INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - Katowice - Lubliniec/Kluczbork, połączenia regionalne

Anonymous - 28-09-2008, 18:10
Temat postu: Katowice - Lubliniec/Kluczbork, połączenia regionalne
Witam. Zakładam ten wątek, ponieważ takowego jeszcze nie ma a przyszedł czas nadrobić braki. Będziemy w tym temacie dyskutować na temat linii Katowice-Lubliniec/Kluczbork, rozmawiać na temat frekwencji w pociągach i innych ciekawostkach.

Dzisiaj postanowiłem, że sprawdzę jaka jest frekwencja w pociągu rel. Kluczbork-Katowice (64942). Odjazd z Kluczborka o godzinie 14:31, przyjazd do Bytomia o godzinie 16:56. W Katowicach powinien wstawić się o 17:24. Frekwencja wynosiła około 80%. Niemal wszystkie miejsca zajęte. Byłem totalnie zaskoczony tak wysoką frekwencją! Skład pociągu to EN57-201 (ZPR Katowice).

Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji.
Gaspares - 29-09-2008, 08:03
Temat postu:
A jak wygląda punktualność tych składów?

Tydzień temu w niedzielę 21 IX jechałem z Bytomia do Lublińca pociągiem 46945 (odj. z Katowic 18.o4). Ogólnie to już skład z Katowic przyjechał spóźniony ok. 12 min., na trasie zmniejszył je do 1o min. przy wjeździe do Lublińca. (A tam mogło się zwiększyć bo wszystkie skomunikowane pociągi stały tam kolejne 1o min.! Za to wszyscy zdążyli się poprzesiadać).

Co rzucało się w oczy (i uszy) to okropny stan torowisk w woj. Śląskim Sad Poprawę komfortu poczułem dopiero na Opolszczyźnie.

Frekwencja przyzwoita: dużo młodych ludzi!
adas - 29-09-2008, 10:11
Temat postu:
Mnie dobiła prędkość z Tarnowskich Gór do Radzionkowa.

Może ktoś wie czy są planowane jakieś remonty na tej trasie? Albo kiedy ma się zacząć modernizacja C-E-65 na śląskim odcinku.
Helmie - 04-10-2008, 07:52
Temat postu:
Z Tarnowskich Góry do Radzionkowa faktycznie pociągi się wloką, ale już w kierunku nieparzystym suną 100 km/h. Dlatego też PR wpadły na pomysł, aby od przyszłego rozkładu jazdy pociągi pasażerskie puszczać tamtędy tylko torem nr 1. Niestety, pomysł ten upadł z powodu nieprzystosowania blokady liniowej do ruchu jednotorowego dwukierunkowego na szlakach Radzionków - Nakło Śląskie i Nakło Śląskie - Tarnowskie Góry. Pozostaje więc tylko czekać na remont, który jednak pewnie szybko nie nastąpi.
Anonymous - 08-10-2008, 17:28
Temat postu:
Odcinek Tarnowskie Góry-Nakło Śląskie to jest totalna katastrofa! Pociąg się wlecze? Za mało powiedziane! Cały odcinek 20km/h. Gdy ktoś pierwszy raz będzie jechał tą trasą to zapewne straci cierpliwość a kolejnym razem będzie szukał alternatywy w autobusach.

Stwierdzenie, że "można wysiąść z pociągu, pozbierać grzyby i wsiąść do ostatniego wagonu" jest w tym przypadku jak najbardziej na miejscu. Tymczasem na remont się raczej nie zanosi, przynajmniej nigdzie nie ma o tym mowy.
Patryk180 - 21-01-2010, 18:55
Temat postu:
Troche zapomniany temat:
Poniedziałek: ( 18.01)
R-616 ( Lubliniec-Katowice)(Plastikowe siedzenia ) Frekwencja 50%
R-619( Katowice-Tarnowskie-Góry)(Plastikowe siedzenia ) Frekwencja 20%
Wtorek ( 19.01)
R-616 ( Lubliniec-Katowice)(Plastikowe siedzenia ) Frekwencja 70%
R-619( Katowice-Tarnowskie-Góry)(Plastikowe siedzenia ) Frekwencja 25%
Środa ( 20.01 )
R-616 ( Lubliniec-Katowice)(Plastikowe siedzenia ) Frekwencja 40%
R-619( Katowice-Tarnowskie-Góry)(Plastikowe siedzenia ) Frekwencja 35%
Czwartek ( 21.01 )
R-614 (Lubliniec-Katowice)(Plastikowe siedzenia ) Frekwencja 10%
R-615 ( Katowice-Lubliniec) Frekwencja 40%
gkal - 28-01-2010, 19:27
Temat postu:
Helmie, niestety to nie PR wpadły na pomysł, by pociągi osobowe pomiędzy Tarnowskimi Górami a Nakłem Śl. (nie: Radzionkowem - sam kiedyś tkwiłem w tym błędzie) "puszczać tamtędy tylko torem nr 1". Tak samo nie z powodu "nieprzystosowania blokady liniowej do ruchu jednotorowego dwukierunkowego" ten pomysl upadł.

Ogólnie linia Katowice-Tarnowskie Góry stała się czyjąś solą w oku. Najgorszy tabor, najniższe prędkości, największe opóźnienia, najwyższe ceny biletów, żenujący rozkład jazdy, najgorszy od zakończenia II wojny światowej i największa cenzura co do wolności prezentowania faktów z jej bytu. Byleby kolejarze z Wielunia zostali dowiezieni na czas, swój czas (czytaj: 5:55).

Nie to jest największym na dzień dzisiejszy problemem. Przedwczoraj w godzinach popołudniowych zostało zerwane skomunikowanie w Bytomiu pomiędzy pociągami na odcinkach Tarnowskie G.-Bytom i Bytom-Gliwice. Dziś to samo nastapiło rano. Znaczy się, komuś przy okazji zaczyna zależeć na uwaleniu pociągów w tabeli nr 166. Sens jej istnienia itp. z pewnością objaśni zainteresowanym kol. mk1992, jako bytomianin najlepiej zorientowany w potrzebach jej dalszego istnienia.

Czyżby pięknym za nadobne? Zatem miłego likwidowania pociągów w tabeli 166! (mnie kiedyś życzono tego samego w odniesieniu do tabel nr 105 i 137 - nie spełniło się). Tabelę nr 180 już udało się PR-om uwalić, przynajmniej w zakresie przychodów, w czym więc problem rozprawić się z takim ogryzkiem pod nr 166. Oby tylko przy okazji znów nie oberwało się pielęgniarkom tarnogórskim... Szkoda dziewczyn.

[ Dodano: 29-01-2010, 16:09 ]
Wczoraj (28.01.) pociąg Przewozów Regionalnych 4:39 z Lublińca padl dwukrotnie. Najpierw na wysokości Dąbrowy Miejskiej, gdzie o mało nie doszło do rękoczynów kierownika z pasażerami - górnikami kopalni w Bobrku, którym puściły nerwy. Potem w Chorzowie Batorym, gdzie najbardziej zdesperowani udali się na taksówki (koszt: od 30 do 40 zł).

