INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - Kolej nie liczy się z pasażerami z Rybnika

Ralny - 20-02-2009, 22:52
Temat postu: Kolej nie liczy się z pasażerami z Rybnika
Władze województwa ogłosiły, że wymogły na PKP korzystne dla pasażerów zmiany rozkładu jazdy. W rzeczywistości jednak region rybnicki nadal traktowany jest przez kolej po macoszemu.

Afera w związku z rozkładem jazdy PKP w naszym województwie wybuchła, kiedy z dniem 5 stycznia PKP Przewozy Regionalne zlikwidowały część połączeń w regionie. Negatywne dla pasażerów zmiany kolej uzasadniała dostosowaniem liczby połączeń do poziomu dofinansowania z budżetu województwa, które wynosi 100 mln zł.

Media i pasażerowie na skorygowanym rozkładzie jazdy nie pozostawili suchej nitki. Powstały niedawno Obywatelski Komitetu Obrony Kolei na Śląsku i w Małopolsce wykazywał, że wycofano wiele połączeń w godzinach szczytu, zachowując jednocześnie wiele nierentownych kursów.

Pod naciskiem krytyki zarząd województwa zwrócił się do PKP o ponowne przygotowanie rozkładu jazdy uwzględniającego społeczne postulaty. W zeszłym tygodniu na stronach urzędu marszałkowskiego, władze województwa z zadowoleniem ogłosiły, że kolej rozkład poprawiła i przywrócono niektóre połączenia. Oszczędności udało się uzyskać m. in. poprzez zmniejszenie liczebności składów.

Problem w tym, że zmiany zaproponowane przez PKP w znikomym stopniu poprawią sytuację pasażerów z rejonu Rybnika. Potwierdza to pasażer i ekspert Stanisław Sobczyk z Obywatelskiego Komitetu Obrony Kolei Województwa Śląskiego, który przygotował dla nas krótką analizę zmian przygotowanych przez PKP:

- Osobiście zmiany, które mają nastąpić w rozkładzie jazdy z dniem 1 marca bieżącego roku odbieram bez większego entuzjazmu. Zostają przywrócone 2 pociągi relacji Wodzisław - Katowice i Katowice - Wodzisław z drobną uwagą "Kursuje w D", czyli kursuje w dni robocze(od poniedziałku do piątku). Niestety, zapomniano o ludziach, którzy studiują zaocznie w dni wolne od pracy, i o tych którzy w sobotę lub niedzielę chcieliby dojechać do Katowic na pociąg pospieszny do Krakowa/Rzeszowa/Przemyśla.

Natomiast doskonale pamięta się o wczesnoporannych pociągach służącym tylko i wyłącznie kolejarzom. Proszę sprawdzić w internetowym rozkładzie jazdy, ile pociągów odjeżdża z Rybnika o 4.00 nad ranem. Pierwszy jedzie o 4.03 do Pszczyny. W samej Pszczynie pociąg nie jest skomunikowany z żadnym następnym pociągiem osobowym! Bez problemu można by usunąć ten pociąg ... Następny o 4.24 do Katowic – pociąg sensowny, aczkolwiek kiedyś jeździł bezpośrednio do Krakowa. Następny o 4.44 do Raciborza wydaje się bez sensu, ale dzięki przesiadkom w Nędzy i Kędzierzynie Koźlu można dostać się do Wrocławia. Następny 4.50 z Chałupek do Pszczyny, na odcinku Chałupki - Rybnik wozi powietrze i kolejarzy. Na dalszym odcinku jest sensowny, ponieważ jest dobrze skomunikowany w Pszczynie na Katowice i Zwardoń. I ostatni pociąg o 4.56 do Chałupek, którym poza kolejarzami nikt nie jeździ.

