INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - Taborowa zapaść PKP Intercity

Arek - 11-03-2015, 16:00
Temat postu: Taborowa zapaść PKP Intercity
PKP Intercity oszczędzało na remontach lokomotyw i wagonów. – Latem ich zabraknie – alarmują eksperci.

Flagowy przewoźnik w marcu skieruje wprawdzie na tory kolejne dwa pendolina i przeznacza 10 mln zł na kampanię reklamową, ale boryka się z brakami taborowymi. – To kumulacja trudnej sytuacji finansowej, objawiającej się kłopotami z płynnością, z ewidentnymi błędami polityki taborowej – twierdzi Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. – Nasza polityka taborowa uwzględnia założenia aktualnego rozkładu jazdy, w tym niezbędną rezerwę, oraz możliwości firm realizujących naprawy – odpowiada Zuzanna Szopowska z PKP Intercity.

Zaczęło się od lokomotyw. W lutym na portalach społecznościowych pojawiły się pierwsze zdjęcia wagonów PKP Intercity ciągniętych przez lokomotywy Vectron w barwach DB Schenker. Jak się dowiedzieliśmy, lokomotywy dzierżawione od DB są co najmniej dwie, a koszt wynajęcia każdej to 33 tys. euro miesięcznie. PKP Intercity nie potwierdza tych informacji.

Więcej:
http://forsal.pl/artykuly/858429,taborowa-zapasc-pkp-intercity-pendolino-smiga-inne-pociagi-stoja-w-krzakach.html
Beatrycze - 02-06-2016, 15:31
Temat postu:
Brakuje kuszetek, wagonów sypialnych i restauracyjnych. Co z taborem PKP Intercity?

PKP Intercity uszczuplają zestawienia swoich pociągów. Na dwa miesiące przed Światowymi Dniami Młodzieży i z momentem startu sezonu letniego, w pociągach przewoźnika brakuje kuszetek, wagonów sypialnych, wagonów barowych a nawet wagonów drugiej klasy o odpowiednim standardzie. Ze względu na brak ważnych rewizji wagonów przewoźnik wycofał się z oferty „Tania Kuszetka”.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/brakuje-kuszetek-wagonow-sypialnych-i-restauracyjnych-co-z-taborem-pkp-intercity-76824.html
Sebcio - 02-06-2016, 23:06
Temat postu:
Zapaść taborowa w PKP IC to nic nowego od lat.
Kuszetki to szkoda gadać bo masowo odstawiano je latami... Szkoda.
Lady Makbet - 21-06-2016, 19:41
Temat postu:
Zgodnie z przewidywaniami, Koleje Czeskie wygrały postępowanie na wypożyczenie wagonów pasażerskich PKP Intercity na okres wakacji. Podobnie było już w ubiegłym roku.

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/czesi-pozycza-pkp-intercity-wagony-na-sdm-77060.html
dddbb - 23-06-2016, 13:57
Temat postu:
Na bocznicy w Bielsku-Białej stoją w dwóch rzędach wypucowane wagony od CD(najprawdopodobniej 16 szt)
Ralny - 24-06-2016, 23:27
Temat postu:
PKP Intercity przyspieszyło naprawy wagonów, by zdążyć na sezon letni.

Na początku czerwca informowaliśmy, że PKP Intercity ma tuż przed sezonem letnim bardzo duże problemy z zapewnieniem odpowiedniej podaży miejsc w wagonach sypialnych, kuszetkach, a nawet w wagonach drugiej klasy. Czy sytuacja poprawiła się w przeddzień otwarcia sezonu letniego?

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-przyspieszylo-naprawy-wagonow-by-zdazyc-na-sezon-letni-77115.html
Diken - 25-06-2016, 23:28
Temat postu:
Czyli te wagony, które stoją na bocznicach kolejowych i niszczeją lub są dewastowane przez wandali, to niektóre z nich mają być w najbliższym czasie sprawdzone technicznie i zmodernizowane, aby były w ruchu pasażerskim?
Bo tylko niektóre z tych wagonów będą się nadawały do modernizacji? Tylko to jest sytuacja patowa, bo skoro te wagony są odstawiane i oczekują na przeglądy i modernizację, a jeżeli wiele z tych wagonów jest regularnie demolowana przez patologię, to PKP intercity będzie musiało od podstaw je modernizować, skoro tam jest wszystko poniszczone, powyrywane.
Są to dużo większe koszty napraw i modernizacji, a nie byłoby takich kosztów, gdyby ta spółka zabezpieczała i pilnowała swoje mienie.

