INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. lubuskie - Projekt rozkładu jazdy 2015/2016

pacy - 11-04-2015, 17:16
Temat postu: Projekt rozkładu jazdy 2015/2016
Jak w temacie projekt połączeń regionalnych na 2015/2016

http://bip.lubuskie.pl/56/Transport_kolejowy/
koki161 - 15-04-2015, 15:22
Temat postu:
Jeśli idzie o linię Zbąszynek-Zielona Góra-Zbąszynek, liczba połączeń regionalnych utrzyma się w tej samej liczbie, co oceniam pozytywnie, niemniej widzę też kilka niedobrych rozwiązań. Poniżej moje spostrzeżenia:

Malta z Poznania do Zielonej Góry dosyć wcześnie będzie jeździć, co oceniam pozytywnie, bo dzisiaj mamy taką sytuację, że ze Zbąszynka do Zielonej Góry jedzie pociąg REGIO o 6:17, po którym robi się dwuipółgodzinna luka do godz. 8:52, kiedy niemal obok siebie na Zieloną Górę jadą trzy pociągi (o 8:52 Malta, o 9:36 TLK Zielonogórzanin i o 10:23 REGIO z Gorzowa), tym samym żaden z tych trzech składów nie cieszy się aż tak wielką frekwencją, jaką mógłby się cieszyć.

Gęśnik z Poznania do Nowej Soli powinien zachować swoją godzinę, którą ma teraz, czyli wyjazd przed 11:00 ze stolicy Wielkopolski, a nie o godz. 12:00, tym samym pociąg w relacji przeciwnej do Poznania powinien wyjeżdżać jak dotychczas, tj. ok. godz. 14:00. Godzina 14:40 to - moim zdaniem - zbyt późno. Raczej byłbym za tym, aby pociąg REGIO do Gorzowa cofnąć o 20 minut, żeby wyjeżdżał ok. 15:20 (tak, jak to miało miejsce w rozkładzie 2013/2014).

Trochę szkoda, że dwa wieczorne pociągi REGIO do Zielonej Góry będą się dublować. O 20:14 ze Zbąszynka wyjeżdża pociąg z Gorzowa, a o 20:47 REGIO Łącza z Poznania. Najchętniej Łączę widziałbym godzinę później, ale wiem, że to niemożliwe, bo to skład, który po przyjeździe do Nowej Soli szybko przechodzi na pociąg relacji Nowa Sól-Rzepin.

Ostatni skład z Zielonej Góry do Zbąszynka, który jedzie właściwie po to, żeby na rano była jednostka do Zielonej Góry (odj. 5:20), przez to dzień w dzień wozi powietrze, znów chyba będzie obsługiwany linkiem.

Co ciekawe, godzina przejazdu pociągów na odcinku Poznań Gł.-Zbąszynek-Poznań Gł. wynosi równą godzinę, czyli o 15 minut szybciej niż teraz. Ewidentnie rozkład pisanym pod impulsy, ale.. ich będziemy mieli tylko dwa, jeśli któryś wypadnie z obiegu (a od listopada, kiedy na razie jeździ tylko jeden impuls, zdarza się, że jakiś czas nie ma go wcale na linii), kurs będzie prowadzony kiblem, co automatycznie będzie powodowało opóźnienie pociągu, bo EN57 w godzinę tego odcinku nie pokona.
krzychu12231 - 05-05-2015, 15:39
Temat postu:
Orientuje się ktoś może jakie pociągi dalekobieżne TLK/IC/EIC są planowane na odcinku Zielona Góra - Poznań?
koki161 - 05-05-2015, 22:48
Temat postu:
Co do pociągów w kierunku stolicy, była o tym mowa w wątku ogólnopolskim dot. przyszłego rozkładu jazdy. Nie pamiętam dokładnie, a też nie chce mi się przeszukiwać wątku, więc z tego, co pamiętam, ktoś wspominał, że planuje się TLK Gałczyński(?) w miejsce Zielonogórzanina (grupa wagonów do/z Szczecina łączone w Poznaniu) oraz zachowanie tak jak dotychczas EIC Lech. Nie było w wykazie Podlasiaka. Nie wiem, jak z Bachusem, ale wydaje mi się, że skład ten się zachowa. Mogę się jednak mylić, zastrzegam
Sunseed - 06-05-2015, 21:32
Temat postu:
krzychu12231 napisał/a:
Orientuje się ktoś może jakie pociągi dalekobieżne TLK/IC/EIC są planowane na odcinku Zielona Góra - Poznań?


