INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - Taborowa zapaść PKP Intercity

Arek - 11-03-2015, 16:00
Temat postu: Taborowa zapaść PKP Intercity
PKP Intercity oszczędzało na remontach lokomotyw i wagonów. – Latem ich zabraknie – alarmują eksperci.

Flagowy przewoźnik w marcu skieruje wprawdzie na tory kolejne dwa pendolina i przeznacza 10 mln zł na kampanię reklamową, ale boryka się z brakami taborowymi. – To kumulacja trudnej sytuacji finansowej, objawiającej się kłopotami z płynnością, z ewidentnymi błędami polityki taborowej – twierdzi Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. – Nasza polityka taborowa uwzględnia założenia aktualnego rozkładu jazdy, w tym niezbędną rezerwę, oraz możliwości firm realizujących naprawy – odpowiada Zuzanna Szopowska z PKP Intercity.

Zaczęło się od lokomotyw. W lutym na portalach społecznościowych pojawiły się pierwsze zdjęcia wagonów PKP Intercity ciągniętych przez lokomotywy Vectron w barwach DB Schenker. Jak się dowiedzieliśmy, lokomotywy dzierżawione od DB są co najmniej dwie, a koszt wynajęcia każdej to 33 tys. euro miesięcznie. PKP Intercity nie potwierdza tych informacji.

Więcej:
http://forsal.pl/artykuly/858429,taborowa-zapasc-pkp-intercity-pendolino-smiga-inne-pociagi-stoja-w-krzakach.html
Beatrycze - 02-06-2016, 14:31
Temat postu:
Brakuje kuszetek, wagonów sypialnych i restauracyjnych. Co z taborem PKP Intercity?

PKP Intercity uszczuplają zestawienia swoich pociągów. Na dwa miesiące przed Światowymi Dniami Młodzieży i z momentem startu sezonu letniego, w pociągach przewoźnika brakuje kuszetek, wagonów sypialnych, wagonów barowych a nawet wagonów drugiej klasy o odpowiednim standardzie. Ze względu na brak ważnych rewizji wagonów przewoźnik wycofał się z oferty „Tania Kuszetka”.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/brakuje-kuszetek-wagonow-sypialnych-i-restauracyjnych-co-z-taborem-pkp-intercity-76824.html
Sebcio - 02-06-2016, 22:06
Temat postu:
Zapaść taborowa w PKP IC to nic nowego od lat.
Kuszetki to szkoda gadać bo masowo odstawiano je latami... Szkoda.
Lady Makbet - 21-06-2016, 18:41
Temat postu:
Zgodnie z przewidywaniami, Koleje Czeskie wygrały postępowanie na wypożyczenie wagonów pasażerskich PKP Intercity na okres wakacji. Podobnie było już w ubiegłym roku.

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/czesi-pozycza-pkp-intercity-wagony-na-sdm-77060.html
Anonymous - 23-06-2016, 12:57
Temat postu:
Na bocznicy w Bielsku-Białej stoją w dwóch rzędach wypucowane wagony od CD(najprawdopodobniej 16 szt)
Ralny - 24-06-2016, 22:27
Temat postu:
PKP Intercity przyspieszyło naprawy wagonów, by zdążyć na sezon letni.

Na początku czerwca informowaliśmy, że PKP Intercity ma tuż przed sezonem letnim bardzo duże problemy z zapewnieniem odpowiedniej podaży miejsc w wagonach sypialnych, kuszetkach, a nawet w wagonach drugiej klasy. Czy sytuacja poprawiła się w przeddzień otwarcia sezonu letniego?

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-przyspieszylo-naprawy-wagonow-by-zdazyc-na-sezon-letni-77115.html
Diken - 25-06-2016, 22:28
Temat postu:
Czyli te wagony, które stoją na bocznicach kolejowych i niszczeją lub są dewastowane przez wandali, to niektóre z nich mają być w najbliższym czasie sprawdzone technicznie i zmodernizowane, aby były w ruchu pasażerskim?
Bo tylko niektóre z tych wagonów będą się nadawały do modernizacji? Tylko to jest sytuacja patowa, bo skoro te wagony są odstawiane i oczekują na przeglądy i modernizację, a jeżeli wiele z tych wagonów jest regularnie demolowana przez patologię, to PKP intercity będzie musiało od podstaw je modernizować, skoro tam jest wszystko poniszczone, powyrywane.
Są to dużo większe koszty napraw i modernizacji, a nie byłoby takich kosztów, gdyby ta spółka zabezpieczała i pilnowała swoje mienie.

Ja naprawdę tego nie rozumiem, po co oni chcą ponosić takie koszty ze środków unijnych i nie dbają o "ochronę" tych wagonów, odstawionych? Unia Europejska nie będzie taka rozrzutna na kolej w Polsce, bo te wszystkie środki z Unii muszą być wydane prawidłowo na potrzeby kolei. Nic się nie może niepotrzebnie marnować.
Wiśniowy - 12-07-2016, 22:47
Temat postu:
Podobno PKP Cargo przekaże do końca sierpnia PKP Intercity 5 sztuk lokomotyw EU07 o numerach 019,033,034,041 oraz 065. Dodatkowo kilka sztuk lokomotyw PKP Cargo będzie prowadzić pociągi pielgrzymkowe które będą kursować z okazji ŚDMów.
DarekP - 13-08-2016, 14:38
Temat postu:
Diken, te wagony, które stoją w krzakach, potrzebują naprawy na tzw. poziomie piątym (P5). Naprawa tego typu wiąże się i tak z wywaleniem wszystkiego ze środka, bo ze starego wagonu zostaje pudło i wózki. Najgorsze, co może spotkać takie wagony, to pożar, który może naruszyć konstrukcję nośną wagonu.
Sprawa druga to koszty. Modernizacje wagonów na poziomie P5 sięgają milionów za sztukę, to nie jest tania zabawa, dlatego czekają na odpowiednie programy, pozwalające na dofinansowanie tych inwestycji z UE.

Co do kuszetek, sypialnych, gastronomicznych, to cóż. Przez wiele lat sądzono, że EZT zastąpią wagony, dlatego takich nowych wagonów przybywało mało, bylo też dużo starszych wagonów, które zaspokajały potrzeby. Ale nic nie jest wieczne i nagle się okazało, że trzeba odstawić ze względu na wiek całe serie wagonów, np. 113A (barowe) i 110Ac (kuszetki). Całe szczęście że jeszcze niemieckie sypialne były modernizowane systematycznie, dzięki temu choć tych wagonów jest kilkadziesiąt.
Beatrycze - 12-04-2017, 12:35
Temat postu:
PKP Intercity chce wydzierżawić 50 wagonów.

Polski przewoźnik połączeń dalekobieżnych ogłosił właśnie przetarg na wydzierżawienie aż 50 wagonów osobowych. Postępowanie przetargowe prowadzone jest w dwóch częściach.

Dzierżawa 50 wagonów osobowych jest przedmiotem aktualnie prowadzonego przez PKP Intercity zamówienia. Przetarg podzielono na dwie części, z czego w pierwszej wydzierżawionych ma zostać 20 wagonów osobowych na okres 90 dni, zaś w drugiej części – 30 wagonów osobowych na okres 79 dni.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-chce-wydzierzawic-50-wagonow-81222.html
Beatrycze - 19-05-2017, 12:50
Temat postu:
Trzeci sezon letni z rzędu PKP Intercity pożyczać będą od Kolei Czeskich wagony pasażerskie. Zasoby własne PKP Intercity są niewystarczające, aby zapewnić odpowiednią podaż miejsc w sezonie letnim.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/czesi-wypozycza-wagony-pkp-intercity-81780.html
DarekP - 24-05-2017, 15:09
Temat postu:
To teraz coś do przemyślenia.

Wynajmowane wagony mogą być w zamian za te, którym trzeba zrobić przegląd na poziomie P4.
W ostatnim przetargu, który niedawno Intercity rozstrzygnął, zaproponowane ceny takiego przeglądu wyszły za wagon 404,4 do 406,3 tys. za sztukę.
Dodam, że taki przetarg pozwala na 3 lata używania wagonu, ale trzeba doliczyć jeszcze koszt naprawy P3 po półtora roku eksploatacji.

Przyjmując tylko koszty P4 to koszt dla 50 wagonów to ponad 20 mln złotych, a więc na rok 6,7 mln. Czesi wypożyczają nam te wagony za 4,7 mln.

A więc, jak widać, skoro wagony są potrzebne tylko na sezon, to wyszło taniej wynająć od Czechów i jeszcze 2 mln zostały.
Rafel - 25-05-2017, 07:29
Temat postu:
Cytat:
A więc, jak widać, skoro wagony są potrzebne tylko na sezon, to wyszło taniej wynająć od Czechów i jeszcze 2 mln zostały.


Ale pociągi jeżdżą cały rok. To w ciągu roku likwidują połączenie nie tylko że mało ludzi jeździ, ale dla tego też że nie ma taboru. Nie można być takim dziadą i rok w rok pożyczać bo i kiedyś nie będzie takiej już możliwości. Warto też nadmienić że dodatkowe kursy są w ferie czy święta.
oskar777 - 25-05-2017, 08:25
Temat postu:
[quote="Rafel"]
Cytat:

Ale pociągi jeżdżą cały rok.

Z takim samym obłożeniem?
Rafel - 26-05-2017, 09:25
Temat postu:
Cytat:
Z takim samym obłożeniem?

W ciągu roku są ferie, długi weekend majowy, święta, przełom roku itp. i tu ludzi dużo. Cały rok zawsze jest jakiś temat że taboru brakuje. Jak jeszcze inne wagony polskie nie przejdą rewizji to następne w krzaki mogą iść. Niegospodarność na kolei uderza po oczach aż przykro.
oskar777 - 26-05-2017, 23:04
Temat postu:
Ale nawet jak to wszystko zliczysz to okaże się, że przez większość roku obłożenie jest zdecydowanie mniejsze. Mimo wszystko uważam, że faktycznie jest spory problem na kolei. Kuszetek nie ma to podstawiają sypialne, osobowych nie ma to pożyczają. Kiedyś chyba tak nie było. Była zima, spalinówki i elektryczne miały problem to podstawiali parowóz i heja do przodu. A teraz: taki mamy klimat i tyle.
DarekP - 07-06-2017, 14:28
Temat postu:
Pytanie pomocnicze - ale za bilet chcesz płacić mniej? To skądś te oszczędności muszą się brać.
Jeżeli wypożyczenie wyjdzie taniej, niż naprawa własnych, to wybrali wypożyczenie.
Jak się kuszetki nie bilansują, to pieniądze najpierw ida w wagony, na które zapotrzebowanie jest.
oskar777 - 07-06-2017, 20:41
Temat postu:
DarekP napisał/a:
Pytanie pomocnicze - ale za bilet chcesz płacić mniej? To skądś te oszczędności muszą się brać.

