INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. łódzkie - SKM w Łodzi?

skm-lodz - 28-06-2008, 20:35
Temat postu: SKM w Łodzi?
Mam pytanie czy sądzicie, że skm w Łodzi by się utrzymał?
Korzystalibyście z niego?
Z jakich linii i stacji najczęściej?
Oczywiście nikt się nie wypowie na temat czegoś czego nie widział, więc wypowiadajcie się na temat załączonej mapki. (jakby tak to wyglądało ostatecznie to co o tym sądzicie)

mapka na stronie www.skm-lodz.110mb.com
flugzeug30 - 28-06-2008, 23:33
Temat postu:
Ja , jeżeli już , to bym korzystał-

- z kierunku Kaliska- Żabieniec .
- z kierunku Fabryczna- Andrzejów [ ale hobbystycznie , na zasadzie jazdy do Warszawy kiblami EN-57 ew. EW-60 , zamiast Bydgostią ] .

Przydałaby się natomiast reaktywacja dworca Chojny i kierunku na Olechów [ choć przystanki na Olechowie zostały stworzone praktycznie wyłącznie na potrzeby dowozu kolejarzy do Zakładu Taboru ] .
skm-lodz - 29-06-2008, 10:02
Temat postu:
flugzeug30 napisał/a:


Przydałaby się natomiast reaktywacja dworca Chojny .


Jak spojrzysz na tą mapkę zakłada ona reaktywację tego dworca (również paru zapomnianych już przystanków(własciwie zbudowanie ich od nowa) mówię np o Łódź Arturówek, Łódź Karolew (dziś jest to stacja Łódź Kaliska Towarowa) oraz Łódź Stoki, Łódź Uniwersytet, Łódź Widzew Janów i być może Łódź Radogoszcz(lub otworzenie przystanku SKM w okolicach Warszawskiej).
Anonymous - 29-06-2008, 15:18
Temat postu:
To nie jedyna koncepcja SKM w Łodzi.

Poniżej kolejna koncepcja:
http://www.kolej.most.org.pl/skm/index_pliki/image006.jpg
skm-lodz - 29-06-2008, 17:50
Temat postu:
Tylko ta koncepcja ma pewne założenie... Tunel pomiędzy kaliską a fabryczną... a do tego czasu... Czy mam rozumieć, że skoro powstaje tyle koncepcji to jest projekt potrzebny?
Anonymous - 29-06-2008, 23:27
Temat postu:
skm-lodz napisał/a:
Czy mam rozumieć, że skoro powstaje tyle koncepcji to jest projekt potrzebny?
System SKM jest opłacalny w każdym większym mieście w Polsce. Tylko na początek trzeba trochę wyłożyć.
skm-lodz - 30-06-2008, 10:58
Temat postu:
A co myślicie o takim rozmieszczeniu stacji... Jakieś uwagi dotyczące mapki...
Piottr - 30-06-2008, 11:44
Temat postu:
Moim zdaniem położenie Dworca Fabrycznego jest jak najbardziej korzystne, jedyne czego brakuje, to relacji skrętnych z Fabrycznego na linię obwodową.
skm-lodz - 30-06-2008, 14:23
Temat postu:
Takie relacje sądze, że by powstały, ale niestety dopiero po tunelu średnicowym. A przy wyliczonych czasach przejazdu przesiadka na stacji Łódź Widzew odbywała by się albo " z drzwi do drzwi" albo trzeba by poczekać 2 minuty... Ważny również byłby remont trasy Zgierz-Łowicz, aby można było poprowadzić linię do Strykowa, Glowna itd. Tylko że przy obecnym stanie torów nazwa Szybka Kolej miejska byłaby kpiną (około 30-40km/h)
Trasa skrętna jest cięzka do opracowania, ponieważ na odcinku Ł.Widzew-Zgierz jest tylko 1 tor więc natężenie nie może być zbyt duże. Liczę na dalsze sugestie...
ET05 - 30-06-2008, 17:31
Temat postu:
Mieszkałem kilka lat w Łodzi i nie ma to prawie żadnego sensu. Ale na pewno nie zaszkodzą pociągi z Łodzi Widzew przez Arturówek (pod warunkiem wybudowania przystanku koło "Lumumbowa") do Łowicza i Płocka (dla studentów), Z Łodzi Kaliskiej przez Zgierz - Arturówek do Tomaszowa czy Piotrkowa. Przesiadki zdecydowanie zniechęcą do kolei, a jeszcze w Łodzi są spece od wygaszania popytu.
skm-lodz - 30-06-2008, 22:11
Temat postu:
Przystanek koło Lumumbowa nazywa się Stoki (jest pod wiaduktem na pomorskiej) od miasteczka studenckiego 200m. a sadzę, że te tereny były by szybko zagospodarowane, tak jak to miało miejsce w niemczech. Tam się stawiało stację w polu a po 3 latach stacja stała sie centrum, poniewaz obok niej stanął supermarket, fast food i takie tam.
Z Łowiczem... bardzo chętnie.... ale tam do 2010 będzie 30km/h. Szynobus mógłby wtedy jechać 40... a busiki kursują dużo szybciej. Oczywiście po tym czasie linia do łowicza przez Głowno i Stryków byłaby bardzo opłacalna.

