INFO KOLEJ - forum kolejowe

PKP Intercity - Postój pociągów PKP IC w Brzegu

rzepik - 19-02-2015, 14:01
Temat postu: Postój pociągów PKP IC w Brzegu
mam pytanie dlaczego pociągi Intercity relacji Szczecin/Wrocław- Kraków zatrzymują się w tak małych miejscowościach jak np. Rawicz, Żmigród czy Oborniki Śląskie a już na odcinku Wrocław - Opole nie zatrzymują się w Brzegu? Okazuje się, że różnica w czasie przejazdu z postojem w Brzegu i bez niego jest praktycznie żadna.
Przykładowo:
JÓZEF CHEŁMOŃSKI z Krakowa do Wrocławia (postój w Brzegu) czas przejazdu 42 minuty
BARBAKAN ze Szczecina do Krakowa (bez postoju w Brzegu) czas przejazdu 40 minut.
Ponadto np.
KOSSAK z Przemyśla do Szczecina po przyjeździe do Wrocławia stoi 29 minut !!!
ŚWIATOWID z Krakowa do Szczecina po przyjeździe do Wrocławia stoi 25 minut !!!
BARBAKAN z Przemyśla do Szczecina po przyjeździe do Wrocławia stoi 18 minut
Pociągi wyjeżdżające z Wrocławia w stronę Krakowa mogłyby bez problemu wyjechać te dwie minuty szybciej i też nie byłoby problemu. Dlaczego Intercity stwarza problemy tak gdzie ich nie ma ?
Ja tez chciałbym mieć możliwość podróżowania szybkim pociągiem do Krakowa czy bezpośrednim do Poznania.

Nie wspomnę już o pociągach do Warszawy. Oczywiście badania (symulacje) wykażą, że w Brzegu wsiada jedna czy dwie osoby, ale tylko dlatego, że nikt ich nie przeprowadzi w realnych warunkach (czyli jak faktycznie te połączenia by były). Ja tez nie wsiadam w Brzegu, mimo ze do Warszawy jeżdżę służbowo (jak wielu urzędników) kilka razy w miesiącu, bo nie mam możliwości i muszę jeździć z Opola.
Dlaczego u nas nie da się ?
Urbi - 19-02-2015, 14:48
Temat postu:
Brak postoju w Brzegu i Oławie jest związany wyłącznie z jednym czynnikiem - wyścigiem z PolskiBusem w relacji Kraków - Wrocław.
jubikej - 19-02-2015, 14:53
Temat postu:
Tylko Polski Bus nie zatrzymuje się po drodze Smile jakby nie pakować na te pociągi przez protezę dziewiatek tylko od początku do końca siódemki i odpowiednio skracając przy tym postoje we Wrocławiu i Krakowie okazałoby się, że pociągi jeździłyby krócej.
hanys - 20-02-2015, 08:10
Temat postu:
Tak długi postój we Wrocławiu związany jest tylko i wyłącznie z przepięciem loka z EP09 na siódemke.
A postój w Brzegu byłby nieopłacalny.
krzychu12231 - 20-02-2015, 08:47
Temat postu:
Wiele postojów (jak nie większość) TLK czy tam IC jest nieopłacalna, od tego jest dotacja.
Bartuś - 20-02-2015, 11:00
Temat postu:
Cytat:
A postój w Brzegu byłby nieopłacalny.


Właściwie w Lublińcu też nie wiem po co te pociągi się nie zatrzymują. Prędzej bym wykasował postoje w Lublińcu a nie w Brzegu. Jeśli to mają być "ekspresy" to na całego panie.

Cytat:
Tak długi postój we Wrocławiu związany jest tylko i wyłącznie z przepięciem loka z EP09 na siódemke.


Oczywiście. Teraz dodaj jeszcze fakt że marnowanie czasu na wymianę lokomotywy z siódemki na dziewiątkę we Wrocławiu i Krakowie trwa dłużej niż wątpliwy zysk czasowy z jazdy 150 km/h a nie 125 km/h na kilku odcinkach. Czasem zdarza się że z Krakowa do Wrocławia wypuszczą nie EP09 ale EU07. Opóźnienie wtedy nie przekracza 10 minut.
hanys - 20-02-2015, 11:22
Temat postu:
Jeśli chcą być konkurencyjni to przez proteze koniecpolską muszą przeciągnać skład na epoce.