EIC Lech Zielona Góra - Warszawa odj. 5:59
TLK Mamry Zielona Góra - Białystok odj. 8:38
TLK Bachus Zielona Góra - Gdynia odj. 10:48
TLK Malta Zielona Góra - Olsztyn odj. 12:38
TLK Gałczyński Zielona Góra - Poznań/Lublin odj. 15:38
TLK Zielona Góra - Poznań odj 18:38
koki161 - 06-05-2015, 22:13
Temat postu:
Mógłbyś podać źródło? Coś dużo tych pociągów, żeby nie napisać za dużo. I te nazwy coś nie takie. TLK Malta na pewno nie będzie (w sensie nazwy), bo taką nazwę nosi jeden z pociągów REGIO do Poznania (wyjazd z Zielonej Góry o 10:00). Biorąc pod uwagę, że ta TLK ma jeździć do Olsztyna, to raczej chodzi tu o Mamry, a pociąg do Białegostoku mógłby ewentualnie wtedy kursować jako Podlasiak. Gdyby tyle pociągów rzeczywiście ruszyło wraz z 13 grudnia 2015 r. byłoby fajnie, gdyby jeszcze TLK nie dublowały się z pociągami REGIO, np. o 15:38 w kierunku Zbąszynka wychodzi TLK, by po 6 minutach wystartował pociąg REGIO, po którym powstanie ok. 3-godzinna przerwa. O 18:38 wychodzi bliżej niezidentyfikowana TLK, gdy o 18:35 zaplanowany jest pociąg REGIO do Gorzowa?

Wyjazdy wg tych danych z Zielonej Góry w kierunku st. Zbąszynek:
5:59 EIC Lech do Warszawy
6:25 REGIO do Gorzowa
7:00 REGIO Łącza do Poznania
8:38 TLK do Białegostoku
10:00 REGIO Malta do Poznania
10:48 TLK Bachus do Gdyni
12:10 REGIO do Gorzowa
12:38 TLK do Olsztyna
14:40 REGIO Gęśnik do Poznania
15:38 TLK Gałczyński do Warszawy/Lublina
15:44 REGIO do Gorzowa
18:35 REGIO do Gorzowa
18:38 TLK do Poznania
19:30 REGIO Rusałka do Poznania
21:25 REGIO do Zbąszynka

Gdyby jeszcze sensowniej ułożyć rozkład godzinowo, wiem, to trudne, ale może się da. Przydałaby się na przykład nocny pociąg TLK na tej trasie.

PS Mógłbyś podać godziny przyjazdów do Zielonej Góry wskazanych połączeń spółki PKP Intercity?
Sunseed - 06-05-2015, 22:48
Temat postu:
Lech 20:00, Mamry 19:20, Bachus 17:20, Malta 15:20, Gałczyński 12:20, TLK z Poznania 9:20.

Co do nazwy TLK Malta, będzie zmieniona na jakąś inną. Białystok jest jednoznacznie nazwany Mamry.
krzychu12231 - 07-05-2015, 11:13
Temat postu:
Dzięki za info Smile faktycznie sporo tego, niestety obawiam się że spora część tego zarysu może nie dotrwać grudnia, zobaczymy. Stawiam, że wieczorny TLK Zielona Góra - Poznań jeśli ruszy to będzie to pociąg kursujący w piątki i zwłaszcza niedziele (wtedy kiedy Zielonogórzanin jeździ nabity), w pozostałe dni kursowanie takiego pociągu ma moim zdaniem niewielki sens.
Pytanie jeszcze takie, jeśli Kolega posiada zarys wraz ze stacjami pośrednimi - czy te TLK wg stanu na chwilę obecną mają mieć postój u mnie w Babimoście? Do tej pory niby wszystkie TLK się zawsze zatrzymywały ale wiem, że różnie z tym może być Razz
jubikej - 07-05-2015, 11:29
Temat postu:
ta TLK do Poznania będzie pewnie mieć obieg z Bachusem.
Sunseed - 07-05-2015, 11:49
Temat postu:
krzychu12231 napisał/a:
Dzięki za info Smile faktycznie sporo tego, niestety obawiam się że spora część tego zarysu może nie dotrwać grudnia, zobaczymy.

Polityka firmy uległa zmianie, ale z doświadczenia wiem że zawsze jest wielkie hura a potem coś się ucina. Chociaż, rozkład wydaje się nawet realny.

krzychu12231 napisał/a:
Stawiam, że wieczorny TLK Zielona Góra - Poznań jeśli ruszy to będzie to pociąg kursujący w piątki i zwłaszcza niedziele.

Wpisany jest jako codzienny.

krzychu12231 napisał/a:
Pytanie jeszcze takie, jeśli Kolega posiada zarys wraz ze stacjami pośrednimi - czy te TLK wg stanu na chwilę obecną mają mieć postój u mnie w Babimoście?

Wszystkie, łącznie z EIC. Wszystkie TLK z równymi odjazdami XX:14 w strone Poznania.
krzychu12231 - 09-05-2015, 17:39
Temat postu:
Dzięki raz jeszcze Smile Jak idzie o TLK to mnie to bardzo cieszy, jednak co do EIC to mam nadzieję, że z tego zrezygnują, bo jego postój w Babimoście zakrawałby już z lekka na skandal Razz
pacy - 16-09-2015, 16:01
Temat postu:
Z tego co udało mi się dzisiaj podejrzeć z zarysu rozkładu jazdy na 2015/16 jaki przez chwilę był dostępny na stronie rozkładu jazdy PLKi to pociągi PKP Intercity z/do Gorzowa wyglądają tak:

7:01 IC Osterwa do Krakowa przez Poznań, Ostrów z wagonami do Warszawy łączonymi w Krzyżu z TLK Noteć ze Szczecina do Warszawy przez Piłę, Bydgoszcz, powrót z Krakowa/Warszawy o 20:59.

