INFO KOLEJ - forum kolejowe

News - UTK odmówił zatwierdzenia cennika PKP PLK

Victoria - 07-07-2017, 16:22
Temat postu: UTK odmówił zatwierdzenia cennika PKP PLK
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego odmówił spółce PKP Polskie Linie Kolejowe zatwierdzenia projektu cennika w części dotyczącej sposobu ustalania stawki jednostkowej opłaty podstawowej i manewrowej na rozkład jazdy pociągów 2017/2018 - poinformował UTK w piątkowym komunikacie.

Chodzi o opłaty uiszczane przez przewoźników kolejowych na rzecz Polskich Linii Kolejowych, które są administratorem krajowej sieci kolejowej.

Więcej:
http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/cennik-pkp-plk-koleje-w-polsce,238,0,2342638.html
Victoria - 06-08-2017, 13:49
Temat postu:
PKP PLK z dotychczasową opłatą za dostęp do infrastruktury.

Od 10 grudnia 2017 r. spółka PKP PLK będzie stosować dotychczasowy cennik opłat za minimalny dostęp do infrastruktury kolejowej (opłata podstawowa). Taką informację przekazał największy zarządca infrastruktury w piśmie do Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Wcześniej Prezes UTK odmówił spółce zatwierdzenia projektu cennika na okres rozkładu jazdy 2017/2018. Jednocześnie PKP PLK odrębnie naliczać będzie opłatę za dostęp do obiektów infrastruktury usługowej.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/30593/pkp-plk-z-dotychczasowa-oplata-za-dostep-do-infrastruktury.html
Beatrycze - 09-04-2018, 14:45
Temat postu:
KD: Nowy cennik PLK przyniesie degradację lokalnej kolei.

Obok Kolei Mazowieckich również Koleje Dolnośląskie negatywnie opiniują projekt nowego cennika PKP PLK. Propozycja największego zarządcy infrastruktury w Polsce dotyczy m.in. wzrostu opłat za przejazd lekkimi pojazdami szynowymi po liniach drugorzędnych.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/kd-nowy-cennik-plk-przyniesie-degradacje-lokalnej-kolei-86527.html
Ralny - 14-04-2018, 00:58
Temat postu:
O cenach dostępu do torów słów kilka

Projekt nowego cennika za dostęp do infrastruktury kolejowej wywołał wiele dyskusji. Jak wyliczyły Koleje Dolnośląskie, jeśli cennik w takiej formie zostanie zaakceptowany przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, to koszty spółki związane z dostępem do infrastruktury kolejowej mogą wzrosnąć nawet o 10%.

Czytaj więcej:
http://kolejapodolnymslasku.przystanekd.pl/2018/04/cennik-dostepu-do-infrastruktury.html
Toudi - 15-04-2018, 00:41
Temat postu: To prawda PLK zmienila kategorie linii
W ogloszonym projekcie cennika zmieniła się metoda ustalania kategorii linii kolejowych, która obok masy brutto pociągu stanowi podstawę ustalania stawki jednostkowej opłaty za przejazd pociągów. Odwrócono również kategoryzację linii oraz z 5 kategorii zmieniono na cztery

Do tej pory pracę obciążenie linii ruchem kolejowym określano w oparciu o wykonaną w poprzednim roku pracę eksploatacyjną. W nowym cennik przyjęto inny sposób wyliczania tego wskaźnika oparty o przeniesioną masę przez dany odcinek linii kolejowej. W konsekwencji na liniach gdzie kursowały w dobie: np. 4 szynobusy o masie np. 80 ton i jeden pociąg towarowy z węglem o masie 2200 ton liczono wykonane przejazdy liczbą pociągów (5). Teraz liczy się masą więc przeliczając na starą metodologię tych pociągów jedzie 31,5 pociąg
Ralny - 22-04-2018, 11:51
Temat postu:
Przewozy Regionalne także krytycznie o nowych stawkach dostępu PLK

Także spółka Przewozy Regionalne, czyli największy regionalny przewoźnik w kraju, negatywnie wypowiedziała się na temat propozycji nowych stawek dostępu do infrastruktury, które PKP PLK zaproponowała do akceptacji prezesowi UTK, w odniesieniu do rozkładu jazdy 2018/2019.

Czytaj więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/przewozy-regionalne-takze-krytycznie-o-nowych-stawkach-dostepu-plk-86702.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group