INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - Wkrótce start Szybkiej Kolei Regionalnej

ALIVE23 - 05-12-2008, 21:12
Temat postu: Wkrótce start Szybkiej Kolei Regionalnej
14 grudnia ruszy szybka kolej łącząca Katowice z Tychami na Śląsku, ale na razie w ograniczonym zakresie. Docelowy kształt projekt ten, wart blisko 41,5 mln zł i finansowany z unijnych środków, przybierze za trzy lata.
Termin uruchomienia Szybkiej Kolei Regionalnej, która ma znacząco usprawnić komunikację między miastami, kilkakrotnie przekładano. Teraz - jak podał w piątek Urząd Miasta w Tychach - przedsięwzięcie na pewno ruszy, choć zasadnicze związane z nim inwestycje są dopiero w planach.

Ponad 130-tysięczne Tychy, położone przy głównej trasie kolejowej z Katowic w kierunku granicy z Czechami i ze Słowacją, mają dobre połączenie kolejowe ze stolicą regionu. Chodziło jednak o to, by reaktywować biegnącą w środku miasta linię kolejową, dzięki której do pociągu można będzie wsiąść na kilku przystankach w mieście, a nie tylko na dworcu głównym.

Na razie działać będą trzy przystanki, a docelowo powstaną dwa kolejne. W sumie na blisko 20,5-kilometrowej trasie do Katowic będzie 10 przystanków. Pociągi będą kursować średnio co 25 minut, a podróż z centrum do centrum nie potrwa dłużej niż pół godziny.

W przyszłości przy stacjach kolejowych w Tychach mają powstać parkingi, gdzie w cenie biletu na pociąg kierowcy będą mogli zostawić samochody, aby dalej pojechać koleją.

Od 14 grudnia wprowadzony zostanie specjalny pomarańczowy bilet, ważny na trasie Tychy-Katowice zarówno w pociągu, jak i w komunikacji miejskiej. Dzięki niemu na jeden bilet pasażerowie będą mogli pojechać do Katowic z najwygodniejszego dla siebie przystanku autobusem czy trolejbusem, a potem koleją. Taka sama zasada obowiązuje w drodze powrotnej. Rozkład komunikacji miejskiej będzie dostosowany do rozkładu jazdy pociągów.

Połączenie Katowice-Tychy będą obsługiwać kupione przez samorząd woj. śląskiego za blisko 90 mln zł szwajcarskie pociągi typu "Flirt" - szybkie, niskopodłogowe i klimatyzowane. W przyszłym roku tyski samorząd przekaże dofinansowującemu przewozy kolejowe w regionie samorządowi wojewódzkiemu blisko 1,3 mln zł, tym samym dofinansowując połączenie.

Według badań, na które powołują się śląscy kolejarze, podniesienie komfortu podróżowania może pobudzić nawet 30-proc. wzrost liczby pasażerów na danej trasie. Kolej i tyscy samorządowcy liczą, że wiele osób zamieni samochody na dojazd do pracy nowym pociągiem.

Nazwa "Flirt" pochodzi od pierwszych liter niemieckich słów: szybki, lekki, innowacyjny Regionalny Zespół Trakcyjny. Pociąg mieści prawie 500 pasażerów, dla 212 z nich są miejsca siedzące. Rozwija prędkość 120 km na godzinę, a po modernizacji torów wzrośnie ona do 160 km/h.

Ze statystyk wynika, że liczba pasażerów podróżujących codziennie między Katowicami a Tychami należy do największej między miastami w regionie. W Katowicach pracuje i studiuje wielu tyszan, z kolej w wielkich fabrykach położonych w tyskiej części Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej pracuje bardzo wielu mieszkańców innych miast woj. śląskiego.

Szybka kolej Tychy-Katowice to pierwszy etap wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego, według którego docelowo ma powstać nowoczesna infrastruktura kolejowa nie tylko między Tychami a Katowicami, ale także dalej - z Katowic przez Sosnowiec do Dąbrowy Górniczej.

źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/10172/%25A6l%25B1sk%2B%2BWkr%25F3tce%2Bstart%2BSzybkiej%2BKolei%2BRegionalnej.htm
adas - 05-12-2008, 22:06
Temat postu:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=5704 hihi... połączy ktoś?
Anonymous - 07-12-2008, 13:08
Temat postu:
Proroctwo dla linii Tychy Miasto-Katowice. Za rok stanie się to samo, co z Gliwice-Bytom. Spyra i Kołodziejczyk i inni członkowie żelbetonu zniszczą i popsują wszystko.
adas - 07-12-2008, 14:49
Temat postu:
http://www.gzm.org.pl/pol/index.php?option=com_content&task=view&id=486&Itemid=1 - a tutaj kolejny artykuł. Długi, więc tylko zacytuję jak odbywać się będzie kasowanie biletów.

Cytat:
W przypadku podróży z Tychów do Katowic:

Bilet jednorazowy jest ważny w autobusie bądź trolejbusie przez 30 minut od momentu skasowania biletu w pojeździe komunikacji miejskiej. Rozpoczęcie podróży pociągiem na podstawie tego samego biletu musi nastąpić do 60 minut od pierwszego skasowania. Bilet kasowany jest ponownie przez konduktora w pociągu i zachowuje swoją ważność do momentu dotarcia pociągu do stacji Katowice.

W przypadku podróży z Katowic do Tychów:

Bilet jest kasowany przez konduktora na stacji Katowice i zachowuje swoją ważność do stacji Tychy. Rozpoczęcie podróży tyskim autobusem lub trolejbusem na podstawie tego samego biletu musi nastąpić do 60 minut od momentu pierwszego skasowania w pociągu przez konduktora. Bilet kasowany jest ponownie w autobusie lub trolejbusie i zachowuje ważność przez 30 minut od momentu skasowania w pojeździe komunikacji miejskiej.

valeo - 07-12-2008, 16:44
Temat postu:
Zgadzam sie z Krzysztof21 ta linia woogole nie ma sensu pieniadze rzucone w bloto jak juz tak chcieli to mogli przedluzyc dalej na Bierun i Oswiecim ale to chyba za duzo a tak w przyszlym rozkladzie zostanie moze z 10 par . bo jaki ma sens woogole uruchamianie poc. rel. Tychy-Tychy Miasto?. Zawsze mozna sie pochwalic ze w nrj bedzie o iles to polaczen wiecej a nie patrzy sie na te linie ktore zostaja drastycznie obcinane przez zanizanie liczby pasazerow czy ukladnie rj wyciagnietych z kapelusza
ALIVE23 - 08-12-2008, 00:36
Temat postu:
valeo
nie przedluzą! w Łaziskach nie ma już torów, rezebrane kładki i przejścia zarówno te nad jak i podziemne! w dodatku perony przerobione na parkingi, a budynek na bar!

