INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. ma³opolskie - Obiegi w nowym RJ 2015/2016 w Ma³opolsce

ss123 - 02-10-2015, 12:00
Temat postu: Obiegi w nowym RJ 2015/2016 w Ma³opolsce
Witam poszukuje Informacji na temat obiegów w przysz³ym RJ w Ma³opolsce. Likwiduj± poci±g Radziejowa wiêc zwalnia siê jeden ACATus. Czy na Wadowicach nadal bêd± ¶miga³y Jelonki czy te¿ pójd± na O¶wiêcim przez Skawinê ? Wreszcie jakim taborem bêd± obs³ugiwa³y koleje Ma³oposkie odcinek Kraków- Sêdziszów Ma³oposlkim czy ¶wietokszyskim.

P.s Czy spalinowe szynobusy wróc± na szlaki ma³opolski ?
absolutus1 - 09-10-2015, 11:42
Temat postu:
Sa w krzaki raczej kiblownia lepsza malopolska nie umie dbac o tabor z jelonkòw jezdza max 3
ss123 - 12-10-2015, 10:36
Temat postu:
Nikt tu nic nie wie ?
emele - 12-10-2015, 16:53
Temat postu:
Nikt nie podaje bo jeszcze rozk³ad jest w trakcie tworzenia. Np. na linii 94 bêdzie zupe³nie inny rj ni¿ to co jest dostêpne na stronach PLK – 5 par w (D), 3 pary w © je¿d¿one wg indywidualnego rozk³adu. Jest nowy dyrektor Departamentu Transportu i Komunikacji UMWM który pokazuje ¿e na kolei mu zale¿y. Po¿yjemy zobaczymy w którym kierunku to pójdzie jest szansa ¿e bêdzie lepiej.
Venlo - 13-10-2015, 22:34
Temat postu:
A ten znacznik "c" oznacza weekendy? Bardzo interesuje mnie temat po³±czeñ na tej linii, ze wzgledu na dojazd do pracy. Mam nadzieje ze przesuniêty w czasie bedzie poci±g odjezdzajacy z O¶wiêcimia o 14:55. Wiêkszo¶æ ludzi koñczy pracê o 14:00, lub 15:00.
emele - 14-10-2015, 08:25
Temat postu:
Stan na zesz³y tydzieñ:
z Krakowa:
o. 4:00 Osw. p. 5:48 (D)
o. 8:05 Osw. p. 9:53 - codziennie
o. 15:35 Osw. p. 17:23 - codziennie
o. 17:35 Osw. p. 19:23 - codziennie
o. 19:35 Osw. p. 21:23 (D)

z O¶wiêcimia:
o. 4:20 (D),
oko³o 5:50 (D), - w odbiegu Silesii,
o. 6:45 - codz.,
o. 15:50 codz. (skomunik. z Katowic),
o. 17:50 codz. (skomunik. z Katowic).

(D) - kursuje poniedzia³ek - pi±tek oprócz ¶wi±t
Venlo - 14-10-2015, 13:16
Temat postu:
No to teraz nie ma poci±gu na 7:00.... Ciekawe, czy kiedy¶ doczekamy siê przejezdnego szlaku na Tychy z O¶wiêcimia. Poci±g z Krakowa do O¶wiêcimia i tam przesiadka na K¦ do Tychów (z przystankiem ko³o strefy przemyslowej). Temat by³, ale umar³. Pomarzyæ za to zawsze mo¿na Smile Z samego Przeciszowa na kopalni w Bieruniu, Fiacie, czy strefie przemys³owej robi ze 100 osób. Wszystko to znajduje siê zaraz ko³o torów. Jeszcze przystanek na Wysokich Brzegach w O¶wiêcimiu ze wspólnym biletem na Mzki do centrum.. Chyba zacznê pisaæ ksi±¿ki S-F Very Happy
emele - 14-10-2015, 19:41
Temat postu:
^^^ ten o 4:00 z Krakowa to faktycznie niewypa³. Bêdzie je¼dzi³ pusty bo ani do pracy do O¶wiêcimia, ani do szko³y ani na skomunikowanie do Katowic czy Czechowic Dz. Co ciekawe w pierwotnym rj ten poci±g by³ w du¿o lepszych godzinach - odj. z Krakowa 4:37 O¶wiêcim przyjazd 6:25 - ze skomunikowaniem do Katowic i Czechowic Dziedzic. Ale niestety na wniosek gmin które dorzucaj± siê do tych poci±gów zosta³ przesuniêty na 4:00. Ztcw to ta nieszczê¶liwa godzina odjazdu zostanie skorygowana przy najbli¿szej okazji (najpó¼niej przy korekcie rocznego rj w czerwcu 2016) ale niestety wygl±da na to ¿e od grudnia w takich godzinach pojedzie.
Venlo - 14-10-2015, 22:24
Temat postu:
Jestem ciekawy jaki interes mia³y gminy, by robiæ ludziom pod górkê. Napisze do swojej gminy, na jakiej podstawie ustalano rj. ¯adnych konsultacji spo³ecznych, ¿adnego nag³o¶nienia sprawy, by zachêciæ ludzi do korzystania z kolei na która wydano z gminnej kasy ponoæ 200 tys z³. Je¿eli kto¶ my¶li ze samo reaktywowanie po³±czeñ na tej linii co¶ da to jest w b³êdzie i w grudniu 2016 znowu znikn± one na kilka lat. Remont peronów, parking, stojaki na rowery, wspólne bilety na komunikacjê miejsk±.... To mo¿e sprawiæ, by ludzie maj±c do wyboru jedno z 76 po³±czeñ busów do O¶wiêcimia z Przeciszowa, wybrali jednak podró¿ kolej±. Tym bardziej, ze czas przejazdu do dworca PKP w obu przypadkach jest ju¿ taki sam, a mo¿e byæ jeszcze lepszy po torowych inwestycjach na korzy¶æ poci±gów.
emele - 15-10-2015, 08:38
Temat postu:
Konsultacje z gminami by³y niedawno - jakie¶ 3-4 tyg. temu ale temat siê ci±gnie od wiosny. Po pierwsze w (D) bêdzie 5 par a nie 4 jak mia³o byæ w pierwszej wersji a po drugie i tak ten rj jest du¿o lepszy bo pierwsza wersja (szczególnie z Krakowa) to by³o delikatnie mówi±c nieporozumienie. Mo¿na te¿ bezpo¶rednio do Departamentu Transportu i Komunikacji UMWM pisaæ bo to oni narzucaj± PRom rozk³ad jazdy.
ss123 - 26-10-2015, 16:46
Temat postu:
obawiam sie ze na 117 pójda jednostki . Frekwencja szczególnie Wekendami jest prawie 100 procentowa.
jelonki pewnie do Oswiecimia
emele - 29-10-2015, 12:25
Temat postu:
Jest ju¿ rj dla linii 94. Niestety nie wygl±da to dobrze.
z Krakowa:
odj. z Krakowa G³.: 3:38(D).
odj. z Krakowa P³aszowa: 3:54(D), 8:18, 15:30, 17:42, 19:48(D).

odj. z O¶wiêcimia:
- Kraków G³ówny: 5:57(D), 17:53.
- Kraków P³aszów: 4:14(D), 5:57(D), 6:42, 16:00, 17:53.
Venlo - 29-10-2015, 17:10
Temat postu:
Szkoda, ¿e brak poci±gów dla ludzi pracuj±cych w O¶wiêcimiu w godzinach 7:00-15:00. Przy prawie 80 parach busów ma to znaczenie.
danio - 04-11-2015, 19:54
Temat postu:
80 par busów ? Jak ju¿ to max 2 na godzinê.
Venlo - 08-11-2015, 16:42
Temat postu:
Nie chcê tu siaæ busiarskiej propagandy,ale niestety tak wygl±daj± realia w moim Przeciszowie. Dok³adnie 76 busów odjezdzajacych w kierunku O¶wiêcimia (w tym 5 przez Dwory )w dni robocze. Czy kto¶ wie na jakim etapie zatrzyma³y siê "prace " nad przed³u¿eniem SKR z Tychów Lodowiska do O¶wiêcimia? Wielkie zak³ady pracy znajduj± siê tu¿ przy torach...
sabatnik - 11-11-2015, 12:31
Temat postu:
Widz±c dotychczasow± wspó³pracê naszych w³odarzy, patrz±c na po³±czenia kolejowe Katowice-Kielce, Sucha-¯ywiec i obecnie likwidacjê po³±czeñ O¶wiêcim-Czechowice, nie mam ¿adnych nadziei.
ss123 - 16-11-2015, 21:29
Temat postu:
Z tego co widze to Oswiecim przez Skawine na kiblach pojedzie
emele - 17-11-2015, 09:03
Temat postu:
ss123 napisa³/a:
Z tego co widze to Oswiecim przez Skawine na kiblach pojedzie

Tego do koñca jeszcze nikt nie wie.
Przy okazji wczoraj Kraków - Bielsko-B. - Kraków przez Wadowice obs³ugiwa³ papieski EN61.
Rover - 17-11-2015, 11:57
Temat postu:
Kod:
Przy okazji wczoraj Kraków - Bielsko-B. - Kraków przez Wadowice obs³ugiwa³ papieski EN61.
 