Ja osobiście nie chcę płacić mniej. Mało tego- zapłacę więcej aby jechać sobie wygodnie a nie miesiąc przed wyjazdem stresować się czy załapię się na sypialkę lub kuszetkę. Jeżeli wypożyczenie wagonów wychodzi tanio to dlaczego kuźwa nie wynajmą kuszetek których ciągle brakuje i co oznacza, że jest na nie ciągłe zapotrzebowanie.
Anonymous - 08-06-2017, 05:41
Temat postu:
oskar777 napisał/a:
DarekP napisał/a:
Pytanie pomocnicze - ale za bilet chcesz płacić mniej? To skądś te oszczędności muszą się brać.

Ja osobiście nie chcę płacić mniej. Mało tego- zapłacę więcej aby jechać sobie wygodnie a nie miesiąc przed wyjazdem stresować się czy załapię się na sypialkę lub kuszetkę. Jeżeli wypożyczenie wagonów wychodzi tanio to dlaczego kuźwa nie wynajmą kuszetek których ciągle brakuje i co oznacza, że jest na nie ciągłe zapotrzebowanie.

całkowicie się zgadzam z Kolegą , cyrk jaki rokrocznie użądza pkp ic z nazwani , trasami a obecnie z wagonami patrz Tlk Łebsko sypialny ala kuszetka może być na uwaga - zarządzenie to ja prosze oddać mi moje pobrane podatki na tą firmę a ja zapłacę na zarządzenie jak uznam , że zasłużyła , mam wrażenie , że ta firma odlatuje oderwana od rzeczywistości nasze zdanie klientów jest do niczego nie potrzebne Twisted Evil
DarekP - 08-06-2017, 09:28
Temat postu:
To może zgadniemy, dlaczego Intercity nie wypożycza kuszetek? Bo nie ma chętnych do wynajmu, proste prawda? Przedziałowe dwójki do segmentu ekonomicznego mają do wynajmu tylko Czesi, bo jak widać, nikt inny do przetargu nie staje, podobnie jak w spalinówkach. Oni mogą mieć w sezonie spadek przewozów, bo np. morza swojego nie mają, więc wagony mogą wynajmować.
Sprawa druga, dlaczego kusztka na zarządzenie? Tu też sprawa jest prosta, zakłady przeprowadzające naprawy wagonów sypialnych, zresztą nie tylko tych, mają opóźnienia w realizacji przetargów, albo inaczej rzecz ujmując Intercity wymagało nierealnie krótkich terminów. Skutek jest taki, że wagony mają się pojawić pod koniec lipca, zamiast na końcu czerwca.
Bierzcie pod uwagę, że cykl naprawy wagonu, licząc od decyzji do końca realizacji, to nieraz 2 lata. Na zadanie trzeba zarezerwować budżet, więc to nie jest takie proste wpaść na pomysł 2 miesiące przed sezonem, że potrzebujemy kuszetek. Strategia taborowa została przygotowana, zabezpieczone finansowanie i ona jest realizowana. Inne pomysły ktoś musi chcieć sfinansować.
Przypominam, że Intercity posiada dwadzieścia kilka kuszetek i około 100 wagonów sypialnych, więc ta liczba nie jest taka mała.
Anonymous - 08-06-2017, 12:06
Temat postu:
moim zdaniem to nie jest takie proste , pani na infolinii pkp ic wyjaśniła mi , żę na zarządzenie należy rozumieć jak się trafi grupa , czyli wynajmie czyli zapewni opłacalność to będzie zarządzenie i wagon w składzie .... zgroza Evil or Very Mad dlatego napisałem , że prosze mi oddać moje podatki które idą na tą firmę a ja rozwarzę czy i kiedy je uwolnić ... strategie taborową jak Kolega nazwał diabli wzieli kiedy 100% wagonów kuszetek z dnia na dzień wycofano nie mają nic w zamian.
DarekP - 08-06-2017, 13:57
Temat postu:
Myślę, że pani z infolinii nie koniecznie zna sytuację taborową swojej spółki, to tak na marginesie.

A tak przy okazji, to nowych prezes PKP SA właśnie wpadł na pomysł zmiany strategii taborowej Intercity - znów mają byc kupowane EZT. Także, jak widać, spółka sobie może coś planować - prikaz przyjdzie z góry i wywracamy wszystko do góry kołami.
Anonymous - 08-06-2017, 19:03
Temat postu:
DarekP napisał/a:
Myślę, że pani z infolinii nie koniecznie zna sytuację taborową swojej spółki, to tak na marginesie.

Zwłaszcza, że pani z Infolinii jest ze spółki TK Telekom.
oskar777 - 08-06-2017, 20:08
Temat postu:
DarekP napisał/a:
To może zgadniemy, dlaczego Intercity nie wypożycza kuszetek? Bo nie ma chętnych do wynajmu, proste prawda?

Bo wszędzie jest na nie zapotrzebowanie tylko nie u nas (sądząc po opiniach IC)Very Happy Powiedz dlaczego kiedyś z kuszetkami nie było problemu a nagle są? Wszystkie z dnia na dzień się zepsuły i zużyły? Nikt tego nie zauważał wcześniej?
Wiśniowy - 08-06-2017, 23:36
Temat postu:
To są lata zaniedbywań. Wszystkim starym kuszetkom wypadły naprawy P5 (główne). Ale IC ma to gdzieś i sobie te wagony stoją i gniją. Bo po co? Ludzie mogą przez kilkanaście godzin sobie posiedzieć w 8 miejscowym przedziale. Pieniądze na bezsensowne pociągi są a na wagony już nie ma. Bo kto mi powie, że taki Uznam z Gorzowa jest dochodowy albo Stańczyk? Co roku jest co raz mniej już wagonów sypialnych. Za niedługo to tylko Przemyślanin i Uznam będzie prowadził takie wagony bo reszta pójdzie w odstawkę. Kto by widział, żeby flagowy przewoźnik jakim jest IC, z największą ilością taboru wypożyczał wagony i lokomotywy z innych krajów? Mr. Green Ostatnio zacząłem w Polskę jeździć autem, powiem tak, ciut drożej ale wygodniej Wink Przynajmniej sobie rozłożę fotel i nie będę się kisił w pełnym przedziale na siedząco. Zg
pacy - 09-06-2017, 07:16
Temat postu:
Taki Uznam z Gorzowa to tylko łącznik czyli DWA wagony doczepiane do właściwego TLK Uznam ze Szczecina czy Świnoujścia.
Rozumiem, że brak tych dwóch wagonów w składzie TLK Uznam sprawiłby, że gwałtownie wzrosłaby liczba kuszetek i sypialnych w innych relacjach😉?
oskar777 - 09-06-2017, 08:11
Temat postu:
pacy napisał/a:

Rozumiem, że brak tych dwóch wagonów w składzie TLK Uznam sprawiłby, że gwałtownie wzrosłaby liczba kuszetek i sypialnych w innych relacjach😉?

Raczej źle rozumiesz.
Wiśniowy - 09-06-2017, 09:39
Temat postu:
pacy napisał/a:
Taki Uznam z Gorzowa to tylko łącznik czyli DWA wagony doczepiane do właściwego TLK Uznam ze Szczecina czy Świnoujścia.
Rozumiem, że brak tych dwóch wagonów w składzie TLK Uznam sprawiłby, że gwałtownie wzrosłaby liczba kuszetek i sypialnych w innych relacjach😉?


Na pewno znalazły by się pieniądze na ich naprawę Wink
DarekP - 09-06-2017, 10:19
Temat postu:
oskar777 napisał/a:
DarekP napisał/a:
To może zgadniemy, dlaczego Intercity nie wypożycza kuszetek? Bo nie ma chętnych do wynajmu, proste prawda?

Bo wszędzie jest na nie zapotrzebowanie tylko nie u nas (sądząc po opiniach IC)Very Happy Powiedz dlaczego kiedyś z kuszetkami nie było problemu a nagle są? Wszystkie z dnia na dzień się zepsuły i zużyły? Nikt tego nie zauważał wcześniej?


Wagony kusztki były wyprodukowane w latach 70-tych XX wieku i po prostu przyszedł na nie czas zakończenia eksploatacji, podobnie, jak wagonom barowym 113A. A czy nikt nie zauważył - na pewno nie, ale budżet ma to do siebie, że na wszystko nie wystarczy, a sa ważniejsze problemy, typu wieloletnie poprawianie zysku spółki kosztem napraw lokomotyw i wagonów.

Był pomysł, że wagony będą stopniowo zastępowane EZT, a wagony pozostaną tylko na niektórych trasach. Wybrano zatem najdłuższą trasę Przemyśl-Szczecin i na jej potrzeby zmodernizowano wagony, w którycn znalazły się zarówno wagony gastronomiczne, kuszetki i sypialne.

Na pozostałych trasach w Polsce pozostało, tak, jak pisałem kilkanaście kuszetek i prawie 100 sypialnych.
A tu się ujawniły przedłużające procedury przetargowe i same naprawy. Skutek jest taki, że na sezon brakło wagonów i tyle. Trzeba brać pod uwagę, że od ogłoszenia przetargu do końca naprawy to średnio 1,5 roku, a to dość długo, prawda? A jest jeszcze jedna ważna rzecz, aby ogłosić przetarg musisz mieć klepnięte finansowanie, a więc starania o naprawy zaczynają się dużo wcześniej, niż przetarg.

Podsumowując, gdyby Intercity wpadło dziś na pomysł, że jednak warto inwestować w kuszetki, to efekt tej decyzji pojawi się za 2-3 lata, a do tego czasu zmieni się zarząd, który może decyzje poprzedników zmienić, np. pod naciskiem politycznym.
Beatrycze - 20-06-2017, 12:15
Temat postu:
PKP Intercity ma problem z wagonami. Na wakacje znów pożyczymy je od Czechów.

Narodowy przewoźnik kolejowy PKP Intercity ma za mało wagonów, by zawieźć Polaków na wakacje. Kolejny rok z rzędu ratuje się pożyczając dodatkowe z Czech. A mówimy o firmie, która od kilku miesięcy chwali się programem inwestycji na 2,5 mld zł.

Wagonów ma być pięćdziesiąt. Za ich wynajęcie PKP Intercity zapłaci Kolejom Czeskim prawie 5 mln zł. Przewoźnik będzie je dostawiał do pociągów kategorii TLK, czyli tych najtańszych w ofercie. Nie powinniśmy się zatem dziwić, jeśli nad morze czy w góry pojedziemy czeskim wagonem. Tak jest zresztą co roku. Na poprzednie wakacje PKP Intercity wydzierżawiło od Czechów 40 wagonów, rok wcześniej - 30.