zawsze myślałem że to Dolnyśląsk ma najwięcej BETON'u nad sobą, teraz widze że w całej Polsce mają lepiej niż My na śląsku! nawet na podlasiu gdzie mają 3trasy na krzyż mają lepiej! Czeremcha-Białystok 2007/2008 1pociąg, 2008/2009 +3!!, na pozostałych trasach bez zmian!!

a u nas?
tu odejmiemy (Bielsko-Cieszyn),
tu utniemy (Katowice-Kozłów),
tu skrócimy (Wieluń Dąbrowa),
tu połączymy ("Kordecki"/"Pojezierze"),
tu ściemnimy za niską frekwencje (Bytom-Gliwice),
tu zlikwidujemy postoje (Katowice Ligota, Myszków)
- bedzie Mniej
ale cos reaktywujemy i udupimy za rok bo bedzie nierentowne(Tychy Miasto)
!!! czy tak nie jest?
Anonymous - 08-12-2008, 12:38
Temat postu:
Właśnie tak jest Alive23. Tychy Miasto-Katowice jak wytrzymają rok, to będzie wszystko. Spyra z Kołodziejczykiem uwielbiają udupiać pociągi pełne pasażerów. W niektórych kursach Gliwice-Bytom osobiście liczyłem po 60 osób, a oni je likwidują, bo twierdzą, że jeździ tam po kilka osób? Przecież to nadaje się do prokuratury. Celowe prowadzenie liczenia pasażerów w okresie wakacji (wtedy nie jeżdzą studenci na Politechnikę), pewnie celowe zaniżanie danych itd.
Aby Tychy Miasto-Katowice miały sens, to już dzisiaj należy budować nowe przystanki i choć niektóre kursy przedłużyć do Sosnowca i Dąbrowy Górniczej Ząbkowic (tory spokojnie to pomieszczą, kilka takich kursów bez problemu "zmieści" się w obecnej siatce połaczeń). Rozkład jazdy powinien być cykliczny, to podstawa! Nie wiem, co za baran ukladał obecny rozkład.
ALIVE23 - 09-12-2008, 20:05
Temat postu:
dokladnie kierunek Sosonowiec:
00 -> EX, IC, EC, TLK
10 -> osobówki do Częstochowy
15 -> Kraków posp
20 -> Kozłów
30 -> posp Gdynia, Warszawa, Łódź itd
40 -> osobówki do Częstochowy
45 -> Kraków posp
50 -> Oświęcim

kierunek Tychy:
05 -> Tychy Miasto
15 -> Bielsko, Wisła, Rybnik posp, IC, EX
25 -> Rybnik osobówki
30 -> Cieszyn osobówki
35 -> Tychy Miasto
45 -> Bielsko osobówki
55 -> Wisła osobówki

Gliwice:

15 -> osobówki
20 -> Bytom, osobówki
30 -> posp wrocław itd
45 -> osobówki
50 -> Bytom pośp
Anonymous - 09-12-2008, 20:31
Temat postu:
Właśnie o to mi Alive23 chodziło. Co ja się maili napisałem w sprawie cyklicznego rozkładu jazdy. Raz mi odpisali, że się nie da, bo tory są za wąskie (po dyskusji z pewną osobą stwierdziłem, że chyba chodziło o to, że mają ograniczoną przepustowość. Szkoda, że nie mam tego pisma dzisiaj Smile ). Nie można tworzyć zrębów systemu SKM bez cyklicznego rozkładu! Przecież to paranoja. I tak jak pisałem, warto choć niektóre kursy Tychy Miasto-Katowice przedłużyć do Sosnowca, czy Dąbrowy Górniczej Ząbkowic. Tory spokojnie dadzą radę to pomieścić. No ale chyba znowu "nie-da-się".
Pytanie do znawców tematu: czy faktycznie tak trudno opracować cykliczny rozkład jazdy?
I jeszcze coś: w Krakowie klan Zadęckich opracował "cykliczny rozkład". Pewnie w myśl logiki samego dyrektora MZPR (ten, któremu za 3 lata minie 2 dni jak pracuje w tym zakładzie, czy coś takiego, nie pamiętam już tej bzdury, jak się pomyliłem, to poprawcie). Oto, co owe tęgi głowy wymyśliły. Cytuję za: http://www.pr.pkp.pl/w-regionach,malopolskie,wydarzenia-z-regionu,s,0,3959.html

"CYKLICZNY ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW
W ofercie Kraków Główny – Balice (M.P.L.) – pociągi kursują w cyklach (z niewielkimi odstępstwami), co pół godziny, i tak: odjazdy ze stacji Kraków Główny – odbywają się o pełnej godzinie i 30 minut po godzinie, np. „7.00, 7.30”, odjazdy z Balic – odbywają się 24 minut po godzinie i 6 minut przed godziną, np. „16.24, 16.54”

W ofercie Kraków Główny – Wieliczka Rynek – pociągi kursują w cyklach (z niewielkimi odstępstwami), w godzinach szczytu średnio co 1 godzinę, natomiast poza szczytem co dwie godziny.
Odjazdy ze stacji Kraków Główny – w 80% odbywają się 35 minut po pełnej godzinie, np. „7.35, 9.35”,
Odjazdy ze stacji Wieliczka Rynek – w 80% odbywają się 6 minut po pełnej godzinie, np. „8.06, 10.06”,"


"Z niewielkimi odstępstwami", w 80 %. Nie, to nie jest cykliczny rozkład jady!

[ Dodano: 10-12-2008, 19:12 ]
PKP PR i UM jeszcze nie uruchomiły połączenia Tychy Miasto-Katowice, a już bezsensownie zaczynają psuć rozkład jazdy.
Zobaczcie sami: http://www.pr.pkp.pl/img_in//regiony/slaskie/Flirt%20Tychy/r.j.%20K_Tychy%20M.pdf

Pociągi oznaczone czerwoną literką "D" początkowo miał jeździć codzienie. Od 1.01.2009 będę kursowały jedynie w D.
Nie wiem jaka jest Wasza opinia, ale ja uważam, że czara goryczy już się przelała.
Anonymous - 10-12-2008, 19:39
Temat postu:
Zastanawia mnie jedna rzecz, dlaczego przed wejściem nowego rozkładu jazdy, są już dokonywane "korekty"? Musi być jakaś przyczyna tego, że te kilka pociągów będzie kursować tylko w "D"...

Moim zdaniem, jak na razie będzie kupa szumu w sprawie Katowice-Tychy Miasto i tego, że jaka to kolej w woj. śląskim jest wspaniała i cudowna, a później będzie to co zwykle, wielkie rozczarowanie, że pasażerów jeździ mniej niż pierwotnie zakładano i powolna likwidacja pociągów.

Mimo wszystko, dużym plusem tej linii jest to, że na 20-kilometrowym odcinku, jest aż 8 przystanków (wraz ze stacją początkową i końcową), w porównaniu do linii Bytom-Gliwice, która liczy również 20 kilometrów, ale posiada tylko 3 przystanki (Bytom, Bytom Bobrek i Gliwice).

