - 04-10-2014, 11:05
Temat postu:
Ja mówię tylko o możliwości, nie o zasadności. Świdnice, przy jednym torze na estakadzie grabiszyńskiej, zdecydownie nie powinny zajmować tam przepustowości.
bystrzak2000 - 04-10-2014, 20:26
Temat postu:
walbol napisał/a:
Z tego co wiem, to jakikolwiek dojazd do Głównego będzie cały czas - przez Gądów właśnie.

Obejrzałem sobie jeszcze raz mapki z etapowaniem inwestycji i faktycznie, wydaje się, że do czasu włączenia linii 273 oraz łącznicy 753 w tor nr 1 linii 271, na starym wiadukcie ruch będzie się odbywał jednotorowo. Dopiero potem dojedzie do jego rozbiórki i do czasu budowy nowego wiaduktu wjazd na podg Grabiszyn z linii 274 będzie możliwy tylko przez Gądów (w nowym układzie torowym nie ma możliwości wjazdu z linii 761 na pierwszy wiadukt, gdyż rozjazd będzie za nim).

Nie zmienia to faktu, że tak jak wspomniano powyżej przejazd będzie skrajnie nieatrakcyjny czasowo. Już lepiej będzie na Nadodrze jechać.
EU07-469 - 05-10-2014, 19:37
Temat postu:
Mam tylko nadzieję, że jak przez Gądów, to bezpośrednio z Zachodniego na Gądów i z Gądowa od razu na Grabiszyn - z pominięciem Mikołajowa.
bystrzak2000 - 05-10-2014, 20:30
Temat postu:
Przecież nie da się inaczej, chyba że ze zmianą czoła na Popowicach lub Nadodrzu, ewentualnie na Brochowie.
kriss_18 - 05-10-2014, 22:47
Temat postu:
Dzisiejsza frekwencja odj. z Dz-owa 18.13 (opóźniony 20 min) na stracie ok.60% , od Świdnicy grubo ponad 100% , od stacji Żarów ponad 150% napełnienia.Studenci wrócili na tory!
Od Jaworzyny Śl. bilet bezpłatny Smile, brak możliwości wypisania każdemu bilet Shocked
W każdą niedziele obowiązkowo dwóch konduktorów powinno być w tym składzie. Zg
EU07-469 - 06-10-2014, 05:47
Temat postu:
bystrzak2000, a bo to wiadomo, co tam odbije tym "mózgom" w PKP PLK? Raz już tak było, że jak Kamieńczyk wyleciał gdzieś na Grabiszynie to pociągi w kierunku Wałbrzycha i Legnicy jechały przez Brochów...
ufoludek - 06-10-2014, 09:12
Temat postu:
Mózgom w PLK lepiej, żeby nie odbiło puszczanie Dzierżoniowa na Główny. Lepiej, żeby im właśnie "odbiło" puszczanie pociągów przeciwszczytowych na EZT przez Brochów, a w zamian, żeby utrzymano jak najwięcej najbardzeij obciążonych połączeń przez Grabiszyn.
kriss_18 - 17-10-2014, 18:55
Temat postu:
Dzisiejsza porażka w formie szynobusu :
Wrocław(16.37)-Dzierżoniów(17.57/18.19)-Wrocław(19.38)
Skład był obsługiwany SA135-002 , do samego Dzowa ludzie stali.
Bardzo mnie ciekawi jaka sytuacja była na starcie we Wrocławiu, mogę się założyć , że nie wszyscy mieli możliwość jazdy tym kursem.
Chore to jest , żeby w pt puszczać taki skład, wiedząc że studenci wracają z uczelni. Mad
Michel - 17-10-2014, 21:42
Temat postu:
Na kurs oczekiwało ponad 160 osób, w tym ponad 20-osobowa grupa uczniów. Cała grupa oraz kilkanaście innych osób nie zmieściło się i zostało na peronie. Kierownik pociągu tłumaczył, że jedzie pierwszy raz na tej trasie i nie wie, co się stało. Podobno maszynista dzwonił do dyspozytora i ze względu na te dzieci miał być podstawiony autobus KKZ.
kriss_18 - 18-10-2014, 09:51
Temat postu:
Haha dobre, w takim przypadku ludzie powinni nie dopuścić do wyjazdu , zablokować drzwi a kierownik lub maszynista powinien wołać o pomoc , że nie ma możliwości zamknięcia składu, może z czymś by siě ogarnęli Hmm
Najprawdopodobniej skład SA134 wysłano na doczepkę do pociągu Trzebnickiego ze względu na Pielgrzymkę, parodia.
Bartuś - 18-10-2014, 10:35
Temat postu:
Ale pielgrzymka jest dopiero dziś, zaś wzmożony ruch podróżnych na linii trzebnickiej pewnie dopiero tradycyjnie wieczorem będzie, gdy ludzie będą wracać...
kriss_18 - 18-10-2014, 11:36
Temat postu:
Być może robili sobie jakieś testy na dwóch składach :/
Dzisiaj również kursuje SA135 , zastanawiam się jak będzie jutro w niedzielę jak wypuszczą zaś ten olbrzymi skład to w Świdnicy nie będzie możliwości wejścia w 100%, i w ten sposób właśnie chcąc zaspokoić miejsca innym w ciągu jednego dnia , można wiele osób stracić na dłuższej mecie.
A miało być KONKURENCYJNIE, WYGODNIE i SZYBKO do celu.
Dlatego już dawno UMWD powinien pomyśleć o kolejnych spalinowych szynobusach , najlepiej dwuczłonowych , które powinny stać obowiązkowo w rezerwie we Wrocławiu.