Co do przesiadek to nie uważam tak... Widziałem jak to się odbywa w niemczech. Nie zniechęci jeżeli kursy będą co max. 15-20 min. a rozkład będzie dopasowany do przesiadek(zwłaszcza z linią S1 która jedzie do centrum)
ET05 - 30-06-2008, 22:51
Temat postu:
skm-lodz napisał/a:

Co do przesiadek to nie uważam tak... Widziałem jak to się odbywa w niemczech. Nie zniechęci jeżeli kursy będą co max. 15-20 min. a rozkład będzie dopasowany do przesiadek(zwłaszcza z linią S1 która jedzie do centrum)


Jeśli do Końskich czy Skarżyska są 2 przesiadki to skutecznie to zniechęca do jazdy. Dobrze, że "udałosię" choć 1 parę przedłużyć do Łodzi - ale to nie to samo co kiedyś, jak były 2 pary do Łodzi, 1 do Koluszek, i ze 2-3 S-ko - Tomaszów...

15-20 min to już wystarczająco zniechęca, chyba, że ktoś jest MK.

A tak na marginesie, gdyby nie rozwalono bocznicy wiodącej do Piotrkowskiej, nie byłby głupi szynobus z Widzewa...
skm-lodz - 30-06-2008, 23:49
Temat postu:
Jakich Końskich jakiego Skarżyska? Mówię o mapce do której dałem link. Tutaj mniej się skupiam na połączeniach regionalnych a bardziej na transporcie miejskim. Przypominam adres mapki o której mówimy www.skm-lodz.110mb.com
Piottr - 01-07-2008, 12:12
Temat postu:
ET05 napisał/a:
Przesiadki zdecydowanie zniechęcą do kolei,

To powinno być wyryte w marmurze nad wejściem do każdej dyrekcji przewozów pasażerskich.
skm-lodz napisał/a:
Co do przesiadek to nie uważam tak... Widziałem jak to się odbywa w niemczech.

Ja też widziałem. Tyle że w Niemczech mamy inne społeczeństwo, inną mentalność, inne nawyki, inne podejście przewoźników do zagwarantowanych skomunikowań, dworce dostosowane do osób z wózkiem/na wózku, wreszcie inną częstotliwość kursowania, pociąg rzadziej niż co godzinę chyba nie występuje.
skm-lodz - 01-07-2008, 15:17
Temat postu:
Piottr napisał/a:

skm-lodz napisał/a:
Co do przesiadek to nie uważam tak... Widziałem jak to się odbywa w niemczech.

