INFO KOLEJ - forum kolejowe

Rozkład jazdy - Pociągi-Legendy

Rozkładowiec - 17-11-2016, 22:51
Temat postu: Pociągi-Legendy
Witam.
Z racji tego że moim głównym "konikiem" są rozkłady jazdy (także te archiwalne), zakładam wątek wspomnieniowy dotyczący pociągów - legend, które kursowały dawno temu.
Na początek podam kilka swoich wspomnień:
osob. Kraków Gł. - Trzebinia - Oświęcim - Czechowice Dz. - Rybnik - Kędzierzyn Koźle - Nysa - Kamieniec Ząbkowicki - Jaworzyna Śl. - Wałbrzych Gł. - Jelenia Góra
osob. Katowice - Gliwice - Kędzierzyn Koźle - Nysa - Kamieniec Ząbkowicki - Kłodzko Gł. - Kudowa Zdrój/Stronie Śląskie
Sezonowy pośpieszny Mysłowice - Katowice - Bytom - Tarnowskie Góry - Kluczbork - Ostrów Wlkp. - Poznań Gł. - Piła Gł. - Białogard - Koszalin - Słupsk - Ustka
Sezonowy pośp. "Wigry" Gliwice - Katowice - Częstochowa - Warszawa - Białystok - Suwałki
Sezonowy pośp. "Pogoria" Racibórz - Rybnik - Katowice - Częstochowa - Warszawa - Działdowo - Iława Gł. - Olsztyn Gł. - Pisz - Ruciane Nida - Ełk
osobowy Mysłowice - Katowice - Tarnowskie Góry - Zduńska Wola - Inowrocław - Toruń Gł. - Grudziądz - Malbork - Gdańsk - Gdynia Gł.
osob. "Skalnica" Kraków Gł. - Trzebinia - Oświęcim - Czechowice Dziedzice - Bielsko Biała Gł. - Żywiec - Zwardoń - Čadca - Žilina
pośp. "Tarnovia" /"Prešovcan" Kraków Gł. - Tarnów - Nowy Sącz - Muszyna - Plaveč - Prešov - Košice

Wszystkie w/w pociągi kursowały w latach 90-tych. Czekam na wspomnienia ciekawych relacji z tego okresu z innych rejonów Polski Wink
sympatyk - 17-11-2016, 23:10
Temat postu:
Katowice - Nysa - Kłodzko - Jelenia Góra - Berlin
Gdynia - Grudziądz- Zduńska Wola Płd.
Łódź - Płock - Brodnica - Gdynia
moja prywatna legenda Nysa - Brzeg ale kosmicznie okrężną drogą przez Ząbkowice Śląskie, Kondratowice, Strzelin Faint
Bartek1981 - 18-11-2016, 06:55
Temat postu:
Szczecin Niebuszewo - Szczecin Główny - Stargard - Runowo Pom. - Szczecinek - Chojnice - TCZEW
Koszalin - Kołobrzeg - Gryfice - Goleniów - Szczecin Dąbie - Szczecin Główny
Stargard - Pyrzyce - Kostrzyn - Rzepin - Zielona Góra - Żagań
mezo23 - 18-11-2016, 07:38
Temat postu:
Poc Pogoria jeździł trasą przez Korsze-Giżycko a nie przez Szczytno
Rozkładowiec - 18-11-2016, 08:49
Temat postu:
mezo23, Pogoria została pzetrasowana na Korsze później, po wstrzymaniu ruchu przez Ruciane Nida.
Do legend można by jeszcze zaliczyć Express bodajże Jantar z Katowic do Gdyni przez Węglówkę bez postoju handlowego między Tarnowskimi Górami a Bydgoszczą, z rewelacyjnym czasem przejazdu niewiele ponad 6 godzin.
mezo23 - 18-11-2016, 11:50
Temat postu:
Ełk-Mikołajki-Olsztyn-Elbląg-Gdynia-Słupsk-Szczecin-Berlin , poc miał nazwę Mare Balticum
EU07-469 - 18-11-2016, 12:06
Temat postu:
Stary "Wiking": Jelenia Góra - Szczecin Niebuszewo przez Węgliniec, Zieloną Górę, Rzepin i Kostrzyn.
Rozkładowiec - 18-11-2016, 12:25
Temat postu:
EU07-469, w którymś rozkładzie jazdy ten pociąg jeździł z Kłodzka przez Nową Rudę Wink
pawelu - 18-11-2016, 12:43
Temat postu:
"Pogoria" jeździła z tego co pamiętam przez Nidzicę.
atakan - 18-11-2016, 12:45
Temat postu:
Lublin - Leipizg (Lipsk)
pawelu - 18-11-2016, 12:53
Temat postu:
"Chełmianin" z Chełma i Zamościa (w Rejowcu dzielenie składów) do Bydgoszczy a przez kilka lat do przygranicznego Kostrzynia n/ Odrą
Bonifas - 18-11-2016, 13:23
Temat postu:
Jechał - ale nigdy jako WIKING.