W Lublińcu postój jest jak najbardziej uzasadniony, tam od zawsze zatrzymywały sie ekspresy, poza tym to bardzo duży węzeł kolejowy. Postój w Lublińcu być musi, jeśli ktoś uważa inaczej to naprawde nie ma pojęcia o czym mówi.

Brzeg jak wiadomo jest przelotową stacyjką która mozna przejechac z V ponad 140km/h
khamul - 20-02-2015, 11:22
Temat postu:
Cytat:
Właściwie w Lublińcu też nie wiem po co te pociągi się nie zatrzymują. Prędzej bym wykasował postoje w Lublińcu a nie w Brzegu. Jeśli to mają być "ekspresy" to na całego panie.

W Lublincu i tak musza zwolnic przez uklad torowy i luk na Czestochowe do chyba 50km/h a przez Brzeg 160 przejedziesz.
Strata czasu mniejsza Wink
Za swoich poczatkow TLK tez tam nie stawaly.
Kombinuja strasznie, miadto wielkosci Brzegu poeinno byc lepiej skomunikowane, ale jakas logika za tym stoi.
hanys - 20-02-2015, 11:25
Temat postu:
W Lublińcu jest ograniczenie do 30 i 40 km/h

khamul, gdzie nie stawały TLK ? Bo chyba nie masz na myśli Lublińca?! Tam od zawsze zatrzymywały sie wszystkie pociągi.
khamul - 20-02-2015, 11:56
Temat postu:
Mam na mysli Brzeg i tlk okresu gdy OPM byl jeszcze w PR.
hanys - 20-02-2015, 11:57
Temat postu:
Aaaa no chyba, że tak. To masz racje, kiedyś TLK w Brzegu nie miały zatrzymania.
Bartuś - 20-02-2015, 12:24
Temat postu:
Cytat:
A przez Brzeg 160 przejedziesz. Strata czasu mniejsza


Bzdura. W Brzegu jest ograniczenie do 120 km/h.

Cytat:
W Lublincu i tak musza zwolnic przez uklad torowy i luk na Czestochowe do chyba 50km/h


Czyli mieszkańcy Brzegu są gorszą kategorią pasażerów i mają mieć zabrany postój tylko dlatego że ktoś zmodernizował im stację ? Shocked

Cytat:
[Lubliniec] poza tym to bardzo duży węzeł kolejowy.

Cytat:
Brzeg jak wiadomo jest przelotową stacyjką która mozna przejechac z V ponad 140km/h


O tej bzdurze z V ponad 140 km/h już się rozprawiliśmy. Teraz pora na sprostowanie kłamstwa o przelotowości Brzegu, gdyż jest to również węzeł kolejowy [Nysa/Prudnik/Kędzierzyn], część pociągów kończy w Brzegu bieg. Jest to w dodatku lokalne centrum integrujące również transport autobusowy i prywatny, siedziba powiatu.

Cytat:
Postój w Lublińcu być musi,

Jakoś w ubiegłym RJ pociągi Wrocław-Kraków się nie zatrzymywały w Lublińcu i nie słyszałem lamentów w tej sprawie, w odróżnieniu od Brzegu gdzie stawała każda TLK-a do Krakowa.

Cytat:
Jeśli chcą być konkurencyjni to przez proteze koniecpolską muszą przeciągnać skład na epoce.


Nie muszą. Epoka to zysk czasowy rzędu kilku minutek.
hanys - 20-02-2015, 12:34
Temat postu:
Hehehe o czym ty piszesz??? Jakie pociągi Wrocław-Kraków nie zatrzymywały sie w Lublińcu w poprzednim RJ?? Przeciez w poprzednim rozkładzie pociągi Wrocław-Kraków przez Lubliniec nie jeździły to niby jak sie tam miały zatrzymac skoro ich tam w ogóle nie było ?
W Lublińcu od zawsze zatrzymują sie wszystkie pociagi.

