INFO KOLEJ - forum kolejowe

Skargi i wnioski - Jak reklamować podróż pociągiem?

Ralny - 27-03-2017, 20:56
Temat postu: Jak reklamować podróż pociągiem?
Na odszkodowanie, a w zasadzie rekompensatę w razie opóźnienia pociągów, możemy liczyć podróżując składami TLK, IC, EIC i EIP spółki PKP Intercity oraz pozostałymi kilkoma pociągami InterREGIO spółki Przewozy Regionalne. W przypadku opóźnienia więcej niż 60 min, a mniej niż 120 minut, to 25 procent ceny biletu. Gdy opóźnienie przekroczy 120 minut należy nam się 50 procent ceny biletu. To informacja prawdziwa ale nie kompletna. Istnieją bowiem okoliczności, które pozwalają przewoźnikowi skutecznie uchylić się od wypłaty rekompensaty. W takich przypadkach składając wniosek stracimy tylko czas i pieniądze.

Czytaj więcej:
http://blekitnachusteczka.blogspot.com/2017/03/prawa-pasazera-z-gwiazdka-i-maym.html
Beatrycze - 21-04-2017, 14:55
Temat postu:
Prawa pasażera opóźnionego pociągu dalekobieżnego.

Spóźnienie pociągu, na który czekamy, może wywrócić do góry nogami nasze plany, bowiem nie zdążymy na samolot, spotkanie biznesowe lub rozprawę sądową. Kontynuowanie podróży stanie się więc bezcelowe. Przysługuje nam wówczas nie tylko pełny zwrot pieniędzy za bilet, ale także bezpłatny powrót do miejsca wyjazdu, przypomina Urząd Transportu Kolejowego.

Jeżeli natomiast wsiedliśmy do pociągu, a ten opóźnił się na trasie, mamy prawo do skorzystania z bezpłatnego powrotu do miejsca wyjazdu w najbliższym możliwym terminie.

Więcej:
http://www.wnp.pl/transport-kolejowy/prawa-pasazera-opoznionego-pociagu-dalekobieznego,296562_1_0_0.html
Beatrycze - 13-11-2017, 14:08
Temat postu:
Jak reklamować podróż pociągiem?

Dla wielu Polaków pociąg to jeden z podstawowych środków transportu. Czy wszyscy są zadowoleni? Zapewne nie. Każdy pasażer ma natomiast swoje prawa. Warto je znać i warto je egzekwować.

Więcej:
http://www.wnp.pl/transport-kolejowy/jak-reklamowac-podroz-pociagiem-poznaj-prawa-pasazera,310546_1_0_0.html
Diken - 27-11-2017, 09:36
Temat postu:
I co z tego, że teoretycznie każdy pasażer u przewoźników ma prawo do korzystania z rekompensat, z odszkodowań, jak i tak nie zawsze i nie każdy pasażer w praktyce otrzymuje odszkodowania?

Przewoźnicy kolejowi nie kwapią się za bardzo do zwrotu jakiejś części, czy nawet połowy za bilety w przypadku sporych opóźnień na kolei.
Dla nich to byłyby straty, nawet jeżeli nie byłyby duże, bo nikt nie lubi absolutnie niczego tracić.
To tak, jak z innymi firmami na rynku.
Jakieś firmy popełnią błąd, przez który cierpią poszkodowani ludzie i, teoretycznie ludziom poszkodowanym należy się jakieś odszkodowanie, ale praktyka może pokazać co innego i takim ludziom firmy niczego nie zrekompensują, bo uznają, że nie były winne lub będą się tłumaczyły sporym wydatkiem na odszkodowanie.

Podobnie sytuacja może wyglądać w przypadku jakichś firm ubezpieczeniowych, które niezbyt chętnie chcą wypłacać odszkodowania ludziom pokrzywdzonym, którzy w czymś ucierpieli, a płacą za ubezpieczenia, czy to domów, samochodów, czy nawet za samego siebie, w sytuacji wypadku z uszczerbkiem na zdrowiu.

Takie firmy, coraz bardziej się wycwaniły.

Nikt dziś się nie przejmuje, że jakieś pociągi się opóźniają, że ktoś nie zdąży na jakieś spotkanie, na samolot, że ma z tego tytułu pewne problemy.
Od takich sytuacji najwygodniej "umyć ręce" i udawać, że "nic się nie stało".
A problem zawsze zostaje po stronie podróżnych, a za podróż płacą przewoźnikom.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group