Trochę informacji o połączeniu Szczecin Jelenia Góra w różnych wariantach.

Połączenie kolejowe Jeleniej Góry ze Szczecinem pojawiło się w II połowie lat 50 ubiegłego wieku. Do 1992 pociąg kursował przez Lwówek Śląski, Żagań, Zieloną Górę, a potem do 1995/6 przez Lubań, Węgliniec, Żary, Zieloną Górę zawsze w porze nocnej.

W roku 1996/7 nastąpiło przesunięcie pociągu z pory nocnej na dzienną bez nadania mu nazwy. Kursował jako bezimienny pośpieszny.

WIKING w relacji Szczecin Niebuszewo- Jelenia Góra przez Zieloną Górę, Żary kursował codziennie od od rozkładu jazdy 1997/98.Nazwa pociągu pojawiła się wraz z nową kategorii IR.

Od roku 1998/99 WIKING był zwykłym pośpiesznym. W rozkładzie jazdy 2000/01 został oterminowany i ten stan utrzymał się do roku 2002. Wraz z zawieszeniem ruchu między Żarami a Węglińcem, kursowanie WIKINGA zakończyło się, chociaż samo połączenie Szczecina z Jelenią Górą zostało zachowane.

W rozkładach jazdy 2002/03 do 2003/04 połączenie Jeleniej Góry ze Szczecinem zapewniały kursujące sezonowo wagony bezpośrednie przełączane na stacji Wrocław Główny ze ŚWIATOWIDA (Przemyśl- Szczecin) do pociągów osobowych (Jelenia Góra- Wrocław).

Samodzielny pociąg jako sezonowy łączący Szczecin ze Szklarską Porębą pojawił się ponownie w okresie 2004/05 do 2006/07. Wówczas ponownie pojawiła się nazwa WIKING-a jednak w nowej zmodyfikowanej trasie. W tym okresie zapewniał on połączenie Szczecina ze Szklarską Porębą przez Wrocław, Poznań

Wraz z końcem obowiązywania rozkładu 2006/07 WIKNIG zakończył kursowanie w relacji łączącej pomorze zachodnie z kotliną.

W rozkładzie 2007/08 pociąg jako sezonowy bezimienny pośpieszny łączył Szczecin ze Szklarską Porębą przez Zieloną Górę Żary. Pociąg znów został przerzucony na porę nocną.

W roku 2008/09 pociąg ze Szczecina do Szklarskiej Poręby funkcjonował w formie wagonów bezpośrednich Szklarska Poręba - Szczecin przełączanych na stacji Wrocław Główny do PRZEMYŚLANINA kursujących zimą a latem w formie wagonów bezpośrednich Kłodzko Gł.- Szczecin Gł. przełączanych na stacji Zielona Góra do pociągu Bielsko Biała- Kołobrzeg/ Świnoujście.|

W roku rozkładowym 2009/10 pociąg kursował znów w relacji Szklarska Poręba - Szczecin ale dość śmieszną trasą, przez Wrocław, Głogów, Zieloną Górę.

W roku 2010/11 trasą jeszcze śmieszniejszą przez Wrocław, Ostrów Wlkp., Poznań Gł. pociąg jako nocna TLK kursował w sezonie zimowym. Latem połączenie zapewnił uruchomiony IR Barbakan kursujący w wakacje w porze dziennej tą samą trasą do stacji Świnoujście.

