Jaro96 napisał/a: |
Mam otwarte pytanie.
Czy, a jeżeli tak to o ile % nowy rząd będzie redukował siatkę połączeń dalekobieżnych PKP Intercity? |
Erwin napisał/a: |
Trochę się tu zaczyna robić politycznie |
Noema napisał/a: | ||
Czym różni się PiS od PO? Rządy PiS są kataklizmem dla Polski. PiS okazał się gorszy od PO, co wcale nie oznacza, że PO nie może być jeszcze gorsze od PiS. PiS zgodził się na likwidację Polski w sposób całkowity, ale stopniowy, lecz nieodwołalny. PO optuje za natychmiastową likwidacją Polski i również nieodwołalnie. Różnica wynika z temperatury gotowania żaby – elektoratów PO i PiS. PO to opcja niemiecka, a Niemcom zależy na tym, żeby Polska się zwijała, a nie rozwijała. W związku z tym spodziewam się, że rząd opozycji zamordystycznej pod Tuska przewodem będzie stopniowo likwidował połączenia kolejowe na liniach niemagistralnych, ze szczególnym uwzględnieniem „ściany wschodniej”. Mogę się mylić, bo na szczęście PO nie będzie rządzić samodzielnie tylko w koalicji m.in. z Lewicą, która deklaruje się jako propagator transportu publicznego. Ale Lewica to komuchy (czerwone i zielone), a ja komuchom nie ufam, jak diabłu. Jedyne co polskiej kolei może naprawdę pomóc to zamknięcie polityków i bossów związków zawodowych na klucz i wrzucenie do Rowu Mariańskiego breloczka z kluczem. |
calsberg napisał/a: |
Jeśli miał by wróżyć...to nowy rząd podstawi na główne szlaki...co zresztą zostało już zapowiedziane, że mają być cięcia gdzie koszty są duże... miasta jak Gorzów, Wałcz czy Płock mogą być zagrożone... |
Atoman napisał/a: |
Nic spośród powyższych "sprawdzonych informacji" nie jest prawdą.
W relacji Praga - Gdynia pojadą cztery pary pociągów, w tym jeden nocny w równych odstępach czasowych co 4 godziny. Nie zmieni się nic w obsłudze ciągów południe - Szczecin ze względu na ukształtowanie potoków na LK 275/289/273. Pułaski/Wybicki jedynie ze zmianą na ED160, ale ma dojść jeszcze jeden IC z kierunku Bielska-Białej na Szczecin, toteż LK 272 nie straci. Olsztyn - Ełk - Giżycko - Białystok będzie rozgrzebane do końca 2025 i tam nie ma co marzyć o pełni komfortu podróżowania. Faktem natomiast jest, że Poznań zyska dwa nowe międzynarodowe kierunki. Należy zauważyć, że wyraźne zmiany są oczekiwane po 2025. Wtedy przede wszystkim zakończą się modernizacje głównych magistral, a i otworzą się nowe kierunki międzynarodowe, w tym Görlitz, jak i prawdopodobnie powróci Żylina. |
KraxWRO napisał/a: |
KD chce jeździć przez Poznań to IC nagle też wraca - jak zwykle włącza się pies ogrodnika. |
Cytat: |
Przestudiowałem całą treść interpelacji i odpowiedzi na nią.
