INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. mazowieckie - Reaktywacja linii Ostrołęka - Chorzele

Victoria - 02-03-2023, 20:49
Temat postu: Reaktywacja linii Ostrołęka - Chorzele
Koleje Mazowieckie obsłużą nową linię komunikacyjną bez przetargu

Jesteśmy coraz bliżej reaktywacji pociągów Ostrołęka – Chorzele; na linii pojawił się już nawet pierwszy pociąg turystyczny. Regularne połączenia obsłużą Koleje Mazowieckie, które otrzymały na to zlecenie bez przetargu. Jak ma się to do zapisów IV pakietu kolejowego?

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/koleje-mazowieckie-obsluza-nowa-linie-komunikacyjna-bez-przetargu-112264.html
KolejowaMława - 05-03-2023, 17:51
Temat postu:
Na portalu pasażera pojawił się wstępny rozkład pociągów w relacji: Ostrołęka – Chorzele.

Z Warszawy do Chorzel z przesiadką w Ostrołęce rozkład jest skonstruowany w miarę ok. Natomiast w Chorzel do Warszawy już tak ładnie to nie wygląda.
Victoria - 10-03-2023, 16:29
Temat postu:
SYTUACJA GRANICZNA

Kurpie od likwidacji w czerwcu 2001 r. połączeń między Ostrołęką a Szczytnem stały się jedną z większych białych plam na kolejowej mapie Polski. Z wsi gminnej Jednorożec do najbliższych czynnych stacji, w Ostrołęce albo Ciechanowie, jest ponad 40 km. Ale już wkrótce na Kurpie wrócą pociągi. Koleje Mazowieckie na czerwiec zapowiedziały reaktywację połączeń z Ostrołęki do Chorzel. A kiedy pociągi dojadą do Szczytna i Olsztyna?

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
https://www.zbs.net.pl/zbs123.pdf
Tymczasowy - 24-03-2023, 21:54
Temat postu:
Mnie natomiast zastanawia jedna kwestia poruszona ww. artykule "Sytuacja graniczna". Czy nie doszło do przestępstwa polegającego na regularnym "okradaniu" podatników Mazowsza przez Marszałka Województwa Mazowieckiego A. Struzika (PSL). Jak wynika z treści ww. artykułu cytat: Chodzi o obsługiwaną przez Koleje Mazowieckie relację Warszawa Działdowo. Choć na tej trasie ostatnią stacją na terenie województwa mazowieckiego jest Mława, to pociągi docierają 18 km dalej – do mazurskiego Działdowa. Mimo to samorząd województwa warmińsko mazurskiego nie dokłada się do ich kursowania (...). województwa warmińsko mazurskie i mazowieckie to jedyne regiony, w których rządzą marszałkowie z Polskiego Stronnictwa Ludowego: w Warszawie Adam Struzik, w Olsztynie Gustaw Marek Brzezin.
A. Struzik -Marszałek Mazowsza dla partyjnych celów sponsoruje przejazdy mieszkańcom Warmii na koszt podatników Mazowsza. Czy to jest prawnie dozwolone? To chyba już wiem dlaczego tak duży wzrost dotacji do Kolei Mazowieckich w 2023 r. I dlaczego bilety Kolei Mazowieckich są najdroższe spośród wszystkich przewoźników regionalnych. Nawet bilety miesięczne PKP Intercity są tańsze od biletów miesięcznych Kolei Mazowieckich. Czy to nie jest podejrzane? Czy to nie wymaga zgłoszenia odpowiednim organom ścigania? Zapraszam do wymiany poglądów.
Radek - 24-03-2023, 22:21
Temat postu:
Wojewodztwo ma prawo organizowac transport poza swoj teren do najblizszego wezla w sasiednim wojewodztwie do 30 km.

Warminsko-mazurskie zastanawia sie w jaki sposob zorganizowac obsluge odcinka Szczytno - Chorzele, pod uwage brana jest wspolpraca z mazowieckim przewoznikiem.
Tymczasowy - 25-03-2023, 01:08
Temat postu:
Cytat:
Wojewodztwo ma prawo organizowac transport poza swoj teren do najblizszego wezla w sasiednim wojewodztwie do 30 km.