Więcej:
http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/pkp-intercity-wagony-wakacje,84,0,2334804.html
oskar777 - 20-06-2017, 20:17
Temat postu:
To jest dobre zdanie: "To normalna praktyka, że w czasie kiedy mamy zwiększone potoki pasażerskie, dzierżawimy dodatkowe wagony. Inne koleje też tak robią". Wszyscy pewnie pożyczają od wszystkich. Polacy od Czechów, Czesi od Niemców a Niemcy pewnie od Polaków Very Happy Powiedzcie mi co się dzieje w Czechach, że oni mogą pożyczyć 50 wagonów w pełni sezonu i dalej normalnie funkcjonować? Czy w Czechach ludzie latem przestają jeździć pociągami? Pytam zupełnie poważnie bo nie wiem jak to funkcjonuje. Kolega DarekP wcześniej pisał, że Czesi morza swojego nie mają to w sezonie może być z tego powodu spadek liczby chętnych na przejazd. Czy to jest ten powód? A może właśnie dlatego powinni mieć większe zapotrzebowanie bo ludzie chcą jechać nad to morze za granicę? Cały rok wagony jeżdżą i są pełne a nagle latem 50 jest zbędnych nikt z nich nie korzysta? Latem Czesi przestają dojeżdżać do pracy czy gdziekolwiek tam gdzie jeżdżą całą resztę roku? Coś mi tu nie gra w tej logice. U nas latem więcej osób jeździ a wystarczy zjechać kilka równoleżników w dół i sytuacja diametralnie się odwraca. Wcale bym się nie zdziwił gdyby utrzymywali taką rezerwę właśnie pod kątem zarobku na ich wynajmie (czyt. wypożyczanie IC skoro i tak wiedzą, że wygrają przetarg).
Beatrycze - 21-06-2017, 11:27
Temat postu:
PKP IC zabezpiecza na wakacje dodatkowe wagony. Na tory nie wyjedzie jednak 10 ezt.

Okres wakacyjny wiąże się zawsze ze wzmożonymi podróżami. W tym czasie znacząco wzrasta liczba podróżnych korzystających z kolei. Podkomisja stała ds. transportu kolejowego i poczty postanowiła sprawdzić PKP Intercity, jak wygląda przygotowanie przewoźnika do tego trudnego okresu. – Myślą przewodnią dzisiejszego spotkania jest zaprzeczenie powiedzeniu, że mądry Polak po szkodzie – rozpoczął Piotr Król, przewodniczący komisji.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-ic-zabezpiecza-na-wakacje-dodatkowe-wagony-na-tory-nie-wyjedzie-jednak-10-ezt-82246.html
Beatrycze - 22-06-2017, 12:26
Temat postu:
PKP Intercity ma ponad 800 niejeżdżących wagonów na bocznicach.

PKP Intercity deklaruje, że na chwilę obecną ma 1224 sprawne wagony osobowe do obsługi podróżnych. Celem jest jednak zwiększenie tej liczby. Jak wiadomo, spora część taboru PKP Intercity stoi obecnie nieużywana na bocznicach. Jarosław Oniszczuk, członek zarządu spółki, zadeklarował, że przewoźnik co do nich ma jednak poważne plany.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/ic-wreszcie-wyjmuje-wagony-z-krzakow-82260.html
DarekP - 28-06-2017, 18:49
Temat postu:
Oskar, w przypadku Czechów trzeba wziąć pod uwagę również fakt, że nakupili ostatnio sporo używanych wagonów od Austriaków, więc trochę tych słabszych się zwolniło.
oskar777 - 28-06-2017, 18:54
Temat postu:
DarekP napisał/a:
Oskar, w przypadku Czechów trzeba wziąć pod uwagę również fakt, że nakupili ostatnio sporo używanych wagonów od Austriaków, więc trochę tych słabszych się zwolniło.


Czyli jednak można jak się chce? 2 lata temu nam pożyczali, rok temu i w tym roku. Z każdym rokiem coraz więcej.
DarekP - 28-06-2017, 21:02
Temat postu:
Jest szansa, aby w przyszłym roku lub za dwa lata takiej potrzeby już nie będzie, bo ilość wagonów czynnych ma się zwiększyć o 250 sztuk.
Sprawa druga to opóźnienie w dostawie 16 szt. rowerowek z Newagu, ktore miały być gotowe do końca I kwartału tego roku.
oskar777 - 28-06-2017, 21:40
Temat postu:
Ten brak 16 sztuk rowerówek powoduje konieczność pożyczania 50 osobówek?Very Happy Wagony stoją i czekają. Wystarczyło nie zwlekać z ich przeglądami.
Rafel - 29-06-2017, 07:50
Temat postu:
Newag 16 sztuk przerabia 111A na bez przedziałowe ale to zdaje się do końca tego roku ma na to czas Rolling Eyes
DarekP - 29-06-2017, 09:32
Temat postu:
Ja znam stan na czas podpisania umowy, był tez oficjalny komunikat Newagu. A, że każda modernizacja się ostatnio przeciąga, to fakt, ale koniec roku, to coś za długo mi sie wydaje.
Do końca roku, to się FPS miał uwinąć z naprawami 144A, ale też się spodziewam obsuwy.

Oskar, zbyt łatwo Ci przychodzi krytykowanie. Popatrz na to tak - przykład z życia.
Przetarg na wykonanie naprawy P4 wagonu restauracyjnego ogłoszono w listopadzie 2015, wagon wyjechał na tory w marcu 2017. A sama naprwa to np. 60 dni. Tyle to normalnie trwa. A sama naprawa na poziomie P5 to nawet prawie rok schodzi dla pierwszej sztuki, a ile jeszcze cały proces przetargowy.

Sprawa druga to pieniądze - jeżeli nie masz zabezpieczonych pieniędzy w budżecie, to nawet przetargu nie ogłosisz, choć wiesz, że wagon potrzebuje przeglądu, ale np. skarb państwa oczekuje od spółki wykazania zysku.
Nic nie jest czarno-białe.
oskar777 - 29-06-2017, 10:40
Temat postu:
Ja to oceniam z perspektywy laika- to fakt. Ale naprawdę nie idzie ogłosić przetargu np. w 2013 roku kiedy przegląd dla wagonu wypada w 2015? Znając życie to go ogłaszają już po fakcie ale mogę się mylić. Nie rozumiem tylko dlaczego u nas wagony stoją w krzakach z powodu niedopuszczenia do ruchu a Czesi są w stanie pożyczać nam 50 sprawnych wagonów. Znowu u nich można a u nas nie. Oni mają swoje z przeglądami i jeszcze zapas na tyle duży, że są w stanie pożyczyć. U nas zawsze są jakieś problemy z czymkolwiek. Na wynajem wagonów pieniądze są, na naprawę podobno nie ma:) Pożyczanie co roku wychodzi taniej? To może lepiej cały tabor przekazać Czechom i od nich wynajmować cały czas.
Beatrycze - 03-07-2017, 12:19
Temat postu:
Newag przetestował zmodernizowane przez siebie wagony PKP Intercity.


JanuszJG - 04-07-2017, 09:29
Temat postu:
Od stycznia do maja 465 razy ezt-y zastąpione wagonami

Jak wynika z informacji publikowanych przez PKP Intercity w okresie od 1 stycznia do 31 maja br. przewoźnik z przyczyn technicznych zastąpił składami wagonowymi łącznie 465 pociągów kategorii IC, uruchamianych zgodnie z rozkładem elektrycznymi zespołami trakcyjnymi.

Więcej: http://inforail.pl/od-stycznia-do-maja-465-razy-ezt-y-zastapione-wagonami_more_96265.html
Victoria - 07-07-2017, 15:29
Temat postu:
Wykonawcy: Oczekiwania PKP IC zbyt wygórowane w stosunku do ceny.

Przewoźnik PKP Intercity po raz kolejny boryka się z problemami zapewnienia wystarczającej liczby wagonów do obsługi wakacyjnego szczytu przewozowego. Za opóźnienia w realizowaniu postępowań na modernizacje wagonów spółka obarcza winą wykonawców. Ci jednak tłumaczą, że tak nie jest.

W te wakacje miało być lepiej, zapowiadało PKP Intercity. Jednak po raz kolejny nie obyło się bez wsparcia czeskich kolegów w postaci wypożyczenia 50 wagonów. Również z własnym taborem nie jest do końca dobrze, bo przewoźnik nie rozstrzygnął lub unieważnił część przetargów z 2016 roku. Winą za taki stan rzeczy obarcza wykonawców. Przede wszystkim PKP Intercity zarzuca firmom, że opóźnienia w rozstrzyganiu przetargów są spowodowane składaniem ofert o wartościach znacznie przekraczających wysokość środków finansowych zaplanowanych przez zamawiającego.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/wykonawcy-oczekiwania-pkp-ic-zbyt-wygorowane-w-stosunku-do-ceny-82505.html
DarekP - 20-07-2017, 09:48
Temat postu:
Podsumowując ostatnie przetargi na modernizacje wagonów, kwoty przekraczają budżet o nieco ponad 15%.
Intercity w ostatnich 4 przetargach , łącznie z opcjami, chce zmodernizować 335 wagonów, wśród których są zarówno bezprzedziałowe, jak i przedziałowe dwójki, wagony 1/2 klasy oraz tzw. wagony Combi, mające w sobie wszystkie specjalne funkcje, czyli przewóz osób na wózkach inwalidzkich, przedział dla rodziców z dziećmi, obsługi pociągu, rowerów, większego bagażu oraz strefy automatów z żywnością.
Budżet Intercity na całość to nieco ponad 1 245 mln zł brutto, najtańsze oferty wykonawców na nieco ponad 1 439 mln brutto.
Cena modernizacji pojedynczego wagonu dojechała już z 3,5 mln do prawie 5,2 mln w przypadku wagonów Combi. To jest coraz bliżej ceny nowych wagonów.
Poczekamy teraz, co postanowi Intercity, bo strategię najwyższy czas realizować, zanim nastąpi spiętrzenie przed końcem perspektywy i powtórzy się to, co w 2015.


Przy okazji jeszcze filmik z testu kolejnych modernizowancyh wagonów - tym razem 144A testuje FPS.


Taurus - 22-07-2017, 05:59
Temat postu:
Jesteś pewny, 5,2 mln PLN za modernizację jednego wagonu ?
DarekP - 23-07-2017, 19:38
Temat postu:
Tak, prosze szanownego Pana. Przy czym są to ceny brutto, w pewnych okresach podawano ceny netto, gdyż taką de facto wartość otrzymuje wykonawca, ale zamawiający płaci w pewnym sensie brutto.

