INFO KOLEJ - forum kolejowe

Dział pracowniczy - Ciężki zawód maszynisty

fisch - 19-12-2008, 19:58
Temat postu: Ciężki zawód maszynisty
Na dobry początek.
http://www.tvn24.pl/2184222,12690,0,0,1,wideo.html
ryswoj - 29-12-2008, 21:28
Temat postu:
Witam to ja coś jeszcze dorzucę Very Happy

http://maszynista.cal.pl/czytaj_pl.html

Pozdrawiam
fisch - 11-01-2009, 08:12
Temat postu:
MASZYNISTA

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU


Maszynista obsługuje lokomotywy lub zespoły trakcyjne w jazdach pociągowych, manewrowych i roboczych. Może prowadzić zarówno lokomotywy pociągów pasażerskich jak i towarowych w obsadzie jednoosobowej lub dwuosobowej z pomocnikiem. W swej pracy maszynista jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo podróżnych, taboru, ładunków i współpracowników. Odpowiada również za przestrzeganie nakładanych na niego ram czasowych.
Prowadząc pociąg maszynista dostosowuje prędkość do przepisów kolejowych, rozkładu jazdy i warunków trasy. W czasie jazdy uważnie obserwuje szlak kolejowy i reaguje na wszelkie sygnały podawane na tarczach, semaforach oraz na sygnały ręczne. Prowadząc elektryczny zespół trakcyjny otwiera i zamyka drzwi podczas postoju na stacji. Pracując w pojedynkę maszynista musi także reagować na sygnały urządzeń zabezpieczających, które mają mu uniemożliwić zaśnięcie. Brak reakcji ze strony maszynisty powoduje automatyczne wyhamowanie pociągu. Gdy z maszynistą współpracuje pomocnik, który sam nie może prowadzić pociągu, to jego zadaniem jest obserwacja szlaku i sygnałów tak, by maszynista niczego nie przeoczył.

WARUNKI PRACY

Miejsce pracy maszynisty to przede wszystkim kabina lokomotywy lub pociągu elektrycznego. Kabina musi dawać bardzo dobrą widoczność w kierunku jazdy. Maszynista pracuje sam lub z pomocnikiem. Prowadząc pociąg pasażerski współpracuje z zespołem konduktorów. W czasie pracy ma kontakt radiowy z dyżurnym ruchu, a także kontaktuje się z nim poprzez sygnały kolejowe.

Maszynista w PKP pracuje w ruchu ciągłym nazywanym na kolejach turnusem. W turnusie zazwyczaj pracuje po 12 godzin najpierw w dzień, a po 24 godzinach w nocy, po której ma 48 godzin wolnych. Sytuacja u prywatnych przewoźników może być inna. W czasie pełnienia służby wykonuje polecenia dyżurnego ruchu i ściśle przestrzega przepisów kolejowych.

WYMAGANIA
Kandydat do pracy jako maszynista musi przejść badania psychotechniczne, które sprawdzają jego refleks, podzielność uwagi, zdolność koncentracji i poziom zdolności intelektualnych, a więc umiejętności niezbędne w pracy. Prowadząc lokomotywę lub pociąg maszynista musi być skupiony na trasie i uważnie obserwować wszystkie znaki kolejowe, a także pulpit pociągu. Od szybkości jego reakcji zależy bezpieczeństwo pasażerów.

Jazda zazwyczaj trwa kilka godzin i maszynista jest w ciągłym napięciu psychicznym, a nie może sobie pozwolić na odpoczynek. Wymaga to od niego samokontroli i opanowania emocji. Osoba pracująca na tym stanowisku musi być odpowiedzialna i rozważna, a jednocześnie mieć dużą wyobraźnię, która pozwoli mu przewidzieć konsekwencje podejmowanych decyzji.

Do pracy w tym zawodzie konieczna jest I kategoria zdrowia (w tym I kategoria wzroku i I kategoria słuchu). Do tego potrzebna jest wysoka sprawność całego organizmu. Przeciwwskazaniem do wykonywania zawodu są zaburzenia równowagi, padaczka, niepoddające się korekcji wady wzroku, choroby ograniczające sprawność ruchową, a także choroby psychiczne.