Podsumowując: Na niepowodzenie połączenie skazało:
- częste zmienianie pory kursowania pociągu z dziennej na nocną i odwrotnie
- częste zmiana relacji/ trasy/ przewoźnika
- dość głupie niepodyktowane logiką oterminowania
Rozkładowiec - 18-11-2016, 15:29
Temat postu:
mezo23 napisał/a:
Ełk-Mikołajki-Olsztyn-Elbląg-Gdynia-Słupsk-Szczecin-Berlin , poc miał nazwę Mare Balticum

Nie wiem czy Mare Balticum, czy inny pociąg kursował w relacji Berlin - Olsztyn, a do Ełku prowadził jedynie wagon sypialny włączany w Olsztynie do osobówki przez Mrągowo.
Na pewno natomiast kursował nocny pociąg Gedania rel. Gdynia - Berlin. Był też nocny Bałtyk z Gdyni i Szczecina do Pragi przez Wroclaw i Międzylesie, oraz Bem ze Szczecina do Budapesztu, który najpierw jeździł przez Międzylesie, a potem przez Chałupki.
atakan - 18-11-2016, 16:03
Temat postu:
Rozkładowiec, Mare Balticum był to pociąg dzienny i w składzie były wagony oraz gastronomiczny z DB. Kursował w relacji Berlin - Olsztyn a w wakacje do Ełku.
pacy - 18-11-2016, 16:43
Temat postu:
Zestwienie Mare Balticum znalezione na http://www.wmtmk.pl/forum/

http://www.wmtmk.pl/forum/files/zeskanowane_ek_berlin_110.jpg

http://www.wmtmk.pl/forum/files/zeskanowane_berlin_ek_394.jpg
sebek - 18-11-2016, 16:43
Temat postu:
Może trochę międzynarodowych, którymi jechałem w dawnych latach, niektóre z nich były przez kilka lat w rozkładach jazdy:
"Solina" Zagórz - Chyrów(bez postoju na przelocie) - Przemyśl - Warszawa, zaliczona cała trasa,
"Varsovia" Gdynia/Lublin - Warszawa - Budapeszt
"Polonia" Belgrad/Budapeszt - Warszawa
"Nord Sud" Warszawa - Burgas, z jednym wagonem jak pamiętam do st. Istambuł, pociąg prowadził jak pamiętam grupę wagonów Szczecin - Burgas,
"Warszawa - Hoek" Warszawa - Berlin - Hoek van Holland, zaliczyłem całą trasę,
Kraków - Kolonia i Kraków - Frankfurt n/Men, oba pośpiechy
Warszawa - Monachium p. Katowice, Wrocław,
"Karpaty" Warszawa - Bukareszt/Sofia
"Varna" Warszawa - Varna,
Legnica - Kijów, cały sypialny lata temu, potem skrócony do Wrocław - Kijów,
Kędzierzyn Kożle - Brześć, jedyny międzynarodowy podstawiany w KK.
michal24111 - 18-11-2016, 16:52
Temat postu:
Dla mnie takim sentymentem, to ostatni wieczorny z Gdańska 18.50-19.10 ekspresowy 51400/81400/15401/18401 POSEJDON z Kołobrzegu latem i Gdyni codziennie do Warszawy Zachodniej i odwrotnie...
romun - 18-11-2016, 16:56
Temat postu:
Uzupełnienie do poł. Jelenia Góra- Szczecin.

Połączenie to po raz pierwszy po 1945 roku ( wcześniej też funkcjonowało w latach 30 -tych przez Lubań, Węgliniec, żary , Forst, Franfurt Oder), pojawiło się w zimowym r.j.p. 1949/1950 i była to grupa wagonów przełączana w Rudnej Gwizdanów z pociągu idącego po Nadodrzance. Z Rudnej do Jeleniej trasa wiodła przez Lubin, Legnicę, Jawor, Roztokę, Marciszów. Od letniego 1950 nie wykazywany.

Pociąg do Szczecina ponownie zawitał do rozkładu jazdy wraz z wprowadzeniem letniego wydania rozkładu w 1960 roku ( w zamian za jedno połączenie Jelenia Góra- Poznań).

W latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych w różnych okresach pociąg powrotny ze Szczecina kursował pomiędzy Żaganiem a Zieloną Górą przez Żary, Bieniów a w relacji do Szczecina przez Stypółów , Kożuchów.
Bywały lata gdy oba pociągi kursowały jednolitą trasą przez Kożuchów.

Od lata 1991 roku pociąg zmienił trasę i kursował z Jeleniej Góry przez Lubań, Węgliniec a nie przez Lwówek i Zebrzydową.

Od maja 1992 roku skorygowano jego trasę i od tego czasu omijał on Żagań kursując przez Żary, Bieniów.

