INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. zach.-pomorskie - Rozkład jazdy pociągów 2016/2017

Bartek1981 - 27-11-2016, 07:45
Temat postu: Rozkład jazdy pociągów 2016/2017
Witam,
analizując rozkład jazdy pociągów regionalnych w zachodniopomorskiem mam wrażenie, że jest to kopiuj wklej z obowiązującego rozkładu jazdy. Żadnych nowości, połączeń tyle samo. Jak zwykle UMWZ ma gdzieś uwagi dotyczące rozkładu jazdy. Mimo napisanych kilku maili, podpisów pod zmianę kursowania pociągów nie uwzględniono. Oferta przewozowa jest na poziomie bardzo minimalnym. Pisałem do UMWZ np. o jeszcze jeden wieczorny kurs Szczecin - Kołobrzeg około 19, Szczecin - Koszalin około 19, Koszalin - Szczecin około 7.30 i 17 oraz po jednym kursie Szczecin - Piła - Szczecin, Szczecin - Szczecinek - Szczecin. Zero odzewu.
Droznik - 28-11-2016, 12:34
Temat postu:
Ale doszło bezpośrednie połączenie Słupsk - Szczecin po 14 ze Słupska.
wojtekbrd - 29-11-2016, 12:27
Temat postu:
Panowie w naszym regionie nie doszło do wielu zmian i to źle bo oferta dalej jest słaba na liniach Koszalin - Kołobrzeg, Szczecinek - Chojnice, Szczecinek - Słupsk, Szczecinek - Szczecin , Białogard- Kołobrzeg. Warto odnotować plusy i minusy :
Plusy:
- Wprowadzenie grup wagonów w Gwarku i Malczewskim do Kołobrzegu , łączone i rozłączane w Białogardzie, Kołobrzeg zyskuje dwa połączenia dalekobieżne. Ciekawe tylko jak wyjdą w praktyce te manewry z wagonami w Białogardzie, próba już była na Uranii w wakacje
- Wydłużenie Słowińca do Krakowa i powrót do starej dobrej nazwy Pobrzeże
- Lepsze godziny kursowania Ustronia vel. Marsa
- Od marca ma być nowy TLK Szczecin - Olsztyn w rannych i wieczornych godzinach
- codzienne kursowanie Parsęty Szczecin- Słupsk
Minusy:
- Idiotyczne chwalenie się polepszeniem rozkładu na linii Szczecinek - Szczecin bo jak pierwszy Regio do Szczecinka odjeżdżał o 12 50 tak będzie odjeżdżał dalej
- Dróżnik ten nowy pociąg o którym piszesz to po prostu zamiana relacji bo dotychczas jechał do Kołobrzegu a teraz pojedzie do Szczecina, do tej pory było skomunikowanie w Koszalinie, teraz też będzie tyle że do Kołobrzegu
- Najlepszy obecnie pociąg IC Szukner zostaje skrócony do Katowic, puszczony przez Ostrów z pominięciem Wrocławia i zdegradowany do TLK
- Likwidacja Regio Białogard- Koszalin o 10:45
- Zachowanie dużych luk czasowych pomiędzy Koszalinem i Białogardem przed południem i pomiędzy Radewm a Gryfem, tak jak mówi Bartek1981 brakuje połączeń w naszym regionie

Pozatym sypie nam się linia 404 a o żadnych pracach nic nie słyszymy
Bartek1981 - 29-11-2016, 12:46
Temat postu:
Oferta IC jest znośna. Ale Urząd Marszałkowski nasze miasto ma głęboko w dupie. Szczecinowi marzy się kolej aglomeracyjna, pewnie naszym kosztem. Oferta jest beznadziejna. Cud, że jeszcze regio do Kołobrzegu jeździ. Tłumaczenie się małą przepustowością linii 202 jest idiotyczne. Taboru też nie brakuje. A pytanie z innej beczki. Gdzie się podziały nasze ED72?
wojtekbrd - 29-11-2016, 13:19
Temat postu:
Właśnie taboru jest u nas sporo, problem może być z taborem spalinowym bo mamy tylko smerfy i dwa linki. A co do ED72 to nigdzie ich nie widać , nawet na połączeniach Szczecin - Krzyż. Ostatnio ED72 jeździł na Regio Poznań- Kołobrzeg przed wejściem tygrysów. Pewnie komuś oddali i nam wmawiają że nie ma taboru. Ciekawe jak rozdzielą nowy tabor i czy dadzą nam trójczłonowe impulsy czy zostawią nas z pseudozmodernizowanymi EN57 AL z fotelami twardymi i niewygodnymi . Zwróć uwagę , że Szczecin na swoje modernizowane jednostki EN57 AL włożył siedzenia takie same jak w Impulsach a nie taką ortopedię jak u nas.