Ja naprawdę tego nie rozumiem, po co oni chcą ponosić takie koszty ze środków unijnych i nie dbają o "ochronę" tych wagonów, odstawionych? Unia Europejska nie będzie taka rozrzutna na kolej w Polsce, bo te wszystkie środki z Unii muszą być wydane prawidłowo na potrzeby kolei. Nic się nie może niepotrzebnie marnować.
Wiśniowy - 12-07-2016, 23:47
Temat postu:
Podobno PKP Cargo przekaże do końca sierpnia PKP Intercity 5 sztuk lokomotyw EU07 o numerach 019,033,034,041 oraz 065. Dodatkowo kilka sztuk lokomotyw PKP Cargo będzie prowadzić pociągi pielgrzymkowe które będą kursować z okazji ŚDMów.
DarekP - 13-08-2016, 15:38
Temat postu:
Diken, te wagony, które stoją w krzakach, potrzebują naprawy na tzw. poziomie piątym (P5). Naprawa tego typu wiąże się i tak z wywaleniem wszystkiego ze środka, bo ze starego wagonu zostaje pudło i wózki. Najgorsze, co może spotkać takie wagony, to pożar, który może naruszyć konstrukcję nośną wagonu.
Sprawa druga to koszty. Modernizacje wagonów na poziomie P5 sięgają milionów za sztukę, to nie jest tania zabawa, dlatego czekają na odpowiednie programy, pozwalające na dofinansowanie tych inwestycji z UE.

Co do kuszetek, sypialnych, gastronomicznych, to cóż. Przez wiele lat sądzono, że EZT zastąpią wagony, dlatego takich nowych wagonów przybywało mało, bylo też dużo starszych wagonów, które zaspokajały potrzeby. Ale nic nie jest wieczne i nagle się okazało, że trzeba odstawić ze względu na wiek całe serie wagonów, np. 113A (barowe) i 110Ac (kuszetki). Całe szczęście że jeszcze niemieckie sypialne były modernizowane systematycznie, dzięki temu choć tych wagonów jest kilkadziesiąt.
Beatrycze - 12-04-2017, 13:35
Temat postu:
PKP Intercity chce wydzierżawić 50 wagonów.

Polski przewoźnik połączeń dalekobieżnych ogłosił właśnie przetarg na wydzierżawienie aż 50 wagonów osobowych. Postępowanie przetargowe prowadzone jest w dwóch częściach.

Dzierżawa 50 wagonów osobowych jest przedmiotem aktualnie prowadzonego przez PKP Intercity zamówienia. Przetarg podzielono na dwie części, z czego w pierwszej wydzierżawionych ma zostać 20 wagonów osobowych na okres 90 dni, zaś w drugiej części – 30 wagonów osobowych na okres 79 dni.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-chce-wydzierzawic-50-wagonow-81222.html
Beatrycze - 19-05-2017, 13:50
Temat postu:
Trzeci sezon letni z rzędu PKP Intercity pożyczać będą od Kolei Czeskich wagony pasażerskie. Zasoby własne PKP Intercity są niewystarczające, aby zapewnić odpowiednią podaż miejsc w sezonie letnim.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/czesi-wypozycza-wagony-pkp-intercity-81780.html
DarekP - 24-05-2017, 16:09
Temat postu:
To teraz coś do przemyślenia.

Wynajmowane wagony mogą być w zamian za te, którym trzeba zrobić przegląd na poziomie P4.
W ostatnim przetargu, który niedawno Intercity rozstrzygnął, zaproponowane ceny takiego przeglądu wyszły za wagon 404,4 do 406,3 tys. za sztukę.
Dodam, że taki przetarg pozwala na 3 lata używania wagonu, ale trzeba doliczyć jeszcze koszt naprawy P3 po półtora roku eksploatacji.

Przyjmując tylko koszty P4 to koszt dla 50 wagonów to ponad 20 mln złotych, a więc na rok 6,7 mln. Czesi wypożyczają nam te wagony za 4,7 mln.

A więc, jak widać, skoro wagony są potrzebne tylko na sezon, to wyszło taniej wynająć od Czechów i jeszcze 2 mln zostały.
Rafel - 25-05-2017, 08:29
Temat postu:
Cytat:
A więc, jak widać, skoro wagony są potrzebne tylko na sezon, to wyszło taniej wynająć od Czechów i jeszcze 2 mln zostały.


Ale pociągi jeżdżą cały rok. To w ciągu roku likwidują połączenie nie tylko że mało ludzi jeździ, ale dla tego też że nie ma taboru. Nie można być takim dziadą i rok w rok pożyczać bo i kiedyś nie będzie takiej już możliwości. Warto też nadmienić że dodatkowe kursy są w ferie czy święta.
oskar777 - 25-05-2017, 09:25
Temat postu:
[quote="Rafel"]
Cytat:

Ale pociągi jeżdżą cały rok.

Z takim samym obłożeniem?
Rafel - 26-05-2017, 10:25
Temat postu:
Cytat:
Z takim samym obłożeniem?

