INFO KOLEJ - forum kolejowe

Praca i nauka - PKP Cargo szuka maszynistów

Victoria - 19-06-2015, 17:22
Temat postu: PKP Cargo szuka maszynistów
Zostań maszynistą i zarabiaj nawet 8 tys. zł. Ale młodzi nie chcą.

PKP Cargo na gwałt szuka maszynistów, oferuje im bardzo atrakcyjne warunki zatrudnienia. W technikach kolejowych trwa szkolenie kadr, które mogłyby zasilić kolejowego giganta. Ale młodzi nie garną się do tej pracy.

Spółka PKP Cargo postanowiła odbudować kadrę i tylko w zeszłym roku przyjęła do pracy 500 maszynistów. W tym rok ma przyjąć do pracy kolejne pół tysiąca. Rekrutacja trwa.

Więcej:
http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/pkp-cargo-szuka-maszynistow,552875.html
Borys_q - 19-06-2015, 17:44
Temat postu:
Jak na gwałt, to ja niechcę Smile.
Tawot - 19-06-2015, 17:47
Temat postu:
8 tysięcy... no no.
en57-2000 - 19-06-2015, 18:05
Temat postu:
A ja chce na gwałt Smile , w Cargo ładne panie pracują, nie dość, że gwałcą to jeszcze 8 tys. normalnie praca marzeń...
Batman1987 - 19-06-2015, 18:27
Temat postu:
Ktoś wie może czy będą jeszcze w tym roku nabory na szkolenie??? Bardzo mi zależy.. jestem z okolic Krakowa
Sunseed - 19-06-2015, 20:01
Temat postu:
@Batman

Wyślij podanie to może się załapiesz Smile
gowik - 19-06-2015, 20:09
Temat postu:
Bez wlasnej licencji maszynisty nie ma szans. Chyba ze urzad pracy sfinansuje. Ciekawe czy te zarobki faktycznie takie są jak pisza Laughing
Anonymous - 19-06-2015, 20:12
Temat postu:
8 tysięcy... Dajcie mi tyle kasy, a jutro zmieniam firmę.

Brednie.
gowik - 19-06-2015, 20:24
Temat postu:
Lolopendolo..8 pewnie nke..ale 6,5 pewnie masz Razz
Batman1987 - 19-06-2015, 20:27
Temat postu:
Podanie złożyłem, nawet dzwoniłem tam, ale na razie Pani powiedziała mi że mają bardzo dużo kandydatów i muszą ich "pchnąć" dalej z materiałem i dopiero wtedy coś będzie wiadomo czy w ogóle będą jeszcze nabory. Póki co mam tą opcje ze Urząd Pracy może mi sfinansować szkolenie... nie chciałbym przepuścić takiej okazji Smile Dlatego Was pytam forumowicze... może ktoś coś więcej wie Smile
Pozdrawiam
Borys_q - 19-06-2015, 21:25
Temat postu:
8 brutto to okolo 5 netto, z pelna wysluga na dobrych pociagach jest wykonalne.
gowik - 19-06-2015, 21:41
Temat postu:
8,000 brutto to jakies 5,600 netto.
Batman1987 - 21-06-2015, 09:15
Temat postu:
A to prawda że w Krakowie jest najwięcej maszynistów?
grzechu_k - 21-06-2015, 17:22
Temat postu:
Jeśli ktoś się szykuje na takie pieniądze w cargo to może być zawiedziony. 6tys brutto to może dostaniesz... Przy 50 nadgodzinach. A w niektórych rejonach ciężko wyrobić normę, a gdzie nadgodziny. Przy normie godzin rozpoczynający samodzielną pracę maszynista po szkoleniu zarabia ok. 4000-4500zł. Oczywiście brutto. Zależy ile czasu na lok, ile niedzielnych itd.
patrycjusz - 22-06-2015, 10:03
Temat postu:
Powinni napisać: "Zostań maszynistą i zarabiaj nawet 30 tys. zł". Było by więcej chętnych i nadal by to była prawda, bo był przecież taki maszynista w Cargo który zarabiał te 30 tys.. Śmiech
Anonymous - 23-06-2015, 21:18
Temat postu:
Skandal że przez pierwsze dwa lata płacą stażystom 1200 pln ....w Cargo... chore. Wymagania zdrowotne z kosmosu, reszta wymagań z kosmosu a pensje głodowe... stażysta też musi za coś żyć.....a kiedy ma dorobić??? Przecież trzeba w cholerę godzin wyjeździć, a potem płaczą że maszynistów brak. Walnięty ten kraj.... Twisted Evil

