INFO KOLEJ - forum kolejowe

Infrastruktura - Warszawa-Poznań: Miliardy wyrzucone w tory

tender - 05-11-2016, 19:14
Temat postu: Warszawa-Poznań: Miliardy wyrzucone w tory
Artykuł w Wyborczej przedstawia argumenty wg których planowana na lata 2017-20 modernizacja tej trasy nie ma sensu:
.
Rafel - 06-11-2016, 11:23
Temat postu:
Podzielam przede wszystkim zmodernizować linie nr 11 i rozjazdy na stacjach do samego Poznania bo to tu "uciekają" minuty. Naprawdę są inne linie na których pociągi są okrajane ze względu na zerową konkurencje z komunikacją autobusową. Ja osobiście nie liczę na linie na 200km/h bo to idzie jak krew z nosa. Naprawdę wystarczy te 160km/h bo to już robi zabójczą konkurencje dla autobusów bo jak wiadomo autostradą można pojechać 100km/h nie wspomnę o korkach na wyjazdach i przyjazdach do miast i całej wygodzie podróżowania.
tender - 06-11-2016, 12:08
Temat postu:
Rafel napisał/a:
przede wszystkim zmodernizować linie nr 11
tzn Skierniewice-Łowicz. Co to ma wspólnego z trasą Poznań-Warszawa???
Rafel - 06-11-2016, 17:07
Temat postu:
Cytat:
tzn Skierniewice-Łowicz. Co to ma wspólnego z trasą Poznań-Warszawa???

Bo raz to jest jakaś alternatywna trasa bo np jeździ tamtędy TLK Gombrowicz a dwa tamtędy mogłoby więcej składów jeździć nie tylko przez Sochaczew i kto wie czy tak nie będzie nie koniecznie w rozkładzie od grudnia 2016. A jakby ten kawałek zrobić od Skierniewic do Łowicza to czasy jazdy nie gorsze niż przez Sochaczew tyle i tylko tyle.
tender - 07-11-2016, 13:12
Temat postu:
Jakbys przeczytał cytowany artykuł, to dowiedziałbyś sie, że znakomita wiekszość remontów bedzie na zachód od Łowicza.
Rafel - 07-11-2016, 13:27
Temat postu:
I bardzo dobrze że będzie. Wypowiadam prywatna ocenę na temat trasy w tym wątku.
Beatrycze - 07-11-2016, 13:33
Temat postu:
PLK planują zamknięcia dwutorowe na trasie Warszawa – Poznań. Znamy trasy objazdowe.

W trakcie realizacji prac modernizacyjnych na odcinku Sochaczew-Swarzędz w latach 2017-2018 PKP Polskie Linie Kolejowe planują czasowe, odcinkowe zamknięcia dwutorowe trasy E20. W związku z tym pociągi PKP Intercity pojadą trasami objazdowymi. Utrudnienia rozpoczną się już w wakacje przyszłego roku między Koninem a Podstolicami. Kolejne roboty zostaną przeprowadzone w 2018 roku i obejmują odcinki Barłogi – Konin oraz Kutno – Barłogi.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/28934/plk-planujazamkniecia-dwutorowe-na-trasie-warszawa---poznan--znamy-trasy-objazdowe.html
mkonst - 16-02-2017, 08:57
Temat postu:
Pociągi dalekobieżne mają jeździć objazdem przez Inowrocław, a tymczasem:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/z-mogilna-do-poznania-160-kmh-oferty-powyzej-budzetu-80310.html
Wykonanie robót za 30 mln zł do czerwca? Jakoś kiepsko to widzę.
sympatyk - 15-03-2017, 12:26
Temat postu:
2,25 mld złotych na remont torów między Warszawą a Poznaniem. Podróżni zyskają 5 minut. "Zużycie na poziomie 30-40 proc".

Spółka PKP PLK planuje w czerwcu rozpocząć remont linii kolejowej łączącej Warszawę z Poznaniem. Planowane wydatki sięgają ponad dwóch miliardów złotych. Niektórzy określają inwestycję jako zbędną, bo tory nie są zniszczone, a podróżni zyskają pięć minut. Przedstawiciele spółki twierdzą, że remont jest niezbędny dla utrzymania jakości połączeń.