Ceny napraw wagonów na poziomie 5, z głębokimi modernizacjiami, zaczynają się od 3,5 mln, wagony nietypowe, czyli np. 1/2 klasy - już powyżej 4 mln, w przypadku wymiany wózków na nowe - powyżej 4,5 mln, a w najbardziej drogiej wersji, chodzi o nową funkcję wagonów - Combi i do tego na nowych wózkach mamy prawie 5,2 mln za sztukę.

Czekam więc z niecierpliwością na oferty w przetargu na nowe wagony, które dadzą odpowiedź, czy warto jeszcze modernizować wagony ponad 30 letnie. Myślę, że jeszcze tak, bo Interity ma te kilkaset wagonów z zbyt słabym standardzie,a nowe wagony jakiś czas temu kosztowały OIDP powyżej 6 mln za sztukę. Na kilkuset wagonach to jednak kilkaset milionów oszczędności na teraz, bo nowe wah=gony na pewno pożyją dłużej.
Taurus - 24-07-2017, 08:24
Temat postu:
No to jestem w szoku. Modernizacja 3 wagonów kosztuje więcej niż nowy Dragon.
Okazuje się też że zakup składu Pendolino wcale nie jest ekonomicznie nie uzasadniony bo modernizacja 16 wagonów jest tyle wart co jeden skład Pendolino.
DarekP - 25-07-2017, 08:04
Temat postu:
Gamy kosztowały po 10 mln, dość droga modernizacja EU07 do EU07A podobno rzędu 7 mln.
Dlatego zwracam uwagę od dłuższego czasu, że problem wagonów na bocznicach nie jest taki prosty do rozwiązania. Niedługo pojawią się oferty na nowe wagony, porównamy ile będa chcieli wykonawcy.
MarioWierszyk - 19-08-2017, 22:01
Temat postu:
Dwa lata temu i więcej podróżując pociągami InterCity przez Strzelce Opolskie było dużo miejsca, przez co był duży komfort. Teraz w wagonach jest coraz mniej miejsc, a zamiast przybywać coraz więcej nowych wagonów, jest ich coraz mniej, a w ich miejscu pojawiają się stare TLK. Inwestując w poprawę komfortu podróży, jakość podróżowania powinna się poprawiać, a nie pogarszać.
Victoria - 22-12-2017, 17:39
Temat postu:
PKP Intercity nie wykluczają dalszych wypożyczeń taboru.

Rozważamy dalsze pożyczanie taboru – powiedział Jarosław Oniszczuk, członek Zarządu PKP Intercity. Chodzi o wagony i lokomotywy. Takie jednostki przewoźnik już pozyskiwał w ten sposób w przeszłości.

Więcej:
http://inforail.pl/pkp-intercity-nie-wykluczaja-dalszych-wypozyczen-taboru-_more_101436.html
turystka - 23-12-2017, 09:09
Temat postu:
Zastanawiają mnie duże opóźnienia startu pociągów IC w nowym RJ. Czy to już tabor zipie? Np dziś Mehoffer ze Szczecina godzinę opóźnienia, itd...
DarekP - 23-12-2017, 21:27
Temat postu:
Pomyśl sobie tak. Jeżeli pociąg jadący np. ze Szczecina do Przemyśla, ma na końcu trasy 15 minut na przejście składu/lokomotywy/obsługi na pociąg w przeciwnej relacji, a do tego dodasz remonty torów w połowie Polski, to jak może być inaczej?
Brak zapasowych lokomotyw składów powoduje, że jak jeden się spóźni, kolejny też wyjedzie w trasę z opóźnieniem. Najgorsze jest to, że Intercity monitoruje sytuację, ale od tego monitorowania nic się na razie nie polepszyło i opóźnione pociągi jeżdżą takk już drugi tydzień od wprowadzenia nowego rozkładu jazdy.
largo - 11-03-2018, 17:16
Temat postu:
505120-00 533-3 111Ap Bd 1984 odstawiony w na bocznicy

https://zapodaj.net/df5c49ab139a8.jpg.html
https://zapodaj.net/a05346ea18666.jpg.html

A tak wogóle to ten wagon przechodził jakąś naprawę główną?
PinKi - 11-03-2018, 18:13
Temat postu:
Nie przechodził, ale jak nasz Narodowy producent z Bydzi, łaskawie podpisze umowę na modernizację 83 wagonów, to za kilka, kilkanaście miesięcy, ujrzymy go jako bezprzedziałowca Very Happy
largo - 05-04-2018, 17:13
Temat postu:
Wagon 52 51 70-80 127-4 WLAB10o odstawiony w Lublinie
Nie wiedziałem ze ZNTK Nowy Sącz robił Naprawy Główne sypialnych wagonów z NRD

https://zapodaj.net/8b4d5a77a00ff.jpg.html
https://zapodaj.net/02ea167598227.jpg.html
krzychu12231 - 10-04-2018, 14:11
Temat postu:
Braki taborowe brakami, tego od ręki rozwiązać się nie da, ale zarządzanie taborem też leży i kwiczy. Przykład - co tydzień w poniedziałek rano jeżdżę TLK Zielonogórzaninem. Wg systemu rezerwacji wszystkie wagony 2 klasy z przedziałami 6-miejscowymi (za wyjątkiem nr 12, który jest łamańcem 1/2 klasy 112At). I zasadniczo tak jest, z tym, że wagony stałego, codziennego kursowania (10-14) to zazwyczaj 141A w wersji bez gniazdek, z otwartym systemem WC lub 6-miejscowe 111A o takiej samej charakterystyce, czasem pojawiają się także pojedyncze dwójki 8-miejscowe. Natomiast wagony stanowiące wzmocnienie weekendowe to zwykle 141A z gniazdkami, zamkniętym systemem WC i wyświetlaczami. W tym miejscu powstaje pytanie - skoro znacznie lepsze wagony stanowią wzmocnienie weekendowe, kursujące od czwartku wieczora do poniedziałku rana (a niektóre z wagonów tylko w niedzielę/poniedziałek), to co ten tabor robi w ciągu tygodnia? Stoi na torach odstawczych, podczas gdy znacznie gorsze wagony wożą podróżnych? Coś tu chyba jest nie po kolei. Jak dla mnie logiczne jest, że najlepszy tabor powinien kursować w podstawowych, całotygodniowych zestawieniach, a wagony gorsze powinny stanowić weekendowe wzmocnienia. A najlepiej, jakby owe wzmocnienia jeździły planowo na dwójkach 8-miejscowych, a wszystkie 6-miejscowe (z zachowaniem minimalnej, niezbędnej rezerwy) kursowały w składach podstawowych, codziennych.
Modus90 - 10-04-2018, 20:51
Temat postu:
PIC ma ogólnie braki wagonowe, które łata jak może; w internecie na YT krąży filmik o odstawionych wagonach w Olsztynce, do tego koło Gdyni i Leszna też stoi kupa wagonów....
JanuszJG - 11-04-2018, 07:12
Temat postu:
Warto jeszcze dodać do tego okolice stacji Wrocław Główny, gdzie również można spotkać odstawione wagony, nie zapominając o innych stacjach...
DarekP - 01-05-2018, 20:36
Temat postu:
W zeszłym roku przewoźnik informował, że ma na bocznicach około 1000 wagonów, nie posiadających świadectwa sprawności. Z tego w obecnej perspektywie UE planowana jest modernizacja 700 sztuk wagonów, więc można powiedzieć, że większością tych stojących wagonów będziemy jeździć kolejne 20 lat.
Victoria - 18-06-2018, 16:16
Temat postu:
Połowa Gam IC w Pesie. Są problemy z silnikami.

W weekend nasi Czytelnicy zaobserwowali aż sześć z dziesięciu lokomotyw Gama PKP Intercity na terenie zakładów Pesy. Producent przyznaje, że ma problem z silnikami firmy MTU.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/polowa-gam-ic-w-pesie-sa-problemy-z-silnikami-87495.html
Beatrycze - 19-06-2018, 14:09
Temat postu:
40 czeskich wagonów na wakacje w PKP Intercity.

W sezonie letnim będzie jeździć 40 wagonów czeskich. Będą one kursować w pociągach: TLK Ustronie, TLK Łebsko, TLK Gardno, TLK Sarbsko. Składy te zestawione będą z grup wagonów powiązanych obiegowo z pociągiem TLK Wydmy, który założony był w rocznym rozkładzie jazdy jako skład międzynarodowy, kursujący sezonowo. Wagony z miejscami do siedzenia będą zestawiane przez koleje czeskie, a wagony sypialne przez PKP IC. Rozwiązanie zastosowane w przypadku pociągu Wydmy oraz pozostałych wymienionych pociągów jest zgodne z zasadami zawartymi i opisanymi w kartach UIC (Międzynarodowy Związek Kolei) – poinformowała nas Anna Zakrzewska z Biura Prasowego PKP Intercity.

Więcej:
http://inforail.pl/40-czeskich-wagonow-na-wakacje-w-pkp-intercity_more_106000.html
Ralny - 28-03-2019, 00:47
Temat postu:
Coraz więcej składów zastępczych w PKP Intercity

Sytuacja taborowa PKP Intercity staje się coraz bardziej napięta. Zestawy wagonowe zastąpiły ezety w kilkunastu pociągach, a w sobotę doszło do wstrzymania sprzedaży biletów na cztery pociągi.

Dzisiaj (27 marca) składy wagonowe zastępują zespoły trakcyjne w 12 pociągach PKP Intercity. Wiąże się to m. in. z brakiem wagonu gastronomicznego, a w niektórych przypadkach brakiem wagonów przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych. Do tego dwa pociągi Pendolino zostały zastąpione wagonami. Co gorsza, odwołany został pociąg IC nr 1010/1 "Niemen" na odcinku Białystok - Warszawa Wschodnia, oraz IC nr 1005/4 "Baczyński" na odcinku Warszawa - Białystok. Do tego IC Mazury pojechał z jednym, a nie dwoma ezetami. Ze względu na nieplanowe zestawienie w/w pociągu wyznaczono dodatkowe postoje w stacjach Koluszki, Skierniewice oraz Żyrardów dla pociągu IC 9110/1 „Łodzianin”.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/coraz-wiecej-skladow-zastepczych-w-pkp-intercity-91243.html
Beatrycze - 29-03-2019, 16:31
Temat postu:
Kolejne problemy Dartów. PKP IC odstawiło pięć jednostek.

Pracownicy PKP Intercity zauważyli podczas przeglądów niepokojące zmiany na poszyciu pociągów Pesa Dart. Odstawiono pięć jednostek, ale analizy nie wykazały zagrożenia dla bezpieczeństwa.

