INFO KOLEJ - forum kolejowe

Rozkład jazdy - Rozkład jazdy 2019/2020

Mawel - 27-12-2018, 18:46
Temat postu: Rozkład jazdy 2019/2020
Jestem ciekawy, jakim taborem chcą jeździć?
michal24111 - 28-12-2018, 19:09
Temat postu: Re: Rozkład jazdy 2019/2020
Mawel napisał/a:
Jestem ciekawy, jakim taborem chcą jeździć?


Jak zwykle czyli jakim popadnie...
jasio49 - 29-12-2018, 11:46
Temat postu:
na NRJ powinno przybyć kilka nowych elektrowozów z Newagu i wagony po modernizacji
kraix - 30-12-2018, 12:55
Temat postu:
Mnie zastanawia, czy te plany PIC o czterech parach pociągów EIC Zielona Góra Gł. - Warszawa Wsch. okażą się prawdą...
myszka - 30-12-2018, 15:58
Temat postu:
Sorry, a gdzie można zobaczyć te plany odnośnie rjp 2019/20
pacy - 30-12-2018, 17:36
Temat postu:
Pewnie o to chodzi? Nie tylko 2019/2020 ale plany do 2023 roku.
"Wnioski PKP Intercity S.A. z 21 grudnia 2017 r. o przyznanie otwartego dostępu..."
https://utk.gov.pl/pl/dostep-do-infrastruktur/dostep-do-infrastruktu/otwarty-dostep-krajowy/powiadomienia/13798,Wnioski-PKP-Intercity-SA-z-21-grudnia-2017-r-o-przyznanie-otwartego-dostepu.html
Modus90 - 03-01-2019, 11:55
Temat postu:
EIC Zielona Góra - Warszawa Wschodnia? To miałoby tylko sens po otwarciu linii kolejowej nr 3 Poznań - Warszawa przez Konin.
krzychu12231 - 03-01-2019, 15:30
Temat postu:
Do tego należy dodać, że zbliża się modernizacja linii 358 Zbąszynek - Czerwińsk, która wg różnych źródeł ma rozpocząć się we wrześniu tego roku lub w 2020 i potrwać ok. 2 lat. W tym czasie na odcinku Zbąszynek - Zielona Góra będzie ZKA.
Modus90 - 03-01-2019, 16:37
Temat postu:
Czyli póki nie wyremontują będzie totalnie bez sensu puszczanie EIC Zielona Góra - W-wa, bo nikt nie będzie chciał płacić ceny EIC za przejazd ZKA w niższym komforcie
Mawel - 19-01-2019, 14:51
Temat postu:
Macie już informacje na temat rozkładu jazdy pociągów 2019/2020?
czaszka - 26-01-2019, 23:28
Temat postu:
kraix napisał/a:
Mnie zastanawia, czy te plany PIC o czterech parach pociągów EIC Zielona Góra Gł. - Warszawa Wsch. okażą się prawdą...


Lubuskie już teraz ma 4 skomunikowania z Warszawą dzięki pociągom EIC Berlin - Warszawa. Pomysł 4 dodatkowych połączeń EIC z Lubuskiego jest pozbawiony logiki. Lepiej niech PKP Intercity przywróci połączenie wczesno poranne Zielona Góra - Zbąszynek - Poznań - Warszawa oraz późnowieczorne Warszawa - Poznań - Zbąszynek - Zielona Góra.
Modus90 - 27-01-2019, 11:32
Temat postu:
Poza tym aby wgl EIC z Zielonej Góry do Warszawy miały jakąkolwiek rację bytu trzeba poczekać aż skończą remonty na linii kolejowej nr 3.
Swoją drogą (patrzyłem ostatnio na połączenia z Poznania do Kalisza) zastanawia mnie czemu jest ich tak mało...(w kategorii IC), jeszcze w zeszłym roku może i dojazd nie był najlepszy ale jakoś szło dojechać, a teraz prawie wcale nie ma dojazdu IC...Czyżby przez Kalisz przestały jeździć te pociągi? Frekwencja tam była spora...
Kamil Styrna - 24-02-2019, 16:57
Temat postu:
Bo część pociągów, m. in. IC Słowacki, IC Konopnicka, czy IC Mickiewicz, jeździ nie przez Ostrów Wlkp. i Kalisz, tylko przez Opole i Częstochowę.
Beatrycze - 14-03-2019, 16:02
Temat postu:
Z Warszawy do Trójmiasta 200 km/h jeszcze w tym roku?

Od nowego rozkładu jazdy edycji 2019/2020 pociągi z Warszawy do Trójmiasta mają pojechać z rozkładową prędkością 200 km/h. Jak poinformował Prezes PKP PLK Ireneusz Merchel pozwoli to na skrócenie czasu przejazdu o około 20 minut. Nie ma jednak złudzeń na uzyskanie takiej prędkości na całej trasie przejazdu. Nadal będą odcinki, gdzie pociągi zwolnią do 100 km/h.

Więcej:
http://inforail.pl/z-warszawy-do-trojmiasta-200-km-h-jeszcze-w-tym-roku-_more_113091.html
mirswa - 14-03-2019, 18:33
Temat postu:
Ciekaw jestem czy plotki sie potwierdzą odnośnie pendolina relacji Warszawa - Praha
Modus90 - 15-03-2019, 15:28
Temat postu:
Kamil Styrna napisał/a:
Bo część pociągów, m. in. IC Słowacki, IC Konopnicka, czy IC Mickiewicz, jeździ nie przez Ostrów Wlkp. i Kalisz, tylko przez Opole i Częstochowę.


A co jest tego powodem? Jakieś remonty?
Gaspares - 15-03-2019, 17:47
Temat postu:
Modus90, remont między Łodzią a Sieradzem oraz nieco lepsze lepsze parametry trasy przez Częstochowę.
Mawel - 15-03-2019, 18:16
Temat postu:
Ktoś ma informacji o przyszłego rozkładu jazdy pociągów ze Szczecina?
pasqudek - 15-03-2019, 18:33
Temat postu:
Mawel napisał/a:
Ktoś ma informacji o przyszłego rozkładu jazdy pociągów ze Szczecina?


Czy możesz pisać poprawnie?
Shinzon - 16-03-2019, 00:17
Temat postu:
Ja oczekuje żeby pociągi jeździły w takcie co 1 godzinie, co 2 godziny, co 3 godziny, co 4 godziny itp.
Rufi1302 - 18-03-2019, 15:13
Temat postu:
Jakieś nowości dla stacji KONIN???
zw1 - 25-03-2019, 20:58
Temat postu:
Shinzon napisał/a:
Ja oczekuje żeby pociągi jeździły w takcie co 1 godzinie, co 2 godziny, co 3 godziny, co 4 godziny itp.

za dużo oczekujesz
Będą jeżdziły o 4.59 , później o 9. 43 i 12.44
od marca odjazd będzie o 5.02 9..47 i 13.24
od czerwca o 4.55 9.35 i 11.59
a od września 5.01 ,9 .23 i 13.13
I co nie podoba się.
Pewnie chciałbyś jeszcze jakieś skomunikowanie?
A tyle go będzie ,że na stacjach węzłowych pociągi będą odjeżdzały 5 minut przed przyjazdem takowych.
Co zrobić. Polska to dziki kraj.
Shinzon - 25-03-2019, 21:08
Temat postu:
Będzie tak jak piszesz Smile U nas po prostu niedasię. Smile
Victoria - 12-04-2019, 21:22
Temat postu:
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego zaprasza do konsultacji rozkładu jazdy pociągów 2019/2020, który zacznie obowiązywać od 14 grudnia 2019 r. Na wszystkie zgłoszenia czeka do 30 kwietnia br.

