INFO KOLEJ - forum kolejowe

Bilety, oferty, promocje - KOLEO - hit czy kit?

tomcionixus - 07-02-2016, 14:10
Temat postu: KOLEO - hit czy kit?
Rusza portal Koleo – sklep z biletami wielu spółek

Pod koniec lutego zainaugurowana ma zostać działalność systemu Koleo. Na początek ma on umożliwiać podróżnym zakup biletów znakomitej większości przewoźników w jednym sklepie internetowym. Istotną zmianą względem dotychczasowych rozwiązań ma być automatyczny dobór najkorzystniejszej cenowo oferty.
[...]
Największą zmianą względem dotychczasowych rozwiązań stosowanych przez przewoźników będzie jednak możliwość zaplanowania podróży przesiadkowych, także z wykorzystaniem pociągów kilku spółek, i jednoczesnego zakupu biletów na całą trasę. Sklep wskaże podróżnemu łączną opłatę za przejazd i pozwoli na wybór zarówno najszybszego, jak i najtańszego połączenia. Możliwe będzie też zapłacenie łącznie za wszystkie odcinki – z wykorzystaniem najpopularniejszych metod płatności w internecie.

Pomysł sam w sobie jest świetny, chcą wykorzystać pustkę stworzoną przez państwowych przewoźników.
Po tym artykule zacząłem zgłębiać temat, co polegało właściwie na przejrzeniu fanpage'a Koleo na Facebooku. Zauważyłem, że niektóre posty dodawane przez użytkowników są natychmiast usuwane. Jakie to posty? Niestety dotyczące najbardziej oczekiwanej funkcjonalności przez pasażerów, biletów kombinowanych....

Co o tym myślicie?
Gaspares - 07-02-2016, 14:16
Temat postu:
Myślimy, że to prowizorka, bo dostaniemy "jeden bilet", który nie będzie jednak "wspólnym biletem", – tylko sumą cen za poszczególne odcinki.

A zatem prowizorką niebezpieczną, bo odsuwającą w czasie re-integrację taryfową polskiej kolei. Bez tego ciężko o konkurencyjność względem własnych 4 kółek.

Ale niektórym to wystarczy, żeby dokopać politycznym rywalom i obtrąbić sukces naszego Misia.
Victoria - 07-02-2016, 17:51
Temat postu:
Raczej kit niż hit. Proszę wejść na stronę http://koleo.pl

I cóż my tam widzimy? Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.

Jak powszechnie wiadomo, Unia daje dotacje na różne internetowe przedsięwzięcia. Autorzy takich stron dostają nawet po kilkaset tysięcy zł na start. Można sobie wygooglować, ja przypomnę stronę o kotach:

http://www.web.gov.pl/firmy-i-uslugi/katalog-euslug/31_794_swiatkotow-pl-platforma-e-uslug-dla-hodowcow-i-wlascicieli-kotow.html

Strona, którą można uruchomić za kilkadziesiąt zł np. na Wordpressie, otrzymuje z Unii dotację w wysokości prawie 700 tys. zł. Żyć nie umierać!

Albo to, za prawie pół miliona zł unijnej dotacji:
http://www.web.gov.pl/firmy-i-uslugi/katalog-euslug/32_2357_bajkotwory.html

Przecież to są kpiny ze zdrowego rozsądku!

I zapewne podobnie jest z tym Koleo. Ktoś dostał dotację z Unii na swój projekt i w zasadzie nie ma znaczenia, czy taka strona będzie komuś przydatna. Ta strona już odniosła sukces finansowy! Musi tylko hulać w internecie przez określony w umowie czas. Tak to wygląda...

http://www.poig.2007-2013.gov.pl/Documents/Lista_beneficjentow_POIG_311215.xls

W powyższym pliku znajdziecie spółkę Astarium (właściciel strony Koleo). I dofinansowanie: prawie pół miliona zł. Zastanawiam się czy jakiejś nowej strony o tematyce kolejowej nie uruchomić. Półmilionową dotacją z Unii na jakieś internetowe "badziewie" nie pogardzę!

A twórcom Koleo gratuluję! Frajera (tzn. Unię) trzeba doić. Jak dają kasę to trzeba brać. Sama założyłam prywatny biznes dzięki unijnej dotacji. Aczkolwiek nie było to kilkaset tylko kilkadziesiąt tys. zł. I mój biznes jest realny, nie wirtualny.
dddbb - 07-02-2016, 20:36
Temat postu:
Gaspares napisał/a:
Myślimy, że to prowizorka, bo dostaniemy "jeden bilet", który nie będzie jednak "wspólnym biletem", – tylko sumą cen za poszczególne odcinki.

A zatem prowizorką niebezpieczną, bo odsuwającą w czasie re-integrację taryfową polskiej kolei. Bez tego ciężko o konkurencyjność względem własnych 4 kółek.

Ale niektórym to wystarczy, żeby dokopać politycznym rywalom i obtrąbić sukces naszego Misia.

Jeśli to jest prywatna inicjatywa, to ciężko się spodziewać, żeby zastępowała to, czym powinna się zająć "góra", a już tym bardziej nie będzie nikt tu dopłacał do różnicy taryfowej. Ot, prywatna inicjatywa, która części pasażerów brnących w gąszczu spółek kolejowych ułatwi zakup biletu. I pod tym względem jest to z pewnością działaniem na plus.
Gaspares - 08-02-2016, 11:13
Temat postu:
Do czasu, aż pasażer policzy sobie cenę biletu na osobowy + IC + regio i dojdzie do wniosku, że jednak trzem lub czterem osobom bardziej opłaca się jechać zrzutka na benzynę. Dla wielu będzie to argument nie od odparcia.
dddbb - 08-02-2016, 14:28
Temat postu:
Do takiego wniosku nie potrzebuje tego nowego portalu Smile To się już dzieje, przy zapełnieniu samochodu w większości przypadków wychodzi tańsza podróż - i to niekoniecznie korzystając z kilku przewoźników.
Jawor - 08-02-2016, 21:26
Temat postu:
"Jesteśmy uzależnieni od możliwości technicznych naszych partnerów i pomimo, że z naszej strony wszystko jest już gotowe najprawdopodobniej w momencie startu przesiadki w PKP IC będą liczone jako dwa odrębne bilety." Miało być tak pięknie, a wyszło jak zwykle.
Pirat - 08-02-2016, 21:38
Temat postu:
Cytat z artykułu Kuriera Kolejowego:

– Internetowe wyszukiwarki połączeń np. PLK, nie dają możliwości sprzedaży biletów, z kolei systemy sprzedażowe nie pozwalają na skuteczne planowanie podróży, np. z przesiadkami zwłaszcza na pociągi kilku przewoźników – tłumaczy nam Maciej Dutkiewicz, przedstawiciel firmy Astarium.

Czy to nie jest ten sam Maciej Dutkiewicz z PKP PLK? Google podpowiada, że jest (był?) rzecznikiem Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.
PrzemKo - 08-02-2016, 22:32
Temat postu:
Jawor napisał/a:
"Jesteśmy uzależnieni od możliwości technicznych naszych partnerów i pomimo, że z naszej strony wszystko jest już gotowe najprawdopodobniej w momencie startu przesiadki w PKP IC będą liczone jako dwa odrębne bilety." Miało być tak pięknie, a wyszło jak zwykle.