Bartek1981 - 29-11-2016, 13:24
Temat postu:
Niby coś tam mają nam przydzielić.... pożyjemy zobaczymy. Podobno na Słupsk- Szczecin. Szczecin odgrywa się za Pendolino:-) to ED72 jeździło z Poznania, nasze gdzieś zaginęły.
Droznik - 30-11-2016, 17:22
Temat postu:
Edków już nie ma, zostały sprzedane/przeniesione. Mamy tylko impulsy, alicje, tygrysy, banany i kible klasyczne. No tak może i zmienione, ale ranny Świdwin - Kołobrzeg wyleciał jest teraz do Słupska. Obecnie pierwsze poranne połączenie do Kołobrzegu jest po 7:20 czyli w zasadzie do niczego nie potrzebne. Co do opcji grupowej, hmm ciekawe czy nie pójdzie to do likwidacji już od marca.
Bartek1981 - 30-11-2016, 21:07
Temat postu:
Rozkład Koszalin - Kołobrzeg - Koszalin chyba jest tak ułożony, żeby Ci pasażerowie co jeszcze teraz korzystają z tych ogryzków na tej trasie całkiem odwrócili się od kolei i UMWZ stwierdził, że nie opłaca się tam puszczać już regio. Konkurencja busiarska na pewno to wykorzysta. Już teraz w komunikacja busowa jest bardzo częsta.
Droznik - 03-12-2016, 22:39
Temat postu:
Zauważył ktoś o likwidacji rannego Stargard - Koszalin w niedziele? Obecnie pierwszym Regio od Białogardu będzie Sztorm o 10 rano. Wcześniej TLK Gryf o 9
Bartek1981 - 04-12-2016, 07:15
Temat postu:
Szczerze mówiąc nie zauważyłem. Kolejny dowód na marginalizację Koszalina. Ciekawe jak studenci zaoczni dojadą na ósmą do Koszalina. Ten pociąg mógłby kursować ze Świdwina lub Białogardu.

Dziwi mnie, że osoba odpowiedzialna za transport pasażerski w naszym województwa pochodzi z Koszalina i jeszcze niedawno był sekretarzem tego miasta. Chyba trzeba mu przypomnieć skąd pochodzi Very Happy
EU07-469 - 04-12-2016, 12:17
Temat postu:
Jak ktoś będzie chciał w niedzielę z Poznania do Koszalina pojechać pociągiem o 14:32 to spotka go niemiłe rozczarowanie w Białogardzie. Rozwalono niemal idealne skomunikowanie (teraz czeka się maks 6 minut, teraz będzie 51 minut sterczenia tylko po to by przejechać odcinek około 30 km).
Droznik - 09-12-2016, 19:07
Temat postu:
Ale Bartek, co Ty chcesz, zobacz poranny jedzie teraz 4:30 a był 4:38, czyli 8 min wcześniej tak by spokojnie na 7:30 zdążyć do pracy. Powrotny też jak mi się wydaję jedzie lekko później bo był 17:25 w Koszalinie a teraz będzie 18:06. Więc widzisz są pociągi i POCIĄGI ;p
jawor19961 - 14-12-2016, 22:30
Temat postu:
Szczecińskie EDki poleciały do Opola, ale to tak BTW.
Co do rozkładu to liczyłem na poprawę oferty regio do Kostrzyna, ale jednak się zawiodłem.
Bartek1981 - 17-12-2016, 06:16
Temat postu:
Napisałem kilka wniosków do Marszałka o korektę rozkładu jazdy. W załączeniu plik, z drukiem, który to tylko brany jest pod uwagę przy uwzględnianiu zmian rozkładu jazdy, A więc Panowie do roboty, piszmy wszelkie uwagi do Wydziału Transportu UMWZ może to cos zmmieni.
