INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - Polskie lokomotywy zagranicą

Anonymous - 04-10-2015, 22:31
Temat postu: Polskie lokomotywy zagranicą
Wydaje mi się, że był taki temat, ale nie bardzo mogę odnaleźć...

Tu i ówdzie pisze się o tym, że mało EP09 w ruchu, tymczasem dziś na stacji Ostrava Svinov EP09-033 zauważona gdzie prowadziła ... osobowy do Bohumina.
Borys_q - 05-10-2015, 11:14
Temat postu:
One w Czechach coś prowadzą w oczekiwaniu na zwrotny pociąg, w zamian my mamy nurki wynajęte.
Anonymous - 05-10-2015, 13:13
Temat postu:
Jeśli tak, to ok. Ale mam wrażenie że ta trochę długo czeka, skoro jest czas by ją nawet prezentować na wystawie z okazji Dnia Kolei - przewija się na stronie http://blogtransportowy.blox.pl/html
Borys_q - 05-10-2015, 16:36
Temat postu:
Cytat:
Ale mam wrażenie że ta trochę długo czeka,


A może powiesz czym uzasadniasz takie wrażenie? Czy masz jakieś kompetencje żeby oceniać zobiegowanie taboru IC? Czy w ogóle znasz te obiegi lub umowy jakie IC ma z Czechami w tym zakresie?
Anonymous - 05-10-2015, 21:45
Temat postu:
Ależ nie unoś się, bo nie ma powodu. Oczywiście, że nie znam treści umów ani obiegów. Wyraziłem jedynie swoje wątpliwości, chyba mi jako laikowi wolno? Twoja pierwsza odpowiedź miała sens i byłem gotów ją zaakceptować, ale przypadkiem wypatrzyłem na wspomnianej stronie tą samą lokomotywę i wątpliwości wróciły. Pociągi transgraniczne IC kursują codziennie, więc zakładam, że pobyt lokomotywy poza granicami dłużej niż dobę nie trwa. Ale może rzeczywiście IC ma z CD jakąś dłuższą umowę, która powoduje, że profity wynagradzają dłuższą nieobecność lokomotywy tego typu na polskich torach
Borys_q - 05-10-2015, 22:14
Temat postu:
Cytat:
Ależ nie unoś się, bo nie ma powodu.


Sorry może nie potrzebnie się uniosłem, jakoś ludzie zawsze się dziwią jakby to było coś nadzwyczajnego ze przedsiębiorca podnajmuje swój tabor komu innemu lub wynajmuje od firmy zewnętrznej. To że jedna lokomotywa stoi w Czechach lub prowadzi tam pociąg nie zmieni faktu że w Gdyni jakaś np zdechła i wyleciała z obiegu, nawet jakby stała w Krakowie i tak jej nie podeślesz. Tak samo z wagonami, chwilowe braki łatwiej załatać wynajętymi z Czech niż na szybko wysyłać nasze na P5 i nie mieć dla nich po sezonie roboty. Zwłaszcza w kontekście przechodzenia na EZT.
beton44 - 06-10-2015, 17:50
Temat postu:
Tak w ogóle dziwne że za granicą Czechom czy Niemcom się opłaci mieć tyle sprawnych lokomotyw i wagonów że mogą Polakom pożyczyć Mr. Green

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group