[ Dodano: 19-10-2014, 16:02 ]
Kto dzisiaj idzie na szlak?
Zobaczyć ten hardcor , który będzie od Świdnicy.
Nadal kursuje SA 135 a dziś niedziela, już jest pewne , że w Świdnicy każdy nie wejdzie. Rolling Eyes
THX 1138 - 12-12-2014, 10:12
Temat postu:
Od 14 grudia KD oferuje na trasie Wrocław - Dzierżoniów - Wrocław
oprócz 4 bezpośrednich par, połączenia z przesiadką w Jaworzynie Śl.

I tak z Wrocławia do Dzierżoniowa 2 połączenia
(czas na przesiadkę 10 i 5 minut).
Jedno z tych połączeń (Wrocław o. 14:26) będzie nawet szybsze od bezpośredniego - czas przejazdu do Świdnicy 1:02, do Dzierżoniowa 1:22!

Z Dzierżoniowa do Wrocławia trzy połączenia
(czas na przesiadkę 32, 5 oraz 45 minut).

Bilety promocyjne będą obowiązywały również na połączenia z przesiadką.

Tu cały rozkład:
Szyja - 12-12-2014, 21:36
Temat postu:
"Jedno z tych połączeń (Wrocław o. 14:26) będzie nawet szybsze od bezpośredniego - czas przejazdu do Świdnicy 1:02, do Dzierżoniowa 1:22!"

strona 38.

http://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Reg_przydzielania_tras/Regulamin_2014_2015/08.12.2014/ZAL_2.1P_20141208115431.pdf

Mietków<->Kąty Wroclawskie 130, może to jest powód tej dziwnej sytuacji, ludzie zaczną wybierać przesiadki niż bezpośrednie;)
THX 1138 - 15-12-2014, 16:27
Temat postu:
Dzisiejszy poranny szynobus z Dzierżoniowa (9:22) do Wrocławia (10:48) miał wypadek na przejeździe kolejowym pod Sadowicami.
http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3684586,wypadek-na-przejezdzie-kolejowym-pod-wroclawiem-auto-wjechalo-pod-szynobus,id,t.html
Szyja - 04-01-2015, 18:55
Temat postu:
Mój przejazd za Świdnicy do Wrocławia, nagrany przy pomocy gps'a

http://www.navime.pl/wykresytrasy/590737

pozdrawiam.
bystrzak2000 - 04-01-2015, 21:04
Temat postu:
Nie jest źle. Średnia 55,8 km/h przy zmianie czoła, kiepskim stanie linii 137 i postojach na wszystkich stacjach i przystankach wychodzi całkiem przyzwoicie Smile
kriss_18 - 17-03-2015, 20:58
Temat postu:
Czy ktoś się orientuje co to za skład widmo w relacji Jaworzyna - Dzierżoniów , wyjazd przed północą będzie kursował od wakacji?
Powrotu nie widzę w rozkładzie.
Będzie jeździł w podwójnym zestawieniu do Wrocławia??

[ Dodano: 19-03-2015, 14:07 ]
Już wszystko jasne, ostatni kurs z Legnicy będzie skrócony do Jaworzyny, dalej pojedzie w godzinach widocznych w tabeli w celu zapewnienia późniejszego połączenia z Wrocławia (odj.ok.23:00) , w sumie dobre rozwiązanie.
Szkoda tylko , że PLK nie pokazuje w rozkladach skomunikowań, nie każdy ma możliwość sprawdzenia pociągów przez internet lub tego nie potrafi.
THX 1138 - 01-04-2015, 12:09
Temat postu:
Od 26 kwietnia pociągi do / z Dzierżoniowa dojadą tylko do przystanku Wrocław Grabiszyn. Do / z Wrocałwia Głównego pasażerowie przesiądą się na KZ.

http://dsw.doba.pl/artykul/do-wroclawia-szynobusem-z-przesiadka/4176/13
kriss_18 - 21-05-2015, 19:01
Temat postu:
Najprawdopodobniej od kolejnej korekty rozkładu w czerwcu wszystkie szynobusy do Wrocławia , będą dodatkowo zatrzymywać się w Bolesławicach , ze względu na likwidację ostatniego składu z Legnicy do Dzowa ( który będzie w relacji Jaworzyna - Dzow w okolicach północy)
Szkoda , że nadal nie dojedziemy do głównego. Sporo osób się zniechęciło do podróży o_O
ufoludek - 11-06-2015, 17:50
Temat postu:
Korzystając z forum chciałem zaapelować do Kolei Dolnośląskich o rezygnację z obsługi KAŻDEGO kursu ZKA Grabiszyn - Główny za pomocą dwóch autobusów. Nawet z pierwszego porannego pociągu wysiada nie więcej niż 30 osób chętnych na przesiadkę, a na pozostałych jest zdecydowanie gorzej. Skoro są pieniądze na dwa autobusy, to czy nie lepiej by było zatrudnić drugi autobus do obsługi na przykład relacji Zachodni - Grabiszyn, gdzie nie ma alternatywy w postaci komunikacji miejskiej, albo jeszcze lepiej, do obsługi relacji Jelenia Góra - Lwówek - Bolesławiec?