W ciągu roku są ferie, długi weekend majowy, święta, przełom roku itp. i tu ludzi dużo. Cały rok zawsze jest jakiś temat że taboru brakuje. Jak jeszcze inne wagony polskie nie przejdą rewizji to następne w krzaki mogą iść. Niegospodarność na kolei uderza po oczach aż przykro.
oskar777 - 27-05-2017, 00:04
Temat postu:
Ale nawet jak to wszystko zliczysz to okaże się, że przez większość roku obłożenie jest zdecydowanie mniejsze. Mimo wszystko uważam, że faktycznie jest spory problem na kolei. Kuszetek nie ma to podstawiają sypialne, osobowych nie ma to pożyczają. Kiedyś chyba tak nie było. Była zima, spalinówki i elektryczne miały problem to podstawiali parowóz i heja do przodu. A teraz: taki mamy klimat i tyle.
DarekP - 07-06-2017, 15:28
Temat postu:
Pytanie pomocnicze - ale za bilet chcesz płacić mniej? To skądś te oszczędności muszą się brać.
Jeżeli wypożyczenie wyjdzie taniej, niż naprawa własnych, to wybrali wypożyczenie.
Jak się kuszetki nie bilansują, to pieniądze najpierw ida w wagony, na które zapotrzebowanie jest.
oskar777 - 07-06-2017, 21:41
Temat postu:
DarekP napisał/a:
Pytanie pomocnicze - ale za bilet chcesz płacić mniej? To skądś te oszczędności muszą się brać.

Ja osobiście nie chcę płacić mniej. Mało tego- zapłacę więcej aby jechać sobie wygodnie a nie miesiąc przed wyjazdem stresować się czy załapię się na sypialkę lub kuszetkę. Jeżeli wypożyczenie wagonów wychodzi tanio to dlaczego kuźwa nie wynajmą kuszetek których ciągle brakuje i co oznacza, że jest na nie ciągłe zapotrzebowanie.
Anonymous - 08-06-2017, 06:41
Temat postu:
oskar777 napisał/a:
DarekP napisał/a:
Pytanie pomocnicze - ale za bilet chcesz płacić mniej? To skądś te oszczędności muszą się brać.

Ja osobiście nie chcę płacić mniej. Mało tego- zapłacę więcej aby jechać sobie wygodnie a nie miesiąc przed wyjazdem stresować się czy załapię się na sypialkę lub kuszetkę. Jeżeli wypożyczenie wagonów wychodzi tanio to dlaczego kuźwa nie wynajmą kuszetek których ciągle brakuje i co oznacza, że jest na nie ciągłe zapotrzebowanie.

całkowicie się zgadzam z Kolegą , cyrk jaki rokrocznie użądza pkp ic z nazwani , trasami a obecnie z wagonami patrz Tlk Łebsko sypialny ala kuszetka może być na uwaga - zarządzenie to ja prosze oddać mi moje pobrane podatki na tą firmę a ja zapłacę na zarządzenie jak uznam , że zasłużyła , mam wrażenie , że ta firma odlatuje oderwana od rzeczywistości nasze zdanie klientów jest do niczego nie potrzebne Twisted Evil
DarekP - 08-06-2017, 10:28
Temat postu:
To może zgadniemy, dlaczego Intercity nie wypożycza kuszetek? Bo nie ma chętnych do wynajmu, proste prawda? Przedziałowe dwójki do segmentu ekonomicznego mają do wynajmu tylko Czesi, bo jak widać, nikt inny do przetargu nie staje, podobnie jak w spalinówkach. Oni mogą mieć w sezonie spadek przewozów, bo np. morza swojego nie mają, więc wagony mogą wynajmować.
Sprawa druga, dlaczego kusztka na zarządzenie? Tu też sprawa jest prosta, zakłady przeprowadzające naprawy wagonów sypialnych, zresztą nie tylko tych, mają opóźnienia w realizacji przetargów, albo inaczej rzecz ujmując Intercity wymagało nierealnie krótkich terminów. Skutek jest taki, że wagony mają się pojawić pod koniec lipca, zamiast na końcu czerwca.
Bierzcie pod uwagę, że cykl naprawy wagonu, licząc od decyzji do końca realizacji, to nieraz 2 lata. Na zadanie trzeba zarezerwować budżet, więc to nie jest takie proste wpaść na pomysł 2 miesiące przed sezonem, że potrzebujemy kuszetek. Strategia taborowa została przygotowana, zabezpieczone finansowanie i ona jest realizowana. Inne pomysły ktoś musi chcieć sfinansować.
Przypominam, że Intercity posiada dwadzieścia kilka kuszetek i około 100 wagonów sypialnych, więc ta liczba nie jest taka mała.
Anonymous - 08-06-2017, 13:06
Temat postu:
moim zdaniem to nie jest takie proste , pani na infolinii pkp ic wyjaśniła mi , żę na zarządzenie należy rozumieć jak się trafi grupa , czyli wynajmie czyli zapewni opłacalność to będzie zarządzenie i wagon w składzie .... zgroza Evil or Very Mad dlatego napisałem , że prosze mi oddać moje podatki które idą na tą firmę a ja rozwarzę czy i kiedy je uwolnić ... strategie taborową jak Kolega nazwał diabli wzieli kiedy 100% wagonów kuszetek z dnia na dzień wycofano nie mają nic w zamian.
DarekP - 08-06-2017, 14:57
Temat postu:
Myślę, że pani z infolinii nie koniecznie zna sytuację taborową swojej spółki, to tak na marginesie.