15:23 TLK Moniuszko do Warszawy przez Piłę, Bydgoszcz, z Warszawy 6:30 w Gorzowie 13:09.

23:30 TLK Aurora do Warszawy przez Poznań, tutaj łączenie ze składem z Kudowy/Wrocławia do Warszawy. Przyjazd z Warszawy o 5:37 .


Z tego wychodzi ewentualny obieg nowej spalinowej GAMY, która ma trafić do Krzyża :
Krzyż 4:31 TLK Aurora 5:37 Gorzów 7:01 IC Osterwa 7:50 Krzyż 8:06 TLK Noteć 8:54 Piła 11:30 TLK Moniuszko 12:15 Krzyż 12:17 TLK Moniuszko 13:09 Gorzów 15:33 TLK Moniuszko 16:20 Krzyż 16:22 TLK Moniuszko 17:06 Piła 19:01 TLK Noteć 19:50 Krzyż 20:05 IC Osterwa 20:59 Gorzów 23:30 TLK Aurora 0:18 Krzyż .
krzychu12231 - 16-09-2015, 20:36
Temat postu:
A dla Zielonej Góry w kierunku Poznania, również na podstawie tego, co wczoraj wieczorem i dzisiaj rano było dostępne na stronie PLKi, mają być: EIC Lech do Warszawy krótko po 6 rano (na szczęście z planowanego w marcowym projekcie postoju w Babimoście zrezygnowali Very Happy ), TLK Bachus do Gdyni po godzinie 8, TLK Ukiel do Olsztyna jak dobrze pamiętam ok. godziny 12, między 15 a 16 ma być TLK Gałczyński do Warszawy oraz przed 19 TLK Dionizos do Warszawy. Przyjazd do ZG odpowiednio: Dionizos po godzinie 10, Gałczyński po 12, Ukiel po 15, Bachus po 19 i Lech ok. 20.

Ogólnie dodatkowe połączenie TLK cieszy patrząc z punktu widzenia pasażera, trochę szkoda Podlasiaka, bo była to jednak ekonomiczna alternatywa dla EIC, teraz owszem, będzie można pojechać do Poznania Bachusem, ale dalej do Warszawy zostaje EIC Mewa, tak samo powrót. No ale cóż, na to wpływu nie mamy.

Zastanawia mnie natomiast sens jednoczesnego istnienia Gałczyńskiego i Dionizosa, oczywiście jak pisałem wcześniej z punktu widzenia pasażera zawsze większa liczba połączeń jest lepsza, niemniej biorąc pod uwagę to, że obecnie Zielonogórzanin, zwłaszcza w kierunku ZG od Poznania jest raczej muchowozem, to przy 2 pociągach jadących w tej samej relacji w odstępie 2 godzin frekwencja może być tragiczna... obym się mylił.

Poza tym zauważyłem, że 3 kursy Nowa Sól/Zielona Góra - Poznań oraz 2 w kierunku przeciwnym są wytrasowane na odcinku Zbąszynek - Poznań jako przyspieszone, przez co trasę ZG - Poznań pokonają w czasie ok. 1:35h. Moim zdaniem pomysł dobry, zwłaszcza w kwestii porannego Regio do Poznania.
turystka - 16-09-2015, 23:08
Temat postu:
O 7:01 powinien być TLK z Gorzowa do W-wy przez Bydgoszcz z wagonami do Krakowa. I znów ze Szczecina do W-wy przez Piłę dwukrotnie zmieniał loka. Po za tym cienko widzę (czasowo) przełączanie wagonów na ruchliwych trasach.
koki161 - 20-09-2015, 20:16
Temat postu:
Niestety dopiero dziś przeczytałem, że udostępniono na chwilę przyszłoroczny rozkład jazdy, więc nie udało mi się go przejrzeć. Czy jest tu ktoś, komu udało się pobrać plakatowy rozkład dla stacji Zielona Góra i Zbąszynek i mógłby się nimi podzielić? Będę wdzięczny
pacy - 20-09-2015, 21:19
Temat postu:
Plakatowych rozkładów dla poszczególnych miast nie było. Tylko można było sprawdzić rozkład jazdy od... do.
koki161 - 24-09-2015, 00:15
Temat postu:
Z majowych założeń wynika, że jednej pary TLK jednak nie będzie (tej białostockiej).
krzychu12231 - 24-09-2015, 00:35
Temat postu:
A Olsztyn ma niby jeździć o 30 kwietnia.