Będę mocno trzymał kciuki za to połączenie i mam nadzieję, że nie będzie więcej cięć na tej trasie.

Pozdrawiam!
adas - 10-12-2008, 20:22
Temat postu:
W "D" jeździ komunikacją zazwyczaj więcej osób. Więc mniejsza liczba kursów w dni wolne jest jak najbardziej dobrym rozwiązaniem.
Anonymous - 10-12-2008, 22:58
Temat postu:
Na pewno masz Adas rację, że w D jeździ mniej osób. Ale nie zaponimaj o studentach zaocznych, Katowice to przecież ośrodek akademicki, Ligota również. Wielu moich znajomych skarży się, że PKP traktuje weekendy tak, jakby nikt wtedy nie pracował, nie studiował. Poza tym rozkład opracowany dla linii Katowice-Tychy Miasto od początku nie miał wiele wspólnego z logiką i zdrowym rozsądkiem. Jeśli chce się tworzyć system SKM, to podstawą tego jest cykliczny rozkład jazdy. Wpisanie dodatkowych literek "D" do tego rozkładu uczyniło go już lekko absurdalnym. Nie ma tutaj żadnego racjonalnego taktu! Przykładowo w soboty i niedziele są ogromne "luki" w odjazdach z Tych Miasta. Np.: od 4.28 do 6.08, potem od 10.09 do 11.48, od 12.18 do 13. 53 i od 22.22 do 23.37. Jak na SKM to troszkę za dużo. Nawet biorąc pod uwagę czas przejazdu i wspólny bilet, autobus może nadal być zbyt silną konkurencją dla tej linii.
To znaczy Adas to jest tak: nie obraziłbym się na te literki "D", gdyby ich było tyle, co pierwotnie zakładano i gdyby w tym wszystkim była jakaś logika i jakiś sens. Masz rację, weekend to nie dni robocze i mniejsza liczba kursów jest w pełni zrozumiała i wszędzie tego typu rozwiązania się stosuje. Tylko trzeba to zrobić z głową. SKM musi odznaczać się cyklicznym taktem, inaczej to nie ma większego sensu. Rozkład jazdy musi być prosty i łatwy do zapamiętania przez pasażera.
mike_sc3 - 11-12-2008, 16:17
Temat postu:
Dwa lata temu fachowcom z PKP jakoś chciało się myśleć o łatwym do zapamiętania rozkładzie. Na przykłądzie rozkładu jazdy z Gliwic Do Częstochowy i Zawiercia:
rok 2007: 12:50 13:20 13:40 13:50 14:20 14:50 15:20 15:40 15:50 16:15 (mozliwe, że w jakimś pociągu pomyliłem się ale na pewno nie więcej niż o 5 minut)
rok 2008: 12:55 13:20 13:45 13:55 14:20 14:52 15:20 15:45 15:55
a nowy rozkład jazdy... - przykro mi, ale nie pamiętam, bo nie ma żadnego racjonalnego taktu, i na dodatek nie mam jak się go nauczyć, bo na gliwickim dworcu do dnia dzisiejszego nie wywiesili nowego rozkładu jazdy Rolling Eyes

Nie wiem jak to możliwe, że dwa lata temu możliwe było stworzenie namiastki taktu między 10-16, a teraz jest to niewykonalne.
Anonymous - 12-12-2008, 14:41
Temat postu:
Ja powiem ostrzej: teraz celowo psuje się rozklad.
adas - 12-12-2008, 17:47
Temat postu:
http://kolej.wikidot.com/linia-tychy-miasto-katowice - a ma ktos jakieś sugestie co do zawartości tej strony?

Teraz to ładnie spisać i do Marszałka, UM w Tychach, UM w Katowicach wysłać... Moze byc papier lub mejl.
Anonymous - 22-12-2008, 22:20
Temat postu:
Polecam dokładne przeczytanie tego artykułu: CLICK
adas - 22-12-2008, 23:52
Temat postu:
Ładnie napisane Smile Brak jednak wypunktowania niedociągnięć. I czy naprawdę się coś dzieje w okolicy nowego przystanku Bielska? Jest budowany? Jak tak to super. Chociaż mogli zacząć od Lodowiska.... Jeżeli to prawda.
filolog - 23-12-2008, 10:25
Temat postu:
Okazuje się, że linii tej nie obsługują wyłącznie FLIRTY, jak to było zamierzone. Wczoraj pociąg odj.z Katowic 13:05 obsługiwało najnormalniejsze w świecie EN57. Pasażerowie, którzy wchodzili na peron dziwili się mówiąc: - Czy to na pewno ten? Tak jest właśnie PKP.
Anonymous - 23-12-2008, 10:27
Temat postu:
Może były jakieś problemy techniczne z Flirtem i dlatego podstawiono EN57?
adas - 09-01-2009, 11:52
Temat postu:
http://kolej.wikidot.com/blog:kasowniki-we-flirtach-za-2-lata

Cytat:
Odnosząc się do zapytania o datę zamontowania w pociągach kasowników dla biletów „pomarańczowych” informuję, iż obecnie trudno określić takowy termin gdyż trwają prace nad projektem Śląskiej Karty Usług Publicznych, której elementem m.in. jest wprowadzenie elektronicznego biletu w komunikacji miejskiej i kolejowej.

Jacek Stumpf
Dyrektor
Wydziału Komunikacji i Transportu
Urzędu Marszałkowskiego
Województwa Śląskiego

Anonymous - 09-01-2009, 18:04
Temat postu:
Cytat:
Śląskiej Karty Usług Publicznych, której elementem m.in. jest wprowadzenie elektronicznego biletu w komunikacji miejskiej i kolejowej.


Cieszę się niezmiernie, ale po co to komu? Przecież na najważniejszych liniach kolejowych w GOP od jutra pociągów będzie znacznie mniej:

- Bytom-Gliwice (8 pociągów w każdą stronę, ktoś będzie z tych ochłapów korzystał? Nie sądzę...)
- Częstochowa-Sosnowiec-Katowice-Gliwice (sporo cięć+ kilka kursów wyciętych w weekendy)
- Tarnowskie Góry-Bytom-Katowice (te pociągi to jest jednym słowem tragedia, nie dość, że czas przejazdu do stolicy województwa jest kosmiczny, to na tej linii kursuje dosłownie kilka pociągów!)

I tak to już jest w woj. śląskim. Gdy są pociągi, nie ma integracji biletowej. Gdy trwają prace nad biletem ATP, są likwidowane pociągi. KZK GOP jest jaki jest, nie ma co ukrywać, że jest to beton wart betonów PKP i UM, ale chcąc nie chcąc, zawsze można na ten beton liczyć!
Anonymous - 28-01-2009, 14:16
Temat postu:
Aż prosi się o przedłużenie SKR do Dąbrowy Górniczej. Wiem, że to jest projektowane, ale przecież można to zrobić już teraz.
zawias - 20-02-2009, 22:22
Temat postu:
I to nie tylko, trzeba by odremontować cały odcinek do Mysłowic Kosztowów, to by jeszcze na linii Oświęcim-Katowic przybyło ludzi

Mam jeszcze takie pytanie, bo w wakacje chce to linię zaliczyć.Czy można Flirtami przewozić rowery, a jeśli tak, to ile w przybliżeniu może kosztować bilet za przewóz roweru?