[ Dodano: 27-06-2015, 19:57 ]
Dziękuję zapozytywną reakcję Smile
Beatrycze - 02-07-2015, 18:47
Temat postu:
Koleje Dolnośląskie i portal internetowy Doba.pl zapraszają na pokład pociągu Wrocław - Dzierżoniów.


kriss_18 - 21-09-2015, 22:36
Temat postu: Bezpłatny przejazd na prezentacje Dzierżoniowskie
Bezpłatny przejazd pociągiem specjalnym na odc.Jaworzyna-Dzierżoniów-Jaworzyna na kolejne prezentacje gospodarcze w mieście
Już w najbliższą niedzielę :
wyjazd z Jaworzyny 12:58 ,
ze Świdnicy 13:12
przyj. Dzierżoniów 13:45
w drogę powrotną wyruszy
Dzierżoniów 22:00
przyj. Świdnica 22:31
przyj. Jaworzyna Śląska 22:47

Więcej info : http://www.dzierzoniow.pl/pl/news/go-cie-z-jaworzyny-i-widnicy-przyjad-na-prezentacje-poci-giem
Rev - 26-09-2015, 15:15
Temat postu: Od 18 X powrót do Wrocławia Głównego
PLK opublikowała ostatnią tegoroczną korektę RJ, która wejdzie w życie 18 X.
Wg tablic RJ pociągi z Dzierżoniowa wracają na dworzec główny we Wrocławiu.
THX 1138 - 02-10-2015, 01:07
Temat postu:
Zerknąłem na projekt nowego RJ od 13 grudnia dla naszej lini i wydaje się,
że znacznie przyśpieszymy Exclamation
Pociągi relacji Wrocław - Dzierżoniów będą (jak wynika z nowego projektu RJ) zatrzymywały się na wybranych stacjach tj.
- Wrocł. Grabiszyn
- Kąty Wroc.
- Żarów
- Jaworzyna Śl.
- Bolesławice Św.
- Świdnica M.
- Krzyżowa
- Mościsko

Poprawi się również liczba połączeń (w tym z krótką przesiadką w J.Śl.):
Tak to obecnie wygląda:
Św.M._ JAWORZYNA_ WROCł. GŁ czas
6:03 6:15/6:26 7:08 1:05 przesiadka w Jaw. 9 min.
6:22 6:32-6:40 7:18 0:56
7:11 7:22/7:30 8:18 1:07 przesiadka w Jaw. 8 min (PR do Poznania)
7:54 8:08-8:16 8:55 1:01 (kursuje w okresie)
12:58 13:10-13:16 13:54 0:56
14:08 14:20/14:24 15:08 1:00 przesiadka w Jaw. 4 min.
15:59 16:10-16:16 16:54 0:55
17:09 17:20/17:26 18:08 0:59 przesiadka w Jaw. 6 min.
18:53 19:04-19:10 19:49 0:56
21:10 21:22/21:26 22:08 0:58 przesiadka w Jaw. 4 min.

WROCŁAW GŁ_ JAWORZYNA_ Św. M. czas
5:35 6:11-6:17 6:27 0:52 (kursuje w okresie)
6:20 7:03/7:19 7:28 1:08
9:25 10:05/10:14 10:24 0:59 przesiadka w Jaw. 9 min. (PR z Poznania)
11:10 11:48/11:54 12:04 0:56 przesiadka w Jaw. 6 min.
14:10 14:48-14:54 15:04 0:56
16:19 17:02/17:08 17:18 0:59 przesiadka w Jaw. 6 min.
17:10 17:48-17:54 18:04 0:56
20:20 20:57-21:03 21:13 0:53
22:55 23:33/23:40 23:50 0:55 przesiadka w Jaw. 7 min.

Oby tak było od grudnia Exclamation
MK_Wro - 02-10-2015, 07:49
Temat postu:
THX 1138, rzeczywiście na to wygląda - jeśli to prawda to brawo KD, wreszcie zaczynają różnicować ofertę i wprowadzać coś na kształt regularnych kursów przyspieszonych. Dzięki temu zyskują nie tylko Dzierżoniów i Świdnica ale też Żarów, Jaworzyna, Kąty. Przydałyby się jeszcze codzienne przyspieszone do Jeleniej lub samej Szklarskiej.
kriss_18 - 02-10-2015, 07:57
Temat postu:
Miejmy nadzieję , że nic się nie zmieni bo nasza kolei potrafi wszytko odwrócić zaraz przed wprowadzeniem rozkładu.
A swoją drogą szkoda , że PR nie honorują oferty z Podsudeckiej.
W weekendy będzie brakować pociągu ok.10 , gdzie najwięcej ludzi korzysta.
Moim zdaniem kurs który ma być o 7.29 z Dzierżoniowa mógłby pozostać w D , natomiast przed 10 zrobić w C.
Zg
Torczes - 02-10-2015, 08:05
Temat postu:
Powiedzcie mi prosze czy przesiadka w Jaworzynie odbywa się na jednym peronie czy trzeba zmieniać peron na inny?Jeśli tak to 4 minuty to mały maraton po peronach.
kriss_18 - 02-10-2015, 17:15
Temat postu:
przyjazdy szynobusów z kierunku Dzierżoniowa odbywają się przy peronie III , natomiast odjazdy w kier. Wrocławia zawsze z peronu I Smile

[ Dodano: 01-11-2015, 21:38 ]
Dzisiejszy skład w relacji Wrocław-Dzierżoniów obsługiwany szynobusem
SA134-003 z nowymi, wygodnymi siedzeniami Smile
THX 1138 - 09-12-2015, 21:52
Temat postu:
Od 13.12.2015 będą obowiązywały nowe zasady promocji świdnickiej i dzierżoniowskiej.
Czyli podwyżka cen biletów od niedzieli.
Surprised
Tutaj plakat z nowymi cenami:
http://swidnica24.pl/wp-content/uploads/2015/12/KD_plakat_promocja_swidnica_dzierzoniow.jpg

