INFO KOLEJ - forum kolejowe

News - Rzecznik Praw Pasażera Kolei

Beatrycze - 30-05-2016, 15:03
Temat postu: Rzecznik Praw Pasażera Kolei
Rzecznika Praw Pasażera Kolei przy Urzędzie Transportu Kolejowego i inne ułatwienia w polubownym rozwiązywaniu sporów między konsumentami i przedsiębiorcami ma wprowadzić nowa ustawa, którą rząd ma się zająć na posiedzeniu 31 maja.

Nowe przepisy mają przenieść do polskiego prawa unijną dyrektywę w sprawie tzw. ADR (Alternative Dispute Resolution). Polska powinna była ją implementować do 9 lipca 2015 r., ale prace w tej sprawie opóźniały się i w tej, i w poprzedniej kadencji.

Więcej:
http://transport-kolejowy.wnp.pl/rzecznik-praw-pasazera-kolei-juz-niedlugo,274366_1_0_0.html
Grad - 30-05-2016, 23:10
Temat postu:
Wiedząc jakie bagno jest w UTK opisywano na tym portalu obstawiam, że "wybiorą" jakąś świnię mającą przygodę UKE w swoim życiorysie (w cv).
Arek - 01-06-2016, 13:38
Temat postu:
Jakie zadania będzie pełnił Rzecznik Praw Pasażera Kolei?

Rzecznik Praw Pasażerów Kolei będzie powołany do prowadzenia postępowań w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumentów z przedsiębiorstwami świadczącymi usługi w branży kolejowej. Dotyczy to m.in. spraw związanych z działalnością sprzedawcy biletów lub operatora turystycznego, sporów wynikających z umów przewozu osób, rzeczy lub zwierząt w transporcie kolejowym oraz w sprawach dotyczących usług świadczonych przez przewoźnika kolejowego, zarządcę infrastruktury kolejowej, właściciela dworca bądź zarządzającego dworcem.

Ustawa stanowi, że warunkiem wystąpienia z wnioskiem o wszczęcie postępowania przed Rzecznikiem jest podjęcie przez pasażera próby bezpośredniego rozwiązania sporu z przewoźnikiem kolejowym, zarządcą infrastruktury kolejowej, właścicielem dworca bądź zarządzającym dworcem, sprzedawcą biletów lub operatorem turystycznym. Próbą bezpośredniego rozwiązania sporu jest także złożenie reklamacji.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/jakie-zadania-bedzie-pelnil-rzecznik-praw-pasazera-kolei-76809.html
Beatrycze - 04-11-2016, 14:37
Temat postu:
Powstanie instytucja Rzecznika Praw Pasażera Kolei. Prezydent podpisał ustawę.

Powołanie Rzecznika Praw Pasażera Kolei przy Urzędzie Transportu Kolejowego oraz uporządkowanie systemu instytucji, które mają pomóc w rozwiązaniu sporów konsumentów z przedsiębiorcami przewiduje ustawa, którą w piątek podpisał prezydent Andrzej Duda.

Więcej:
http://logistyka.wnp.pl/powstanie-instytucja-rzecznika-praw-pasazera-kolei-prezydent-podpisal-ustawe,284880_1_0_0.html
Grad - 06-11-2016, 17:05
Temat postu:
Po co tworzyć coś zbędnego. A jeśli już się tworzy to rzecznik ten powinien być przy UOKiK zamiast UTK. Wówczas byłby bardziej efektywny.
Noema - 08-12-2016, 00:14
Temat postu:
Niedługo pojawi się nowa instytucja ułatwiająca pasażerom dochodzenie swoich praw. 10 stycznia 2017 roku wchodzi w życie ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, pozwalająca na powołanie Rzecznika Praw Pasażera Kolei. Rzecznik będzie działał przy Prezesie Urzędu Transportu Kolejowego i zajmie się polubownym rozwiązywaniem sporów pasażerów z świadczącymi usługi na kolei. Postępowanie będzie trwało do 90 dni, będzie bezpłatne, a podróżny złoży wniosek również przez internet.

