INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - Czterdziestoletni tabor na torach

Beatrycze - 09-01-2020, 12:52
Temat postu: Czterdziestoletni tabor na torach
Za 10 lat ponad 1700 wagonów pasażerskich, 245 lokomotyw i niemal 900 elektrycznych zespołów trakcyjnych może przekroczyć wiek 40 lat. Przy wzrastającej popularności podróżowania koleją i rosnącej pracy przewozowej oznacza to w najbliższych latach konieczność modernizacji lub zakupu nowych pojazdów w podobnej lub większej liczbie.

Więcej:
https://kurier-kolejowy.pl/aktualnosci/35584/czterdziestoletni-tabor-na-torach.html
Victoria - 10-01-2020, 19:50
Temat postu:
Po torach wozi nas coraz starszy tabor. Trzeba kupować nowy, nie tylko modernizować

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego Ignacy Góra, zauważa, że w najbliższych latach przewidywany jest wzrost pracy przewozowej o około 43%. Dlatego trzeba będzie wykonać kolosalną pracę, aby tabor wymienić na nowy nie tylko po to, by zastąpić stary, ale też by reagować na wzrosty przewozów. Tymczasem najwięksi krajowi operatorzy skupiają się na odnawianiu kilkunasto- i kilkudziesięcioletniego taboru.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/po-torach-wozi-nas-coraz-starszy-tabor-trzeba-kupowac-nowy-nie-tylko-modernizowac-95051.html
Pirat - 15-01-2020, 22:31
Temat postu:
Kolei brakuje miliardów na odnowienie taboru

Większość pociągów jest już stara, średnia wieku wagonów pasażerskich zbliża się do 30 lat. Tymczasem nowe składy mocno drożeją, a unijne fundusze, wspierające ich zakupy, się kończą.

Polska kolej potrzebuje gigantycznych inwestycji w starzejące się pociągi. Z danych Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że przewoźnicy musieliby kupić aż 1700 wagonów pasażerskich, prawie 900 elektrycznych zespołów trakcyjnych i 245 lokomotyw, żeby przed 2030 rokiem zastąpić tabor, którego wiek przekracza 40 lat.

Czytaj więcej na rp.pl
jasio49 - 12-02-2020, 05:57
Temat postu:
co z modernizacją lok EU07 może ktoś ma jakieś wieści tym przetargu
pacy - 12-02-2020, 22:33
Temat postu:
"Niespodzianki nie było, ale jedyna złożona oferta może okazać się za droga. Została ona złożona przez Olkol z Oleśnicy. Firma zaproponowała kwotę 199.260.000,00 zł brutto, podczas gdy szacunki zamawiającego zostały określone na 127.920.000,00 zł brutto. Jest zatem sporo drożej"

Czytaj więcej: http://m.inforail.pl/olkol-chce-przyspieszyc-siodemki-pkp-intercity-do-160-km-h-_more_121189.html
jasio49 - 14-02-2020, 11:27
Temat postu:
PIC ma teraz niezły orzech do zgryzienia ale raczej nie ma wyjścia i musi EU07
zmodernizować.
Za około 10 milionów dostanie prawie nową lokomotywę a potrzebuje ich jak ryba wody.
Ciekawe kiedy Newag upora się z poprawkami i dostarczy zamówione Gryfiny jako że kary za opóznione dostawy już lecą

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group