Szczegóły na stronie KD:
https://www.kolejedolnoslaskie.eu/pl/
kriss_18 - 10-12-2015, 07:26
Temat postu:
Nie ciekawa sytuacja.
Spadek podróżnych niestety będzie widoczny.
PKS z Dzierżoniowa ma podobną cenę , więc nikomu nie zechce się iść pół miasta , żeby zaoszczędzić 1 zł Sad
Czyżby pociągi pozostaną ostatni rozkład?
THX 1138 - 01-12-2016, 12:42
Temat postu: Nowy rozkład od 11 grudnia 2016
Nowy rozkład na naszej linii od 11 grudnia 2016.

Zostają cztery bezpośrednie połączenia.
Dodatkowo pociągi będą się zatrzymywać w Smolcu i Mietkowie.
Ale to nie wpłynie znacząco na zmianę czasu przejazdu do Jaworzyny (jedna minuta dłużej).
D. Śl. - Św. M. - W. G.
5:05 - 5:26 - 6:25 (kursuje w okresie 13-21.12.2016; 04-09.02.2017)
5:23 - 5:44 - 6:41 (nie kursuje w okresie 13-21.12.2016; 04-09.02.2017)
11:05 - 11:25 - 12:23
15:14 - 15:35 - 16:39
19:24 - 19:45 - 20 43
Powrót:
W. G. - Św. M. - D. Śl.
9:34 - 10:32 - 10:54
13:44 - 14:45 - 15:06
17:05 - 18:06 - 18:27
21:53 - 22:52 - 23:13

Zostają jeszcze połączenia z przesiadką w Jaworzynie:
8 połączeń do Wrocławia (czas przesiadek od 5 do 37 minut).
6 do Świdnicy i Dzierżoniowa (tu z kolei przesiadki w Jaworzynie od 5 do 50 minut).
Godne polecenia jest moim zdaniem połączenie poranne:
D. Śl. - 5:42
Św. M. - 6:02
J. Śl. 6:13 / 6:18 ( 5 minut na przesiadkę)
W. G. - 7:01

Na czas remontu peronu III w Jaworzynie, wszystkie pociągi będą korzystać z peronu I.
Czyli będziemy mieli przesiadki na kształt door-to-door (tak przynajmniej jest na plakatowym rozkładzie).

Na stronie KD można znaleźć tabele z nowym rozkładem jazdy.
kriss_18 - 24-06-2017, 16:24
Temat postu:
Kto wie co jest powodem braku bezpośrednich połączeń w pełnej relacji w dniach 3-30.07.2017r?
W tym okresie na odc. Dzierżoniów - Jaworzyna Śl - Dzierżoniów kursuje KKA, natomiast od Jaworzyny podstawiony zostaje skład w relacji Walbrzych-Wrocław Gl.
KD musi liczyć się że spadkiem podróżnych po tym okresie Hmm
Jacek228 - 25-06-2017, 13:57
Temat postu:
kriss_18 napisał/a:
Kto wie co jest powodem braku bezpośrednich połączeń w pełnej relacji w dniach 3-30.07.2017r?
W tym okresie na odc. Dzierżoniów - Jaworzyna Śl - Dzierżoniów kursuje KKA, natomiast od Jaworzyny podstawiony zostaje skład w relacji Walbrzych-Wrocław Gl.
KD musi liczyć się że spadkiem podróżnych po tym okresie Hmm


Brak szynobusów, ich przeglądy oraz sezon urlopowy.
kriss_18 - 25-06-2017, 20:16
Temat postu:
Bez komentarza ,ktoś bardzo mądry wymyślił takie rozwiązanie, widać jak pajace mają w dupie linię niezaelektryfikowane.
W takim razie powinni zawiesić 4 kursy w relacji Dzierżoniów - Legnica wtedy szynobus można wysłać w trasę na Międzylesie lub Kudowe a SA134 skierować do Wro.

[ Dodano: 25-06-2017, 20:22 ]
Niech jeszcze więcej się wpierniczają w nowe trasy z brakiem taboru , to będzie podobna sytuacja jak na Śląsku. Evil or Very Mad
THX 1138 - 30-06-2017, 23:30
Temat postu: Autobusowa komunikacja zastępcza w dniach 3-30 lipca 2017 r.
Jak wyjaśniają Koleje Dolnośląskie:

W związku z sezonem robót torowych informujemy, że w dniach 3-30 lipca konieczne będzie zastąpienie na linii D16 składów spalinowych elektrycznymi, a na końcowym, niezelektryfikowanym odcinku przed Dzierżoniowem - autobusową komunikacją zastępczą.