http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/29139/rzecznik-praw-pasazera-kolei---sposob-na-polubowne-zalatwienie-sporu.html
Ralny - 26-12-2016, 19:34
Temat postu:
Rzecznik Praw Pasażera Kolei ma szybko rozstrzygać spory

W styczniu Prezes Urzędu Transportu Kolejowego będzie mógł rozpisać konkurs na stanowisko Rzecznika Praw Pasażera Kolei. Nowo powoływana instytucja ma przynieść sporo korzyści dla klientów kolei. Jedną z nich ma być proste i szybkie rozpatrywanie reklamacji. O nowych rozwiązaniach rozmawiamy z Ignacym Górą, prezesem UTK.

Czytaj więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/rzecznik-praw-pasazera-kolei-ma-szybko-rozstrzygac-spory-79549.html
Beatrycze - 01-02-2017, 18:48
Temat postu:
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego powołał w środę Joannę Marcinkowską na stanowisko Rzecznika Praw Pasażera Kolei.

Rzecznik, działający przy prezesie UTK, zajmie się polubownym rozwiązywaniem sporów pasażerów z przedsiębiorcami świadczącymi usługi na kolei.

Więcej:
http://www.wnp.pl/transport-kolejowy/nowa-instytucja-ulatwiajaca-pasazerom-dochodzenie-swoich-praw,291057_1_0_0.html
Grad - 01-02-2017, 23:56
Temat postu: Rzecznik Praw Pasażera
O tym, że administracja państwowa dubluje kompetencje i stanowiska (posady) bez opamiętania wiemy od dawna, a o to kolejny przykład:
Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego, powołał dziś Joannę Marcinkowską na Rzecznika Praw Pasażera Kolei. Joanna Marcinkowska to doświadczony prawnik. Do tej pory zajmowała się ustawowymi zadaniami Prezesa UTK w zakresie funkcjonowania transportu kolejowego oraz praw pasażerów.
G...no prawda panie Góra. Z wyglądu to dziecina. A z cv nic nie wynika nic pozytywnego ponieważ nie zaprezentowano nam experince tej pani. Nawet nie podano w której kancelarii prawnej wcześniej pracowała. Może to powód do wstydu a może kancelaria nie przyznaje się do niej bo być może pracowała na czarno.
Od kilku lat związana jest z rynkiem kolejowym. Pracowała w Urzędzie Transportu Kolejowego na stanowisku radcy prawnego.
Od kilku lat? Panie Góra przecież to łatwo sprawdziliśmy w internecie pracowała w tej dziedzinie od wakacji 2014 r. Z tego połowę czasu jako st. specjalista a nie radca prawny. A pan ma czelność firmować swoim nazwiskiem półprawdę? Jakie kilka lat? Dwa i pół roku w UTK to kilka lat? Być może, mając na względzie nadmierną fluktuację kadr w UTK to ogrom czasu spędzony w tej instytucji o bardzo wątpliwej reputacji.

A następna sprawa to jaki jest sens istnienia departamentu o nazwie: Departament Praw Pasażerów w Urzędzie Transportu Kolejowego z kierującym tą komórką organizacyjną dyrektorem i 3 naczelnikami wydziałów? Czy to nie jest dublowanie stanowisk [czytaj lukratywnych posad] w administracji?. Czy pan panie Góra czyta co panu podsuwają do podpisu?


Departament Praw Pasażerów

Czym w takim razie będzie zajmowała się Rzecznik Praw Pasażera?
Beatrycze - 11-05-2017, 12:44
Temat postu:
Rzecznik Praw Pasażera Kolei otrzymał narzędzia prawne do sprawowania funkcji.

Weszło w życie długo oczekiwane rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa w sprawie organizacji instytucji Rzecznika Praw Pasażera Kolei oraz postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów pasażerskich.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/30069/rzecznik-praw-pasazera-kolei-otrzymal-narzedzia-prawne-do-sprawowania-funkcji.html
sympatyk - 19-06-2017, 23:00
Temat postu:
Skarż się, gdy toaleta w pociągu jest brudna, a skład utknął w polu. Ale za brak wi-fi w pendolino nie dostaniesz odszkodowania.