Obsługę trakcyjną stanowiły w latach sześćdziesiątych i I połowie siedemdziesiątych parowozy. Przeważnie wyglądało to tak.
Pt47 lub Pt31- MD Szczecin lub Pt47- MD Zielona Góra na odc: Zielona- Szczecin
Ty5 lub Ok1 - MD Żagań- na odc. Zielona Jelenia

Od 1976 roku całą trasę obsługiwały jeleniogórskie SP45 i SU46, po elektryfikacji Nadodrzanki tylko do Zielonej Góry.
Światowid - 18-11-2016, 17:05
Temat postu:
Niestety legendą od 11 grudnia będą już również pociągi z Jeleniej Góry do Lwówka Ślfąskiego bo KDZa weekendowe połączenia wprowadza autobusową komunikację zastępczą.
romun - 18-11-2016, 17:26
Temat postu:
No i dobrze .

Mało kto nimi jeździ bo wszystkich odgonili, a KKA będzie szybsze.
Można by było wprowadzić za tą samą kasę 2 pary KKA o co osobiście apeluję do KD.
Bolesławiec ( 5:30)- Jelenia ( 7:30),
Jelenia ( 9:30 ) Bolesławiec ( 11:30),
Bolesławiec ( 14:30) - Jelenia (16:30),
Jelenia (16:30- Bolesławiec (18:30),
z ominięciem stacji Zebrzydowa.
Dało by to szansę na dojazd do Jeleniej Góry ( do szkoły i pracy choć tylko na 8) i Bolesławca ( na zakupy do lekarza) z takich miejscowości jak Niwnice, Rakowice W, Dębowy Gaj i Marczów, a dodał bym jeszcze zatrzymania w takich wsiach po drodze jak Mojesz, Pławna Dolna, Sobota, Bystrzyca, Górczyca, Przeździedza, oraz dodatkowe przystanki we Lwówku , Nowogrodżcu, Marczowie ( wioska ma 4 km długości a stacja jest na skraju wsi) Nielestnie, Pilchowicach , Strzyżowcu, Siedlęcinie, Brzeźniku, Bolesławcu.
Wystarczy że konduktor podjedzie pociągiem do Bolca z Węglińca lub Legnicy a autobus od np. PKS-u czy MZK.
Trasę Jelenia Góra- Lwówek zamknąć, przekazać do PKP nieruchomości i przejąć przez samorząd, potemi wyremontować. Bo linia pozostaje czynna z planowym ruchem pasażerskim) a PKP PLK nie kwapi się do remontu, kasa na dotacje do ruchu jak krew w piach, nie służy ona nikomu ( bo kto o zdrowych zmysłach pojedzie w 2,5 godziny ze Lwówka do Jeleniej).
ty2 - 18-11-2016, 17:39
Temat postu:
Kolego sympatyk takiej relacji Nysa-Brzeg przez Strzelin Kondratowice nie było Ta lok i wagony jechały tak jak piszesz ale w trzech relacjach

[ Dodano: 18-11-2016, 17:42 ]
Jeszcze był taki pociag Nysa-Legnica
atakan - 18-11-2016, 19:35
Temat postu:
Szkoda Kaszuba . Od tego rozkładu już nie będzie jeżdził .
Rozkładowiec - 18-11-2016, 19:48
Temat postu:
ty2 napisał/a:

Jeszcze był taki pociąg Nysa-Legnica

Był pociąg Katowice - Legnica przez Kędzierzyn - Nysę - Kamieniec - Jaworzynę. Poza sezonem jeździł na przedziałówkach, a w sezonie jak przedziałówki szły na wakacyjne pośpiechy zestawiony był na legnickich Bipach.
ty2 - 18-11-2016, 20:01
Temat postu:
Jeszcze Katowice-Berlin Krakow-Leipzig przez NYSE
sympatyk - 18-11-2016, 20:11
Temat postu:
ty2, Wielokrotnie jeździłem pociągiem relacji Nysa - Brzeg kursującym przez Ząbkowice Śl, Kondratowice, Strzelin w pierwszej połowie lat osiemdziesiątych. Może gdyby był to epizod to mógłbym się mylić ale skoro miało to miejsce ileś tam razy, to o pomyłce nie może być mowy. Pociąg startował z Nysy pomiędzy 14.00, a 14.30.
michal24111 - 18-11-2016, 20:14
Temat postu:
atakan napisał/a:
Szkoda Kaszuba . Od tego rozkładu już nie będzie jeżdził .