Według informacji "Rynku Kolejowego" problemy pojawiły się w środę. Pisaliśmy wówczas o coraz bardziej napiętej sytuacji taborowej PKP Intercity. Przewoźnik przyznał, że wyłączenia zespołów trakcyjnych z ruchu zmusiły go do zastępowania coraz większej liczby ezetów składami wagonowymi. Rzeczniczka Stadlera Marta Jarosińska poinformowała "Rynek Kolejowy", że trzy jednostki Flirt są w planowanym utrzymaniu, a trzy kolejne są wyłączone z ruchu w związku z prowadzonymi naprawami powypadkowymi. Usterki dotyczyły więc pojazdów Dart wyprodukowanych przez Pesę.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/kolejne-problemy-dartow-pkp-ic-odstawilo-piec-jednostek-91277.html
Victoria - 02-04-2019, 20:35
Temat postu:
Kolejne Darty wyłączone z ruchu. Sprawą zajmie się UTK

Kolejne dwa składy Pesa Dart zostały wyłączone z ruchu odspojenia poszycia; dziś aż 11 pociągów, które miały prowadzić, zostało zastąpionych składami wagonowymi. Sprawę zbada Urząd Transportu Kolejowego.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/kolejne-darty-wylaczone-z-ruchu-sprawa-zajmie-sie-utk-91331.html
jasio49 - 03-04-2019, 03:56
Temat postu:
jechałem Dartem z W-wy do Łodzi 1 kl.waliło i trzeszczało i można było odnieść wrażenie że za chwilę się rozleci
Ralny - 05-04-2019, 15:34
Temat postu:
Coraz większy problem z pęknięciami w pociągach Dart. PKP Intercity wstrzymuje sprzedaż biletów

Siedem składów Dart z bydgoskiej Pesy zostało wyłączonych z ruchu z powodu stwierdzenia pęknięć na poszyciu. W związku z coraz trudniejszą sytuacją taborową spółka PKP Intercity zdecydowała się wstrzymać przedsprzedaż biletów na niektóre połączenia.

Czytaj więcej:
https://forsal.pl/transport/kolej/artykuly/1406692,pekniecia-w-pociagach-dart-pkp-intercity-wstrzymuje-sprzedaz-biletow-na-niektore-polaczenia.html
Ralny - 08-04-2019, 19:28
Temat postu:
Kolejne kłopoty PKP Intercity. Ponad połowa lokomotyw Husarz nie wyjechała na tory

Z dziesięciu nowoczesnych lokomotyw EU44 Husarz w ten weekend w ruchu były tylko trzy lub cztery. Przewoźnik zapewnia, że to przejściowe problemy, a do końca tygodnia prawie cała flota wróci do ruchu.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/kolejne-klopoty-pkp-intercity-ponad-polowa-eu44-lokomotyw-husarz-nie-wyjechala-na-tory-91421.html
jasio49 - 15-04-2019, 07:47
Temat postu:
w tym tygodniu PKP IC powinno podpisać umowę z firmą Stadler na dostawy 12 szt EZT.Oferta jest ważna do 21 kwietnia. ciekawe co zaproponował Stadler- może coś na V=190 lub 200
jajo31 - 15-04-2019, 08:03
Temat postu:
TLK Kociewie od najbliższej korekty pojedzie z Gorzowa aż do Bydgoszczy na spalinówce.Ciekawe na jakiej,sm42 czy może gama?
Pirat - 16-04-2019, 22:47
Temat postu:
Co jeździ a co nie jeździ. Cała prawda o najnowszym taborze PKP Intercity

W ostatnim czasie sporo miejsca media poświęcają taborowi PKP Intercity. Część składów i lokomotyw nie jeździ. Sprawdzamy co jeździ, a co nie jeździ. Poniżej informacje przekazane nam przez rzeczniczkę prasową PKP Intercity Agnieszkę Serbeńską.

Czytaj więcej na inforail.pl
Victoria - 29-05-2019, 18:03
Temat postu:
Rekordowa liczba czeskich wagonów w pociągach PKP Intercity w sezonie letnim

PKP Intercity kolejny rok z rzędu będzie korzystać z wagonów Kolei Czeskich. W 2019 roku aż 60 pojawi się w różnych pociągach uruchamianych przez przewoźnika w sezonie letnim.

Czeskie wagony w składach dotowanych pociągów TLK pojawiają się w Polsce od 2015 roku. Są lekiem na zwiększone przewozy wakacyjne w Polsce. Większość z nich w Czechach latem i tak nie ma zatrudnienia. W 2015 roku PKP Intercity korzystało z 30 czeskich wagonów, o 10 więcej było ich w 2016 roku. Kolejne 10 (do 50) przybyło w sezonie letnim 2017, ale w 2018 roku współpraca z Czechami zaowocowała włączeniem do składów 40 wagonów.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/rekordowa-liczba-czeskich-wagonow-w-pociagach-pkp-intercity-w-sezonie-letnim-92071.html
Victoria - 31-05-2019, 16:18
Temat postu:
PKP Intercity: Zabezpieczamy odpowiednią ilość taboru na sezon letni

Jak idą przygotowania do sezonu letniego w PKP Intercity i czy spółka jest gotowa przyjąć na pokład swoich pociągów jeszcze więcej pasażerów? Kiedy na torach zobaczymy nowe i zmodernizowane wagony w pociągach?

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-zabezpieczamy-odpowiednia-ilosc-taboru-na-sezon-letni-92062.html
Ralny - 23-06-2019, 13:16
Temat postu:
Czeskie wagony ponownie w polskich TLK-ach. Są nowości

PKP Intercity, wzorem lat ubiegłych, także i tym sezonie wakacyjnym, korzystają z czeskich wagonów. Jest ich rekordowo dużo, bo aż 60. I są nowości. W tym roku Ceske drahy udostępniają wagony serii Bds, przystosowane do przewozu rowerów. To dobre posunięcie, w ubiegłych latach były z tym problemy. Wagony są wyposażone w dodatkowe, podwójne drzwi, które ułatwiają załadunek rowerów, jak również wieszaki do ich przewozu. Co więcej jedne z drzwi wagonu zostały pozbawione klamek, co uniemożliwia ich otwarcie.

Czytaj więcej:
http://inforail.pl/czeskie-wagony-ponownie-w-polskich-tlk-ach-sa-nowosci-_more_115572.html
Beatrycze - 02-07-2019, 15:29
Temat postu:
Jeździ 14 z 20 Dartów. Przetarg na 12 nowych ezt nierozstrzygnięty.

Wbrew obietnicom PKP Intercity nie wybrało w czerwcu dostawcy 12 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Wybór oferty wstrzymywany jest rekordowo długo. Tymczasem wciąż dostępność niektórych ezt posiadanych przez PKP Intercity pozostawia sporo do życzenia.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/jezdzi-14-z-20-dartow-przetarg-na-12-nowych-ezt-nierozstrzygniety-92579.html
Modus90 - 02-07-2019, 17:55
Temat postu:
A tyle wagonów gnije po szopach...w Lesznie, za Gdynią...
jasio49 - 02-07-2019, 19:18
Temat postu:
gdzie jest problem na nowe EZT dla PKP IC-STADLER dał dobrą ofertę i zmieścił sie w cenie,Pesa wyrażnie przegrała dała wyższą cenę i dalej nic się nie dzieje w tej sprawie.wygląda na to że PIC nie ma forsy na ten zakup bo jeśli chodzi o tabor Stadlera to jest niemal perfekcyjny a może politycy każa zakupić Pesę żeby ich wspomóc
Beatrycze - 07-08-2019, 10:46
Temat postu:
Kolejowy przewoźnik boi się CPK.

PKP Intercity uważają budowę portu komunikacyjnego za ryzykowną. Martwią się, bo nie mają pieniędzy na tabor

W sprawozdaniu z działalności PKP Intercity zamieściły katalog różnych rodzajów ryzyka, zagrażających stabilnemu funkcjonowaniu spółki. Wskazują m.in. na niewystarczające zasoby taborowe skutkujące ograniczeniem możliwości budowy atrakcyjnej oferty przewozowej, utrudnienia w wykonywaniu usług związane z pracami modernizacyjnymi w sieci kolejowej, awarie taboru i sieci oraz wzrost cen energii.

Więcej:
https://www.pb.pl/kolejowy-przewoznik-boi-sie-cpk-967492
jajo31 - 19-08-2019, 07:54
Temat postu:
Jechałem TLK Pirania.5 wagonów w w nich połowa WC zamknięta...
Victoria - 31-12-2019, 14:21
Temat postu:
Słowackie wagony w PKP Intercity nie zachwycają. Przewoźnik zapowiada poprawę

Od 15 grudnia PKP Intercity wypożyczyło od kolei słowackich (ZSSK) wagony pasażerskie. Pojazdy, które techniczną świetność mają już za sobą, obsługują nie tylko połączenie z Gdyni do słowackiej Żyliny, ale też kilka pociągów krajowych.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/slowackie-wagony-w-pociagach-pkp-intercity-nie-zachwycaja-pasazerow-94948.html
jasio49 - 02-01-2020, 12:06
Temat postu:
Lokomotywy z Newagu jechały do IC mamy nowy rok i nie dojechały.
EZTy od Stadlera jechały do KM i też nie dojechały.
Czyżby te firmy chciały dołączyć z dostawami poziomem do Pesy
DarekP - 03-01-2020, 15:14
Temat postu:
Newag miał dostarczyć do Intercity w zeszłym roku 2 lokomotywy, a ma gotowe 8 sztuk.
Podobnie z Stadlerem - są gotowe 3 sztuki.
Przeciągają się procedury homologacyjne, gdybyś spojrzał na Niemcy to tam z tego powodu opóźnienia dostaw sięgają nawet 2 lat i to u większych producentów.
Pesa miała najpierw kłopoty z wyprodukowaniem, bo nie mieli tyle mocy produkcyjnych, teraz mają kłopoty z finansowaniem. To jednak odmiennego typu problemy.

Za to z drugiej strony - FPS zakończył przed terminem dostawę 90 sztuk wagonów 174A. Z tego należy się cieszyć, bo jeżeli Pesa wraz z ZNTK MM przyspieszy z dostawami wagonów to może w przyszłym roku nie będzie trzeba tego słowackiego i czeskiego złomu.
Ralny - 06-01-2020, 19:50
Temat postu:
PKP Intercity wydzierżawią pięć lokomotyw od Kolei Czeskich

PKP Intercity wybrały ofertę złożoną przez Ceske Drahy w przetargu na dzierżawę liniowych lokomotyw spalinowych. Przewoźnik pozyska jednak tylko 5 spalinówek. Tyle lokomotyw zaoferowały bowiem Ceske Drahy.