Pod warunkiem, że drugie województwo za to zapłaci. A tak nie jest w tym przypadku.
KolejowaMława - 25-03-2023, 12:09
Temat postu:
Ciekawy artykuł na ten temat jest w ,,Z Biegiem Szyn".

M.in. brak finansowania pociągów od granicy województw do Działdowa. Teraz wiadomo dlaczego Mazowiecki Urząd Marszałkowski nie chce finansować kolejnych pociągów na teren województwa warmińsko-mazurskiego.
Tymczasowy - 25-03-2023, 21:25
Temat postu:
Bartek, właśnie o tym piszę powyżej.
Radek - 26-03-2023, 11:14
Temat postu:
Były przecież przed remontem stacji w Iłowie 3 pary regio Działdowo - Iłowo i wtedy KM kończyły najdalej w Iłowie. Od czasu remontu KM wydłużyły swoje kursy do Działdowa.
KolejowaMława - 26-03-2023, 13:06
Temat postu:
Koleje Mazowieckie do Działdowa wróciły od rozkładu 2010/2011.

W rozkładzie 2009/2010 3 pary regio wyglądały następująco.
Działdowo: 5:09, 6:55, 15:20.
Iłowo: 5:30, 7:14, 15:55.
Radek - 26-03-2023, 14:48
Temat postu:
Właściwie może dobrym pomysłem byłoby wydłużenie pociągów regio z Olsztyna/Iławy do Działdowa aż do Mławy, tylko w Mławie też są tylko 3 krawędzie peronowe, które już teraz są wykorzystywane, żeby pociągi mogły się wyprzedzać.
Myślę, że relacja KM do/z Działdowa jest też spowodowana tym, że maszyniści KM stamtąd pochodzą?
Tymczasowy - 26-03-2023, 16:36
Temat postu:
Jakiś absurd i marnowanie publicznych pieniędzy na "taksówki kolejarskie" dla maszynistów.
Urząd Marszałkowski powinien wnioskować o budowę dodatkowych torów na terenie końcówki Mazowsza tj. w Mławie lub na terenie Warmii w Iłowie. Ale jeśli w Wydziale Transportu tylko 2 osoby pracowały kiedyś na kolei i mają o niej pojęcie z tego tylko jedna osoba jest z jajami (facet) a wszystkie pozostałe w tym kierowniczka to baby i szefową Departamentu Infrastruktury jest baba to nic dziwnego, że tak jest zarządzana kolej samorządowa.
Mieli szansę zgłosić tego typu uwagi do Planu Transportowego Mazowsza, który powstawał w 2022 r. ale po co się wysilać...
InterJet - 26-03-2023, 17:38
Temat postu:
Wypij ziółek na uspokojenie.
Nie obrażaj ludzi. Znam i wiem, że to odpowiednie osoby na odpowiednim miejscu. Zapewniam, że bardziej kompetentni od Ciebie.
Tymczasowy - 28-03-2023, 23:24
Temat postu:
Cytat:
Wypij ziółek na uspokojenie.
Nie obrażaj ludzi. Znam i wiem, że to odpowiednie osoby na odpowiednim miejscu. Zapewniam, że bardziej kompetentni od Ciebie.