Witam na forum i dziękuję za szybką aktywację konta! Very Happy

Oczywiście przesiadki w IC liczone ze wspólnym kilometrażem to ważna sprawa, ale mnóstwo pułapek kryje się również w taryfach regionalnych. Poniżej przeklejam swój komentarz z Kuriera Kolejowego

"System od razu pokazuje również cenę całego połączenia i wylicza jej końcową wartość uwzględniając zniżki, promocje i oferty specjalne. Są to np. pule tańszych biletów, bilety weekendowe, grupowe i zniżki z tytułu wieku czy dla uczniów i studentów". Brzmi pięknie, ale nasuwają się proste pytania (zadałem już je na rynku kolejowym i na fejsie KOLEO). Czy w ramach obliczania najtańszego połączenia system znajdzie PwDC w relacji krótszej niż dana w tabelce np. dla Świdnik-Zawada zaoferuje PwDC Lublin-Zamość? Dostałem dziś odpowiedź z Wydziału Taryf PR, że system IPR tego nie robi, bo jest to niezgodne z warunkami taryfowymi oferty. Moim zdaniem w/w fakt jest niezgodny z decyzją Prezesa UTK http://utk.gov.pl/pl/aktualnosci/4809,Przewozy-Regionalne-naruszyly-przepisy-rozporzadzenia-WE-nr-13712007.html dotyczącą obowiązku informowania o najniższych cenach biletów. Ale PwDC czy inne tego typu wynalazki to dopiero początek problemów. Mnożenie regionalnych taryf kilometrowych, PwDC, biletów strefowych, czasowych itp. oprowadziło do tego, że w wielu relacjach opłaca się kupować 2, 3 czy 4 bilety na podrelacje zamiast jednego na całość. Do tego dochodzą błędy w konstrukcji taryf kilometrowych czyli opłacalność składania przejazdu z 2 lub 3 biletów w ramach jednej taryfy. Czy KOLEO będzie umiało robić takie "składanki"? Liczba relacji, dla których opłaca się składanie biletów, w skali kraju może wynosić wiele tysięcy dla samych PR. A przecież są jeszcze relacje z udziałem innych przewoźników regionalnych, gdzie można wybierać między taryfą tego przewoźnika a podstawową taryfą PR.
KOLEO - 08-02-2016, 22:46
Temat postu:
Drodzy forumowicze,

To, że pasażerowie chcą w jednym miejscu kupić bilety kolejowe na wszystkie połączenia, bez dodatkowych opłat, bez kolejek, bez biegania od kasy do kasy wiemy w zespole KOLEO tak samo jak i Wy. Dlatego też i w związku z tym, że z tym problemem w ciągu ostatnich 10 lat praktycznie nic nie zrobiono, podjęliśmy się wyzwania stworzenia jednej wspólnej nowoczesnej platformy, za pomocą której podróżni wygodnie i szybko kupią bilety na całe połączenia kolejowe w Polsce.

Projektując system KOLEO zakładaliśmy od samego początku istnienie tzw. "wspólnego biletu" dla wielu przewoźników i system jest do tego w pełni gotowy pod względem technicznym, organizacyjnym i księgowym. Niestety na razie brak ram prawnych do tego, ale wierzymy, że zmieni się to niebawem.
Działając w obecnych realiach oraz dzięki własnej unikalnej technologii uwzględniającej wszelkie zniżki, ulgi i promocje już w tej chwili jesteśmy w stanie zaproponować najkorzystniejsze możliwe rozwiązania dla pasażerów. W wielu przypadkach połączenie ofert promocyjnych jest tańsze niż tzw. "łączona taryfa kilometrowa".

W związku z tym, że jesteśmy otwarci na pojawiające się pytania, poniżej nasze odpowiedzi na niektóre kwestie poruszone przez Was powyżej.

Cytat:
Pomysł sam w sobie jest świetny, chcą wykorzystać pustkę stworzoną przez państwowych przewoźników.
Po tym artykule zacząłem zgłębiać temat, co polegało właściwie na przejrzeniu fanpage'a Koleo na Facebooku. Zauważyłem, że niektóre posty dodawane przez użytkowników są natychmiast usuwane. Jakie to posty? Niestety dotyczące najbardziej oczekiwanej funkcjonalności przez pasażerów, biletów kombinowanych....

Nie kasujemy postów na Facebooku. Co do biletów "kombinowanych" będzie w KOLEO możliwość kupienia w ramach jednej transakcji na całą podróż na kilka pociągów/przewoźników wg. najkorzystniejszych dostępnych ofert w tym również ofert dla tzw. "małych grup" jak np. Ty i 1,2,3.

Cytat:
Myślimy, że to prowizorka, bo dostaniemy "jeden bilet", który nie będzie jednak "wspólnym biletem", – tylko sumą cen za poszczególne odcinki.

A zatem prowizorką niebezpieczną, bo odsuwającą w czasie re-integrację taryfową polskiej kolei. Bez tego ciężko o konkurencyjność względem własnych 4 kółek.

Kochamy kolej, zajmujemy się nią zawodowo od kilkunastu lat i naszym celem jako KOLEO jest poprawa jej konkurencyjności względem innych gałęzi transportu.
Tak już było wspomniane powyżej, system KOLEO jest w pełni gotowy do wdrożenia tzw. "wspólnego biletu" lecz na razie brak do tego odpowiednich uwarunkowań prawnych. Jak tylko będzie to możliwe z wielką satysfakcją uruchomimy tę funkcjonalność. Na tą chwilę uruchamiamy system, który zdecydowanie ułatwi podróż bardzo dużej liczbie pasażerów w Polsce.

Cytat:
Raczej kit niż hit. Proszę wejść na stronę http://koleo.pl
I cóż my tam widzimy? Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.

Bardzo nam przykro, że tak kategorycznie negatywnie ocenia Pani projekt na podstawie jednego ze źródeł jego finansowania. Zamiast "przejeść" dotację i stworzyć "stronę o kotach na Wordpressie" w ciągu 2 ostatnich lat stworzyliśmy najbardziej zaawansowaną na rynku technologię, która m.in. umożliwia wycenę podróży z uwzględnieniem ulg, zniżek i promocji już na etapie wyświetlania listy połączeń co jest rzeczą całkowicie unikalną na rynku.

Cytat:
Ot, prywatna inicjatywa, która części pasażerów brnących w gąszczu spółek kolejowych ułatwi zakup biletu. I pod tym względem jest to z pewnością działaniem na plus.

No właśnie, już sam aspekt doradzania najkorzystniejszej oferty spośród kilku tysięcy możliwych kombinacji jest dużym wyzwaniem, któremu KOLEO stara się sprostać Smile

Cytat:
Czy to nie jest ten sam Maciej Dutkiewicz z PKP PLK

Tak, nasz kolega Maciej do połowy 2015 r. był Rzecznikiem prasowym PKP PLK.

Bardzo chętnie - w miarę dostępnego czasu - odpowiemy na kolejne pytania odnośnie funkcjonowania systemu KOLEO, o ile będzie to możliwe i nie będzie to sprzeczne z umowami o poufności jakie mamy zawarte z naszymi partnerami przewoźnikami.
PrzemKo - 08-02-2016, 23:20
Temat postu:
KOLEO napisał/a:
Działając w obecnych realiach oraz dzięki własnej unikalnej technologii uwzględniającej wszelkie zniżki, ulgi i promocje już w tej chwili jesteśmy w stanie zaproponować najkorzystniejsze możliwe rozwiązania dla pasażerów. W wielu przypadkach połączenie ofert promocyjnych jest tańsze niż tzw. "łączona taryfa kilometrowa".