Przesiadki zostaną zorganizowane na stacji w Jaworzynie Śląskiej. Pociągi z i do Wrocławia będą zatrzymywać się przy peronie III. Autobusy do i z Dzierżoniowa będą odjeżdżać z przystanku przed dworcem. Aby wynagrodzić Pasażerom uciążliwości związane z przesiadkami, oprócz tradycyjnych czterech par połączeń Wrocław - Dzierżoniów, we wspomnianym okresie uruchomione zostaną uzupełniające autobusowe połączenia dowozowe ze Świdnicy do Jaworzyny Śląskiej, które poprawią możliwości dojazdu w godzinach szczytu. Dzięki temu, w ciągu doby dostępnych będzie więcej połączeń - z Dzierżoniowa do Wrocławia trzynaście, a ze Świdnicy do Wrocławia - piętnaście.

https://www.kolejedolnoslaskie.eu/pl/aktualności/zmiany-w-organizacji-ruchu-na-linii-d16-wrocław-dzierżoniów.html
kriss_18 - 01-07-2017, 13:10
Temat postu:
Już widzę te tłumy z Dzierżoniowa buhaha.
Nikt nie będzie jechał 2h do Wrocławia z przesiadką, gdzie bezpośrednich autobusów/busow w ciągu doby jest ponad 30 par kursujących w 70min. (chyba że bilety będą za 3 zł Laughing )
Szkoda tylko wywalać pieniądze na składy zastępcze.
Lepszym rozwiązaniem było by skomunikować wszystkie szynobusy kursujące w kier. Legnicy i w drodze powrotnej z informacją na plakatach o dogodnym skomunikowaniu.
Już wczoraj autobus z Dzierżoniowa jechał pusty.
Życzę powodzenia , w głupocie. Śmiech

[ Dodano: 01-07-2017, 13:27 ]
Ogólnie co to za brednie z tym remontem , jeżeli impuls może jechać to dlaczego nie link?
Z pewnością wysyłają w inną trasę !
bystrzak2000 - 01-07-2017, 20:58
Temat postu:
Podejrzewam, że chodzi chodzi o remont peronów stacji w Jaworzynie i być może nie będzie możliwości zmiany czoła na tej stacji.
kriss_18 - 02-07-2017, 01:17
Temat postu:
Przecież peron III jest już od dłuższego czasu gotowy i od początku szynobusy zmieniały kierunek jazdy i było dobrze....
bystrzak2000 - 02-07-2017, 18:17
Temat postu:
A peron 1 już zaczęli robić, czy jeszcze nie?
kriss_18 - 03-07-2017, 15:56
Temat postu:
Tak , gdzieś od 10 czerwca.
romun - 15-07-2017, 18:47
Temat postu:
Tak się zastanawiałem którą linię po ŚP Lwóweckiej zechce zaorać nasze UMW wespół z KD i mamy pierwsze oznaki umierania na dzierżoniowskiej. Kilka lat temu KD także ze względów braku taboru/maszynistów/konduktorów/chęci itp zastępowała regularnie kursy codziennych wtedy i w miarę pełnych szynobusów do Lwówka właśnie autobusami zastępczymi. Tak więc mamy początek końca dzierżoniowskiej i potrawa to może kilka lat ale przeczuwam podobny scenariusz. Język
THX 1138 - 06-11-2017, 21:07
Temat postu:
Nowy rozkład dla linii D16 od 10.12.2017

Świdnica M - Wrocław G.
5:38 - 6:37 (z Dzierżoniowa)
7:07 - 8:07 (ze Świdnicy M.)
10:10 - 11:07 (z Dzierżoniowa)
13:36 - 14:32 (ze Świdnicy M.)
16:05 - 17:01 (z Dzierżoniowa)
19:37 - 20:36 (z Dzierżoniowa)
Czas przejazdu 56-60 minut.

+ 5 połączeń z przesiadką w Jaworzynie Śl.


Wrocław G. - Świdnica M.
Dwa nowe połączenia do Świdnicy M.
5:40 - 6:38 (do Świdnicy M.)
7:38 -8:35 (do Dzierżoniowa)
11:39- 12:35 (do Dzierżoniowa)
14:40 - 15:38 (do Świdnicy M.)
17:40 -18:38 (do Dzierżoniowa)
21:40 - 22:36 (do Dzierżoniowa)

Czas przejazdu 56-58 minut.

+ 6 połączeń z przesiadką w Jaworzynie Śl.
Kamil Styrna - 18-11-2018, 15:39
Temat postu: RJ 2018/19 na linii D16
Widzę, że kogoś tam w UMWD pogrzało chyba. Takiego koszmarnego rozkładu już dawno nie było. Crying or Very sad

1. Likwidacja 69207/6, który jeździł codziennie (odjazd obecnie o 21.48). Zamiast tego będzie 69211/0 (odjazd o 20:44), ale tylko od poniedziałku do piątku i w niedzielę. Czyli ostatni pociąg z Wrocławia do Świdnicy/Dzierżoniowa w soboty (69209/8) będzie o 17.41 (sic!). Później już nic nie będzie.

2. Likwidacja porannego 66229/8 z Wrocławia (obecnie odjazd 05.37). Pierwszy pociąg do Świdnicy/Dzierżoniowa dopiero o 07.44 (69201/0).

3. Dwa pociągi z Wrocławia do Dzierżoniowa, jeden o 12.15 (69203/2), drugi o 13.45 (69205/4). A między 07.44, a 12.15 ani jednego pociągu. Luka czasowa jeszcze większa, niż w obecnym rozkładzie.