Nie wspominam o tym że jak ktoś płaci za licencję i badania sam, to daje to suma sumarum 6000pln!! Z własnej kieszeni! sic! Jaka to motywacja dla kogoś ,kto ma przez pierwsze dwa lata pracować za 1200 pln??!! Śmiech Śmiech
sheva17 - 24-06-2015, 12:52
Temat postu:
Nie dość, że płaci się za naukę to jeszcze niektórym źle. Jak tak dalej pójdzie pensje będą też otrzymywać studenci, uczniowie, aplikanci, a nawet trampkarze. Świat zwariował, a niektórym chyba w głowach się poprzewracało. PKP CARGO płacąc nawet wynagrodzenie minimalne ponosi kolosalne koszty. Ludzie mają perspektywę stałej i stabilnej pracy, a tu pracodawca płaci im za naukę łącznie z ZUS i podatkiem 30000 zł rocznie i jeszcze takim źle Exclamation Jak komuś brakuje motywacji może ją odnaleźć zasuwając w markecie za grosze na zleceniu. Ludzie zdobywacie tu kompetencje i uprawnienia i jeszcze Wam źle? Może płaćmy też pensję każdemu kto robi prawo jazdy? Marne perspektywy przed naszym krajem , przy tak roszczeniowej młodzieży. Mam nadzieję, że CARGO rekrutując odsiewa wszelakiej maści frustratów.
karawek - 24-06-2015, 13:20
Temat postu:
System z licencją jest ogólnie mówiąc do du... Jest wiele przypadków kiedy taki zaawansowany licencjat mógłby pracować samodzielnie np praca za pomocnika. Niestety mu nie wolno i dochodzi do paradoksów typu czterech ludzi na lok. Szlag mnie osobiście trafia jak mi głupiej uproszczonej próby zrobić nie może choć jego wiedza i umiejętności są wystarczające. Pracuję z jednym zaawansowanym stażystą. Po pierwsze nie zarabia 1200 tylko około 1900, po drugie on musi zostać maszynistą, do tego te szkolenie prowadzi. Pomocnik musiał być bardziej aktywny groziło mu zostanie wiecznym pomocnikiem. Ci są bardziej roszczeniowi, noszą się jakby od kołyski kręcili kołem. Za parę miesięcy życie zweryfikuje ich umiejętności.
Batman1987 - 24-06-2015, 19:53
Temat postu:
A taki stażysta pracuje w takim samym trybie jak mechanicy? Tzn 12 godzin dniówka, później 12 godzin nocka?
Borys_q - 24-06-2015, 19:59
Temat postu:
Cytat:
System z licencją jest ogólnie mówiąc do du... Jest wiele przypadków kiedy taki zaawansowany licencjat mógłby pracować samodzielnie np praca za pomocnika. Niestety mu nie wolno i dochodzi do paradoksów typu czterech ludzi na lok.


Idea nie jest najgorsza tylko przewoźnicy do tego podchodzą dziwnie, w IC to powoli zaczyna się prostować, stażysta na odpowiednim etapie szkolenie może wykonywać wszelkie czynności przewidziane dla pomocnika. Tylko firma musiała się zewrzeć w dupie poczuć wizje jazdy 160 we dwóch maszynistów, kosztów i problemów z tym związanych. Potworzyła nowe instrukcje UTK to zaakceptował i niby się zgadza. Przynajmniej jak na razie.

Cytat:
A taki stażysta pracuje w takim samym trybie jak mechanicy? Tzn 12 godzin dniówka, później 12 godzin nocka?


Generalnie tak, tylko majster nie zawsze pracuje 12 godzin czasem 8 czasem 10 zależy jak w planie wyjdzie. Czasem 2 nocki z rzędu czasem 5 dzionek, czasem jeszcze inaczej.

Cytat:
Trudno się nie zgodzić z tą wypowiedzią.