WARUNKI PODJĘCIA PRACY

Do podjęcia pracy w tym zawodzie konieczne jest średnie wykształcenie techniczne, najlepiej elektrotechniczne lub kolejowe. W całym kraju jest wiele szkół średnich o profilu kolejowym. Osoby, które chcą podjąć pracę maszynisty zaczynają od stanowiska pomocnika maszynisty. Po przejechaniu 10 tys. km są kierowani na specjalny kurs, który zakończony jest egzaminem teoretycznym i praktycznym.

Ze względu na duże wymagania zdrowotne i czas przygotowania do zawodu do pracy tej przyjmowani są mężczyźni do 30 lat.

MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Największym pracodawcą dla maszynistów są Polskie Koleje Państwowe. Oprócz państwowego przewoźnika maszynistów zatrudniają też bocznice kolejowe oraz inne koleje zajmujące się przewozem towarowym.

ZAROBKI


Zarobki zależą od miejsca zatrudnienia. Inaczej jest w PKP, a inaczej u prywatnego przewoźnika. Nawet w samej PKP zarobki różnią się w zależności od spółki. Pomocnik maszynisty zarabia około 2 tys. zł brutto. Maszynista z wieloletnim stażem zarabia około 2 tys. netto.

Źródło: www.praca.pl
SzwagierPKP - 09-02-2009, 11:32
Temat postu: Czas pracy maszynistów!
Ku przestrodze wszystkim tym, którzy nie przestrzegają czasu pracy, w tym zwłaszcza czasu pracy maszynistów, polecam to co poniżej!
PRZYCZYNA katastrofy Question Między innymi również to, że maszynista pociągu towarowego rozpoczął 25-tą godzinę pracy, a później dochodzenie - wskutek śmierci maszynisty pociągu towarowego - UMORZONO Exclamation
Ofiarom katastrofy kolejowej koło Otłoczyna - źródło http://www.youtube.com/watch?v=leSQUDuZElM&feature=related
Miejsce katastrofy kolejowej pod Otłoczynem - współcześnie - źródło http://www.youtube.com/watch?v=dbOSB7qBGdo&feature=related
Katastrofa kolejowa w Otłoczynie cz. 1/3 - źródło http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&v=Rbc9xOLCuEw&feature=related
Katastrofa kolejowa w Otłoczynie cz. 2/3 - źródło http://www.youtube.com/watch?v=VsnmdjOGiXc&feature=related
Katastrofa kolejowa w Otłoczynie cz. 3/3 - źródło http://www.youtube.com/watch?v=QCapNS4xwPA&NR=1

Ta mała sosna wyrosła opodal pomnika. Jej kształt jest aż nadto sugestywny... - źródło http://www.petka.pl/otloczyn/wypadek_otloczyn_pomnik.htm
Marttin - 09-02-2009, 16:42
Temat postu:
Maszynista to stanowisko pracy, a nie zawód.
Badania wstępne, czy okresowe wg tabeli stanowisk S1 wykonuje się na stanowisko maszynisty, a nie na zawód maszynisty...
SzwagierPKP - 10-02-2009, 03:19
Temat postu:
Gwoli ścisłości - maszynista to nie jest ani zawód ani stanowisko pracy.

Zgodnie z załącznikiem do rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 8 grudnia 2004 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności dla potrzeb rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (Dz. U. z 2004 r. Nr 265. poz. 2644 z późn. zm) mamy między innymi następujące zawody w grupie 8:
8 OPERATORZY I MONTERZY MASZYN I URZĄDZEŃ
83 KIEROWCY I OPERATORZY POJAZDÓW
831 Maszyniści kolejowi, dyżurni ruchu i pokrewni
8311 Maszyniści kolejowi i metra
831101 Kierowca lokomotywy spalinowej o mocy do 300 KM
831102 Maszynista pojazdu trakcyjnego
831103 Maszynista taboru pasażerskiego metra
831104 Pomocnik maszynisty pojazdu trakcyjnego
831105 Kierowca drezyny i wózka motorowego
831106 Maszynista pomocniczych pojazdów kolejowych metra
831107 Maszynista wieloczynnościowych i ciężkich maszyn do kolejowych robót budowlanych
831190 Pozostali maszyniści kolejowi i metra
8312 Dyżurni ruchu, manewrowi i pokrewni
831201 Dróżnik przejazdowy
831202 Dyżurny ruchu kolejowego
831203 Manewrowy
831204 Nastawniczy
831206 Operator pociągowy
831207 Rewident taboru kolejowego
831208 Zwrotniczy
831209 Dyspozytor ruchu metra
831210 Dyżurny ruchu i stacji metra
831211 Manewrowy metra
831212 Ustawiacz
831290 Pozostali dyżurni ruchu, manewrowi i pokrewni

