INFO KOLEJ - forum kolejowe

PKP Intercity - PKP IC tnie połączenia z okazji ŚDM

tender - 06-07-2016, 08:55
Temat postu: PKP IC tnie połączenia z okazji ŚDM
Cztery połączenia będą obsługiwane zwykłymi składami wagonowymi (nie Pendolino): EIC 1656, EIC 1657, EIC 1602, EIC 1603.

Ponadto 11 par pociągów nie pojedzie w ogóle.

Szczegóły
atakan - 06-07-2016, 09:28
Temat postu:
To jest k....two żeby wyciąć TLK Warta.
sheva17 - 06-07-2016, 09:34
Temat postu:
Myślę. że warto dbać o to by tytuł wątku nikogo nie obrażał. Trzeba przezwyciężyć własne kompleksy i odnosić się do innych osób z szacunkiem, nawet gdy nie akceptujemy ich postawy. Niestety, ale takie są skutki polityki Celejewskiego, wagony gniją w krzakach, a tu nie ma czym jeździć. ED74 tak niechciane przez PKP IC spokojnie mogłyby część relacji obsłużyć, a ponadto jak się okazuje IR było jednak cennym uzupełnieniem oferty. Czy np. wagony Malboro na czas ŚDM nie mogłyby trafić do PKP IC albo czy PR-y nie mogłyby nimi część relacji obsłużyć? Takie ,,Tygrysy" spokojnie na dłuższe trasy także by się nadawały. Możliwości są, tylko dlaczego PKP IC z nich nie korzysta?
pawelu - 06-07-2016, 10:55
Temat postu:
Każdy rozumie jak ważne jest to wydarzenie które nas czeka w Krakowie. Sam być może się wybiorę na jedno ze spotkań z Papieżem. I nikt nie miałby nic przeciwko temu gdyby informacja o likwidacji tych połączeń pojawiła się dużo wcześniej. Tym bardziej, że część z tych połączeń nie grzeszy frekwencją i nic się nie stanie jak kilka dni tych pociągów nie będzie. A nie teraz kiedy spora grupa ludzi ma już powykupywane miejscówki. To jest draństwo i nic dziwnego, że ludzie się będą buntować. Tym bardziej, że o ŚDM wiemy od 3 lat dokładnie.
I dlatego PKP IC powinna zrobić tak jak pisze sheva17. Dogadać się choćby z Przewozami Regionalnymi, żeby te lepsze wagony czy jednostki EZT od nich pożyczyć. Właśnie wspomniane malborasy, Tygrysy, czy lubelskie EN57-AL które odkąd zlikwidowano Inter Regio gdzieś wyparowały. Skoro SKM Trójmiasto chce swoje jednostki lepsze wysłać do Krakowa, to taki Tygrys spokojnie się nadaje na niektóre z zawieszonych połączeń.
Jack Daniel's - 06-07-2016, 11:02
Temat postu:
@sheva17, największą głupotą było podzielić i skonfliktować ze sobą spółki PR i PKP IC. Gdyby obie spółki po 1 grudnia 2008 roku były sensownie zarządzane, to np. nie byłoby potrzeby, aby PR-y cieły na masową skalę stosunkowo młode jak na polskie warunki wagony piętrowe. Wystarczyło je oddać PKP IC, a PIC zamiast kupować 20 Dartów mógłby kupić ich 10, a za cenę pozostałych sztuk zmodernizować 100 wagonów piętrowych uzyskanych od PR. Byłyby jak znalazł na linię Łódź - Warszawa, ale nie tylko, bo jeszcze na kilku kierunkach można by nimi jeździć. A tak PR-y same z tych wagonów nie zrobiły żadnego pożytku, bo po co, ale broń Boże nikomu ich nie oddamy, co by przypadkiem ktoś na tym nie zbił interesu. Ta nasza kolej jest po prostu CHORA i to w zarodku!