Papieski tylko ze jecha³ pusty jak zawsze
Anonymous - 17-11-2015, 12:41
Temat postu:
Je¶li chcesz byæ wiarygodny - o której go widzia³e¶ i gdzie?
Przynajmniej dojecha³ bezpiecznie. A tu znów...
Cytat:
Na drodze krajowej nr 52 w Izdebniku dosz³o do gro¼nego wypadku. Zderzy³y siê tutaj samochód osobowy z pasa¿erskim busem. Poszkodowanych zosta³o 7 osób.

http://www.wadowiceonline.pl/wydarzenia/6531-bus-zderzyl-sie-z-osobowka-zablokowana-krajowka
Zio³o - 17-11-2015, 13:09
Temat postu:
@Rover

Wczoraj nim jecha³em o 12:20 z Bielska. Pusty na pewno nie by³, przynajmniej na BB-Kêty, bo dalej ju¿ nim nie jecha³em. Wiadomo, frekwencja nie powala³a
ss123 - 21-11-2015, 13:09
Temat postu:
Wiadomo ju¿ jaki tabor bêdzie obs³ugiwa³ nowe po³±czenia Kolei Ma³opolskiej do Sêdziszowa? Czy bêda to ¦wiêtokrzyskie Impulsy ? Czy Ma³opolskie Acatusy ? Je¿eli Acatusy to czy Bêd± wziête z Kraków- Zakopane ? Co z ma³opolskimi Szynobusami Spalinowymi ? Czy wróc± do regionu ?
Desiro2 - 21-11-2015, 15:13
Temat postu:
a po co maj± wróciæ pesobusy spalinowe skoro obecnie nie ma ani jednej linii bez druta na której mog³yby je¿dziæ?? Szczucin,Chabówka zaorane.Tak wiêc lepiej ¿e je¿d¿± z Chojnic do Tczewa Smile
Anonymous - 21-11-2015, 21:55
Temat postu:
ss123, a niby z jakiej okazji ¶wiêtokrzyski tabor mia³by obs³ugiwaæ po³±czenia dla Kolei Ma³opolskich? Do obs³ugi nowych relacji Kolei Ma³opolskich (czyli Miechów i Sêdziszów) zostan± skierowane starsze Acatusy. Niestety, ale przez to rzadziej ten tabor bêdzie mo¿na zobaczyæ w relacjach nale¿±cych do PRów.
Za to linia Katowice - Kraków bêdzie ju¿ w 100 % obs³ugiwana przez Impulsy. Jedyne po³±czenie, które obecnie na Impulsie nie je¼dzi - Kraków - Rybnik, od grudnia tak¿e zostanie "zimpulsowane".
ss123 - 22-11-2015, 11:53
Temat postu:
Dlaczego Ma³opolskie SA powinny tu jezdziæ ? bo to w miarê nowoczesny klimatyzowany tabor przystosowany do potrzeb niepe³nosprawnych . Czego nie mo¿na powiedzieæ o EN57.
Kto¶ wie gdzie pojedzie w takim razie ED72A?
Micha³ M. - 22-11-2015, 12:21
Temat postu:
Ca³a seria EN77 i EN99 od grudnia przechodzi do KM£.
http://bip.malopolska.pl/umwm/Articl...d,1137732.html
http://bip.malopolska.pl/umwm/Articl...d,1137730.html

Niepewna sytuacja szykuje siê z Dunajcem. Rozk³ad rozpisany jest na EN77 (Acatus), który na trasie Tarnów - Kraków mia³ wycisn±æ czas 00:59. Teraz wygl±da na to, ¿e chyba ¿adna z jednostek pozostaj±cych w PR nie wyrobi siê. Owszem, EN99 przydadz± siê KM£, ale EN77 nale¿a³o przynajmniej do czerwca zostawiæ w PR do obs³ugi Dunajca, Jaworzyny i kilku dotychczasowych par Kraków - O¶wiêcim. A mo¿e bêdzie tak, ¿e wprawdzie wszystkie te nowe jednostki bêd± nale¿a³y do KM£, ale bêd± u¿yczaæ ich PR-om? Mo¿e kto¶ potwierdziæ lub zaprzeczyæ?
Anonymous - 22-11-2015, 12:31
Temat postu:
ss123 napisa³/a:
Kto¶ wie gdzie pojedzie w takim razie ED72A?

Pewno¶ci nie mam, ale obstawiam ¿e bêdzie to Orlik, bo jest to jedyny poci±g w kierunku ¶l±skim, który nie jest rozpisany pod Impulsa.
ss123 - 22-11-2015, 16:45
Temat postu:
Micha³ M. napisa³/a:
Ca³a seria EN77 i EN99 od grudnia przechodzi do KM£.
http://bip.malopolska.pl/umwm/Articl...d,1137732.html
http://bip.malopolska.pl/umwm/Articl...d,1137730.html

Niepewna sytuacja szykuje siê z Dunajcem. Rozk³ad rozpisany jest na EN77 (Acatus), który na trasie Tarnów - Kraków mia³ wycisn±æ czas 00:59. Teraz wygl±da na to, ¿e chyba ¿adna z jednostek pozostaj±cych w PR nie wyrobi siê. Owszem, EN99 przydadz± siê KM£, ale EN77 nale¿a³o przynajmniej do czerwca zostawiæ w PR do obs³ugi Dunajca, Jaworzyny i kilku dotychczasowych par Kraków - O¶wiêcim. A mo¿e bêdzie tak, ¿e wprawdzie wszystkie te nowe jednostki bêd± nale¿a³y do KM£, ale bêd± u¿yczaæ ich PR-om? Mo¿e kto¶ potwierdziæ lub zaprzeczyæ?


Myslê ¿e bêd± wypozyczac wszak te sk³ady by³y robione po to by dziennie po 300-400 km robic Smile generalnie K-Ma³ dochodzi 5 par po³±czen do Sedziszowa a te po³±czenia mozna spokojnie 1-2 sk³±dami ogarn±æ
Anonymous - 22-11-2015, 17:21
Temat postu:
ss123 napisa³/a:
generalnie K-Ma³ dochodzi 5 par po³±czeñ do Sêdziszowa a te po³±czenia mo¿na spokojnie 1-2 sk³adami ogarn±æ

A jedena¶cie par Kraków - Miechów + jedna para Kraków - Koz³ów to pryszcz?
ss123 - 22-11-2015, 17:58
Temat postu:
Wiêc potrzeba nam TABORU Sad Na mniej ob³o¿one po³±czenia wrzuciæ SA i po problemie

[ Dodano: 22-11-2015, 18:02 ]
bêd± Jaja w tym roku chyba wychodz± rewizje SPOTOM a pod koniec rocku EN77 do tego dwa en81 odstawione ju¿ drugi rok albo trzeci
Anonymous - 22-11-2015, 18:06
Temat postu:
ss123, KM£ taboru wystarczy, byæ mo¿e nawet 1-2 Acatusy pójd± dla PRów do obs³ugi Dunajca i jednaj pary O¶wiêcimia. Do reszty po³±czeñ do ³ask bêd± musia³y wróciæ kible.
ss123 - 22-11-2015, 20:30
Temat postu:
A Jaworzyna? tez rozpisana na Acatusach
Anonymous - 23-11-2015, 06:16
Temat postu:
Jesli Jaworzyna faktycznie pojedzie na Acatusach, to pewnie O¶wiêcim bêdzie obs³ugiwany w 100% na kiblach, bo na pewno przynajmniej jeden Acatus bêdzie odstawiony jako rezerwa dla KM£.
ss123 - 28-11-2015, 07:42
Temat postu:
Sprawe rozwiazaly by nowe kible z hcp . Swoja droga ktos wie mozee na jakich trasach bêda jezdziæ

[ Dodano: 14-12-2015, 10:10 ]
i jak uk³adaja sie obiegi w Ma³opolsce na Jaworzynie, do Zakopanego ?
Jezdza kible ? bo w rozkladzie nadal jest rozpisane klimatyzacja
absolutus1 - 14-12-2015, 10:12
Temat postu:
do³±czam siê do pytania
Anonymous - 14-12-2015, 12:54
Temat postu:
Wczoraj poci±g z Krakowa do Bielska-B. przyj 11:52 (wpisany w tabelach jako autobus szynowy) obs³ugiwany przez EN57.
ss123 - 14-12-2015, 14:06
Temat postu:
wiec gdzie podzia³y sie szynobusy ?
absolutus1 - 15-12-2015, 16:17
Temat postu:
na Wieliczce acatusy II Nowy S±cz ed72
mb88 - 16-12-2015, 21:55
Temat postu:
czy¿by jelonki zniknê³y z linii 117? Osw Przez Brzeznice jezdzi na kibelach ?

[ Dodano: 16-12-2015, 21:56 ]
co na Jaworzynie ¶miga ?
Anonymous - 17-12-2015, 05:31
Temat postu:
ss123 napisa³/a:
wiec gdzie podzia³y sie szynobusy ?

Szynobusy ju¿ dawno wyemigrowa³y na Pomorze i s± niewielkie szanse ¿eby stamt±d wróci³y. ¦migaj± jak w najlepsze na trasie z Tczewa do Chojnic.
Co do samych obiegów, to z relacji Kraków - Katowice poznika³y ma³opolskie Impulsy, które zosta³y zast±pione kiblami. Impulsy za to je¿d¿± z Krakowa do Tarnowa i z Krakowa do O¶wiêcimia. Znikn±³ tak¿e ED72 z Orlika, na którym teraz ju¿ na stale zago¶ci³ EN71. Jedynie na Karolince osta³ siê ED72A.
ss123 - 17-12-2015, 15:12
Temat postu:
Szkoda szynobusow w miare nowoczesny sprzet dostosowany do potrzeb niepelnosprawnych ! a na wyremmontowanej lini do o¶wiêcim ludzie musza tluc sie starymi kiblami. Temat na artykul jakis w gazecie moim zdaniem .
Anonymous - 17-12-2015, 16:58
Temat postu:
Co do Szynobisów, to z tego co wiem one s± ju¿ w op³akanym stanie, wiêc zbytnio nie ma za czym rozpaczaæ. Natomiast do O¶wiêcimia przez Spytkowice PRy wspanilomy¶nie puszczaj± sobie Impulsy z PGZ, które zosta³y zakupione do obs³ugi po³±czeñ stykowych (min. Kraków - Katowice) i to wed³ug mnie jest jakie¶ nieporozumienie!
ss123 - 17-12-2015, 17:21
Temat postu:
ile tych impulsów jest tam na obiegu ?
Khan34 - 17-12-2015, 17:39
Temat postu:
Tak samo Impuls wyparowa³ prawdopodobnie z REGIO 34308 o 16:10 (Kraków - Katowice) bo nagle pojawi³ siê jako sk³ad zestawiony z starego taboru (takie ploty mnie dosz³y). Prawdopodobnie je¼dzi EN57. Wiêc Impulsy te¿ zaczynaj± wyparowywaæ z Przewozów Regionalnych.
Anonymous - 17-12-2015, 17:59
Temat postu:
Khan34, dokladnie tak jest. W starym rozk³adzie Regio do Katowic po 16 by³ zestawiony z dwóch Impulsów i na G³ównym ciê¿ko by³o o miejsce siedz±ce. Obecnie je¼dzi jeden EN57 i ludzie siê nie mieszcz±.
Impulsy nie wyparowa³y z PRów, tylko je¿d¿± tam gdzie nie powinny, czyli Kraków - O¶wiêcim via Spytkowice i Kraków - Tarnów. Kto¶ powinien siê tym zainteresowaæ, bo przecie¿ wyra¼nie by³o powiedziane ¿e tabor PGZ ma obs³ugiwaæ polaczenia stykowe, Kraków - Rzeszów, Kraków - Katowice, Kraków - Kielce, oraz Kielce - Katowice. Jak widaæ MZPR siê tej umowy nie trzymaj±.
Khan34 - 17-12-2015, 18:34
Temat postu:
Rozk³adowiec napisa³/a:
Khan34, dokladnie tak jest. W starym rozk³adzie Regio do Katowic po 16 by³ zestawiony z dwóch Impulsów i na G³ównym ciê¿ko by³o o miejsce siedz±ce. Obecnie je¼dzi jeden EN57 i ludzie siê nie mieszcz±.
Impulsy nie wyparowa³y z PRów, tylko je¿d¿± tam gdzie nie powinny, czyli Kraków - O¶wiêcim via Spytkowice i Kraków - Tarnów. Kto¶ powinien siê tym zainteresowaæ, bo przecie¿ wyra¼nie by³o powiedziane ¿e tabor PGZ ma obs³ugiwaæ polaczenia stykowe, Kraków - Rzeszów, Kraków - Katowice, Kraków - Kielce, oraz Kielce - Katowice. Jak widaæ MZPR siê tej umowy nie trzymaj±.
A ja jestem wkurzonym pasa¿erem ¿e ani PR ani PKP z IC Centaurus nie wywi±zuj± siê z tego co mia³o byæ wiêc popisa³em wszêdzie. Mog± mieæ mnie g³êboko i nie odpisywaæ ale niech wiedz± co o nich pasa¿erowie my¶l± Evil or Very Mad
Anonymous - 17-12-2015, 18:52
Temat postu:
Khan34, tak¿e zamierzam poruszyæ ten temat i napisaæ do MZPR co my¶lê o ich wyczynach.
Z Centaurusem to ICki te¿ polecia³y. Nie do¶æ ¿e szrot z krzaków w kategorii IC, to w dodatku od pocz±tku nowego rozk³adu planowo z Krakowa jeszcze nie wyjecha³. Dzieñ w dzieñ 20-30 min. w plecy.
ss123 - 17-12-2015, 19:07
Temat postu:
Dlatego uwa¿am ¿e Woj. Ma³opolskie powinno uwolniæ swoje szynobusy z pomorza i pu¶ciæ w³a¶nie na O¶wiêcim..
A Impulsy tam gdzie ich miejsce