[ Dodano: 29-09-2015, 15:57 ]
Rozkład znów pojawił się na rozklad.plk-sa.pl

Olsztyn jednak codziennie. Ale bawi mnie co innego - zobaczcie na czas jazdy Regio i TLK na odcinku Poznań - Zbąszynek:

Regio Malta - 0:58h
Regio Gęśnik - 0:56h
Regio Rusałka - 1:05h
Regio Łącza - 1:05h

A teraz TLK:
TLK Dionizos - 1:12h
TLK Gałczyński - 0:56h
TLK Ukiel - 1:21h
TLK Bachus - 1:05h

Co to ma być?? Celowy zamach na ofertę TLK?? Żeby było jasne - TLK Ukiel nie koliduje z żadnym EIC żeby musiał go gdzieś na trasie przepuszczać.
ostbahn1 - 29-09-2015, 20:17
Temat postu:
Z rozkładu plakatowego dla stacji Gorzów:
7:01 IC Osterwa do Krakowa, niestety przez Ostrów, nie Wrocław
8:59 Arriva do Berlina Licht Very Happy
15:33 TLK Moniuszko do Warszawy (niestety przez Piłę i Bydgoszcz)
19:10 Arriva do Torunia Wsch
22:30 Aurora do Warszawy przez Poznań

Chyba ten Osterwa ma mieć wagony do Warszawy, jadące też przez Piłę i Bydgoszcz. Ogólnie duże zmiany. Niestety Osterwa nie przez Wrocław i dzienne do Warszawy nie przez Poznań. Natomiast w Arrivę jeszcze nie mogę uwierzyć.
koki161 - 29-09-2015, 23:18
Temat postu:
krzychu12231 napisał/a:
A Olsztyn ma niby jeździć o 30 kwietnia.

[ Dodano: 29-09-2015, 15:57 ]
Rozkład znów pojawił się na rozklad.plk-sa.pl

Olsztyn jednak codziennie. Ale bawi mnie co innego - zobaczcie na czas jazdy Regio i TLK na odcinku Poznań - Zbąszynek:

Regio Malta - 0:58h
Regio Gęśnik - 0:56h
Regio Rusałka - 1:05h
Regio Łącza - 1:05h

A teraz TLK:
TLK Dionizos - 1:12h
TLK Gałczyński - 0:56h
TLK Ukiel - 1:21h
TLK Bachus - 1:05h

Co to ma być?? Celowy zamach na ofertę TLK?? Żeby było jasne - TLK Ukiel nie koliduje z żadnym EIC żeby musiał go gdzieś na trasie przepuszczać.

Tam nie tylko dziwi długi czas jazdy TLK, ale wiele innych składów. Przykładowo Koleje Wielkopolskie średnio na odcinku Zbąszynek-Poznań Gł. potrzebują ok. 1 godziny 5 minut, ale są składy, które jadą ok. 1 godziny 15 minut, czyli jak obecne pociągi Przewozów Regionalnych. Mistrzem w tej kwestii jest pociąg osobowy 17323 rel. Kutno-Zbąszynek: z Poznania odj. 13:15, Zbąszynek przyj. 14:49 (1 h 34 min!), który po drodze też niczego nie przepuszcza, zresztą nawet gdyby, to podróż i tak nie trwałaby tyle czasu!

Cieszy wzrost (jeszcze większy!) połączeń na linii Zbąszynek-Poznań, ale jest coś, co – delikatnie mówiąc – jest średnio udanym pomysłem. Mowa o przesunięciu pociągu REGIO „Gęśnik” z Poznania o 10:40 na godz. 12:00. Skład o 10:40 cieszył się dużą frekwencją, więc w tym miejscu widziałbym jeśli nie PR do Nowej Soli, to chociaż KW do Zbąszynka, a tak co mamy? TLK „Ukiel” o 10:37 do Zielonej Góry, potem KW do Zbąszynka o 11:45, po którym 15 minut później(!) jedzie PR „Gęśnik” do Zbąszynka i dalej do Nowej Soli. Po co to dublowanie się Kolei Wielkopolskich i Przewozów Regionalnych? Rozumiem, że te spółki konkurują między sobą, ale to powinna być zdrowa konkurencja, zwłaszcza że jeśli podróżny ma wybór jechać z Poznania na Zbąszynek Kolejami Wielkopolskimi lub Przewozami Regionalnymi, wybierze raczej tę pierwszą spółkę.
krzychu12231 - 30-09-2015, 12:04
Temat postu:
Długi czas jazdy wszystkich pociągów, które nie zaczynają biegu w Poznaniu się chyba wyjaśnił - zwróć uwagę, że każdy postój dowolnego pociągu jest wpisany na każdej stacji 0 min, natomiast TLK oraz ten KW z Kutna mają dłuższy postój w Poznaniu, który w rozkładzie został uwzględniony w czasie jazdy na odcinku Poznań Główny - pierwsza następna stacja (po prostu godzina odjazdu z Poznania Głównego jest wpisana ta sama co godzina przyjazdu, a czas jazdy do najbliższej stacji jest wydłużony o czas postoju).