No ja z tą wypowiedzią też się zgadzam
beton44 - 24-06-2015, 23:47
Temat postu:
Tomek-Gliwice napisał/a:
Skandal że przez pierwsze dwa lata płacą stażystom 1200 pln ....w Cargo... chore. Wymagania zdrowotne z kosmosu, reszta wymagań z kosmosu a pensje głodowe... stażysta też musi za coś żyć.....a kiedy ma dorobić??? Przecież trzeba w cholerę godzin wyjeździć, a potem płaczą że maszynistów brak. Walnięty ten kraj.... Twisted Evil

Nie wspominam o tym że jak ktoś płaci za licencję i badania sam, to daje to suma sumarum 6000pln!! Z własnej kieszeni! sic! Jaka to motywacja dla kogoś ,kto ma przez pierwsze dwa lata pracować za 1200 pln??!! Śmiech Śmiech


summa summarum. Po co używasz łaciny - nie władając nią ?
pawelekddz - 29-06-2015, 13:08
Temat postu:
macie panowie może jakiś numer telefonu do Cargo do kadr. Celem zapytania sie o nabór itp.? Cool
zubrmjj - 29-06-2015, 13:22
Temat postu:
Trzeba sie tam przejechac, przez telefon raczej nic konkretnego sie nie dowiesz bo pkp cargo nie szuka maszynistow 'na gwalt' jak to jest napisane w tym artykule Smile
Batman1987 - 29-06-2015, 22:41
Temat postu:
Dzwoniłem tam dzisiaj do południowego oddziału i się dowiedziałem tylko tyle, że na razie nie wydają uprawdopodobnień. Może coś na jesień będzie.
sheva17 - 30-06-2015, 12:41
Temat postu:
W Południowym może być różnie, bo mają sporo maszynistów z Nowego Sącza i okolic, których trzeba jakoś zagospodarować. Raczej największa szansa na etat w Centralnym.
mateusz123 - 30-06-2015, 23:12
Temat postu:
A tak z ciekawości jak wyglądają gniazda maszynistów Cargo, to znaczy gdzie są? Gdzie jest największy popyt na pracę itd? Bo jakoś miejsca typu Nowy Sącz, Ełk itp. to nie wydają mi się, żeby były jakoś bardzo chłonne pod względem etatów? W ogóle tam się pracuje cały tydzień czy w tygodniu, w dni robocze jest parę pociągów?
sheva17 - 01-07-2015, 10:30
Temat postu:
W Twoim regionie akurat przyjęto sporo osób przeszkolonych przez PR.
Batman1987 - 23-07-2015, 20:29
Temat postu:
Info dla bezrobotnych: wczoraj dzwoniłem do południowego oddziału Cargo z pytaniem o uprawdopodobnienia zatrudnienia. Niestety na chwile obecną nadal nie wydają. Pani przy telefonie powiedziała mi że można spróbować za dwa miesiące zadzwonić i zapytać. Jednocześnie wspomniała że mają bardzo dużo osób już z licencją maszynisty ubiegających się o zrobienie świadectwa.
Także na razie buba Sad
szewczykluk - 23-07-2015, 20:32
Temat postu:
i dobrze cię poinformowała Cool jestem zatrudniony od lutego i nie widać szans na świadectwo, póki co prace manewrowe, które mogą potrwać bóg wie jak długo Twisted Evil ogólnie kiszka nawet dla tych co już mają zatrudnienie
gowik - 23-07-2015, 23:05
Temat postu:
szewczykluk napisał/a:
i dobrze cię poinformowała Cool jestem zatrudniony od lutego i nie widać szans na świadectwo, póki co prace manewrowe, które mogą potrwać bóg wie jak długo Twisted Evil ogólnie kiszka nawet dla tych co już mają zatrudnienie


Tak jest w zakladzie poludniowym, ale w zakładzie slaskim o niebie lepiej Wink w sensie ze nie trzeba czekac 3 lata na swiadectwo
ziber - 23-07-2015, 23:22
Temat postu:
W śląskim nabór był w czerwcu, świadectwo zaczynają od 3 sierpnia. Ma być jeszcze jeden nabór późną jesienią ale generalnie bez pleców ciężko się załapać z tego co słyszałem. Pozdrawiam.
sheva17 - 24-07-2015, 09:55
Temat postu:
Śląski jak będzie przyjmować to na pojedynicze etaty, szkolą już kilka grup i to powinno zaspokoić ich potrzeby. Każdy liczy się z kosztami. Co do Zakładu Poludniowego to pełna zgoda, że do śląskiego w żaden sposób się nie umywa. Spory bałagan, co wychodzi też przy szkoleniach, słaba praca przewozowa w dawnym sądeckim Zakładzie i sporo wolnych mechaników, których wysyłają gdzieś w Polskę na delegację. Ostatnio chyba do Poznania, także nie polecam. Ale jakoś Zakład Południowy PKP IC też nie błyszczy, dużo lepszą opinię mają inne, chyba klimat na południu nie służy Very Happy.
cinekcool - 24-07-2015, 10:20
Temat postu:
sheva17 napisał/a:
Ale jakoś Zakład Południowy PKP IC też nie błyszczy, dużo lepszą opinię mają inne, chyba klimat na południu nie służy Very Happy.

