INFO KOLEJ - forum kolejowe

News - Przewozy Regionalne zmienią nazwę i logo

Victoria - 17-06-2016, 19:17
Temat postu: Przewozy Regionalne zmienią nazwę i logo
Całkowity rebranding spółki Przewozy Regionalne planuje prezes Krzysztof Mamiński. Jak dowiaduje się „Rynek Kolejowy”, spółka zmieni nazwę, logo i schemat malowania taboru.

Według potwierdzonych przez spółkę informacji, rozważanych jest obecnie kilka nazw dla spółki, w tym „Polskie Regio”.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/polskie-regio-przewozy-regionalne-zmienia-nazwe-i-logo-77031.html
robertrush - 22-11-2016, 20:24
Temat postu:
POLREGIO – nowa marka Przewozów Regionalnych?

www.inforail.pl/polregio-nowa-marka-przewozow-regionalnych-_more_89280.html
Beatrycze - 23-11-2016, 20:09
Temat postu:
Polregio. Nowa nazwa Przewozów Regionalnych zatwierdzona.

Zarząd spółki Przewozy Regionalne pozyskał zgody korporacyjne i jest gotowy do zmiany marki konsumenckiej i identyfikacji wizualnej spółki - w tym malowania taboru. Nową nazwą operatora będzie Polregio.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/polregio-nowa-nazwa-przewozow-regionalnych-zatwierdzona-79142.html
audrin - 23-11-2016, 21:16
Temat postu:
Polregio... Dramat. Dobrze, że nie RegioPol, bo poczulibyśmy się jak w PRL-u.

Po co zmieniać coś, co było dobre? A nazwa Przewozy Regionalne była dobra i takie zmiany na siłę są bez sensu. Ewentualnie Koleje Regionalne, no ale Polregio? Litości...
helmutt1 - 24-11-2016, 09:22
Temat postu:
Wymyślają głuypoty. Znowu ktoś weźmie kasę za idiotyczne logo itp.
Grad - 24-11-2016, 22:35
Temat postu:
Ile ta zmiana będzie kosztować nas podatników, bo przecież kolej żyje z nas podatników.
en57-2000 - 25-11-2016, 11:20
Temat postu:
Nie wiem jak można zmienić tak piękna nazwę na jakąś Poolokregio, ten co to wymyślił pewnie będzie smażyc się za to w piekle.
Grad - 25-11-2016, 18:43
Temat postu:
Nazwa dotychczasowa była ohydna. To była krótka informacja o tym czym się zajmują. Kojarzona z przewozami ale bydła.
en57-2000 - 25-11-2016, 22:11
Temat postu:
Może i była ohydna, ale była nasza, swojska, polska, lepiej niech zmienią od razu na jakieś trainregiospeed, pewnie się zaraz spodoba takim gorolom jak ty
enstone - 25-11-2016, 23:18
Temat postu:
Myślą, że jak zmienią nazwę, a stare kible pomalują w wesołe barwy to pasażer ich wybierze ..... Język
EU07-469 - 25-11-2016, 23:27
Temat postu:
Szczerze? Jak jeszcze jeździłem do mojej (wówczas) dziewczyny (obecnie żony) z Wrocławia na Pomorze Środkowe, to wierzcie mi - ni razu nie przejechałem tych 400 km pociągami PICu. Zwyczajnie nie było mnie na to stać, a jazda kibelkiem (zdecydowaną większość trasy pokonywałem EN57, tylko ostatnie 70 km na pokładzie SA102) też miała swój urok.
Juzef - 27-11-2016, 17:02
Temat postu:
Szwagro... Regio... Drut... Pol... EX. Laughing
Beatrycze - 11-01-2017, 13:25
Temat postu:
Wraz z wprowadzeniem marki PolRegio, spółka Przewozy Regionalne przygotowała nową stronę internetową.

https://polregio.pl
Anonymous - 11-01-2017, 15:54
Temat postu:
Mapka połączeń na tej stronie jest dramatycznie prosta, nieczytelna i - co gorsza - zawiera błędy. Przewozy Regionalne mają na swej stronie lepszą mapę: https://www.przewozyregionalne.pl/sites/default/files/pliki/19524/mapa-polaczen-pr-2017-21112016_0.pdf Po co to zmieniać?
Jack Daniel's - 18-01-2017, 15:23
Temat postu:
Ciekaw jestem czy nacjonalizacja kolei regionalnej, o którą bardzo zabiegają m.in. związki zawodowe faktycznie będzie mieć miejsce, a takie spółki jak Koleje Śląskie czy Koleje Małopolskie zostaną w jakiś sposób wchłonięte przez POLREGIO?
Beatrycze - 18-01-2017, 15:39
Temat postu:
Jack Daniel's, a skąd rząd weźmie pieniądze na wykup od samorządów wojewódzkich kolei regionalnych? Tylko KD warte są (odnoszę się do wysokości kapitału zakładowego) prawie 53 mln zł. A dług publiczny, którym zawiaduje rząd, przekroczył już bilion zł. Poza tym samorządy musiałyby same wyrazić chęć zbycia swoich kolejek. A to jest mało realne, gdyż samorządowe spółki to lukratywne posady dla lokalnych sitw partyjno-kolesiowskich.