Co go Gęśnika - może dlatego został przesunięty, że o 10:37 jedzie TLK Gałczyński do Zielonej Góry. Jakby nie patrzeć, połączenie o tej porze jest zachowane, oczywiście taryfa już całkiem inna i mniejsza liczba postojów.
koki161 - 30-09-2015, 20:02
Temat postu:
Nie zmienia to faktu, że dublowanie się pociągu osobowego z pociągiem REGIO „Gęśnik” w samo południe jest chybionym pomysłem. Sugerowałbym raczej, aby pociąg Kolei Wielkopolskich przesunąć o godzinę na 10.45 (w miejsce obecnie kursującego „Gęśnika”), gdyż dublowanie się tego typu składu z pociągiem PKP Intercity jest mniej szkodliwe.
krzychu12231 - 01-10-2015, 01:32
Temat postu:
A takie rozwiązanie to w pełni popieram Smile
koki161 - 01-10-2015, 15:34
Temat postu:
Nanieśli stosowne korekty co do godzin odjazdów. Co ciekawe (wciąż wypowiadam się bardziej o linii wielkopolskiej, bo mówię o pociągach Zbąszynek-Poznań), zastanawia mnie liczba połączeń ze Zbąszynka do Poznania i z powrotem, które obsługiwać będą Koleje Wielkopolskie. Chodzi o to mianowicie, że ze Zbąszynka w kierunku Poznania wychodzić będzie w zwykły dzień roboczy 14 pociągów KW, podczas gdy w relacji przeciwnej w taki sam dzień kursować będzie 12 pociągów, czyli o 2 mniej.

A’propos postoju „Lecha” w Babimoście – niby takowego nie ma, ale ten poranny z Zielona Góry do Warszawy choćby na chwilę będzie musiał zatrzymywać się właśnie w Babimoście, ponieważ na tej stacji będzie miał zaplanowaną mijankę z REGIO Gorzów Wielkopolski – Zielona Góra.
krzychu12231 - 01-10-2015, 15:43
Temat postu:
Lech nie będzie się musiał zatrzymać, szynobus przyjedzie wcześniej i będzie oczekiwał na torze 2 przy peronie 1 na przelot Lecha po torze 1 przy peronie 2 bez zatrzymania Smile (choć na tą chwilę na plakacie jest wpisane, że Regio będzie z peronu 2, ale to się na 100% zmieni).
W ogóle nie wiem, kto ten postój wymyślił i po co, ale dobrze, że pomysł upadł, bo choć sam bym pewnie kilka/kilkanaście razy z tego pociągu skorzystał, to uważam za przesadę zatrzymywać Lecha na takich stacjach, to ma być pociąg ekspresowy z ograniczoną liczbą postojów i tak powinno zostać.

Natomiast co do KW - możliwości jest kilka - albo niektóre składy pojadą w podwójnej trakcji, a wracać będą osobno, albo też po prostu terminy kursowania niektórych z tych 14 się wykluczają, o czym PLK jeszcze nie napisała i pojawi się to później.
jajo31 - 01-10-2015, 16:13
Temat postu:
ostbahn1 napisał/a:
Z rozkładu plakatowego dla stacji Gorzów:
7:01 IC Osterwa do Krakowa, niestety przez Ostrów, nie Wrocław
8:59 Arriva do Berlina Licht Very Happy
15:33 TLK Moniuszko do Warszawy (niestety przez Piłę i Bydgoszcz)
19:10 Arriva do Torunia Wsch
22:30 Aurora do Warszawy przez Poznań

Chyba ten Osterwa ma mieć wagony do Warszawy, jadące też przez Piłę i Bydgoszcz. Ogólnie duże zmiany. Niestety Osterwa nie przez Wrocław i dzienne do Warszawy nie przez Poznań. Natomiast w Arrivę jeszcze nie mogę uwierzyć.

Aurora 23:30,rozkład najlepszy dla Gorzowa od lat,no ale zawsze muszą coś spieprzyć(brak porannego połaczenia do Wawy przez Poznań)mogli zostawić porannego "Gorzowiaka" i byłoby ok,mnie ciekawi czy gama pociagnie od grudnia te sklady
koki161 - 01-10-2015, 16:44
Temat postu:
Lech nie będzie się musiał zatrzymać, szynobus przyjedzie wcześniej i będzie oczekiwał na torze 2 przy peronie 1 na przelot Lecha po torze 1 przy peronie 2 bez zatrzymania Smile

No tak, wystarczy, że REGIO przyjedzie jako pierwszy, czego, nie wiedzieć czemu, nie założyłem!
jajo31 - 05-10-2015, 11:15
Temat postu:
Wczoraj jechałem wieczornym regio Gorzów-Zielona Góra-obłozenie masakryczne ponad 100%-w ubiegłym roku kilka razy tez nim jechałem i nie było wiecej niż 50 %,czyli wreszcie pasazerowie przekonali się do tego połaczenia,w szczególnosci na odcinku Gorzów-Miedzyrzecz-cena 6zł robi swoje-busiarze dostali w kość...
turystka - 05-10-2015, 22:26
Temat postu:
Osterwa przez Ostrów i Częstochowę. I bardzo dobrze. Do Wrocławia PR-y z Zielonej Góry. Z Gorzowa jedna przesiadka.
jajo31 - 06-10-2015, 12:30
Temat postu:
turystka napisał/a:
Osterwa przez Ostrów i Częstochowę. I bardzo dobrze. Do Wrocławia PR-y z Zielonej Góry. Z Gorzowa jedna przesiadka.