Dzisiaj (29.01.) został odwołany pociąg Przewozów Regionalnych 15:43 z Katowic do Lublińca. Ciekawe, czy na następny, tj. 16:43 z Katowic, będą oczekiwać połączenia skomunikowane:
- 16:48 z Tarnowskich Gór do Krzepic
- 17:43 z Lublińca do Wrocławia
- (tym samym ostatni pociąg 18:50 z Kluczborka do Ostrowa Wlkp.)
Nie są to bowiem połączenia dla kolejarzy; dla nich pociągi potrafią czekać nawet 4,5 (słownie: cztery i pół) godziny. Czy dla szarych pasażerów również?

Jako ciekawostka dnia dzisiejszego: na godzinę 8 do Tarnowskich Gór przybyło pociągami z kierunku północnego 400 pasażerów (to nie zaokrąglenie). Dla miłośników historii: jeszcze kilka lat temu wartość ta oscylowała pomiędzy 800 a 900.
Anonymous - 01-02-2010, 20:18
Temat postu:
gkal napisał/a:
Ogólnie linia Katowice-Tarnowskie Góry stała się czyjąś solą w oku. Najgorszy tabor, najniższe prędkości, największe opóźnienia, najwyższe ceny biletów, żenujący rozkład jazdy, najgorszy od zakończenia II wojny światowej i największa cenzura co do wolności prezentowania faktów z jej bytu. Byleby kolejarze z Wielunia zostali dowiezieni na czas, swój czas (czytaj: 5:55).


Już dawno to zauważyłem i z ręką na sercu potwierdzam Twoje słowa. Najgorszy tabor to mało powiedziane! Nieraz kilka kursów pod rząd w stronę TG potrafi jechać na plastikach.

Najniższe prędkości? W pełni się z tym zgodzę. O ile odcinki Chorzów Stary - Bytom i Bytom Północny - Tarnowskie Góry są na prawdę znośne (V max= 100km/h), o tyle pozostałe odcinki linii D29 - 131, np. Chorzów Miasto - Chorzów Stary, czy też Bytom - Bytom Północny, a o Tarnowskie Góry - Radzionków nawet nie wspominając, to jest totalna tragedia i z roku na rok postępująca degradacja linii! Ktoś, kto pierwszy raz wybierze podróż pociągiem z Tarnowskich Gór do Katowic już nigdy więcej tego nie uczyni! Przecież przy takiej prędkości można kurwicy za przeproszeniem dostać.

Żenujący rozkład jazdy? Nie ukrywam, kolorowo nie jest i dużo należy zmienić. Po pierwsze, pytam się, po cholerę komu osobówki w relacji Tarnowskie Góry - Herby Stare? Wątpię, aby przy takim rozkładzie jazdy jaki obecnie obowiązuje dla tych pociągów, jeździły tym jakieś tłumy. Po drugie, obiegi! Są zbyt sztywno ułożone, przez co pociąg, który jedzie dajmy na to z Kluczborka do Katowic złapie opóźnienie, dajmy na to 15 minutowe, to osobówka z Katowic do Kluczborka również będzie opóźniona o 15 minut pomimo tego, że jeszcze nie wyjechała ze stacji początkowej. Poza tym należałoby zwiększyć ilość połączeń na tej trasie z 15, do 20. Potrzeba więcej pociągów z rana do Katowic i w godzinach szczytu w stronę TG.

gkal napisał/a:
Przedwczoraj w godzinach popołudniowych zostało zerwane skomunikowanie w Bytomiu pomiędzy pociągami na odcinkach Tarnowskie G.-Bytom i Bytom-Gliwice. Dziś to samo nastapiło rano. Znaczy się, komuś przy okazji zaczyna zależeć na uwaleniu pociągów w tabeli nr 166. Sens jej istnienia itp. z pewnością objaśni zainteresowanym kol. mk1992, jako bytomianin najlepiej zorientowany w potrzebach jej dalszego istnienia.


Rozumiem zerwane skomunikowanie w godzinach szczytu na dworcu w Katowicach, wiadomo jak to jest, dużo pociągów, większość torów stacyjnych zajęta, trzeba się śpieszyć z odjazdem, nie można sobie pozwolić na opóźnienia. Ale żeby nie dotrzymać skomunikowania w takiej dziurze (pod względem ilości połączeń kolejowych) jak Bytom, toż to jest parodia i pośmiewisko moim zdaniem! W takim Bytomiu, Tarnowskich Górach czy nawet w Gliwicach dogodne skomunikowania, praktycznie drzwi w drzwi powinny być na porządku dziennym.

Na temat sensu istnienia linii Bytom - Gliwice wypowiadałem się niejednokrotnie i zdania co do tego nie zmieniłem. Moje opinie można przeczytać m.in. tutaj: CLICK, tutaj: CLICK, czy tutaj: CLICK.

gkal napisał/a:
w czym więc problem rozprawić się z takim ogryzkiem pod nr 166


Nie uwalą, nie wierzę w to. Będę wiercił dziurę w ŚZPR i OZPR, aby w końcu połączono te pociągi z relacją Gliwice - Opole w jedną spójną całość, tj. Bytom - Pyskowice - Opole.

gkal napisał/a:
Jako ciekawostka dnia dzisiejszego: na godzinę 8 do Tarnowskich Gór przybyło pociągami z kierunku północnego 400 pasażerów (to nie zaokrąglenie). Dla miłośników historii: jeszcze kilka lat temu wartość ta oscylowała pomiędzy 800 a 900.


A ile jest takich, którzy wysiadają w TG i kontynuują swoją podróż w głąb GOP-u autobusem linii 820? A przecież mogliby pojechać pociągiem. No, ale po co? Kto będzie się tłuc 70 minut pociągiem z Tarnowskich Gór do Katowic, przy zawrotnej prędkości 20km/h?
katowicer - 01-02-2010, 20:24
Temat postu:
Nikt się tłuc nie będzie z TG do KCE. Było, minęło. Nie wróci. Nigdy.
Anonymous - 01-02-2010, 20:28
Temat postu:
A o czym ja wyżej napisałem? Ludzie nie chcą tłuc się z prędkością 20 km/h, dlatego w TG przesiadają się na autobus. A to, że jest taki stan rzeczy nie oznacza, że mamy się na to godzić.
adas - 01-02-2010, 21:41
Temat postu:
Pociąg Katowice-TG dzisiaj (wsiadałem sam na Batorym 15:21 +5min). W pociągu około 40 osób. Najwięcej wysiadło w Bytomiu (z 10). Reszty nie zarejestrowałem - w TG wysiadło 17 osób (+ 2-3min). Skład wygodny, ciepły, nie plastikowy. Można się było spokojnie przygotować po pracy na test z angielskiego Very Happy
Jutro i w środę też będę jechał. Wink (ale tylko w stronę powrotną - nie opłaca mi się miesiecznego na luty KZK GOP kupować to sobie postanowiłem pociągiem wracać)
Anonymous - 01-02-2010, 21:44
Temat postu:
Dzisiaj jechałem z kolegą pociągiem z Katowic do Bytomia (relacja do Lublińca) o 14:42. Skład to EN57 - 940, siedzenia miękkie (taka zielona skórka). Frekwencja ok. 40/45 osób. W Bytomiu odbyła się dosyć spora roszada podróżnych.
Patryk180 - 04-02-2010, 13:48
Temat postu:
REGIO 527 Wieluń-Katowice EN57-1270+EN57-112 ( przyjazd do Katowic 08:40 )
Frekwencja 35%
REGIO 615 Katowice-Lubliniec EN57-990 ( odjazd z Katowic 12:43
Frekwencja 15%
Anonymous - 04-02-2010, 15:07
Temat postu:
W 527 obie jednostki były dostępne dla pasażerów?
Patryk180 - 21-02-2010, 10:04
Temat postu:
Poniedziałek 15.02
Lubliniec-Katowice przyj. 12:37 Frekwencja ( T-K-ce ) 5-10 %
Katowice-Lubliniec odj. 12:43 Frekwencja ( K-Tarnowskie Góry ) 25%
Piątek 19,02
Katowice-Kluczbork odj. 13:43 Frekwencja ( K-Tarnowskie Góry) 40%