// Nie cytujemy przedmówcy. Post poprawiony. @mk1992
Anonymous - 09-04-2009, 10:58
Temat postu:
Czy Waszym zdaniem dobrze się stało, że zręby naszej SKR-ki obsługuje PKP PR?
adas - 04-05-2009, 21:22
Temat postu:
http://kolej.wikidot.com/blog:nowe-przystanki-w-tychach - a tak będą wyglądać nowe przystanki SKR w Tychach
woland - 15-05-2009, 17:49
Temat postu:
filolog napisał/a:
Okazuje się, że linii tej nie obsługują wyłącznie FLIRTY, jak to było zamierzone. Wczoraj pociąg odj.z Katowic 13:05 obsługiwało najnormalniejsze w świecie EN57. Pasażerowie, którzy wchodzili na peron dziwili się mówiąc: - Czy to na pewno ten? Tak jest właśnie PKP.

Faktycznie, FLIRTY są uszkodzone, obecnie (15.05) jeżdżą tylko dwa.W pozostałych jest pantograf i szyba do wymiany.
Dominik - 16-05-2009, 19:06
Temat postu:
Pod koniec maja br. zostanie podpisana umowa między Miastem Tychy a PKP dotycząca dzierżawy gruntów pod szybką kolej regionalną.

Jest to najważniejsze ustalenie ze spotkania członka Zarządu Województwa Piotra Spyry oraz prezydenta Tychów Andrzeja Dziuby z przedstawicielami spółek PKP. Rozmowy dotyczyły planów realizacji I etapu budowy szybkiej kolei regionalnej na trasie Tychy- Katowice. Jest to projekt kluczowy w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Według ustaleń samorząd Tychów ma wydzierżawić grunt pod inwestycję od spółek PKP.

Zawarcie umowy pozwoli na złożenie do końca lipca wniosku o dofinansowanie inwestycji z funduszy unijnych. Jej realizacja do 2015 roku usprawni komunikację pasażerską na tym odcinku. Zakłada się, że nowa kolej regionalna będzie poruszała się zespołami trakcyjnymi z prędkością maksymalną 120-160 km/h, liczącymi ok. 220 miejsc siedzących i kursującymi z częstotliwością nie mniej, niż co 20 minut. Czas przejazdu z Tychów do Katowic nie powinien przekroczyć 23 minut.

Wartość projektu, który będzie realizowany przez miasto Tychy, wynosi 11,6 mln euro. W tej kwocie zdecydowana większość –bo 10 mln euro pochodzić będzie z funduszy unijnych.

Inwestycja jest pierwszym etapem tworzenia nowoczesnej sieci komunikacyjnej, która w kolejnej perspektywie finansowej Unii Europejskiej po 2013 roku, będzie przedłużona do Dąbrowy Górniczej.

Źródło:www.silesia-region.pl
adas - 04-12-2009, 22:09
Temat postu:
http://kolej.wikidot.com/blog:katowice-oglosily-przetarg-na-studium-wykonalnosci-nowy - Katowice wreszcie coś robią - przetarg na opracowanie dotyczące nowych przystanków w Katowicach... Smile Za parę lat może coś wreszcie zbudują Wink
Anonymous - 20-12-2009, 12:05
Temat postu:
Tyszanie nie docenili luksusowego pociągu?


W poniedziałek, 14 grudnia, minie rok od szumnej inauguracji połączenia kolejowego Tychy-Katowice-Tychy obsługiwanego przez nowoczesne pociągi Flirt.
Ale już w niedzielę Urząd Marszałkowski wycofuje z tego odcinka jeden pociąg, a do tego zmienia się rozkład jazdy.

Przez rok na tej trasie jeździły cztery pociągi, teraz zostaną trzy. Powodem odjęcia Tychom jednego jest ich słabe wykorzystanie. Podczas badań w okresie od maja do sierpnia codziennie jeździło Flirtami 3.200 osób, a powinno 10.000, żeby nikt nie miał zastrzeżeń. Problem w tym, że decyzja o redukcji liczby pociągów zapadła w Urzędzie Marszałkowskim przed zapoznaniem się z wynikami badań powakacyjnych, kiedy z oczywistych powodów zwiększa się frekwencja w autobusach i pociągach. W biurze prasowym usłyszeliśmy w środę, że na badania wrześniowe dopiero się oczekuje.

Prezydent Tychów, Andrzej Dziuba,nie kryje zdumienia decyzją marszałka. - Z pełną odpowiedzialnością zapewniam, że frekwencja założona w studium wykonalności, na jakim opiera się to przedsięwzięcie, realizowana jest w 100 procentach - powiedział. - Marszałek był świadom, że na początku liczba pasażerów może nie być zadowalająca i że trzeba będzie ludzi przyzwyczajać do tego połączenia, m.in. poprzez budowę nowych stacji oraz parkingów wielopoziomowych, do czego dążymy.

I właśnie na pokrycie ewentualnych niedoborów we wpływach z biletów Tychy zarezerwowały w tegorocznym budżecie blisko 1,3 mln zł. W rozliczeniu za trzy tegoroczne kwartały wyszło, że wystarczy kwota pół miliona. W tej sytuacji na przyszły rok przeznaczono na dofinansowanie Flirta 600 tys. zł.

Tak czy inaczej Flirty na trasie Tychy-Katowice-Tychy będą trzy. Dotychczasowe cztery robiły 78 kursów dziennie w obie strony, te trzy pozostawione będą odcinek Tychy-Katowice-Tychy pokonywać 70 razy. Wedle nowego rozkładu w ciągu dnia jeździć będą co pół godziny, wieczorami - co godzinę. Od 5.14 do 19.44 ze stacji Tychy Miasto wyjeżdżać będą zawsze 14 i 44 minut po pełnej godzinie, z Katowic w godzinach od 4.58 do 19.58 - zawsze 28 i 58 minut po pełnej godzinie, z małymi odstępstwami.
Nowością będą dwa kursy nocne w sobotę i niedzielę,których dotąd nie było. Z Katowic pociąg wyjeżdżał będzie 21 minut po północy, z Tychów - o 0.54.