Konkrety?
sheva17 - 24-07-2015, 10:52
Temat postu:
Porozmawiaj z pierwszym lepszym mechanikiem, każdy wie o co chodzi.
cinekcool - 24-07-2015, 11:42
Temat postu:
Twój argument zwalił mnie z nóg. Wiem, ale nie powiem. Ech...
szewczykluk - 24-07-2015, 21:14
Temat postu:
sheva17 napisał/a:
Co do Zakładu Poludniowego to pełna zgoda, że do śląskiego w żaden sposób się nie umywa. Spory bałagan, co wychodzi też przy szkoleniach, słaba praca przewozowa w dawnym sądeckim Zakładzie i sporo wolnych mechaników.


no właśnie to mnie przeraża... Evil or Very Mad 4 lata robienia świadectwa licząc od daty przyjęcia przy założeniu że przyjmują z licencją tylko - to trochę jednak długo Evil or Very Mad
Anonymous - 24-07-2015, 21:16
Temat postu:
sheva17 napisał/a:
Porozmawiaj z pierwszym lepszym mechanikiem, każdy wie o co chodzi.


Ja dalej nie wiem o co chodzi, choć chyba powinienem Razz
Marian Szatko - 06-08-2015, 14:54
Temat postu:
no właśnie to mnie przeraża... Evil or Very Mad 4 lata robienia świadectwa licząc od daty przyjęcia przy założeniu że przyjmują z licencją tylko - to trochę jednak długo Evil or Very Mad


hehehehe to mnie rozbawiłeś myślisz że ci cargo pozwoli na takie swawole chyba śnisz chłopie masz robić i nie pi....dolić takie fakty. Szybko zrobisz góra 1,5 roku ale to nie jest wcale takie dobre jak by ci się mogło wydawać bo po pierwsze jako nowicjusz będziesz miał spocone ręce i jaja. A po drugie pętla kontroli się zaciska z każdym dniem z minut zaczęli już wyliczać czym a propos zasłużyli sobie na strajk mechaników ale to nie realne w tym układzie. Więc szybko cię wyszkolą wyegzaminują ale za każdy błąd i nie uwagę o co nie trudno przy braku rutyny będą rozliczać z całą surowością. Jedyne co ich powstrzymuje to to ze pani Krysia z biura jednak za nastawnikiem nie siądzie.
maszynista KUBA - 30-10-2015, 12:24
Temat postu:
Witam, szukam info na temat rekrutacji do wschodniego, jestem po rozmowie kwalifikacyjnej w której mi powidziano że ktos sie ze mną skontaktuje a to było jakos miesciac temu, próbuje sie tam do dzwonic ale z tego wnioskuje prowadzona jest polityka spychologii. Jest ktos kumaty a co tam chodzi czy już pozatrudniano czy dopiero cos jeszcze bedzie.
buballo - 31-10-2015, 16:09
Temat postu:
Marian Szatko napisał/a:
.... ale za każdy błąd i nie uwagę o co nie trudno przy braku rutyny będą rozliczać z całą surowością. Jedyne co ich powstrzymuje to to ze pani Krysia z biura jednak za nastawnikiem nie siądzie.