[ Dodano: 05-03-2010, 17:12 ]
Poniedziałek 01.03
R-616 Lubliniec-Katowice ( przyj. 07:40 ) Frekwencja 50%
R-621 Katowice-Lubliniec ( odj. 15:43 ) Frekwencja 20% ( Plastikowe siedzenia Exclamation )
Wtorek 02.03
R-616 Lubliniec-Katowice ( przyj. 07:40 ) Frekwencja 35% ( Plastikowe siedzenia Exclamation )
R-46941 Katowice-Kluczbork (odj. 13:43 ) EN57- 1408 Frekwencja 20%
Środa 03.03
R-616 Lubliniec-Katowice ( przyj. 07:40 ) EN57-691 Frekwencja 60%
R-619 Katowice-Tarnowskie Góry ( odj. 15:13 ) Frekwencja 25%
Czwartek 04.03
R-616 Lubliniec-Katowice ( przyj. 07:40 ) Frekwencja 55%
R-615 Katowice-Lubliniec ( odj. 12:43 ) Frekwencja 15%
Piątek 05.03
R-64932 Kluczbork-Katowice ( przy. 09:37 ) Frekwencja 10%
R-46941 Katowice-Kluczbork (odj. 13:43 ) Frekwencja 75%
R-613 Katowice-Lubliniec ( odj.8:43) Frekwencja 20%
adas - 06-03-2010, 15:33
Temat postu:
Dzisiejszy pociag z Krakowa do Katowic (przyjazd o 11:41 do Katowic) od razu przeszedł na pociąg do Kluczborka z godziny 11:43. Czyli jest połączenie Kraków-Kluczbork. Wink (szkoda, że plastik)
Anonymous - 06-03-2010, 15:52
Temat postu:
Ameryki nie odkryłeś, już kiedyś wspominałem o pociągu Kraków - Katowice, który o 11:43 przechodzi na pociąg do Kluczborka.

Przykładowo wczoraj jechałem pociągiem relacji Oświęcim - Wieluń Dąbrowa (przyjazd pociągu z Oświęcimia do Katowic o 18:41, odjazd tej samej jednostki do Wielunia o godzinie 18:43).
Patryk180 - 08-03-2010, 16:54
Temat postu:
R-612 Lubliniec-Katowice ( przyjazd 06:40 )
Frekwencja 80% stacja Bytom
Anonymous - 08-03-2010, 17:09
Temat postu:
Dużo osób wsiadło w Bytomiu?
Patryk180 - 08-03-2010, 17:49
Temat postu:
z 35
adas - 08-03-2010, 18:13
Temat postu:
15:21 z Batorego do Tarnowskich Gór. Na Batorym wsiadłem tylko ja. W pociągu było może z 40-50 osób. Większość wysiadła chyba Bytomiu. W Tarnowskich Górach wysiadło 18 osób. Innych stacji nie pamietam bo się zdrzemnąłem Wink
Patryk180 - 08-03-2010, 19:07
Temat postu:
50osób Question Exclamation chyba raczej z 25-30
adas - 08-03-2010, 20:57
Temat postu:
Ja się właśnie zdziwiłem bo zazwyczaj było mniej. Ale dużo wysiadło w Bytomiu. 50 może nie... Ale 40 było...
Patryk180 - 31-08-2010, 00:05
Temat postu:
20.08.10r.
Regio Katowice(18:43)-Wieluń Dąbrowa
Frekwencja odcinek. Katowice - Bytom 30%
Skład EN57 608. Opóźniony 15min.
adas - 31-08-2010, 09:18
Temat postu:
Pociąg o 14:51 z Chorzowa Batorego (do Lublińca lub Chorzowa). Frekwencja około 20-30% na trasie do Tarnowskich Gór. Bez opóźnienia.

Na odcinku Chorzów Miasto-Chorzów Stary jeździ się torem lewym (niewłaściwym).
Na stację w Radzionkowie pociąg wjeżdża (jakiś czas temu już zauważyłem) na peron jednokrawędziowy przy budynku stacji. Pewnie z powodu zamkniętego przejścia nad torami.
sebek - 31-08-2010, 11:52
Temat postu:
Ostatnio widuje składy Katowice - Lubliniec/Kluczbork przejeżdżające przez Bytom i Radzionków. Frekwencja jest bardzo przeciętna, często poniżej 50% a nawet 20-30%. Wydaje mi się, że część składów powinna mieć relację do Wielunia/Kępna bo do Zduńskiej Woli to chyba pomarzyć można, choć jak jeżdziły składy do ZW to nieraz było więcej ludzi niż do Lublińca.
Może ktoś przejrzy na oczy i wrócą jakieś połączenia sprzed kilku sezonów.
Anonymous - 31-08-2010, 17:15
Temat postu:
Te składy zapełniają się bardziej w Tarnowskich Górach. Wiele osób od strony Bytomia, Katowic jedzie autobusem i dopiero potem wsiada w pociąg w Tarnowskich Górach.To samo jest w odwrotną stronę- do Tarnowskich Gór pociągiem, a dalej autobusem bo prędkość w stronę Bytomia odstrasza ludzi i wola się przesiąść w autobus.
Patryk180 - 01-09-2010, 13:45
Temat postu:
1.09.10r.
Regio 46939 (Kraków)Katowice-Kluczbork
Frekwencja 30% odc. K-ce-Bytom.
W Katowicach opóźniony 20min. W Bytomiu 40min. ( Stał przed Chorzowem ).
sebek - 01-09-2010, 19:40
Temat postu:
Gdyby obniżono ceny na odcinku Katowice - Tarnowskie G. to od razu zapełnienie poprawiło, ale od lat większość osób wybiera autobusy bo taniej. Dużo osób jak pytam, wybrałoby pociąg ale nie w tej cenie, kiedyś na stacjach w Radzionkowie czy Bytomiu były tłumy a teraz sami wiecie jak wygląda frekwencja. Niech wreszcie coś się zmieni i ludzie wrócą nie tylko na tym odcinku ale wszędzie.
W woj.pomorskim często korzystałem z biletów strefowych Malbork - Tczew - Gdańsk, to było wygodne i tanie, takich promocji potrzeba w regionie śląskim, to z czasem ludzie zaczną wracać do pociągów.
Tomasz K. - 01-09-2010, 20:10
Temat postu:
Na odcinku Katowice-Tarnowskie Góry jest wprowadzony bilet strefowy na strefy A i B jednorazowy kosztuje cały 4 zł szkolny 2.52 natomiast miesięczny kosztuje cały 100 zł a szkolny 51 zł a mimo to pociągi na tej trasie są pustawe
Anonymous - 01-09-2010, 21:03
Temat postu:
No bo nikt nie będzie jechał pociągiem z Tarnowskich Gór do Katowic 70 minut (34 kilometry!). Nie ocenę tu chodzi, a o czas przejazdu. Dopóki czas przejazdu z Katowic do i z TG nie będzie wynosił przynajmniej 45 minut, nie ma co liczyć na poprawę frekwencji w pociągach na tym odcinku.