A tak przy okazji, to nowych prezes PKP SA właśnie wpadł na pomysł zmiany strategii taborowej Intercity - znów mają byc kupowane EZT. Także, jak widać, spółka sobie może coś planować - prikaz przyjdzie z góry i wywracamy wszystko do góry kołami.
dddbb - 08-06-2017, 20:03
Temat postu:
DarekP napisał/a:
Myślę, że pani z infolinii nie koniecznie zna sytuację taborową swojej spółki, to tak na marginesie.

Zwłaszcza, że pani z Infolinii jest ze spółki TK Telekom.
oskar777 - 08-06-2017, 21:08
Temat postu:
DarekP napisał/a:
To może zgadniemy, dlaczego Intercity nie wypożycza kuszetek? Bo nie ma chętnych do wynajmu, proste prawda?

Bo wszędzie jest na nie zapotrzebowanie tylko nie u nas (sądząc po opiniach IC)Very Happy Powiedz dlaczego kiedyś z kuszetkami nie było problemu a nagle są? Wszystkie z dnia na dzień się zepsuły i zużyły? Nikt tego nie zauważał wcześniej?
Wiśniowy - 09-06-2017, 00:36
Temat postu:
To są lata zaniedbywań. Wszystkim starym kuszetkom wypadły naprawy P5 (główne). Ale IC ma to gdzieś i sobie te wagony stoją i gniją. Bo po co? Ludzie mogą przez kilkanaście godzin sobie posiedzieć w 8 miejscowym przedziale. Pieniądze na bezsensowne pociągi są a na wagony już nie ma. Bo kto mi powie, że taki Uznam z Gorzowa jest dochodowy albo Stańczyk? Co roku jest co raz mniej już wagonów sypialnych. Za niedługo to tylko Przemyślanin i Uznam będzie prowadził takie wagony bo reszta pójdzie w odstawkę. Kto by widział, żeby flagowy przewoźnik jakim jest IC, z największą ilością taboru wypożyczał wagony i lokomotywy z innych krajów? Mr. Green Ostatnio zacząłem w Polskę jeździć autem, powiem tak, ciut drożej ale wygodniej Wink Przynajmniej sobie rozłożę fotel i nie będę się kisił w pełnym przedziale na siedząco. Zg
pacy - 09-06-2017, 08:16
Temat postu:
Taki Uznam z Gorzowa to tylko łącznik czyli DWA wagony doczepiane do właściwego TLK Uznam ze Szczecina czy Świnoujścia.
Rozumiem, że brak tych dwóch wagonów w składzie TLK Uznam sprawiłby, że gwałtownie wzrosłaby liczba kuszetek i sypialnych w innych relacjach😉?
oskar777 - 09-06-2017, 09:11
Temat postu:
pacy napisał/a:

Rozumiem, że brak tych dwóch wagonów w składzie TLK Uznam sprawiłby, że gwałtownie wzrosłaby liczba kuszetek i sypialnych w innych relacjach😉?

Raczej źle rozumiesz.
Wiśniowy - 09-06-2017, 10:39
Temat postu:
pacy napisał/a:
Taki Uznam z Gorzowa to tylko łącznik czyli DWA wagony doczepiane do właściwego TLK Uznam ze Szczecina czy Świnoujścia.
Rozumiem, że brak tych dwóch wagonów w składzie TLK Uznam sprawiłby, że gwałtownie wzrosłaby liczba kuszetek i sypialnych w innych relacjach😉?


Na pewno znalazły by się pieniądze na ich naprawę Wink
DarekP - 09-06-2017, 11:19
Temat postu:
oskar777 napisał/a:
DarekP napisał/a:
To może zgadniemy, dlaczego Intercity nie wypożycza kuszetek? Bo nie ma chętnych do wynajmu, proste prawda?

Bo wszędzie jest na nie zapotrzebowanie tylko nie u nas (sądząc po opiniach IC)Very Happy Powiedz dlaczego kiedyś z kuszetkami nie było problemu a nagle są? Wszystkie z dnia na dzień się zepsuły i zużyły? Nikt tego nie zauważał wcześniej?


Wagony kusztki były wyprodukowane w latach 70-tych XX wieku i po prostu przyszedł na nie czas zakończenia eksploatacji, podobnie, jak wagonom barowym 113A. A czy nikt nie zauważył - na pewno nie, ale budżet ma to do siebie, że na wszystko nie wystarczy, a sa ważniejsze problemy, typu wieloletnie poprawianie zysku spółki kosztem napraw lokomotyw i wagonów.

Był pomysł, że wagony będą stopniowo zastępowane EZT, a wagony pozostaną tylko na niektórych trasach. Wybrano zatem najdłuższą trasę Przemyśl-Szczecin i na jej potrzeby zmodernizowano wagony, w którycn znalazły się zarówno wagony gastronomiczne, kuszetki i sypialne.