Taryfy kilometrowe też bywają promocyjne Smile.
Noema - 08-02-2016, 23:46
Temat postu:
KOLEO, do współpracy musicie wciągnąć spółki kolejowe, bo bez tego te wasze Koleo straci rację bytu i dotację z EUrokołchozu szlag trafi. Za taką współpracę, jak sądzę, będziecie tym spółkom wystawiać faktury, bo przecież nie robicie tego charytatywnie. Fantastyczny biznes! Stwórz stronę internetową za unijne pieniądze, następnie kasuj państwowe i samorządowe spółki kolejowe, prowadząc sklep internetowy z biletami na pociągi. Brawo! Biznes prywatny, a od początku do końca utrzymywany przez podatników. Jestem pod wrażeniem!
PrzemKo - 09-02-2016, 00:13
Temat postu:
Cenię sarkazm, ale zwróć uwagę na "drobne" kwestię. Po pierwsze - współpraca ze spółkami. To chyba oczywiste, że będą wystawiać faktury i kasować jakąś prowizję od ceny sprzedaży. Kasy jednego przewoźnika sprzedając bilety innych przewoźników robią to samo. Po drugie, KOLEO obiecuje wyszukiwanie połączeń z najniższą ceną. Nie jestem przekonany czy im się to w 100% uda, ale zapewniam Cię, że przy obecnym bałaganie taryfowym znalezienie najtańszej opcji zakupu biletów często nie jest banalne. Wygląda na to, że to przedsięwzięcie to jest znacznie więcej niż zwykłe podpięcie wspólnego interfejsu www do istniejących systemów sprzedaży biletów poszczególnych przewoźników. Zwykłe kasy przewoźników, kasy ajencyjne czy biura podróży tego nie robią.
Noema - 09-02-2016, 00:36
Temat postu:
PrzemKo, i tu dostrzegam bezsens tego przedsięwzięcia, z punktu widzenia spółek kolejowych. Każdy przewoźnik pasażerski ma już swój system internetowej sprzedaży biletów. Na przykład KD zainwestowały w nowy system 1,5 mln zł. Po co miałyby jeszcze płacić za jakiś „klon” prywaciarzowi, skoro już zapłaciły PKP Informatyce?

Teraz mój punkt widzenia. Jadąc np. do Krakowa musiałabym kupić dwa bilety na pociągi KD i PKP IC. Mogę to bez problemu zrobić przez internet, korzystając z aktualnych promocji. Jaką wartość dodaną wniesie tutaj Koleo, z wyjątkiem tego, że zamiast dwóch płatności dokonam jednej? A przecież Koleo nie da mi gwarancji, że uwzględnia wszystkie aktualne oferty i promocje wszystkich spółek kolejowych.

Dla mnie ta strona będzie bezużyteczna. Garstka ludzi pewnie z tego skorzysta. Ale czy skorzystają na tym spółki kolejowe? Jedno jest pewne. Zarobi na tym właściciel strony. Nie bez powodu temu przedsięwzięciu „patronuje” były rzecznik PKP PLK. Wszak znajomości i kontakty w branży bywają przydatne... Bez Dutkiewicza czy innego „VIP-a” z kolejowej centrali, spółka Astarium nie przebiłaby się ze swoim projektem ani do kolejowych mediów (darmowa reklama), ani do prezesów kolejowych spółek, którzy z naszych podatków sfinansują prywatny biznes Koleo.
Desiro2 - 09-02-2016, 01:31
Temat postu:
Popieram całkowicie Noemę! Polskiemu pasażerowi nie jest potrzebna do niczego kolejna "platforma" sprzedażowa tylko JEDEN WSPÓLNY BILET z opcją jego zakupu w kasie/internecie, na połączenia z przesiadką, z naliczaniem kilometrów jednorazowo od początku do końca podróży,a nie od nowa po każdej przesiadce.
Tylko że to już jest gestia ministerstwa, bo wątpliwe aby PIC,PR i reszta spółek dogadały się kiedykolwiek w tej kwestii skoro przez tyle lat tego nie zrobiły. Niedościgniony model czeskich CD byłby tu idealnym rozwiązaniem, niestety w polskich realiach to tylko marzenie.
Jawor - 09-02-2016, 06:56
Temat postu:
No niestety, jadąc przykładowo z Katowic do Gdańska przez Wrocław i Poznań dalej muszę dreptać do najbliższej kasy i tracić czas oraz pieniądza po to, żeby kupić bilet na dwa pociągi IC Evil or Very Mad Niektórzy pasażerowie nie mają tak "dobrze" i muszą czasami jeździć po kilkadziesiąt kilometrów do kasy...
KOLEO - 09-02-2016, 12:18
Temat postu:
Powtórzymy jeszcze raz - w KOLEO jesteśmy za stworzeniem wspólnego biletu honorowanego przez wielu, a najlepiej wszystkich przewoźników. Co więcej, już jesteśmy gotowi by sprzedawać również i takie bilety. Jesteśmy za wszystkimi korzystnymi rozwiązaniami dla pasażerów.

Na razie jednak ich nie ma, więc chcemy dać pasażerowi maksimum tego na co pozwalają uwarunkowania prawne. Dlatego KOLEO pokazuje ceny, wylicza zniżki, uwzględnia promocje i bierze pod uwagę liczbę podróżujących i to czy na przykład podróżują oni w weekend czy w inny dzień. Staramy się pokazać też jak najwięcej atrybutów pociągów - będzie na przykład informacja czy podróżujemy Dartem czy Flirtem. To oczywiście tylko jeden ze szczegółów nad którym się skupiliśmy.
dddbb - 09-02-2016, 13:01
Temat postu:
KOLEO,
Czy system będzie potrafił zaoferować bilety łączone, o jakie pytał PrzemKo?
Beatrycze - 09-02-2016, 15:33
Temat postu:
KOLEO, na waszym miejscu nie byłabym taką optymistką i nie obiecywałabym cudów, bo internauci brutalnie Was z tego rozliczą. Już tłumaczę dlaczego...

Koleje Dolnośląskie i ich niewydarzony internetowy system sprzedaży biletów za ponad 1,5 mln zł:
https://bilet.kolejedolnoslaskie.eu

Nie da się tam kupić ani biletów na REGIOkartę, ani na podróż z przesiadką (jadąc np. z Legnicy do Zgorzelca trzeba kupić dwa oddzielne bilety - przy założeniu, że nie korzystam z trzech dostępnych połączeń bezpośrednich - jeden bilet na odcinek Legnica - Węgliniec i drugi na Węgliniec - Zgorzelec, co podraża koszt takiej podróży).

I już KOLEO wykłada się na Kolejach Dolnośląskich! Dla mnie wasza usługa będzie nieprzydatna. A to tylko jedna spółka kolejowa i dwa przykłady (niedasizm związany z REGIOkartą i niedasizm związany z przesiadkami). KOLEO tego nie przeskoczy, dopóki same KD nie udoskonalą systemu sprzedaży, który zakupiły od PKP Informatyki.

Nie wiem jak będzie w przypadku innych spółek. Podejrzewam, że podobnych niedasizmów będą krocie, które skumulują się w waszym systemie KOLEO. I po ptokach...

Porywacie się panowie z motyką na Słońce! Ale zamierzam Wam kibicować. Jeśli pokonacie niedasizmy, które tylko wstępnie naświetliłam, udowodnicie nieudolność kolejowego betonu i niekompetencję informatyków ze spółki perwersyjnie nazywanej PKP Informatyka. A tego beton Wam nie wybaczy...