[ Dodano: 17-12-2015, 19:08 ]
jak kolega piszê to prosze poruszyæ przy okazji sprawê Ma³opolskich szynobusów tak¿e tych elektrycznych (en81) które ju¿ 1,5 roku czekaj± na naprawê !
CottonwoodEN71 - 17-12-2015, 19:49
Temat postu:
Mogli przed³u¿yæ relacjê do Czechowic-Dziedzic i by³oby stykowe po³±czenie. A co je¼dzi na Katowice - O¶wiêcim? Mo¿e te spytkowickie maj± wspólne obiegi?
Anonymous - 17-12-2015, 20:20
Temat postu:
CottonwoodEN71, jakie wspólne obiegi? Przecie¿ z Katowic do O¶wiêcimia K¦ je¿d¿± swoim taborem, a z Krakowa je¿d¿± ma³opolskie Impulsy. ¦l±skie Impulsy zosta³y na Kraków - Katowice, tylko s± pozamieniane obiegi. Tylko obiegi ma³opolskie je¿d¿± na kiblach.
ss123, a Ty co siê tak uczepi³e¶ tych szynobusów? Po co puszczaæ spalinowy tabor pod drutem? Jak ju¿, to na O¶wiêcim przez Skawinê idealnym taborem s± Jelonki, ale trzeba zrobiæ rewizjê a na to kasy nie ma. By³bym za powrotem szynobusów do Ma³opolski, ale ¿eby by³y one wykorzystane w ramach reaktywacji linii Tarnów - Szczucin lub Chabówka - Nowy S±cz.
Patryk180 - 18-12-2015, 00:58
Temat postu:
Nie jest to do koñca prawda co piszecie: je¿eli chodzi o stary rozk³ad to by³o:
1 obieg:
Kraków (03:30)-Katowice (05:30)
Katowice-Kraków ( 11:24-13:29)
kursowa³ 1 impuls niebieski ( ¶l±ski), w nowym rozk³adzie kursuje tutaj równie¿ impuls tyle ¿e ma³opolski
2 obieg:
Kraków-Katowice ( 16:20-18:20)
Katowice-Kraków ( 19:20-21:20)
kursowa³y tu 2 impulsy ¶l±skie niebieskie, teraz 1 en57
3:obieg:
Kraków-Katowice (05:30-07:30)
Katowice-Kraków ( 07:30-09:30)
Kraków-Katowice ( 13;15-15:15)
Katowice - Kraków ( 16:20-18;20)
kursowa³ tu ma³opolski pomarañczowy impuls, teraz ¶l±ski niebieski

Nie rozumiem o co tyle ha³asu z tym jednym EN57 na Katowice, on jest przepe³niony tylko na odcinku Kraków - Rudawa, chyba nie ma zbyt du¿ego sensu ekonomicznego ci±gn±c 2 impulsy na Katowice ¿eby od Krzeszowic wioz³y muchy i jeszcze z powrotem z Katowic wieczorem to samo. To samo tyczy siê ED72 do Rybnika który jest pe³ny w miarê do Krzeszowic potem pustki trzeba my¶lec ekonomicznie my¶lê ¿e lepiej do³o¿yc poci±gów tylko do Krzeszowic a nie wozic 75% trasy pustych d³ugich sk³adów. Nie wspomnê ju¿ ¿e od nowego rozk³adu w godzinach popo³udniowego szczytu z Krakowa uby³a jedna para o godzinie 17:10 do Krzeszowic. Teraz jest ³adna luka od 16:52 do 17:42
O¶wiecim który by³ na atacusie je¼dzi na en71
emele - 18-12-2015, 10:15
Temat postu:
ss123 napisa³/a:

jak kolega piszê to prosze poruszyæ przy okazji sprawê Ma³opolskich szynobusów tak¿e tych elektrycznych (en81) które ju¿ 1,5 roku czekaj± na naprawê !


Oj bardzo dra¿liwy temat EN81-001 i 002. Wie¶æ gminna niesie po PR, ¿e z nimi jest ten sam problem co z EN95 z WKD. Czyli nie NR a NG bo woda dostawa³a siê tam gdzie siê dostawa³a i bardzo szybko pojazdy zaczê³y kwitn±æ.
Anonymous - 18-12-2015, 10:38
Temat postu:
Patryk180, tu nie chodzi o ekonomie, tylko o wykorzystanie taboru zgodnie z jego przeznaczeniem. Impulsy z PGZ s± przeznaczone do obs³ugi po³±czeñ stykowych i tam maj± je¼dziæ, bez wzglêdu na frekwencjê. Obecnie do poci±gu o 16:10 ludzie siê nie mieszcz±, bo PRy mia³y kaprys i sobie zamieni³y dwa Impulsy na jednego rzêcha EN57. Od nowego rozk³adu wszystkie polaczenia stykowe pomiêdzy Ma³opolsk± a ¦l±skiem (z wyj±tkiem Orlika) powinny byæ obs³ugiwane pojazdami z PGZ. To co zrobi³y PRy jest bezpodstawne i nie zgodne z umow±, dlatego osoba która tak± decyzjê podjê³a powinna ponie¶æ odpowiedzialno¶æ dyscyplinarn±.
ss123 - 18-12-2015, 12:35
Temat postu:
Ciekawe co na to marszalek . Nowy tabor jest po to zeby wozic ludzi kupiony za miliony a te dwa en81 sie nie najezdzily zbytnio
CottonwoodEN71 - 19-12-2015, 10:26
Temat postu:
Nie wiedzia³em, ¿e na Katowice - O¶wiêcim je¿d¿± K¦, mój b³±d.
No to jest jeszcze Kraków - Bielsko, te¿ jest stykowe. Ale faktycznie, je¿eli zapisy w umowie by³y takie a nie inne, to osoby odpowiedzialne powinny ponie¶æ konsekwencje.
myszka - 19-12-2015, 10:35
Temat postu:
Sêdziszów - Katowice równie¿ jest po³±czeniem "stykowym" pomiêdzy Ma³opolsk± a ¦l±skiem. Niestety pojawia siê tam przewa¿nie sam szrot.
Anonymous - 19-12-2015, 13:43
Temat postu:
myszka, ale na dwóch parach Katowice - Kielce przez Zawiercie je¿d¿± Impulsy. Tu chodzi³o bardziej ¿eby nowy tabor obs³ugiwa³ stykowe po³±czenia ³±cz±ce stolice województw - czyli Kraków - Katowice, Kraków - Rzeszów, Kraków - Kielce i Katowice - Kielce. Na regio Orlik, tak¿e nie by³ nigdy planowany Impuls, tylko dlatego ¿e ten poci±g jedzie z pominiêciem Katowic.
Khan34 - 19-12-2015, 14:45
Temat postu:
Ale co siê dziwiæ PR-om ja PKP IC robi dokladnie to samo. Wagony które mia³y je¼dzic na Przemy¶l - Kraków - Katowice - Szczecin je¿d¿± przez Czêstochowe Stradom to PR-y nie mog± byæ gorsze i Impulsy te¿ mog± je¼dzic gdzie chc±.

[ Dodano: 19-12-2015, 18:43 ]
Sorki za post pod postem ale PR-y w Ma³opolsce szalej±. Dzisiejszy Orlik do Czêstochowy na EN57-1468.
ss123 - 19-12-2015, 21:43
Temat postu:
En 57 1468 to nie to wojewodztwo nie ma takiego numeru gdyz zostal on zmodernizowany
Anonymous - 19-12-2015, 22:19
Temat postu:
Mo¿e by³ to EN57-1488. Jest to co prawda jednostka ¶wiêtokrzyska, ale czasami siê takie kwiatki trafiaj±. Nie tak dawno na Regio Kraków - Rybnik przez dwa dni ¶miga³ kielecki kibel Razz
hanys - 19-12-2015, 22:30
Temat postu:
Khan34 napisa³/a:
Wagony które mia³y je¼dzic na Przemy¶l - Kraków - Katowice - Szczecin je¿d¿± przez Czêstochowe Stradom


No i w czym tu widzisz problem? Przecie¿ na chwile obecn± zmodernizowane pud³a jezd¿± i przez Czêstochowe Stradom i przez Katowice.

Co do ¶l±skich impulsów to te najcze¶ciej je¿d¿a na Katowice-Rybnik/Wodzis³aw ¦l.
Anonymous - 19-12-2015, 22:41
Temat postu:
hanys napisa³/a:
Co do ¶l±skich impulsów to te najczê¶ciej je¿d¿± na Katowice-Rybnik/Wodzis³aw ¦l.