To już zamiast tej nazwy RATAJ dla porannego TLK z Trójmiasta, mogliby zrobić TLK KASZUB. Niestety debilizm polityki nazewnictw pociągów w PIC trwa w najlepsze...
Może znajdzie się w końcu instrument do zwalczenia tej paranoi?
ty2 - 18-11-2016, 20:33
Temat postu:
Oczywiście tak jak piszesz o 14 10 jechał Nysa-Brzeg pózniej w Brzegu ten sam skład jechał do Ząbkowic śl i wracał do Nysy a drugi skład wyjeżdzał O 1430 w kierunku ZĄBKOWIC i na BRZEG I DO NYSY taki był obieg
Rowert - 18-11-2016, 21:24
Temat postu:
Ja z lat studenckich (1982-1989) kojarzę następujące pociągi:
- (sezonowy) Pisz - Warszawa przez Szczytno - Wielbark - ?Ostrołękę - Wyszków z bardzo dobrym czasem przejazdu rzędu 4- 4.5 godz.
- (osobowy) Jelenia Góra - Jaworzyna Śl, - Kędzierzyn - Kraków (który nie wiem czy planowo czy z okazji prac torowych od Marciszowa do Jaworzyny zaczął krążyć po zadupiach - na pewno zaliczając Strzegom i Roztokę
- (Włóczęga Północy) z Lublina przez Siedlce - Małkinię - do Olsztyna - ?Gdyni
- (Pogoria) Racibórz - Ełk przez Warszawę, Olsztyn, Ruciane Nida
- w którymś rozkładzie (lata 80) był pociąg z Olsztyna do Berlina omijający Gdańsk czyli przez Tczew - Chojnice - Szczecinek - Chociwel - Szczecin
- (sezonowy) Wrocław - Gdynia (bezpośrednio przez Krotoszyn - Gniezno)
- (sezonowy) Wrocław - Ustka omijający Koszalin (od Szczecinka skrótem przez Korzybie)
- (osobowy) Wrocław - Kłodzko przez Sobótkę - Zagórze - Nową Rudę
Pamiętam tez sporo ciekawych relacji z Kędzierzyna:
- Monachium, Lipsk przez Jelenią Górę, Hrubieszów, Olsztyn, Terespol/Brześć, 2/dobę osobowy do Szczecina przez Z. Górę, Wisła, Stronie Śl.

Pzdr,
Robert
EU07-469 - 18-11-2016, 21:34
Temat postu:
Ja z dzieciństwa pamiętam że przez albo z Jeleniej Góry były trzy pociągi do Warszawy (poranny pospieszny, wieczorny osobowy i zupełnie nocny pośpieszny - i chyba każdy miał inną trasę), trzy do Krakowa (poranny osobowy który co ciekawe nie wracał, nocny pośpieszny i międzynarodowy do/z Frankfrtu, który ponoć wcześniej jeździł do Paryża), pierwszy z i ostatni do Jeleniej był z Bielska-Białej, wspomniany wcześniej Szczecin, osobny pociąg do Łodzi, dwa do Gdyni (poranny osobowy przez Krotoszyn i nocny pośpieszny przez Poznań).
sabatnik - 18-11-2016, 22:04
Temat postu:
Osobowe: Kędzierzyn-Koźle - Kraków, Wodzisław Śl. - Kraków, Wisła U. - Kraków, Tychy Miasto - Kraków (potrójne jednostki, mega tłoczno).
Pospieszne Bieszczady Gliwice-Zagórz.
I chyba ostatni Ex na trasie Kraków-Katowice: Wielkopolanin do Poznania.
Bonifas - 18-11-2016, 22:27
Temat postu:
romun, nie pieprz
Światowid, nie fantazjuj

