INFO KOLEJ - forum kolejowe

Skargi i wnioski - Reklamacja za brak biletu miesięcznego

toman3 - 24-06-2015, 22:26
Temat postu: Reklamacja za brak biletu miesięcznego
Witam wszystkich

Dzisiaj niestety spotkała mnie niemiła sytuacja w pociągu PR. Otóż co miesiąc kupuję bilety miesięczne w tę i z powrotem na konkretnej trasie... tak samo jest i w tym miesiącu. Dzisiaj pech chciał, że zapomniałem kompletnie zabrać ze sobą portfela z biletem i legitymacją. Oczywiście nie zgłosiłem braku biletu konduktorowi i chęci zakupu u niego (na mojej stacji początkowej nie ma kasy), gdyż nie zdawałem sobie sprawy, że tych dokumentów nie mam przy sobie. Dopiero podczas kontroli biletów zorientowałem się, że ich nie mam i w związku z tym konduktor wypisał mi wezwanie do zapłaty na kwotę 200zł + koszt biletu (jeśli zapłacę w przeciągu 7 dni to koszt jest pomniejszony o 100zł).
Na wezwaniu do zapłaty widnieje przyczyna: brak dokumentu przewozu.

Mam zamiar napisać reklamację (w załącznikach ksero biletu miesięcznego oraz legitymacji uprawniającej do zniżki), gdyż dowiedziałem się z kilku źródeł, że w sytuacji zakupionego biletu odcinkowego miesięcznego, ale nie pokazania go konduktorowi w chwili kontroli można próbować swoich sił o umorzenie wezwania do zapłaty.

Czy może ktoś z Was miał podobną sytuację Question A może ktoś składał takową reklamację i została ona uwzględniona pozytywnie Question

Dzięki wielkie za wszelkie komentarze
Pirat - 24-06-2015, 22:28
Temat postu:
toman3, zrób jak piszesz - złóż reklamację. PR nie powinny stwarzać problemów. W końcu za przejazd zapłaciłeś z góry, de facto nie jechałeś na gapę.
toman3 - 24-06-2015, 22:47
Temat postu:
OK Happy tak czy siak mam zamiar złożyć reklamację, ale pytanie czy jeśli zdarzy się tak, że jednak mi jej nie uwzględnią to czy w takim wypadku będę musiał ponieść koszt 200zł czy nadal 100zł (wtedy gdy uiści się opłatę w terminie 7 dni) Question
Pirat - 24-06-2015, 23:00
Temat postu:
toman3, w ostateczności pozostaje droga sądowa. W reklamacji warto zaznaczyć, że w przypadku jej nieuwzględnienia, skierujesz sprawę do sądu. Wtedy to sąd rozstrzygnie czy jechałeś na gapę oraz czy przewoźnikowi należy się od Ciebie podwójna zapłata za przejazd wraz z opłatą dodatkową 100 lub 200 zł. Strona przegrana poniesie koszta sądowe.

PR mają 30 dni na odpowiedź dot. reklamacji. Brak odpowiedzi w tym terminie automatycznie oznacza, że twoja reklamacja została uwzględniona. Reklamację wyślij listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Odpowiedź otrzymasz też listem poleconym.
bert - 25-06-2015, 17:35
Temat postu:
należy przedstawić przewoźnikowi ważny bilet okresowy oraz uiścić opłatę manipulacyjną tryb postepowania zależny czy konduktor wystawił bilet lub wezwanie do zapłaty
Brajdak - 26-06-2015, 09:43
Temat postu:
Jednym zdaniem >bert< wyjaśnił wszystko
toman3 - 26-06-2015, 11:30
Temat postu:
bert napisał/a:
należy przedstawić przewoźnikowi ważny bilet okresowy oraz uiścić opłatę manipulacyjną tryb postepowania zależny czy konduktor wystawił bilet lub wezwanie do zapłaty

Konduktor wystawił mi wezwanie do zapłaty na kwotę 200zł + cena biletu, ale dziś wysyłam reklamację i będę czekał na to jak się sprawa zakończy... zobaczymy Neutral
Dave - 05-08-2015, 11:11
Temat postu: Re: Reklamacja za brak biletu miesięcznego
toman3 napisał/a:
Witam wszystkich

Dzisiaj niestety spotkała mnie niemiła sytuacja w pociągu PR. Otóż co miesiąc kupuję bilety miesięczne w tę i z powrotem na konkretnej trasie... tak samo jest i w tym miesiącu. Dzisiaj pech chciał, że zapomniałem kompletnie zabrać ze sobą portfela z biletem i legitymacją. [...] i w związku z tym konduktor wypisał mi wezwanie do zapłaty na kwotę 200zł + koszt biletu (jeśli zapłacę w przeciągu 7 dni to koszt jest pomniejszony o 100zł).
Na wezwaniu do zapłaty widnieje przyczyna: brak dokumentu przewozu.



Z czego się ten konduktor spisał, skoro nie miałeś pieniędzy, biletu i legitymacji (czyli dokumentu)?

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group