Wnioski, uwagi i sugestie można składać, korzystając z formularza, który znajduje się pod adresem:

https://forms.gle/25vuzAcsrpjPaSFv6
Światowid - 15-04-2019, 21:02
Temat postu:
Ministerstwo Infrastruktury poinformowało nas że po elektryfikacji linii ze Zgorzelca bedzie bezpośrednie połączenie z Warszawą. Bedzie to zamiennik za IC NAŁKOWSKA który kursuje obecnie z Jeleniej Góry na czas elektryfikacji linii Zgorzelec- Węgliniec.
jasio49 - 16-04-2019, 05:22
Temat postu:
Na już potrzebny jest pociąg W-wa - Drezno bo do wejścia 4 pakietu pozostało niewiele czasu
atakan - 16-04-2019, 14:51
Temat postu:
jasio49, Kiedyś kursował taki pociąg Lublin - Leipzig .
jajo31 - 26-04-2019, 10:27
Temat postu:
kraix napisał/a:
Mnie zastanawia, czy te plany PIC o czterech parach pociągów EIC Zielona Góra Gł. - Warszawa Wsch. okażą się prawdą...

Bardziej już puszczą te 4 pary z Szczecina.
Mawel - 27-04-2019, 11:46
Temat postu:
Może ktoś potwierdzić bądź zaprzeczyć info płynące z Czech, że od grudnia 2019 IC Chopin W-wa - Wien, IC Sobieski Kraków - Wien, IC Cracovia Kraków - Praha/Budapest od/do Krakowa do/od granicy przez Katowice z pominięciem Oświęcimia?
Krzychu_36 - 09-05-2019, 12:52
Temat postu:
Więcej połączeń kolejowych z Niemcami. Pociąg z Warszawy do Berlina nawet co dwie godziny.

http://next.gazeta.pl/next/1,151003,24766858,wiecej-polaczen-kolejowych-z-niemcami-pociag-z-warszawy-do.html
sympatyk - 20-05-2019, 16:31
Temat postu:
Ceske drahy chcą uruchomić koleje połączenia do Polski. Nad morze i do granicy z Ukrainą.

Ceske drahy, nie chcą poprzestać na pociągu "Wydmy", kursującym z Bohumina do Helu i Łeby. Czeski przewoźnik planuje koleje połączenia. Takie są oczekiwania pasażerów, stąd też rozważane jest uruchomienie bezpośrednich pociągów z Ostrawy do Kołobrzegu i Świnoujścia.

Więcej:
http://inforail.pl/ceske-drahy-chca-uruchomic-koleje-polaczenia-do-polski-nad-morze-i-do-granicy-z-ukraina_more_114758.html
maciekp - 20-05-2019, 22:06
Temat postu:
słyszałem plotki o relacji Przemyśl-Graz
Mawel - 20-05-2019, 22:29
Temat postu:
Do Graz? Chyba ludzie zwariowali, i tak nie ma szans dojechać do Austrii przez Niemiec... To pierwszy raz słyszę takiego
maciekp - 20-05-2019, 22:51
Temat postu:
dzienny IC w taryfie krajowej, dalej do Graz EC
jajo31 - 20-05-2019, 23:55
Temat postu:
Krzychu_36 żeby się nie okazało że na chęciach się skończy...
Noema - 20-05-2019, 23:58
Temat postu:
maciekp napisał/a:
słyszałem plotki o relacji Przemyśl-Graz

To nawet prawdopodobne. Jak wiadomo cywilizacja zachodnia (unijna) gnije i upada. Nie rozmnażamy się, brakuje rąk do pracy. A przecież ktoś musi pracować na emerytury dla starzejącego się społeczeństwa i na dżizję socjal dla muzułmanów. W związku z tym zaczyna się walka o Ukraińców. Kto więcej ich ściągnie ten wygra. Stąd należy spodziewać się bezpośrednich pociągów do Przemyśla z różnych zakątków Europy. Jest już Berlin, może być i Graz. Z Pragi też chcą jeździć do Przemyśla i to zarówno České dráhy jak i prywatny LEO Express. Ciekawe, co nie?

Ilekroć jadę gdzieś pociągiem, na peronie w Zgorzelcu jest gromadka Ukraińców. Wielu z nich pracuje w Niemczech i są tu przejazdem. Jeśli od grudnia (po ukończeniu elektryfikacji linii) PKP IC nie uruchomi bezpośredniego pociągu Przemyśl - Zgorzelec, będzie to głupota i kolejowy sabotaż! Póki co z propozycją uruchomienia takiego połączenia zwracam się do PR:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=385363#385363

Kiedyś taki pociąg był i miał nawet sporą frekwencję. Do dziś pamiętam wycie zielonogórskich mikoli, że Zgorzelec bezczelnie zabrał im kultowego „Ślązaka”. Mimo, iż był to tylko bodajże 3-wagonowy łącznik do pociągu z Zielonej Góry. Po przejęciu od PR pociągów pospiesznych, w 2010 roku PKP IC zlikwidowało wszystkie pociągi dalekobieżne do Zgorzelca.

Ewentualnym hejterom mikolskim przypominam, że Zgorzelec jest czwartą stacją na Dolnym Śląsku (po Wrocławiu Gł., Legnicy i Bolesławcu) generującą największy ruch pasażerski (biorąc pod uwagę ruch na obu zgorzeleckich stacjach – trzecim miastem). I nie są to moje urojenia tylko dane UTK:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=381417#381417
tomornik - 23-05-2019, 10:48
Temat postu:
Moim zdaniem uruchomienie połączenie Zgorzelec-Przemyśl byłoby ciekawym uzupełnieniem oferty. Moim zdaniem taki pociąg powinien być jednak skomunikowany z pociągami IC Kolei ukraińskich relacji Przemyśl-Kijów. Bez tego, oferta staje się zdecydowanie mniej atrakcyjna, ciekawa tylko dla części Ukraińców i turystów budżetowych.

Z różnych względów, od kilku lat, bywam na Ukrainie kilka/kilkanaście razy w roku. Podróżuję różnie autem/pociągiem/samolotem. Niestety głównym problemem jest przekroczenie granicy- zwłaszcza samochodem lub "budżetowo" na piechotę. Mimo, że moim głównym celem podróży przeważnie są Mościska (15km od przejścia w Medyce) jak ognia staram się unikać tego przejścia, wolę polecieć samochodem/pojechac pociągiem i cofnąć się ze Lwowa w stronę granicy. Wielu moich znajomych z Ukrainy, również coraz częściej woli dopłacić i przekroczyć granicę w cywilizowany sposób, szczególnie w okresie świątecznym gdy zmasowany napływ ludzi z "tzw. zarobitków" powoduje kilkunastogodzinny czas oczekiwania na pieszym przejściu.

Pociągi przez granicę już jeżdżą pełne, często wiele dni przed odjazdem ciężko o bilet. Podobnie Samoloty. Wizz z Wrocławia do Lwowa zawsze lata pełny, z czego grubo ponad połowa to Ukraińcy.