Grupa 8. Operatorzy i monterzy maszyn i urządzeń
Grupa ta obejmuje zawody wymagające wiedzy, umiejętności i doświadczenia niezbędnych do prowadzenia pojazdów i innego sprzętu ruchomego, nadzorowania, kontroli i obserwacji pracy maszyn i urządzeń przemysłowych na miejscu lub przy pomocy zdalnego sterowania oraz do montowania produktów z komponentów według ścisłych norm i metod. Wykonywanie zadań wymaga głównie posiadania wiedzy i zrozumienia zasad funkcjonowania obsługiwanych urządzeń.
Opisy poszczególnych zawodów http://www.praca.gov.pl/index.php?page=klasyfikacja_zawodow
Opis zawodu Maszynista pojazdu trakcyjnego http://www.praca.gov.pl/index.php?page=klasyfikacja_zawodow&klasyfikacja_zawodow_id=19

W zakładzie pracy pracownik jest zatrudniany na stanowisku pracy, które powinno mieć nazwę taką samą jaka jest w wykazie zawodów i specjalności - załącznik do w/w rozporządzenia. Na przykład Maszynista pojazdu trakcyjnego. Wówczas to ocenę ryzyka zawodowego, badania, szkolenia itd., itp. wykonuje się zgodnie z postanowieniami obowiązujących w RP przepisów prawnych i innych, w tym również przepisów wewnętrznych na PKP.
fisch - 16-02-2009, 23:12
Temat postu:
SzwagierPKP-NAPISAŁ:
Gwoli ścisłości - maszynista to nie jest ani zawód ani stanowisko pracy.
Nie życzę Ci takiego doświadczenia. Jak myślisz ? Co czuje w tej chwili, i póżniej do końca swojego życia ten Bogu Ducha winny maszynista ?
Nie kpij facet. Przez szacunek dla tragicznie zmarłego przede wszystkim.

Źródło: Express Ilustrowany

[ Dodano: 17-02-2009, 21:45 ]
Fragment tytułowej strony Expressu Ilustrowanego z dnia 16.01.2009r.
SzwagierPKP - 07-03-2009, 10:38
Temat postu:
fisch - niestety, ale jesteś w błędzie - maszynista to nie jest ani zawód ani stanowisko pracy. Jak wciąż masz wątpliwości to przejdź się do działu personalnego lub do prawnika - oni Cię uświadomią.

Równocześnie wkładasz mi w usta słowa, których nie wypowiedziałem - ja kpię ? Wybacz! Zastanów się co piszesz zanim klikniesz na ENTER. Dokładnie przez szacunek dla tragicznie zmarłego maszynisty pojazdu trakcyjnego napisałem, że komisja umorzyła dochodzenie i to komisja zakpiła (zresztą nie pierwszy i być może nie ostatni raz?) z człowieka. Niestety, ale takie praktyki się zdarzają i nie tylko na kolei. A faktycznie człowiek ten w niczym nie zawinił.

Tak samo jak i dzisiaj - Tragiczny wypadek na przejeździe http://polskalokalna.pl/wiadomosci/podlaskie/news/podlaskie-tragedia-na-przejezdzie-kolejowym,1271060
Nieostrożność kierowcy doprowadziła do tragedii.
olexy - 18-03-2009, 22:53
Temat postu: Wciąż niebezpiecznie na niestrzeżonych przejazdach
O włos od tragedii na torach! Do tego zdarzenia doszło tuż przed godziną w Dąbrowie Łazach koło Wysokiego Mazowieckiego. Na niestrzeżonym przejeździe kolejowym pociąg pospieszny "Konopnicka" relacji Suwałki - Warszawa staranował tira, a ten uderzył w kolejną ciężarówkę. Obaj kierowcy trafili do szpitala. Więcej informacji
http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090318/REGION99/751453915
http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090318/REGION99/76203705
Film http://www.youtube.com/watch?v=jgtpWbgq0yo
fisch - 24-03-2009, 20:24
Temat postu: Bezpieczny przejazd
Źródło: Głos Maszynisty - Marzec 2009

[ Dodano: 13-04-2009, 22:26 ]
Może niebawem nie będzie problemu maszynisty ? Dlaczego ?
Obejrzyj.
Teleexpress 13.04.2009r. g. 17.00

Źródło: www.tvpinfo.pl
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=63147&sid=1ab48c0b9dc3d4a38c92932c863d0746#63147

[ Dodano: 05-07-2009, 11:30 ]
Bardzo smutna strona tego zawodu.