Natomiast jeśli chodzi o relację Katowice - Lubliniec/Kluczbork - moim zdaniem część z tych kursów powinna zostać wydłużona do Ostrowa Wielkopolskiego, natomiast wszystkie pociągi w relacji Katowice/Tarnowskie Góry - Krzepice - Wieluń do Kępna.
Anonymous - 02-09-2010, 13:22
Temat postu:
Zgadzam się z @mk1992- o słabej frekwencji decyduje czas jazdy, a nie cena. Pociągi z i do Tarnowskich Gór maja przyzwoite zapełnienie.
Też uważam, że wszystkie pociągi jadące w relacji do i z Wielunia powinny być do i z Kępna. Tylko pozostaje problem z dogadaniem się z woj. opolskim, łódzkim i wielkopolskim.
adas - 02-09-2010, 14:12
Temat postu:
sebek napisał/a:
Gdyby obniżono ceny na odcinku Katowice - Tarnowskie G. to od razu zapełnienie poprawiło

http://adas.jogger.pl/2008/08/25/bilety-strefowe-pkp-na-slasku - od dłuższego czasu są ceny niskie. Tak samo jak prędkość.
Patryk180 - 02-09-2010, 17:46
Temat postu:
Regio 616 Lubliniec-Katowice (07:40)
Frekwencja na odcinku Bytom-Katowice 40%

Regio 619 Katowice-Tarnowskie Góry
Frekwencja na odcinku Katowice-Bytom 25%
adas - 04-09-2010, 23:58
Temat postu:
Taka mała drobna fotorelacja - Chorzów Batory - Chorzów Stary. Od jakiegoś czasu jest tam nieczynny tor (odcinek przed stacją Chorzów Miasto do Chorzowa Starego).

To najpierw dworzec w Batorym
http://img821.imageshack.us/img821/7573/dsc0899c.th.jpg
http://img180.imageshack.us/img180/1246/dsc0901o.th.jpg
http://img266.imageshack.us/img266/5104/dsc0903y.th.jpg

I już jedziemy torem niewłaściwym już.
http://img94.imageshack.us/img94/9785/dsc0907a.th.jpg
http://img541.imageshack.us/img541/3861/dsc0909h.th.jpg

Dworzec Chorzów Miasto.
http://img266.imageshack.us/img266/8944/dsc0910h.th.jpg
http://img833.imageshack.us/img833/6156/dsc0912p.th.jpg
http://img337.imageshack.us/img337/5517/dsc0914f.th.jpg
http://img6.imageshack.us/img6/4791/dsc0915jx.th.jpg

I ponownie tor niewłaściwy.
http://img256.imageshack.us/img256/7315/dsc0916f.th.jpg
http://img691.imageshack.us/img691/3294/dsc0917n.th.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/1498/dsc0920x.th.jpg
W rowie przy torach jeszcze kilka miesięcy temu płynął jakiś ściek. Teraz jest tam rura. Ale tą rurę umieszali tam (odcinek około kilometra) przez chyba 4-5 miesięcy :/ Tempo zabójcze. Zresztę woda jeszcze tam stoi.
http://img245.imageshack.us/img245/4518/dsc0922y.th.jpg
http://img62.imageshack.us/img62/1590/dsc0927c.th.jpg

Ooo... Zarosło...
http://img62.imageshack.us/img62/6537/dsc0928t.th.jpg


A ten ściek wypływa ze tego muru. Jeszcze parę tygodni temu lał się z dziury. Teraz jest to jakoś ubudowane sensowniej...
http://img80.imageshack.us/img80/1519/dsc0930p.th.jpg
http://img541.imageshack.us/img541/8115/dsc0931a.th.jpg
http://img29.imageshack.us/img29/2043/dsc0934bj.th.jpg
http://img230.imageshack.us/img230/5772/dsc0935o.th.jpg

Dworzec Chorzów Stary.
http://img64.imageshack.us/img64/1394/dsc0936k.th.jpg

Jeżeli kogoś to zainteresowało to miło Wink
Patryk180 - 12-09-2010, 19:22
Temat postu:
Regio 523 Katowice-Wieluń Dąbrowa EN57 2044 SPOT Exclamation
Frekwencja:
Bytom-Tarnowskie Góry 30%
Tarnowskie Góry - Boronów 60%
Boronów-Kuleje 35%

Regio 528 Wieluń Dąbrowa - Katowice EN57 2044 SPOT Exclamation
Frekwencja:
Kuleje - Boronów 95%
Boronów- Tarnowskie Góry 130%
Tarnowskie Góry - Bytom 85%
Bytom - Katowice 60%
PiterTarnów - 12-09-2010, 20:00
Temat postu:
ta linia jest w tragicznym stanie. Po powrocie z Francji w której niedawno byłem (a tam większość linii LOKALNYCH jest w znakomitym stanie) jak patrzę na polskie ,a a szczególnie katastrofalnie zniszczone śląskie torowiska to dostaję depresji!!!
adas - 14-09-2010, 17:43
Temat postu:
Dzisiaj odbywał się remont na torze Tarnowskie Góry-Nakło Śląskie (tym strasznie wolnym). Wymianie podlegało wiele podkładów w okolicy łuku zaraz za stacją TG. Zauważyłem też też nowo-wymieniony odcinek toru w miejscu wykolejenia pociągu towarowego parę miesięcy temu.
Anonymous - 14-09-2010, 18:40
Temat postu:
To może od nowego rozkładu jazdy składy trochę przyśpieszą.
Patryk180 - 14-09-2010, 19:34
Temat postu:
14.09.10r.
Regio 619 Katowice-Tarnowskie Góry
Frekwencja ok. 10%. Ludzie wsiadali tylko w Katowicach. I w Chorzowie Batorym 1 osoba.
adas - 14-09-2010, 21:08
Temat postu:
Patryk180 napisał/a:
I w Chorzowie Batorym 1 osoba.