Linię lwówecką zamknąć i zaorać tzn niech kolej spier***a z całym tym złomem i nie wraca.
Piękna droga będzie między Wleniem a Lwówkiem jak tylko POkolejowe śmieci zostaną stąd zabrane Śmiech
witia - 18-11-2016, 22:27
Temat postu:
Sypialny Legnica -Kijów, później Wrocław -Kijów z ogólnodostępnymi wagonami Wrocław -Przemyśl.
Światowid - 18-11-2016, 22:46
Temat postu:
Bonifas Ja nie fantazjuje. W rozkładzie jazdy jest przy połączeniu napisane BUS.
Bonifas - 19-11-2016, 07:33
Temat postu:
Komu i po co. Już napisałam zamknąć to i skończyć fikcję
Markus - 19-11-2016, 08:29
Temat postu:
Był tu wymieniony pociąg relacji Katowice - Stronie Śl./Kudowa Zdr.
Dodam, że przez jakiś czas była to relacja od Mysłowic.
Przez Nysę przejeżdżał też Lublin - Kudowa Zdr. (p. Kielce, Sosnowiec, Katowice, KKoźle). W ostatnim roku kursowania (gdzieś tak 2002) skrócono relację na Kielce - Kudowa Z. a potem całkowicie go zlikwidowano.
Pociągi do Ząbkowic Śl. i Brzegu wyjeżdżające z Nysy po 14-tej (o których pisał tu chyba Ty2) miały czasem wyjazd równoległy bo pamiętam że (będąc dzieciakiem) jadąc składem na Kamieniec widziałem na torze obok jadący skład do Brzegu aż do rozwidlenia przy słynnym (nieistniejącym od dawna) domku Matysiaków.
Bonifas - 19-11-2016, 09:44
Temat postu:
BIESZCZADY Gliwice-Stróże-Krynica/Zagórz [/b]
Rowert - 19-11-2016, 10:18
Temat postu:
Był sobie pociąg cd.
- (osobowy) Zakopane - Olsztyn (czasami do Ełku) przez Kraków, Zawiercie, Piotrków, Łódź, Toruń
- (osobowy) Warszawa - Kołobrzeg z wagonami do Połczyna Zdr. przez Sierpc, Piłę
- (osobowy) Łódź - Gdynia przez Toruń, Grudziądz i drugi przez Kutno, Sierpc, Brodnicę, Nowe Miasto Lub., Iławę
- (osobowy) Łódź - Zagórz (Tomaszów, Końskie, Starachowice, Mielec, Rzeszów, Jasło)
- (pospieszny) Lublin - Szczecin i / lub Swinoujście przez Radom, Tomaszów, Łódź, Kalisz, Poznań
- (pospieszny) Warszawa - Grudziądz (a może i dalej ?Chojnice) przez Działdowo
- (osobowy) Lublin - Białystok przez Łuków, Czeremchę
- (pospieszny) Katowice - Kraków bez postojów pośrednich

Uwagi do wcześniejszych postów:
wczesnoporanny osobowy Jelenia Góra - Kraków na kiblu jak ja pamiętam kończył bieg w KK
kiedyś pociągi Kraków - Jelenia Góra i Bielsko B - Wrocław miały mieć tzw. przesiadkę gwarantowana drzwi w drzwi w KK już 1 go dnia pociąg z Krakowa spóźnił się 40 minut i oczywiście wjechał 3 perony dalej, 2 - dnia z powodu spóźnienia przesiadki nie zagwarantowano, a przy pierwszej korekcie przesiadkę uwalono.
Rafel - 19-11-2016, 10:27
Temat postu:
Cytat:

Wysłany: 19-11-2016, 09:44     
BIESZCZADY Gliwice-Stróże-Krynica/Zagórz [/b]


Dokładnie, ale to codziennie. Z Krynicy 2+2+1+2+2 w stróżach łączenie składów i łącznie 11 pudeł na haku z pocztowym na końcu Smile
Rafał21 - 19-11-2016, 19:01
Temat postu:
LEGNICA/ŻAGAŃ-WARSZAWA WSCHODNIA kursujący nieprzerwnie od 1951 do 2000 roku w Głogowie łączono wagony z Legnicy do części żagańskiej i odtąd kursował jako pociąg pośpieszny,zawsze wyruszał miedzy 23-a północą...jezdziło się za szczeniaka do Sieradza...pamiętam te oczekiwania ruch gwar pamiętam cześc rodziny wyjezdzała do Dębna w porze nocnej niewiem co to był za pociąg napewno jakiś pospiech w strone Szczecina a my na wykopki w Sieradzkie ....