Jeśli chodzi o plany Czechów, ostatnio w ukraińskiej prasie lokalnej wyczytałem, że planują oni jeździć do stacji Mościska 2. Jeśli byłaby to prawda, to moim zdaniem było by to doskonałe posunięcie.
Światowid - 23-05-2019, 12:21
Temat postu:
Napisaliśmy w zeszłym miesiącu wniosek do Ministerstwa Infrastruktury z prośbą o uruchomienie połączenia z Przemyśla do Zgorzelca nawet jako łącznik do któregoś z obecnie kursujących połączeń i czekamy na odpowiedź. Niestety problemem może się stać częściowo przetrasowanie pociągów Berlin-Przemyśl i Szczecin- Kraków na trasę p. Lubin i Legnicę. Takie rozwiązanie jest dobre ale Zgorzelec i Bolesławiec też potrzebują połączenia z Przemyślem bo do Warszawy pociąg jest już załatwiony.
ambrosia - 24-05-2019, 10:12
Temat postu:
Oo nie wiedziałam ze Zgorzelec generuje większe potoki podróżnych niż np Wałbrzych czy Jelenia Góra.
A ten pociąg ze Zgorzelca do Warszawy to ma byc łącznik czy calkiem nowy skład dedykowany tylko dla Zgorzelca?
Światowid - 24-05-2019, 11:23
Temat postu:
To obecna Nałkowska którą teraz jedzie z Jeleniej Góry tylko na czas elektryfikacji linii Zgorzelec- Węgliniec.

[ Dodano: 24-05-2019, 15:38 ]
I tak jak przypuszczaliśmy dostaliśmy w dniu dzisiejszym odpowiedź negatywną. Będzie połączenie Zgorzelca z Warszawą realizowane Fartem a do Przemyśla będzie NIGHT JET przez Legnicę. PIC strzela sobie tym w kolano. Trzeba mobilizować samorządy i pisać do PR.
Kamil Styrna - 24-05-2019, 16:28
Temat postu:
Pisanie do PKP IC (przewoźnika) ma mało sensu, zwłaszcza jeżeli Przemyśl ze Zgorzelcem ma połączyć pociąg klasy IC. Racjonalniejszym działaniem było by wysłanie listu do Ministerstwa Infrastruktury z takim zapytaniem, jako że to oni zamawiają de facto pociągi u przewoźnika (PKP IC).

PS. Można zobaczyć tą odpowiedź?
Światowid - 24-05-2019, 16:42
Temat postu:
Odpowiedź jest z Ministerstwa opublikowana na Facebook KODLK.

[ Dodano: 28-05-2019, 16:11 ]
Do Zgorzelca pojedzie IC Konopnicka Zgorzelec- Warszawa-Zgorzelec a Glogów niestety straci połączenie z Warszawą.
Mawel - 31-05-2019, 17:50
Temat postu:
ROZKŁAD JAZDY 2019/20 JELENIA GÓRA: TRACIMY POŁĄCZENIE ZE SZCZECINEM WZAMIAN DZIENNY POCIAG DO GDYNI

PKP INTERCITY odpisało na pismo w sprawie przyszłorocznego rozkładu jazdy dla linii 274 i 279. Dla obsługi stacji Jelenia Góra planowane są następujące połączenia:

EIP Jelenia Góra- Warszawa Wschodnia
IC SIEMIRADZKI Jelenia Góra- Przemyśl
TLK ARTUS Jelenia Góra- Gdynia
IC ORZESZKOWA Jelenia Góra- Ełk w sezonie ze Szklarskiej Poręby
IC ŚNIEŻKA Szklarska Poręba- Warszawa w dni wolne
TLK ROZEWIE Jelenia Góra- Gdynia w sezonie ze Szklarskiej Poręby
IC KARKONOSZE do Białegostoku p. Węgliniec w sezonie ze Szklarskiej Poręby

Wynika z powyższego że tracimy połączenie kolejowe ze Szczecinem. Nie czekając na rozwój sytuacji jeszcze w tym tygodniu wyjdzie z naszej strony stosowne pismo do PKP IC.
Pabianiczanin - 31-05-2019, 19:51
Temat postu:
A które z tych pociągów pojadą przez. Łódź Question
Światowid - 31-05-2019, 20:32
Temat postu:
Wypadałoby podlinkować a nie wklejać całe cytaty. Tak nie będzie połączenia ze Szczecinem z Jeleniej Góry i Wałbrzycha. Pchają drugie połączenie do Gdyni zupełnie niepotrzebnie. Kierunek szczeciński jest ważniejszy. Przez Łódź pojedzie Orzeszkowa.
Noema - 31-05-2019, 23:44
Temat postu:
Światowid, kontrolowane przez rząd PR właśnie zapowiedziały, że w tym roku nie pojadą na Woodstock. Dziwię się, że kontrolowane przez rząd PKP IC nie tnie jeszcze połączeń do Jeleniej Góry. Dlaczego? Bo to właśnie w „Czerwonej Kotlinie” totalna opozycja (Koalicja Europejska) ma najwyższe poparcie na Dolnym Śląsku. Tak, PO ma większe poparcie w Jeleniej Górze (53,05%) niż we Wrocławiu (50,26%). Tymczasem „ciemnota z Polski wschodniej”, dzięki której PiS wygrał wybory, dotarła już do powiatu zgorzeleckiego... Oczywiście sobie śmieszkuję, ale nie da się ukryć, że polityka wdarła się na dolnośląskie tory (vide cyrk na linii lubińskiej w wykonaniu PiS & BS), więc jeszcze niejedno może nas zaskoczyć.
jakubkrzeminski - 02-06-2019, 04:26
Temat postu:
Noema napisał/a:
Dziwię się, że kontrolowane przez rząd PKP IC nie tnie jeszcze połączeń do Jeleniej Góry. Dlaczego? Bo to właśnie w „Czerwonej Kotlinie” totalna opozycja (Koalicja Europejska) ma najwyższe poparcie na Dolnym Śląsku. Tak, PO ma większe poparcie w Jeleniej Górze (53,05% [...]
Oczywiście sobie śmieszkuję, ale nie da się ukryć, że polityka wdarła się na dolnośląskie tory (vide cyrk na linii lubińskiej w wykonaniu PiS & BS), więc jeszcze niejedno może nas zaskoczyć.

Dzień dobry, czy mógłbym poprosić o dokładniejszy opis sytuacji w Lubinie? W tamtym rejonie byłem tylko raz w życiu, ale interesujący temat, więc chętnie przeczytałbym coś więcej. Próbowałem znaleźć jakieś dane, ale w ciągu całego dnia widzę tylko kilka pociągów osobowych z Lubina do Wrocławia. Jeśli liczba pociągów ma wzrosnąć to moim zdaniem jest to dobry kierunek rozwoju, niezależnie czy wynika z polityki czy z niezależnych działań kolei, sam nieraz nawiązywałem do polityki podczas starań o poprawę sytuacji w Gliwicach - był czas (2014 r.) że w naszym mieście prawie nie było pociągów dalekobieżnych, i to poprawiło się dopiero po zmianie władzy, mimo że Gliwice pod względem poparcia dla opozycji wyglądają podobnie jak Jelenia Góra (51,39% dla Koalicji Obywatelskiej w tegorocznych wyborach)
Lady Makbet - 02-06-2019, 17:43
Temat postu:
jakubkrzeminski, tutaj jest opis sytuacji:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=384087#384087
jakubkrzeminski - 04-06-2019, 03:31
Temat postu:
Dziękuję Lady Makbet, zapoznałem się z podanym tematem. Pociągi przyspieszone to przydatna alternatywa, aczkolwiek popieram takie rozwiązanie tylko w sytuacji gdy na danej trasie jest ogólnie dużo pociągów, czyli np. odjazdy raz na godzinę. Kiedyś bezskutecznie starałem się w ŁKA (jeszcze za czasów poprzedniego marszałka) o uruchomienie jednego pociągu przyspieszonego dziennie na trasach z Łodzi do Łowicza/Kutna i w drodze powrotnej. Jednakże w sytuacji gdy częstotliwość kursowania jest niewielka, wtedy zasadnicze wady to ograniczenie oferty dla mieszkańców mniejszych miejscowości, i to wydaje się przeważać nad zaletami. To moja prywatna opinia, nie związana z działalnością polityczną.