Hej nie wiesz jak to będzie z Osterwą w Krzyżu? Będą jakieś wagony dołanczane do Noteci z Szczecina w kierunku Wawy?
sZakOOu - 07-10-2015, 11:51
Temat postu:
Z Gorzowa do Berlina pojedziemy bez przesiadek

"- Mamy potwierdzenie od prezesa Przewozów Regionalnych, że spółka jest gotowa do zrealizowania połączenia bezpośredniego Gorzów-Berlin. (...) Bezpośrednie połączenia transgraniczne będą realizowane od początku 2016 roku. Będzie to możliwe także dzięki decyzji zarządu województwa sprzed kilku lat o zakupie szynobusów z homologacją transgraniczną. "

Z Gorzowa do Berlina pojedziemy bez przesiadek - serwis UMWL

Już ja to widzę, jak Pesa dostarczy im homologację do końca roku. Very Happy Dopiero co NEB (Niederbarnimer Eisenbahn) słowami rzecznika informował, o opóźnieniu w dostawie pojazdów z Bydgoszczy...
jajo31 - 07-10-2015, 12:31
Temat postu:
Przeczytałem że od 1 stycznia 2016 ruszy połączenie PR do Berlina,będzie to 1 z obecnych pociagów na trasie Krzyż-Kostrzyn z przedłuzeniem do Berlina,pociag z Gorzowa pojedzie z rana powróci wieczorem? To co z połączeniem ARRIVY które jest w nowym rozkładzie od grudnia i też ma do Berlina być rano i powrót wieczorem?
sZakOOu - 07-10-2015, 13:01
Temat postu:
Cóż, PR Zielona Góra musi mieć jakiś dobry deal z UMWL, że są tak faworyzowani.

Moim zdaniem jest to wybieg, by nie współfinansować pociągów Arrivy. A PRy do Berlina i tak nie pojadą, bo nie będą miały czym. Poza tym potrzebują partnera po stronie niemieckiej, który skład przejmie do Berlina. DB Regio na to nie pójdzie, bo nie będzie dublować pociągu siostrzanej spółki Arrivy. Very Happy

Takie przedwyborcze pie#$@%nie lubuskiego...
pacy - 07-10-2015, 20:20
Temat postu:
jajo31 napisał/a:
turystka napisał/a:
Osterwa przez Ostrów i Częstochowę. I bardzo dobrze. Do Wrocławia PR-y z Zielonej Góry. Z Gorzowa jedna przesiadka.

Hej nie wiesz jak to będzie z Osterwą w Krzyżu? Będą jakieś wagony dołanczane do Noteci z Szczecina w kierunku Wawy?


Na razie wygląda na to, że oba składy w Krzyżu zamienią się lokomotywami?
sZakOOu - 09-10-2015, 18:18
Temat postu:
Trochę więcej informacji w kwestii połączeń Zielona Góra - Jelenia Góra i wjazdu do Görlitz.

Pociągi z Zielonej Góry wjadą do Görlitz, ale nie wszystkie...
krzychu12231 - 10-10-2015, 22:47
Temat postu:
Skoro szynobus relacji Zielona Góra - Jelenia Góra ma jechać przez Görlitz, to ciekawe jak będzie wyglądała kwestia biletów na tym odcinku dla osób jadących do Niemiec jak i osób które tylko przejadą przez Niemcy. Ktoś coś wie na ten temat?
MK_Wro - 10-10-2015, 23:02
Temat postu:
Ja bym się nie rozpędzał z tymi "przelotowymi" wjazdami do Görlitz z JG/ZG. Na razie w miarę pewny jest tylko kurs z Wrocławia.
bert - 10-10-2015, 23:27
Temat postu:
Być może tak jak CD traktuje stację Głuchołazy w tranzycie przez Polskę
krzychu12231 - 10-10-2015, 23:37
Temat postu:
bert, a mógłbyś przybliżyć jak to w tamtym przypadku funkcjonuje? Bo tak się składa, że nie mam pojęcia Smile
Anonymous - 11-10-2015, 07:42
Temat postu:
Po prostu zwykła taryfa kilometrowa, bez żadnych transgranicznych dopłat. Nie widzę tego inaczej - jak można na siłę komuś wciskać dopłaty za przekraczanie granicy, jeśli planuje podróż na odcinku krajowym.
krzychu12231 - 11-10-2015, 11:40
Temat postu:
No OK, tylko co zrobić z pasażerem, który kupi bilet do pierwszej stacji do której pociąg dojeżdża po powrocie do Polski a zechce wysiąść za granicą? Razz Każdy jest sprawdzany? Bo biorąc pod uwagę przejściówkę za 10zł to oszczędność by była jednak spora...
Gaspares - 11-10-2015, 13:58
Temat postu:
Czy to oznacza, że osobówki nie będą już jeździć po łącznicy ze Zgorzelca Miasto do Jerzmanek?
Anonymous - 11-10-2015, 23:17
Temat postu:
krzychu12231 napisał/a:
No OK, tylko co zrobić z pasażerem, który kupi bilet do pierwszej stacji do której pociąg dojeżdża po powrocie do Polski a zechce wysiąść za granicą? Razz Każdy jest sprawdzany? Bo biorąc pod uwagę przejściówkę za 10zł to oszczędność by była jednak spora...