Kiedy można uniknąć kary za brak biletu? Czy kolej odpowiada za zniszczenie naszego bagażu? A co, gdy przez spóźnienie pociągu nie zdążymy na lot? Na te pytania odpowiada Joanna Marcinkowska, rzecznik praw pasażera kolei.

Więcej:
http://wyborcza.biz/biznes/7,158582,21977071,skarz-sie-gdy-toaleta-w-pociagu-jest-brudna-a-sklad-utknal.html
Pirat - 01-02-2018, 18:04
Temat postu:
300 spraw trafiło do Rzecznika Praw Pasażera Kolei

Blisko 300 spraw, w tym ponad 170 postępowań polubownych,– takie są efekty rocznej pracy Rzecznika Praw Pasażera Kolei. Rok temu, 1 lutego 2017 roku, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego Ignacy Góra powołał Joannę Marcinkowską na stanowisko Rzecznika.

Czytaj więcej na kurierkolejowy.eu
Ralny - 08-02-2019, 06:31
Temat postu:
Dwa lata Rzecznika Praw Pasażera Kolei

1 lutego 2019 r. minęły dwa lata od powołania przez prezesa UTK Joanny Marcinkowskiej na stanowisko Rzecznika Praw Pasażera Kolei. W tym czasie do Rzecznika wpłynęło niemal 700 spraw, około 400 z nich to postępowania polubowne.

Czytaj więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/33169/dwa-lata-rzecznika-praw-pasazera-kolei.html
Noema - 09-03-2020, 14:20
Temat postu:
Rok Rzecznika Praw Pasażera Kolei – 2/3 spraw zakończonych pozytywnie:

http://pkp.zgorzelec.pl/rok-rzecznika-praw-pasazera-kolei-2-3-spraw-zakonczonych-pozytywnie/
Beatrycze - 08-05-2020, 14:52
Temat postu:
Sprawozdanie z działalności Rzecznika za 2019 rok.

Jak co roku przed końcem kwietnia Rzecznik Praw Pasażera Kolei sporządził sprawozdanie z działalności za poprzedni rok. W sprawozdaniu znajdują się dane statystyczne, wskazanie kategorii spraw najczęściej będących przedmiotem postępowań polubownych, informacje na temat czasu trwania postępowań oraz procentu spraw zakończonych uzgodnieniem akceptowalnego dla stron rozwiązania. Do sprawozdania zostały dodane zalecenia dotyczące najczęściej powtarzających się problemów.

Więcej:
https://www.pasazer.gov.pl/sprawozdanie-z-dzialalnosci-rzecznika-za-2019-rok/r6y
Ralny - 01-02-2021, 16:16
Temat postu:
Cztery lata Rzecznika Praw Pasażera Kolei

Cztery lata temu, 1 lutego 2017 r. rozpoczął pracę Rzecznik Praw Pasażera Kolei. Rzecznik pomaga w pozasądowym rozwiązywaniu sporów pomiędzy pasażerami a przedsiębiorcami funkcjonującymi na rynku kolejowym.

Czytaj więcej:
https://www.utk.gov.pl/pl/aktualnosci/16659,Cztery-lata-Rzecznika-Praw-Pasazera-Kolei.html
Krog - 05-02-2021, 15:28
Temat postu:
Zbędna instytucja. Nie ma pełnej niezależności ponieważ podlega pod Prezesa UTK.
Mnożenie stanowisk w kolejnictwie, to najlepiej wychodzi każdej ekipie rządowej.

[ Dodano: 08-02-2021, 16:06 ]
Poza tym dlaczego pasażer kolejowy ma rzecznika praw a pasażer transportu drogowego bez tego się obejdzie. A przecież pasażerów w transporcie drogowym jest dużo więcej niż w transporcie kolejowym.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group