Kolejna sprawa - co do niewykonywania przeglądów wagonów. Niech ktoś pojedzie do Leszna, Chojnic czy Olsztyna i spróbuje policzyć, ile wagonów jest w posiadaniu PR-ów. Słusznie @sheva17 zauważył, że IR jakoś uzupełniało ofertę pociągów pośpiesznych i były dobrą alternatywą dla drogich połączeń PKP IC, które nie dość, że są drogie, to często zestawione z 2 czy 3 wagonów, a chętnych jest na 6. Kolejny dowód na to, że gdyby ktoś miał łeb i sensownie zarządzał tym całym bajzlem, to przekazanoby część dotacji dla PR na pokrycie deficytu z tytułu uruchamiania IR, skoro PKP IC nie jest w stanie w pełni zaspokoić popytu jaki jest na relatywnie tanie pociągi dalekobieżne. A tak PR-y nie zarabiają, bo po co, lepiej żeby wagony dogorywały w krzakach, a PKP IC nie jest w stanie obsłużyć sieci pociągów pośpiesznych, która jest już prawie 2 razy mniejsza od tego, co przejęli w 2008 roku po PKP PR.

O wagonach PKP IC, których systematycznie i konsekwentnie nie wysyła się na naprawy P4 nawet nie będę wspominał, bo szkoda sobie strzępić klawiatury. Celejewski powinien dostać 5 lat bez zawieszenia za działanie na szkodę spółki skarbu państwa, czyli na szkodę nas wszystkich!
sheva17 - 06-07-2016, 13:29
Temat postu:
Cytat:
Właśnie wspomniane malborasy, Tygrysy, czy lubelskie EN57-AL które odkąd zlikwidowano Inter Regio gdzieś wyparowały.


Otóż to. Nawet mając na uwadze fakt, że np. Malborasy są za kasę z UE to przecież można uzyskać zgodę na użyczenie na tak krótki okres albo przecież część relacji na ŚDM spokojnie mogły obsłużyć PR-y. Jazda takimi Tygrysami na pewno pozostawia pozytywne wrażenia.


Cytat:
Wystarczyło je oddać PKP IC, a PIC zamiast kupować 20 Dartów mógłby kupić ich 10, a za cenę pozostałych sztuk zmodernizować 100 wagonów piętrowych uzyskanych od PR. Byłyby jak znalazł na linię Łódź - Warszawa, ale nie tylko, bo jeszcze na kilku kierunkach można by nimi jeździć. A tak PR-y same z tych wagonów nie zrobiły żadnego pożytku, bo po co, ale broń Boże nikomu ich nie oddamy, co by przypadkiem ktoś na tym nie zbił interesu. Ta nasza kolej jest po prostu CHORA i to w zarodku!


I dokładnie to samo dzieje się z ED74. Przecież spokojnie można było zamienić EDyty na wagony.


Cytat:
Niech ktoś pojedzie do Leszna, Chojnic czy Olsztyna i spróbuje policzyć, ile wagonów jest w posiadaniu PR-ów.


Dokładnie. Często to będące w niezłym stanie wagony klasy 1 znane z IR. Chyba nie byłoby tragedii gdyby z nich zestawiono składy na ŚDM. PKP IC jednak woli brać wagony od Czechów....


Cytat:
olejny dowód na to, że gdyby ktoś miał łeb i sensownie zarządzał tym całym bajzlem, to przekazanoby część dotacji dla PR na pokrycie deficytu z tytułu uruchamiania IR, skoro PKP IC nie jest w stanie w pełni zaspokoić popytu jaki jest na relatywnie tanie pociągi dalekobieżne.


Otóż to. PR-y miały lepszą ofertę, lepsze ceny i mimo gorszego taboru lepszą opinię u pasażerów. Ciekawe dlaczego? Aż się prosi o przekazanie obsługi części połączeń PR, szczególnie tam, gdzie na końcowym odcinku pociąg mógłby kursować jako REGIO. Gdyby tak policzyć wagony gnijące w krzakach, zarówno tych ze strony PR, jak i PKP IC, ofertę przewoźników spokojnie można by podwoić.

Dodatkowo warto zapytać ile wagonów PR i PKP IC już skasowały?
Beatrycze - 06-07-2016, 15:36
Temat postu:
pawelu, po likwidacji interREGIO "malborasy" nie wyparowały. Jeżdżą w pociągach REGIO na trasie Poznań - Jelenia Góra - Szklarska Poręba.

Wracając do tematu... Czytając komentarze na innych portalach (np. RK) można odnieść wrażenie, że wszystkiemu jest winny PiS, Kaczor, katotaliban, Watykan, Papież, osoby wierzące, a nie beton PKP IC, który przez lata olewał politykę taborową. Teraz są tego skutki.