Źródło: Express Ilustrowany

[ Dodano: 12-07-2009, 19:05 ]
Źródło: www.gk24.pl

[ Dodano: 30-07-2009, 22:25 ]
Źródło: www.kpinfo.pl
olexy - 07-12-2009, 21:16
Temat postu:
Tragiczny wypadek w Tłuszczu w woj. mazowieckim. Wprost pod nadjeżdżający pociąg wpadł mężczyzna. Zginął na miejscu
Mirios - 10-12-2009, 16:35
Temat postu:
fisch napisał/a:
Do pracy w tym zawodzie konieczna jest I kategoria zdrowia (w tym I kategoria wzroku i I kategoria słuchu). Do tego potrzebna jest wysoka sprawność całego organizmu. Przeciwwskazaniem do wykonywania zawodu są zaburzenia równowagi, padaczka, niepoddające się korekcji wady wzroku, choroby ograniczające sprawność ruchową, a także choroby psychiczne.

Czy do tego też się zalicza choroby żywieniowe??

ostatnio słyszałem że PKP ICC dało nowe warunki pracy wie kotś coś na ten temat??
buuuuum - 10-12-2009, 20:26
Temat postu:
a jak ktoś nosi okulary ?
DawidCzerwiensk - 10-12-2009, 21:24
Temat postu:
buuuuum napisał/a:
a jak ktoś nosi okulary ?

Możesz pomarzyć
SzwagierPKP - 13-01-2010, 12:03
Temat postu:
We wtorek o godziny 17 na torach kolejowych relacji Siemianówka - Mikłaszewo w gminie Narewka pod jadącą lokomotywę wbiegł żubr. Maszynista nie zdążył wyhamować i najechał na zwierzę.

100 tonowej lokomotywie nic oczywiście się nie stało, jednak samca żubra nie udało się uratować.
Więcej TUTAJ
oporny301 - 22-06-2011, 19:30
Temat postu:
Winien, nie winien.
I tak go "wydmuchają".
Po co?
fisch - 01-08-2011, 18:34
Temat postu: "Ciemna"strona zawodu maszynisty.
Nie trzeba dużej wyobraźni, żeby zrozumieć co przeżyli Ci dwaj na lokomotywie.

TUTAJ OBEJRZYJ
kostuch - 27-02-2012, 18:25
Temat postu:
Ciężki zawód maszynisty.
Są wśród nich kamikadze!

Przykład.
Serwis PLK-i.

2012-02-27
Usterka Sieci 1111 ZK-Południowy Chybie-Pruchna inne Chybie-Pruchna: od godz.0:45 do godz. 5:46, gdy otwarto tor nr.2 przerwa w ruchu pociągów. W torze 2 od godz.0:01 stoi pociąg towarowy 70772 PKP Cargo na którym lokomotywa ma połamany pantograf. W torze 1 od godz.0:45 w km.63.500 stoi pociąg 34010 " Silesia ",który ma popękaną szybę na lokomotywie EU07-516 BZK , prawdopodobnie przez zerwaną linę nośną sieci trakcyjnej. Pociąg sieciowy na miejscu o godz.01:48 . W pociągu 34010 45 podróżnych ( z tego 25 w wagonach sypialnych ). Stojący w stacji Chybie pociąg 14011 " Chopin " pojechał drogą okrężną przez Skoczów, Cieszyn, Zebrzydowice . Ażeby nie zmieniać czoła pociągu, pociąg ten został wyciągnięty lokomotywą spalinową na szlak za semafor na posterunku PODG Bronów. Ze stacji Zebrzydowice wysłano na miejsce zdarzenia lokomotywę spalinową SM42-784 PKP Cargo w celu ściągnięcia poc.34010 ze szlaku do stacji Zebrzydowice. Po połączeniu się lokomotyw pociąg z miejsca zdarzenia ruszył o godz. 03:35. Maszynista poc.34010 zgodził się jechać z Zebrzydowic do Bohumina z uszkodzoną szybą na lokomotywie.Opóźniono pociągi 14011+203 min.,34011+171 min.,41012+53 min.,43010+136 min., 41010+149 min.Tor nr 1 otwarty godz 6:55.