Czy ktoś ma może informacje na temat rozkładu jazdy w latach 2019/2020, w szczególności trasa z Gliwic/Katowic do Warszawy i Poznania, oraz trasa Warszawa-Poznań? Jeśli dobrze pamiętam, w którymś roku wstępna wersja pojawiła się w marcu.
Pionier27 - 04-06-2019, 14:29
Temat postu:
Czy wiadomo już coś na temat połączenia Zielonej Góry z Warszawa w RJ 2019/2012? Dalej będzie to badziewie Dartem przez Wrocław?
andi1974 - 04-06-2019, 20:36
Temat postu:
Odnośnie połączeń Zielona Góra - Warszawa:
1. połączenie "DARTEM" nie nazywałbym badziewiem, dobrze że jest, poza tym poza Zieloną Górą są mieszkańcy innych miast udający się w kierunku Warszawy. Poza tym jest też "okno na świat" do innych miast, niekoniecznie do Warszawy. Ważne, że jest. I cieszmy się z tego, że je mamy. Natomiast kompletnym nieporozumieniem jest relacja tego pociągu do Białegostoku, a powrót już tylko z Warszawy. Powinno być "tam i powrotem" do Białegostoku.
2. odnośnie innych połączeń, polecam lekturę tego materiału: https://dziennikurzedowy.utk.gov.pl/du/dzienniki/2018/392,Dziennik-Urzedowy-72018.html
(proszę dokładnie przeanalizować załącznik w pdf-ie).
Pionier27 - 05-06-2019, 13:18
Temat postu:
andi1974 napisał/a:
Odnośnie połączeń Zielona Góra - Warszawa:
1. połączenie "DARTEM" nie nazywałbym badziewiem, dobrze że jest, poza tym poza Zieloną Górą są mieszkańcy innych miast udający się w kierunku Warszawy. Poza tym jest też "okno na świat" do innych miast, niekoniecznie do Warszawy. Ważne, że jest. I cieszmy się z tego, że je mamy. Natomiast kompletnym nieporozumieniem jest relacja tego pociągu do Białegostoku, a powrót już tylko z Warszawy. Powinno być "tam i powrotem" do Białegostoku.
2. odnośnie innych połączeń, polecam lekturę tego materiału: https://dziennikurzedowy.utk.gov.pl/du/dzienniki/2018/392,Dziennik-Urzedowy-72018.html
(proszę dokładnie przeanalizować załącznik w pdf-ie).


Ale ja nie kwestionuje dostępu innych miast do połączenia z Warszawa, ale naturalną trasą do Warszawy z Zielonej Góry jest ta przez Zbąszynek Poznań, a nie przez Wrocław, Częstochowę. Po za tym Dart nie jest wygodny, w przeciwieństwie do składów wagonowych EIC.
W kierunku Wrocławia i Krakowa o 6 rano z Zielnej Góry jeździł legendarny już ŚLĄZAK do Krakowa/Przemyśla/Zamościa. Mam nadzieje, że powróci (niby ma być do Katowic). Co do dokumentu który mi przesłałeś to uzyskanie dostępu a rozkład jazdy to dwie rożne sprawy. Nie sądzę by PKP IC uruchomiło 4 pary EIC na trasie ZG-WAW-ZG. Dlatego pytam o przecieki RJ 2019/2020.
krystianj100 - 05-06-2019, 16:51
Temat postu:
Co do połączeń Zielona Góra Główna - Warszawa pisałem swego czasu do PKP Intercity o te pociągi klasy EIC
Dostałem taką odpowiedź:
Szanowny Panie,

W imieniu PKP Intercity S.A. serdecznie dziękuję za korespondencję.

Uprzejmie informuję, iż pomiędzy Zieloną Górą a Warszawą w rozkładzie jazdy 2019/20 zaplanowane zostały jedynie pociągi kategorii TLK, które będą kursować tylko do momentu rozpoczęcia przez PLK prac remontowych na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk. Ewentualne uruchomienie pociągów ekspresowych rozważane będzie dopiero po zakończeniu niniejszych prac.
W Gazecie Lubuskiej zaś jest informacja o tym remoncie:
Pomyłka, nieuwaga
A jak to było z tą pomyłką kolejarzy? Połączenia Zielonej Góry ze stolicą wyleciały z rozkładu z powodu planowanego remontu torowiska nr 358 na linii Czerwieńsk-Zbąszynek. No i trochę głupio wyszło, bo 10 dni po tym, jak zmienił się rozkład jazdy, Zbigniew Miliński, z-ca dyrektora Regionu Zachodniego PKP ogłosił: – Do maja powinniśmy mieć podpisane umowy z wykonawcami. Może uda się wcześniej. Prace powinny ruszyć w marcu 2020 r. Niestety, na cztery miesiące będziemy musieli zamknąć ruch na tej linii i wprowadzić komunikację zastępczą. Później odcinek będzie już przejezdny. Cały remont powinien być gotowy do końca 2021 r. – tłumaczył Miliński.
Polonez1980 - 07-06-2019, 20:20
Temat postu:
maciekp napisał/a:
słyszałem plotki o relacji Przemyśl-Graz

https://www.szdc.cz/navrh-jizdniho-radu-pro-obdobi-od-15.-12.-2019-do-12.-12.-2020
jajo31 - 08-06-2019, 01:48
Temat postu:
Nie ma żadnych szans na uruchomienie 4 par EIC Zielona Góra-Warszawa.Jak wydłużą Lecha to będzie max.Coraz więcej słychać plot że Szczecin dostanie tylko jedną dodatkową parę EIC z Warszawą po zakończeniu remontu odcinka Szczecin-Poznań.Jak tak faktycznie będzie to szału nie będzie a Szczecin potencjał w dużym potoku pasażerskim ma.W planach są zaś 4 dodatkowe połączenia Poznania z Warszawą składami jadącymi z Berlina ale to dopiero w przeciągu 3-4 lat.
jasio49 - 08-06-2019, 08:43
Temat postu:
Wrocław też traktowany po macoszemu z jedną parą EIP a szczytem dziadostwa jest nieskomunikowanie jednego z dwóch porannych IC z W-wy do Wrocławia z TLK Halny do Kudowy
krzychu12231 - 08-06-2019, 10:16
Temat postu:
4 pary EIC do Zielonej Góry nie miałyby żadnego sensu, bowiem Zielona Góra nie posiada takiego potencjału dla ekspresów, żeby połączenia te zapełnić. Jeden Lech kursujący w "biznesowych" godzinach w pełni wystarczy. Reszta to powinny być składy IC zestawione ze zmodernizowanych wagonów. Gdy na tą trasę trafią Griffiny z unijnego projektu i rozkładowa prędkość IC będzie 160km/h to czas jazdy tych pociągów, mimo dodatkowych postojów także powinien być zadowalający. Byle tylko godziny kursowania były dopasowane do potrzeb pasażerów a nie tylko i wyłącznie do obiegów składów.