[ Dodano: 19-11-2016, 19:06 ]
I były jeszcze takie kosmiczne relacje jak KROTOSZYN-ŁĘKNICA ,ŻARY-OSTRÓW WLKP. ,LESZNO-FORST i wiele innych z mojego miasta co pamiętam z zagranicznych relacji bezposrednich mozna było dojechać do BERLINA,CADCA,BUDAPESZTU
romun - 19-11-2016, 20:43
Temat postu:
Rozkład jazdy 1989/90.
Pociąg Legnica- Legnica!!!!!!!!!
Przez Złotoryję, Jerzmanice, Marciszów, Roztokę , Jawor.
wafel - 20-11-2016, 17:02
Temat postu:
https://www.youtube.com/watch?v=lWaK8FOLvnE
warto sobie przypomnieć tak niedawne czasy...
Atoman - 20-11-2016, 17:13
Temat postu:
"Bosman" w relacji Zakopane-Świnoujście był pociągiem Przewozów Regionalnych? Dałbym sobie rękę uciąć, że to był pociąg PIC. Chyba, że mówimy o dwóch innych "Bosmanach". Ten, który mam na myśli, jechał z Wrocławia w godzinach dzisiejszego IC Orion/Przemyślanin i nie wszystkie wagony jechały do Świnoujścia, a część jechała nie wiem, czy nie do Berlina. Pamiętam, że siedziałem w przedziale wypełnionym ciupagami Wink

Dużo ciekawych relacji jest na tym filmiku. Szczególnie mnie zainteresował pociąg "Karmazyn" relacji Wrocław - Kamień Pomorski przez Nadodrzankę. Jakby linię kolejową pociągnięto jeszcze bardziej na północ w okolice Dziwnówka, to by było jak znalazł na wiecznie zakorkowaną S3 w sezonie letnim w tym regionie, no, ale można pomarzyć...
wafel - 20-11-2016, 17:39
Temat postu:
Nazwy pociągów wraz z historią
Wiśniowy - 20-11-2016, 19:32
Temat postu:
Atoman napisał/a:
"Bosman" w relacji Zakopane-Świnoujście był pociągiem Przewozów Regionalnych? Dałbym sobie rękę uciąć, że to był pociąg PIC. Chyba, że mówimy o dwóch innych "Bosmanach". Ten, który mam na myśli, jechał z Wrocławia w godzinach dzisiejszego IC Orion/Przemyślanin i nie wszystkie wagony jechały do Świnoujścia, a część jechała nie wiem, czy nie do Berlina. Pamiętam, że siedziałem w przedziale wypełnionym ciupagami Wink

Dużo ciekawych relacji jest na tym filmiku. Szczególnie mnie zainteresował pociąg "Karmazyn" relacji Wrocław - Kamień Pomorski przez Nadodrzankę. Jakby linię kolejową pociągnięto jeszcze bardziej na północ w okolice Dziwnówka, to by było jak znalazł na wiecznie zakorkowaną S3 w sezonie letnim w tym regionie, no, ale można pomarzyć...


Bosman był w 2008 roku w relacji Zakopane - Świnoujście, czyli był pociągiem PKP PR.
Drugi pociąg o którym piszesz to nocny hotelowy (bezimienny,teraz Centaurus/Uznam) w relacji Kraków - Świnoujście/Berlin (RJ 2008/09), w Krzyżu wagony do Berlina były włączane w skład EN Moniuszko Warszawa - Bydgoszcz - Berlin/Świnoujście.
wafel - 20-11-2016, 20:07
Temat postu:
BOSMAN kursuje do 13.12.2008 (tak jak wszystkie pociągi pospieszne pod PKP PR)
86102/83500/83516
17.55 Szczecin Gł. - 22.56 Wrocław Gł. - 07.55 Zakopane.
38501/68101
20.12 Zakopane - 05.35 Wrocław Gł. - 10.36 Szczecin Gł.
do Wrocławia codzienne; do Zakopanego okresowo-sezonowo.
miłośnik - 24-11-2016, 20:52
Temat postu:
Legendą był stary EC Sobieski z Warszawy do Wiednia z postojem w Polsce tylko w Katowicach i Zebrzydowicach chociaż w rozkładzie 1996/1997 nie zatrzymywał się nawet w Zebrzydowicach tylko po Katowicach był od razu Bohumin. Obecny Sobieski to jakieś gówno. Poza tym wydłużenie do Gdyni to wielkie nieporozumienie. Ten pociąg historycznie nigdy nie był związany historycznie z Trójmiastem. Cholerny szajs zatrzymujący się w każdej większej dziurze a już Dąbrowa Górnicza to nieporozumienie. Kolejna legenda to dawny Ex/IC CHROBRY z postojami tylko w Stargardzie i Dąbiu.
sebek - 25-11-2016, 07:19
Temat postu:
IC Górnik też przed laty nie zatrzymywał się na odcinku Katowice - Warszawa, ale to dość odległe czasy i wtedy od samych Katowic zapełnienie było 100%. Potem dopiero wprowadzono postój w Sosnowcu, a następnie w Zawierciu.
IC Wawel Kraków - Berlin, z początku kursowania, bez postojów w Zabrzu i Kędzierzynie. Odcinek z Katowic do Wrocławia to postoje w Gliwicach i Opolu. Oczywiście wtedy trasa wiodła przez Zieloną Górę.
Bartuś - 25-11-2016, 11:29
Temat postu:
miłośnik napisał/a:
Poza tym wydłużenie do Gdyni to wielkie nieporozumienie.