To ja Very Happy Ale byłem pewny, że na peronie stały jeszcze dwie osoby (z czego jedna nie wsiadła. I na Chorzów miasto chyba była jakaś babcia z wózkiem/torbą i jakiś koleś (ale nie wiem czy wsiedli - zasnąłem Very Happy )
Anonymous - 14-09-2010, 21:19
Temat postu:
Co się tak uwzięliście na ten pociąg? Też nim jechałem, wysiadałem w Bytomiu. Very Happy

Co do Batorego, faktycznie, nie wsiadł tylko jakiś facet w garniturze. Wink
adas - 14-09-2010, 21:45
Temat postu:
Sami znajomi Very Happy No pociąg jak pociąg - w sam raz po pracy jak chcę sie wyspać i nie chce mi się stać w 820.
Patryk180 - 18-09-2010, 19:56
Temat postu:
16.09.10r.
Regio 616 Lubliniec-Katowice (07:40) SPOT EN57-2050 Exclamation
Frekwencja 75%
Regio 619 Katowice-Tarnowskie Góry
Frekwencja na odcinku Katowice-Bytom 15%

17.09.10r.
Regio 619 Katowice-Tarnowskie Góry
Frekwencja na odcinku Katowice-Bytom 20%

Wszystkie jednostki z wygodnymi siedzeniami Smile

[ Dodano: 20-09-2010, 20:23 ]
20.09.10r.
Regio-64932 Kluczbork-Katowice
Frekwencja na odcinku Bytom - Katowice może z 15osób

Regio 619 Katowice-Tarnowskie Góry EN57-940 Zielone dermy.
Frekwencja na odcinku Katowice-Bytom 50%
adas - 20-09-2010, 21:12
Temat postu:
A w Tarnowskich Górach wysiadło z poc. 619 z 40-50 osób (czym byłem w sumie zaskoczony).

I dzisiaj wymieniali podkłady w okolicy przejazdu w Nakle (przed stacją patrząc od TG).
Anonymous - 20-09-2010, 21:13
Temat postu:
Ooo, skąd tyle ludu na tym pociągu się wzięło?
pytamboniewiem - 20-09-2010, 21:22
Temat postu:
wiekszosz ludzi pociagiem tej relacji dojedza na pracy Tarnowskie G <-> Lubliniec
Anonymous - 20-09-2010, 21:23
Temat postu:
Rzecz w tym, że ten pociąg kursuje w relacji Katowice - Tarnowskie Góry i zwykle świeci pustkami, dlatego zdziwiło mnie, że był dzisiaj zapełniony w aż 50%.
adas - 21-09-2010, 08:38
Temat postu:
Co do 50% w Bytomiu to nie gwarantuje. Ale w TG wysiadło te 40-50 - co też jest jakimś szokiem Smile Może poprzedni pociąg nie jechał? Wink
Patryk180 - 22-09-2010, 22:49
Temat postu:
tak zgadza się pociąg o 14:42 z Katowic do Lublińca nie jechał.

[ Dodano: 01-10-2010, 19:32 ]
Wczoraj
Regio 524 Wieluń Dąbrowa - Katowice Skład: EN57 981 ( Plastik ) Frekwencja 10% Bytom - K-ce.
( W Bytomiu oprócz mnie i normalnych pasażerów wsiada jeszcze 2 meneli jednak jak konduktor poprosił ich o bilety to powiedzieli że nie maja. Konduktor powiedział że maja opuścić pociąg, na to oni że jak sobie nie pójdzie to mu dopier.....

Regio 4336 Katowice Kuczbork Skład EN57 1394 ( Barwy niebiesko - żółte ) z Łódzkiego Zakładu. Pierwszy raz coś takiego widze na tej linii.
Frekwencja 40% K-ce-Bytom.

[ Dodano: 06-10-2010, 19:40 ]
Poniedziałek:
Regio Kluczbork - Katowice (09:37) Frekwencja B-K-ce 20% SPOT 2011
Regio Katowice - T.G Frekwencja K-ce-B 25%
Wtorek:
Regio Lubliniec - Katowice(07:40) Frekwecja B-K-ce SPOT
Regio Katowice - T.G Frekwencja K-ce-B 25%
Środa:
Regio Wieluń Dąbrowa - Katowice (08:37) Frekwecja B-K-ce 50%
Regio Katowice-Lubliniec ( 16:29 ) K-ce-B 40%

Coraz więcej SPOTÓW na tej linii. Smile
sebek - 28-10-2010, 20:24
Temat postu:
Pociąg Katowice - Kluczbork, odjazd z Katowic 11.43, początkowa frekwencja to może 30%, ale jak zobaczyłem na dworcu w Bytomiu ilość pasażerów dosiadających to troche szok, jak za dawnych lat pociąg od Bytomia mocno zapełniony, niewiele wolnych miejsc i oby tak wszystkie składy trzymały frekwencję.
Minusem wyjazd z Katowic +15min, ale bałagan na dworcu ogromny i prawie wszystko opóżnione.

Pociąg regio Kluczbork - Katowice, przyjazd 9.37. Punktualność mozna zegarek regulować, wszystkie przyjazdy/odjazdy zgodnie z rozkładem i w Katowicach 9.37, brawo, w dzisiejszych czasach i przy tym stanie torów na niektórych odcinkach ocena bdb za punktualność, za ogrzewanie i czystość bdb, a frekwencja można powiedzieć przeciętna.
Ostatnio troche korzystam z połączeń Tarnowskie G - Bytom - Katowice i zyczyłbym sobie jednego, modernizacji torów Chorzów Miasto - Chorzów Stary, tam dałoby się zaoszczędzić czasu po remoncie i to bardzo dużo. A niestety jazda tego odcinka to koszmar. Podobnie Bytom Karb - Bytom Północ, też do roboty.
adas - 01-11-2010, 08:23
Temat postu:
sebek: Jechałeś już może wyremontowanym torem (ten najbardziej na zachód na linii) na TG-Nakło? Ile teraz jest stania na stacji w Nakle? Kojarzysz?
Patryk180 - 08-12-2010, 17:03
Temat postu:
Wczoraj
REGIO Lubliniec-Katowice(07:40 ) Opóźniony w Katowicach 5min. EN57-041(Plastik)
-Frekwencja 25%
REGIO Katowice(13:43)-Kluczbork Opóźniony w Katowicach 15min. EN57-787
-Frekwencja 25%
Dzisiaj
REGIO Lubliniec-Katowice(07:40 ) Opóźniony w Katowicach 25min. EN57-1035
-Frekwencja 40% Bardzo brudny skład
REGIO Katowice(13:43)-Kluczbork Opóźniony w Katowicach 20min.
-Frekwencja 40%

[ Dodano: 14-12-2010, 21:32 ]
REGIO 617 Katowice-Lubliniec
Skład: EN57-2044 SPOT Exclamation Frekwencja 50%
okrutny69 - 25-01-2011, 21:15
Temat postu:
REGIO Wieluń Dąbrowa-Katowice (8:09) (wsiadałem w Bytomiu). Do Katowic przyjechał z 5 minutowym opóźnieniem.
Frekwencja 70%. W Bytomiu wsiadło 16 osób, wysiadło ok.10.
adas - 03-02-2011, 08:19
Temat postu:
A czemu każdy pociąg zatrzymuje się przed wjazdem do Chorzowa Starego (kilkaset metrów przed stacją). Potem rozmowy przez krótkofalówki, sygnał dźwiękowy i jedziemy. Wszystko trwa minutę.
okrutny69 - 03-02-2011, 21:13
Temat postu:
Sygnał S1 na semaforze jest tego przyczyną.