Źródło: POLSKA Dziennik Zachodni
vt624 - 21-12-2009, 06:17
Temat postu:
Ôj, biedne Tychy, ubędzie jeden pociąg i raptem tylko 8 pociągów Laughing
Flirty nie są dla Tychów, one są dla województwa. Amen. Kropka.
Równie dobrze PR może w każdej chwili wstawić tam EN57 i prezydent Tychów będzie miał psinco do gadania.
Profeta - 21-12-2009, 11:37
Temat postu:
Szkoda tylko, że pozostałe miasta mają psinco do powiedzenia w ogóle w temacie kolei. Powinny brać przykład z Tychów w tej materii, zwłaszcza na Śląsku Cieszyńskim, gdzie po zeszłorocznych rzeziach nie było prawie żadnej reakcji. Ja tam mimo wszystko podziwiam tyskie władze. No i czy dziennikarze muszą wciąż powtarzać te głupoty o zdradzieckim zabraniu Flirta (w dodatku za karę)? Skoro tak są ułożone obiegi to czwartego nie potrzeba.
REGIOchłopak - 20-02-2010, 10:17
Temat postu:
Śląski Zakład Przewozów Regionalnych w Katowicach informuje, że od 22 lutego do 31 marca 2010
odwołuje kursowanie niżej wymienionych pociągów REGIO na odcinkach:

Katowice – Tychy Miasto:

• R-90031 relacji Katowice 9:28 – Tychy Miasto 9:55
• R-90037 relacji Katowice 11:03 – Tychy Miasto 11:31
• R-90043 relacji Katowice 12:28 – Tychy Miasto 12:55
• R-90049 relacji Katowice 13:58 – Tychy Miasto 14:25
• R-90127 relacji Katowice 18:28 – Tychy Miasto 18:55
• R-90133 relacji Katowice 19:58 – Tychy Miasto 20:25
• R-90137 relacji Katowice 21:55 – Tychy Miasto 22:22

Tychy Miasto – Katowice:

• R-90036 relacji Tychy Miasto 10:14 – Katowice 10:38
• R-90042 relacji Tychy Miasto 11:44 – Katowice 12:08
• R-90048 relacji Tychy Miasto 13:14 – Katowice 13:38
• R-90116 relacji Tychy Miasto 14:44 – Katowice 15:08
• R-90134 relacji Tychy Miasto 19:14 – Katowice 19:38
• R-90138 relacji Tychy Miasto 20:44 – Katowice 21:08
• R-90142 relacji Tychy Miasto 22:47 – Katowice 23:05

ZA UTRUDNIENIA W PODRÓŻY UPRZEJMIE PRZEPRASZAMY

Info z www.przerozyregionalne.pl
katowicer - 20-02-2010, 12:15
Temat postu:
Odwołuje bo ?? Koleje Śląskie jedynym wyjściem z betonu.
adas - 19-03-2010, 17:43
Temat postu:
http://kolej.wikidot.com/blog:gwarancja-flirtow - jakby ktoś chciał przeczytać o gwarancji Flirtów oraz o tych zepsutych... (pismo z UM)
Dominik - 14-06-2010, 13:25
Temat postu:
Tychy stawiają na kolej podmiejską

Przed dwoma tygodniami na łamach tyskiego tygodnika "PDZ" analizowaliśmy, dlaczego pociągami Flirt nie jeździ tylu ludzi, ilu się spodziewano inaugurując po-łączenie Tychy Miasto - Katowice w grudniu 2008 r. Odpowiedź padła podczas poniedziałkowej konferencji prasowej w tyskim Urzędzie Miasta poświęconej rozbudowie infrastruktury kolejowe w mieście.

- Aby przekonać podróżnych do zamiany autobusu na pociąg potrzeba co najmniej kilku lat - argumentował prezydent Dziuba. - Te 18 miesięcy to za mało.

Żeby pociągami do Katowic jeździło więcej ludzi niż obecnie (120 tys. miesięcznie pod koniec 2009 roku), miasto wspólnie z Urzędem Marszałkowskim będzie budować nowe przystanki i gruntownie odnawiać stare. I tak zamiast dotychczasowych trzech: Tychy Miasto, Tychy Zachodnie, Tychy - będzie pięć: Tychy Lodowisko, Tychy Grota Roweckiego, Tychy Al. Bielska Tychy Zachodnie i Tychy.

Przystanek Grota Roweckiego to obecna stacja Tychy Miasto, ale przeniesiona bliżej głównej ulicy. Nowością będą windy zjeżdżające na perony z poziomu ulicy. Pójdzie na to 48,5 mln zł. 41 mln pochodzi z funduszy unijnych, resztę daje miasto. Wszystko ma być gotowe już w 2012 roku. A jeszcze w tym roku miasto chce wyremontować wydzierżawiony od kolei dworzec Tychy. Planuje się tam m.in. urządzić restaurację i punkt straży miejskiej.

Miasto stawia na kolej, bo, zdaniem prezydenta, transport autobusowy osiągnął szczyt możliwości. Chodzi o gigantyczne zatłoczenie dróg, co uniemożliwia punktualne i utrzymane w dobrym tempie kursowanie. Ale także o to, że z czasem coraz trudniej będzie znaleźć w centrum Katowic miejsce na przystanek autobusowy.

Problemem nadal pozostaje brak unii biletowej z KZK GOP, która łączyłaby tyską taryfę autobusowo-kolejową z systemem autobusowo-tramwajowym aglomeracji. Co więcej, wcale się na nią nie zanosi. Prezydent Dziuba mówi, że wspólny bilet będzie możliwy po wprowadzeniu legendarnej już Śląskiej Karty Usług Publicznych. To jednak wciąż przyszłość.

Źródło:POLSKA Dziennik Zachodni
Dominik - 14-07-2010, 18:01
Temat postu:
UM Tychy: Projekt SKR nie jest zagrożony

Jak powiedziała „Rynkowi Kolejowemu” Grażyna Piechota, rzecznik prasowy UM Tychy, nie ma obecnie żadnego zagrożenia dla realizacji projektu Szybkiej Kolei Regionalnej.

W połowie maja informowaliśmy o planach PR Katowice, dot. lepszego wykorzystania potencjału Flirtów, poprzez skierowanie ich do obsługi tras o dużych potokach podróżnych (np. Gliwice-Częstochowa). - Przy pracach nad nowym rozkładem zakładamy, że linię Tychy Miasto-Katowice (a tak naprawdę, z uwagi na przebudowę dworca w Katowicach, Sosnowiec-Tychy Miasto) obsługiwać będą zmodernizowane jednostki EN57, tzw. SPOTy. Chcemy wykorzystać w pełni potencjał Flirtów na trasie, gdzie jest to możliwe – powiedział wówczas „Rynkowi Kolejowemu” Przemysław Gardoń, dyrektor ŚZPR w Katowicach. Wkrótce potem w lokalnej prasie pojawiły się artykuły sugerujące, iż ewentualne przeniesienie Flirtów z trasy Katowice-Tychy Miasto na inne, bardziej oblegane przez podróżnych, może oznaczać koniec projektu Szybkiej Kolei Regionalnej, której I etapem jest właśnie odcinek Katowice-Tychy Miasto.