Ale to nie s± czasem Impulsy K¦? Co do ¶l±skich obiegów na Kraków - Katowice nie mam zastrze¿eñ, bo faktycznie je¿d¿±, jedynie ma³opolskie zniknê³y.
hanys - 19-12-2015, 23:00
Temat postu:
K¦ posiadaj± tylko jednego impulsa, 6cio-cz³onowego który obs³uguje linie Czestochowa-Gliwice, pozosta³e impulsy 3-cz³onowe kupione w ramach PGZ nale¿± do UMW¦. Raz na jaki¶ czas ¶l±ski impuls jedzie z Katowic do Krakowa.
Anonymous - 20-12-2015, 00:53
Temat postu:
hanys napisa³/a:
Raz na jaki¶ czas ¶l±ski impuls jedzie z Katowic do Krakowa.

Nie raz na jaki¶ czas, tylko s± sta³e obiegi obs³ugiwane ¶l±skimi Impulsami
Khan34 - 20-12-2015, 03:36
Temat postu:
hanys napisa³/a:
Khan34 napisa³/a:
Wagony które mia³y je¼dzic na Przemy¶l - Kraków - Katowice - Szczecin je¿d¿± przez Czêstochowe Stradom


No i w czym tu widzisz problem? Przecie¿ na chwile obecn± zmodernizowane pud³a jezd¿± i przez Czêstochowe Stradom i przez Katowice.

Co do ¶l±skich impulsów to te najcze¶ciej je¿d¿a na Katowice-Rybnik/Wodzis³aw ¦l.
Przejed¼ siê IC Centaurus i pogadamy czy je¿d¿± miêdzy KRK a KTW. Po za tym tak± oferte na linii nr. 133 jak teraz serwuje PKP IC to zniechêca do je¿d¿enia. Wracaj±c to Impulsy Ma³opolskie jeden widzia³em na Tarnów a drugi na Sêdziszów. Reszta nie wiem. Po za tym czekam co mi MZPR odpisze co do tego po³±czenia na KTW.
hanys - 20-12-2015, 10:13
Temat postu:
Rozk³adowiec, ¶l±ski impuls powinien obs³ugiwaæ jeden z porannych kursów Kraków-Katowice jednak najczê¶ciej je¼dzi spot albo impuls ma³opolski.

Khan34, na nocniaki przeznaczone s± stare pud³a.
Anonymous - 20-12-2015, 10:30
Temat postu:
hanys napisa³/a:
Rozk³adowiec, ¶l±ski impuls powinien obs³ugiwaæ jeden z porannych kursów Kraków-Katowice jednak najczê¶ciej je¼dzi spot albo impuls ma³opolski.

Na pewno ¶l±skim Impulsem jest obs³ugiwane po³±czenie o 16:20 z Katowic, a drugi Impuls zawsze o tej porze stoi w P³aszowie, wiêc podejrzewam ¿e obs³uguje tak¿e po³±czenie o 15:05 z Katowic. Wracaj± pewnie na dwóch pierwszych, porannych kursach z Krakowa.

hanys napisa³/a:
Khan34, na nocniaki przeznaczone s± stare pud³a.

No nie do koñca, bo taki np. Orion je¼dzi na porz±dnych, zmodernizowanych wagonach. Natomiast zestawienie Centaurusa wo³a o pomstê do nieba. Kuszetka + sypialny + dwie dwójki wyci±gniête z p³aszowskich krzaków. Nadanie temu poci±gowi kategorii IC to jakie¶ nieporozumienie i kpina. Brak 1 klasy, o barze nie wspominaj±c. Dodatkowo, nie wiadomo dlaczego, Centaurus praktycznie dzieñ w dzieñ odje¿d¿a z Krakowa z 20-30 minutowym opó¼nieniem, opó¼niaj±c przy okazji Orlika. Nie tak dawno Centaurus wyprzedza³ równolegle Orlika miêdzy Zabierzowem a Rudaw±, po torze który rzekomo powinien byæ zamkniêty. ¦miech
hanys - 20-12-2015, 10:41
Temat postu:
W³a¶nie co do porannych po³±czeñ to regio z Krakowa który przyje¿d¿a do Katowic ok. godz. 5.30 ma byæ obs³ugiwany ¶l±skim impulsem a najczê¶ciej kursuje jednostka spot.
Przy okazji wiesz mo¿e jak czêsto miêdzy Krk a Kato kursuj± malopolskie impulsy?

Co do nocniaków IC to zalezy te¿ kto wystawia dany sk³ad, jednak na Kato-Krk tylko dzienne sk³ady je¿d¿a na nowych pud³ach.
Przepraszam, wczesniej pomyli³em Oriona z Calipso
Anonymous - 20-12-2015, 11:07
Temat postu:
hanys napisa³/a:
Przy okazji wiesz mo¿e jak czêsto miêdzy Krk a Kato kursuj± ma³opolskie impulsy?

Ja siê zastanawiam, czy w ogóle je¿d¿±. Co prawda nie widujê wszystkich obiegów, ale na tych co widujê to s± albo ¶l±skie, albo kible. Za to ma³opolskie Impulsy nagminnie widujê na Regio Kraków - Tarnów. Czasami trafiaj± siê tak¿e na linii do O¶wiêcimia przez Skawinê. Podobno w³adze tym chc± zachêciæ ludzi do tej linii.

Najwiêkszym nieporozumieniem jednak by³a zamiana taboru z w Regio Kraków - Katowice z godz. 16:10. W starym rozk³adzie to po³±czenie by³o obs³ugiwane dwoma ¶l±skimi Impulsami i czasami na starcie w Krakowie ciê¿ko by³o o miejsce siedz±ce. Obecnie je¼dzi 1xEN57 i bywaj± przypadki ¿e ludzie siê nie mieszcz±. W ubieg³y wtorek sam pad³em ofiar± takiej sytuacji. Jak ju¿ pozamieniali tabor, to ten poci±g powinien byæ zestawiony albo z 2xEN57, albo uruchomiæ 10 minut wcze¶niej regio do Krzeszowic, bo na tym odcinku jest najwiêksza frekwencja. O ile do Krzeszowic i Trzebini 40 minut pó¼niej jest nastêpny poci±g, ale dla osób które chc± jechaæ w kierunku ¦l±skim jest dopiero Orlik, a do samych Katowic Karolinka. Jak w ten sposób PR i UMWM bardzo skutecznie zniechêcaj± ludzi do korzystania kolei na E30.
Patryk180 - 20-12-2015, 12:06
Temat postu:
Rozk³adowiec, Ma³opolskie impulsy je¿d¿± do Katowic na pewno o 03:30 z Krakowa i tym po 11 z Katowic.
Co do tego nieszczêsnego po³±czenia o 16:10 to nie rozumiem waszych narzekañ przez ca³y rozk³ad 13/14 i do po³owy 2015 kiedy to nie by³o impulsów jako¶ na tym po³±czeniu je¼dzi³ 1 EN57 i nikt nie narzeka³. Chcesz zestawiac z 2 EN57 albo 2 impulsów pytam siê po co ¿eby 3/4 trasy jecha³ praktycznie na pusto ? Tak siê sk³ada ¿e jecha³em równie¿ do Katowic tym o 16:10 we wtorek i jako¶ przyszed³em 3 minuty przed odjazdem i owszem sta³em ale tylko do Rudawy. Chyba czasami stoisz 30 minut w tramwaju czy w autobusie. Ma³opolskie impulsy powinny kursowac na Kraków-Rzeszów bo tam jest zmodernizowana linia a po³±czeñ bezpo¶rednich jest zbyt ma³o. Ludzie chc± na linii Kraków - Katowice normalnych czasów przejazdu przy obecnej sytuacji nie pomo¿e tu nawet stado impulsów przy tak du¿ej konkurencji przewo¼ników autobusowych. Zreszt± to tylko 2 kursy s± na EN57 16:10 z Krakowa i o 19 z Katowic reszta na nowym taborze impulsy lub zmodernizowanych ze ¶l±skich ¶rodków ED72A 005 która je¼dzi na karolince.
hanys - 20-12-2015, 12:58
Temat postu:
Na ma³opolskich impulsach musi je¼dziæ sporo regio Kraków-Katowice bo bardzo czêsto je widze w Kato.

Natomiast na linii Kielce-Katowice prawie zawsze jedzie ¶wiêtokrzyski elf.
Khan34 - 20-12-2015, 15:35
Temat postu:
Rozk³adowiec napisa³/a:
Mo¿e by³ to EN57-1488. Jest to co prawda jednostka ¶wiêtokrzyska, ale czasami siê takie kwiatki trafiaj±. Nie tak dawno na Regio Kraków - Rybnik przez dwa dni ¶miga³ kielecki kibel Razz
Tak moja pomy³ka to by³ EN57-1486 ale ju¿ nie mog³em edytowaæ postu. Jak kto¶ pisa³ zachêciæ na linie O¶wiêcim via Spytkowice, zniechêciæ na E30. Typowo pro busiarskie my¶lenie. Najlepiej to niech zaoraj± t± linie bo do niczego siê ju¿ nie nadaje miêdzy KTW a KRK. A tak nawiase mówi±c tor nr. 2 by³ wczoraj zamkniêty. Robi± co¶ czy znowu wirtualne zamkniêcie lub kosmetyka?
Anonymous - 20-12-2015, 15:42
Temat postu:
Patryk180 napisa³/a:
Co do tego nieszczêsnego po³±czenia o 16:10 to nie rozumiem waszych narzekañ przez ca³y rozk³ad 13/14 i do po³owy 2015 kiedy to nie by³o impulsów jako¶ na tym po³±czeniu je¼dzi³ 1 EN57 i nikt nie narzeka³.

Ale wówczas by³ dubel tego poci±gu, w postaci po³±czenia Kraków - Krzeszowice lub O¶wiêcim, przez co pasa¿erowie na najbardziej frekwencyjnym odcinku rozk³adali siê na dwa sk³ady.
Patryk180 napisa³/a:
Chcesz zestawiac z 2 EN57 albo 2 impulsów pytam siê po co ¿eby 3/4 trasy jecha³ praktycznie na pusto ?