Osobiście natomiast (biorąc pod uwagę szkolenia rozpoczynające się w Warszawie przed godziną 9, na które firma mnie nieraz wysyła, a przypuszczam, że więcej osób ma ten sam problem) uważam, że po powrocie Lecha, odjeżdżającego z Zielonej Góry ok. 5:30, bardzo dobrym rozwiązaniem (lecz bardzo mało prawdopodobnym) byłby Zielonogórzanin startujący do Warszawy koło północy i zapewniający dojazd przed godziną 7. Aby pociąg nie dublował się z Uznamem i nie docierał do Warszawy zbyt wcześnie, mógłby kursować przez Gniezno, Inowrocław, Toruń i Włocławek. Powrót tego składu widziałbym już jako dzienny, z wyjazdem z Warszawy ok. 19:30, przyjazd do ZG ok. północy. Aby czas przejścia składu w ZG nie był zbyt krótki można by go zobiegować z Bachusem do Gdyni.
Biorąc pod uwagę, że nocna komunikacja miejska w Zielonej Górze praktycznie nie istnieje, to rozwiązanie takie wydaje mi się lepsze niż wyjazd przed 3 rano i dojazd o 8 jak to było w RJ 2016/2017.
Noema - 08-06-2019, 10:50
Temat postu:
Mikolstwo to jednak stan umysłu. Zupełnie nie rozumiem jak można domagać się najdroższych pociągów EIC/EIP i ubolewać nad ich brakiem. Przecież to jest jakiś absurd! Ceny biletów wzięte z kosmosu, zupełnie nieprzystające do naszych zarobków. Mnie bardziej ucieszyłby w Zgorzelcu tańszy TLK lub SR (dawniej IR) niż komercyjna drożyzna PKP IC. No ale ja nie jestem oderwaną od rzeczywistości mikolką tylko zwykłą pasażerką, która – w przeciwieństwie do pryszczatych mikoli – ma na utrzymaniu dom i dzieci.

Express InterCity Premium train... Śmiechu warte:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=384524#384524

Młot
jakubkrzeminski - 08-06-2019, 11:35
Temat postu:
Uważam, że starania o zwiększenie liczby pociągów EIC i EIP są uzasadnione. Podróżując po Polsce zawsze staram się wybrać 1 klasę w tych kategoriach pociągów w związku z najwyższym komfortem podróży i małą liczbą postojów. Był czas, że w mieście Gliwice wycofano wszystkie takie pociągi, na szczęście aktualnie są dwa kursy Pendolino do Gdyni przez Warszawę. W zeszłym roku był również EIC Górnik, niestety został wycofany. Dostępność miejsc wbrew pozorom nie jest tak wysoka jak wynika z powyższego postu, wczoraj w EIP 5402 z Warszawy do Gliwic (odjazd o 16:44) nie było już miejsc, i konieczna była podróż z przesiadką, w EIC 110 odjeżdżającym o 17:39 również 100% zajętych miejsc, prawdopodobnie dostałem jedną z ostatnich miejscówek. W tym tygodniu jechałem również kilka razy EIP 4502 z Gliwic do Warszawy (odjazd 6:15) i przy wszystkich podróżach zajętych 80-100% miejsc. Dlatego życzę powodzenia podróżnym z Zielonej Góry i Szczecina jeśli chodzi o uruchomienie pociągów kategorii EIC, i będę starać się o poprawę pod tym względem dla miasta Gliwice.
pasqudek - 08-06-2019, 18:34
Temat postu:
@jakubkrzeminski: nie każdego stać na EIP/EIC
czaszka - 09-06-2019, 10:41
Temat postu:
Lubuskie ma obecnie bardzo dobrą siatkę połączeń z Warszawą. Jak ktoś chce jechać EIC do/z Warszawy to może skorzystać z 4 w ciągu dnia połączeń EIC Berlin - Warszawa. Do tego dochodzą jeszcze 3 połączenia TLK.

Ja osobiście podróżując na linii Świebodzin - Warszawa wolę skorzystać z połączeń TLK niż EIC różnica w cenie spora (65 złotych vs 140 złotych) a komfort i czas podróży w praktyce ten sam.

Nie widzę sensu zamiany pociągów TLK na EIC.
Kolejorz91 - 09-06-2019, 20:41
Temat postu:
Siema. Czy ma ktoś dostęp do wstępnego projektu nowego rozkładu jazdy PKP Intercity 2019/2020? Smile Cool
jajo31 - 09-06-2019, 22:42
Temat postu:
Tak ja pisze czaszka podróżni z Zielonej Góry czy Gorzowa zawsze mogą dojechać regio do Zbąszynka i tam mają 4 skłądy EIC do Warszawy.Więcej ich nie potrzeba.Trzeba rozszerzyć za to ilość połączeń kategorii IC.
Ralny - 13-06-2019, 09:45
Temat postu:
Czy kolejowe połączenie Jelenia Góra - Świnoujście może przestać istnieć?

Spore problemy mogą czekać podróżnych, którzy coraz chętniej korzystają z pociągu dalekobieżnego Jelenia Góra-Świnoujście. PKP Intercity nie ujęło tego połączenia w nowym rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie 13 grudnia.

Czytaj więcej:
https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/87683/Juz-niedlugo-kolejowe-polaczenie-Jelenia-Gora-Swinoujscie-moze-przestac-istniec
Pionier27 - 14-06-2019, 21:20
Temat postu:
jajo31 napisał/a:
Tak ja pisze czaszka podróżni z Zielonej Góry czy Gorzowa zawsze mogą dojechać regio do Zbąszynka i tam mają 4 skłądy EIC do Warszawy.Więcej ich nie potrzeba.Trzeba rozszerzyć za to ilość połączeń kategorii IC.

Owszem, Ale frekwencja w BWE zawsze sięga 100% i trudno jest dostać miejscówki. Po za tym PR coraz częściej odwołują Regio relacji ZG-Poznań oraz ZG-Gorzów z powodu kłopotów taborowych. Więc liczenia na to ze dojadę na BWE do Zbąszynka lub dostane się z BWE do Zielonej Góry jest jak gra w LOTTO.
Desiro2 - 15-06-2019, 22:18
Temat postu:
jakubkrzeminski napisał/a:
Uważam, że starania o zwiększenie liczby pociągów EIC i EIP są uzasadnione. Podróżując po Polsce zawsze staram się wybrać 1 klasę w tych kategoriach pociągów w związku z najwyższym komfortem podróży i małą liczbą postojów. Był czas, że w mieście Gliwice wycofano wszystkie takie pociągi, na szczęście aktualnie są dwa kursy Pendolino do Gdyni przez Warszawę. W zeszłym roku był również EIC Górnik, niestety został wycofany. Dostępność miejsc wbrew pozorom nie jest tak wysoka jak wynika z powyższego postu, wczoraj w EIP 5402 z Warszawy do Gliwic (odjazd o 16:44) nie było już miejsc, i konieczna była podróż z przesiadką, w EIC 110 odjeżdżającym o 17:39 również 100% zajętych miejsc, prawdopodobnie dostałem jedną z ostatnich miejscówek. W tym tygodniu jechałem również kilka razy EIP 4502 z Gliwic do Warszawy (odjazd 6:15) i przy wszystkich podróżach zajętych 80-100% miejsc. Dlatego życzę powodzenia podróżnym z Zielonej Góry i Szczecina jeśli chodzi o uruchomienie pociągów kategorii EIC, i będę starać się o poprawę pod tym względem dla miasta Gliwice.