Nie cytujemy wypowiedzi przedmówcy. Już nie pierwszy raz Ci się to zdarza.

@mk1992

Anonymous - 03-02-2011, 21:16
Temat postu:
Wow, na prawdę?
okrutny69 - 03-02-2011, 21:18
Temat postu:
mk1992 napisał/a:
Wow, na prawdę?


Kolega zadał pytanie, wiec mu odpowiedziałem ;]

Teraz nie mam wątpliwości.

@mk1992

adas - 03-02-2011, 21:27
Temat postu:
Z tego co se wyguglałem to mnie odpowiedź nie satysfakcjonuje Wink Ale ok Wink

[ Dodano: 07-02-2011, 16:13 ]
No i już wiadomo o co chodzi:
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019,9067310,W_Chorzowie_Starym_zderza_sie_pociagi.html
Anonymous - 24-03-2011, 20:54
Temat postu:
24.03.11 -Regio Katowice (13.41)- Kluczbork - odjazd z 10 min. opóźnieniem, frekwencja na starcie ok 20% potem więcej, w Bytomiu wsiadło ok.20 osób. W TG dosiadła młodzież szkolna i odjechał 100% zapełniony na miejscach siedzących i sporo stało w korytarzach. Ja wsiadłem w Regio 527 TG (14:50)- Wieluń Dąbrowa - na starcie 100%- głównie młodzież szkolna, za Boronowem zostało ok. 30% - do Krzepic ok. 20%.
P.S. Dwóch panów kolejarzy wracających z pracy urządziło sobie palarnię w korytarzu mimo zakazu palenia Hmm smród na pół składu Evil or Very Mad
Kuba Wie-Wiór - 24-03-2011, 21:44
Temat postu:
Śmigam tą trasą codziennie rano. 6.40 z Katowic do Wielunia ma sporo ludzi, frekwencja ok. 60%, w sumie z 30 osób wsiada łącznie w Batorym/Miasto/Stary - wysiada na a tych stacjach ok. 15.

Zeszły tydzień, wtorek lub środa - ciekawostka: pociąg o 5.40 z Katowic do Kluczborka był opóźniony JUŻ w Katowicach (!) zanim zaczął...60 min Very Happy
Patryk180 - 26-03-2011, 04:41
Temat postu:
Kuba Wie-Wiór, gdzie ty widzisz tą frekwencje ? regio z Katowic do Wielunia w Bytomiu jak go widzie to ma frekwencje ok.15% wyjątkiem jest jedynie sobota gdzie jest właśnie tak ok. 50%
Kuba Wie-Wiór - 27-03-2011, 21:28
Temat postu:
Patryk180, Na dworcu w Katowicach wsiada sporo osób i na pewno nie jest to 15%. Jeśli widzisz go z okna to na pewno widzisz tylko 15% bo reszty po prostu nie widać...
Patryk180 - 28-03-2011, 10:58
Temat postu:
Kuba Wie-Wiór, ja widze swoje i napewno w tym kursie nie jest frekwencja 60% tylko tak jak podałem ok 15%
Kuba Wie-Wiór - 28-03-2011, 12:53
Temat postu:
Patryk180, wszystko zależy od punktu widzenia - z okna pokoju wygląda inaczej i może faktycznie wynosi 15%. Natomiast z wnętrza pociągu na pewno nie jest to 15% tylko znacznie więcej.
Anonymous - 28-03-2011, 14:33
Temat postu:
Chyba w ten sposób nie dojdziecie do porozumienia.

Pojedyncza jednostka EN57 posiada 180 miejsc siedzących, a więc...

@Patryk180:
180-100%
x-15%

... gdzie x to jest niewiadoma liczba pasażerów.

180*15/100=27 pasażerów.

@Kuba Wie-Wiór:
180-100%
x-60%

... gdzie x to jest niewiadoma liczba pasażerów.

180*60/100=108 pasażerów.

Według Patryka, poranny "Wieluń" na starcie (w Katowicach) ma 27 pasażerów na pokładzie, natomiast według Kuby, 108. Może zacznijcie liczyć pasażerów, będzie po prostu łatwiej...
Patryk180 - 28-03-2011, 20:37
Temat postu:
mk1992, masz racje jutro rano w Katowicach policzę osoby specjalnie dla Kuby bo to są kpiny widuje ten pociąg codziennie i nigdy nie było w nim 108osób Exclamation
Zresztą pociągi w kierunku Bytomia z Katowic które wyjeżdzają z frekwencja pow.50%
to są jedynie ten o 15:19 do Lublińca pozostałe mają tak ok.25%. wyjątkiem jest piątek gdzie kursy po południu mają właśnie te 60%
Kuba Wie-Wiór - 28-03-2011, 22:49
Temat postu:
Patryk180, buhaaha - nigdy nie napisałem, że jeździ nim 108 osób SmileSmile dobre!!! W takim razie do zobaczenia w pociągu Very HappyVery Happy
Anonymous - 28-03-2011, 23:51
Temat postu:
Kuba, ale 60% to jest właśnie 108 pasażerów. Zobacz na moje obliczenia. Żeby nie było, sam pisałeś o ok. 60% frekwencji:

Kuba Wie-Wiór napisał/a:
6.40 z Katowic do Wielunia ma sporo ludzi, frekwencja ok. 60%


Proponuję, abyście liczyli, ile osób siedzi w pociągu. To będą najbardziej wiarygodne dane.
egon - 29-03-2011, 21:44
Temat postu:
En57 posiada 212 miejsc siedzących.A pociąg 523 nie ma takiej frekfencji.Jeżeli jest tam około 60 osób to maks.
Anonymous - 30-03-2011, 12:38
Temat postu:
@egon, głupoty piszesz. Ilość miejsc w poszczególnych przedziałach w EN57 przedstawia się następująco: 4+20+32+24+28+24+32+20+4=188. A nie 212!
Patryk180 - 30-03-2011, 19:03
Temat postu:
Dzisiaj REGIO Lubliniec-Katowice( przy. 06:37 ) skład to EN57-1400 nieogrzewany na całej trasie !
Regio Katowice-Wieluń Dąbrowa widziałem z okna frekwencje i to ok. 30osób siedziało w tym pociągu, więc Kuba Wie-Wiór, nie pisz bzdur jak nawet nie wiesz ile miejsc siedzących ma EN57 i wypisujesz tu takie brednie dot. frekwencji Exclamation
Kuba Wie-Wiór - 31-03-2011, 10:30
Temat postu:
Przynajmniej już wiem ile miejsc ma EN57 Wink