I te wszystkie bezsensowne pociągi (za wyjątkiem pierwszego pociągu do Pszczyny) jeżdżą codziennie! A oblegany pociąg przywraca się tylko w dni robocze! Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego zapowiadał przywrócenie obleganych pociągów, kosztem wykasowania zbędnych wczesnoporannych połączeń. Niestety, wszystko wskazuje na to, że odbędzie się to kosztem zmniejszenia ilości wagonów kursujących obecnie pociągów, co odbije się znacząco na komforcie podróżowania na innych głównych liniach.

Innym problemem (mniej dotyczącym okręgu rybnickiego) jest przywrócenie pociągu do Wisły tylko od Pszczyny. Nie jest on tam skomunikowany z pociągami z Katowic. Mam nadzieję, że zostanie to poprawione jeszcze przed 1 marca. Podobnie jak zostaną wprowadzone poprawki skomunikowań dużej liczby pociągów (m.in. w stacji Katowice) – pisze w przeprowadzonej analizie Stanisław Sobczyk.

> Dlaczego na śląskiej kolei jest tak źle? (wideo)

Czy kolejny krytyczny głos pasażerów i miłośników kolei zostanie przez naszych włodarzy potraktowany poważnie? Okaże się już 1 marca, kiedy w życie ma wejść skorygowany rozkład jazdy.

źródło: rybnik.com.pl
Romek - 08-03-2009, 22:15
Temat postu:
Niestety pociąg Racibórz-Rybnik-Pszczyna -Bielsko Biała od 01.03.2009 kursuje tylko w (D).W soboty i niedziele kiedy można było jechać turystycznie w góry pociąg nie kursuje.Szkoda.
MaRcin1987 - 09-03-2009, 10:16
Temat postu:
Ograniczając kursowanie pociągu osobowego relacji Racibórz -Bielsko Biała Główna do D pewnie sugerowano się tym iż pasażerowie z Rybnika oraz okolic mają możliwość dojazdu do Bielska w soboty niedziele oraz święta pociągiem osobowym nr 4421 relacji Kędzierzyn -Kożle Bielsko Biała Główna . Odjazd z Rybnika 10:07 przyjazd do Bielska o godzinie 11:32 . Powrotny Bielsko Biała Główna odj 17:06 Rybnik przyj 18:32 . W przypadku podróżnych z Raciborza w niedzielę jest problem dostania się na godzinę 10 do Rybnika pociągiem !!
Anonymous - 09-03-2009, 10:17
Temat postu:
Wygaszania popytu ciąg dalszy. Niestety bez konkurencji, bez przetargów nic się w polityce regionalnych przewozów pasażerskich nie zmieni. Musi być konurencja, po prostu musi. Każdy monopol kończy się tym, co mamy. Związkowcy martwią się tylko paktem gwarancji pracowniczych i tym, by były pociągi dla pracowników PKP, władzom ŚZPR zależy tylko na wydębieniu dotacji i tyle. A UMWŚ w tym wszystkim objawia swoją słabość i niemoc. I daje się jak przedszkolak wodzić za nosek "fachowcom" z PKP PR. Jednym słowem: rozwalić ŚZPR, pogonić związkowców, stworzyć coś na wzór KD, zaprosić Czechów, i robić przetargi, przetargi i jeszcze raz przetargi. To konkurencja na torach jest motorem napędowym przewozów regionalnych.
martin1984 - 13-03-2009, 01:57
Temat postu: Re: PKP nie liczy się z pasażerami z Rybnika
"Następny o 4.44 do Raciborza wydaje się bez sensu, ale dzięki przesiadkom w Nędzy i Kędzierzynie Koźlu można dostać się do Wrocławia".