A na jakiej podstawie twierdzisz, że są bardziej kompetentni ode mnie, przecież nie wiesz kim jestem i czym się zajmowałem zawodowo dotychczas.
Kierowniczka Wydziału Transportu Kolejowego to zdymisjonowana zastępczyni dyrektorki departamentu infrastruktury. Takie miała "osiągnięcia", że trzeba było ją zdymisjonować. Pomimo tego długo broniła się przed dymisją aż wreszcie spuścili ją jak wodę w klozecie. Ale nadal mąci i ustala rozkłady pociągów według partyjnych pryncypiów. Kiedyś pracowała w centrali PKP Intercity jako kierowniczka (nie pociągu) ale poznali się na niej i wywalili. Niedawno do tego jej zespołu dołączyła jeszcze jedna kobieta, która poprzednio pracowała w KM jako kierowniczka pociągu. Oszczędzę wstydu i nie powiem dlaczego przestała pracować w KM. Znajoma mówiła, że wywodzi się z patologii kolejarskiej.
Nic dziwnego, że Koleje Mazowieckie są najdroższym przewoźnikiem regionalnym a ceny biletów miesięcznych na ich pociągi są wyższe niż na IC i TLK spółki PKP Intercity. To skutek tej "fachowości".
InterJet - 29-03-2023, 06:32
Temat postu:
Czytam te wypociny i widzę kompetencje...
Pomówieniami i insynuacjami to możesz sobie pozwolić pod budką z piwem robić karierę...
Tymczasowy - 29-03-2023, 21:17
Temat postu:
My tutaj kulturalnie dyskutujemy a ty obrzucasz mnie inwektywami. Nie przedstawiłeś żadnego argumentu aby uwiarygodnić Użytkowników w tym, że chcesz poprawy funkcjonowania kolei w regionie. Może twoim celem jest ochrona żony ...
Nie wnosisz nic wartościowego do wymiany poglądów. Nie wiem jaki jest sens prezentowania twoich postów.
InterJet - 30-03-2023, 07:48
Temat postu:
Kto kogo obrzuca inwektywami?
Dzieciaki nie mają nic innego do roboty i głupoty wypisują. Bardzo CIEKAWE INFORMACJE oczywiście...
A od mojej żony, kimkolwiek jest, to wara, bo przez przypadek po ryju zebrać możesz
Radek - 30-03-2023, 09:17
Temat postu:
Może ci maszyniści z Działdowa zarabiają mniej niż ci z Mazowsza, gdzie zarobki są wyższe niż w warmińsko-mazurskim i dlatego i KM i pasażerom KM się to po prostu opłaca?
Victoria - 30-03-2023, 22:44
Temat postu:
Tymczasowy, InterJet, jeszcze jeden głupi post i was pogodzę. Macie coś do siebie to piszcie PW.
Radek - 07-04-2023, 08:38
Temat postu:
Wydluzenie KM Ostroleka - Chorzele do Szczytna coraz bardziej prawdopodobne:

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/struzik-wierze-ze-pojedziemy-pociagiem-z-ostroleki-do-olsztyna-112803.html
Beatrycze - 05-06-2023, 15:55
Temat postu:
Po 22 latach wracają pociągi z Ostrołęki do Chorzel

Mieszkańcy północnego Mazowsza odzyskują dostęp do kolei. Po 22 latach, od 11 czerwca pociągi ponownie pojadą z Ostrołęki do Chorzel. Dzięki inwestycji zrealizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przejazd 60-kilometrowego odcinka zajmie około 45 minut. Prace za 347 mln zł wykonane zostały przy dofinansowaniu z RPO (UE) i środków z dokapitalizowania projektów unijnych.

Więcej:
https://www.plk-sa.pl/o-spolce/biuro-prasowe/informacje-prasowe/szczegoly/po-22-latach-wracaja-pociagi-z-ostroleki-do-chorzel-8382
Arek - 11-06-2023, 18:50
Temat postu:
Na odcinek linii 35 zgodnie z planem powróciły pociągi pasażerskie. Pierwszego dnia zainteresowanie mieszkańców i turystów było ogromne. Samorząd województwa dystansuje się od zapewnień PKP PLK, według których pociągi będą mogły pojechać dalej do Szczytna i Olsztyna już po wakacjach.

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/chorzele-tlumy-witaja-powrot-pociagow-113733.html
Victoria - 15-06-2023, 16:49
Temat postu:
Mieszkańcy północnego Mazowsza odzyskali dostęp do kolei. Po 22 latach, od 11 czerwca, pociągi ponownie pojechały z Ostrołęki do Chorzel.