@Patryk180 Bzdury to wiesz...piszą PR'y... Cool Nie korzystam w tym tygodniu z tej linii ale od poniedziałku zacznę skrupulatne liczenie pasażerów z wnętrza pociągu 523 na odcinku Katowice-Chorzów Stary...wtedy pogadamy.
egon - 01-04-2011, 21:12
Temat postu:
@mk1992 kolego policz sobie dokładnie ile tych miejsc jest,albo spisz z pudła wagonowego,dodaj i będziesz wiedział ile tych miejsc jest.
Kuba Wie-Wiór - 13-04-2011, 12:22
Temat postu:
Zeszły tydzień: liczenie na odcinku Batory-Miasto; pociąg 523:
poniedziałek - b.d.
wtorek - 48 osób
środa EN787 - 38 osób
czwartek EN1724 - 30 osób
piątek EN993 - 61 osób

Faktycznie - z tą setką pasażerów w poprzednich postach przesadziłem. Za wprowadzanie (nieświadome) w błąd - przepraszam Very Happy
Patryk180 - 13-04-2011, 21:36
Temat postu:
no to o wiele się nie pomyliłem Smile zresztą jedyny pociąg który ma powyżej 100osób frekwencji to poranny regio do Katowic
Anonymous - 13-04-2011, 23:32
Temat postu:
Który poranny (odjazd z Bytomia)? Patryk, powiedz mi w ogóle, ile (tak +/-) wsiada ludzi w Bytomiu do porannych rogówek do Katowic?
Patryk180 - 19-04-2011, 19:58
Temat postu:
ten o 06:09, dzisiaj wsiadło ok.15osób.
bula - 20-04-2011, 11:22
Temat postu:
Ci, którzy wybrali się wczoraj w podróż pociągiem 46939 z Bytomia w kierunku Kluczborka (odj. z Bt godz. 12.09) przeżyli nie miłe chwile, kiedy to wspomniany pociąg wjechał w stacji Bytom Karb na tor 2 i... zespsuł się, blokując cały ruch na lini Bytom/Bytom Bobrek - Radzionków (bo od Bytom Karb do Bytom Północ jest ruch jednotorowy dwukierunkowy). Jednostki nie dało się naprawić, a do stacji Bytom została ona ściągnięta za pomocą SM 42 o godz. 14.20. Pasażerowie po ok. 2,5 godzinnej przygodzie mogli w Bytomiu przesiąść się na 46941 i kontynuować podróż Smile
Anonymous - 20-04-2011, 13:47
Temat postu:
bula napisał/a:
bo od Bytom Karb do Bytom Północ jest ruch jednotorowy dwukierunkowy


Czemu mnie to nie dziwi... Jeżeli PLK-a czym prędzej nie przeprowadzi poważnej modernizacji linii z Katowic do Tarnowskich Gór, to kwestia kilku miesięcy i przejezdne będą tylko odcinki z Chorzowa Starego do Bytomia (i vice versa) i w jedną stronę z Bytomia Północnego do Tarnowskich Gór. Pociągi będą się nagminnie psuły (bo trudno, żeby kible nie defektowały przy zawrotnych prędkościach rzędu 20-30 km/h), a potem będą wypadać z torów, aż dojdzie do tragedii. Szlak Bytom Karb - Bytom Północny jest na prawdę niebezpieczny, pociągi jeżdżą wolno, a i tak rzuca nimi na wszystkie strony, prawdziwy rollercoaster. Pragnę tylko zauważyć, że szlak ten położony jest na dosyć wysokim nasypie, co w sytuacji rozpadających się (dosłownie!) torów przestaje być śmieszne, a robi się całkiem poważne http://www.gmfk.pl/cpg144/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=11 i http://www.gmfk.pl/cpg144/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=10 !
Klałd - 20-04-2011, 14:00
Temat postu:
bula napisał/a:
......Jednostki nie dało się naprawić, a do stacji Bytom została ona ściągnięta za pomocą SM 42 o godz. 14.20. Pasażerowie po ok. 2,5 godzinnej przygodzie mogli w Bytomiu przesiąść się na .........


Nie sadze zeby ktos czekal, raczej poszli na autobus. Kolajarze mieli szczescie ze im zlomiarze nie rozkrecili tej jednostki za ten czas. Po zatym na zdjeciu to raczej nie sm42 Smile, ale mozna sie machnac przy pisaniu.

Gratulacje dla PR za szybka akcje. Ciekawe czy rozpisywali przetarg na to przeciagniecie EZT, czy tez szybko robili naprawe rewizyjna tej SM31? Dookola napewno bylo wiele innych lokomotyw z towarowymi skladami.
Za cos takiego nie mozna sie dziwic Slaskim samorzadowcom ze sie chca pozbyc PR, ktore nie zwraca uwagi na pasazerow.
Anonymous - 20-04-2011, 14:02
Temat postu:
Ja tylko podam stare z lat 60 czasy jazdy...

Katowice - Bytom bez postoju 20min

Bytom - Tarnowskie Góry 16min

A dzisiaj...Szkoda słów. A defekty na tak zarżniętych liniach to norma.
bula - 20-04-2011, 14:22
Temat postu:
Klałd napisał/a:
Po za tym na zdjeciu to raczej nie sm42 Smile, ale mozna sie machnac przy pisaniu.


Faktycznie, błąd karygodny... chociaż może faktycznie z pośpiechu? Oczywiście to SM31 i za błąd przepraszam Smile
adas - 21-04-2011, 11:58
Temat postu:
bula napisał/a:
bo od Bytom Karb do Bytom Północ jest ruch jednotorowy dwukierunkowy


Jednotor jest spowodowany chyba budową tunelu autostradowego w okolicy Bytomia Północnego.
Anonymous - 21-04-2011, 12:05
Temat postu:
Co nie zmienia faktu, że stan torów między Karbiem, a Północnym jest tragiczny. Kto jak kto, ale Ty Adam dobrze o tym wiesz. Smile
adas - 21-04-2011, 12:59
Temat postu:
Wiem, wiem Smile Cieszy mnie jednak to, że parę dni temu widzialem podbijarkę w Nakle Śląskim Smile I to pracującą.