Pilik wysyłamy pod adres: bjedrzejewski@wzp.pl
ŚlepyMaszynista - 17-02-2017, 12:18
Temat postu:
A porannych do Szczecinka z Piły i Słupska (chociaż z Miastka) jak nie było tak i nie ma. To jest to że Szczecinek leży na granicy 3 województw i każdy ma w dupie aby ludzie do pracy czy szkoły jeździli
Anonymous - 21-02-2017, 01:21
Temat postu:
ŚlepyMaszynista napisał/a:
A porannych do Szczecinka z Piły i Słupska (chociaż z Miastka) jak nie było tak i nie ma. To jest to że Szczecinek leży na granicy 3 województw i każdy ma w dupie aby ludzie do pracy czy szkoły jeździli

No faktycznie macie z tym nędzę, pierwszy ranny pociąg z Piły to Regio Poznań-Kołobrzeg, w Szczecinku o 9:32. Mało komu podpasuje jako dojazd do pracy, ponadto jest zawsze jakieś ryzyko opóźnienia ze względu na bardzo u nas popularną dalekobieżną relację, jeden tor na fragmencie trasy i czekanie po drodze. Pociąg jedzie raptem jedną godzinę, czyli mniej więcej tyle, ile jedzie się samochodem ten odcinek gdy są dobre warunki, więc w sumie dziwne, że nie puścili czegoś na 7 i na 8.
EU07-469 - 21-02-2017, 05:37
Temat postu:
Porannego ze Słupska czy Miastka do Szczecinka raczej nie będzie póki nie zrobią przynajmniej jeszcze jednej mijanki na tym odcinku linii 405. Żeby nie wpaść na pociąg relacji Szczecinek-Słupsk musiałby opuszczać Miastko zaraz po czwartej rano. Swoją drogą to jest śmiech na sali, od dzwona wKorzybiu już parę lat minęło, a na ponad 100 kilometrach nadal jest tylko jedna mijanka - w Miastku.
ŚlepyMaszynista - 05-04-2017, 21:33
Temat postu:
Pisałem do marszałków o połączenia a nawet obliczyłem im ile czasu i jakie skomunikowania były by możliwe to mnie olali (nic nie odpisali) chyba że analiza "ekspertów" tyle trwa... Linia Słupsk Szczecinek to jest przykład lini porażki plk. Nic na niej sensownego się nie wymyśli choć proponowałem żeby rano po 4tej z miastka leciał aż do Szczecina i potem wracał po 18 (ze Szczecinka) do miastka. Tam nocka i z powrotem. I tym właśnie sposobem kolejarz autobusem jeździ choć pociagi są....
Bartek1981 - 08-06-2017, 05:44
Temat postu:
I znowu na okres wakacji przestaje kursować regio Poznań - Koszalin - Poznań... a już ten łącznik z Kołobrzegu do Szczecina do R SZTORM to jakaś abstrakcja... Fakt pisałem do UMWZ o połaczenie po 19 z Kołobrzegu do Szczecina, ale nie przez Białogard tylko przez Gryfice.
wojtekbrd - 08-06-2017, 07:19
Temat postu:
Bartek 1981 a o jakim Regio Poznań - Koszalin - Poznań mówisz? Chyba o tym południowym co? Jeszcze parę lat temu kursował w wakacje codziennie a do tego był codzienny łącznik z Białogardu do Kołobrzegu. Teraz pojedzie tylko w sobotę z Poznania do Kołobrzegu a w niedzielę wróci. Nie będzie też żadnych wzmocnień Regio na Koszalin - Kołobrzeg. A ten wieczorny Regio Kołobrzeg - Szczecinek wyjedzie teraz z Kołobrzegu już o 18 : 13. Bezsensu jest takie szafowanie ostatnim połączeniem Regio bo jednym połączeniem chcą pewnie zrobić skomunikowanie z Abatrosem, i Gryfem w Białogardzie. A tak się nie da, z Alabtrosem powinien mieć skomunikowanie w Koszalinie a w Białogardzie ze Sztormem jak obecnie. Zupełnie zapomina się o ludziach wracających codziennie z Kołobrzegu. Pozostał jeden pociąg od 15 : 30 do Białogardu i jeszcze zamienia się ciągle jego godziny bo odjeżdżał już nawet o 19 :30. Doprawadzają tym do tego że pasażerami w tym pociągu są prawie sami pracownicy z szopy w Kołobrzegu.
Bartek1981 - 09-06-2017, 05:17
Temat postu:
Pisałem o regio odjeżdżającym w niedzielę o 12.18 z Koszalina. W tygodniu zawieszony jest też kurs do Białogardu/Szczecinka.