Czytaj więcej:
http://inforail.pl/pkp-intercity-wydzierzawia-piec-lokomotyw-od-kolei-czeskich-_more_120244.html
Victoria - 11-01-2020, 14:50
Temat postu:
PKP INTERCITY ŚCIĄGA WAGONY Z ZAGRANICY

Z 2114 wagonów należących do PKP Intercity obecnie już tylko 1230 jest sprawnych i wykorzystywanych w ruchu. Coraz większe braki taborowe przewoźnik musi łatać wagonami z innych krajów.

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs105.pdf
Beatrycze - 17-01-2020, 16:10
Temat postu:
Wagony zamiast ezt i odwołane pociągi PKP Intercity na Dolnym Śląsku.

PKP Intercity ma poważne problemy z wykonywaniem kursów elektrycznymi zespołami trakcyjnymi. Problemy występują głównie na trasie Warszawa – Wrocław. Część kursów nie została obsłużona składami zastępczymi i trzeba je było odwołać na niektórych odcinkach.

Największe problemy występują na trasie Warszawa – Wrocław, gdzie pociągi kategorii IC obsługiwane są przez elektryczne zespoły trakcyjne Dart, produkcji Pesy. Ezt są zastępowane przez składy klasyczne również, choć w mniejszym stopniu, na linii ze stolicy do Bydgoszczy, gdzie kursują zespoły trakcyjne Flirt, wyprodukowane przez Stadlera. W obu przypadkach problemy występują od kilku dni.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/wagony-zamiast-ezt-i-odwolane-pociagi-pkp-intercity-na-dolnym-slasku-95098.html
jasio49 - 18-01-2020, 06:33
Temat postu:
jechałem takim zastępczym składem do Wrocławia i muszę stwierdzić iż podróż była bardziej komfortowa niż Dartem.to jest nie tylko moja opinia
Beatrycze - 22-01-2020, 13:20
Temat postu:
Program Luxtorpeda jedzie powoli. Wagony pożyczamy nawet na Słowacji.

PKP Intercity udało się dotąd zmodernizować tylko 200 z 700 wagonów przewidzianych do remontu na lata 2016-2023. Przewoźnik ratuje się, pożyczając tabor za granicą.

Więcej:
https://www.wnp.pl/transport-kolejowy/program-luxtorpeda-jedzie-powoli-wagony-pozyczamy-nawet-na-slowacji,367775.html
jasio49 - 23-01-2020, 05:38
Temat postu:
błędem popełnionym przez PKP IC zakup 12 EZTów do szybkości 160 a nie 200
Victoria - 25-01-2020, 22:25
Temat postu:
Ile zmodernizowanego i nowego taboru kupiło już PKP Intercity?

Blisko 49 mln pasażerów wybrało w 2019 r. podróż z PKP Intercity. Spółka uważa, że na wysokie zainteresowanie podróżnych wpływa większa dostępność kolei i stale rosnący komfort podróżowania. Na początku 2020 r. można mówić o podpisanych umowach o wartości blisko 4,3 mld zł brutto na zakupy i modernizację taboru.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/ile-zmodernizowanego-i-nowego-taboru-kupilo-juz-pkp-intercity--95232.html
Beatrycze - 19-02-2020, 12:34
Temat postu:
Ile wagonów PKP Intercity nie jeździ i ile z nich przejdzie modernizacje?

Obecnie Spółka posiada 520 wagonów wyłączonych z eksploatacji – poinformował wiceminister Andrzej Bittel. I dodał, że z tej liczby zaplanowanych do przeprowadzenia napraw na 5-tym poziomie utrzymania, w ramach realizowanych i ogłoszonych postępowań jest 470 wagonów. Dla kolejnych 50 wagonów planowane jest ogłoszenie postępowań przetargowych na wykonanie napraw na 5-tym poziomie utrzymania i przywrócenie ich do eksploatacji.

Więcej:
http://inforail.pl/ile-wagonow-pkp-intercity-nie-jezdzi-i-ile-z-nich-przejdzie-modernizacje-_more_121337.html
Victoria - 02-04-2020, 20:28
Temat postu:
Wszystko o strategii taborowej PKP Intercity. Co za nami, co przed nami?

W chwili obecnej Spółka PKP Intercity realizuje inwestycje taborowe w oparciu o przyjętą strategię taborową na lata 2016-2020 z perspektywą do 2023 roku. Jej założenia, to co udało się zrobić, a także to co jeszcze przed nami, przedstawił wiceminister Andrzej Bittel.

Więcej:
http://inforail.pl/wszystko-o-strategii-taborowej-pkp-intercity-co-za-nami-co-przed-nami-_more_122702.html
DarekP - 17-06-2020, 12:23
Temat postu:
Jesteśmy już prawie na półmetku perspektywy i ciekawe byłoby zestawienia, jak się ma plan wydatków, który był przewidziany na początku do realnie wydanych środków. Szacuję, że przekroczenia budżetów wynoszą około 20%, co biorąc pod uwagę cały planowany budżet - 7 mld zł - dają już całkiem konkretną wartość.
Victoria - 05-02-2021, 22:02
Temat postu:
Problemy taborowe PKP Intercity. Wyłączone zespoły trakcyjne i wagony

Za aż siedem pociągów EIP oraz osiem IC, które miały być obsłużone zespołami trakcyjnymi, PKP Intercity uruchomiło dziś składy wagonowe. Do tego w kilku pociągach brakuje wagonów przystosowanych do przewozu osób z niepełnosprawnością oraz wagonów gastronomicznych.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/problemy-taborowe-pkp-intercity-wylaczone-zespoly-trakcyjne-i-wagony--100866.html
Beatrycze - 01-03-2021, 14:31
Temat postu:
PKP IC: mamy wystarczającą liczbę lokomotyw spalinowych.

W lutym PKP Intercity borykało się z problemami technicznymi swoich lokomotyw spalinowych. W połowie lutego poseł Michał Jaros skierował nawet do ministerstwa Infrastruktury zapytanie w tej sprawie. Postanowiliśmy zapytać przewoźnika jak wygląda sytuacja z dostępnością pojazdów gdzie pociągi jeżdżą po liniach niezelektryfikowanych.

Więcej:
https://kolejowyportal.pl/pkp-ic-mamy-wystarczajaca-liczbe-lokomotyw-spalinowych/
Ryk - 02-03-2021, 00:07
Temat postu:
W obliczu problemów z taborem spalinowym uważam, że PKP Intercity powinno podjąć kroki nad zakupem około 23 lokomotyw spalinowych do obsługi niezelektryfikowanych linii kolejowych oraz polscy producenci powinni podjąć wszelkie starania nad opracowaniem spalinowej lokomotywy pasażerskiej, która osiągałaby prędkość do 120 km/h i mogłaby być dostosowana do linii helskiej dzięki układzie osi Bo-Bo.
Nowa lokomotywa spalinowa dla PKP Intercity umożliwiłaby wypełnienie luki w SU160 i SU4210 oraz mogłaby zastąpić serię 754 na polskich szlakach kolejowych.

Jak wcześniej wspomniałem tego typu lokomotywy we flocie mogłoby obsługiwać połączenia TLK i EIC na linii kolejowej nr 213 na Hel, gdzie zastąpiłyby serię 754 i uzupełniłyby lukę taborową SU4210 i SM42, które wykonują robotę w tym regionie.

Również nowe lokomotywy mogłoby wykonywać połączenia na Podlasiu z pociągami TLK Podlasiak i Hańcza. oraz na Warmii i Mazurach. A także na Podkarpaciu, gdzie mogłyby pracować do czasu kiedy w tym regionie wszystkie linie kolejowe zostaną zelektryfikowane, oraz na Dolnym Śląsku.

Myślę, że nowe lokomotywy spalinowe przydałyby się dla PKP Intercity. Oczywiście przewoźnik jeżeli miałby również wykonywać ruch powinien prowadzić działania aby część ważniejszych linii kolejowych na których przewoźnik będzie wykonywał kursy została zelektryfikowana przez PLK.
Victoria - 17-03-2021, 20:17
Temat postu:
PKP Intercity ma problem z lokomotywami spalinowymi. Modernizacja SM42 jest opóźniona

Ministerstwo Infrastruktury przyznało, że PKP Intercity ma problem z należytą ilością sprawnych lokomotyw spalinowych, gotowych do prowadzenia pociągów po niezelektryfikowanych szlakach. Przyznaje również, że ratunek dla tej sytuacji – w postaci 13 nowo zmodernizowanych SM42, przyjdzie nieprędko.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-ma-problem-z-lokomotywami-spalinowymi-modernizacja-sm42-jest-opozniona-101503.html
Groźny Fanatyk - 21-03-2021, 18:54
Temat postu:
Te SM42 to tylko tymczasowe rozwiązanie. Ostatnio jechałem "Kormoranem" do Barda. To tylko 2 wagony, ciągnięte przez taką lokomotywę - a mimo to męczyła się niemożebnie na podjazdach. W Bardzie było już 5 minut opóźnienia.
Ralny - 02-04-2021, 20:20
Temat postu:
Kraków. Spłonęły wagony PKP Intercity. Możliwe podpalenie

Ciemny dym z płonących wagonów kolejowych było widać z wielu miejsc w Krakowie. Ogień gasiło 10 zastępów straży pożarnej, ponieważ istniała groźba, że płomienie przeniosą się na pozostały tabor stojący na bocznicy. Na szczęście pożar udało się opanować. Służby sprawdzają teraz, dlaczego ogień zajął nieużywane wagony. Niewykluczone, że było to podpalenie.

Czytaj więcej:
https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2021-04-02/krakow-splonely-wagony-pkp-intercity-mozliwe-podpalenie/
Victoria - 20-05-2021, 15:27
Temat postu:
SPALINOWY PECH

Awarie lokomotyw, ciągnące się naprawy taboru, odwoływane pociągi. PKP Intercity wciąż nie radzi sobie z obsługą linii niezelektryfikowanych.