Wprawdzie PR dało się częściowo upaństwowić, ale nie pod ustawowym przymusem tylko w porozumieniu z udziałowcami (16 samorządów wojewódzkich), dla których PR stanowią kulę u nogi. Za upaństwowieniem PR poszła gruba kasa: ok. 700 mln zł, które dokapitalizowały spółkę. W ten sposób państwo stało się większościowym udziałowcem PR. Jedyną przesłanką było ratowanie PR przed upadkiem. Przywołanych na początku KD nie trzeba przed niczym ratować. Co najwyżej przed pazernym i nieudolnym państwem oraz przed związkowcami z PKP, którzy nienawidzą kolei samorządowych, gdyż nie mają tam żadnej władzy (w zarządzie PR jest dwóch "S"olidaruchów).
Jack Daniel's - 18-01-2017, 15:55
Temat postu:
@Beatrycze, nie zapominajmy, że przed nami wybory samorządowe. Zakładając, że PiS ma duże szanse na wygranie tych wyborów w większości województw, to taki PiSowski marszałek nie będzie robił problemów, aby nagle przekazać nowoczesny tabor z dotychczasowej obsługi Kolei Śląskich do spółki PR.

Druga sprawa to naciski ze strony związków zawodowych: http://katowice.wyborcza.pl/katowice/1,72739,20923999,solidarnosc-wnioskuje-do-premier-o-nacjonalizacje-podleglych.html A jak wiemy, PiS i związki zawodowe żyją w dobrej atmosferze, jeśli chodzi o przełożenie tego na sytuację kolejową, najlepszym dowodem jest prezes Mamiński z już nadania PiSowskiego, były związkowiec.
Beatrycze - 18-01-2017, 16:01
Temat postu:
Nie przekazać tylko sprzedać, ewentualnie wydzierżawić za grubą kasę. Przekazać to on może, ale swój prywatny majątek. Póki co Kodeks spółek handlowych obowiązuje wszystkich, a za działanie na szkodę swojej spółki można stanąć przed sądem karnym.
Jack Daniel's - 18-01-2017, 16:03
Temat postu:
@Beatrycze, zgadza się, ale na początku 2012 roku też nikt nie był w stanie wyobrazić sobie likwidacji PR Katowice i pozbawienia z dnia na dzień pracy 2000 ludzi, a 4 miesiące później nagle jasność została trwale oddzielona od ciemności i stało się to co się stało (podjęcie decyzji o likwidacji śląskiego zakładu). A to również można by podciągnąć pod działanie na szkodę własnej spółki, w której woj. śląskie miało jedne z największych udziałów.
Beatrycze - 18-01-2017, 16:11
Temat postu:
Tu się z Tobą nie zgodzę. Likwidacja skrajnie nieudolnego zakładu PR w Katowicach była z korzyścią dla spółki. Na szkodę spółki byłoby dalsze utrzymywanie tego burdelu na torach, z gigantycznym przerostem zatrudnienia i z legendarną "S"itwą związkową, która także KŚ o mało nie rozłożyła na łopatki.
Jack Daniel's - 18-01-2017, 16:17
Temat postu:
Zauważ, że ta sitwa związkowa naciska na rząd (link do artykułu wyżej), aby znacjonalizować kolej czyli innymi słowy albo wchłonąć w struktury PR spółki samorządowe (poza Kolejami Mazowieckimi), albo je zlikwidować na rzecz przekazania całego majątku do PR. Skoro dało się to zrobić w 2012 roku w jedną stronę (PR Katowice) to w 2018 roku będzie się dało zrobić to samo w drugą stronę (Koleje Śląskie).

Natomiast co do związków zawodowych w Kolejach Śląskich; działa tam ta sama klika, która rozsadzała PR Katowice. Jednym susem przeskoczyli z tonącego okrętu na bezpieczną przystań pod nazwą KŚ, na której żerują bez jakiegokolwiek pożytku ani dla zakładu, ani dla pracowników po dziś dzień.
Beatrycze - 18-01-2017, 16:23
Temat postu:
Nie sądzę, aby wierchuszka PiS była aż tak głupia, żeby dać się wodzić za nos cwanym związkowcom z PKP. Likwidacja samorządowych kolejek regionalnych na rzecz nieudolnych PR, które przez społeczeństwo wciąż są utożsamianie ze znienawidzonym PKP, podniosłaby bunt pasażerów, przy którym KOD to pikuś. Pierwsza bym stanęła w obronie KD.
Jack Daniel's - 18-01-2017, 16:35
Temat postu:
Beatrycze napisał/a:
Nie sądzę, aby wierchuszka PiS była aż tak głupia, żeby dać się wodzić za nos cwanym związkowcom z PKP.