Podróżni korzystają z 4 stacji - w Ostrołęce, Grabowie, Jastrząbce, Chorzelach oraz 5 przebudowanych przystanków - Nowa Wieś Kościelna, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka, Raszujka.

Wszystkie przystanki zostały dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Zamontowane zostało oświetlenie, oznakowanie, wiaty, ławki i gabloty informacyjne. W sąsiedztwie przystanków zamontowano stojaki na rowery.

Prace za 347 mln zł wykonane zostały przy dofinansowaniu z RPO (UE) i środków z dokapitalizowania projektów unijnych.

PKP PLK


Victoria - 13-07-2023, 19:07
Temat postu:
UCHYLONE OKNO

Po ponad dwóch dekadach wróciły połączenia na linię z Ostrołęki do Chorzel. Na Kurpiach nie mogą jednak doczekać się tego, aby pociągi zaczęły kursować dalej w kierunku Szczytna i Olsztyna.

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
https://www.zbs.net.pl/zbs125.pdf
Beatrycze - 28-07-2023, 19:13
Temat postu:
Ze Szczytna do Ostrołęki tylko z przesiadką w Chorzelach. Bo „brakuje taboru”

Trwają przygotowania do wznowienia ruchu pomiędzy Szczytnem a stacją Chorzele. Żaden pociąg nie pojedzie jednak bezpośrednio do Ostrołęki, a pasażerowie podróżujący w relacjach międzywojewódzkich będą musieli przesiąść się ze składu Polregio do Kolei Mazowieckich. Jak argumentują samorządy regionalne, żaden z nich nie dysponuje wystarczającą liczbą taboru spalinowego, by obsłużyć cały odcinek.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/ze-szczytna-do-ostroleki-tylko-z-przesiadka-w-chorzelach-brakuje-taboru--114467.html
Victoria - 02-08-2023, 20:08
Temat postu:
Ostrołęka – Chorzele: Najwyższa frekwencja w weekendy i... poza szczytem

Koleje Mazowieckie odnotowują wysokie zainteresowanie swoimi kursami na nowej trasie, zwłaszcza przy wzięciu pod uwagę niskiej pojemności taboru. Skłania to władze regionu do rozważenia możliwości rozszerzenia oferty. Do uruchomienia bezpośrednich kursów do Olsztyna droga jest jeszcze wciąż daleka.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/ostroleka--chorzele-najwyzsza-frekwencja-w-weekendy-i-poza-szczytem--114509.html
Pirat - 08-10-2023, 23:06
Temat postu:
Bittel: Przesiadki w Chorzelach? To głupota

Wiceminister infrastruktury bardzo krytycznie wypowiedział się o planowanej organizacji ruchu na linii kolejowej nr 35. Samorządy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego, które wznawiają obsługę dawnego ciągu Ostrołęka – Szczytno, planują realizować przewozy na odcinkach do i od granicy administracyjnej regionów. Andrzej Bittel jednoznacznie stwierdził, że powinny tam kursować pociągi bezpośrednie.

Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl
Victoria - 22-12-2023, 20:26
Temat postu:
Część pociągów z Ostrołęka - Chorzele jeździ na gumowych kołach

Część pociągów Kolei Mazowieckich na niedawno otwartym połączeniu Ostrołęka – Chorzele musi być zastępowana autobusami komunikacji zastępczej. W efekcie napraw i wypadków Koleje Mazowieckie nie mają spalinowej rezerwy taborowej.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/czesc-pociagow-z-ostroleka--chorzele-jezdzi-na-gumowych-kolach-116706.html
Arek - 25-01-2024, 09:42
Temat postu:
Koleje Mazowieckie pozyskały dwa szynobusy od SKPL Cargo. Weronika i Jacek wyruszyły już na szlak i obsługują połączenia kolejowe na trasie Tłuszcz – Ostrołęka – Chorzele.

https://kolejowyportal.pl/szynobusy-skpl-juz-na-mazowieckich-szlakach/

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group