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://zbs.net.pl/zbs113.pdf
Olaf Skurvensen - 20-05-2021, 21:32
Temat postu:
Jak to jest, że czeskie spalinówki w Czechach jeżdżą stosunkowo dobrze, a w Polsce defektują? Czyżby Czesi dzierżawili IC-owi - że tak powiem - odrzuty ze swojego użytkowania?
jajo31 - 30-05-2021, 22:35
Temat postu:
Jak przejeżdżam przez Krzyż i widzę stojące tam SU45(jest ich kilka) to aż złość mnie bierze że zostały wycofane z ruchu. To były potwory które potrafiły 10 pudeł uciągnąć w odróżnieniu od SM42 które z 4 pudłami się męczą.
WRmnouz - 31-05-2021, 07:06
Temat postu:
Na P5 wysłać te fiaty i może by jeszcze jeździły przez dwie dekady. W IC brakuje spalinowych, więc w sam raz. Nie lepiej jest z wagonami WR Mad , kiedyś w każdym pociągu co jeździł do dużych miast przez 5-6 godzin standardem był WR. Czartoryski od rj 2021/22 będzie 25 (Lublin - Gdynia) i prawdopodobnie nie będzie miał WR, zamiast WR wagon COMBO z automatami, ale nic jeszcze nie jest pewne...
Wiśniowy - 31-05-2021, 10:52
Temat postu:
Bardzo dobrze, że SU45 zostały wycofane z ruchu. Stary szmelc który co chwilę się psuł. Olejo i paliwożerny gruz. Tu trzeba kupować nowe a nie bawić się w stare trupidła.
DarekP - 05-08-2021, 11:08
Temat postu:
Pamiętajmy, że w planach Intercity od wielu lat jest pozycja lokomotyw bimodalnych, czyli spalinowo-elektrycznych, na budowę której Pesa wzięła dofinansowanie z NCBiR. Podobno projekt jest na ukończeniu i planowane są zakupy tego typu lokomotyw.
Jedynym problemem może być tu masa, dlatego czekamy, co z tego projektu wyjdzie, bo założenia trakcyjne - 2800Kw na prądzie i 1800kW na dieslu są bardzo dobre.
Po kłopotach w początkowym okresie eksploatacji, moim zdaniem są to dobre lokomotywy i jeżeli w nowej wersji zostanie poprawione parę błędów ujawnionych w czasie eksploatacji, to jest szansa na zakończenie problemu obsługi tras niezelektryfikowanych.
Dodatkowo są pomysły nabycia HZT (też diesel+elektryk). Na niektóre trasy to by był dobry pomysł, zamiast targać 2 wagony lokomotywą.
Beatrycze - 23-08-2021, 11:52
Temat postu:
Spalinowe problemy PKP IC. Przewoźnik chce dzierżawić SU42

PKP IC znów masowo odwołuje lub zastępuje autobusami pociągi prowadzone lokomotywami spalinowymi. W poprzednim tygodniu autobusy kursowały za składy TLK Konopnicka, Sudety i Kormoran. Przewoźnik chce wynająć dwie lokomotywy SU42.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/spalinowe-problemy-pkp-ic-104033.html
DarekP - 23-08-2021, 13:18
Temat postu:
W artykule dokładnie określono przyczynę - no nie są kłopoty, to jest nieudolność.
Założenia były słuszne, na czas napraw SU4210 miały je zastąpić SU4220 ale FPS to największe siedlisko Covida w Polsce, inni tabor dostarczają, oni nie mogą.
SKPL ma jeszcze trochę wolnych SZT, ale żal im zapłacić, jak można wynająć taniej autobusy.
O zamówieniu na dwunapędowe Gamy to już nawet nie warto wspominać, obiecanki są odkąd pamiętam, może wreszcie wyduszą z siebie zamówienie, gdy Pesa pokaże pierwszy egzemplarz na Trako.
Beatrycze - 10-09-2021, 17:25
Temat postu:
PKP Intercity ma za mało pociągów na 200 km/h

- PKP IC już dziś ma zbyt mało taboru rozwijającego prędkość 200 km/h. Zamówienie nowych składów dużych prędkości jest więc konieczne, tym bardziej wobec ambitnych planów budowy „komponentu kolejowego” CPK – uznali uczestnicy debaty podczas Europejskiego Forum Taborowego. Podkreślono też znaczenie doświadczenia, zebranego podczas eksploatacji zespołów trakcyjnych ED250.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/ersf-w-polsce-jest-popyt-na-kdp-104387.html
Atoman - 12-09-2021, 07:29
Temat postu:
Gdyby polityka przestała aż tak ingerować i dała pełną swobodę ludziom ogarniętym w temacie, to już dawno w PKP IC zamówione zostałyby wagony "klasy europejskiej". Nie oszukujmy się, że nie ma z góry jakiegoś nakazu, żeby ignorować sposób, w jaki rozwija się kolej w Europie, a postawiono na "polską myśl rozwojową". Efekt? Nie ma z czego zestawiać pociągów. Przykład? Wciskanie wagonów projektowych do pociągów komercyjnych, niemożność zestawienia pociągów nocnych z komfortowych wagonów (np. planowane Karkonosze) z tytułu braku wagonów o podwyższonym standardzie do jazdy "dzień-noc" - np. bezprzedziałowych o cechach sleeperetek, wreszcie zastępowanie sprawdzonej koncepcji wagonów Bnopuvz i Bbnopuz z szeroką podażą miejsc przez jakieś propagandowe Combo, którego wady prędzej, czy później ludzie zobaczą, gdy nagle okaże się, że wozi on powietrze, bo akurat nie ma osób niepełnosprawnych, rowery też nie jadą, a i rodzinki z dzieciakami nie ogarnęły i jadą w zwykłym Bnopuz. Co najlepsze, wciąż czytam, jak to ludzie się tymi wagonami podniecają. Faktem jest, że nikt nawet nie badał, czy częstotliwość podróżowania pociągów osób niepełnosprawnych, osób z rowerami i rodzin z dziećmi uzasadnia tworzenie wagonu dedykowanego całkowicie tym grupom osób. W takim Bnopuvz i Bbnopuz i tak ktoś by jechał, a komu to wytłumaczyć, jak wiedzą swoje? I na deser oczywiście mniej więcej takie słowa w sprawie rozwoju międzynarodowych połączeń nocnych "Wiemy, że to jest dobre, ale nie planujemy rozwoju takich połączeń". Raczej nie tylko nie ma planów, tylko polityka każe inaczej. Rządzący i tak powiedzą, że kolej już najlepsza w Europie, mimo opóźnień po 120 minut i awarii taboru. To wina "ich", a nie "nasza". Problem tylko w tym, że zamiast czerpać wzorce z Europy lub chociaż na to, co się sprawdziło, postawiono na swoje pomysły, które za jakiś czas odbiją się czkawką.
jajo31 - 12-09-2021, 10:37
Temat postu:
W piątek odwołano na całej długości TLK KOCIEWIE bo 2 kioski się posypały. Nie wprowadzono kom. zastępczej a podróżnym zaproponowano podróż do Gdańska pociągami regio z przesiadkami w Krzyżu Pile i Bydgoszczy. W Bydgoszczy IC Heweliusz bez gwarancji miejsca. Kupuje człowiek z 2 tygodniowym wyprzedzeniem bilet i z 5 godzinnym opóźnieniem dociera do celu, nie wspominając już o podróży na stojąco z Bydgoszczy do Gdańska. Nie ma tygodnia bez problemów z lokami a od grudnia IC chce jeszcze do 5 zwiększyć ilość połączeń IC z Gorzowa. Tylko nie wiem czym będą jeździć, chyba stałą kom. zastępczą...
Ralny - 04-11-2021, 17:32
Temat postu:
Znowu będzie brakować lokomotyw spalinowych? PKP Intercity bez żadnej oferty na dzierżawę 5 lokomotyw

Na polskim rynku kolejowym poszerza się problem z dostępnością lokomotyw spalinowych. PKP Intercity w ostatnim przetargu na dzierżawę 5 jednostek spalinowych nie otrzymało żadnej oferty.

Czytaj więcej:
https://www.nakolei.pl/znowu-bedzie-brakowac-lokomotyw-spalinowych-pkp-intercity-bez-zadnej-oferty-na-dzierzawe-5-lokomotyw/
Olaf Skurvensen - 03-12-2021, 18:11
Temat postu:
PKP Intercity ma problem ze znalezieniem wykonawcy napraw okresowych P4 dla EP09 - najliczniejszej swojej serii lokomotyw mogących prowadzić pociągi z prędkością 160 km/h.
Szczegóły macie pod linkiem:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-ponownie-poszukuje-wykonawcy-napraw-15-lokomotyw-ep09-105656.html
DarekP - 04-12-2021, 00:04
Temat postu:
Jak się próbuje wycierać pewną część ciała palcem, to takie są efekty.
Naprawy EP09 od wielu lat robi zakład Newagu w Gliwicach i cały czas startuje w przetargach, tylko cena jaką oferuje Intercity jest za niska. Więc zamiast wysłać te maszyny na załom i zastąpić nowymi, które będą miały kilkunastoletnie utrzymanie w cenie, to brniemy w temat dalej.
Podobnie ze spaliniakami, od wielu lat Intercity utrzymuje, że więcej niż 10 lokomotyw liniowych nie potrzebuje i jednocześnie wypożycza od wielu lat od Czechów nurki. A można było wziąć w leasing 10 sztuk nowych lokomotyw i nie męczyć SU4210 kursami przez pół Polski.
Ale jak ktoś nie potrafi złapać wiatru w odpowiednim momencie, to zawsze będzie miał go w oczy.

Podobnie z wagonami, jak duzi wykonawcy się zapchali, to powstali mniejsi, ale za wszelką cenę próbuje się ich zniechęcić do pracy, przeciągając postępowania miesiącami. A ceny szaleją, ale z tendencją w jedną stronę. Moim zdaniem to przepis na kolejne marnotrawienie pieniędzy. Ale kto bogatemu zabroni, skoro ma obiecane 19, czy tam 21 miliardów złociszczy? Problem w tym, że tę kasą mają, ale obiecaną, a nie w kieszeni.
Wiśniowy - 11-02-2022, 15:00
Temat postu:
A na nocnych nadal brakuje sypialnych....
http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=27280&sessionid=n1nhc4kb9lis7dlm4n2r93l5d0
http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=27281&sessionid=n1nhc4kb9lis7dlm4n2r93l5d0

dramat
Victoria - 15-04-2022, 19:34
Temat postu:
Wypadki pociągów PKP Intercity a straty w taborze

Od początku 2021 roku do marca 2022 roku tabor PKP Intercity uczestniczył w kilkunastu wypadkach. Do naprawy skierowano osiem lokomotyw i siedem wagonów przewoźnika. Z łącznej liczby elektrycznych zespołów trakcyjnych – 10 jednostek.

Więcej:
https://raportkolejowy.pl/wypadki-pociagow-pkp-intercity-a-straty-w-taborze/
Ralny - 13-05-2022, 22:05
Temat postu:
Jak wygląda sytuacja taboru spalinowego PKP Intercity?

W ostatnim czasie PKP Intercity straciły dwie lokomotywy spalinowe SU160 Gama, które brały udział w wypadkach na przejazdach kolejowych. To może skutkować problemami na liniach niezelektryfikowanych, gdzie przewoźnik i tak często sobie nie radzi. Ile spalinowozów używanych obecnie przez przewoźnika jest więc sprawnych?