Fakt, do samych Katowic nie ma potrzeby wyd³u¿aæ sk³adu, ale tak jak pisa³em wcze¶niej powinno siê uruchomiæ po³±czenie Kraków - Krzeszowice jad±ce tu¿ przed sk³adem do Katowic. Wielkiej straty by nie by³o, bo w drodze powrotnej taki poci±g by móg³ wzmocniæ poci±gi z Bussines Parku w kierunku Krakowa, które w godzinach popo³udniowych tak¿e pêkaj± w szwach.
Patryk180 napisa³/a:
Tak siê sk³ada ¿e jecha³em równie¿ do Katowic tym o 16:10 we wtorek i jako¶ przyszed³em 3 minuty przed odjazdem i owszem sta³em ale tylko do Rudawy

Nie wiem w który wtorek jecha³e¶, ale ja po przybyciu na dworzec wraz z kilkoma innymi osobami zostali¶my na peronie, bo nie by³o mo¿liwo¶ci wej¶cia do poci±gu. No i du¿a frekwencja w poci±gach jest a¿ do Woli Filipowskiej, a nie do Rudawy (najwiêcej generuj± Krzeszowice), wiêc przestañ wprowadzaæ w b³±d.
Patryk180 napisa³/a:
Ma³opolskie impulsy powinny kursowac na Kraków-Rzeszów bo tam jest zmodernizowana linia a po³±czeñ bezpo¶rednich jest zbyt ma³o

Po³±czenia do Rzeszowa s± obs³ugiwane Impulsami, tyle ¿e podkarpackimi. Ma³opolskie Impulsy je¿d¿± na Kraków - Tarnów, a tej relacji PGZ nie przewiduje, wiêc tutaj PRy urz±dzi³y sobie bezprawn± samowolkê.
Patryk180 napisa³/a:
Ludzie chc± na linii Kraków - Katowice normalnych czasów przejazdu przy obecnej sytuacji nie pomo¿e tu nawet stado impulsów przy tak du¿ej konkurencji przewo¼ników autobusowych.

Skoro czas przejazdu jest taki jaki jest, to niech przynajmniej bêdzie to wynagrodzone komfortem. ¦rednio siê jedzie starym, rozpadaj±cym siê EN57 który szarpie i rzuca na wszystkie strony mimo szybko¶ci 30 km/h.
Patryk180 napisa³/a:
Zreszt± to tylko 2 kursy s± na EN57 16:10 z Krakowa i o 19 z Katowic reszta na nowym taborze impulsy lub zmodernizowanych ze ¶l±skich ¶rodków ED72A 005 która je¼dzi na karolince.

Wszystkie kursy, ³±cznie z Karolink± powinny byæ zestawione z Impulsów, bo tak przewiduje umowa PGZ. Natomiast ED72A powinien obs³ugiwaæ Orlika, na którego umowa nie przewiduje skierowania Impulsów.
Szczegó³y dotycz±ce PGZ s± tutaj. Dobrze by by³o ¿eby¶ siê z tym zapozna³, zanim napiszesz swoj± kolejn± wypocinê.
Cytat:
Zakupione poci±gi bêd± kursowa³y na sze¶ciu relacjach: Katowice-Kraków, Rybnik-Katowice-Kraków, Kraków-Tarnów-Rzeszów, Ostrowiec ¦wiêtokrzyski-Kielce-Tunel-Kraków, Kielce-Czêstochowa oraz Kielce-W³oszczowa-Katowice.

Cytat:
Projekt zak³ada bowiem, ¿e nowe poci±gi bêd± obs³ugiwa³y po³±czenia miêdzywojewódzkie. To znaczy, ¿e ¿aden z nich nie mo¿e kursowaæ tylko i wy³±cznie w granicach jednego regionu

Drugi z zacytowanych fragmentów potwierdza moj± tezê, ¿e PRy puszczaj±c Impulsy do Tarnowa i O¶wiêcimia, robi± to niezgodnie z umow±.
Khan34 napisa³/a:
A tak nawiase mówi±c tor nr. 2 by³ wczoraj zamkniêty. Robi± co¶ czy znowu wirtualne zamkniêcie lub kosmetyka?

Ten tor jest teoretycznie zamkniêty od pocz±tku obowi±zywania nowego rozk³adu jazdy. Poci±gi kursuj± po jednym torze z mijankami w Zabierzowie i Rudawie, co jeszcze bardziej wyd³u¿a czas przejazdu. Jednak ten tor jest przejezdny. Pisa³em o tym kilka postów wy¿ej, jak opó¼niony Cantaurus wyprzedza³ równolegle Orlika miêdzy Zabierzowem a Rudaw± po tym torze.
hanys - 20-12-2015, 16:40
Temat postu:
Wszystkie po³±czenia regio Kraków-Tarnów s± na impulsach?

Jaka jest Vmax na odc. Kraków-Krzeszowice?
Khan34 - 20-12-2015, 17:13
Temat postu:
hanys napisa³/a:
Wszystkie po³±czenia regio Kraków-Tarnów s± na impulsach?

Jaka jest Vmax na odc. Kraków-Krzeszowice?
Z wykazu prêdko¶ci maksymalnych z dokumentów PLK wynika ¿e:

Tor Parzysty (tor nr.2) na odcinku

Kraków - Zabierzów: 70
Zabierzów - Krzeszowice: 50

Nieparzysty (tor nr.1):

Krzeszowice - Zabierzów: 50
Zabierzów - Kraków: 70
Anonymous - 20-12-2015, 18:32
Temat postu:
hanys napisa³/a:
Wszystkie po³±czenia regio Kraków-Tarnów s± na impulsach?

Mo¿e nie wszystkie, bo nie ma na tyle Impulsów, ale co najmniej dwa obiegi i s± to w³a¶nie te obiegi, które powinny je¼dziæ w kierunku Katowic.
Khan34 - 23-12-2015, 11:49
Temat postu:
Witam dzisiaj o 11:44 jad±c poci±giem REGIO w Mydlnikach widzia³em jednostke EN77 jad±c± do Balic. Czy tak du¿y sk³ad jest potrzebny na tak krótk± linie jak Wieliczka - Balice? Województwo Ma³opolskke zaczyna sobie te¿ pogrywaæ i dzia³aæ na nerwy pasa¿erom faworyzuj±c KM£ i szczyc±c siê jakie to oni sukcesy odnosz± ale tylko na zmodernizowanych liniach. Chañba :[
Anonymous - 23-12-2015, 12:03
Temat postu:
Khan34, mo¿e miêdzy Krakowem G³ównym a Balicami niema zbyt du¿ej frekwencji, ale du¿y potok generuje odcinek Kraków G³ówny - Wieliczka. Jednak autobusy dojazdowe z Wieliczki do pobliskich miejscowo¶ci na podstawie jednego biletu robi± swoje. Co do faworyzowania KM£ przez Marsza³ka, to chyba jest tak wszêdzie tam, gdzie powsta³y koleje samorz±dowe. W przypadku aglomeracji krakowskiej, a¿ siê prosi ¿eby powsta³a linia SKA do Krzeszowic. Tam poci±gi, zw³aszcza w godzinach szczytu pêkaj± w szwach.
Rafel - 23-12-2015, 12:18
Temat postu:
Byæ mo¿e ma to zwi±zek z tymczasowym odstawieniem acatusa do remontu Smile

http://kontakt24.tvn24.pl/zmiazdzona-osobowka-po-zderzeniu-z-pociagiem-ranny-kierowca,189084.html
Anonymous - 23-12-2015, 12:40
Temat postu:
Rafel, to nie ma ¿adnego zwi±zku. Starsze Acatusy na linii do Balic kursuj± od wej¶cia nowego rozk³adu. Plusy posz³y na Miechów i Sêdziszów.
Khan34 - 23-12-2015, 13:27
Temat postu:
Rozk³adowiec napisa³/a:
Khan34, mo¿e miêdzy Krakowem G³ównym a Balicami niema zbyt du¿ej frekwencji, ale du¿y potok generuje odcinek Kraków G³ówny - Wieliczka. Jednak autobusy dojazdowe z Wieliczki do pobliskich miejscowo¶ci na podstawie jednego biletu robi± swoje. Co do faworyzowania KM£ przez Marsza³ka, to chyba jest tak wszêdzie tam, gdzie powsta³y koleje samorz±dowe. W przypadku aglomeracji krakowskiej, a¿ siê prosi ¿eby powsta³a linia SKA do Krzeszowic. Tam poci±gi, zw³aszcza w godzinach szczytu pêkaj± w szwach.
Od tego rozk³adu teoretycznie funkcjonuje SKA Trzebinia - Tarnów po wprowadzeniu Ma³opolskiej Karty Aglomeracyjnej i Ma³opolskiej Taryfy Aglomeracyjnej. Ma³opolska Karta Aglomeracyjna w zak³adce z Informacyjn± broszur± elektroniczn± s± wszystkie linie SKA ju¿ funkcjonuj±ce.
sabatnik - 23-12-2015, 22:01
Temat postu:
Od nowego rozk³adu kilka razy jecha³em "Orlikiem" i zawsze to by³ EN57. W niedzielê wracaj±c z Katowic po 19 jecha³ te¿ EN57 a w poprzednim rozk³adzie bywa³ przewa¿nie Impuls. Wyra¼nie mniej nowego taboru na liniach poza SKA. Mi³o¶nicy siê uciesz± Wink
Anonymous - 24-12-2015, 08:32
Temat postu:
sabatnik, nie wiem jak wygl±da sytuacja z Orlikiem w weekendy, ale w dni powszednie jest zestawiany z jednostek EN71. Ten poci±g te¿ zosta³ taborowo "zdegradowany", gdy¿ od zalania dziejów by³ zestawiany z ED72. Co do Regio po 19 z Katowic, to w³a¶nie o ten obieg toczê bój taborowy. W starym rozk³adzie je¼dzi³ na dwóch ¶l±skich Impulsach, a teraz na jednym EN57 (przewa¿nie jest to "spot"). Przejrza³em wszystkie obiegu i tak jak my¶la³em, z Krakowa do Katowic nie kursuje ani jeden ma³opolski Impuls. Po ¶wiêtach planujê napisaæ w tej sprawie do MZPR z powiadomieniem UMWM, oraz UTK. Nie mo¿e byæ tak, ¿e PRy sobie dysponuj± taborem tam, gdzie ten tabor nie jest przypisany. Ze wszystkich województw, które wesz³y w sk³ad PGZ, tylko Ma³opolska robi wa³y.
Patryk180 - 24-12-2015, 10:23
Temat postu:
Rozk³adowiec, Po co wprowadzasz ludzi w b³±d do Katowic je¼dzi ma³opolski impuls o godzinie min. 11:15 z Katowic i ten o wpó³ do czwartej rano z Krakowa.
Co do poci±gu o 16:10 my¶lê ¿e najlepszym kompromisem by³oby wykorzystanie EN71. A nie wo¿enie ¶wie¿ego powietrza w postaci 2 impulsów chyba ¿e za to Ty bêdziesz p³aci³?
Co do Orlika bardzo dobrze siê sta³o ¿e je¼dzi na EN71 ten poci±g jest równie¿ marnowaniem kasy poniewa¿ od Trzebini a¿ do samej Czêstochowy wozimy równie¿ powietrze. Czas skoñczyc z poci±gami tylko dla kolejarzy a takim w³a¶nie jest Orlik. Piszesz o rozwalaj±cych siê EN57 a chcia³em Ci napisac ¿e plastiki s± a¿ 3: 1732, 1771, 1772. Radze w³±czyc my¶lenie osobi¶cie zamierzam napisac do MZPR z gratulacjami u³o¿enia nowych lepszych obiegów w tym rozk³adzie.
hanys - 24-12-2015, 10:46
Temat postu:
Bardzo czêsto widze w Katowicach ma³opolskie impulsy wiêc musz± kilka razy dziennie je¼dzic na Krk-Ktw.