W każdym razie życzę powodzenia!
KOLEO - 09-02-2016, 16:30
Temat postu:
Beatrycze napisał/a:
Koleje Dolnośląskie i ich niewydarzony internetowy system sprzedaży biletów za ponad 1,5 mln zł: [...]
Nie da się tam kupić ani biletów na REGIOkartę, ani na podróż z przesiadką (jadąc np. z Legnicy do Zgorzelca trzeba kupić dwa oddzielne bilety - przy założeniu, że nie korzystam z trzech dostępnych połączeń bezpośrednich - jeden bilet na odcinek Legnica - Węgliniec i drugi na Węgliniec - Zgorzelec, co podraża koszt takiej podróży). [...]
Ale zamierzam Wam kibicować.[...]
W każdym razie życzę powodzenia!
Kwestie o których wspomniałaś - karty zniżkowe, przesiadki - system KOLEO bierze pod uwagę. Wierzymy w to, że uda nam się Ciebie wkrótce pozytywnie zaskoczyć funkcjonalnością naszego systemu. Tak czy inaczej Beatrycze, bardzo dziękujemy za ciepłe słowa wsparcia.
Beatrycze - 09-02-2016, 16:55
Temat postu:
KOLEO, jeszcze jedna kwestia mi się przypomniała... Kontrola biletów wystawionych przez KOLEO. Co spółka to inne terminale, które mają na wyposażeniu drużyny konduktorskie. Na przykład KD nie honorują biletów PR zakupionych przez internet, bo nie mają technicznych możliwości sprawdzenia ich (chodzi o skanowanie kodów).

Jak KOLEO zamierza rozwiązać ten problem, tak by nie dochodziło do fałszerstw biletów i innych nadużyć? Jakoś nie wyobrażam sobie sytuacji, że to wszystkie spółki kolejowe inwestują w nowe i jednakowe terminale dla drużyn konduktorskich tylko po to, aby zintegrować się z (nie oszukujmy się) niszowym systemem KOLEO. Bo podstawowym kanałem dystrybucji biletów pozostaną własne kasy biletowe i własne systemy internetowej sprzedaży biletów i to z tymi kanałami sprzedaży muszą być zintegrowane terminale, którymi dysponują konduktorzy.

Bardzo interesuje mnie ta kwestia, zważywszy na obecną nieudolność i niedasizm poszczególnych przewoźników. Bo chyba nie będzie to wyglądało tak, że wydrukuję sobie bilet zakupiony przez KOLEO i w pociągu podczas kontroli konduktor nie dokona żadnej elektronicznej weryfikacji tylko rzuci okiem na bilet, skasuje go i pójdzie sobie dalej...
KOLEO - 09-02-2016, 17:02
Temat postu:
Beatrycze napisał/a:
KOLEO, jeszcze jedna kwestia mi się przypomniała... Kontrola biletów wystawionych przez KOLEO. Co spółka to inne terminale, które mają na wyposażeniu drużyny konduktorskie. [...]
Bardzo interesuje mnie ta kwestia, zważywszy na obecną nieudolność i niedasizm poszczególnych przewoźników.
Beatrycze rozumiemy Twoje obawy i nam również zależy by kontrola biletów była jak najbardziej wygodna dla pasażerów i obsługi pociągów, ale w tej jednak dość wrażliwej kwestii jaką jest weryfikacja biletów (ważność, autentyczność, itd...) nie możemy odpowiedzieć. Mamy w tym zakresie bardzo ścisłe zapisy o poufności z naszymi partnerami - przewoźnikami.
Goku - 09-02-2016, 18:42
Temat postu:
Wiadomo że szczegółami technicznymi się nie podzielicie, ale sporo się i tak wyjaśni gdy klienci kupią bilety i zobaczą jak są kasowane. Ja będąc przewoźnikiem wymagałbym po prostu dostarczenia zgodnego kodu qr na bilecie. Nie problem by bilet miał ich kilka. Jeśli przewoźnicy poszli na jakiś niekorzystny kompromis jak sprawdzanie ręcznie przez jakąś aplikację to mi ich nawet nie żal. Smile
Victoria - 09-02-2016, 19:31
Temat postu:
Noema napisał/a:
do współpracy musicie wciągnąć spółki kolejowe, bo bez tego te wasze Koleo straci rację bytu i dotację z EUrokołchozu szlag trafi. Za taką współpracę, jak sądzę, będziecie tym spółkom wystawiać faktury, bo przecież nie robicie tego charytatywnie.

Już dawno wciągnęli. A fakturki i owszem, posypią się. Rzecznik PKP PLK nie rezygnowałby z wygodnej i dobrze płatnej państwowej posady na rzecz niepewnej fuchy w małej spółeczce z siedzibą w prywatnym mieszkaniu w bloku na Saskiej Kępie. Nie jest idiotą.

http://forum.rubyonrails.pl/t/astarium-warszawa-mlodszy-programista-programistka/10009

Noema napisał/a:
Fantastyczny biznes! Stwórz stronę internetową za unijne pieniądze, następnie kasuj państwowe i samorządowe spółki kolejowe, prowadząc sklep internetowy z biletami na pociągi. Brawo! Biznes prywatny, a od początku do końca utrzymywany przez podatników. Jestem pod wrażeniem!

A mało to prywatnych spółek i spółeczek (w tym byłych kolejarzy) oplotło kolej swymi mackami? Najlepszy i najłatwiejszy biznes to żerowanie na państwowym. Zero wysiłku, wystarczą znajomości. I kasiora spływa szerokim strumieniem...

Noema napisał/a:
i tu dostrzegam bezsens tego przedsięwzięcia, z punktu widzenia spółek kolejowych. Każdy przewoźnik pasażerski ma już swój system internetowej sprzedaży biletów. Na przykład KD zainwestowały w nowy system 1,5 mln zł. Po co miałyby jeszcze płacić za jakiś „klon” prywaciarzowi, skoro już zapłaciły PKP Informatyce?

Jak trzeba będzie stracić / wyrzucić publiczne pieniądze w błoto to kolejowy beton nie będzie się nawet zastanawiać. A jak jeszcze przy okazji zrobi się dobrze koledze z PKP to będą szastać nieswoją kasą bez opamiętania. Przykłady można mnożyć, także w KD, o czym tak się rozpisywaliśmy, że aż prokuraturę zaprzęgnęli do walki z naszym forum.

Noema napisał/a:
Jedno jest pewne. Zarobi na tym właściciel strony. Nie bez powodu temu przedsięwzięciu „patronuje” były rzecznik PKP PLK. Wszak znajomości i kontakty w branży bywają przydatne... Bez Dutkiewicza czy innego „VIP-a” z kolejowej centrali, spółka Astarium nie przebiłaby się ze swoim projektem ani do kolejowych mediów (darmowa reklama), ani do prezesów kolejowych spółek, którzy z naszych podatków sfinansują prywatny biznes Koleo.

