INFO KOLEJ - forum kolejowe

Skargi i wnioski - Jak reklamować podróż pociągiem?

Ralny - 27-03-2017, 20:56
Temat postu: Jak reklamować podróż pociągiem?
Na odszkodowanie, a w zasadzie rekompensatę w razie opóźnienia pociągów, możemy liczyć podróżując składami TLK, IC, EIC i EIP spółki PKP Intercity oraz pozostałymi kilkoma pociągami InterREGIO spółki Przewozy Regionalne. W przypadku opóźnienia więcej niż 60 min, a mniej niż 120 minut, to 25 procent ceny biletu. Gdy opóźnienie przekroczy 120 minut należy nam się 50 procent ceny biletu. To informacja prawdziwa ale nie kompletna. Istnieją bowiem okoliczności, które pozwalają przewoźnikowi skutecznie uchylić się od wypłaty rekompensaty. W takich przypadkach składając wniosek stracimy tylko czas i pieniądze.

Czytaj więcej:
http://blekitnachusteczka.blogspot.com/2017/03/prawa-pasazera-z-gwiazdka-i-maym.html
Beatrycze - 21-04-2017, 14:55
Temat postu:
Prawa pasażera opóźnionego pociągu dalekobieżnego.

Spóźnienie pociągu, na który czekamy, może wywrócić do góry nogami nasze plany, bowiem nie zdążymy na samolot, spotkanie biznesowe lub rozprawę sądową. Kontynuowanie podróży stanie się więc bezcelowe. Przysługuje nam wówczas nie tylko pełny zwrot pieniędzy za bilet, ale także bezpłatny powrót do miejsca wyjazdu, przypomina Urząd Transportu Kolejowego.

Jeżeli natomiast wsiedliśmy do pociągu, a ten opóźnił się na trasie, mamy prawo do skorzystania z bezpłatnego powrotu do miejsca wyjazdu w najbliższym możliwym terminie.

Więcej:
http://www.wnp.pl/transport-kolejowy/prawa-pasazera-opoznionego-pociagu-dalekobieznego,296562_1_0_0.html
Beatrycze - 13-11-2017, 14:08
Temat postu:
Jak reklamować podróż pociągiem?

Dla wielu Polaków pociąg to jeden z podstawowych środków transportu. Czy wszyscy są zadowoleni? Zapewne nie. Każdy pasażer ma natomiast swoje prawa. Warto je znać i warto je egzekwować.

Więcej:
http://www.wnp.pl/transport-kolejowy/jak-reklamowac-podroz-pociagiem-poznaj-prawa-pasazera,310546_1_0_0.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group