W normalnych krajach z normalną koleją taka masowa impreza byłaby żyłą złota dla przewoźników kolejowych. Dla PKP IC jest to dramat!
tender - 06-07-2016, 15:53
Temat postu:
Beatrycze napisał/a:
W normalnych krajach z normalną koleją taka masowa impreza byłaby żyłą złota dla przewoźników kolejowych.
W normalnych krajach z normalną koleją jak się nie ma taboru to się nie organizuje dojazdu na tak masową imprezę.
pawelu - 06-07-2016, 17:01
Temat postu:
Beatrycze: miałem na myśli, że zaginęły gdzieś EN57-AL, których lubelski oddział PR miał kilka jednostek, a które obsługiwały pociągi IR "Bystrzyca", i "Cisy". Malborasy wiem, że jeżdżą bo bywam czasami w Poznaniu i Wrocławiu i je widuję.
Co do winy to polityka transportowa IC jedno, ale i obecna władza również. Minister Transportu chyba zapomniał co jest jego obowiązkiem i powinien się zainteresować czy kolej rzeczywiście jest tak świetnie przygotowana do ŚDM jak zapowiadają jego koledzy z rzadu.
A Kaczyński jest tu o tyle winien, że odwołanie prezesa Leonkiewicza było wielkim błędem wiedząc co nas czeka za kilka miesięcy. Bo akurat ten prezes powoli wyprowadził kolej na prostą.
Victoria - 06-07-2016, 18:48
Temat postu:
pawelu, sugerujesz, że Kaczyński osobiście obsadza wszystkie kierownicze stanowiska we wszystkich państwowych spółkach? Ja rozumiem, że w pewnych kręgach obwinianie Kaczyńskiego za wszystkie ziemskie nieszczęścia jest na porządku dziennym, ale przynajmniej na tym forum oszczędźcie mi czytania wytworów KODomickich paranoi.

Co do meritum, ten zły Kaczyński nie odwołał prezesa PKP Intercity. Leonkiewicz sam zrezygnował:

http://superbiz.se.pl/wiadomosci-biz/prezes-pkp-intercity-jacek-leonkiewicz-podal-sie-do-dymisji_790748.html
sheva17 - 07-07-2016, 09:13
Temat postu:
Cytat:
pawelu, po likwidacji interREGIO "malborasy" nie wyparowały. Jeżdżą w pociągach REGIO na trasie Poznań - Jelenia Góra - Szklarska Poręba.


I o to chodzi by wykorzystać je do obsługi ŚDM. Jak z Poznania na Dolny Śląsk pojedzie przez kilka dni kibel nikomu korona z głowy nie spadnie.


Cytat:
W normalnych krajach z normalną koleją taka masowa impreza byłaby żyłą złota dla przewoźników kolejowych. Dla PKP IC jest to dramat!


I po co było wycinać IR? Od początku było wiadomo, że PKP IC to zadanie przerasta. PKP IC faktycznie powinien się cieszyć z nowych potoków, a nie rwać włosy z głowy. Ale masa taboru gnije w krzakach, tylko dzięki braku kompetencji zarządzających spółką. I tu jest pytanie od odpowiedzialność poprzednich zarządów, czy któryś za to odpowie....


Cytat:
Wracając do tematu... Czytając komentarze na innych portalach (np. RK) można odnieść wrażenie, że wszystkiemu jest winny PiS, Kaczor, katotaliban, Watykan, Papież, osoby wierzące, a nie beton PKP IC, który przez lata olewał politykę taborową. Teraz są tego skutki.


Akurat obecny burdel na PKP to w całości zasługa PO-PSL i rządów bankomatów, którzy za swoje wyczyny powinni zostać rozliczeni.


Cytat:
Beatrycze: miałem na myśli, że zaginęły gdzieś EN57-AL, których lubelski oddział PR miał kilka jednostek, a które obsługiwały pociągi IR "Bystrzyca", i "Cisy". Malborasy wiem, że jeżdżą bo bywam czasami w Poznaniu i Wrocławiu i je widuję.


Które powinny być wykorzystane do obsługi ŚDM. Dlaczego nie są, o to dobre pytanie....