To jest niestety MEGA prawda ... i nie ma znaczenia, że dopiero zacząłeś - konsekwencje ponosisz od razu.
Dobrze jest mieć świadomość tego decydując się na pracę w tym zawodzie. Po zakończeniu cyklu szkolenia, gdy zdasz egzaminy - zyskujesz uprawnienia, kończą się miodowe chwile szkolenia, zaczyna się odpowiedzialność. Nikt cię nie pochwali za dobrą pracę a wszyscy będą potępiać za błąd, którego (nie daj Boże) konsekwencją będą straty czy zagrożenie bezpieczeństwa. To jest fajna praca, z czasem ręce przestają się pocić, nabierasz wprawy i zakładając że masz maksymalne szczęście i nic się nie wydarzy .... pozostaje lekarz orzecznik, z którym spotykasz się co 2 lata Hmm Złe wyniki odsuwają cię od jazdy, pozostaje pytanie co potem ? Jeśli masz gdzie wrócić to jest dobrze.
maszynista KUBA - 03-12-2015, 17:37
Temat postu:
Witam wie ktos kiedy nowa rekrutcja, cos mie sie obiło o uszy że ruszy w przyszłym roku.
helmutt1 - 12-01-2016, 17:03
Temat postu:
Wie ktoś jakie robi się badania? Chciałbym wysłać podanie. Czy po zrobieniu licencji mogą nie zatrudnić?
3000V - 16-01-2016, 18:46
Temat postu:
".. pozostaje lekarz orzecznik, z którym spotykasz się co 2 lata Hmm Złe wyniki odsuwają cię od jazdy, pozostaje pytanie co potem ? Jeśli masz gdzie wrócić to jest dobrze".


..oficjalnie tak,a tak na boku to duzo zalezy od lekarza,wielu ma jakies powiedzmy'' drobne'' Rolling Eyes dolegliwosci jakies wachania cisnienia a to to to tamto, i pracuje lub dopracowało do emerytury, jak to gadają lekarze " bierz pan leki i bedzie dobrze" Smile , ogólnie weż tu przepracuj 40 lat na PKP , dla '' dzisiejszych ludzi " to bedzie chyba wyczyn, a mam takich starych kolejarzy w rodzinie wiec cos o tym wiem Hmm
Sapi - 23-02-2016, 07:37
Temat postu:
Czy ktoś wie coś konkretnego na temat kolejnej rekrutacji? Pytałem we wschodnim zakładzie i jakiś czas temu mówiono, że planowana jest rekrutacja na wiosnę, natomiast niedawno usłyszałem, że na pewno nie w tym półroczu bo została wstrzymana przez centralę. Z kolei doszły mnie słuchy, że w Poznaniu ma ruszyć kwiecień/maj więc czy w Cargo rekrutacje są prowadzone indywidualnie przez każdy zakład według własnej woli i potrzeb czy podobnie jak w IC we wszystkich zakładach w jednym czasie?
helmutt1 - 23-02-2016, 17:09
Temat postu:
W marcu ma być.
Sapi - 24-02-2016, 09:41
Temat postu:
W marcu we wszystkich zakładach?
helmutt1 - 24-02-2016, 17:16
Temat postu:
Ja słyszałem o Białymstoku.
Sapi - 24-02-2016, 22:43
Temat postu:
Białystok to z tego co wiem to zakład centralny. Kolega z kursu na licencję poszedł do Warszawy na świadectwo w grudniu i wszyscy tam mówili, że kolejna rekrutacja będzie za rok bo mają już dużo ludzi do wyszkolenia i z tego co opowiadał kolega to faktycznie chyba już mają problem z zapanowaniem nad tym. Chyba że coś się zmieniło lub dotyczyło to samej Warszawy a nie całego centralnego.
licencja - 25-02-2016, 18:10
Temat postu:
buballo napisał/a:


To jest niestety MEGA prawda ... i nie ma znaczenia, że dopiero zacząłeś - konsekwencje ponosisz od razu.
Dobrze jest mieć świadomość tego decydując się na pracę w tym zawodzie. Po zakończeniu cyklu szkolenia, gdy zdasz egzaminy - zyskujesz uprawnienia, kończą się miodowe chwile szkolenia, zaczyna się odpowiedzialność. Nikt cię nie pochwali za dobrą pracę a wszyscy będą potępiać za błąd, którego (nie daj Boże) konsekwencją będą straty czy zagrożenie bezpieczeństwa. To jest fajna praca, z czasem ręce przestają się pocić, nabierasz wprawy i zakładając że masz maksymalne szczęście i nic się nie wydarzy .... pozostaje lekarz orzecznik, z którym spotykasz się co 2 lata Hmm Złe wyniki odsuwają cię od jazdy, pozostaje pytanie co potem ? Jeśli masz gdzie wrócić to jest dobrze.