Oferta pociągów regionalnych coraz bardziej uboga. Nie wspomnę o dublujących się pociągach Szczecin - Słupsk (przyj. Koszalin 17.56, 18.31).
wojtekbrd - 16-06-2017, 08:13
Temat postu:
Teraz jest jeszcze lepszy numer z tymi dublującymi się połączeniami. To skrajna głupota puszczać REGIO Szczecin - Słupsk o 16 : 55. O godzinie 17 :15 jedzie TLK Albatros do Gdańska i wyprzedza Regio po drodze. Wyprzedzenie ma miejsce w Świdwinie gdzie Regio czeka ponad 20 minut. Mi się wydaje to skajnym absudrem na taj linii i chyba nic innego nie wchodzi w grę jak celowe wygaszanie popytu. Każdy podróżujący na tej trasie jest mocno wkurzony na to że dwa pociągi jadą jeden po drugim wyprzedzając się po drodze a następne połączenie jest do dopiero po 4 GODZINACH o godzinie 21.

Czy ktoś może mi wytłumaczyć dlaczego Regio Słupia nie może wyjechać ze Szczecina o godzinie 18??
Na dzień dzisiejszy mamy kosmiczny czas przejazdu Regio i przy obniżonej przez PKP IC ceny biletów na trasie Szczecin - Koszalin we wtorkowy wieczór w tym pociągu odjechało z Białogardu w kierunku Słupska 17 osób w całym składzie.
Bartek1981 - 16-06-2017, 09:21
Temat postu:
Można zrobić wszystko, jeśli tylko jest wola. UMWZ nie ma woli zmian, bo po co? Szczecin od zawsze ma w dupie część wschodnią województwa. A może trzeba było by napisać jakąś wspólną petycję do Marszałka, wojtekbrd i reszta? co Wy na to? I jak to zrobić?
Odjazdy ze Szczecina powinny być w godzinach: 07.35 09.00 (?) 12:30 14.55 16.10 18.30 20.30
Odjazdy z Koszalina: 04.30 06.00 09.45 12.50 15.40 17.30 19.50

Obecnie ostatnie regio ze Szczecina odjeżdża zbyt późno. Po co komu taki pociąg?
wojtekbrd - 18-06-2017, 20:29
Temat postu:
Bartek1981 a Ty pracujesz gdzieś w branży? Był u nas na forum kiedyś taki chłopak co pracował w Szczecinie i zawsze miał parę wiadomości spoza oficjalnego przekazu. Myślę , że godziny odjazdów podałeś dobre, takt jest zachowany i umieszczenie tych dodatkowych par nie powinien być problemem. Napisz czy coś wiesz a ja postaram się w tygodniu naskrobać pismo i poruszę też rozkomunikowania jakie są obecnie w Białogardzie.
Bartek1981 - 20-06-2017, 09:20
Temat postu:
Nie, jestem z całkiem innej branży, ale tym tematem interesuję się od dziecka. Trzeba w końcu nagłośnić sprawę i walczyć z betonem. Urzędnicy w Szczecinie nie maja pojęcia funkcjonowania kolei w regionie.
kalpom92 - 23-06-2017, 20:18
Temat postu:
Chciałem się podzielić uwagami, dot. podróży rano z Kalisza Pomorskiego do Świnoujścia. Otóż, nie mem jak dostać się na R 78401 Poznań - Świnoujście, gdyż on odjeżdża z Dąbia o 10:52, w czasie, gdy poc R 89501 Piła - Szczecin stopuje na Dąbiu dopiero o 11:05. Nawet przez Krzyż nie mam możliwości wsiąść do impulsa, gdyż Regio Chojnice- Krzyż 58321 przyjeżdża już po odjeździe 78401. Zatem, chcąc być "przed obiadem" w mieście na wyspach, muszę wstać o 3-ciej w nocy, wybrać R 89791 do STARGARDU, przesiąść się na R 88373 z Choszczna na Główny i tam znowu na Regio do Świno. To jest złe rozwiązanie, liczę na lepsze skomunikowanie Sad Sad
Bartek1981 - 24-06-2017, 06:35
Temat postu:
Przywrócenie regio Stargard - Koszalin w niedzielę lub skrócenie relacji z Świdwina/Białogardu. Sporo studentów nim jeździło w niedzielę. Z Białogardu w niedzielę pierwszy pociąg do Koszalina jest dopiero o 9.05 chyba, że przez Kołobrzeg o 4.13 i 6.31. Tak więc ten pociąg jest potrzebny.
Tragiczne skomunikowanie R Ina w Runowie z poc. do Szczecinka 13.55 odjazd do Szczecinka, 14.05 przyjazd INY.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group