4. Poranny pociąg do Wrocławia 69213/2 (odjazd z Dzierżoniowa o 05.06), będzie kursował tylko od poniedziałku do soboty. Obecnie (jako 69211/0) kursuje codziennie.
Anonymous - 18-11-2018, 18:17
Temat postu:
Kamil Styrna,
Ad. 1,2,4 - w każdym przypadku są połączenia z przesiadką w jaworzynie, więc nie ma co narzekać.
Ad. 3 - widać połączenie o 12:15 trafia bardziej w potrzeby, niż o 11:39. Poza tym równomierniej rozłożone są teraz połączenia między Wrocławiem a Jaworzyną Śląską
Kamil Styrna - 18-11-2018, 18:28
Temat postu: RJ 2018/19 na linii D16
Rozkład D16


                                        69201/0      69203/2         69205/4

Wrocław Główny                       07.44             12.15              13.45
Wrocław Grabiszyn           07.50/07.50    12.20/12.21     13.51/13.51
Smolec                            07.56/07.56    12.26.12.27     13.57/13.57
Kąty Wrocławskie             08.03/08.03    12.33/12.34     14.04/14.04
Mietków                          08.09/08.10    12.40/12.40     14.10/14.11
Żarów                             08.18/08.19    12.49/12.49     14.19/14.20
Jaworzyna Śląska             08.24/08.29    12.54/13.02     14.25/14.30
Bolesławice Świdnickie      08.35/08.36    13.08/13.09     14.37/14.38
Świdnica Miasto               08.42/08.43     13.15/13.16     14.44/14.45
Krzyżowa                         08.50/08.51    13.24/13.24     14.52/14.53
Mościsko Dzierżoniowskie  08.55/08.56    13.29/13.29     14.57/14.58
Dzierżoniów Śląski            09.03             13.37               15.05


                                        69207/6       69209/8       69211/0
                                             1-5                                    1-5,7
Wrocław Główny                       15.30              17.46              20.44
Wrocław Grabiszyn           15.36/15.36    17.52/17.52     20.50/20.50
Smolec                            15.42/15.42    17.58/17.58     20.56/20.56
Kąty Wrocławskie             15.49/15.50    18.05/18.05     21.03/21.03
Mietków                          15.57/15.57    18.11/18.12     21.10/21.10
Żarów                             16.06/16.07    18.21/18.21     21.19/21.20
Jaworzyna Śląska             16.12/16.17    18.26/18.32     21.25/21.30
Bolesławice Świdnickie      16.24/16.24    18.38/18.39    21.36/21.37
Świdnica Miasto               16.31/16.41     18.45/18.46    21.43/21.44
Krzyżowa                         16.48/16.49    18.53/18.54    21.51/21.52
Mościsko Dzierżoniowskie  16.53/16.54    18.58/18.59     21.56/21.57
Dzierżoniów Śląski            17.01             19.06               22.04


                                        69213/2      69215/4        69217/6
                                             1-6                 1-5
Dzierżoniów Śląski                     05.06              06.51              09.51
Mościsko Dzierżoniowskie  05.13/05.13    06.58/06.58     09.58/09.58
Krzyżowa                         05.18/05.18    07.03/07.03    10.03/10.03
Świdnica Miasto                05.26/05.26    07.11/07.11    10.11/10.11
Bolesławice Świdnickie      05.31/05.32    07.16/07.17     10.16/10.17
Jaworzyna Śląska             05.37.05.48     07.22/07.27     10.22/10.27
Żarów                             05.53/05.53    07.31/07.32     10.31/10.32
Mietków                          06.02/06.02    07.41/07.41     10.41/10.41
Kąty Wrocławskie             06.09/06.10    07.48/07.49     10.48/10.48
Smolec                            06.16/06.17    07.55/07.56     10.55/10.55
Wrocław Grabiszyn           06.22/06.22    08.01/08.01     11.00/11.01
Wrocław Główny              06.29              08.07              11.07


                                        69219/8      69221/0        69223/2
                       
Dzierżoniów Śląski                     13.48              15.47              19.19
Mościsko Dzierżoniowskie  13.55/13.55    15.54/15.54     19.26/19.26
Krzyżowa                         14.00/14.00    15.59/15.59     19.31/19.31
Świdnica Miasto                14.08/14.08    16.07/16.07     19.39/19.39
Bolesławice Świdnickie      14.13/14.14    16.13/16.13     19.44/19.45
Jaworzyna Śląska             14.20/14.28    16.19/16.24     19.50/19.57
Żarów                             14.32/14.33    16.29/16.29     20.01/20.02
Mietków                          14.42/14.42    16.38/16.38     20.11/20.11
Kąty Wrocławskie             14.49/14.49    16.45/16.46     20.18/20.18
Smolec                            14.56/14.56    16.52/16.53     20.25/20.25
Wrocław Grabiszyn           15.01/15.02    16.59/16.59     20.30/20.31
Wrocław Główny              15.08              17.06              20.37

[ Dodano: 18-11-2018, 18:54 ]
dddbb,
Cytat:
Ad. 1,2,4 - w każdym przypadku są połączenia z przesiadką w jaworzynie, więc nie ma co narzekać.
No i co z tego, że są? Tych, z krótkim czasem oczekiwania jest mało i są w słabych godzinach. Mało osób jeździ z przesiadką, bywało, że ja sam tylko jechałem.

Ad 1. Jest niby połączenie o 21:14 z Wrocławia, z przesiadką 69295 + 69836, ale ja na pewno nie będę nim jeździł, bo zawsze tam dają 36WEa i ludzie stoją sobie, bo wszystkie miejsca zajęte. Nie wiem czemu 69207/6 wycinają, skoro nie ma złej frekwencji. Nie wiem, czy jakieś inne miasto na Dolnym Śląsku ma tak, że ostatni pociąg powrotny jest po 17 tylko.

Ad 2. 69263 + 69824, ale prawie 30 minut czekania w Jaworzynie Śląskiej, co na pewno nie zadowala.