Moim zdaniem nie będzie przejściówek, ot co. Kombinowanie będzie zbędne - płaci się za ilość km, jaką się planuje przejechać, a jeśli pociąg na trasie "zagląda" do Gorlitz, nie powinno to być brane pod uwagę.
bert - 12-10-2015, 00:23
Temat postu:
Być może tak jak CD traktuje stację Głuchołazy w tranzycie przez Polskę
W takim systemie stacja Gorlitz jest kolejnym punktem taryfowym na drodze przejazdu wg kilometrowej taryfy .Przekroczenie granicy nie ma znaczenia, przejazd odbywa się pociągiem tego samego przewoźnika
krzychu12231 - 12-10-2015, 18:04
Temat postu:
Dzięki za wyjaśnienie Smile i takie rozwiązanie, przynajmniej z punktu widzenia pasażera, byłoby chyba najlepsze.
pacy - 31-10-2015, 11:52
Temat postu:
jajo31 napisał/a:
turystka napisał/a:
Osterwa przez Ostrów i Częstochowę. I bardzo dobrze. Do Wrocławia PR-y z Zielonej Góry. Z Gorzowa jedna przesiadka.

Hej nie wiesz jak to będzie z Osterwą w Krzyżu? Będą jakieś wagony dołanczane do Noteci z Szczecina w kierunku Wawy?


Pojawiły się poprawki w rozkładzie z których wynika, że Osterwa z Gorzowa do Krakowa będzie miał wagony bezpośrednie do Warszawy przełączane w Krzyżu do Noteci ze Szczecina.
Natomiast Noteć będzie miała wagony do Krakowa przełączane w Krzyżu do Osterwy z Gorzowa.
turystka - 04-11-2015, 21:36
Temat postu:
Dwa loki manewrowe do przełączania. Czy lokomotywy też będą przełączane?
Wg mnie lepsze byłby poc. Gorzów-W-wa z wagonami do Krakowa do poc. Szczecin-Kraków.
pacy - 17-11-2015, 22:23
Temat postu:
Z rozkładu na stronie PLKi wychodzi jeszcze, że będą wagony bezpośrednie z Gorzowa do Krakowa także w nocnym połączeniu do Warszawy.
jajo31 - 18-11-2015, 02:19
Temat postu:
Masakra co sie dzieje w soboty w Poznaniu w wieczorym regio do Gorzowa!!! 150% obłożenia pasażerami i jeden szynobus!!! Kiedy oni pójdą po rozum i bedą puszczać 2 szynobusy codziennie a nie tylko w niedziele...
wojtek68 - 22-11-2015, 20:11
Temat postu:
Nikt nie zauważył, że w nowym RJ Zielona Góra traci całoroczne połączenie ze Śląskiem. To co pojedzie zamiast Sztygara w Opolu odbija na Częstochowę. Szkoda.
turystka - 30-11-2015, 22:39
Temat postu:
wojtek68 napisał/a:
Nikt nie zauważył, że w nowym RJ Zielona Góra traci całoroczne połączenie ze Śląskiem. To co pojedzie zamiast Sztygara w Opolu odbija na Częstochowę. Szkoda.


[ Dodano: 30-11-2015, 22:42 ]
z powodu remontów na trasie Katowice Kraków.
Kto wie dlaczego Arriva z Torunia do Kietz nie wraca tą samą drogą? Z Torunia do Gorzowa tak, ale powrotu brak.

[ Dodano: 30-11-2015, 22:42 ]
z powodu remontów na trasie Katowice Kraków.
Kto wie dlaczego Arriva z Torunia do Kietz nie wraca tą samą drogą? Z Torunia do Gorzowa tak, ale powrotu brak.
Anonymous - 30-11-2015, 22:47
Temat postu:
Problem teoretyczny, bo póki co Arriva w ogóle nie rusza z Berlinem
jajo31 - 01-12-2015, 12:50
Temat postu:
Jest już oficjalna informacja że linki nie dostaną homologacji na wjazd do Niemiec do końca roku!!!. Mało tego nie wjadą prawdopodobnie nigdy bo...zmienił sie przepis odnosnie badania poślizgu w relacji kolo-szyna. 2lata temu nie był on wymagany teraz jest i stąd te problemy.Pesa chciała iść na kompromis,ale UM się nie zgodził i będzie naliczał od 1 stycznia kare 60tys. dziennie,za te pieniadze ma wynająć inny tabor który będzie mógł wjechać na teren Niemiec. Mnie ciekawi co na to Pesa przecież rocznie wyjdzie 22mln...
pacy - 01-12-2015, 13:59
Temat postu:
PESA chciała iść na kompromis, hahaha, skąd te info?
Właśnie dlatego, że PESA nie przedstawiła żadnej rozsądnej propozycji dlatego kary.
wojtek68 - 01-12-2015, 16:46
Temat postu:
turystka napisał/a:
wojtek68 napisał/a:
Nikt nie zauważył, że w nowym RJ Zielona Góra traci całoroczne połączenie ze Śląskiem. To co pojedzie zamiast Sztygara w Opolu odbija na Częstochowę. Szkoda.