Na pozostałych trasach w Polsce pozostało, tak, jak pisałem kilkanaście kuszetek i prawie 100 sypialnych.
A tu się ujawniły przedłużające procedury przetargowe i same naprawy. Skutek jest taki, że na sezon brakło wagonów i tyle. Trzeba brać pod uwagę, że od ogłoszenia przetargu do końca naprawy to średnio 1,5 roku, a to dość długo, prawda? A jest jeszcze jedna ważna rzecz, aby ogłosić przetarg musisz mieć klepnięte finansowanie, a więc starania o naprawy zaczynają się dużo wcześniej, niż przetarg.

Podsumowując, gdyby Intercity wpadło dziś na pomysł, że jednak warto inwestować w kuszetki, to efekt tej decyzji pojawi się za 2-3 lata, a do tego czasu zmieni się zarząd, który może decyzje poprzedników zmienić, np. pod naciskiem politycznym.
Beatrycze - 20-06-2017, 13:15
Temat postu:
PKP Intercity ma problem z wagonami. Na wakacje znów pożyczymy je od Czechów.

Narodowy przewoźnik kolejowy PKP Intercity ma za mało wagonów, by zawieźć Polaków na wakacje. Kolejny rok z rzędu ratuje się pożyczając dodatkowe z Czech. A mówimy o firmie, która od kilku miesięcy chwali się programem inwestycji na 2,5 mld zł.

Wagonów ma być pięćdziesiąt. Za ich wynajęcie PKP Intercity zapłaci Kolejom Czeskim prawie 5 mln zł. Przewoźnik będzie je dostawiał do pociągów kategorii TLK, czyli tych najtańszych w ofercie. Nie powinniśmy się zatem dziwić, jeśli nad morze czy w góry pojedziemy czeskim wagonem. Tak jest zresztą co roku. Na poprzednie wakacje PKP Intercity wydzierżawiło od Czechów 40 wagonów, rok wcześniej - 30.

Więcej:
http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/pkp-intercity-wagony-wakacje,84,0,2334804.html
oskar777 - 20-06-2017, 21:17
Temat postu:
To jest dobre zdanie: "To normalna praktyka, że w czasie kiedy mamy zwiększone potoki pasażerskie, dzierżawimy dodatkowe wagony. Inne koleje też tak robią". Wszyscy pewnie pożyczają od wszystkich. Polacy od Czechów, Czesi od Niemców a Niemcy pewnie od Polaków Very Happy Powiedzcie mi co się dzieje w Czechach, że oni mogą pożyczyć 50 wagonów w pełni sezonu i dalej normalnie funkcjonować? Czy w Czechach ludzie latem przestają jeździć pociągami? Pytam zupełnie poważnie bo nie wiem jak to funkcjonuje. Kolega DarekP wcześniej pisał, że Czesi morza swojego nie mają to w sezonie może być z tego powodu spadek liczby chętnych na przejazd. Czy to jest ten powód? A może właśnie dlatego powinni mieć większe zapotrzebowanie bo ludzie chcą jechać nad to morze za granicę? Cały rok wagony jeżdżą i są pełne a nagle latem 50 jest zbędnych nikt z nich nie korzysta? Latem Czesi przestają dojeżdżać do pracy czy gdziekolwiek tam gdzie jeżdżą całą resztę roku? Coś mi tu nie gra w tej logice. U nas latem więcej osób jeździ a wystarczy zjechać kilka równoleżników w dół i sytuacja diametralnie się odwraca. Wcale bym się nie zdziwił gdyby utrzymywali taką rezerwę właśnie pod kątem zarobku na ich wynajmie (czyt. wypożyczanie IC skoro i tak wiedzą, że wygrają przetarg).
Beatrycze - 21-06-2017, 12:27
Temat postu:
PKP IC zabezpiecza na wakacje dodatkowe wagony. Na tory nie wyjedzie jednak 10 ezt.

Okres wakacyjny wiąże się zawsze ze wzmożonymi podróżami. W tym czasie znacząco wzrasta liczba podróżnych korzystających z kolei. Podkomisja stała ds. transportu kolejowego i poczty postanowiła sprawdzić PKP Intercity, jak wygląda przygotowanie przewoźnika do tego trudnego okresu. – Myślą przewodnią dzisiejszego spotkania jest zaprzeczenie powiedzeniu, że mądry Polak po szkodzie – rozpoczął Piotr Król, przewodniczący komisji.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-ic-zabezpiecza-na-wakacje-dodatkowe-wagony-na-tory-nie-wyjedzie-jednak-10-ezt-82246.html
Beatrycze - 22-06-2017, 13:26
Temat postu:
PKP Intercity ma ponad 800 niejeżdżących wagonów na bocznicach.