No tak już jest, że nikt nam za darmo nie zapłaci i trzeba dać coś od siebie by otrzymać pieniążki. Jeżeli szkolenie na licencję oraz na świadectwo zostało przeprowadzone przez osoby które mają pojęcie o szkoleniu młodego narybku i trafiliśmy na dobrych instruktorów i starszych kolegów myślę, że powinno być dobrze!
helmutt1 - 25-02-2016, 18:16
Temat postu:
Czy przyjmą do roboty gościa który nie da rady ustawić słupków? Takie badanie na 3 patyczki.
Borys_q - 25-02-2016, 19:24
Temat postu:
Na maszynistę nie ma słupków, ale za to są inne badania na widzenie obuoczne (w okularach 3D).
katowicer - 25-02-2016, 19:48
Temat postu:
Zwierzątka Wink
helmutt1 - 26-02-2016, 17:52
Temat postu:
dokladnie zwierzątka. Jak ich nie widze to nie ma szans?
piopol - 26-02-2016, 18:40
Temat postu:
helmutt1, wydaje mi się, że może być ciężko, ja badanie w okularach 3d miałem u okulisty i na końcu u lekarza ogólnego. Najlepiej byłoby podejść do okulisty kolejowej medycyny pracy i zbadać wzrok, on by Ci powiedział czy przejdziesz badania czy nie.
Anonymous - 07-03-2016, 01:11
Temat postu:
Pytanie odnośnie Zakładu Wschodniego PKP Cargo, czy Świętokrzyskie (Skarżysko-Kielce) są pod jurysdykcją siedziby w Lublinie? Jeśli tak to rozumiem że tam trzeba składać papiery (Lublin) ?
stmichal - 07-03-2016, 10:27
Temat postu:
Tomek-Gliwice Tak zgadza się, teoretycznie wszystko jest w Lublinie. Jednak radzę osobiście zawieźć dodatkowo papiery do Skarżyska, jeśli jesteś zainteresowany pracą w Skarżysku/Stalowej/Kielcach/Sędziszowie.
Chociaż rozmowy o rekrutacyjne były dotychczas raz w Lublinie raz w Skarżysku.
Anonymous - 15-03-2016, 15:23
Temat postu:
Czy to prawda że przyjęcia stażystów z Licencjami Maszynisty, kandydująych na Świadectwo Maszynisty, zostały w tym roku wstrzymane w PKP Cargo?? Czy to dotyczy całej Polski, czy też zależy od potrzeb poszczególnych zakładów??

Shocked Rolling Eyes
katowicer - 15-03-2016, 18:01
Temat postu:
W Cargo mają tylu licencjatów, że będą ich szkolić przez najbliższe lata. Nie mają tyle mocy przerobowych. Ogólnie wszędzie zrobił sie zastój po kilku ostatnich latach ciągłego i duzego naboru. Trzeba odczekać 2-3 lata i sytuacja znowu się poprawi.
cinekcool - 16-03-2016, 08:06
Temat postu:
Szczególnie, że nadal co roku z każdej sekcji odchodzi kilkanaście osób na emerytury, a świeżo przeszkoleni akurat ich uzupełniają. IMO jeszcze przynajmniej przez rok-dwa będzie nabór w wielu spółkach.
michalcargo - 07-12-2017, 14:09
Temat postu:
Ptaszki ćwierkają, że właśnie rusza w PKP Cargo rekrutacja na stanowisko maszynisty. Pierwsza grupa ma zacząć pracę zaraz po nowym roku.
Sapi - 15-12-2017, 12:44
Temat postu:
Potwierdzam. Byłem na rozmowie 12.12 w zakładzie wschodnim. Planowane przyjęcie 25 osób. Teoretycznie chcą aby zacząć pracę już 28.12. Szkoda tylko, że warunki zaproponowane przez nich nie były do przyjęcia.
patrycjusz - 15-12-2017, 12:49
Temat postu:
Dlaczego, jakie są zaproponowane przez nich warunki?
Sapi - 15-12-2017, 20:26
Temat postu:
W moim przypadku chodziło o miejsce pracy bo akurat jeśli chodzi o pieniądze to wiadomo czego można na początku spodziewać się. Mieszkając kilkanaście kilometrów od jednej lokalizacji w której mógłbym pracować i jest tam do tego największe zapotrzebowanie na prace w całym wschodnim zakładzie to ktoś wpadł na pomysł żeby ulokować mnie blisko 100 km od miejsca zamieszkania gdzie do tego jeszcze jest problem z bardzo małą ilością par pociągów na dzień bo w nocy to już kompletnie nic nie jeździ. Zgadzając się na to musiałbym pogodzić się z tym, że w domu byłbym gościem. Czekałem na tą rekrutację dwa lata właśnie dlatego że nie chciałem nigdzie przeprowadzać się a tu takie kwiatki. Do tego krótki termin na wypowiedzenie umowy o pracę u aktualnego pracodawcy sprawia wrażenie kpiny z kandydatów. Widziałem, że kilka osób również było w szoku po tym co im zaproponowali ale nie wiem czy w końcu na to pójdą. Niestety nie było możliwości negocjacji warunków. Całe szczęście dla mnie, że ja jako maszynista chcę pracować... ale nie muszę. Mr. Green
Tomek30 - 15-12-2017, 23:24
Temat postu:
A to pracujesz już jako maszynista ?
michalcargo - 16-12-2017, 11:55
Temat postu:
Cytat:
Teoretycznie chcą aby zacząć pracę już 28.12.