Cytat:
Co do winy to polityka transportowa IC jedno, ale i obecna władza również. Minister Transportu chyba zapomniał co jest jego obowiązkiem i powinien się zainteresować czy kolej rzeczywiście jest tak świetnie przygotowana do ŚDM jak zapowiadają jego koledzy z rzadu.


Otóż to. Minister jako większościowy udziałowiec PR-ów powinien wymusić wykorzystanie ich taboru do obsługi ŚDM.


Cytat:
A Kaczyński jest tu o tyle winien, że odwołanie prezesa Leonkiewicza było wielkim błędem wiedząc co nas czeka za kilka miesięcy. Bo akurat ten prezes powoli wyprowadził kolej na prostą.


No bez jaj...... Brak zaplanowanych rewizji lokomotyw i wagonów nazywasz wychodzeniem na prostą? Przetargi rozpisał dopiero obecny ,,zły" zarząd....To, ze pojawiły się promocje i kupiono kilkanaście nowych składów, marnując te gnijące w krzakach, z wychodzeniem na prostą ma niewiele wspólnego...... Bankomaty na zarządzaniu nie znają się kompletnie.......


Cytat:
Ja rozumiem, że w pewnych kręgach obwinianie Kaczyńskiego za wszystkie ziemskie nieszczęścia jest na porządku dziennym, ale przynajmniej na tym forum oszczędźcie mi czytania wytworów KODomickich paranoi.


Odpowiada za dobór ludzi na kierowniczych stołkach, także za tych, których Ci ściągnęli. To się nazywa odpowiedzialnością polityczną. Minister powinien się wreszcie solidnie zabrać do pracy, bo część zmian jest ok, część nie, ale wciąż dużo jest do zrobienia.
Ralny - 07-07-2016, 14:20
Temat postu:
Już dwie osoby dostały ostrzeżenie, w tym jedna bana. Jeszcze jeden post o PiS-ie lub Kaczyńskim i temat zostanie zamknięty. Z polityką wypad na Onet, Wyborczą lub inny podobny portal. Tam proszę wylewać swoje antypisowskie frustracje i skakać sobie do gardeł. Tutaj ma być spokój, porządek i kultura. Kto się nie dostosuje, długo miejsca na forum nie zagrzeje!
Victoria - 07-07-2016, 20:41
Temat postu:
Tymczasem PKP Intercity melduje gotowość do ŚDM:

http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/28190/pkp-intercity-przygotowane-do-sdm.html

Śmiać się czy płakać? Bo "flagowy okręt Grupy PKP" nie jest przygotowany do wakacji, o czym świadczy zawieszenie kilkunastu pociągów w szczycie sezonu turystycznego. Gdyby nie Czesi i ich 40 wagonów to byłoby jeszcze gorzej...
Noema - 07-07-2016, 23:33
Temat postu:
Beatrycze napisał/a:
Czytając komentarze na innych portalach (np. RK) można odnieść wrażenie, że wszystkiemu jest winny PiS, Kaczor, katotaliban, Watykan, Papież, osoby wierzące, a nie beton PKP IC, który przez lata olewał politykę taborową.

To mnie akurat nie dziwi, zwłaszcza antykatolickie komentarze na „Rynsztoku Kolejowym”. Nie odkryję Ameryki jeśli stwierdzę, że środowisko mikolskie w dużej mierze jest zlewaczałe. Sama byłam obiektem mikolskich ataków do tego stopnia, że stałam się mikolo-homo-fobką. Duża w tym zasługa betonu KD.
Wiśniowy - 08-07-2016, 08:22
Temat postu:
To co wyprawia IC to jest jeden wielki skandal.
To jest wstyd, że nasz przewoźnik, który dostaje dofinansowania wynajmuje tabor.
Za mało dostali wagonów od PRów? Za mało lokomotyw ?
Organizacyjnie to IC to jedno wielkie dno.
Wagony stoją w krzakach. Wielkie braki taborowe, brak wagonów gastronomicznych i kuszetek. Kilka lat temu to było nie do pomyślenia,że dożyjemy czasów składów dwu wagonowych czy zagraniczny tabor na.
A tnąc połączenia to dali już czadu. Paranoja.
Jak nie dają sobie rady, to część połączeń niech oddadzą PRom.
Ciekawe ile za rok nasz narodowy przewoźnik wypożyczy wagonów od Czechów, 50?60?

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group