Jest on potrzebny RALNY, bo dojeżdżają nim codziennie ludzie do pracy, nie wspominając o przesiadkach w Nędzy do dalszych skomunikowań. Tylko wg mnie trzeba było tu poprawić formę mijanki z pociągiem z Raciborza w Rydułtowach, bo niestety zawsze doznaje co namniej 5-minutowego jak nie większego opóźnienia, co nie pozwala znowu w Raciborzu na zdążenie na autobusy miejskie.
sympatyk - 30-08-2010, 11:54
Temat postu:
Od grudnia 2010r. DWANAŚCIE (!!!) pociągów pasażerskich z Rybnika do Kędzierzyna Koźla!!!

http://www.dziennikzachodni.pl/stronaglowna/300498,marszalek-smigielski-flirt-nie-pojedzie-do-rybnika,id,t.html
REGIOchłopak - 30-08-2010, 11:59
Temat postu:
No proszę jaka dobra nowina, podejrzewam, że będą do wydłużone pociągi z Bielska i Pszczyny w większości.
bartek 27 - 30-08-2010, 12:09
Temat postu:
Dwanaście poc. na być w sumie tej linii , czyli po sześć w każdym kierunku .
Skalnica - 30-08-2010, 12:13
Temat postu:
już dawno mówiłam o tym aby zmienić i połączyć relacje tych pociągów:

5x REGIO Bielsko Biała - K.Koźle
2x REGIO Bielsko Biała - Opole
2x REGIO Kraków - Pszczyna - Opole
1x REGIO Wisła Głębce - K. Koźle
3x REGIO Rybnik - Wrocław

dodatkowo wydłużyć IR SZYNDZIELNIA do Poznania albo Zielonej Góry...

czy to nie sensowne??

mowa jest o 8 parach Bielsko - Rybnik i 12 parach Rybnik - K.Koźle
REGIOchłopak - 30-08-2010, 12:16
Temat postu:
Nie zmienia to faktu, że z dwóch bezpośrednich połączeń (1 to R 2 to iR) będzie ich 6 to cieszy. Oby to nie było coś za coś...
Skalnica - 30-08-2010, 12:22
Temat postu:
no to się okaże - miejmy nadzieję że nie!!

ciekawi Mnie tylko dopisek o połączeniu Rybnika z Cieszynem...ale to chyba starą trasą pociągu Wisła - K.Koźle?
mały mi - 30-08-2010, 16:10
Temat postu:
Napisali, że będzie 8 par Rybnik - Bielsko, a ile jest obecnie? - na trasie Rybnik - Bielsko kursuje obecnie właśnie 8 par w tym IR. Nie licząc IR - 7, więc jeśli tak to przybędzie jedno połączenie. Jest bowiem 3 godzinna luka między 15:31 a 18:31 w kierunku na Bielsko, a także nie ma połączenia wieczornego np. w okolicach 22.

Za każde nowe połączenie - niech będą dzięki składane:)

Jeśli chodzi o trasę Bielsko - Rybnik, to mamy 6 pociągów Regio + IR(pn-sb), oraz IR(kursujący w Niedzielę po południu). W sumie też osiem. Być może ulegnie wydłużeniu poranny pociąg z Czechowic do Rybnika, a także rozpoczynający swój bieg w Pszczynie pociąg do Rybnika o 8:15.

Jeśli dodadzą nowe - będę wdzięczny jeszcze bardziej bo dla mnie jako studenta to wymarzona sytuacja.

Mi również się marzy wydłużenie połączeń do Kędzierzyna, Raciborza czy Chałupek. Nie wspominając o wydłużeniu IR tak jak proponuje Skalnica do Jeleniej Góry czy Poznania, a także przywrócenia połączenia do Krakowa przez Rybnik, Żory, Pszczynę,Oświęcim, a także do Wisły przez Rybnik, Żory, Chybie, Skoczów.. o których sam już wcześniej pisałem.