Stąd moje pytanie kilka postów wcześniej, jakie jest Wasze zdanie w tej kwestii, jak myślicie co zrobi rząd? Jak na razie fakty są takie:

- PiS postawił swojego człowieka na stanowisku prezesa PR, w której poprzez ARP ten sam PiS ma większościową kontrolę

- Mamiński nie dość, że jest byłym związkowcem (a co za tym idzie posądzam go o wiele związkowych znajomości, będących jak woda na młyn w działaniach związków zawodowych czego najlepszym dowodem jest pismo w sprawie nacjonalizacji kolei regionalnej wysłane do samej premier Szydło i prezydenta Dudy), ponadto małżonka Mamińskiego zginęła w katastrofie pod Smoleńskiem, pracowała w kancelarii prezydenta Kaczyńskiego, a wcześniej była związana z PKP, NARODOWYM MOLOCHEM, Mamiński te czasy pamięta i jest najlepszą osobą do tego, aby zamienić PR chociaż w namiastkę tamtej, jednej wielkiej kolei

- na dowód tego, że pomimo opozycyjnego marszałka PR mogą stawiać warunki dla siebie korzystne jest wojna, jaka w grudniu tuż przed zmianą rozkładu jazdy wybuchła w Krakowie na linii Mamiński (PR) - marszałek Krupa (PO, KMŁ), w której marszałek myślał, że ogra PR, a stało się coś przeciwnego, nie dość, że marszałek nie przejął w całości linii Kraków - Tarnów tak jak sobie tego życzył (większościowa obsługa przez KMŁ, kilka połączeń obsługiwanych przez PR) to na dodatek został zmuszony przez PR do przekazania całościowej obsługi linii Kraków - Miechów - Sędziszów wraz z taborem marszałkowskim w postaci EN99 i EN64 (razem 10 sztuk taboru), oczywiście oficjalnie mówi się o "porozumieniu i podzieleniu pracy między PR, a KMŁ", ale w świetle hucznych zapowiedzi marszałka Krupy, a faktycznego stanu jest to klęska KMŁ i marszałka, a wygrana PR

- zakładamy, że wybory samorządowe w takim woj. śląskim wygrywa PiS (są na to duże szanse, gdyż PO jest tutaj totalnie skompromitowana), myślicie, że tenże marszałek będzie robił jakieś problemy na drodze przejęcia przez PR większej części rynku przewozowego, a co za tym idzie stania się narodowym przewoźnikiem numer 1 (na równi z PKP IC) do czego polityka PiS-u prowadzi?
Victoria - 18-01-2017, 17:07
Temat postu:
Jack Daniel's, roztaczasz czarne wizje, a ja tylko przypomnę, że to właśnie rząd PiS forsował pomysł podziału i usamorządowienia PR. Wedle tego planu miało być około 7 spółek regionalnych. Jednak PiS przedwcześnie stracił władzę i reformę kolei regionalnej kontynuował rząd PO-PSL, z wiadomym skutkiem.

Koleje Mazowieckie to de facto też PiSowskie dziecko. Ojcem chrzestnym KM jest Bogusław Kowalski (znany również jako TW Mieczysław), niedoszły prezes PKP SA z nadania PiS. Jako wicemarszałek woj. mazowieckiego Kowalski forsował utworzenie spółki KM na bazie zakładu PR Warszawa.

I co, PiS który zapoczątkował destrukcję PR miałby teraz to sklejać? Bądźmy realistami. Śmiech
Jack Daniel's - 18-01-2017, 17:10
Temat postu:
@Victoria, ja o tym doskonale wiem, o tym, kto bym autorem usamorządowienia, a kto realizatorem też wiem. Natomiast obserwuję obecną retorykę PiS-u, aczkolwiek faktem jest, że w odniesieniu do kolei de facto nie wiadomo, co konkretnie będą robić w przyszłości. To co wcześniej napisałem może być jednym ze scenariuszy.
Modliszka - 18-01-2017, 19:19
Temat postu:
Jack Daniel's napisał/a:
@Beatrycze, nie zapominajmy, że przed nami wybory samorządowe. Zakładając, że PiS ma duże szanse na wygranie tych wyborów w większości województw, to taki PiSowski marszałek nie będzie robił problemów, aby nagle przekazać nowoczesny tabor z dotychczasowej obsługi Kolei Śląskich do spółki PR.