Nie cytuj przedmówcy.
@mk1992.

katowicer - 21-04-2011, 13:30
Temat postu:
Mam pytanie o skomunikowanie 76224 z 64944. Poznan GŁ. - Kluczbork przyj. 18.25 i odjazd do Katowic 18.31. Bedę taką podróż odbywał w Niedziele i nie chciałbym zostać na peronie gdy 76224 złapie opóźnienie.
Jak ma się sprawa ?
egon - 21-04-2011, 13:55
Temat postu:
Zgłosisz kierpociowi odpowiednio wcześniej i nie będzie żadnego problemu.Jest to ostatni pociąg w dobie i nikt nie robi łaski.
Anonymous - 21-04-2011, 20:26
Temat postu:
A propo stanu torów na szlaku Bytom Karb - Bytom Północny, to zdjęcie mówi samo przez siebie: http://www.gmfk.pl/cpg144/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=29
adas - 21-04-2011, 22:25
Temat postu:
Cytat:
Brak pliku do wyświetlenia

Anonymous - 21-04-2011, 22:28
Temat postu:
A teraz? U mnie wchodzi bez problemu.
pilot1123 - 21-04-2011, 22:34
Temat postu:
pewnie wymaga zalogowania
Anonymous - 21-04-2011, 23:02
Temat postu:
Nie wymaga, ja tam nie jestem nawet zarejestrowany. Zdjęcie znajduje się w galerii GMFK, w "szukajce" wystarczy wpisać "Bytom" i znajdziecie zdjęcia ze szlaku Bytom Karb - Bytom Północny.
Patryk180 - 22-04-2011, 21:57
Temat postu:
Niestety taki stan tej lini odbija się również na frekwencji:
Regio 64932 Kluczbork-Katowice ( przyj. 09:37 ) Frekwencja ok.10osób, w Bytomiu opóźniony 7min, w Katowicach 15min

Regio 46939 Katowice-Kluczbork ( odj. z Katowic 11:41 ) Frekwencja ok.50%
Opóźniony w Bytomiu 5min. z Katowic odjechał planowo
Anonymous - 22-04-2011, 22:01
Temat postu:
Patryk180 napisał/a:
Frekwencja ok.50%


Na każdej "czwórce" siedziały 2 osoby?
Patryk180 - 22-04-2011, 22:09
Temat postu:
tak w końcu ludzie na święta jadą ,normalnie tak nie jest
Anonymous - 24-04-2011, 19:25
Temat postu:
Niby racja, ale w Polsce, a szczególnie w GOP-ie nic mnie już nie zdziwi. Ale czemu tak się pytam o tę linię? Otóż nie ukrywam, że po kapitalnym remoncie linii Rybnik - Gliwice widziałbym pociągi REGIO w cyklu 1-godzinnym w relacji Rybnik - Gliwice - Lubliniec. Czuję po kościach, że taka relacja byłaby prawdziwym strzałem w dziesiątkę.

Ponadto byłaby to swego rodzaju gwarancja dla mnie, że ktoś w UM, albo nie daj Boże w ŚZPR nie wpadnie na głupi pomysł przetrasowania obecnych "Lublińców" z Bytomia na Zabrze i Gliwice, o co cały czas się boję, zwłaszcza obserwując to, jak z dnia na dzień linia Tarnowskie Góry - Katowice popada w coraz to większą ruinę.

Przy okazji, Kędzierzyn Koźle - Gliwice - Rybnik również głupim rozwiązaniem by nie było. Ale to już jest taka moja luźna propozycja.
REGIOchłopak - 24-04-2011, 19:30
Temat postu:
mk1992, Z K-K do Rybnika chyba było by szybciej przez Kuźnie Raciborską. Ja bym się nie obawiał o przetrasowanie "Lublińców" na Gliwice, Zabrze. Od Paczyny ten pociąg nie miał by się gdzie zatrzymywać a to trochę bez sensu jechać REGIO bez stacji przez ponad 60minut. Barbakan i A. Mickiewicz myślę, że tutaj idealnie wkomponowały się w zapotrzebowanie na tą relacje.
Anonymous - 24-04-2011, 19:39
Temat postu:
Tak jak napisałem, Kędzierzyn Koźle - Gliwice - Rybnik to taka moja luźna propozycja, chociaż tutaj muszę przyznać Ci rację, że przez Kuźnię byłoby znacznie szybciej.

REGIOchłopak napisał/a:
Ja bym się nie obawiał o przetrasowanie "Lublińców" na Gliwice, Zabrze. Od Paczyny ten pociąg nie miał by się gdzie zatrzymywać


Tak, tyle tylko, że lublińczanie niejednokrotnie zwracali na tym, czy na innych forach kolejowych uwagę na fakt, że brakuje im bezpośrednich połączeń do Gliwic i Zabrza. Jestem pewien, że sam Lubliniec byłby wstanie wygenerować taki potok podróżnych, aby jednostka była zapełniona przynajmniej w 75% w relacji Lubliniec - Gliwice - Zabrze - Katowice. Poza tym, przez Gliwice jest najzwyczajniej w świecie szybciej, bo o ile czas przejazdu z Katowic, przez Bytom, TG do Lublińca jest całkiem przyzwoity, o tyle z Lublińca do Katowic to jest prawdziwy horror i tutaj, w tym konkretnym przypadku linia "bytomska" przegrywa na całej swojej rozciągłości.
REGIOchłopak - 24-04-2011, 19:43
Temat postu:
Może i masz racje, choć jak mówiłem nie obawiał bym się o to. Możliwe, że w nowym rozkładzie pojawi się jakieś dodatkowe połączenie na tej trasie. Może Koziołka przetrasują do Katowic właśnie przez Gliwice.
Anonymous - 24-04-2011, 19:45
Temat postu:
Na "tej trasie", czyli którą masz na myśli? A z Koziołkiem to już by było jawne skur********o...
REGIOchłopak - 24-04-2011, 19:47
Temat postu:
"tej trasie" Gliwice-Lubliniec...
Przenieś proszę dyskusje do odpowiedniego działu...
Anonymous - 24-04-2011, 19:54
Temat postu:
Mam nadzieję, że mimo wszystko nie dojdzie do przetrasowania pociągów REGIO z Bytomia, na Gliwice w kierunku Lublińca. Jeśli tak się jednak stanie, to będziemy mogli mówić o jawnym zwijaniu się kolei pasażerskiej z tego miasta, a wtedy podziękuję szanownej PLK-ce, która jawnie, od dobrych 4 lat olewa sobie stan torów między Tarnowskimi Górami, a Bytomiem, a także między Chorzowem Starym, a Chorzowem Miastem (tutaj to odkąd pamiętam), czego efekty zaczynamy właśnie podziwiać...
REGIOchłopak - 24-04-2011, 20:00
Temat postu:
mk1992, a może będzie połączenie Katowice-Bytom-Gliwice-Lubliniec Smile Rolling Eyes Rolling Eyes
Anonymous - 24-04-2011, 20:02
Temat postu:
A co z Tarnowskimi Górami? Bo o zaletach połączenia Gliwice - Bytom - Katowice wspominać nie muszę, wielokrotnie zresztą zwracałem uwagę, że jedynym ratunkiem dla Bytom - Gliwice jest wydłużenie do Katowic, ale kosztem "Lublińców"?
Anonymous - 25-04-2011, 09:55
Temat postu:
Chorzów Batory - Tarnowskie Góry są w stanie bardzo podobnym do Jelenia Góra - Wałbrzych a tam nikt nie myśli o zamykaniu szlaku dla pociągów regionalnych może nie jest aż tak tragicznie?
adas - 26-04-2011, 12:38
Temat postu:
Jest tragicznie... No chyba, że 20km/h jest standardem.
Tomasz K. - 26-04-2011, 16:09
Temat postu:
W kierunku Katowice-Tarnowskie Górą tak źle nie jest, ale w przeciwnym jest fatalnie.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group