[ Dodano: 30-11-2015, 22:42 ]
z powodu remontów na trasie Katowice Kraków.
.


Mogli go pościć do Katowic i później do Częstochowy. Taka trasa raczej sprawi zgubienie frekwencji.
Gaguś86 - 07-12-2015, 14:10
Temat postu:
Nadodrzanka jak było tak dalej jest linią całkowicie olewaną przez PKP Intercity. Łącznik do Sztygara mógł przecież zostać i połączenie z miastami GOP by było. To jest śmiech na sali żeby Zielona Góra nie miała żadnych bezpośrednich połączeń dalekobieżnych ze Szczecinem jak i GOPem. Nadodrzanka ma potencjał, tylko że IC tego nie widzi. Lubliniec niestety nie zalicza się do GOP. O Gorzowie to nawet nie wspomnę..
turystka - 09-12-2015, 20:48
Temat postu:
Zielona Góra ma bezpośredni PR (nie IC) do Szczecina (tylko 2) i te 202 km jedzie 3 i pół godz.
Nadodrzanka zdaje się jeszcze w remoncie na pewnych odcinkach.
jajo31 - 13-12-2015, 23:04
Temat postu:
turystka napisał/a:
O 7:01 powinien być TLK z Gorzowa do W-wy przez Bydgoszcz z wagonami do Krakowa. I znów ze Szczecina do W-wy przez Piłę dwukrotnie zmieniał loka. Po za tym cienko widzę (czasowo) przełączanie wagonów na ruchliwych trasach.

Dziś obserwowałem w Krzyżu wymiane lokomotyw z "Noteci" do "Osterwy"(gama) i na odwrót ,ma to być według rozkładu 18min,wymiana trwała około 25 min. Oba pociągi dzis przyjechały do Krzyża z opóźnieniem około 20 min,do tego mozolne przełączanie wagonów.Jak tak ma to wyglądać że codziennie te pociagi mają mieć 30 minutowe opóznienia to ja dziekuje za takie kombinowane połączenia.
pacy - 28-12-2015, 15:00
Temat postu:
Sagi o połączeniu Gorzowa z Berlinem ciąg dalszy😊
W imieniu Przewozów Regionalnych pojedzie Arriva 20 letnim😊 nowoczesnym😊 taborem, a maszyniści na terenie niemiec będą z NEB?

http://www.gorzowianin.com/wiadomosc/8300-arriva-wjedzie-na-nasze-tory.html
jajo31 - 28-12-2015, 18:05
Temat postu:
Bilet z Gorzowa 12euro nawet przyzwoita cena,no ale tak jak piszesz najpierw niech ruszy...
krzysztoff - 29-12-2015, 12:51
Temat postu:
Witam,
mam pytanko. Pociąg Żagań-Żary-Forst(Lausitz) w soboty rano jeździ? W wyszukiwarce PLK na 23.01.2016 widnieje, ale jak szukam tego połączenia na tej wyszukiwarce rozklad-pkp.pl to dostaję błąd (Zapytanie o połączenie w związku ze zmianą rozkładu jazdy, nie mogło zostać wykonane lub jest niepełne (brakujące dane rozkładu jazdy). A że tam na tej linii różne cyrki były z ZKA itp. to wolę dopytać, bo chcę tak nietypowo wybrać się do Berlina via Żary, Forst itp., bo najlepiej czasowo mi to pasowałoby.

Pozdrawiam! Smile
Sunseed - 30-12-2015, 13:14
Temat postu:
Jeździ, troszke później niż w w tygodniu ale jeździ Smile
wojtek68 - 03-01-2016, 18:22
Temat postu:
W zapowiedziach przed nowym RJ na trasie ZG - WRO miały jeździć te ostatnie zmodernizowane kible (tak tez są oznaczone chyba w rozkładnie, z klimą). Tymczasem jak były niezmodernizowane, tak i sa ...
jajo31 - 04-01-2016, 20:15
Temat postu:
Ciąg dalszy kompromitacji części Gorzowskiej'AURORY"-po raz kolejny jeden sprawny wagon,z Poznania odjazd z 60minutowym opóźnieniem,w Krzyżu po kolejnej godzinie stania zaproponowali przejście pasażerom do regio(z honorowaniem biletu) bo gama odmówiła posłuszeństwa 50 metrów przed wagonami i już nie ruszyła.To już ponoć 3 usterka gamy,pięknie zaczyna służbe.Zlikwidować te połączenie bo tylko ludziom ciśnienie podnosi.
P.S. Wojtek68-widziałem w niedziele w Poznaniu jeszcze gorszy skład EN57 regio do Nowej Soli-kupa złomu,że to jeszcze jeździ?. A ponoć same impulsy na tej trasie miały jeździć.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group