wsadź sobie te pociagi EIC/EIC-P w doopę, w chorej kosmicznej taryfie EX! w polskich realiach zarobkowych taryfa POSP-D jest już za droga ,a co dopiero nienormalne ceny dla bankomatów panujące w ekspresach!
jajo31 - 17-06-2019, 18:30
Temat postu:
Pionier27 no jak mówisz jak gra w Lotto.Wiem to bo coś takiego widziałem na własne oczy.Jechałem regio z Gorzowa do Zbąszynka(jednoczłonowy SA105) już z Gorzowa wyjechał pełny do granic możliwości.W Międzyrzeczu 2 osoby chciały wejść do niego z rowerami.Nie było na to żadnych szans.Miały przesiadkę w Z.Górze i gdzieś na Śląsk mieli dalej jechać.Od konduktora usłyszeli że za 3h pojedzie większy szynobus to na pewno zmieszczą się z rowerami...
kruk17 - 18-06-2019, 10:15
Temat postu:
O ile plany się nie zmienią, to Zielona Góra przez Poznań będzie mieć 2 TLKi do stolicy - Zielonogórzanin rano (po 9 w Warszawie) oraz Bystrzyca (do Lublina, w okolicach godzin Paderewskiego). Ogólnie liczba pospiesznych z Poznania do Warszawy całkiem spora: Uznam (przez Gniezno), Wetlina (przez Konin) po 4 rano do Lublina, Zielonogórzanin (przez Konin), Warta (przez Konin), Mewa (przez Konin), Podlasiak (przez Konin) i Bystrzyca (przez Konin) oraz IC Gałczyński (przez Konin). Nie wiem też czy nie ma jakiegoś TLK Goplana (przez Gniezno) - ale tu sobie ręki uciąć nie dam. Oprócz tego 4 pary EIC do Berlina (od czerwca 5 par), Paderewski, Lech, Chrobry - wszytko z postojami w Kutnie i Koninie.
przemek1984 - 18-06-2019, 12:08
Temat postu:
Masz kolego dostęp do nowego rozkładu? Jeżeli tak powiedz proszę co ciekawego słychać na innych liniach.
Mawel - 18-06-2019, 12:19
Temat postu:
Jakie relacje będą jeździć Warta, Mewa (Myślę że nadal że Szczecina, ale nie wiem), Podlasiak, Goplana?
jajo31 - 18-06-2019, 12:23
Temat postu:
A kiedy mają całkowicie zakończyć remont z Poznania do Warszawy? Te trasowane przez Gniezno to na stałe zostaną?
kruk17 - 18-06-2019, 12:55
Temat postu:
Miałem jedynie okazyjnie możliwość podejrzenia tego rozkładu jazdy więc nie powiem jak wygląda sytuacja na innych liniach. Nie mam pewności co do Mewy a o Goplanie tylko słyszałem.
Bądź co bądź wiem jedynie mniej/więcej jak to będzie od Poznania do Warszawy przez Konin wyglądać (godz. orientacyjne):
~4:30 TLK Wetlina do Lublina
~5:40 TLK Zielonogórzanin
~6:23 EIC Lech
~7:35 EIC Chrobry
~8:35 EIC BWE
~9:30 TLK Warta
~12:30 EIC BWE
~14:30 TLK Podlasiak
~15:26 EIC Paderewski
~16:35 EIC BWE
~17:35 TLK Bystrzyca (ZG - Lublin)
~18:35 EIC BWE - od czerwca
~19:35 IC Gałczyński
~20:35 EIC BWE
Z Warszawy (również orientacyjnie) przez Konin:
~4:50 EIC BWE
~6:00 IC Gałczyński
~7:00 EIC Paderewski (do czerwca)/EIC BWE (od czerwca)
~8:00 TLK Bystrzyca
~9:00 EIC BWE
~10:00 TLK Podlasiak
~11:00 EIC Paderewski (od czerwca)
~13:00 EIC BWE
~15:00 TLK Warta (do Gorzowa i Szczecina)
~16:00 EIC Lech
~17:00 EIC BWE
~18:00 EIC Chrobry
~19:00 TLK Zielonogórzanin
~20:00 TLK Wetlina

Zaznaczam, że to są orientacyjne godziny, kojarzy mi się TLK Mewa jeszcze, choć ręki sobie obciąć nie dam. Mogłem też coś pominąć z pospiesznych, z EIC podałem wszystko. Jeśli będę miał kiedyś możliwość sprawdzenia dokładniejszych i bardziej aktualnych godzin, to napiszę, ale niczego nie obiecuję.

Ciężko stwierdzić, kiedy remont się zakończy. W teorii to miał być grudzień'20 choć już się mówi o około 2 letniej obsuwie.
Mawel - 18-06-2019, 18:23
Temat postu:
Faktycznie TLK Bystrzyca w Lublinie będzie o 23 podobne jak teraz TLK Kochanowski Kołobrzeg - Lublin ale znika z czasu...
Kolejorz91 - 18-06-2019, 22:26
Temat postu:
Czy coś też będzie nowego bezpośredniego (Wrocław) Poznań - Olsztyn? Rolling Eyes
Pabianiczanin - 19-06-2019, 13:44
Temat postu:
Witam. A szykują się jakieś nowości z Łodzi i z Pabianic Question
jajo31 - 19-06-2019, 18:14
Temat postu:
Czyli Paderewski tylko do Poznania? A co z składami przez Gniezno?
kalpom92 - 19-06-2019, 20:48
Temat postu:
Witam wszystkich. Jaki skład pojedzie z Wawy do Szczecina przez Bydgoszcz, Piłę, Wałcz i Kalisz Pomorski i o której godzinie?
michal24111 - 22-06-2019, 21:12
Temat postu:
Jak z TLK-ami wszelkimi trasami Gdynia - Warszawa - Gdynia na 2019/2020?
kruk17 - 25-06-2019, 13:30
Temat postu:
jajo31 napisał/a:
Czyli Paderewski tylko do Poznania? A co z składami przez Gniezno?

Paderewski tylko Warszawa - Poznań z postojami w Kutnie i Koninie. Przez Gniezno na pewno pojedzie Uznam, obiła mi się o uszy jakaś TLK Goplana, ale to są niepotwierdzone informacje i na ten moment nie mam możliwości ich zweryfikowania.

Tak jak powiedziałem, mam tylko wyrywkową wiedzę dot. trasy Warszawa - Poznań, o innych liniach nie mam zielonego pojęcia.
Mawel - 25-06-2019, 14:21
Temat postu:
Jakie relacji miała dojechać TLK Goplana od grudnia? Jakie pociągi od grudnia odjeżdżają że Szczecina do Warszawy przez Poznań?
jajo31 - 26-06-2019, 06:37
Temat postu:
Kruk17 około 2 letnia obsuwa w remoncie? To znaczy rok 2022? To co oni ręcznie będą to robić? W takim okresie to odcinki metra się buduje...
calsberg - 26-06-2019, 07:31
Temat postu:
kruk17 napisał/a:
jajo31 napisał/a:
Czyli Paderewski tylko do Poznania? A co z składami przez Gniezno?

Paderewski tylko Warszawa - Poznań z postojami w Kutnie i Koninie. Przez Gniezno na pewno pojedzie Uznam, obiła mi się o uszy jakaś TLK Goplana, ale to są niepotwierdzone informacje i na ten moment nie mam możliwości ich zweryfikowania.