Właśnie też słyszałem, że warsztat ma się zacząć jeszcze w tym roku chociaż wydawało mi się, że to mało realny termin.

Cytat:
największe zapotrzebowanie na prace w całym wschodnim zakładzie to ktoś wpadł na pomysł żeby ulokować mnie blisko 100 km od miejsca zamieszkania gdzie do tego jeszcze jest problem z bardzo małą ilością par pociągów na dzień bo w nocy to już kompletnie nic nie jeździ.

Tak z ciekawości o które lokalizacje Ci chodzi? Skąd czerpiesz wiedzę na temat ruchu na danych liniach? Zaciekawiłeś mnie szczególnie tym, że są "u nas" linie po których nie jeździ się nocą - nie licząc może Włoszczowice - Busko, ale tam akurat ruch jest niemal zerowy. Piszesz tak jakbyś uważał, że rekrutujący nie wiedzieli co robią - uwierz wiedzą.
Sam pracuję we wschodnim i mimo że interesowałem się koleją zanim przyszedłem do Cargo to bardzo zdziwiony byłem tym w których kierunkach się jeździ i w których sekcjach jest ruch.
Sapi - 16-12-2017, 22:23
Temat postu:
Cytat:
Tak z ciekawości o które lokalizacje Ci chodzi? Skąd czerpiesz wiedzę na temat ruchu na danych liniach? Zaciekawiłeś mnie szczególnie tym, że są "u nas" linie po których nie jeździ się nocą - nie licząc może Włoszczowice - Busko, ale tam akurat ruch jest niemal zerowy. Piszesz tak jakbyś uważał, że rekrutujący nie wiedzieli co robią - uwierz wiedzą.
Sam pracuję we wschodnim i mimo że interesowałem się koleją zanim przyszedłem do Cargo to bardzo zdziwiony byłem tym w których kierunkach się jeździ i w których sekcjach jest ruch.


Ale ja nie piszę o pociągach towarowych tylko osobowych aby dojechać na sekcję. Chodzi o dojazd z okolic Lublina do Rozwadowa. Mieszkając przy lini 68 masz wybór jazdy albo PR (ale tu jest problem "styków" i dlatego jest mało połączeń) lub dojazd do Lublina i jazda IC do Stalowej Woli. Powrót wygląda tak samo. Więc ja wolę poczekać na pracę w Lublinie lub innej okolicy do której łatwiej dojechać. Czekałem dwa lata to mogę poczekać i jeszcze.
mateusz123 - 17-12-2017, 09:22
Temat postu:
Cytat:
Sam pracuję we wschodnim i mimo że interesowałem się koleją zanim przyszedłem do Cargo to bardzo zdziwiony byłem tym w których kierunkach się jeździ i w których sekcjach jest ruch.