Więcej:
http://next.gazeta.pl/next/7,151003,21498067,2-25-mld-zlotych-na-remont-torow-miedzy-warszawa-a-poznaniem.html
Beatrycze - 16-03-2017, 13:24
Temat postu:
Kolej na trasie Warszawa–Poznań jest już szybka. PKP PLK inwestuje teraz w podniesienie komfortu i bezpieczeństwa jazdy na tej linii.

Modernizacja linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa–Poznań, która rozpocznie się w czerwcu, obejmuje zwiększenie przepustowości, budowę wiaduktów zamiast niektórych przejazdów i usprawnienie zwłaszcza przejazdów taboru towarowego. Choć pociągi pasażerskie pojadą niewiele szybciej niż obecnie, inwestycja zwiększy komfort i bezpieczeństwo podróży. PKP PLK przekonuje, że projekt jest w pełni zgodny z wymogami Unii Europejskiej odnośnie do zwiększania roli transportu kolejowego w ruchu lądowym.

Więcej:
https://biznes.newseria.pl/news/kolej-na-trasie,p585302024


Beatrycze - 17-03-2017, 13:14
Temat postu:
Trasa kolejowa z Warszawy do Poznania - remont ma zacząć się lada moment, potrwa długo, pochłonie miliardy, a skróci czas podróży tylko o pięć minut. Michał Chlebowski pyta, jaki jest sens remontowania linii, gdzie tylko część infrastruktury jest stara. W dużej mierze wymieniane będą elementy prawie nie zużyte, które mogły spokojnie służyć jeszcze przez długie lata.

Materiał TVN24:
http://www.tvn24.pl/polska-i-swiat,33,m/polska-i-swiat-miliardy-na-zbedny-remont,724239.html
wodkangazico - 18-03-2017, 19:07
Temat postu:
A spróbujcie spytać o szczegółową wycenę. Gwarantuję, że miny PLK-kowców długo będą Wam się śnić po nocach. I będziecie budzić się z wyrzutami sumienia, że może pytając, zrobiliście im krzywdę.

Nawet sobie nie wyobrażacie, jakie miliony idą w błoto.
Wasze miliony - swoimi tak by nie szastali.
I jest tak przy każdej robocie, nie tylko tytułowej.
Nie wierzycie?!
To sprawdzajcie w internecie wyniki przetargów. Zobaczcie, jakie są rozbieżności między kosztorysami, tzw. inwestorskimi, a tymi, robionymi przez oferentów.
Z powodu?
Żeby się nie rozpisywać: ci ostatni, przynajmniej używają jakiegoś KNR-a, czy innej "Normy".
Ci pierwsi - danych ze ściany. Do-słow-nie!

Spytajcie, choćby w przywołanym Poznaniu, dlaczego E59 tak się wlecze? Dlaczego na linii na Gniezno robią czwartą, czy piątą rozpierduchę w ciągu ostatnich dwóch lat? Ile wydali na działalność "programistyczną" Thalesa i czy, i jak mają to zaksięgowane?

Chcecie się dowiedzieć, ile Was kosztował ostatni, grudniowy "pad" w LCS-ie?
Satysfakcja zależy od tego, jakiej dokładności oczekujecie.
Kolejarze mają ją wycenioną na jakieś 2 do 9 milionów.
Czemu tak precyzyjnie?
Ano, zamówili u rzeczonego Thalesa trzy zmiany w aplikacji komputerów, dostali jedną, a i ta okazała się do d...y.
Nie ma księgowego, co by to policzył...

Żeby się sprawa nie rypła, szpece od Thalesa (swoją drogą, smutny to przykład, jak dobry system, którym jest ESTW L90 5 od Alcatel SEL, może stracić renomę w rękach takich partaczy, jak ci z ulicy Zachodniej), winę za gigantyczne opóźnienia zwalili na switch-a.
Poważnie!
A kolejowy beton to nagłośnił.
W takich momentach widać, jakie tam wciąż panuje średniowiecze - oni w to uwierzyli.
A na forach, nawet gimbaza polewa ze śmiechu.

I patrz pan, tyle hejtu w całym tym internecie. Shocked
sympatyk - 30-03-2017, 20:39
Temat postu:
Szybciej z Poznania do Warszawy. Szykuje się przebudowa trasy.