Tak jak powiedziałem, mam tylko wyrywkową wiedzę dot. trasy Warszawa - Poznań, o innych liniach nie mam zielonego pojęcia.


Jak Goplana to pewnie około 5 z Poznania. Uznam przez Rzepin/Zbąszynek?
kruk17 - 28-06-2019, 08:36
Temat postu:
@Mawel: Uznam, Chrobry, Warta, Podlasiak, Gałczyński.
@jajo31: przejdź się do Kutna lub Łowicza i sam się przekonasz, ile zostało zrobione przez 2 lata i jak ma się to w kontekście rzekomego zakończenia prac w grudniu 2020.
@carlsberg: Stronę wcześniej masz jak mniej/więcej pociągi pojadą w obie strony. Rano do Wawki ma byc TLK Wetlina i TLK Zielonogórzanin więc ewentualna Goplana na pewno w innej porze.
Mateuszlbn - 29-06-2019, 23:53
Temat postu:
Cześć wam! Wiecie mniej więcej jak będzie wyglądał rozkład jazdy z Lublina od stycznia przybędzie coś nowego? Smile
OkOuKo - 02-07-2019, 12:15
Temat postu:
"Nowe połączenia od PKP Intercity dla Raciborza zapowiadają się bardzo ciekawie, ponieważ miasto otrzyma dwie pary pociągów na elektrycznych zespołach trakcyjnych ED160 Flirt, dwie pary pociągów kategorii IC i jedną parę kategorii TLK. Będą to:

IC Moravia w relacji Katowice – Wien Hbf
IC Cracovia w relacji Kraków Główny – Praha hl.n.
TLK Galicja w relacji Przemyśl Główny – Ostrava hl.n.
Flirt Skarbek w relacji Racibórz – Olsztyn Główny
Flirt Hutnik w relacji Racibórz/Katowice – Gdynia Główna
Stacja początkowa/końcowa Racibórz (1)-(5), (7)
Stacja początkowa/końcowa Katowice (6)

Choć w RJ19/20 Racibórz został hojnie „obdarowany” połączeniami PKP IC to w sezonie wakacyjnym wszystkie możliwe pociągi sezonowe rozpoczynające swój bieg od stacji Bohumin, pojadą przez Wodzisław Śląski. W przyszłoroczne wakacje ze stacji Bohumin, nad polskie morze, wyruszą aż trzy pociągi kategorii TLK i będą to:

TLK Wydmy w relacji Bohumin – Hel/Łeba
TLK Pirat w relacji Bohumin/Chałupki – Kołobrzeg
TLK Wolin w relacji Bohumin/Chałupki – Świnoujście"
*źródło silesiainfotransport
**EN do Berlina na odcinku Chałupki - Gliwice przez Wodzisław, Rybnik, Knurów bez postoju ...
Victoria - 02-07-2019, 19:36
Temat postu:
W oddzielnym wątku publikowany jest projekt nowego rozkładu jazdy KD i PR na Dolnym Śląsku:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=385992#385992

Jeśli ktoś dysponuje projektem PKP Intercity i nie chce go trzymać tylko dla siebie to może przesłać na adres e-mail forum. Wtedy opublikuję go w internecie.
RepBes - 02-07-2019, 21:52
Temat postu:
Czy ktoś wie, w jaki sposób mogę otrzymać informacje o rozkładach jazdy z województwa łódzkiego? Zazwyczaj uzyskuję odpowiedź, że "rozkład jazdy jest w trakcie tworzenia, przez co nie możemy go jeszcze udostępnić". Gdyby ktoś dysponował, to bardzo bym prosił o udostępnienie.
Stella - 02-07-2019, 22:15
Temat postu:
RepBes, to jest typowa urzędnicza wymówka. Musisz wysłać do urzędu marszałkowskiego wniosek o udostępnienie informacji publicznej. Można to zrobić listem poleconym za pośrednictwem poczty, ale prościej będzie za pośrednictwem platformy ePUAP.

W załączniku wzór takiego wniosku (ePUAP):
OkOuKo - 05-07-2019, 15:55
Temat postu:
IC SZYNDZIELNIA, TLK HALNY, sezonowo TLK PIRANIA, NIGHT JET mają kursować przez Gliwice, Knurów - reszta trasy bez zmian.
Mawel - 05-07-2019, 16:25
Temat postu:
Jakie w relacji i gdzie przez może odjechać TLK Pirania? Już wiadomo przez Gliwice, Knurów
OkOuKo - 05-07-2019, 16:36
Temat postu:
TLK PIRANIA to wydłużona wersja IC SZYNDZIELNIA - już w tym roku kursuje
IC SZYNDZIELNIA Bielsko Biała - Wrocław - oprócz wakacji
TLK PIRANIA Bielsko Biała - Kołobrzeg p. Wrocław Z.Górę, Szczecin, Płoty - kursuje w wakacje

(wyjazd z Bielska po 6 rano, wyjazd z Wrocławia w stronę BB ok 17)
RepBes - 09-07-2019, 11:08
Temat postu:
Projekt rozkładu jazdy 2019/20:
Linia Łodź - Koluszki - Częstochowa
Praktycznie bez zmian, w porownaniu z obecnym rozkładem jazdy, brak pociągow ŁKA do Radomska.

Linia Łodź Kaliska - Toruń Głowny:
Dwie pary pociągow: z Łodzi Kaliskiej odjazd o 10:20 (Toruń p. 13:16), 18:40 (Toruń p. 21:36), z Torunia:5:20 (Łodź p. 8:20), 15:20 (Łodź p. 18:20).

Linia Łodź - Koluszki - Tomaszow Maz. - Opoczno:
Pociągi Polregio to jedynie te do Opoczna, reszta zastąpiona przez ŁKA:
Koluszki - Tomaszow Maz: ŁKA kolejno: 5:07 (D), 6:07 (D) (Tomaszow Maz. p. 5:30, 6:30)
Łodź Fabryczna - Tomaszow Maz: ŁKA kolejno: 6:43, 8:43, 10:23 (D), 12:43, 14:43 (D), 16:30, 17:43 (D), 21:43 (Tomaszow Maz. p. 7:30, 9:30, 11:22, 13:30, 15:43, 17:17, 18:30, 22:42)
Tomaszow Maz. - Koluszki: ŁKA kolejno: 7:12 (D), 20:30 (D) (Koluszki p. 7:37, 20:53)
Tomaszow Maz. - Łodź Fabryczna: ŁKA kolejno: 5:50 (D), 6:42, 8:30, 10:42, 11:42 (D), 15:53, 18:55 (Łodź p. 6:36, 7:30, 9:30, 11:30, 12:30, 16:55, 19:55)
Z Łodzi Kaliskiej do Opoczna i z Opoczna do Łodzi Kaliskiej praktycznie bez zmian.