Stacja w Lublińcu też jest zmodernizowana jednak jej nie da sie przebudowac tak żeby uniknać ograniczenia do 30km/h, jest to poprostu zbyt duży węzeł kolejowy, ostre łuki itp itd.

Brzeg węzłem? A co do za węzeł, trzy kierunki wylotowe, prosze cie.....
Bartuś - 20-02-2015, 12:38
Temat postu:
Cytat:
Jakie pociągi Wrocław-Kraków nie zatrzymywały sie w Lublińcu w poprzednim RJ??


Żadne pociągi Wrocław-Kraków się nie zatrzymywały w Lublińcu. Jako mieszkaniec Lublińca powinieneś o tym wiedzieć.

Cytat:
Przeciez w poprzednim rozkładzie pociągi Wrocław-Kraków przez Lubliniec nie jeździły to niby jak sie tam miały zatrzymac skoro ich tam w ogóle nie było ?


Dobrze wiem że pociągów Wrocław-Lubliniec-Kraków nie było, dlatego napisałem że się nie zatrzymywały. Przelot pociągu przez miasto bez zatrzymania jest równoważny z tym jakby pociągu w ogóle nie było.

Cytat:
Brzeg węzłem? A co do za węzeł, trzy kierunki wylotowe, prosze cie.....

Ale za to bardzo ruchliwe (no może poza Nysą ale zaświadczam ci że i tam pociągi puste nie jeżdżą).
hanys - 20-02-2015, 12:41
Temat postu:
Nie w tym przypadku, informacje podaną przez ciebie można było źle odczytac. Trzeba było to 'ubrać' w inne słowa.
W poprzednim RJ trwał jeszcze remont protezy koniecpolskiej. Jak wiesz np. z Opola do Lublińca nie jeździło nic.
A co do kończenia biegu pociągów - to to nie ma za bardzo nic do rzeczy.

Wiem, że pociągi Brzeg-Nysa puste nie jeżdżą, jednak brzeski węzeł jest malutki.
Bartuś - 20-02-2015, 12:45
Temat postu:
Dobra, koniec tej jałowej naparzanki. Nigdy nie byłem przeciwnikiem postojów w Lublińcu. Dobrze wiem że to ważny węzeł, ale chciałem wywołać z tobą właśnie hanysie dyskusję i porównanie potencjału tych dwóch stacji, a sugestia likwidacji postojów tamże była tylko retoryczna.

Zarówno postoje w Brzegu jak i Lublińcu są potrzebne. IC olało mieszkańców Brzegu mimo iż do pociągów wsiadało tam naprawdę dużo ludzi. Zostali poświęceni dla dwóch minut wydłużenia czasu przejazdu, żeby tylko wygrać z Polskim Busem. Ale na nic to. Na pewno zauważyłeś że owe IC-ki lubią być tak poopóźniane, że stają się powoli pośmiewiskiem na torach.
hanys - 20-02-2015, 12:51
Temat postu:
Bywają opóźnione jednak najczęściej te jadące nie z samego Krakowa a z Przemyśla. Jest to spowodowane ciągla trwającymi pracami na Kraków-Rzeszów. Tam pociągi czesto stoją na mijankach nawet po 30 min.

Wracając do Brzegu - przeciez te IC-ki które tam sie nie zatrzymują to nie wszystko co jeździ p. Brzeg, są jeszcze TLK, połączenie jest i tak dobre.
rzepik - 20-02-2015, 13:59
Temat postu:
Cytat:
Wracając do Brzegu - przeciez te IC-ki które tam sie nie zatrzymują to nie wszystko co jeździ p. Brzeg, są jeszcze TLK, połączenie jest i tak dobre.



może i dobre, ale raczej nie dostaniesz się nimi do Krakowa i z Krakowa w tak krótkim czasie jak chociażby Kossakiem


Poza tym wiecie, jeśli Rawicz czy Żmigród mogą mieć dogodne połączenie z Krakowem to czemu mieszkańcy Brzegu już nie ? To mnie irytuje. Bo ok, jak zależy na czasie i mają się zatrzymywać tylko na stacjach węzłowych to rozumiem, ale jak już zatrzymuje się pociąg w Obornikach Śląskich czy Żmigrodzie to nie rozumiem dlaczego pominięto chociażby Brzeg.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group