woland - 27-02-2012, 19:42
Temat postu:
"Dzisiaj jesteś motorniczym a jutro niczym"- smutna prawda Sad
klimeu44 - 27-02-2012, 19:59
Temat postu:
Kamikadze, jak Kamikadze, ale widocznie nie był członkiem związku, który trzęsie dupę o każdą duperelę...
mateusz123 - 27-02-2012, 21:28
Temat postu:
kostuch,
Gdzie na sieci można znaleźć takie ciekawe komunikaty?
oporny301 - 30-07-2012, 19:56
Temat postu: Co On przeżył?
Na podstawie dzisiejszych informacji medialnych, tego co usłyszałem w wydaniu głównym Polsat News, po prostu nie wytrzymałem i wszystkich o dużej wrażliwości uprzejmie przepraszam.
Ale w sumie za co?

Poniżej zdjęcia z archiwum Policji, dostępne w necie.
Przecież nic się w sumie nie stało. Kierowca nie zachował należytej ostrożności. Służby, zwłaszcza firma pogrzebowa, przybyła na czas, więc o co chodzi?

A kilka pytań powinno być zadanych.
1. Na zdjęciach widać zabudowane urządzenia sygnalizacji przejazdowej, ale nie czynne? Podobno od kilu miesięcy? Pytam się. Dlaczego?
2. Usłyszałem w Polsacie News wypowiedź pewnego strażaka, (współczuje Ci chłopie), że musiał skorzystać z pomocy psychologa.
3. Czy ktokolwiek pomyślał o jedynym żyjącym naocznym świadku zdarzenia, czyli maszyniście?
Na pytanie nr. 3 odpowiedź brzmi, WĄTPIĘ!!!

Świadczy o tym ostatnie zdjęcie, gdzie widać wyraźnie funkcjonariusza Policji z alkomatem w prawej ręce, jeden z niebieskich worków ze zwłokami, i rozbity w miazgę BUS.

Czy naprawdę nikt na miejscu takiego zdarzenia nie myśli co robi? Po co "funduje" się Bogu Ducha winnemu maszyniście takie przeżycia?
Domyślam się, ba jestem pewien, że maszynista był trzeźwy, to w takim razie po co ten spacer? Czy aby nie do radiowozu, który tego nieszczęśnika, zawiezie do szpitala, np. na badanie na zawartość alkoholu we krwi???
W jakim kraju My żyjemy? Co jeszcze musi się stać, żeby to zmienić?

Jakie to szczęście, że płaci Mi już tylko ZUS. Choć nie wiadomo czy nie nie zbankrutuje?
Maszynisto tego nieszczęśliwego wypadku. Współczuję Ci i jestem z Tobą. Moja tragiczna liczba to 4 !

Zdjęcia: Źródło - POLICJA
gumis - 01-08-2012, 14:30
Temat postu:
Na którym zdjęciu widać "wyraźnie" policjanta z alkotestem? Nadinterpretacja czy manipulacja?
oporny301 - 01-08-2012, 19:09
Temat postu:
ty jesteś maszynistą? Kiedy badania? Embarassed Embarassed Embarassed
Chyba że, ty widzisz w prawej ręce policjanta....latarkę! Embarassed Embarassed Embarassed
Naprawdę, czasem warto milczeć!!! Embarassed Embarassed Embarassed
jacwol - 01-08-2012, 23:27
Temat postu:
Na tym zdjęciu prawa dłoń policjanta nakłada/zlewa się z lewą dłonią maszynisty i równie dobrze to maszynista może trzymać w ręce coś białego podłużnego np. zrolowany wykaz pracy. Przy powiększeniu zdjęcia niestety jest duże ziarno i trudno coś wypatrzeć. Poza tym Policja ma pewne procedury i gdyby mechanik nie dmuchał to pewnie policjant musiałby się z tego tłumaczyć. To takie refleksje na chłodno, oczywiście współczuję temu i innym mechanikom takich przeżyć bo ślad po tym zostaje do końca życia.
gumis - 02-08-2012, 00:20
Temat postu:
Jak zdjęcie jest miernej jakości to każdy widzi to co chce zobaczyć. Poza tym nie widzę w tym nic nadzwyczajnego. Normalna procedura.
Gacek - 08-08-2012, 02:48
Temat postu:
PO wypadku z ciężarną koło Kalisk Kujawskich 3 razy mechanik dmuchał. Nic nie wydmuchał to wzięli go do szpitala na krew do Kutna. To dopiero była maskarada. Napisaliśmy z dyspozytury skargę do komendanta wojewódzkiego , ale oczywiście grochem o ścianę.
szofer - 08-08-2012, 09:16
Temat postu:
W policji też służą barany i dlatego .
Arek - 23-11-2015, 16:02
Temat postu:
Zawód: Maszynista. "Samobójcy na torach to niewyobrażalny stres".