Jednak zdaniem Grażyny Piechoty z UM Tychy, takiego zagrożenia nie ma. - Projekt Szybkiej Kolei Regionalnej nie stoi pod znakiem zapytania i, w naszej ocenie, nie jest zagrożony. Tychy kontynuują działania polegające na budowie i modernizacji infrastruktury związanej z koleją, tj. trwa remont i modernizacja dworca PKP w Tychach, rozpoczyna się budowa trzech nowych i przebudowa jednej istniejącej stacji przesiadkowej, na przyszły rok zaplanowane zostało rozpoczęcie budowy dwóch parkingów wielopoziomowych. Część tych działań podejmowana jest we współpracy ze Śląskim Urzędem Marszałkowskim, który przekazuje środki unijne na ich realizację - chodzi tutaj o kwotą ok. 40 mln złotych przeznaczonych na realizację inwestycji budowy i modernizacji stacji przesiadkowych – powiedziała w komentarzu dla „Rynku Kolejowego” Grażyna Piechota.

Rzecznik UM Tychy odniosła się także do kwestii taboru, jaki, zgodnie z zawartą umową, ma obsługiwać trasę z Tych Miasta do Katowic. - Z umowy zawartej pomiędzy m.in. Urzędem Miasta w Tychach, Śląskim Urzędem Marszałkowskim oraz Przewozami Regionalnymi wynika obowiązek obsługi połączenia Katowice-Tychy-Katowice nowoczesnym taborem. Nie został określony konkretny typ pociągów, co nie zmienia faktu, że jakość taboru, który ma połączenia wykonywać, w umowie, został określony – wyjaśniła Grażyna Piechota.

Źródło: Krzysztof Kuś, Rynek Kolejowy
mikiyee - 15-01-2011, 21:56
Temat postu:
stworzyłem małą stonkę nt. Szybkiej Kolei Regionalnej. Liczę na Wasze uwagi w komentarzach, mam nadzieję ją rozwinąćSmile

http://kolejeslaskie.wikidot.com/
Anonymous - 16-01-2011, 00:09
Temat postu:
Poza samym prowadzeniem tej strony nie masz jakichś bardziej ambitnych planów?
Exsimus - 18-01-2011, 17:52
Temat postu:
Wiecie co może i linia doprowadzona do Tychów Miasta jest ważna, ale:

Teraz wiele osób może mnie zbesztać...

Gdybym ja odpowiadał za tą linię nie puszczałbym pociągów w relacji Katowice - Tychy Miasto, ale Tychy - Tychy Miasto, bo:

- Po 1 relacja Katowice - Tychy Miasto jest taborożerna, a tak przy relacji Tychy - Tychy Miasto potrzebujemy max 3EZT na dobę,

- Po 2 nie zapominajmy, że między Katowicami, a Ligotą mamy wąskie gardło i potem mamy takie jaja, że przy próbie korekty rozkładu jazdy na linii do Rybnika lub Bielska nie możemy nic ruszyć, bo nie mamy wolnego wjazdu.

- Po 3 gdyby ludzie byli doinformowani to przy połączeniu drzwi w drzwi na pewno by się chętniej przesiadali.

- Po 4 co do Sosnowca to zamiast startu Tychów Miasta startowały by z niego wszystkie ( no może większość kierunków ) pociągi udające się do Wisły, Bielska, Żywca, Zwardonia, a przez to zaoszczędzamy i to w ogromny sposób krawędzie peronowe na stacji Katowice.

A co do SKR to jestem jak najbardziej do włączenia w jej system trasy Katowice - Bytom - Gliwice i dalej do Rybnika. Między Kce, a Bytomiem nie mamy wąskiego gardła, a potencjał tej linii bynajmniej na odcinku Katowice - Bytom według mnie jest ogromny, bo czym jest gorszy Bytom w potokach podróżnych od Tychów. Oj zastanowiłbym się nad tym czy Bytom w SKR nie jest czymś lepszym od Tychów, bez obrazy mieszkańców Tychów. Jednak warunki techniczne SKR do Tychów przez Katowice Ligotę są marne z powodu wąskiego gardła i tyle...
gajdzik - 19-01-2011, 14:48
Temat postu:
Nie były by takie marne jakby nie spartolony remont od Ligoty do Katowic... Obecnie mamy 30 km/h po rozjazdach w Ligocie, bo przy remoncie nie wymieniono ani jednego rozjazdu! Do tego 30km/h z powodu zalania na Brynowie. No i jeszcze 20 km/h od strony Piotrowic na wjeździe do Ligoty z powodu braku krzywych przejściowych. Jakby to wszystko porządnie wykonać to mielibyśmy 70 km/h od Piotrowic aż do Katowic co znacznie zwiększyłoby przepustowość jako, że na linii jest samoczynna blokada liniowa. Ekspresy i pośpieszne nie musiałyby wogóle hamować w Ligocie i Brynowie. Czas osobówek też by się skrócił. A teraz mamy dziadostwo, gdzie każdy pociąg zajmuje głowicę rozjazdową w Ligocie kilka razy dłużej niż trzeba.
Damian Łódź - 23-01-2011, 15:48
Temat postu:
Kiedys bylo połączenie dalej niż do Tych Miasta, bodaj do Bierunia, istnieje jeszcze ta linia?
Exsimus - 26-01-2011, 13:37
Temat postu:
Linia do Bierunia i dalej do Lędzin istnieje, ale bez druta.
valeo - 26-01-2011, 19:54
Temat postu:
Kawałek lini wykorzystywany jest przez zakład Fiata;dosyc głosno było m.in.podczas sporu pom. plk-ą a dyrekcja tyskiego fiata wsprawie remontu odcinka.
ahilless - 11-06-2011, 18:47
Temat postu:
MZK TYCHY zamieścił na swojej stronie internetowej projekty nowych rozkładów Tychy Miasto - Sosnowiec:

http://www.mzk.pl/rozklady/nowy.pdf

http://www.mzk.pl/rozklady/nowy2.pdf
Miderion - 12-06-2011, 13:20
Temat postu:
Ja już zrezygnowałem z tego połączenia z powodu obsługiwania go przez "nowe" Spoty. Dalej będą chcieli je obsługiwać nimi? To wolę się przesiąść na autobus. Taka jest prawda, zresztą nie tylko ja tak sądzę. Nie muszą na tą trasę wrócić wszystkie Flirty, ale chociaż jeden mógłby. Nie wszystko kręci się wokół trasy Gliwice-Częstochowa. Gdyby nie Tychy to nie byłoby wcale Flirtów.
Kuba Wie-Wiór - 12-06-2011, 16:43
Temat postu:
Miderion, chociaż jeden mógłby wrócić - racja. A co jest nie tak ze "spotami"?
egon - 12-06-2011, 22:05
Temat postu:
@Miderion napisz jeszcze że to Tychy kupiły te pociągi!!!Bardzo często słyszało się że to z podatków Tyszan zostały zakupione Flirty.Pieniądze dał na nie UM.Skoro są własnością śląska to dlaczego nie miałyby jezdzić np do Lublińca.Tychy otrzymały najlepszą ofertę przewozową w woj.śląskim.Jeszcze chcieliby na własność Flirty!
ahilless - 12-06-2011, 23:43
Temat postu:
egon napisał/a:
Tychy otrzymały najlepszą ofertę przewozową w woj.śląskim.