Ja też widziałem. Tyle że w Niemczech mamy inne społeczeństwo, inną mentalność, inne nawyki, inne podejście przewoźników do zagwarantowanych skomunikowań, dworce dostosowane do osób z wózkiem/na wózku, wreszcie inną częstotliwość kursowania, pociąg rzadziej niż co godzinę chyba nie występuje.


No bez przesady z tym co godzine, ale faktycznie jest mnóstwo połączeń. Tylko odwołując się do SKM mam na myśli coś na wzór S-Bahn. Czyli kursy w okolicach centrum co 15 minut oraz przesiadki z drzwi do drzwi.
Dominik - 20-03-2010, 11:46
Temat postu:
Łódzka Kolej Aglomeracyjna

Jedną z najważniejszych uchwał, jakie radni podjęli na 52. sesji Sejmiku było utworzenie spółki: Łódzka Kolej Aglomeracyjna.

W ciągu najbliższych dwóch lat zostanie zakupionych 20 nowoczesnych szynobusów, gruntownie zmodernizowane zostaną tory, dworce i poczekalnie, przy których powstaną parkingi dla samochodów. W zamyśle Łódzka Kolej Aglomeracyjna ma być rozwinięciem miejskiego transportu publicznego na region. Mieszkańcy województwa, będą mogli wygodnie i szybko dojechać szynobusami do przystanków komunikacji miejskiej, zostawić na parkingu samochód i autobusem lub tramwajem dostać się do centrum Łodzi.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna obejmie m.in. Koluszki, Łask, Głowno, Łęczyce a nawet Łowicz, Zduńską Wolę czy Tomaszów Mazowiecki. Szynobusy zabiorą jednorazowo nawet 200 osób i będą się poruszały z prędkością dochodzącą do 100 kilometrów na godzinę. Dzięki temu z wielu oddalonych od Łodzi miejsc województwa mieszkańcy dojadą do stolicy regionu w mniej niż pół godziny. Koszt inwestycji wyniesie ponad 85 mln euro.

Zdecydowana większość zostanie przeznaczona na zakup taboru, a ok. 16 mln euro pokryje remont dworców i budowa parkingów. Pieniądze będą pochodzić z programów unijnych oraz Samorządu Województwa, który na ten cel zamierza zaciągnąć kredyt.

Źródło: www.lodzkie.pl
Harry Potter - 20-03-2010, 11:54
Temat postu:
Ciekawa wizja połączenia z Wwą... KM+ŁKA Happy
Pabianiczanin - 20-03-2010, 16:40
Temat postu:
To może powstanie połączenie jak kiedyś Sieradz - Łowicz lub Łowicz - Koluszki - Tomaszów Mazowiecki .
No a połączenie ze Zduńskiej Woli do Koluszek to musi trochę poczekać aż powstanie tunel średnicowy między Kaliskim a Fabrycznym.No i ciekawe co ile by kursowała ta ŁKA.
Shamai - 20-03-2010, 21:33
Temat postu:
Powiem tak. SKM dla łodzi to dobry pomysł. Ogłoszenie planów to nie wszystko. Na nic się mieszkańcom zda puszczenie kibli na trasy wokół Łodzi. Dajmy na ten przykład Łódź Chojny której sytuację najlepiej znam bo mieszkam niedaleko. G** kogo będzie obchodziło to że tam coś jeździ. Dlaczego?? Najpierw muszę tam dojść..jak i przez co?? aktualnie prowadzi tam stare przejście podziemne od strony rzgowskiej które wygląda jakby miało się zaraz zawalić. a może od strony śląskiej przez błoto i kilka ogrodzeń??a jeszcze bardziej klimatycznie będzie w nocy Evil or Very Mad .Nawet jeśli zorganizuje się w jakimś stopniu dotarcie do peronów to brakuje tam poczekalni(stary dworzec wymaga remontu i to porządnego). I jeśli to uda się zrobić to po co mi pociąg skoro nie mam się jak przesiąść?? 15 minut do krańcówek dla 1-ki albo 7-ki i 13-stki?? Taki SKM wymagałby jak w gdańsku reorganizacji części linii w mieście MPK tak żeby to jakoś się zgrywało. Da się zrobić?? Na pewno mimo że to o czym powiedziałem kosztowało by urząd miasta i marszałkowski już na samą Łódź Chojny z kilkanaście milionów. Niestety żeby zyskać miasto musi najpierw włożyć kasę a na to nie liczę...