PKP Intercity deklaruje, że na chwilę obecną ma 1224 sprawne wagony osobowe do obsługi podróżnych. Celem jest jednak zwiększenie tej liczby. Jak wiadomo, spora część taboru PKP Intercity stoi obecnie nieużywana na bocznicach. Jarosław Oniszczuk, członek zarządu spółki, zadeklarował, że przewoźnik co do nich ma jednak poważne plany.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/ic-wreszcie-wyjmuje-wagony-z-krzakow-82260.html
DarekP - 28-06-2017, 19:49
Temat postu:
Oskar, w przypadku Czechów trzeba wziąć pod uwagę również fakt, że nakupili ostatnio sporo używanych wagonów od Austriaków, więc trochę tych słabszych się zwolniło.
oskar777 - 28-06-2017, 19:54
Temat postu:
DarekP napisał/a:
Oskar, w przypadku Czechów trzeba wziąć pod uwagę również fakt, że nakupili ostatnio sporo używanych wagonów od Austriaków, więc trochę tych słabszych się zwolniło.


Czyli jednak można jak się chce? 2 lata temu nam pożyczali, rok temu i w tym roku. Z każdym rokiem coraz więcej.
DarekP - 28-06-2017, 22:02
Temat postu:
Jest szansa, aby w przyszłym roku lub za dwa lata takiej potrzeby już nie będzie, bo ilość wagonów czynnych ma się zwiększyć o 250 sztuk.
Sprawa druga to opóźnienie w dostawie 16 szt. rowerowek z Newagu, ktore miały być gotowe do końca I kwartału tego roku.
oskar777 - 28-06-2017, 22:40
Temat postu:
Ten brak 16 sztuk rowerówek powoduje konieczność pożyczania 50 osobówek?Very Happy Wagony stoją i czekają. Wystarczyło nie zwlekać z ich przeglądami.
Rafel - 29-06-2017, 08:50
Temat postu:
Newag 16 sztuk przerabia 111A na bez przedziałowe ale to zdaje się do końca tego roku ma na to czas Rolling Eyes
DarekP - 29-06-2017, 10:32
Temat postu:
Ja znam stan na czas podpisania umowy, był tez oficjalny komunikat Newagu. A, że każda modernizacja się ostatnio przeciąga, to fakt, ale koniec roku, to coś za długo mi sie wydaje.
Do końca roku, to się FPS miał uwinąć z naprawami 144A, ale też się spodziewam obsuwy.

Oskar, zbyt łatwo Ci przychodzi krytykowanie. Popatrz na to tak - przykład z życia.
Przetarg na wykonanie naprawy P4 wagonu restauracyjnego ogłoszono w listopadzie 2015, wagon wyjechał na tory w marcu 2017. A sama naprwa to np. 60 dni. Tyle to normalnie trwa. A sama naprawa na poziomie P5 to nawet prawie rok schodzi dla pierwszej sztuki, a ile jeszcze cały proces przetargowy.

Sprawa druga to pieniądze - jeżeli nie masz zabezpieczonych pieniędzy w budżecie, to nawet przetargu nie ogłosisz, choć wiesz, że wagon potrzebuje przeglądu, ale np. skarb państwa oczekuje od spółki wykazania zysku.
Nic nie jest czarno-białe.
oskar777 - 29-06-2017, 11:40
Temat postu:
Ja to oceniam z perspektywy laika- to fakt. Ale naprawdę nie idzie ogłosić przetargu np. w 2013 roku kiedy przegląd dla wagonu wypada w 2015? Znając życie to go ogłaszają już po fakcie ale mogę się mylić. Nie rozumiem tylko dlaczego u nas wagony stoją w krzakach z powodu niedopuszczenia do ruchu a Czesi są w stanie pożyczać nam 50 sprawnych wagonów. Znowu u nich można a u nas nie. Oni mają swoje z przeglądami i jeszcze zapas na tyle duży, że są w stanie pożyczyć. U nas zawsze są jakieś problemy z czymkolwiek. Na wynajem wagonów pieniądze są, na naprawę podobno nie ma:) Pożyczanie co roku wychodzi taniej? To może lepiej cały tabor przekazać Czechom i od nich wynajmować cały czas.
Beatrycze - 03-07-2017, 13:19
Temat postu:
Newag przetestował zmodernizowane przez siebie wagony PKP Intercity.


JanuszJG - 04-07-2017, 10:29
Temat postu:
Od stycznia do maja 465 razy ezt-y zastąpione wagonami

Jak wynika z informacji publikowanych przez PKP Intercity w okresie od 1 stycznia do 31 maja br. przewoźnik z przyczyn technicznych zastąpił składami wagonowymi łącznie 465 pociągów kategorii IC, uruchamianych zgodnie z rozkładem elektrycznymi zespołami trakcyjnymi.

Więcej: http://inforail.pl/od-stycznia-do-maja-465-razy-ezt-y-zastapione-wagonami_more_96265.html
Victoria - 07-07-2017, 16:29
Temat postu:
Wykonawcy: Oczekiwania PKP IC zbyt wygórowane w stosunku do ceny.

Przewoźnik PKP Intercity po raz kolejny boryka się z problemami zapewnienia wystarczającej liczby wagonów do obsługi wakacyjnego szczytu przewozowego. Za opóźnienia w realizowaniu postępowań na modernizacje wagonów spółka obarcza winą wykonawców. Ci jednak tłumaczą, że tak nie jest.