Jak PiS przejmie władzę w sejmikach to natychmiast obsadzi swoimi działaczami i kolesiami lukratywne posady w spółkach samorządowych. I na pewno ich sobie nie zlikwidują. Lokalne struktury PiS są bardzo wyposzczone, głodne władzy i pieniędzy! Tak więc o samorządowe spółki kolejowe można być spokojnym. Mało tego, pisowskie samorządy będą dążyć do powstania spółek kolejowych w tych województwach, które ich jeszcze nie mają. A sprzedajnym związkowcom dadzą kilka ciepłych posad w zarządach i radach nadzorczych i ci przestaną drzeć japę, bo w gruncie rzeczy tylko o prywatne korzyści im chodzi, a nie o dobro kolei i interes pasażerów.
andrej - 19-01-2017, 18:22
Temat postu:
szkoda że takiej trafnej analizy , nikt nie przeprowadził za rządów PO-PSL , bo tam chodziło dokładnie o to samo . Poza jedną sprawą , poprzedni rząd według mojej oceny dążył do rozwalenia PR- ów . A tu masz , nowy rząd i PR-y pierwszy raz 50 milionów zysku Shocked
Pirex - 19-01-2017, 18:32
Temat postu:
andrej, w przypadku spółki, która żyje głównie z publicznych dotacji, mówienie o zysku to kpiny z rozumu. Dotyczy to tak PR, IC jak i spółek samorządowych. O wypracowanym zysku może mówić tylko taka spółka, która z publicznej kasy nie wzięła ani złotówki dotacji (np. PKP Cargo). Reszta to propaganda uprawiana na potrzeby polityczne.
andrej - 19-01-2017, 19:33
Temat postu:
PKP Cargo nie można porównywać do spółek takich jak IC , PR . To całkiem inny biznes . Tak jak nie można porównywać dotacje IC , do dotacji jakie otrzymuje PR , właściwie PR wykonują usługę dla samorządów i za to otrzymują kasę . A IC tak tam to dotacje i to kilka transz w roku Śmiech
Krog - 01-02-2017, 18:51
Temat postu:
Kiedy konkretnie spółka Przewozy Regionalne zmieni nazwę Question
andrej - 01-02-2017, 19:09
Temat postu:
Już zmieniła nazwę , tylko jest to nazwa marketingowa . a PR są dalej .
Krog - 22-02-2017, 19:08
Temat postu:
czyli osoby które zwolnią się z pracy w PR będą miały wpisane w świadectwie pracy: był zatrudniony w Przewozach Regionalnych a nie w POLREGIO. Taką samą nazwę jak w świadectwie pracy będą musiały wpisywać w CV.
Wobec tego Przewozy Regionalne (w domyśle bydła rogatego) nadal z najgorszą nazwą z możliwych pozostaną.
sympatyk - 29-09-2017, 16:05
Temat postu:
Byłem dziś w Gdańsku m.in. na targach TRAKO. Moją uwagę zwróciły zapowiedzi konferansjerki zapraszające do zwiedzania stoisk poszczególnych wystawców. W pewnej chwili zaanonsowała stoisko PolReDŻio.
I tu nastąpiło moje zdziwienie ponieważ ZAWSZE podczas zapowiedzi pociągów regionalnych od momentu zamiany ogłaszania ich jako "pociągi osobowe" na "regio" na polskich dworcach kolejowych to właśnie głoskę "g" słyszałem. Do dziś!
Proszę więc o wyjaśnienie czy oznacza to że do dziś żyłem w nieświadomości istnienia operatora "PolReDŻio" czy jednak prawidłowa wymowa nazwy spółki brzmi :PolReGio"?
Dodam że zapowiedzi na targach wygłaszane były przez żywą osobę, z resztą z doskonałą dykcją!
Beatrycze - 13-02-2018, 17:01
Temat postu:
Przewozy Regionalne zostaną przekształcone w spółkę akcyjną.

Prezes spółki Przewozy Regionalne Krzysztof Zgorzelski zapowiada przekształcenie przewoźnika ze spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę akcyjną. Ma to przede wszystkim poprawić postrzeganie PR przez rynki finansowe.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/przewozy-regionalne-zostana-przeksztalcone-w-spolke-akcyjna-85768.html
Ralny - 25-01-2020, 20:26
Temat postu:
Nie ma już Przewozów Regionalnych. Jest Polregio

Spółka Przewozy Regionalne poinformowała, że właśnie zmieniła nazwę. Od teraz będzie się nazywała tak jak dotychczasowa marka handlowa pociągów, czyli "Polregio".

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/nie-ma-juz-przewozow-regionalnych-jest-polregio-95216.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group