Tak z ciekawości, jakie to są stacje i kierunki?
misiumisiek - 09-01-2018, 11:11
Temat postu:
Witam, jutro odbywają się rozmowy na świadectwo w zakładzie południowym w Katowicach.
Mozg i pinki - 09-01-2018, 15:45
Temat postu:
Witam . Jesli posiadam licencje maszynisty a nie mam swiadectwa to na jaki adres mam zlozyc cv i z kim sie kontaktowac w tej sprawie ? Pozdrawiam
misiumisiek - 10-01-2018, 13:37
Temat postu:
Mozg i pinki napisał/a:
Witam . Jesli posiadam licencje maszynisty a nie mam swiadectwa to na jaki adres mam zlozyc cv i z kim sie kontaktowac w tej sprawie ? Pozdrawiam


Ja wysłałem normalnie na maila około 1,5 roku temu, ale ktoś gdzieś na forum pisał że najlepiej zgłosić się osobiście. Dzisiaj była rozmowa na świadectwo w Katowicach i każdy, kto zaakceptował warunki i spełniał wymagania formalne został przyjęty. Pozostały jeszcze badania.
Mozg i pinki - 10-01-2018, 14:56
Temat postu:
Dzieki kolego za informacje .

[ Dodano: 10-01-2018, 15:12 ]
A powiedz mi Kolego jeszcze ilu Was przyjeli ?

[ Dodano: 10-01-2018, 15:12 ]
A powiedz mi Kolego jeszcze ilu Was przyjeli ?

[ Dodano: 10-01-2018, 15:13 ]
A powiedz mi Kolego jeszcze ilu Was przyjeli ?
MAZUREK - 10-01-2018, 15:31
Temat postu:
misiumisiek napisał/a:
Mozg i pinki napisał/a:
Witam . Jesli posiadam licencje maszynisty a nie mam swiadectwa to na jaki adres mam zlozyc cv i z kim sie kontaktowac w tej sprawie ? Pozdrawiam


Ja wysłałem normalnie na maila około 1,5 roku temu, ale ktoś gdzieś na forum pisał że najlepiej zgłosić się osobiście. Dzisiaj była rozmowa na świadectwo w Katowicach i każdy, kto zaakceptował warunki i spełniał wymagania formalne został przyjęty. Pozostały jeszcze badania.


Dzwoniłem dzis do Cargo i nic nie wiedzą o szkoleniu na swiadectwo maszynisty, jak to mozliwe ?. Wysyłaliście aplikacje do katowic czy do jakieś innej siedziby ? Pozdro .
tom - 10-01-2018, 15:31
Temat postu:
Witam. Kiedy rozpoczyna się szkolenie na maszynistę w Pòłnocnym zakładzie w Gdynii ?
Mozg i pinki - 10-01-2018, 15:41
Temat postu: Mazurek
Dziwne kolego ja na ten temat nic nie wiem . tyle co sie z tad czegos dowiem
misiumisiek - 10-01-2018, 19:20
Temat postu:
MAZUREK napisał/a:
misiumisiek napisał/a:
Mozg i pinki napisał/a:
Witam . Jesli posiadam licencje maszynisty a nie mam swiadectwa to na jaki adres mam zlozyc cv i z kim sie kontaktowac w tej sprawie ? Pozdrawiam


Ja wysłałem normalnie na maila około 1,5 roku temu, ale ktoś gdzieś na forum pisał że najlepiej zgłosić się osobiście. Dzisiaj była rozmowa na świadectwo w Katowicach i każdy, kto zaakceptował warunki i spełniał wymagania formalne został przyjęty. Pozostały jeszcze badania.


Dzwoniłem dzis do Cargo i nic nie wiedzą o szkoleniu na swiadectwo maszynisty, jak to mozliwe ?. Wysyłaliście aplikacje do katowic czy do jakieś innej siedziby ? Pozdro .


Wiem gdzie byłem na rozmowie. Zakład południowy w Katowicach.
Mozg i pinki - 10-01-2018, 20:45
Temat postu:
A ile kolego Was przyjeli ? Pozdrawiam
misiumisiek - 11-01-2018, 12:17
Temat postu:
Mozg i pinki napisał/a:
A ile kolego Was przyjeli ? Pozdrawiam


Nie pamiętam dokładnie ale około 15-20 nas było.
3000V - 08-07-2018, 20:04
Temat postu:
Jak wyglada rozmowa wstępna przed kursem na licencję. ..coś podpisywaliscie ... czy tylko dają skierowanie na badania ... a co do ubioru to byliście w 'kantach i koszula biała ' czy porostu na luźnego ale schludnie. ..

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group