Są w niej wszystkie argumenty przemawiające za tym żeby pociągi IC i TLK zatrzymywały się na tej nowszej stacji (przystanku) Mława Miasto, na stałe. Nic dziwnego, że PKP Intercity nie mogło dalej brnąć w absurd zatrzymując swoje pociągi na peryferiach miasta zamiast bliżej centrum. |
falipso napisał/a: |
Oraz Konopnicka prawdopodobniej będzie obsługiwana na Darcie i Karkonosze powraca trasę przez Łódź. |
Radek napisał/a: |
To sie czesi beda musieli nauczyc wymawiac Bydgoszcz. Praha - Bydgoszcz w miejsce Halnego? |
InterJet napisał/a: |
Na obecną chwilę nie ma taboru na te pociągi. Dopiero w czerwcu się okaże, co z tego pojedzie. Może się okazać, że na początek uruchomiona zostanie tylko jedna para Praha-Gdynia. |
miyagi napisał/a: |
(...)65010 (...) prowadzi WL w komunikacji miedzynarodowej |
Borys_q napisał/a: |
Centrala planuje na te pociągi EU200, dlatego na Czechy jako pierwsze robią dopuszczenia. |
Ryk napisał/a: |
EU200 to te wielosystemowe Griffiny, które PKP Intercity zakupiło? |
myszka napisał/a: |
Z przedstawionego przez falipso zarysu na trasie Wrocław - Poznań wygląda jakby wypadł z odcinka przez Wrocław IC PRZEMYŚLANIN? |
calsberg napisał/a: | ||
Tak, ma jechać przez Ostrów Wielkopolski. |
calsberg napisał/a: |
Jeśli miał by wróżyć...to nowy rząd podstawi na główne szlaki...co zresztą zostało już zapowiedziane, że mają być cięcia gdzie koszty są duże... miasta jak Gorzów, Wałcz czy Płock mogą być zagrożone... |
wamp napisał/a: |
Mieszkańcy Żywca i okolic od grudnia mogą spodziewać się uruchomienia dwóch dodatkowych pociągów dalekobieżnych.
Uruchomienie zapewne będzie miało związek ze zwiększoną ilością pociągów dalekobieżnych do Bielska-Białej, a co za tym idzie brakiem miejsca na tamtejszej grupie postojowej, stąd właśnie pociągi do Żywca. ➡ Szyndzielnia w relacji Żywiec - Żory - Rybnik - Wrocław Główy - Poznań Główny - Gdynia Główna - (wakacje) - Hel ➡ Artus w relacji Żywiec - Żory - Rybnik - Wrocław Główny - Poznań Głowny - Gdynia Główna. |
Auderman napisał/a: | ||
A kolega falipso wcześniej w swoim poście pisał że zarówno Artus i Szyndzielnia zostają na starej trasie. Zasadniczo to ciekawe że uruchamiają Praga Gdynia i oprócz tego jeszcze dodatkowe pociągi do Gdyni. Ciekawe co zostawią na taki Kołobrzeg |
Auderman napisał/a: |
A kolega falipso wcześniej w swoim poście pisał że zarówno Artus i Szyndzielnia zostają na starej trasie.
Zasadniczo to ciekawe że uruchamiają Praga Gdynia i oprócz tego jeszcze dodatkowe pociągi do Gdyni. Ciekawe co zostawią na taki Kołobrzeg |
Paczino napisał/a: |
Małopolskie:
Katowice – Kozłów/Sędziszów (18 pociągów); Kraków – Sędziszów/Kielce/Ostrowiec Świętokrzyski (16 pociągów); Katowice – Kraków – Tarnów – Dębica/Rzeszów (28 pociągów); Kraków – Tarnów – Bobowa – Nowy Sącz – Piwniczna – Muszyna – Krynica-Zdrój (36 pociągów); Rzeszów/Jasło – Gorlice (2 pociągi); Kraków – Sucha Beskidzka – Zakopane (18 pociągów); Podhalańska Kolej Regionalna Rabka Zaryte – Nowy Targ – Zakopane (20 pociągów); Sucha Beskidzka – Żywiec (4 połączenia zastępczej komunikacji autobusowej); Kraków – Wadowice – Bielsko-Biała (20 pociągów); Kraków – Olkusz/Wolbrom (14 pociągów); Aglomeracja, Kraków – Krzeszowice – Trzebinia –Oświęcim – Czechowice-Dziedzice (24 pociągi); Kraków Główny – Kraków Nowa Huta – Podłęże (28 pociągów). 