W te wakacje miało być lepiej, zapowiadało PKP Intercity. Jednak po raz kolejny nie obyło się bez wsparcia czeskich kolegów w postaci wypożyczenia 50 wagonów. Również z własnym taborem nie jest do końca dobrze, bo przewoźnik nie rozstrzygnął lub unieważnił część przetargów z 2016 roku. Winą za taki stan rzeczy obarcza wykonawców. Przede wszystkim PKP Intercity zarzuca firmom, że opóźnienia w rozstrzyganiu przetargów są spowodowane składaniem ofert o wartościach znacznie przekraczających wysokość środków finansowych zaplanowanych przez zamawiającego.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/wykonawcy-oczekiwania-pkp-ic-zbyt-wygorowane-w-stosunku-do-ceny-82505.html
DarekP - 20-07-2017, 10:48
Temat postu:
Podsumowując ostatnie przetargi na modernizacje wagonów, kwoty przekraczają budżet o nieco ponad 15%.
Intercity w ostatnich 4 przetargach , łącznie z opcjami, chce zmodernizować 335 wagonów, wśród których są zarówno bezprzedziałowe, jak i przedziałowe dwójki, wagony 1/2 klasy oraz tzw. wagony Combi, mające w sobie wszystkie specjalne funkcje, czyli przewóz osób na wózkach inwalidzkich, przedział dla rodziców z dziećmi, obsługi pociągu, rowerów, większego bagażu oraz strefy automatów z żywnością.
Budżet Intercity na całość to nieco ponad 1 245 mln zł brutto, najtańsze oferty wykonawców na nieco ponad 1 439 mln brutto.
Cena modernizacji pojedynczego wagonu dojechała już z 3,5 mln do prawie 5,2 mln w przypadku wagonów Combi. To jest coraz bliżej ceny nowych wagonów.
Poczekamy teraz, co postanowi Intercity, bo strategię najwyższy czas realizować, zanim nastąpi spiętrzenie przed końcem perspektywy i powtórzy się to, co w 2015.


Przy okazji jeszcze filmik z testu kolejnych modernizowancyh wagonów - tym razem 144A testuje FPS.


Taurus - 22-07-2017, 06:59
Temat postu:
Jesteś pewny, 5,2 mln PLN za modernizację jednego wagonu ?
DarekP - 23-07-2017, 20:38
Temat postu:
Tak, prosze szanownego Pana. Przy czym są to ceny brutto, w pewnych okresach podawano ceny netto, gdyż taką de facto wartość otrzymuje wykonawca, ale zamawiający płaci w pewnym sensie brutto.

Ceny napraw wagonów na poziomie 5, z głębokimi modernizacjiami, zaczynają się od 3,5 mln, wagony nietypowe, czyli np. 1/2 klasy - już powyżej 4 mln, w przypadku wymiany wózków na nowe - powyżej 4,5 mln, a w najbardziej drogiej wersji, chodzi o nową funkcję wagonów - Combi i do tego na nowych wózkach mamy prawie 5,2 mln za sztukę.

Czekam więc z niecierpliwością na oferty w przetargu na nowe wagony, które dadzą odpowiedź, czy warto jeszcze modernizować wagony ponad 30 letnie. Myślę, że jeszcze tak, bo Interity ma te kilkaset wagonów z zbyt słabym standardzie,a nowe wagony jakiś czas temu kosztowały OIDP powyżej 6 mln za sztukę. Na kilkuset wagonach to jednak kilkaset milionów oszczędności na teraz, bo nowe wah=gony na pewno pożyją dłużej.
Taurus - 24-07-2017, 09:24
Temat postu:
No to jestem w szoku. Modernizacja 3 wagonów kosztuje więcej niż nowy Dragon.
Okazuje się też że zakup składu Pendolino wcale nie jest ekonomicznie nie uzasadniony bo modernizacja 16 wagonów jest tyle wart co jeden skład Pendolino.
DarekP - 25-07-2017, 09:04
Temat postu:
Gamy kosztowały po 10 mln, dość droga modernizacja EU07 do EU07A podobno rzędu 7 mln.
Dlatego zwracam uwagę od dłuższego czasu, że problem wagonów na bocznicach nie jest taki prosty do rozwiązania. Niedługo pojawią się oferty na nowe wagony, porównamy ile będa chcieli wykonawcy.
MarioWierszyk - 19-08-2017, 23:01
Temat postu:
Dwa lata temu i więcej podróżując pociągami InterCity przez Strzelce Opolskie było dużo miejsca, przez co był duży komfort. Teraz w wagonach jest coraz mniej miejsc, a zamiast przybywać coraz więcej nowych wagonów, jest ich coraz mniej, a w ich miejscu pojawiają się stare TLK. Inwestując w poprawę komfortu podróży, jakość podróżowania powinna się poprawiać, a nie pogarszać.
Victoria - 22-12-2017, 17:39
Temat postu:
PKP Intercity nie wykluczają dalszych wypożyczeń taboru.

Rozważamy dalsze pożyczanie taboru – powiedział Jarosław Oniszczuk, członek Zarządu PKP Intercity. Chodzi o wagony i lokomotywy. Takie jednostki przewoźnik już pozyskiwał w ten sposób w przeszłości.