Stanisław Palkiewicz pracuje na kolei od 1984 r. Zaczynał na stanowisku rzemieślnika przy naprawach lokomotyw, później był maszynistą parowozu, a potem lokomotyw spalinowych i elektrycznych. Aktualnie pracuje w PKP Cargo (Południowy Zakład Spółki w Katowicach, Sekcja Eksploatacji Lokomotyw Czechowice-Dziedzice) na stanowisku maszynisty instruktora. Ma uprawnienia do prowadzenia pociągów w Polsce i Republice Czeskiej.

Pracę zaczyna o różnych godzinach. Jeśli jedzie do biura na tzw. dniówkę, wstaje o godz. 3.50. Je śniadanie i samochodem jedzie z Raciborza, gdzie mieszka, do Czechowic-Dziedzic (ok. 70 km). Wraca do domu z reguły o godz. 19-20.

W wolnych chwilach pisze i ciągle uzupełnia kolejowy słownik polsko-czeski.

Więcej:
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,19229006,zawod-maszynista-samobojcy-na-torach-to-niewyobrazalny-stres.html
Victoria - 12-03-2018, 19:11
Temat postu:
Zawód maszynista. Jak sobie radzić ze stresem.

Jedynie ok. 30 proc. maszynistów po zabiciu człowieka w wypadku dostaje profesjonalną pomoc psychologiczną. A w Polsce śmierć na torach zdarza się średnio co drugi dzień.

Według opublikowanego w tym tygodniu raportu NIK o bezpieczeństwie na kolei, w 2016 r. na torach zginęło 169 osób.

Więcej:
https://ozzpt.org.pl/w-tym-zawodzie-prawie-zawsze-zabija-sie-czlowieka-stres-jest-porownywalny-z-przezyciami-z-frontu/
Ocelot - 17-03-2018, 14:17
Temat postu:
Polecam również ten artykuł.

https://magazyn.wp.pl/artykul/prosze-zachowac-ostroznosc-i-odsunac-sie-od-krawedzi-peronu
Beatrycze - 14-12-2018, 14:55
Temat postu:
Rok 2019 Rokiem Maszynisty.

Związek Zawodowy Maszynistów Kolejowych, Ministerstwo Infrastruktury, Urząd Transportu Kolejowego, największe spółki kolejowe w Polsce ogłosili wspólnie rok 2019 Rokiem Maszynisty. Ta ogłoszona w trakcie konferencji w Spale unikalna inicjatywa ma na celu promocję zawodu maszynisty – informuje UTK.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/rok-2019-rokiem-maszynisty-89837.html
Pirat - 07-03-2019, 23:04
Temat postu:
Czy w lokomotywie jest WC i jak to jest z potrzebami fizjologicznymi maszynisty?


Ralny - 14-06-2019, 23:24
Temat postu:

Victoria - 24-10-2019, 21:04
Temat postu:
Maszyniści odmawiali potwierdzenia rozkazów dyżurnych. Bo RODO

Dyżurni ruchu są zaniepokojeni powtarzającymi się incydentami niewypełnienia procedur przez niektórych maszynistów. Prowadzący pociągi nie chcieli potwierdzić przyjęcia rozkazów od dyżurnych ruchu swoim nazwiskiem, zasłaniając się przepisami o ochronie danych osobowych (RODO).

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/maszynisci-odmawiali-potwierdzenia-rozkazow-dyzurnych-bo-rodo-94100.html
Victoria - 15-01-2020, 17:58
Temat postu:
Maszynista oślepiony laserem

Do groźnego zdarzenia doszło przed stacją Jezierzany w pociągu relacji Lubań Śląski – Wrocław Główny. Maszynista Kolei Dolnośląskich został oślepiony tuż przed wjazdem na peron. Policja prowadzi postępowanie w tej sprawie.