No ale chyba nie za darmo... Z tego co się kiedyś chwalił Pan Dziuba miasto dokłada się do tego połączenia (padła chyba kwota miliona złotych, ale pewien nie jestem).
Ponadto pokaż mi drugie miasto na Śląsku, które ma wspólny bilet autobusowo - kolejowy czy też buduje nowe przystanki. Tychy robią cały czas bardzo dużo, aby przekonać ludzi do korzystania z tego połączenia. W zamian zaś dostaje od PR i UM cały czas w pupę: a to zabrali FLIRTy, a to zmienili takt na godziny. Nie mówiąc już, że w razie jakichkolwiek problemów Tychy Miasto - Katowice są zawsze pierwsze do odstrzału.
ubahn - 13-06-2011, 00:15
Temat postu:
@ egon.

Tychy na infrę wydały (i wydadzą reaktywując linię do Bierunia i dalej) więcej niż wszystkie miasta w granicach Śląska razem wzięte. I chociażby za to, tak po ludzku, należą im się te pociągi.
Dlaczego mają wozić tyłek jakiegoś jegomościa, który po prostu jest mieszkańcem województwa? Co jego gmina/miasto ku temu zrobiło?
Tychy przebudowały cały rozkład KM, stworzyły wspólny bilet co cudacznemu KZK nie wyszło przez ostatnie naście lat! Ale to jest Polska, i jeden Poltoń (dowiedz się od dziadka co to znaczy) z gorolem będą się kłócić, dlaczego to do ich wioski ma jechać Flirt. Jesteś żenujący.

Poza tym widze codziennie te Flirty jak jeżdzą puste bądź pustawe. Nie dość, że puste to jeszcze ukrotnione. No, ale do egonowego Pierdzieszyna JEDZIE flirt. Ale Tychom się nie należy. Ważne, że egonowy Pierdzieszyn wyłożyl ZERO złotych na dostosowania. Masz Flirta i nim jedź na grzyby.

Sam mieszkam w K-cach. Ale pisząc pracę dyplomową trochę poznałem tamtejszej specyfiki. Tam się da, pomimo, że władza ma swoje grzeszki na sumieniu.
mikiyee - 13-06-2011, 12:09
Temat postu:
ahilless napisał/a:
MZK TYCHY zamieścił na swojej stronie internetowej projekty nowych rozkładów Tychy Miasto - Sosnowiec:
http://www.mzk.pl/rozklady/nowy.pdf
http://www.mzk.pl/rozklady/nowy2.pdf


Bardzo fajny rozkład jazdy, może wreszcie coś się ruszy w tym wględzie. Te 24 minuty które pociąg stoi w Tychach M. pozwoli, bez zmiany rozkładu na dotychczasowych stacjach, przedłużyć bieg pociągu w stronę Tychy Urbanowice. Mam nadzieję, że się to uda jak najszybciej.

Co do uwag, to z rozkładu wynika, że jeden pociąg pojedzie rano z Katowic połączony jako 2 EZT. Może udałoby się rozłączyć relację i wysłać choć jeden o 4.30 np. Można by tez pomyśleć o zachowaniu taktów wczesnie rano. Ale ogólnie na +, jest ok.

Do obsługi połączenia w takim kształcie, będą potrzebne 4 jednostki.

Osobiście, wydaje mi się, że na tą trasę będą przeznaczone jednostki z ostatnie przetargu - 5 EZT, zapewne EN57AKM.
Patryk180 - 13-06-2011, 20:35
Temat postu:
Na linię Sosnowiec - Tychy powinny być wysyłane najgosze jednostki z plastykami wyłącznie, konfortowe Flirty, Spoty powinny być wysyłane min. z Katowic do Zwardonia, Żywca, Kluczborka tam gdzie jest długi czas przejazdu, bo potem to wygląda tak że np. z Katowic do Kluczborka ( 3 godziny jazdy ) jedzie plastik a na Sosnowiec - Tychy SPOT czy to jest normalne ?
egon - 13-06-2011, 21:22
Temat postu:
@ubahn
Do mojego Pierdziszyna nie jedzie ani jeden Flirt.Poza tym jak napisał @Patryk180 na 20 min.jazdy SPOT jest wystarczający.Poza tym taryfa pomarańczowa nie powstała tylko w UM Tychy,ale w Centrali PR!
Wszyscy na śląsku płacimy podatki itd.więc każdy chciałby pojechać komfortowym taborem.
Swego czasu na tym forum wychwalane były SPOTY.To dlaczego teraz są nagle takie złe,hałaśliwe,nie komfortowe,brudne itd.W d...ach się poprzewracało!
I nie ucz mnie kolego gwary śląskiej bo troszeczkę mam pojęcie jak nią władać.
ahilless - 13-06-2011, 21:34
Temat postu:
Tylko widzisz, do tego połączenia ludzi trzeba przyciągnąć ponieważ między miastami istnieje również niezła komunikacja autobusowa, zaś samochodem do Katowic da się dojechać w 15 minut. A czym się chce ich przyciągnąć?
Ciągle zmieniającym się rozkładem jazdy? Nagłym odwoływaniem pociągów? Jazdą do Katowic około 40 minut (tyle potrafi jechać pociąg z Tychy Miasto)? Jedynym magnesem były FLIRTy. Były.

Trasa ta miała być początkiem SKR na Śląsku. Zresztą już kolejnym chyba podejściem do SKR. Wyszło jak zawsze. I wydaje mi się, że między innymi przez takie myślenie jak w postach powyżej.
egon - 13-06-2011, 21:51
Temat postu:
Mnie nie chodzi o Flirty!Wolę EN57 w starym wydaniu.Rzecz w tym że ludziom w Tychach wydaje się że im wszystko się należy,a reszta Śląska to pospólstwo.
ahilless - 13-06-2011, 22:04
Temat postu:
egon napisał/a:
Rzecz w tym że ludziom w Tychach wydaje się że im wszystko się należy,a reszta Śląska to pospólstwo.


Nie w tym rzecz. Takie podejście Tyszan do sprawy jest winą Urzędu Miasta. Połączenie to od początku było reklamowane jako FLIRT. Wszyscy się tak tymi pociągami chwalili, jakby to faktycznie miasto wyłożyło pieniądze na ich zakup. I powstało to (przyznaję, durne) przekonanie, że Tychom się FLIRTy należą, bo je kupili.
ubahn - 15-06-2011, 00:54
Temat postu:
Oczywiście, że Flirty są wyłączną własnością UM. Oczywiście, że w założeniu powinny objeżdżać jak najdłuższe trasy. I oczywiście, że każdy chciałby nimi jeździć. Itd.