Orlik powinien jechac troche dalej a nie koñczyc bieg w Czêstochowie
Anonymous - 24-12-2015, 12:02
Temat postu:
Patryk180, to ¿e Ty reprezentujesz poziom nawiedzonego mikola przywi±zanego do zabytków, to nie ¶wiadczy ¿e ka¿dy musi tak mieæ. Wspó³czesny pasa¿er jest wymagaj±cy i oprócz czasu przejazdu, ceni tak¿e komfort podró¿y. Skoro na linii z Krakowa do Katowic nie ma tego pierwszego to niech przynajmniej bêdzie to drugie. Wbij sobie do g³owy, ze po to zosta³ zakupiony tabor ze ¶rodków unijnych, przydzielony do konkretnych tras, ¿eby tam je¼dzi³. Kolej jest dla pasa¿erów, a nie dla kolejarzy i fantastycznych mikoli. Co do kosztów, to cena za dostêp do infrastruktury jest identyczna dla Impulsa i EN57, z tym ¿e ten pierwszy jest bardziej energooszczêdny, a wiêc tañszy.
Gaspares - 26-12-2015, 23:42
Temat postu:
PRy nawet reklamuj± po³±czenia do O¶wiêcimia wizerunkiem impulsa:

http://przewozyregionalne.pl/sites/default/files/pliki/18719/tani-bilet-oswiecim-a4.pdf
Khan34 - 03-01-2016, 19:01
Temat postu:
Rozk³adowiec napisa³/a:
sabatnik, nie wiem jak wygl±da sytuacja z Orlikiem w weekendy, ale w dni powszednie jest zestawiany z jednostek EN71. Ten poci±g te¿ zosta³ taborowo "zdegradowany", gdy¿ od zalania dziejów by³ zestawiany z ED72. Co do Regio po 19 z Katowic, to w³a¶nie o ten obieg toczê bój taborowy. W starym rozk³adzie je¼dzi³ na dwóch ¶l±skich Impulsach, a teraz na jednym EN57 (przewa¿nie jest to "spot"). Przejrza³em wszystkie obiegu i tak jak my¶la³em, z Krakowa do Katowic nie kursuje ani jeden ma³opolski Impuls. Po ¶wiêtach planujê napisaæ w tej sprawie do MZPR z powiadomieniem UMWM, oraz UTK. Nie mo¿e byæ tak, ¿e PRy sobie dysponuj± taborem tam, gdzie ten tabor nie jest przypisany. Ze wszystkich województw, które wesz³y w sk³ad PGZ, tylko Ma³opolska robi wa³y.
Dzisiaj 03.01.2016 widzia³em Edka z Orlika a poszed³ na Dunajca do Nowego S±cza wiêc kierunek O¶wiêcim/Katowice to totalna degradacja z skromn± ilo¶ci± Impulsów Sad
ET05 - 03-01-2016, 19:52
Temat postu:
Za zimno na impulsy...
CottonwoodEN71 - 04-01-2016, 10:36
Temat postu:
Wczorajszy Kraków P³aszów - O¶wiêcim o 15.35 te¿ na EN57
Khan34 - 05-01-2016, 16:03
Temat postu:
Prawdopodobnie po korekcie rozk³adu w dniu 18.01.2016 pozbywamy siê kolejnego Impulsa z linii nr.133 Kraków - Katowice. Poci±g REGIO 34306 w³a¶nie w tym dniu wyskakuje ju¿ jako nie klimatyzowany itp. (ale to tylko moje domys³y), ale jak ju¿ mieszaj± to tak samo siê stanie jak z REGIO 34308 te¿ po zmianie ikonek w Bilety Regionalne skoñczy³ kuroswaæ Impuls.
tomekmkm - 06-01-2016, 00:37
Temat postu:
Albo zmieniono obiegi, albo mia³em niebywa³e szczê¶cie. Dwa razy jecha³em ostatnio tras± Tarnów-Kraków. Pierwszego stycznia na Dunajcu z Krakowa mia³em EDka, i w przedziale "pierwszej klasy" da³o siê - ku mojemu zaskoczeniu - na prawdê godnie i wygodnie podró¿owaæ. W Tarnowie spostrzeg³em nowy sk³ad w ma³opolskim malowaniu, który czeka³ na odjazd do Rzeszowa G³ównego. A to ci niespodzianka.

Za to kumulacjê mia³em podczas podró¿y do Krakowa w poniedzia³ek. Nie dosyæ, ¿e trafi³em EN57, to posz³o mi to tak dobrze, ¿e w pakiecie, w trosce o wygodê, dorzucono mi cudownej urody czerwone ortopedyczne plastiki. By³o cholernie niewygodnie, ale z funkcj± grzania po¶ladków (trudno stwierdziæ, czy to zaleta, czy wada), ale obiektywnie muszê przyznaæ, ¿e przy obecnej taryfie (studencki za 5 zeta z hakiem) nawet przejazd drezyn± by³by akceptowalny.

Poci±gi jakie by³y takie by³y, ale jecha³y punktualnie, a obs³uga by³a bardzo mi³a. W toaletach by³o wzglêdnie ¶wie¿o i czysto. Ba, by³y nawet ... nak³adki na sedes. Pozostaje jednak niedosyt z tego, ¿e mog³em lepiej trafiæ, bo do tej pory, w co nie wsiad³em by³o nowe lub po modernie. Zareklamowa³em swojej lepszej po³owie REGIO jako alternatywê dla autobusów, argumentuj±c mega nisk± cen±, podobnym czasem dojazdu i nowym taborem. Za pierwszym razem utrafi³a Impulsa. I na tym siê jej szczê¶cie skoñczy³o Smile Ja wiele rzeczy zrozumiem, ale jej, do tego niezbyt wtajemniczonej w tematykê kolejow±, ciê¿ko pewne rzeczy wyt³umaczyæ. Ot, "p³acê tyle samo, a raz jadê jakim¶ starym rzêchem, a raz prawie Pendolino".

Jak kiedy¶, chyba jeszcze w starym rozk³adzie, jecha³em do Tarnowa i mia³em du¿o czasu do odjazdu widzia³em, ¿e nowy ma³opolski sk³ad przyjecha³ najpierw do Krakowa z Katowic jako Os, po czym robi³ trasê Kraków-Tarnów jako REGIO.

Raz te¿ trafi³ mi siê nowy EZTek rzeszowski, na relacji Kraków - Rzeszów.

Ps, Czy¿by zaczêli dawaæ nowy tabor tylko na miêdzywojewódzkie?
ss123 - 09-01-2016, 12:59
Temat postu:
na obiegu jaworzyny co kursuje ? w rozk³adzie nadal widnieje klimatyzacja
tomekmkm - 09-01-2016, 22:42
Temat postu:
W pi±tek na Jaworzynie (6.03 z Krakowa) jecha³ EDek.
Klimatyzacja dzia³a³a jak marzenie. Od Brzeska tak nieprzyzwoicie zimno, ¿e na pewno na duchoty nikt nie narzeka³ Smile
Gdzie¶ chyba w P³aszowie, mo¿e w Bie¿anowie mija³ siê z czym¶, co na pierwszy rzut oka wygl±da³o jak Impuls.
ss123 - 10-01-2016, 12:02
Temat postu:
na zakopane tez edek ?Very Happy mogli by zmieniæ te rozk³ady
Anonymous - 11-01-2016, 07:30
Temat postu:
Od tygodnia z Regio Karolinka znikn±³ asynchron. Nie wiem czy awaria, czy wysz³a rewizja. Po³±czenie jest realizowane EN71-007, jest to jednostka standardem zbli¿ona do ED72.
tomekmkm - 11-01-2016, 23:42
Temat postu:
Na dzisiejszym Regio 30330 (o 15 z hakiem z Tarnowa do Krakowa) mieli¶my dzisiaj EN57 po modernie.
ss123 - 12-01-2016, 17:16
Temat postu:
SPOT ?
Khan34 - 15-01-2016, 12:55
Temat postu:
Dzisiaj REGIO 43305 Katowice - Kraków EN57 SPOT. Czy¿by wszystkie Impulsy wyparowa³y ju¿ z tej linii? Tak jak przeczówa³em mieszanie przy ikonkach na Bilety Regionalne ¼le siê koñczy. Confused Evil or Very Mad
Desiro2 - 18-01-2016, 10:23
Temat postu:
To co wyprawia MZPR wo³a o pomstê do nieba. Chyba lepiej ¿eby trasê Tarnów-Kraków przejê³y KM³, bo szrot na linii po modernie, z normalnym WRESZCIE czasem przejazdu 1:15-1:20 zaczyna znowu królowaæ. Przed grudniem widok impulsa na tej linii by³ normalny a teraz coraz gorszy tabor tu kursuje. Wczoraj czyli niedziela 17.01 regio odj. 19:45 z Krakowa do Nowego S±cza by³ na Fullplastic, trzeszcz±cy stary kibel,rozgrzany do niemo¿liwo¶ci - siedzenia by³y gor±ce. Kibel na fullplasticu który nie wiedzieæ czemu ju¿ dawno nie wyl±dowa³ na z³omie. Czy kto¶ ustalaj±cy obiegi zwariowa³? W P³aszowie stoj± EDki, i inne pojazdy a oni uparli siê na te z³omy.
tomekmkm - 18-01-2016, 13:41
Temat postu:
W czwartek (odj.15.25) z Tarnowa do Krakowa mia³em EN57 po liftingu. I muszê przyznaæ, ¿e pozytywnie mnie zaskoczy³, bo jak na "kibel" to ca³kiem nie¼le, nawet czy¶ciutka tkaninka na siedzeniach Smile
Z tym, ¿e jak ju¿ kto¶ kiedy¶ wspomina³, nie ma czego¶ takiego jak temperatura optymalna. Jest albo gor±co, albo zimno.