Więcej:
https://kurier-kolejowy.pl/aktualnosci/35626/maszynista-oslepiony-laserem.html


Pirat - 15-01-2020, 22:12
Temat postu:
Film edukacyjny o bezpieczeństwie dla maszynistów.


Ralny - 29-04-2020, 19:25
Temat postu:
Jakie elementy powinno zawierać wyposażenie maszynisty?


Beatrycze - 03-07-2020, 11:11
Temat postu:
Centrum Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów jest potrzebne.

Podniesienie poziomu kompetencji zawodowej maszynistów, zwiększenie bezpieczeństwa, zapewnienie bezstronności egzaminów i monitorowanie cyklu życia zawodowego maszynistów – to podstawowe cele funkcjonowania Centrum Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów. CEMM powstaje w Urzędzie Transportu Kolejowego, a funkcjonować w nowym otoczeniu prawnym powinno w pełni od 2023 r.

Więcej:
https://www.utk.gov.pl/pl/aktualnosci/16128,Centrum-Egzaminowania-i-Monitorowania-Maszynistow-jest-potrzebne.html
Pirat - 25-07-2020, 19:49
Temat postu:
Pociąg śmiertelnie potrącił kobietę i dwójkę jej dzieci. Maszynista zasiądzie na ławie oskarżonych

Śledczy z włocławskiej prokuratury zakończyli śledztwo po tragicznym wypadku na przejeździe kolejowym w Walentowie. Na ławie oskarżonych zasiądzie maszynista pociągu, który śmiertelnie potrącił kobietę i jej dzieci.

Przypomnijmy: do tragedii doszło 19 sierpnia 2019 r. na niestrzeżonym przejeździe kolejowym w Walentowie (gmina Piotrków Kujawski). Pociąg śmiertelnie wówczas potrącił 31-letnią kobietę oraz dwójkę jej dzieci: córkę i syna w wieku 8 lat. Cała trójka poniosła śmierć na miejscu.

Czytaj więcej na metropoliabydgoska.pl
paluch - 04-08-2020, 18:54
Temat postu:
Bardzo ciężki ten zawód:

https://gazetakrakowska.pl/prokurator-wyjasnia-sprawe-katastrofy-na-stacji-krakow-bonarka-maszynista-byl-pijany/ar/c1-15032502
Pirat - 15-09-2020, 00:05
Temat postu:
Maszyniści mają dość ignorowania bezpieczeństwa na przejazdach. Wystosowali ultimatum

Związek Zawodowy Maszynistów wszczął dialog społeczny w sprawie bezpieczeństwa na kolei. – Co drugi dzień dochodzi w Polsce do wypadków na przejazdach. Mamy dość ignorowania tej sprawy, bo tu chodzi o bezpieczeństwo – mówi prezydent związku Leszek Miętek. Organizacja wszczęła procedurę prowadzącą do sporu zbiorowego, a nawet strajku.

Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl
Olaf Skurvensen - 16-09-2020, 21:43
Temat postu:
Pamiętam, gdy byłem jeszcze dzieckiem i PKS funkcjonował w najlepsze, z przodu autobusu nad przednią szybą zawsze był napis "Kierowco, zachowaj szczególną ostrożność przy przekraczaniu przejazdów kolejowych" i powołanie się na właściwy paragraf wówczas jeszcze Kodeksu Drogowego. Dziś nadal obowiązuje zachowanie przez kierowcę szczególnej ostrożności przy dojeżdżaniu do przejazdu kolejowo-drogowego, jak i na samym przejeździe.
Po jednym z poważniejszych wypadków na przejeździe spotkałem się ze stwierdzeniem jednego z maszynistów, że "kierowcy są coraz głupsi". Oczywiście powiedział to obrazowo i ja jako ja nie chcę nikomu ubliżać, ale coś w tym jest. Ludziom permanentnie się śpieszy, zdarzyło mi się nawet kiedyś, że zatrzymałem się na przejeździe z ssp i półrogatkami, gdy tylko zaczęło migać czerwone światło (półrogatki jeszcze się nie opuściły), a motocyklista mnie ominął i przejechał przez przejazd. Pozostawiam bez komentarza.
Dlatego myślę, że policja powinna częściej ustawiać się w pobliżu przejazdów i wyłapywać kierowców, którzy stwarzają potencjalne zagrożenie.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group