Ad 3. Ale co z tego, jak między 8 a 12, nie ma żadnego pociągu. Zostają busy. I na jakiej podstawie sądzisz, że trafia bardziej w potrzeby pasażerów?
Synukz - 19-11-2018, 02:58
Temat postu: Re: RJ 2018/19 na linii D16


[size=9:][ [i:][b:]Dodano[/b:]: 19-11-2018, 02:58[/i:] ][/size:]
Cytat:
Ad 1. Jest niby połączenie o 21:14 z Wrocławia, z przesiadką 69295 + 69836, ale ja na pewno nie będę nim jeździł, bo zawsze tam dają 36WEa i ludzie stoją sobie, bo wszystkie miejsca zajęte. Nie wiem czemu 69207/6 wycinają, skoro nie ma złej frekwencji. Nie wiem, czy jakieś inne miasto na Dolnym Śląsku ma tak, że ostatni pociąg powrotny jest po 17 tylko.


Oj maja Ząbkowice Śląskie które do Wrocławia tylko przesiadka w Kamieńcu Ząbkowickim. Jak o 6:30 odjedzie z Kamieńca do Ząbkowic, to następny jest okolo 11:30 potem 13:30, następny 15:30, i 19:30 a z Ząbkowic do Kamieńca 6:15 8:25 11:15 15:00 17:00 i aktualnie 21:00 a od grudnia od nowego rozkładu jazdy będzie o 18:05 bo ostatni co był o 21 będzie z Legnicy tylko do Dzierżoniowa dojeżdżał...

W niektórych momentach odstęp między pociągami wynosi 4godziny, gdzie np o 7:20 jakby był dodatkowy oraz o 9:00, 16:30, 21:30 z Kamieńca do Ząbkowic oraz o 12:40, 14:10, 19:20, 22:40 byłyby idealne dla osób do Szkoły czy do Pracy. Albo wziąć przedłużyć pociągi Dzierżoniów - Wrocław - Dzierżoniów przedłużyć na relacje Kamieniec Ząbkowicki - Wrocław Gł - Kamieniec Ząbkowicki, ale to marzenia.... dobrze ze os poniedziałku do piątku jeszcze jeżdżą Neotransy (autobusy) średnio co 30 min ale w weekendy tylko pociągi...
Anonymous - 19-11-2018, 10:19
Temat postu:
Kamil Styrna,
Cytat:
Jest niby połączenie o 21:14 z Wrocławia, z przesiadką 69295 + 69836, ale ja na pewno nie będę nim jeździł, bo zawsze tam dają 36WEa i ludzie stoją sobie, bo wszystkie miejsca zajęte.

Myślę, że z Twojego powodu przewoźnik nie splajtuje. To tylko jeden dzień w tygodniu, więc można się poświęcić nawet, gdy 40 min trzeba będzie stać
Cytat:
69263 + 69824, ale prawie 30 minut czekania w Jaworzynie Śląskiej, co na pewno nie zadowala.

W dni robocze 28 minut, w weekendy 10 minut. I to jest jedyne tak "długie" oczekiwanie. W większości jest to w okolicach 10 minut, czego można Wam tylko pozazdrościć. Spójrz na skomunikowania w Kłodzku od strony Nowej Rudy do Wrocławia lub odwrotnie, to od razu zrobi Ci się lepiej
Cytat:
I na jakiej podstawie sądzisz, że trafia bardziej w potrzeby pasażerów?
Pół godziny więcej na załatwienie spraw we Wrocławiu, wizytę u lekarza, skończenie lekcji czy wykładów
Cytat:
Ale co z tego, jak między 8 a 12, nie ma żadnego pociągu.

Jest o 09:16 z "tragicznie długim", 17-minutowym oczekiwaniem na przesiadkę w Jaworzynie Śl.
Kamil Styrna - 19-11-2018, 17:19
Temat postu:
dddbb,

Cytat:
Myślę, że z Twojego powodu przewoźnik nie splajtuje. To tylko jeden dzień w tygodniu, więc można się poświęcić nawet, gdy 40 min trzeba będzie stać

Dla twojej wiadomości, nie tylko ja jeździłem tym pociągiem. I myślę, że nikt nie będzie się przesiadał, poza paroma osobami. Ludzie po prostu wybiorą inny środek transportu. To nie nowość, że ludzie wolą jechać bezpośrednim połączeniem przecież. Wg mnie to wstyd dla przewoźnika. Choć wiem, że to raczej jest zasługa UMWD. Chore to, po 18 w soboty mamy kilkanaście busów, a od grudnia po tej godzinie, nie będzie żadnego pociągu.

Cytat:
W dni robocze 28 minut, w weekendy 10 minut. I to jest jedyne tak "długie" oczekiwanie. W większości jest to w okolicach 10 minut, czego można Wam tylko pozazdrościć. Spójrz na skomunikowania w Kłodzku od strony Nowej Rudy do Wrocławia lub odwrotnie, to od razu zrobi Ci się lepiej

Czas przesiadki powinien być od 5 minut do maksymalnie 15 minut. Rok temu było dużo lepiej. Od korekty czerwcowej popsuli skomunikowania. Niby przez remonty na linii nr 274 i modernizację stacji w Jaworzynie Śląskiej, ale teraz to zima już niedługo i nie ma żadnych robót. Porównaj sobie ile osób jeździ ze Świdnicy do Wroclawia, a ile z Nowej Rudy do Wrocławia. Duża, duża różnica.