W sobotê (wyjazd zdaje siê 14.30) wraca³em 30611 Kraków-Nowy S±cz na EDku. Standardowo zaj±³em miejsce w "pierwszej klasie", ale reszta sk³adu te¿ ¼le nie wygl±da³a. Tak jak wspomina kolega poprzednik, wszystkie obiegi powiny byæ co najmniej na EDkach, wzglêdnie "dobrych" ENach57, i oczywi¶cie Impulsach,

[ Dodano: 19-01-2016, 14:17 ]
Wczoraj (18.01) na Regio 15.25 z Tarnowa do Krakowa Pendolino w postaci fullplastikowej babci Smile
Hubert1999 - 20-01-2016, 21:55
Temat postu:
Czy kto¶ tutaj wie mo¿e jakiego poci±gu mam siê spodziewaæ na REGiO Bolek i Lolek ( Kraków -B.Bia³a) i REGIO Bia³a ( B.B - Kr.G³)? Na stronie jest napisane ¿e klimatyzacja itp., wiêc szynobus ?
Anonymous - 20-01-2016, 22:31
Temat postu:
Hubert1999, najprêdzej mo¿esz siê spodziewaæ EN81
emele - 21-01-2016, 09:15
Temat postu:
Hubert1999 napisa³/a:
Czy kto¶ tutaj wie mo¿e jakiego poci±gu mam siê spodziewaæ na REGiO Bolek i Lolek ( Kraków -B.Bia³a) i REGIO Bia³a ( B.B - Kr.G³)? Na stronie jest napisane ¿e klimatyzacja itp., wiêc szynobus ?


Tutaj masz zestawienia wszystkich poci±gów je¿d¿±cych po D29-117 (tab. 139)
http://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.php?rok=2016&relace=PL-139&najit=Znajd%C5%BA

Oraz tutaj dla tab. 141 (Kraków - Skawina - O¶wiêcim)
http://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.php?rok=2016&relace=PL-139&najit=Znajd%C5%BA
Tutaj dla tab 150 (m.in. O¶wiêcim - Trzebinia) - czê¶æ poci±gów, resztê uzupe³niê w wolnej chwili.
http://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.php?rok=2016&relace=PL-150&najit=Znajd%C5%BA

Te powy¿sze to s± zestawienia planowe. Zapraszam do dodawania zestawieñ rzeczywistych w/w poci±gow. Nie trzeba mieæ konta na vagonweb.cz - rzeczywiste ka¿dy mo¿e dodawaæ.
Hubert1999 - 21-01-2016, 17:33
Temat postu:
Na REGIO Bolek i Lolek by³ EN81- zape³nienie 70% miejsc siedz±cych natomiast na REGIO Bia³a powinien byæ EN81 a jecha³ EN57 - zape³nienie od Wadowic do Skawiny na ca³y sk³±d ok. 8 osób natomiast od Skawiny ok. 25% miejsc siedz±cych.
Rover - 21-01-2016, 20:45
Temat postu:
Kod:
Na REGIO Bolek i Lolek by³ EN81- zape³nienie 70% miejsc siedz±cych natomiast na REGIO Bia³a powinien byæ EN81 a jecha³ EN57 - zape³nienie od Wadowic do Skawiny na ca³y sk³±d ok. 8 osób natomiast od Skawiny ok. 25% miejsc siedz±cych.


Bardzo marna frekwencja prawie dla konkurencyjnego busa Przewozy Regionalne padaj± w Ma³opolsce
Prywatne koleje Ma³opolskie rozwi±¿± problem.
Gaspares - 22-01-2016, 21:43
Temat postu:
Prywatne Koleje Ma³opolskie? ¯art miesi±ca.
Anonymous - 23-01-2016, 10:42
Temat postu:
Gaspares, u¿ytkownik Rover, to nikt inny, jak ma³opolski busowy baron i jego wypowiedzi chyba nikt tutaj nie traktuje powa¿nie ¦miech
MKcafé88 - 23-01-2016, 12:25
Temat postu:
Witam, mam pytanie jakie jednostki je¿d¿± na trasie Rzeszów - Kraków, dok³adnie chodzi mi o R-39320, R-39322 i R-39328, proszê o szybk± odpowied¼.
emele - 23-01-2016, 20:18
Temat postu:
Jecha³em dzisiaj 43602 "Bia³a" z Kêt do Krakowa (EN81-005). Zaskoczony pozytywnie by³em frekwencj± jak i wymian± pasa¿erów po drodze. W Kêtach i Andrychowie sporo ludzi wysiad³o a w Andrychowie prawie dziesiêæ wsiad³o. Miêdzy Kêtami a Wadowicami na ka¿dym przystanku poza Andrychowem Górnic± kto¶ wsiada³ albo wysiada³. Nawet w Choczni Górnej gdzie nie pamiêtam kiedy ostatnio kto¶ wsiada³/wysiada³ 3 osoby wysiad³y. Gorzej by³o za Wadowicami gdzie tylko w Kalwarii Zebrzydowskiej jedna osoba wsiad³a a od Kalwarii Z. Lanckorony to ju¿ tradycyjnie co przystanek ludzie siê dosiadali tak, ¿e za Skawin± jelonek by³ pe³ny.
tomekmkm - 23-01-2016, 22:48
Temat postu:
MKcafé88 napisa³/a:
Witam, mam pytanie jakie jednostki je¿d¿± na trasie Rzeszów - Kraków, dok³adnie chodzi mi o R-39320, R-39322 i R-39328, proszê o szybk± odpowied¼.


Powiniene¶ mieæ Impulsa.

___

21.01 na Regio 15.25 z Tarnowa do Krakowa fullplastik. Z reszt± prawdopodobnie ten sam, co w poniedzia³ek. Wygl±da na to, ¿e wskoczy³ do obiegu na stale.
Khan34 - 23-01-2016, 23:09
Temat postu:
REGIO 39320 je¼dzi na EN-71 do Krzeszowic a w Krzeszowicach nigdy nie koñczy³ biegu ¿aden Impuls.
tomekmkm - 23-01-2016, 23:46
Temat postu:
No to jak? Zakupiono poci±gi do obs³ugi miêdzywojewódzkich, a je¿d¿± na wojewódzkich?
Na Tarnów - Kraków je¼dzi³y Impulsy notorycznie. Od kiedy przesta³y to liczy³em, ¿e na miêdzywojewódzkich na bank je znajdê. A tu taka nowina.
bert - 24-01-2016, 01:04
Temat postu:
We¼cie pod uwagê ze od rj.2015/16 Marszalek wraz z przekazaniem obs³ugi odcinka do Sêdziszowa w³asnej Kolejce przekaza³ równie¿ tabor ,dlatego go PR brakuje.
A poza tym w ostatnim czasie prawo nie obowi±zuje liczy siê "wola "
tomekmkm - 27-01-2016, 01:48
Temat postu:
W poniedzia³ek i we wtorek na Regio 15:25 z Tarnowa do Krakowa promocja w postaci Spota.
Co do frekwencji, do Brzeska jest wzorcowa, wiêkszo¶æ to zapewne pracownicy, koñcz±cy zmianê o trzeciej.

[ Dodano: 09-02-2016, 01:06 ]
Przez poprzedni tydzieñ na Regio 15:25 z Tarnowa do Krakowa mieli¶my wielki come-back w postaci plastiku. Dzisiaj siê zdziwi³em, bo obs³ugiwa³ to po³±czenie SPOT.

Frekwencja rewelacyjna, w Tarnowie-Mo¶cicach oceniam na ok 85-90%.

[ Dodano: 25-02-2016, 05:09 ]
Plastik powróci³! Jecha³em "moim" kursem we wtorek i ¶rodê i przypomnia³em sobie, co to znaczy odgnieciony, przysma¿ony ty³ek Smile
Khan34 - 27-02-2016, 13:05
Temat postu:
Na REGIO 43305 wruci³ Ma³opolski Impuls. Jednorazowy wybryk? Czy na sta³e? W takim wypadku co jedzie o 16:12 na REGIO 34308?
tomekmkm - 04-03-2016, 17:18
Temat postu:
Czwartek. Na Regio z Tarnowa do Krakowa (odjazd 15:25) PLASTIK. Ale takiej trzêsawicy, to w nim jeszcze nie przechodzi³em. Gdyby nie to, ¿e to EN57 to obawia³bym siê, ¿e to ju¿ koniec ¶wiata. Zawsze drgania bywa³y, ale takie co¶ spotka³o mnie pierwszy raz. Mam nagranie, je¶li chcecie, mogê siê podzieliæ. By³em zawsze daleki od narzekania. Ale to ju¿ nawet przesta³o byæ zabawne, bo komfort podró¿y tym sk³adem, je¿eli mo¿na w ogóle mówiæ o takowym, jest ¿enuj±cy.