Umowę na modernizację trasy kolejowej E-20 na odcinku Poznań – Warszawa między Swarzędzem a Barłogami podpisano w czwartek w Koninie (Wielkopolskie). Wartość umowy wynosi około 840 milionów złotych netto. Przebudowę wykonywać będzie firma Torpol S.A.

Więcej:
http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/podpisano-umowe-na-przebudowe-trasy-kolejowej-poznan-warszawa,728053.html
tender - 09-05-2017, 10:28
Temat postu: Dla każdego coś miłego
Dwie opinie na temat przebudowy E20, skądinąd z tego samego newslettera Rynku Kolejowego

Były wiceminister infrastruktury Andrzej Massel ocenia planowaną modernizację linii E20 pomiędzy Warszawą a Poznaniem: modernizacja jest zasadna.

Były dyrektor Biura Dróg Kolejowych PKP PLK Piotr Malepszak mówi, że modernizacja linii E20 ma pozwolić na przejazd pociągów co trzy minuty, jak w metrze. To zupełnie nierealne założenie dla dwutorowej linii o mieszanym ruchu. Do tego taka przepustowość ma być wykorzystywana w zaledwie 15 procentach
Victoria - 29-06-2017, 20:21
Temat postu:

sympatyk - 08-01-2019, 20:59
Temat postu:
Jak przebiega modernizacja magistrali E20?

Modernizacja magistrali E20 pomiędzy Warszawą a Poznaniem jest jedną z ważniejszych inwestycji kolejowych prowadzonych przez PKP PLK. Zarządca infrastruktury zapewnia, że nie ma zagrożenia dla terminowego jej zakończenia.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/jak-przebiega-modernizacja-magistrali-e20-89459.html
Victoria - 07-06-2019, 19:56
Temat postu:
Pociągi wracają na starą trasę. Pojadą... wolniej niż przed remontem

Po dwóch latach pociągi łączące Poznań z Warszawą wracają na starą, najkrótszą trasę. Od niedzieli znów pojadą przez Konin i Koło. To jednak nie koniec modernizacji linii E20 łączącej Wielkopolskę z Mazowszem, prace potrwają do 2020 roku.

Więcej:
https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,pociagi-wracaja-na-stara-trase-pojada-wolniej-niz-przed-remontem,292870.html
sympatyk - 13-07-2019, 16:50
Temat postu:
E20 dalej z wąskimi gardłami. Potrzebne kolejne modernizacje.

Trwająca teraz przebudowa odcinków linii E20 między Warszawą a Poznaniem jedynie częściowo poprawi warunki ruchu towarowego. Na dalszych odcinkach trasa nadal nie będzie spełniała warunków związanych z obsługą pociągów odpowiedniej długości.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/e20-dalej-z-waskimi-gardlami-potrzebne-kolejne-modernizacje-92680.html
Beatrycze - 27-01-2020, 12:56
Temat postu:
E20 Warszawa – Poznań: Modernizacja nie skończy się w tym roku.

PKP PLK zakładają obecnie, że modernizacja magistrali E20 przedłuży się co najmniej o kilka miesięcy i zostanie zakończona w roku 2021. Na terenie województwa łódzkiego roboty toczą się aktualnie m.in. w Kutnie i Łowiczu. W obu tych miastach oddano też do użytku przynajmniej część nowych peronów.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/e20-warszawa--poznan-modernizacja-nie-skonczy-sie-w-tym-roku-95238.html
sympatyk - 10-08-2020, 09:35
Temat postu:
Jedna piąta inwestycji kolejowych ma opóźnienie. I są to niestety przedsięwzięcia kluczowe dla ruchu pociągów - pisze poniedziałkowy "Dziennik Gazeta Prawna".

Tak jest choćby z remontowaną od czerwca 2017 r. trasą Warszawa - Poznań. Według pierwotnych założeń linia powinna zostać ukończona do czerwca tego roku. Teraz PKP PLK mówi, że modernizacja może zakończyć się jesienią 2021 r., czyli około półtora roku później niż zakładano.

Więcej:

https://tvn24.pl/biznes/z-kraju/modernizacja-infrastruktury-kolejowej-opoznienie-w-kluczowych-inwestycjach-4661211

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group