Cytat:
Pół godziny więcej na załatwienie spraw we Wrocławiu, wizytę u lekarza, skończenie lekcji czy wykładów

To nie jest argument, by taka wielogodzinna luka czasowa, między pociągami była.

Cytat:
Jest o 09:16 z "tragicznie długim", 17-minutowym oczekiwaniem na przesiadkę w Jaworzynie Śl.

Nie ma żadnego o 09.26, żeby dojechać z przesiadką. Jest o 08.24 (69269), ale z 67 minutowym czasem oczekiwania na 69826 (odj. 10.14 do Dzierżoniowa).
Anonymous - 19-11-2018, 23:24
Temat postu:
Kamil Styrna, Trudno z większością Twoich argumentów dyskutować, bo jest to indywidualne spojrzenie na tą tematykę. Przesiadek to się można bać we Wrocławiu, ale jak dla kogoś są kłopotem takie w Jaworzynie, to niechaj jedzie busem. Ja tam widzę 13-14 połączeń, Ty tylko 5-6, bo reszta z przesiadkami. No cóż...
Oczywiście, ze Świdnicy więcej jeździ ludzi codziennie do Wrocławia, niż z Nowej Rudy - na co wpływ ma ich wielkość i odległość. Ale chyba nie od tego są uzależnione skomunikowania, prawda? Z Głuszycy do Wrocławia też tłumy co dzień nie walą, jednak w Wałbrzychu te skomunikowania wyglądają dużo lepiej. W Jaworzynie od nowego rozkładu masz między 5 a 11 min przesiadki w kierunku Wrocławia. W przeciwną stronę podobnie, tylko w trzech przypadkach są to 28, 17 i 20 minut. To naprawdę nie jest źle w porównaniu z innymi miejscami, gdzie skomunikowania są zdecydowanie przypadkowe.
Jest przecież Wrocław odj. 09:16, jaworzyna Śl. przyj. 09:57
Kamil Styrna - 21-11-2018, 17:59
Temat postu:
dddbb,
To jest spojrzenie osoby, która często jeździ pociągami na tej trasie. Dopiero, gdy zaczniesz jeździ tymi pociągami, wtedy twoje wypowiedzi będą miały większy sens.

Po analizie rozkładu, sensownych połączeń jest 12 (z Wrocławia) i 14 (do Wrocławia), w soboty odpowiednio 9 i 11, a w niedzielę odpowiednio 10 i 12 połączeń. Do Wrocławia jest można powiedzieć świetnie. Ale w przeciwną stronę to jest żart po prostu. Pięciogodzinna luka w środku dnia nie jest do zaakceptowania. Jak już pisałem. Widzę, że nie potrafisz tego zrozumieć. A o 09.16 jest pociąg PR, więc odpada, bo nie honoruje ofert KD w ogóle.

Do tego, żadnego bezpośredniego pociągu z Wrocławia, w soboty, po godzinie 17.41. Jak już pisałem. Następne połączenie z przesiadką, dopiero o 21.14. A po 21.14 nic nie ma. Dramat w porównaniu z obecnym rozkładem, gdzie mamy połączenia o godzinach: 17.40, 19.07, 20.52 i 21.48. W inne dni tygodnia niewiele lepiej, bo dochodzi bezpośredni o 20.44.

Mi nie chodzi wcale o skomunikowania. Tylko, żeby coś było. Najbardziej brakuje połączenia koło 22.

Skomunikowania są zależne od wielu czynników i na pewno ilość podróżnych nie jest najważniejszym czynnikiem. Dużo ważniejsza jest przepustowość na danej linii przykładowo. Konkurencyjny czas przejazdu, regularny takt, czy dobra oferta, mogą przyciągnąć pasażerów. Ja nie wierzę, że nikt nie jeździ z Wrocławia między 9, a 12. Może być i połączenie z przesiadką.
kriss_18 - 21-11-2018, 18:25
Temat postu:
Zbyt duża konkurencja autobusowa do Ścy czy Dzowa , zniechęca pasażera do przesiadki w takiej krótkiej odległości.
Na tej trasie oblegane są tylko połączenia bezpośrednie, natomiast z przesiadką jest sporadycznie.
Zdarzało się podczas opóźnień, że KD nie trzymały swoich pociągów dla kilka osób.
Synukz - 24-11-2018, 10:50
Temat postu:
Macie do Dzierżoniowa tez z przesiadkami s Kamieńcu Ząbkowickim, ale jak ktoś chce jechać za 10 zł przez Świdnicę jasorzyne niż za 19,80 do okola to spox . Chociaż jak kiedyś nie będzie promocji Dzierżoniowskiej to 17,10 będziecie z Dzierzo płacić Very Happy
kriss_18 - 25-11-2018, 12:26
Temat postu:
Przez Kamieniec to tylko z biletem weekendowym.
Jeżeli promo kiedyś już nie będzie to połączeń bezpośrednich z Wrocławiem również.
Kamil Styrna - 02-12-2018, 16:28
Temat postu:
Bilet na promocji świdnickiej/dzierżoniowskiej można kupić tylko na relację Dzierżoniów/Świdnica - Wrocław lub Dzierżoniów/Świdnica - Wrocław - Dzierżoniów/Świdnica.
Niestety z Wrocławia nie kupisz takiego biletu, trzeba wtedy zapłacić od ilości kilometrów.

Opublikowano już rozkład liniowy D16:
https://www.kolejedolnoslaskie.pl/rozklady/przyszle/d16.pdf

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group