W sensie że nie dla psa kiełbasa a pociągi międzynarodowe powinny obsługiwać tylko Warszawę?
miłośnik - 25-11-2016, 13:31
Temat postu:
Bartuś napisał/a:
miłośnik napisał/a:
Poza tym wydłużenie do Gdyni to wielkie nieporozumienie.


W sensie że nie dla psa kiełbasa a pociągi międzynarodowe powinny obsługiwać tylko Warszawę?
A znasz kogoś kto jedzie z Trójmiasta do Czech nie mówiąc już o Wiedniu. W to miejsce mógłby wejść dodatków EIC Kraków - Gdynia.
Rozkładowiec - 25-11-2016, 16:14
Temat postu:
miłośnik, jesteś w błędzie, bo w sezonie letnim Czesi chętnie odpoczywają nad polskim morzem, Austriacy może mniej. Dlatego zamiast Sobieskiego, do Gdyni sensowniejsze by było wydłużenie EIC Porta Moravica z Pragi.
Torczes - 26-11-2016, 10:00
Temat postu:
Czesi chętniej spędzają wakacje nad morzem w Niemczech niż w Polsce.Wystarczy spojrzeć na rozkład ile połączeń jest na odcinku Praga-Hamburg.Kiedyś był pośpiech Praga-Szczecin przez Berlin z dobrym czasem przjazdu i się nie przyjął.Puszczając Porta Morawice z Pragi do Gdyni przez Ostrawe,Warszawe jest nawet bardzo do okoła.Nie lepiej zaryzykować i puścić IC przez Wrocław?Trójmiasto,Poznań,Wrocław zyskałby bezpośrednie połączenie z Pragą.Dla trójmiasta byłoby to połączenie z trzecią stolicą europejską (Berlin,Wiedeń,Praga)
dddbb - 26-11-2016, 12:55
Temat postu:
Cytat:
Czesi chętniej spędzają wakacje nad morzem w Niemczech niż w Polsce

Bo są tańsze? Mylisz się, Czesi (a zwłaszcza Morawianie) korzystają z Sobieskiego, by dotrzeć nad polski Bałtyk. Wielokroć o tym piszą na czeskich portalach. A pociągi cyklicznie kursują przez czesko-niemiecką granicę, bo tam panuje kolejowa normalność, a nie z powodu niemieckiego morza.
miłośnik - 08-12-2016, 20:59
Temat postu:
w RJ 1990/1991, 1991/1992, 1992/1993 pociąg Polonia ciągnął kuszetkę relacji Warszawa - Istanbul trzon pociągu stanowiła relacja Warszawa - Belgrad/Sofia w sezonie sypialny WARS uwaga do Sarajewa. Ale prawdziwą perełką była turecka kuszetka TCDD z tureckim konduktorem w relacji Warszawa - Stambuł co drugi dzień kursowała kuszetka PKPowska. Smile Od RJ 1993/1994 Polonia stała się dziennym pociągiem nowej kategorii w Polsce EC w relacji Warszawa - Budapeszt tylko z wagonami siedzącymi. Ale to już nie była żadna legenda.
pawelu - 13-12-2016, 13:19
Temat postu:
miłośnik: piszesz bzdury, bo znam osobiście osoby, które kilka razy w roku jeżdżą z Gdyni do Wiednia, i od ubiegłego roku wybierają właśnie "Sobieskiego". Poza tym "Sobieski" wzmocnił pozycję Trójmiasta na mapie połączeń międzynarodowych, chociaż i tak uważam że "BGE" i właśnie "Sobieski" to trochę za mało międzynarodowych składów z tak potężnego ośrodka jak Trójmiasto. A z Gdyni do Krakowa jest tyle EIP że naprawdę więcej nie potrzeba.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group