I to jest kwintesencja biznesu Koleo. W 10-letniej historii naszego forum ani jedna spółka kolejowa nigdy się u nas nie zareklamowała. Reklamują się różne firmy spoza branży kolejowej. A kolej nie chce się tutaj reklamować. Ale do Koleo (Astarium) pognali na złamanie karku, w ciemno. Wszyscy! Jak na rozkaz. Chyba wezmę Dutkiewicza na moderatora, może załatwi po znajomości kontrakty reklamowe...
Pirat - 09-02-2016, 22:14
Temat postu:
Odnośnie KOLEO - ich myk z większą funkcjonalnością niż sklepy internetowe przewoźników opiera się prawdopodobnie o podłączenie do systemu KURS analogicznie jak każdego terminala kasowego. Cyrki z PKP IC wynikają być może z problemów z połączeniem z systemem rezerwacji EPA - tego np. nie może przeskoczyć do dziś PKP Informatyka ze swoim systemem sprzedaży - i tak, wszystkie spółki, o ile w ogóle sprzedają bilety PKP IC, czynią to z odrębnych, wypożyczonych od PKP IC terminali. Problemu nie ma w KW, KM, PR, gdzie posiadają systemy kasowe Avisty - tak jak PKP IC.

Beatrycze napisał/a:
Bo chyba nie będzie to wyglądało tak, że wydrukuję sobie bilet zakupiony przez KOLEO i w pociągu podczas kontroli konduktor nie dokona żadnej elektronicznej weryfikacji tylko rzuci okiem na bilet, skasuje go i pójdzie sobie dalej...

Ależ tak to wyglądało w KD za czasów funkcjonowania starych terminali. Dopiero za Szczypińskiego załatwiono drużynom numer telefonu do operatora IPR dla weryfikacji kodów w razie wątpliwości (bilet miesięczny, albo o wysokiej wartości) - przypuszczam, że z absurdalności i czasochłonności nie korzystał z tego nikt. Według wiedzy mego znajomego kolejarza program Merkury używany w większości spółek na terminalach Casio 3100 i 9000 (produkcji PKP Informatyka - funkcjonuje w PKP IC, PKP SKM, KD, KŚ, ŁKA i Arrivie) może odczytywać bilety internetowe PR. Funkcjonuje to nawet w KD i Arrivie, nie wiem na ile to weryfikacja biletu, a na ile jego rejestracja. Tylko te spółki honorują bilety PR bez względu na kanał dystrybucji - pozostali wykluczyli to w umowach o honorowaniu.

Beatrycze napisał/a:
Co spółka to inne terminale, które mają na wyposażeniu drużyny konduktorskie.

Na rynku są w użyciu 3 rozwiązania:

- terminal Casio IT3100 z oprogramowaniem IT-TRANS dla PR: PR, KMŁ;

- terminal Casio IT3100 albo nowszy model 9000 z aplikacją Merkury PKP Informatyka: PKP IC, PKP SKM, KD, KŚ, ŁKA, Arriva;

- terminal Pidion BIP (KM) / Casio IT9000 (KW) z oprogramowaniem Avista.
PrzemKo - 10-02-2016, 00:37
Temat postu:
KOLEO napisał/a:
Powtórzymy jeszcze raz - w KOLEO jesteśmy za stworzeniem wspólnego biletu honorowanego przez wielu, a najlepiej wszystkich przewoźników. Co więcej, już jesteśmy gotowi by sprzedawać również i takie bilety. Jesteśmy za wszystkimi korzystnymi rozwiązaniami dla pasażerów.

Przeklejam z lekka przeedytowany post z SSC.

Podobno KOLEO jest niepotrzebne, bo wystarczyłby wspólny bilet dla wszystkich przewoźników z odcinkowymi dopłatami na wyższą kategorię/klasę i byłoby OK.
Jak rozumiem, wszyscy którzy tak twierdzą, chcieliby sytuacji, w której za żadną podróż nie zapłacą więcej niż obecnie, a za niektóre wręcz taniej.

Zrobiłem sobie taki case Lublin-Rzeszów-Łańcut.
I-PR sprzedaje bilet za 31,20 (220 km) z konieczną przesiadką w Rzeszowie.
e-IC sprzedaje bilet za 52,00 (217 km z powodu pominięcia Rozwadowa) tylko na połączenia bezpośrednie.
Gdy jedziemy Lublin-Rzeszów TLK a dalej Regio, i moglibyśmy kupić bilet Regio Lublin-Łańcut + dopłata Lublin-Rzeszów na TLK. to powinniśmy zapłacić ciut mniej niż 52,00.
Liczymy:
Lublin-Łańcut 217 km
Regio 31,20
Lublin-Rzeszów 200 km
Regio 29,10 TLK 50,00; dopłata 50,00-29,10=20,90
Opłata całkowita 31,20+20,90=52,10 ups - 10 groszy więcej!
Ale gdyby TLK jechał przez Rozwadów, to odległość wynosiłaby 203 km, a dopłata wyniosłaby 51,00-31,20=19,80 a cały bilet kosztowałby 31,20+19,80=51,00 czyli tyle co do Rzeszowa.
Ot, "paradoksik". Laughing

A ile trzeba zapłacić naprawdę?
PR
Lublin-Rzeszów Załęże PwDC 20,00
Rzeszów Załęże-Łańcut tar.podkarpacka 2,25
razem 22,25
IC
Lublin-Rzeszów Gł taniomiastowy 29,90
Rzeszów Gł-Łańcut bliskomiastowy 8,00 (można zredukować do 5,60 przez wcześniej 30%)
razem 37,90 (z opcją zejścia do 35,50)
IC+PR
Lublin-Rzeszów Gł taniomiastowy 29,90
Rzeszów Gł-Łańcut tar.podkarpacka 3,75
razem 33,65

Mam nadzieję, że KOLEO wyszuka i sprzeda . Na razie nikt tego nawet nie wyszukiwał. Sad

Wspólny bilet IC+PR byłby lepszy? No, chyba że ktoś uważa, że w takich okolicznościach przyrody dopłatę należałoby liczyć jako taniomiastowy minus PwDC Laughing .

Podsumowując, przy obecnym skomplikowaniu taryf powrót do wspólnego biletu nie oznacza, że na tym wspólnym bilecie koniecznie będzie taniej. Żeby było zawsze taniej na wspólnym bilecie, wymagałoby to rezygnacji z większości istniejących ofert promocyjnych i to taniej na jednym bilecie mogłoby niejednokrotnie oznaczać drożej niż jest teraz na wielu biletach.
Ralny - 10-02-2016, 02:22
Temat postu:
Moim zdaniem to całe Koleo przyniesie więcej szkody niż pożytku. Beton będzie miał teraz wymówkę i jednego biletu z prawdziwego zdarzenia nigdy się nie doczekamy. Powiedzą, że przecież na Koleo można kupić "jeden" bilet. Koleo jest więc betonom na rękę i dlatego tak ochoczo wszyscy przystąpili do tego projektu. Jak dla mnie jest to krok wstecz. Swoją drogą to wstyd i kompromitacja betonu PKP, bo to co powinno być w gestii np. PKP Informatyki robi prywatna spółka mikoli i byłych kolejarzy. Na mojego nosa nieładnie to pachnie...
Droznik - 10-02-2016, 11:36
Temat postu:
KOLEO napisał/a:
Powtórzymy jeszcze raz - w KOLEO jesteśmy za stworzeniem wspólnego biletu honorowanego przez wielu, a najlepiej wszystkich przewoźników. Co więcej, już jesteśmy gotowi by sprzedawać również i takie bilety. Jesteśmy za wszystkimi korzystnymi rozwiązaniami dla pasażerów.

Na razie jednak ich nie ma, więc chcemy dać pasażerowi maksimum tego na co pozwalają uwarunkowania prawne. Dlatego KOLEO pokazuje ceny, wylicza zniżki, uwzględnia promocje i bierze pod uwagę liczbę podróżujących i to czy na przykład podróżują oni w weekend czy w inny dzień.