Więcej:
http://inforail.pl/pkp-intercity-nie-wykluczaja-dalszych-wypozyczen-taboru-_more_101436.html
turystka - 23-12-2017, 09:09
Temat postu:
Zastanawiają mnie duże opóźnienia startu pociągów IC w nowym RJ. Czy to już tabor zipie? Np dziś Mehoffer ze Szczecina godzinę opóźnienia, itd...
DarekP - 23-12-2017, 21:27
Temat postu:
Pomyśl sobie tak. Jeżeli pociąg jadący np. ze Szczecina do Przemyśla, ma na końcu trasy 15 minut na przejście składu/lokomotywy/obsługi na pociąg w przeciwnej relacji, a do tego dodasz remonty torów w połowie Polski, to jak może być inaczej?
Brak zapasowych lokomotyw składów powoduje, że jak jeden się spóźni, kolejny też wyjedzie w trasę z opóźnieniem. Najgorsze jest to, że Intercity monitoruje sytuację, ale od tego monitorowania nic się na razie nie polepszyło i opóźnione pociągi jeżdżą takk już drugi tydzień od wprowadzenia nowego rozkładu jazdy.
largo - 11-03-2018, 17:16
Temat postu:
505120-00 533-3 111Ap Bd 1984 odstawiony w na bocznicy

https://zapodaj.net/df5c49ab139a8.jpg.html
https://zapodaj.net/a05346ea18666.jpg.html

A tak wogóle to ten wagon przechodził jakąś naprawę główną?
PinKi - 11-03-2018, 18:13
Temat postu:
Nie przechodził, ale jak nasz Narodowy producent z Bydzi, łaskawie podpisze umowę na modernizację 83 wagonów, to za kilka, kilkanaście miesięcy, ujrzymy go jako bezprzedziałowca Very Happy
largo - 05-04-2018, 18:13
Temat postu:
Wagon 52 51 70-80 127-4 WLAB10o odstawiony w Lublinie
Nie wiedziałem ze ZNTK Nowy Sącz robił Naprawy Główne sypialnych wagonów z NRD

https://zapodaj.net/8b4d5a77a00ff.jpg.html
https://zapodaj.net/02ea167598227.jpg.html
krzychu12231 - 10-04-2018, 15:11
Temat postu:
Braki taborowe brakami, tego od ręki rozwiązać się nie da, ale zarządzanie taborem też leży i kwiczy. Przykład - co tydzień w poniedziałek rano jeżdżę TLK Zielonogórzaninem. Wg systemu rezerwacji wszystkie wagony 2 klasy z przedziałami 6-miejscowymi (za wyjątkiem nr 12, który jest łamańcem 1/2 klasy 112At). I zasadniczo tak jest, z tym, że wagony stałego, codziennego kursowania (10-14) to zazwyczaj 141A w wersji bez gniazdek, z otwartym systemem WC lub 6-miejscowe 111A o takiej samej charakterystyce, czasem pojawiają się także pojedyncze dwójki 8-miejscowe. Natomiast wagony stanowiące wzmocnienie weekendowe to zwykle 141A z gniazdkami, zamkniętym systemem WC i wyświetlaczami. W tym miejscu powstaje pytanie - skoro znacznie lepsze wagony stanowią wzmocnienie weekendowe, kursujące od czwartku wieczora do poniedziałku rana (a niektóre z wagonów tylko w niedzielę/poniedziałek), to co ten tabor robi w ciągu tygodnia? Stoi na torach odstawczych, podczas gdy znacznie gorsze wagony wożą podróżnych? Coś tu chyba jest nie po kolei. Jak dla mnie logiczne jest, że najlepszy tabor powinien kursować w podstawowych, całotygodniowych zestawieniach, a wagony gorsze powinny stanowić weekendowe wzmocnienia. A najlepiej, jakby owe wzmocnienia jeździły planowo na dwójkach 8-miejscowych, a wszystkie 6-miejscowe (z zachowaniem minimalnej, niezbędnej rezerwy) kursowały w składach podstawowych, codziennych.
Modus90 - 10-04-2018, 21:51
Temat postu:
PIC ma ogólnie braki wagonowe, które łata jak może; w internecie na YT krąży filmik o odstawionych wagonach w Olsztynce, do tego koło Gdyni i Leszna też stoi kupa wagonów....
JanuszJG - 11-04-2018, 08:12
Temat postu:
Warto jeszcze dodać do tego okolice stacji Wrocław Główny, gdzie również można spotkać odstawione wagony, nie zapominając o innych stacjach...
DarekP - 01-05-2018, 21:36
Temat postu:
W zeszłym roku przewoźnik informował, że ma na bocznicach około 1000 wagonów, nie posiadających świadectwa sprawności. Z tego w obecnej perspektywie UE planowana jest modernizacja 700 sztuk wagonów, więc można powiedzieć, że większością tych stojących wagonów będziemy jeździć kolejne 20 lat.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group