Linia Łodź - Skierniewice - Warszawa
Bez większych zmian

Linia Skierniewice - Łowicz - Kutno
Skierniewice - Kutno przez Łowicz: ŁKA kolejno: 5:05, 7:15 (D), 10:15, 14:15, 17:15, 19:15 (Kutno p. 5:37, 8:07, 11:07, 15:07, 18:07, 20:07)
Skierniewice - Łowicz: ŁKA kolejno: 6:15, 8:15 (D), 13:15, 15:15 (D), 16:25, 18:15 (D), 21:15 (D) (Łowicz p. 6:34, 8:34, 13:34, 15:34, 16:44, 18:34, 21:34)
Kutno - Skierniewice przez Łowicz: ŁKA kolejno: 4:42, 5:42, 8:17 (D), 12:42, 15:17, 18:42 (Skierniewice p. 5:36, 6:36, 9:11, 13:36, 16:11, 19:36)
Łowicz - Skierniewice: ŁKA kolejno: 7:16, 10:16 (D), 14:36 (D), 16:16 (D), 17:16, 20:16, 22:16 (Skierniewice p. 7:36, 10:36, 14:36, 16:36, 17:36, 20:36, 22:36)

Linia Wieluń - Tarnowskie Gory
Praktycznie bez zmian
Pluto - 09-07-2019, 16:35
Temat postu:
Ktoś wie czy coś nowego przybędzie na Mazury , dokładnie do Giżycka?
greq19 - 10-07-2019, 09:53
Temat postu:
Czy na Lk 71 wrócą połączenia dalekobieżne?
OkOuKo - 12-07-2019, 16:38
Temat postu:
PKP IC podobno rozmawia z ŽSR o "wspólnym" uruchomieniu w rozkładzie 2019/2020 nocnego pociągu WOLIN/PIRAT w relacji Žilina - Zwardoń - Katowice - K.Koźle (Świnoujście/Kolobrzeg) jako łącznik do pociągu WOLIN/PIRAT, który w w/w rozkładzie pojedzie w zmienionej relacji Bohumin - Kołobrzeg/Świnoujście p. Chałupki, Rybnik (na Czeskich Wagonach) prawdopodobnie IC nie posiada wystarczającej ilości wagonów, nawet przy zapożyczeniach od ČD
- info dzisiaj od Maszynisty ŽSR
Jerry - 12-07-2019, 22:19
Temat postu:
Czy jest już dostępny jakiś zarys rozkładu na pociągi IC na linię 289 Legnica - Lubin - Głogów ??
kruczek - 13-07-2019, 15:20
Temat postu:
OkOuKo napisał/a:
PKP IC podobno rozmawia z ŽSR o "wspólnym" uruchomieniu w rozkładzie 2019/2020 nocnego pociągu WOLIN/PIRAT w relacji Žilina - Zwardoń - Katowice - K.Koźle

Pociąg nie byłby zły, bo zakładając, że będzie wcześnie rano w Katowicach, to zapewniłby po latach możliwość porannego jechania do Żyliny i dalej w słowackie góry. Przynajmniej w wakacje ten brak byłby uzupełniony.
A przy okazji pytanie - to Czeskie Wagony to jakaś nazwa spółki wynajmującej w Czechach tabor?
sympatyk - 13-07-2019, 16:25
Temat postu:
Nie, bo przez Katowice przejeżdżał nie będzie (przeczytaj ze zrozumieniem). "Czeskie wagony" to po prostu wagony z Czech a nie z Polski. Ale że nawet w Rybniku nie planują mu handlowego postoju zalatuje szczeniacką amatorszczyzną Crazy
Mawel - 16-07-2019, 11:25
Temat postu:
Czy jest już dostępny jakiś zarys rozkładu na pociągi IC ze Szczecina? Jeśli tak to wysyłać, który ktoś ma zarys.
Sunseed - 17-07-2019, 13:32
Temat postu:
2019/2020

• Zielona Góra odj. 3:42 – Warszawa (TLK Zielonogórzanin)
• Zielona Góra odj. 7:02 - Białystok (IC Konopnicka)
• Zielona Góra odj. 8:30 – Gdynia (TLK Bachus)
• Zielona Góra odj. 12:30 – Olsztyn (IC Ukiel)
• Zielona Góra odj. 15:45 – Warszawa – Lublin (TLK Czartoryski)
• Zielona Góra odj. 17:43 – Gdynia (IC Stoczniowiec)


• Gdynia – Zielona Góra przyj. 10:10 (IC Stoczniowiec)
• Lublin – Warszawa – Zielona Góra przyj. 13:33 (TLK Czartoryski)
• Olsztyn – Zielona Góra przyj. 15:10 (IC Ukiel)
• Gdynia – Zielona Góra przyj. 19:13 (TLK Bachus)
• Białystok - Zielona Góra przyj. 20:47 (IC Konopnicka)
• Warszawa – Zielona Góra przyj. 00:42 (TLK Zielonogórzanin)
Mawel - 17-07-2019, 13:47
Temat postu:
@Sunseed, a masz zarys dostępny rozkładu jazdy PKP Intercity do Wrocławia lub do Szczecina przez ZG?
Sunseed - 17-07-2019, 14:24
Temat postu:
Mawel napisał/a:
@Sunseed, a masz zarys dostępny rozkładu jazdy PKP Intercity do Wrocławia lub do Szczecina przez ZG?


Nie posiadam, nie był objęty moim zainteresowaniem Very Happy
soprano - 17-07-2019, 15:15
Temat postu: Zamość - 2019/2020
Czy komuś znana jest oferta na nowy RJ dla Zamościa?
Z góry dziękuję za jakiekolwiek info.
krystianj100 - 17-07-2019, 17:51
Temat postu:
Sunseed napisał/a:
2019/2020

• Zielona Góra odj. 3:42 – Warszawa (TLK Zielonogórzanin)
• Zielona Góra odj. 7:02 - Białystok (IC Konopnicka)
• Zielona Góra odj. 8:30 – Gdynia (TLK Bachus)
• Zielona Góra odj. 12:30 – Olsztyn (IC Ukiel)
• Zielona Góra odj. 15:45 – Warszawa – Lublin (TLK Czartoryski)
• Zielona Góra odj. 17:43 – Gdynia (IC Stoczniowiec)


• Gdynia – Zielona Góra przyj. 10:10 (IC Stoczniowiec)
• Lublin – Warszawa – Zielona Góra przyj. 13:33 (TLK Czartoryski)
• Olsztyn – Zielona Góra przyj. 15:10 (IC Ukiel)
• Gdynia – Zielona Góra przyj. 19:13 (TLK Bachus)
• Białystok - Zielona Góra przyj. 20:47 (IC Konopnicka)
• Warszawa – Zielona Góra przyj. 00:42 (TLK Zielonogórzanin)


Sad Mam nadzieje, że raczą to przemyśleć, znowu zabierają połączenie z dojazdem Poznania przed 8 rano, odcinając od dojazdu studentów i ludzi pracujących w Poznaniu zmuszając do wyjazdu wcześnie, wcześnie rano, lecz tu pytanie mam czy Zielonogórzanin pozostaje w obecnej trasie? No i ktoś wie czy może Polregio/UMWLubuskiego jakoś uruchomi pociąg na tą godzinę, ale znając ich pewnie nikt się nie obudzi i znowu trzeba będzie pisać i pisać czy do IC czy do Polregio i w połowie roku ktoś dostanie przebudzenia (powtórka z Zielonogórzaninem z tego roku).
Pabianiczanin - 17-07-2019, 21:30
Temat postu:
O kurde czyżby Łódź straciło by Stoczniowca kosztem Zielonej Góry. No to ciekawe jakie będą pociągi na trasie Łódź - Gdynia
krystianj100 - 18-07-2019, 00:54
Temat postu:
Pabianiczanin napisał/a:
O kurde czyżby Łódź straciło by Stoczniowca kosztem Zielonej Góry. No to ciekawe jakie będą pociągi na trasie Łódź - Gdynia


Co do Stoczniowca w rozkładzie 2017/2018 jeździł on z ZG jako łącznik do Bydgoszczy

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group