Czyli wnioskuję z tej wypowiedzi że:
- chcemy zrobić wspólny bilet, ale na razie nie możemy
- nie kupisz u nas biletu, ale dowiesz się ile możesz zapłacić za te bilety

Reasumując
U nas nie kupisz biletu, tylko dowiesz się o cenie podróży oraz czym będziesz jechał.

Moja wypowiedź teraz:
Jakoś pod koniec roku, wraz z wejście nowego rozkładu jazdy słyszałem, że ma powstać portal na którym można będzie kupić każdy bilet, sprawdzić połączenie itp. Nie pamiętam jaka spółka przemyciła taką informację ale leciało to w AntyRadiu. Wydaje mi się że PLKa ze względu że mówili o nowych wyszukiwarce połączeń, że nowy rozkład, etc. Teraz by się mogło wszystko zgadzać, skoro PLKa rządzi rozkładami to czemu nie zarabiać też na sprzedaży biletów. No i te nazwisko rzecznika prasowego.

Pomysł super jednak chcę jechać ze Szczedrzykowic do Sterławek, ot zwykłe połączenie na 3 przewoźników. Jaką ja będę miał pewność że kupione u was bilety będą ważne przy przesiadkach.
Czy jak się coś opóźni i nie będę miał skomunikowania to jak odzyskam pieniądze?
Czy zwrot biletu w dniu podróży muszę odbyć meilem, czy w kasie? Zrezygnowałem i chce oddać bilet na 10 min przed odj pociągu.

Startujcie nie długo co możecie zaoferować w tej chwili dla klienta, i nie chodzi mi że bilety bezpośrednie itp, tylko realnie wchodzę i co mogę u was zrobić. Chyba już jakieś testy porobiliście i wiecie co dobrze działa.
Beatrycze - 10-02-2016, 15:18
Temat postu:
Ralny napisał/a:
Moim zdaniem to całe Koleo przyniesie więcej szkody niż pożytku. Beton będzie miał teraz wymówkę i jednego biletu z prawdziwego zdarzenia nigdy się nie doczekamy.

Tyle lat czekamy i raczej już nigdy się nie doczekamy. Tak więc żadnej szkody tu nie dostrzegam.

Ralny napisał/a:
Powiedzą, że przecież na Koleo można kupić "jeden" bilet. Koleo jest więc betonom na rękę i dlatego tak ochoczo wszyscy przystąpili do tego projektu.

Tutaj pełna zgoda. Zamiast wysłuchiwać jęków mikoli i pasażerów będą teraz ich odsyłać do Koleo.

Ralny napisał/a:
Swoją drogą to wstyd i kompromitacja betonu PKP, bo to co powinno być w gestii np. PKP Informatyki robi prywatna spółka mikoli i byłych kolejarzy.

To tylko kolejny dowód na to, że to co państwowe jest niewydolne i nieudolne.

Victoria napisał/a:
Rzecznik PKP PLK nie rezygnowałby z wygodnej i dobrze płatnej państwowej posady na rzecz niepewnej fuchy w małej spółeczce z siedzibą w prywatnym mieszkaniu w bloku na Saskiej Kępie. Nie jest idiotą.

Dobrze zrobił. My też kopnęłyśmy w dupę PKP i poszłyśmy na swoje... Sama ciągle powtarzasz, że na pańszczyźnie żerują tylko życiowi nieudacznicy i cwaniacy z klucza partyjno-kolesiowskiego.
PrzemKo - 11-02-2016, 12:02
Temat postu:
Ralny napisał/a:
Moim zdaniem to całe Koleo przyniesie więcej szkody niż pożytku. Beton będzie miał teraz wymówkę i jednego biletu z prawdziwego zdarzenia nigdy się nie doczekamy. Powiedzą, że przecież na Koleo można kupić "jeden" bilet.

Podałem prosty przykład, że jeden bilet bilet niekoniecznie musi być najtańszy zarówno u jednego przewoźnika jak i u dwóch czy więcej (co jest skutkiem przede wszystkim "wrzucania" ofert promocyjnych bez ładu i składu).

Żeby nie było, że dobrałem tendencyjnie jednostkowy przykład, to proszę - tu są szczegółowe badania jakie wykonałem dla PR - tylko pociągi regio i tylko woj. lubelskie - stan sprzed 2 lat (artykuł , jakby link nie działał, to na researchgate.net poszukać artykułu "Analiza promocyjnych taryf przewozowych w regionalnym kolejowym ruchu pasażerskim w województwie lubelskim").
Jak się komuś nie chce czytać, to zamieszczam skrót tego co wyliczyłem (oczywiście trochę się pozmieniało, ale bez rewolucji - wliczony ruch sezonowy na Roztoczu, jest Dorohusk, nie ma Włodawy).
Ruch pasażerski prowadzony był na 126 stacjach, daje to 7875 możliwych relacji. Oczywiście wszędzie jest stosowana taryfa podstawowa PR. Oferty promocyjne to 21 par miejscowości w PwDC oraz taryfa kilometrowa Bilet lubartowski Lublin-Parczew Kolejowa. Łącznie oferty promocyjne dotyczyły "bezpośrednio" 48 stacji i zaledwie 305 relacji. Jaki jednak był realny wpływ tych promocji na minimalizację kosztów? Ano taki, że dla 2647 (dwa tysiące sześćset czterdziestu siedmiu) relacji najtańszy przejazd był realizowany przez kombinację 2, 3 lub 4 biletów. Takie kombinacje opłacało się robić dla przejazdów ze 111 stacji. Dokładnie tak, oferta "dedykowana" dla jedynie i zaledwie 48 stacji i 305 relacji wpłynęła na możliwości obniżenia cen dla przejazdów z/do 111 stacji w 2647 relacjach! Do tego dochodzą 353 relacje, gdzie PwDC opłaca się dla przejazdów krótszych niż między miejscowościami "końcowymi" w jednej z 21 par z oferty. Łącznie daje to 3000 relacji, dla których istnieje tańsza opcja niż 1 bilet albo 1 bilet (PwDC) ma być wykorzystany w niepełnej relacji.
Dla żadnej z tych 3000 relacji system sprzedażowy PR czyli IPR nie podpowie tańszej opcji a jedynie zaproponuje jeden bilet w taryfie podstawowej, za to droższy.

Oczywiście, PR-y gdyby chciały, to by zrobiły porządki z taryfą w woj. lubelskim i gdzie indziej. W przypadku woj. lubelskiego, jeżeli nie miałoby to oznaczać zmian cen, to musiałoby oznaczać rozszerzenie oferty PwDC, żeby każda z tych 3000 relacji (czy ile ich tam przy obecnym rozkładzie i cenniku PwDC jest) była możliwa do przejechania na 1 bilecie (i żeby IPR obsługiwał PwDC z przesiadkami, bo teraz to niekoniecznie). Wtedy KOLEO przynamniej dla ruchu regionalnego w woj. lubelskim byłoby niepotrzebne? Zasadniczo tak...