W drodze powrotnej (22:45 z Krakowa do Tarnowa) na bogato, czyli dwa SPOTY. Jak siê bawiæ, to siê bawiæ!
kruczek - 05-03-2016, 12:39
Temat postu:
Wê¿ykowanie na zmodernizowanym torze jest w pe³ni bezpieczne Very Happy A dostarcza podró¿nym niesamowitych wra¿eñ...
A podwójny, bo zapewne obieg na poranne poci±gi do pracy Smile Na Zwardoniu wiele razy widzia³em pó¼nowieczorne po³±czenie na dwóch jednostkach, by ludzie do pracy rano siê pomie¶cili na trasie do Bielska-Bia³ej i dalej Katowic.
I powa¿ne pytanie - ile jest w MZPR tych nieszczêsnych plastików? Czy naprawdê nie da siê puszczaæ sk³adów bez tej ortopedii?
tomekmkm - 05-03-2016, 13:51
Temat postu:
Z tego co kiedy¶ jeden z maszynistów mówi³, dwa.
Ba, w jednym z nich nawet "przedzia³ s³u¿bowy" jest na plastikach.
bestkf - 05-03-2016, 14:52
Temat postu:
Niestety, ale s± trzy "plastiki". Gdyby je¼dzi³y tylko na Kraków-Tarnów to nie by³oby tragedii, ale niestety widywa³em je te¿ np. na Kraków-Bielsko Bia³a, Kraków-Zakopane i Krynica-Tarnów. 3,5 godziny w takich warunkach zniechêci nawet najwiêkszego mi³o¶nika jazdy poci±giem.
Bardi78 - 07-03-2016, 21:46
Temat postu:
Ma kto¶ mo¿e info co je¼dzi do Zakopca o 8:08 z P³aszowa?
Szykuje mi siê podró¿ w tym tygodniu i nie wiem czy byæ gotowy na plastik, derme a mo¿e cywilizacjê?Smile
ss123 - 11-03-2016, 13:03
Temat postu:
Ró¿nie zazwyczaj daj± SPOTA ale czesto tez en57. Bywa³ równie¿ plastik Very Happy
tomekmkm - 18-03-2016, 02:24
Temat postu:
Mo¿e nie obieg, ale coby nie za¶miecaæ innych tematów. Mia³em wczoraj t± (nie)przyjemno¶æ czekaæ w Krakowie G³ównym od 23:30 na pierwszy poci±g do Tarnowa. I nie by³o by w tym nic niezwyk³ego, gdyby nie jedno z wydarzeñ. Na tablicy odjazdowej wy¶wietlano przez ca³± noc O¶wiêcim (odjazd bodaj¿e 3:30), którego w obecnym rozk³adzie ju¿ nie ma. Ba, nawet wyczytano (oczywi¶cie Ivon±) poci±g do O¶wiêcimia na chwilê przed godzin± jego rzekomego odjazdu. Jaka¿ by³a reakcja pasa¿era, który poszed³ na ten poci±g na peron. Czeka, czeka i nie ma. Z racji tego, ¿e nie mia³em nic do roboty postanawiam to sprawdziæ. Schodzê na dó³. Na tablicy ju¿ go nie ma (sic!), Pani w kasie na pytanie, czy wyczytany poci±g odjedzie r¿nie g³upa, ¿e jak to znikn±³, na jakiej tablicy i jaki wyczytany, a przecie¿ poci±g do O¶wiêcimia odje¿d¿a o 5:40...
Mnie tam to by³o rybka, ale s³ów podró¿nego pod adresem kolei, który na poci±g czeka³ - jak twierdzi³ - (chyba) od 22 - przytoczyæ w tym miejscu zwyczajnie siê nie da. Wiem, móg³ sprawdziæ w rozk³adzie. Ale wyobra¿am sobie, ¿e przyszed³ na dworzec, patrzy, jest O¶wiêcim na tablicy, wiêc czeka. A tu taka niespodzianka. Co¶ tam wspomina³, ¿e gdyby wiedzia³, ¿e nie ma O¶wiêcimia to pojecha³by Katowicami z przesiadk±, które odje¿d¿aj± kilka minut wcze¶niej przed nieszczêsnym O¶wiêcimiem. Ale po fakcie na dzia³ania by³o ju¿ za pó¼no.

[ Dodano: 25-03-2016, 20:15 ]
No, kto¶ siê wreszcie opamiêta³ i na 15:30 z Tarnowa do Krakowa plastika nie by³o. Ale za to by³o co¶ ciekawego, takie EN57 po mocnym liftingu. "Buda" kiblowa, ale siedzenia SPOTowe. Do tego prze¼roczyste ¶ciany i drzwi pomiêdzy czê¶ciami wagonów. Co to by³o?
Gaspares - 31-03-2016, 13:25
Temat postu:
Orientujecie siê czy ostatnia osobówka z Rzeszowa do Tarnowa (R 39438 odjazd 19:59, przyjazd 21:34) przechodzi na R 30332 do Krakowa (odjazd 21:36, przyjazd 23:02)?

Rozk³ad internetowy skomunikowania nie wykazuje, a takiego rozbijania relacji po prostu nie rozumiem.

------------

EDIT, pomy³ka, widzê ju¿, ¿e tutaj wszystko rozkomunikowane Evil or Very Mad
ss123 - 13-04-2016, 19:40
Temat postu:
witam macie mo¿e informacje na czym ¶miga regio 30505 ??
absolutus1 - 15-04-2016, 17:48
Temat postu:
Pewnie jakies pruchno acatus dawno w k ma³. ¦miga
CottonwoodEN71 - 15-04-2016, 23:04
Temat postu:
Dzisiaj i wczoraj "Jaworzyna" na ED72 w ygrysich barwach ¶wie¿o po naprawie rewizyjnej. Smile
ss123 - 16-04-2016, 12:03
Temat postu:
ja pyta³em o 30505 czyli Kasprowy Very Happy Swoj± drog± co¶ zmienili w tych ED- KACH w ¶rodku ?
CottonwoodEN71 - 18-04-2016, 12:04
Temat postu:
Ale temat jest ogólnie do obiegów, wiêc napisa³em Smile
Zmian± s± wewnêtrzne ekrany informuj±ce o trasie poci±gu oraz system g³osowego zapowiadania kolejnej stacji. Mam te¿ wra¿enie, ¿e jedzie siê stosunkowo g³adko jak na sk³ady starej konstrukcji, ale to mo¿e byæ moja ocena subiektywna i fakt, ¿e sk³ad jest ¶wie¿o po NR.
ss123 - 02-05-2016, 21:49
Temat postu:
. Ktos wie co sie stalo z jelonkami ? Od dluzszego czasu juz nie jezdza do Wadowic. Z tego co mi sie wydaje to grzeja bocznice w suchej . A mogly by jedzic
Anonymous - 02-05-2016, 22:09
Temat postu:
ss123, Jelonki prawdopodobnie id± na NG, po której zasil± flotê Kolei Ma³opolskich.
ss123 - 02-05-2016, 22:43
Temat postu:
Wszystkie ? Czy to potwierdzone info ? Niektore maja wazna rewizje jeszcze
bestkf - 03-05-2016, 09:50
Temat postu:
A po co Kolejom Ma³opolskim EN81? Pojemno¶æ ich jest idealna na boczne linie w województwie, wiêc powinny zostaæ w PRach(dopóki tu istniej±). KM musia³yby puszczaæ trzy z³±czone, ¿eby osi±gn±æ zadowalaj±c± ilo¶æ miejsc.
Anonymous - 03-05-2016, 10:40
Temat postu:
ss123, nie jest to oficjalnie niczym potwierdzone info, tylko moje domys³y, dlatego napisa³em "prawdopodobnie".

bestkf, wie¶æ gminna niesie, ¿e na S±deczczy¼nie ma powstaæ co w rodzaju Kolei Aglomeracyjnej obs³ugiwanej przez Koleje Ma³opolskie i tam w³a¶nie maj± trafiæ Jelonki.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/koleje-malopolskie-na-sadecczyznie--75563.html
bestkf - 03-05-2016, 13:00
Temat postu:
Rozk³adowiec, tyle ¿e podobno ten pomys³ zosta³ zarzucony/odsuniêty w przysz³o¶æ z powodów finansowych. A innego wykorzystania EN81 w KM nie widzê.
Podejrzewam ¿e Koleje Ma³opolskie pojawi± siê w Nowym S±czu dopiero po przejêciu wszystkich po³±czeñ w województwie od PRów(je¶li to nast±pi), chyba ¿e do tego czasu PRy wytn± wszystkie po³±czenia Very Happy
Anonymous - 03-05-2016, 13:11
Temat postu:
bestkf, nie wiadomo te¿ kiedy EN81 pójd± na naprawê. Very Happy Póki co podpyta³em bardziej obeznanych ode mnie znajomych, którzy twierdz± ¿e wszystkie Jelonki stoj± odstawione w Suchej Beskidzkiej.
bestkf - 03-05-2016, 18:59
Temat postu:
Szkoda. Tym bardziej ¿e koszt wys³ania ich na trasê jest pewnie ni¿szy ni¿ EN57. Choæ na trasie np. z Krakowa do Bielska wola³bym jechaæ kiblem z derm± ni¿ jelonkiem.
CottonwoodEN71 - 03-05-2016, 22:37
Temat postu:
Dwa jelonki widzia³em w Suchej. Stoi tam te¿ jeden z EN71 z przyciemnianymi szybami i uchylnymi oknami. Do¶æ du¿o sk³adów tam jest, byæmo¿e reszta jelonków tak¿e.

A na obiegu zakopiañskim nadal kursuje full-plastik. Dzi¶ na szczê¶cie nie pojawi³ siê na wieczornych "Rysach" (obs³ugiwanych przez EN71-02) ale pewnie i to siê zdarzy.
ecavon - 04-05-2016, 19:55
Temat postu:
We wtorek widzia³em w sumie 5 jelonków w Suchej stoj±cych na torach odstawczych. Ciê¿ko by³o dostrzec nr wszystkich.
przemek2029 - 19-05-2016, 21:50
Temat postu:
Witam mam pytanie mo¿e kto¶ wyt³umaczyæ czy jescze szynobusy jedz± na trasie Kraków g³ -Trzebina - O¶wiêcim bo wiem je¼dzi³ na kursie po³udniowy skróconym do chrzanowa a ostatnio ich nie widzia³ ze je¼dzi³y na tej trasie i nie wiem czy je¿d¿± na tej trasie jescze czy juz nie
sabatnik - 29-05-2016, 12:30
Temat postu:
Widzia³em ostatnio kilka razy Regio do Chrzanowa po 15 i zawsze by³ to EN57. Szynobusów na tej trasie ju¿ nie widzia³em od miesiêcy.
tomekmkm - 30-05-2016, 15:42
Temat postu:
30330 Tarnów 15:30 - Kraków na EN57 full plastik. To ju¿ jest szczyt. Tanio, Szybko i Wygodnie. No na pewno.
wojtekbrd - 09-08-2016, 11:37
Temat postu:
Witam forumowiczów
W czwartek tj . 11.08 przyje¿d¿am na d³ugi weekend do Krynicy. Mam przesiadkê z nocnego Oriona na Jaworzynê. Mam pytanie w zwi±zku z tym: co obecnie je¼dzi na obiegu Jaworzyny? Zale¿y mi na otwieranych oknach wiêc najbardziej pasowa³ by EN71. Jest szansa ¿e bêdzie jecha³ czy mo¿e obecnie mogê trafiæ na ( oby nie) Acatusa?
Jack Daniel's - 10-08-2016, 10:42
Temat postu:
ED72.
bestkf - 10-08-2016, 16:31
Temat postu:
Warto pamiêtaæ ¿e kilka ma³opolskich EN71 w ramach rewizji mia³o wymienione okna na lufciki. Nie ¿yczê trafienia na taki sk³ad, zw³aszcza je¶li bêdzie gor±co.

[ Dodano: 21-11-2016, 18:43 ]
Mo¿e kto¶ wyja¶niæ jaka jest idea porannego kursu Kalwaria Lanckorona-Sucha Beskidzka(p.7:50)? W rozk³adzie jest tylko w tym kierunku, wiêc rozumiem ¿e w drug± stronê sk³ad jest specjalnie podsy³any z Suchej. Dla kogo ten poci±g? Dla kolejarzy pracuj±cych w Suchej? Mo¿e kto¶ zna frekwencje? Bo ciê¿ko mi uwierzyæ ¿eby je¼dzi³o wiêcej ni¿ kilka osób, a kurs znalaz³ siê w nastêpnym rozk³adzie.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group