p.s. Mapa niezła ale i tak zanim cokolwiek ruszy i tak będzie nie aktualna bo ruszy wtedy tunel średnicowy
p.s.2 Trasa przez Olechów koło della to doskonały pomysł nie tylko dla pracowników tej firmy ale i wszystkiego co tam teraz powstaje..już nie wspomnę gdyby ktoś ruszył głową i stworzył plan zagospodarowania w stylu Olechowa właśnie...nowe osiedla, strefy dla firm i tereny rekreacyjne
p.s.3 Pomysł żeby SKM obsługiwał trasy tak poza aglomeracją to trochę bez sensu..od czegoś są przewozy a może kiedyś i Kolej Łódzka..jestem bardziej za specjalizacją usługodawców niż "jeden do wszystkiego"
yusek - 20-03-2010, 22:02
Temat postu:
Przecież budowa SKM to nie tylko puszczenie pociągów po mieście ale reorganizacja całej komunikacji miejskiej nie znam Łodzi i raczej nie poznam ale ja bym zaczął jakieś prace o budowy tunelu średnicowego łączącego Fabryczną z Kaliską.
Co do pociągów po za aglomeracje to nie jest głupi pomysł zważywszy, że w wielu krajach się sprawdza fakt w takiej Belgii czy Japonii systemy są bliżej siebie ale czemu nie zrobić czegoś takiego jak budowa regionalno-miejskiej kolei we wszystkich metropoliach wojewódzkich plus takich miejscach jak Koszalin-Słupsk-Kołobrzeg-Białogard?
Obleśny Szczur - 21-06-2010, 00:26
Temat postu:
Cytat:
nie znam Łodzi i raczej nie poznam

A czemu? Zapraszamy serdecznie Razz

A co mapki... hmmm... np. taki przystanek Selgros między Widzewem a Andrzejowem, to chyba średnio trafiony pomysł, tam nic nie ma, supermarket dla sklepikarzy (takie makro) i pola, pola, pola. Z kolei między Waltera-Janke a Lublinkiem pustka, ktoś zapomniał o wielkiej noclegowni zwanej Retkinia, korek który się tworzy codziennie rano w stronę centrum, a wieczorem w stronę Retkini ma kilka km - tam są konieczne chociaż ze dwa przystanki - na wysokości Retkińskiej i Smulska.
Shamai - 25-06-2010, 16:11
Temat postu:
Ja tam bym na pewno korzystał z połączenia Łódź Widzew - Chojny...akurat blisko do dziewczyny;p ale tak miedzy nami to chyba żeby ruszyć ten pomysł to najlepiej wprowadzić wszędzie płatne parkingi;p(żartuję tylko ale radni to już nie) Łódź nie jest jeszcze jakoś tak strasznie zakorkowana i benzyna nie kosztuje 20 zł/l żeby od razu się rzucić na SKM-kę Język byle to było z pomysłem
Obleśny Szczur - 26-06-2010, 00:17
Temat postu:
Cytat:
Łódź nie jest jeszcze jakoś tak strasznie zakorkowana


No tutaj się nie zgodzę. Proponuję około 16 spróbować przejazdu przez Śródmieście ze wschodu na zachód lub odwrotnie, albo wbić się na skrzyżowanie Marszałków.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group