Ale to o czym pisałem, dotyczy przejazdów jednej osoby, a jak uwzględnimy "Ty i raz, dwa, trzy"?
Powiedzmy, że po to, żeby jeździć na jednym bilecie, wprowadzono PwDC Lublin-Dęblin 12,30 PLN na bazie PwDC Lublin-Puławy 7 PLN + Puławy Azoty-Dęblin 5,30 PLN. A jak jadą trzy osoby? 3x PwDC to 3*12,30=36,90. Ale Ty "Ty i raz, dwa, trzy" od ceny normalnej 16,10 dla 3 osób to 38,64 - najtaniej? No nie. Weżmy 3xPwDC Lublin-Puławy 3*7 PLN + "Ty i raz, dwa, trzy" Puławy Azoty-Dęblin dla 3 osób 2,4*5,30 PLN. Razem daje to 21+12,72=33,72 PLN.

Reformujemy dalej taryfy, czy KOLEO jednak jest potrzebne? Very Happy
Arek - 16-02-2016, 14:27
Temat postu:
Victoria napisał/a:
Raczej kit niż hit. Proszę wejść na stronę http://koleo.pl
I cóż my tam widzimy? Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
Jak powszechnie wiadomo, Unia daje dotacje na różne internetowe przedsięwzięcia. Autorzy takich stron dostają nawet po kilkaset tysięcy zł na start.
(...)
I zapewne podobnie jest z tym Koleo. Ktoś dostał dotację z Unii na swój projekt i w zasadzie nie ma znaczenia, czy taka strona będzie komuś przydatna. Ta strona już odniosła sukces finansowy! Musi tylko hulać w internecie przez określony w umowie czas. Tak to wygląda...

Powszechnie wiadomo, że polskie start-upy finansowane przez UE to potęga jest i basta:
Beatrycze - 02-03-2016, 17:12
Temat postu:
Koleo już wystartowało, ale jeszcze nie można kupić tam biletów na wszystkich przewoźników. Na razie jest to bardziej wyszukiwarka połączeń z cenami biletów niż platforma zakupowa. Założyłam sobie konto, aby przeprowadzić test. Portal jest dość funkcjonalny, prosty w obsłudze. Dostępne są wszystkie ulgi ustawowe i karty rabatowe typu REGIOkarta (czego nie można powiedzieć o internetowym systemie sprzedaży KD). Nie wiem jak z promocjami i ofertami handlowymi - obawiam się, że ze względu na ich mnogość u wszystkich przewoźników będzie to trudne do ogarnięcia przez twórców Koleo, a wtedy portal straci rację bytu, bo nikt nie chce przepłacać za bilety. Pozostaje jeszcze kwestia biletów okresowych...

http://wyborcza.biz/biznes/1,147749,19706681,koleo-nowa-aplikacja-z-biletami-na-pociag-na-razie-z-dwoma.html
pawelu - 03-03-2016, 10:12
Temat postu:
Ja też się zarejestrowałem na Koleo. Portal rzeczywiście prosty w obsłudze ale nie wyszukuje połączeń z przesiadką. Wpisałem Warszawa-Chełm-pokazuje tylko pociąg bezpośredni czyli niestety jeden na dobę.
Ale już Warszawa-Wisła nie znaleziono żadnego połączenia. Także jak to ma zastąpić Sitkol to jak najszybciej musi to zostać poprawione.
Khan34 - 03-03-2016, 11:24
Temat postu:
A ja jak naciskam na kup bilet wyskakuje info cytuje: "Chcielibyśmy sprzedać Ci bilet na to połączenie. KOLEO jest w pełni do tego gotowe. Wspieramy PKP Intercity by w KOLEO dostępne były również i jego bilety.".

Więc niby portal działa a nie można nic kupić. Jak zaczęli tak szybko skończą bo albo kupie bilet w kasie albo pomęczę się ze stronami przewoźników.

Dwa że wnioskuję że PKP IC jakoś nie za bardzo pała żeby dołączyć do KOLEO.
Beatrycze - 04-03-2016, 17:38
Temat postu:
Od kilku dni bilety kolejowe niektórych przewoźników można kupić za pośrednictwem internetowego sklepu Koleo. Z serwisu nie mogą jednak skorzystać podróżujący pociągami PKP Intercity, choć początkowo na stronie dostępne miały być bilety wszystkich spółek. Na razie największy przewoźnik dalekobieżny nie podjął bowiem ostatecznej decyzji, czy wprowadzi swoje pociągi do nowego systemu.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/koleo-sprzedaje-juz-bilety-ale-nie-pkp-intercity-75654.html
Victoria - 31-03-2016, 19:17
Temat postu:
Rozmowa z Kubą Czajkowskim z KOLEO:

http://wp.tv/i,to-sie-liczy-start-up-pokazal-pkp-jak-sprzedawac-bilety,mid,1894079,cid,2288650,klip.html
Khan34 - 31-03-2016, 19:59
Temat postu:
I fige z tego jak PKP IC ma głęboko w nosie całe koleo i nie da się kupić biletu.
pawel78 - 31-03-2016, 21:39
Temat postu:
spolki PKP = Kit
Noema - 13-06-2016, 23:10
Temat postu:
Arriva to niemiecki państwowy przewoźnik (a DB company), a nie polski prywatny, jak piszą na fanpage KOLEO. Goebbels się tutaj kłania! Po co to jawne kłamstwo chłopaki z KOLEO, niesprostowane nawet po zwróceniu wam uwagi? Komu chcecie się podlizać? Profesjonalizm mikoli i byłych kolejarzy pełną gębą, za EUrokołchozowe srebrniki!

KOLEO = KIT

Nawet Wikipedia podaje na wstępie, że Arriva RP należy do koncernu Deutsche Bahn. Aczkolwiek mylnie podaje, że jest to polski przewoźnik kolejowy. Spółka co prawda jest zarejestrowana w Polsce (bo musi, aby prowadzić działalność na polskich torach i żerować na polskich podatnikach), ale jej właścicielem jest DB, czyli państwo niemieckie (RFN). A więc kapitałowo jest to spółka niemiecka a nie polska. Jeśli PKP zarejestrowałyby w Niemczech spółkę-córkę to też byście napisali, że jest to prywatna kolej pasażerska? Albo, jak jakiś ignorant z Wikipedii, że jest to niemiecki przewoźnik kolejowy?

Arriva RP jest tak polska, jak polskie są: obozy koncentracyjne, DB Cargo Polska, mBank, T-Mobile, Lidl, Kaufland, Onet, Interia, RMF FM, Fakt, Gazeta Wrocławska, RWE Stoen sprzedający energię elektryczną Warszawiakom i wiele, wiele innych niemieckich firm w Polsce.

https://www.facebook.com/KoleoPL/photos/a.709347849186484.1073741828.709341365853799/1003974286390504/
Victoria - 04-10-2016, 08:39
Temat postu:
Wszystkie pociągi i bilety w jednej aplikacji na smartfony.

KOLEO, jedyny w Polsce system z biletami na pociągi wielu przewoźników, udostępniło pasażerom aplikację na smarforny. Nie trzeba już korzystać z oddzielnych aplikacji, żeby kupić kilka biletów kolejowych albo zaplanować przesiadkę. Od teraz wszystkie połączenia są w jednym miejscu.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/28731/wszystkie-pociagi-i-bilety-w-jednej-aplikacji-na-smartfony.html
Modliszka - 10-10-2016, 20:31
Temat postu:
Front-end Developer, Backend Developer, Customer care, Senior Backend Developer...

https://o.koleo.pl/nasz-zespol/

Czy te całe KOLEO to firma polska czy zagraniczna? Zupełnie nie rozumiem tej głupiej mody na kadrową angielszczyznę w polskich firmach. Wstydzicie się języka polskiego?
Noema - 10-10-2016, 23:55
Temat postu:
Modliszka, a to nie wiesz, że w tenkraju polskość to nienormalność?!