2) Koleje Małopolskie sp. z o.o.: SKA1 Wieliczka Rynek Kopalnia – Kraków Lotnisko (80 pociągów); SKA2 Kraków – Miechów – Kozłów – Sędziszów (28 pociągów) oraz Kraków – Skawina – Oświęcim (38 pociągów); SKA3 Kraków – Tarnów (35 pociągów) oraz Kraków – Trzebinia – Oświęcim (28 pociągów); Kraków – Nowy Sącz (3 pociągi); Kraków – Zakopane (2 pociągi); Kraków/Krynica-Zdrój – Jasło (8 pociągów); Muszyna – granica państwa/Poprad (4 pociagi). |
Atoman napisał/a: |
Czym tu się podniecać? Przecież to "radosna twórczość" użytkownika Falipso, który pozbierał różnego rodzaju ploty i domysły i ubrał w papierek p.t. "Ksiedzu z misc kolej". Projekt będzie dopiero 8 lipca. Ponadto niektóre podawane połączenia kompletnie rozmywają się z korektą planowanych zamknięć torowych przez PLK, co chyba wystarczająco dowodzi sci-fi powyższych "pewnych informacji". |
Atoman napisał/a: |
Czym tu się podniecać? Przecież to "radosna twórczość" użytkownika Falipso, który pozbierał różnego rodzaju ploty i domysły i ubrał w papierek p.t. "Ksiedzu z misc kolej". Projekt będzie dopiero 8 lipca. Ponadto niektóre podawane połączenia kompletnie rozmywają się z korektą planowanych zamknięć torowych przez PLK, co chyba wystarczająco dowodzi sci-fi powyższych "pewnych informacji". |
falipso napisał/a: |
TLK ROZTOCZE Lublin Główny - Racibórz |
Krystian napisał/a: | ||
Żyjesz trochę na tym świecie, więc jako sci-fi przyjmij wykaz planowanych zamknięć torowych przez PLK. To co pisze Księdzu widnieje w SKRJ. |
Atoman napisał/a: |
Wiedzy Ksiedzu nie neguję. Natomiast jakość "przecieków" jak najbardziej. Wystarczy spojrzeć na rzekomo pewną relację Halnego i porównać z planami inwestycyjnymi PLK na 2025. Chyba, że ktoś tu nie potrafi odpowiednio przeczytać z tabelki. Z tych ogólnie pojawiających się w sieci informacji sens ma m.in. Żywiec jako początek tras kilku pociągów oraz przejście Hetmana na SKPL. Niemniej jednak połączenia takie jak EIC Sedina to już efekt zupełnie nowej miotły, więc spodziewać można się wszystkiego. I to raczej bardziej racjonalnego niż nie. |
falipso napisał/a: |
LEGNICA - oczywiście to bez zmian, tylko jest nowych dwóch pociągów:
|
falipso napisał/a: |
Gorzów Wielkopolski:
IC LUBUSZANIN Gorzów Wielkopolski - Zbąszynek/Lublin Główny IC BACHUS Gorzów Wielkopolski - Zbąszynek/Gdynia Główna TLK BORY TUCHOLSKIE Kostrzyn - Gdynia Główna IC GAŁCZYŃSKI Gorzów Wielkopolski - Krzyż/Warszawa Wschodnia. |
krzychu12231 napisał/a: |
FCG, opisana oferta dla Gorzowa jest na dzień dobry mało realna z uwagi na obieg lokomotywy spalinowej - po przyprowadzeniu Lubuszanina do Zbąszynka musiałaby luzem wracać do Gorzowa po Bachusa. A jednocześnie po likwidacji Zamoyskiego nie spina się obieg spalinówki dla Staszica, która w Pile przechodzi właśnie z Zamoyskiego. No chyba, że planowane są jakieś totalne zmiany w tych obiegach ale raczej ciężko to sobie wyobrazić. |
falipso napisał/a: |
Przemyśl - Kraków:
IC PORTA MORAVICA Przemyśl Główny - Graz Hbf |