Ale mam kilka pytań:
Co zrobiła Cz-wa, że je dostała? (od razu odpowiem - nic, zero; po prostu leży na hołubionej przez marszałkowo linii. Brednie, że to główna oś województwa. B-B wozi muchy? A ROW aspirujący do miana metropolii?).
W jaki sposób "wynagrodzić" Tychy za to, że jednak w PL da się? (wynagrodzić w sensie zachęty dla pozostałych miast, aby wreszcie też się ruszyły - dworce, perony, rozkłady, bilety).
Dlaczego zawsze to Tychy pierwsze cierpią na cięciach? Przecież płacą dofinansowanie.
Dlaczego Flirty nie mają obiegów? Nikt nie żąda, aby jeździły na muchotrasach, ale na 100% da się zrobić im jakieś sensowne obiegi (nawet w cyklu tygodniowym na poszczególne trasy).

Z drugiej strony jestem wręcz wściekły na Tychy, za tę ich dupowatość przy współpracy z niewątpliwie trudnymi partnerami.
Jestem wściekły również za to, że PRy jawnie fałszują badania frekwencji. Znów uczepię się flirta z 17.30 dzisiaj - 2 jednostki i kilkanaście osób, a B-B obłożone.

A co do jakości taboru na SKR. Nie jeździsz to nie wiesz. Zapewniam Cie, że jeżdżą i SPOT-y i plastiki, dermy również. Dziś jechała derma.

Tychy mają prawo sądzić, że reszta Śląska to pospólstwo. Przy ich dokonaniach w zakresie SKR akurat to jest uprawnione. Głupio mi po prostu tak ich bronić bo niewiele z nimi mam wspólnego, nie zrobiły też niczego zasługującego na medal. Po prostu pomyśleli i zrobili, a teraz ich dymają. Po prostu nie mają partnerów z podobną (ogólnie słuszną) wizją.

PS. Swego czasu marszałkowo deklarowało skrupulatne rozliczenie PR z odwołań i urealnienie dofinansowania w oparciu o zimowe zawieszenia. Chciałbym zobaczyć, ile z aktualnej umowy "odliczono" tytułem niewykonania zamówienia?
Szociu - 09-08-2011, 14:46
Temat postu:
Dzisiejsza obserwacja, REGIO Tychy Miasto - Sosnowiec (13:55 przyj.): w Sosnowcu wysiadło 20 osób, REGIO Sosnowiec - Tychy Miasto (14:02 odj.): ostatecznie odjechało 18 osób (nie widać wszystkich na zdjęciu, bo kilka osób przyszło dopiero po przyjeździe pociągu).
W niektórych godzinach jest dużo lepiej, szczególnie rano i później koło 15-16 i po 18.
http://img221.imageshack.us/img221/2201/sam0510oa.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us
pospieszny - 23-03-2012, 20:11
Temat postu:
Z połączeń na trasie Sosnowiec Główny – Katowice – Tychy Miasto korzysta coraz więcej pasażerów. Szybka Kolej Regionalna zdobywa podróżnych, m.in. ze względu na dobry rozkład i konkurencyjny czas przejazdu.

- Na korzyść kolei przemawiają na pewno liczne prace prowadzone przez drogowców, czy np. utrudnienia związane z budową nowego dworca w Katowicach. Część pasażerów z tego powodu właśnie przesiadła się do pociągów. Koleją po prostu szybciej można dostać się do centrum naszej aglomeracji, niż samochodem, czy autobusem - wyjaśnia Renata Rogowska, dyrektor Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.

W SKR duże znaczenie ma cykliczność rozkładu jazdy. Odjazdy w równych odstępach czasowych zdają egzamin. Istotnym czynnikiem jest także atrakcyjna taryfa, czy tzw. Bilet pomarańczowy, integrujący pociągi PR z tyskimi autobusami i trolejbusami.

Renata Rogowska podkreśla, że Tychy inwestują też w rozwój infrastruktury. - Od 1 lipca najprawdopodobniej zostaną uruchomione nowe przystanki. To na pewno przełoży się na kolejny wzrost liczby przewożonych pasażerów – prognozuje Rogowska.

- Szybka Kolej Regionalna jest po prostu atrakcyjnym i dobrym rozwiązaniem. Jej trasa powinna zostać przedłużona do Dąbrowy Górniczej. Dodatkowo w Katowicach dobrze byłoby wybudować nowe przystanki, np. na wysokości ulicy Damrota – dodaje Rogowska.

Na trasie Sosnowiec Główny – Tychy Miasto – Sosnowiec Główny kursuje w dni robocze 26 par pociągów. W soboty, niedziele i święta podróżny ma do wyboru 16 par połączeń. Dodatkowo w relacji Katowice – Tychy Miasto – Katowice kursuje 6 par pociągów: 3 z codziennym terminem kursowania i 3 z terminem kursowania ograniczonym do dni roboczych.


źródło: Kurier Kolejowy
prapak - 26-05-2012, 10:29
Temat postu:
Przewozy Regionalne ogłosiły czerwcową korektę rozkładu jazdy na śląsku patrz tutaj:
http://www.przewozyregionalne.pl/w-regionach,slaskie,wydarzenia-z-regionu,s,0,7871.html
Wiadomo także od kiedy będą wydłużone pociągi relacji Tychy miasto- Sosnowiec do stacji Tychy lodowisko.
Zgodnie z plakatami stacyjnymi obowiązującymi od 1 czerwca dla Tychy/Pszczyna pociągi SKR zaczną kursować w relacji Tychy lodowisko-Tychy Grota Roweckiego- Tychy Bielska- Tychy Zachodnie- Tychy-Katowice-Sosnowice od dnia 1 września link tu:
odjazdy: http://www.przewozyregionalne.pl/img_in//regiony/slaskie/2012%20%20KOREKTA/g_Tychy_Pszczyna_O_druk%20popr.pdf
przyjazdy: http://www.przewozyregionalne.pl/img_in//regiony/slaskie/2012%20%20KOREKTA/g_Tychy_Pszczyna%20_P_druk.pdf
Pociągi nadal będą kursowały w takcie 30 minutowym.
Odjazdy ze stacji Tychy lodowisko:
4:40, 5:10, 5:39, 6:09, 6:39, 7:09, 7:39, 8:07, 8:39, 9:09, 10:09, 10:39, 11:09, 11:39, 12:09, 12:39, 13:09, 13:39, 14:09, 14:39, 15:09, 15:39, 16:11, , 17:09, 17:39, 18:09, 19:09, 19:39, 20:29, 21:26, 22:23 Very Happy
Pociągi rozpoczynające bieg od stacji Grota Roweckiego:
16:42 Very Happy

[ Dodano: 26-05-2012, 15:32 ]
Czas przejazdu pociągu Tychy lodowisko-Katowice Główne 31 min
Czas przejazdu pociągu Tychy Grota Roweckiego- Katowice Główne 28 min
Czas przejazdu pociągu Tychy Lodowisko- Sosnowiec Główny 46 min
Czas przejazdu pociągu Tychy Grota Roweckiego Sosnowiec Główny 43 min
Very Happy

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group