Artykuł na portalu foxdojcza:

http://innpoland.pl/129813,koleo-to-pierwszy-w-polsce-kolejowy-start-up-chce-rozwiazac-problem-z-ktorymi-boryka-sie-wielu-podroznikow
Ramirez - 11-10-2016, 11:29
Temat postu:
Jak dla mnie KIT a dlatego że zakładając konto wygląda na to że zgadzamy się na sprzedaż naszych danych innym firmom. To ma być strona służąca do sprzedaży biletów a nie udostępniania danych. A po drugie ta wyszukiwarka nie ma wyszukiwania po przewoźniku. Chciałem pojechać w kombinacji Regio +Regio+Regio a proponuje mi Regio+TLK+Regio. Wolałbym zapłacić 35 zł a proponuje mi połączenie za powiedzmy 70 zł
Beatrycze - 11-04-2017, 13:11
Temat postu:
Maciej Dutkiewicz z KOLEO: Kolej na nas, kolej na produktywność.

Są na tym świecie ludzie, którzy mają na co dzień styczność z marzeniami z dzieciństwa. Kto z nas nie chciał być w dzieciństwie taksówkarzem, kosmonautą albo maszynistą? Maciek Dutkiewicz skontaktował się z nami, zaintrygowany banerem na stronie, a dodatkowo tym wpisem o podróżach. Spójrzmy, jak wygląda miejsce pracy Maćka, który wraz z zespołem KOLEO wprowadza dobre zmiany na kolei.

Więcej:
http://lifehacking.pl/maciej-dutkiewicz-koleo-kolej-na-produktywnosc/
Victoria - 14-04-2017, 15:01
Temat postu:

krzynio - 03-05-2017, 10:53
Temat postu:
Czy ktoś wie czy bilet zakupiony na stronie KOLEO na pociąg PolRegio można okazać na iPhonie lub tablecie iPad (9,7cali ekran). Oba urządzenia mają oprogramowanie IOS i przeglądarkę PDF?
sympatyk - 06-05-2017, 21:09
Temat postu:
Jeździsz pociągami? Ta promocja może Cię zainteresować!

Koleo.pl, internetowy serwis sprzedaży biletów kolejowych na pociągi regionalnych przewoźników, ruszył z ciekawą promocją. Za każdy zakupiony bilet będzie zwracać połowę jego ceny. To oznacza, że co trzecia podróż może być bezpłatna. Warunkiem jest jednak płatność BLIK-iem, premie też są ograniczone.

Więcej:
http://next.gazeta.pl/superfinanse/7,156831,21767229,jezdzisz-pociagami-ta-promocja-moze-cie-zainteresowac.html
Pirat - 09-08-2017, 14:08
Temat postu:
Koleo po ukraińsku. Koleo для Українців

Platforma sprzedaży biletów kolejowych Koleo wprowadziła właśnie wersję ukraińską serwisu. Jest to już szósta wersja językowa platformy. Ukraińcy są jedną z najszybciej rosnących grupy pasażerów kolei w Polsce.

Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl
Ralny - 09-12-2017, 20:26
Temat postu:
Kuba Czajkowski, współtwórca KOLEO.


Ralny - 05-01-2018, 23:41
Temat postu:
Koleje Dolnośląskie w Koleo

Z początkiem 2018 roku Koleje Dolnośląskie uruchomiły sprzedaż biletów na platformie Koleo dostępnej poprzez portal koleo.pl oraz aplikacje na systemy Android oraz iOS.

Czytaj więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/koleje-dolnoslaskie-w-koleo-85133.html
Beatrycze - 25-01-2018, 15:09
Temat postu:
Koniec sprzedaży biletów Polregio w Koleo.

Bilety na pociągi Polregio nie będą od jutra sprzedawane na platformie Koleo. Jak nieoficjalnie dowiedział się "Rynek Kolejowy", przewoźnik domaga się pieniędzy z tytułu kar umownych.

Umowa pomiędzy firmami kończy się dziś (25 stycznia). Jak potwierdza rzecznik Przewozów Regionalnych Dominik Lebda, nie zostanie ona przedłużona. – Umowa obowiązuje do dnia 25 stycznia 2018 r. włącznie i nie została dotąd rozliczona przez firmę Astarium. Ponadto firma Astarium przekazała propozycję dalszej współpracy zbyt późno – tłumaczy rzecznik, dodając, że zastrzeżenia Polregio do wykonywania umowy były na bieżąco przekazywane do spółki Astarium, właściciela Koleo.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/koniec-sprzedazy-biletow-polregio-w-koleo-85450.html
Victoria - 25-01-2018, 17:14
Temat postu:
Oświadczenie zarządu Astarium sp. z o.o. właściciela platformy KOLEO dot. współpracy z POLREGIO:

https://blog.koleo.pl/oswiadczenie-polregio/
sabatnik - 30-01-2018, 20:09
Temat postu:
I jak zwykle za wszystko "płaci" pasażer. W ostatniej chwili się o tym dowiedziałem, zupełnie przypadkiem. A miałem zasilone konto na Koleo. Ich to oczywiście nie interesuje.
Przy okazji, korzysta ktoś z Bilkom2? Czy jak to się nazywa? Bilkom jaki ja posiadam w telefonie, nie ma opcji zakupu biletów.
Beatrycze - 06-02-2018, 14:50
Temat postu:
Mały jest bez szans. Jak wielka firma może rozłożyć start-up na łopatki.

Młody idealista wpada na genialny pomysł. Tworzy aplikację, zakłada start-up i podbija świat. Nie ma jeszcze 30., kiedy zaczyna zarabiać grube pieniądze. Niestety, rzeczywistość nie jest różowa. O tym mogli przekonać się ci, którzy swój pomysł na aplikację oparli na współpracy z koleją. I boleśnie się sparzyli.

Koniec września ubiegłego roku, kolejowe targi Trako w Gdańsku. Kuba Czajkowski, prezes firmy Astarium, właściciela platformy sprzedaży biletów Koleo, nie kryje zadowolenia. Już wiadomo, że Koleo będzie sprzedawać przez swoją aplikację bilety okresowe na pociągi Polregio.

Więcej:
https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/start-up-kolej-koleo-moj-pociag,31,0,2397215.html
dddbb - 07-02-2018, 05:01
Temat postu:
Nie rozumiem tego ubolewania Koleo i użalania się na prawo i lewo. Jak się podpisuje umowy, to się je czyta i się do jej zapisu stosuje. Dotyczy obydwu stron. PeeRy jak widać nie mają takiego parcia na dogadanie się. Im na tej firmie nie zależy (są inne), a w swojej sytuacji finansowej możliwości zarobku na karze nie podpuszczą.
Victoria - 09-02-2018, 07:34
Temat postu:
Czajkowski: Przewozy Regionalne są nam winne kilkadziesiąt tys. zł.

Koleo, czyli kolejowy start-up, ma problemy. Polregio wycofało się ze współpracy. A teraz Koleo i Przewozy Regionalne, które są właścicielem marki Polregio, przerzucają się odpowiedzialnością.

Więcej:
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Czajkowski-Przewozy-Regionalne-sa-nam-winne-kilkadziesiat-tys-zl-7571504.html
Sebcio - 20-02-2018, 22:37
Temat postu:
Przewoźnicy za mało uatrakcyjniają ceny biletów w kasie. Są za drogie.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group