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-3-z-10-su160-wylaczone-po-wypadkach-108079.html
Victoria - 27-05-2022, 19:38
Temat postu:
Mniej czeskich wagonów w pociągach TLK

Znacznie spadnie liczba wagonów Kolei Czeskich, z których podczas sezonu letniego będzie korzystać PKP Intercity. PKP Intercity zrezygnowało też z wypożyczania wagonów od ZSSK – Kolei Słowackich.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/mniej-czeskich-wagonow-w-pociagach-tlk-108289.html
Beatrycze - 20-07-2022, 19:55
Temat postu:
Jaki taborem dysponowało PKP Intercity w 2021 r.?

Według stanu na dzień 31 grudnia 2021 roku spółka posiadała na stanie 2100 wagonów pasażerskich, 386 lokomotyw (w tym 5 lokomotyw spalinowych serii 754 wynajętych z kolei ČD) oraz 74 elektryczne zespoły trakcyjne.

Więcej:
https://kolejowyportal.pl/jaki-taborem-dysponowalo-pkp-intercity-w-2021-r/
kolejowyportal - 25-07-2022, 11:50
Temat postu:
Poznaliśmy SWZ przetargu na dostawę 38 siedmiowagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z 45 wielosystemowymi lokomotywami, którą PKP Intercity od miesięcy przygotowało wspólnie z producentami. Pojazdy mają zostać dostarczone do 31 maja 2026 r. Myślicie, że uda się dotrzymać tego terminu ?

https://kolejowyportal.pl/poznalismy-swz-przetargu-na-dostawe-skladow-pietrowych-dla-pkp-intercity/
Beatrycze - 10-10-2022, 10:57
Temat postu:
PKP Intercity chce mieć więcej wagonów na następne wakacje

Jak przyznaje członek zarządu PKP Intercity Jarosław Oniszczuk, w te wakacje boom na kolej nieco zaskoczył PKP Intercity. Przewoźnik musiał dołożyć do pociągów łącznie 4,5 tysiąca wagonów ponad plan. Za rok przewoźnik zakłada wyprawiać dłuższe pociągi, ale potrzeba mu taboru. – Zagospodarujemy każdą ilość wagonów – zapewnia.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-chce-miec-wiecej-wagonow-na-nastepne-wakacje-110147.html
TFZ - 11-10-2022, 13:47
Temat postu:
Orientuje się ktoś z Was, jaki jest aktualny ilostan wagonów WL i Bc?
kolejowyportal - 18-10-2022, 14:18
Temat postu:
Tylko jedną ofertę, od SKPL Cargo otrzymało PKP Intercity w przetargu na dzierżawę spalinowych lub hybrydowych zespołów trakcyjnych. Choć początkowo przewoźnik chciał jeździć składami, które były wyprodukowane 2015 r., to ostatecznie dopuszczone zostaną pojazdy wyprodukowane po 1972 r.

https://kolejowyportal.pl/skpl-cargo-chce-dalej-dzierzawic-pkp-intercity-pociagi/
Ralny - 04-11-2022, 08:31
Temat postu:
Prawie 1/3 elektrowozów PKP Intercity jest wyłączona z ruchu

Dzięki jednej z poselskich interpelacji dowiedzieliśmy się jak wygląda park taborowy PKP Intercity w liczbach. Przewoźnik posiada ponad 2100 wagonów pasażerskich, 76 EZT i ponad 300 lokomotyw elektrycznych. Co ciekawe, prawie 1/3 elektrowozów jest wyłączona z eksploatacji.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/prawie-13-elektrowozow-pkp-intercity-nie-jezdzi-jest-niesprawnawylaczona-z-uzytkowania-110588.html
Ralny - 18-11-2022, 21:32
Temat postu:
Dlaczego PKP Intercity wynajmuje lokomotywy elektryczne?

PKP Intercity przyznaje, że plan wynajmu lokomotyw elektrycznych związany jest z brakiem możliwości terminowego wykonania przeglądów poziomu P4.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/dlaczego-pkp-intercity-wynajmuje-lokomotywy-elektryczne-110766.html
Ralny - 01-06-2023, 10:13
Temat postu:
PKP Intercity: Lokomotyw na letni sezon nam nie zabraknie

PKP Intercity zapewnia, że w sezonie letnim nie zabraknie jej lokomotyw do prowadzenia rekordowej liczby pociągów. Ale spółka nie ukrywa, że sytuacja z dostępnością elektrowozów jest skomplikowana.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/pkp-intercity-lokomotyw-na-letni-sezon-nam-nie-zabraknie-113571.html
Ralny - 23-06-2023, 20:09
Temat postu:
PKP Cargo na pomoc PKP Intercity

Nie wystarczyło podniesienie przywrócenie do ruchu lokomotyw EP08. PKP Intercity nadal brakuje pojazdów gotowych do prowadzenia pociągów w okresie wakacyjnym. Na pomoc przewoźnikowi przyjadą lokomotywy PKP Cargo.

Czytaj więcej:
https://kolejowyportal.pl/pkp-cargo-na-pomoc-pkp-intercity/
DarekP - 23-06-2023, 21:05
Temat postu:
Sprytne posunięcie. W żadnym z ogłoszonych postępowań PKP Cargo nie wystartował, dzięki czemu może sobie zażyczyć za lokomotywy ile chce i nie musi z nikim konkurować. Jednak da się obejść PZP jak się dobrze umówi.
Tu Vectroniki z Cargunit, tu od DB, tam od CD, teraz z Cargo i tak się stadko zbiera.
Victoria - 30-06-2023, 20:35
Temat postu:
PKP Intercity wciąż brakuje lokomotyw dwusystemowych do pociągów Warszawa - Berlin

PKP Intercity uruchamia obecnie sześć pociągów Warszawa – Berlin, ale ciągle brakuje lokomotyw wielosystemowych do obsługi tego połączenia. Czas potrzebny na zmianę lokomotywy oznacza opóźnienia i wydłużenie podróży.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/pkp-intercity-wciaz-brakuje-lokomotyw-dwusystemowych-do-pociagow-warszawa--berlin-113985.html
Beatrycze - 19-07-2023, 11:39
Temat postu:
Połowa ED161 wyłącznych z eksploatacji

Jak dowiedział się „Kolejowy Portal” obecnie 10 z 20 pojazdów ED161 „Dart” jest wyłączonych z eksploatacji. Przewoźnik codziennie uruchamia wiele składów wagonowych, zamiast elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Od kilku dni, niemal codziennie na stronie PKP Intercity możemy zaobserwować listę zastępczych składów wagonowych za wybrane pociągi IC.

Więcej:
https://kolejowyportal.pl/polowa-ed161-wylacznych-z-eksploatacji/
DarekP - 19-07-2023, 15:20
Temat postu:
I jest odpowiedź.

Pesa: robimy wszystko, aby Darty jak najszybciej wracały do eksploatacji

https://kolejowyportal.pl/pesa-robimy-wszystko-aby-darty-jak-najszybciej-wracaly-do-eksploatacji/
Ralny - 12-09-2023, 18:41
Temat postu:
40 nowoczesnych wagonów PKP Intercity od czterech lat czeka na remont

Epopeja związana z remontem 40 wagonów wyprodukowanych w połowie lat 90-tych nie może się zakończyć. Pierwszy przetarg, którego efektem miało być przywrócenie względnie nowoczesnych pojazdów do ruchu rozpisano jeszcze… jesienią 2019 roku!

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/40-nowoczesnych-wagonow-pkp-intercity-od-czterech-lat-czeka-na-remont-115162.html
DarekP - 12-09-2023, 21:50
Temat postu:
A z drugiej strony:
PKP Intercity podpisało umowę na wykonanie napraw okresowych 330 wagonów osobowych z własną spółką PKP Intercity Remtrak. [...] w ramach umowy zostaną zrealizowane naprawy okresowe 330 wagonów na czwartym etapie utrzymania (P4). Prace potrwają nie dłużej niż 12 miesięcy od momentu podpisania umowy. W ramach modyfikacji istniejących funkcjonalności, oprócz napraw planowych, PKP Intercity Remtrak zmodyfikuje system informacji pasażerskiej w 159 wagonach oraz doposaży układ klimatyzacji w lampy UV w 194 wagonach.

Całość:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/remtrak-zrealizuje-naprawy-ponad-300-wagonow-pkp-intercity-115154.html

[ Dodano: 30-10-2023, 11:57 ]
A jednak się udało.

Po czterech latach prób PKP Intercity zmodernizuje 40 wagonów

PKP Intercity podpisało umowę z H. Cegielski Fabryką Pojazdów Szynowych na modernizację 26 wagonów serii Z1B oraz 6 Z1B PRM, a także z Pesą Mińsk Mazowiecki na modernizację 8 wagonów typu Z1A. Przewoźnik próbował wybrać wykonawców tych napraw od czterech lat. [...]
Dziś (26 października) na warszawskiej Olszynce Grochowskiej przewoźnik podpisał umowy z producentami na realizację projektu o łącznej wartości blisko 270 mln zł brutto.

Wszystkie 40 sztuk zmodernizowanych wagonów ma trafić do PKP Intercity po 36 miesiącach od dnia podpisania umowy. Pojazdy są przystosowane do jazdy z prędkością do 200 km/h. Po realizacji umowy na pokładzie mają się pojawić m.in.: nowe ergonomiczne i komfortowe fotele w przedziałach pasażerskich 1 i 2 klasy z gniazdkami 230V oraz USB, klimatyzacją, Wi-Fi, indywidualnym oświetleniem dla każdego pasażera, toalety z układem zamkniętym WC czy nowe drzwi odskokowo – przesuwne. Wygłuszenie akustyczne z kolei skutkować ma mniejszą emisją hałasu, a lepsza izolacja cieplna zwiększyć komfort podróży przy wysokich, jak i niskich temperaturach.

Całość - Rynek Kolejowy
Victoria - 05-01-2024, 18:46
Temat postu:
PKP Intercity ma coraz mniej wagonów sypialnych i kuszetek

Zapytaliśmy PKP Intercity o liczbę wagonów sypialnych i kuszetek, którymi dysponuje obecnie spółka. Ile z nich na co dzień włączanych jest do pociągów?

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-ma-coraz-mniej-wagonow-sypialnych-i-kuszetek-116843.html
Ralny - 15-01-2024, 22:22
Temat postu:
Strategia taborowa PKP Intercity nieco kuleje

PKP Intercity próbuje dogonić stworzoną przez siebie strategię taborową. Liczba pasażerów przewożonych przez operatora rośnie, tymczasem część projektów prawdopodobnie trzeba będzie zarzucić, część już zmieniono. Najlepiej idzie PKP Intercity zakup nowych elektrycznych lokomotyw, najsłabiej zakup nowych wagonów i modernizacja stacji postojowych.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/strategia-taborowa-pkp-intercity-nieco-kuleje-116948.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group