Oby z tego coś wyszło.
Paradoks - 30-08-2010, 16:38
Temat postu: Śmigielski: Flirt nie pojedzie do Rybnika
Nowoczesne pociągi typu Flirt nie pojawią się na trasie z Katowic do Rybnika. Decyzję w tej sprawie podjął marszałek województwa śląskiego, Bogusław Śmigielski - informuje "Dziennik Zachodni"

- Obecnie na odcinku Katowice-Rybnik pociągi osiągają prędkości rzędu od 20 do 80 km/h. Skierowanie nowego pojazdu na tę trasę, co niewątpliwie przyczyniłoby się do zwiększenia komfortu jazdy podróżnych, polepszenia bezpieczeństwa ruchu pociągów oraz skrócenia czasu podróży, wydaje się uzasadnione dopiero po przeprowadzeniu stosownej modernizacji nawierzchni kolejowej, będącej w gestii PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - czytamy w cytowanym przez gazetę piśmie marszałka do prezydenta Rybnika, Adama Fudalego.

Rybnicki samorząd starał się o wprowadzenie nowoczesnego pociągu od połowy lipca. Flirta nie będzie, ale toczy się walka o poprawę połączeń kolejowych w Rybniku - podaje "Dziennik Zachodni".

Żródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/17878/Smigielski_Flirt_nie_pojedzie_do_Rybnika.htm
Skalnica - 30-08-2010, 17:28
Temat postu:
mały mi

obecnie pociąg z Czechowic do Rybnika kursuje w jakieś dziwne dni chyba (1) i (6) jak wydłużyć to codziennie, zrobiłabym też na próbę 2-3 pociągi na trasę Rybnik - Żory - Chybie - Bielsko Biała... oraz tak jak napisali uruchomiłabym pociągi Rybnik - Cieszyn i Wisła ale to w relacji z Kędzierzyna albo Opola...
mały mi - 30-08-2010, 18:12
Temat postu:
Skalnica

Jeśli chodzi o połączenie Rybnik - Żory - Chybie - Bielsko, to żeby takie połączenie miało pasażerów, to koniecznie musiałby się zatrzymywać pociąg na nieczynnych już przystankach w Baranowicach, Warszowicach, Pawłowicach. Wszystkie one leżą w pobliżu tzw "wiślanki", co stanowi duży plus. Bez zatrzymywania się na nieczynnych przystankach, które znajdują się na tej trasie nie będzie moim zdaniem dużej frekwencji.

Można kombinować takie połączenia bez zatrzymywania się na nieczynnych przystankach znajdujących się na tej trasie, ale musiałoby to być połączenie dalekobieżne.
gajdzik - 30-08-2010, 22:33
Temat postu:
Jako Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska pochodzące i działające głównie w Regionie Rybnickim oświadczam, że Pan Marszałek Bogusław Śmigielski bardzo dalece mija się z prawdą. Linia kolejowa nr 140 Katowice Ligota - Nędza na odcinku Katowice Ligota - Rybnik jest po generalnym remoncie przeprowadzonym w ciągu ostatnich 3 lat! Na odcinku Katowice Ligota - Leszczyny mamy prędkość szlakową 80 km/h, natomiast na odcinku w Leszczyny - Rybnik (tor nr1) 100 km/h. Na wspomnianym odcinku istnieje tylko kilka punktowych ograniczeń prędkośći (przekroczenie iloczynu ruchu na przejazdach, zły stan wiaduktów) co sprawia, że obecnie pod kątem stanu technicznego odcinek Katowice Ligota - Rybnik jest jednym z nalepszych na Śląsku! Najgorszy odcinek, który pokonują pociągi pomiędzy Rybnikiem i Katowicami to odcinek Katowice Ligota - Katowice. Czyli odcinek wspólny gdzie obecnie "śmigają" Flirty do Tychów Miasta!

80 km/h co prawda nie powala na kolana, ale dla obsługi ruchu regionalnego i przy obecnych odległościach pomiędzy przystankami nie jest to prędkość najgorsza. Na tle pozostałych połączeń regionu (przypominam, że to Śląsk) można powiedzieć, że to wręcz prędkość kapitalna. Panu Marszałkowi proponuję przejażdżkę z Katowic do Tychów Miasta. Pomimo, że to magistrala to linia jest w fatalnym stanie technicznym z wieloma organiczeniami prędkośći. Natomiast skandalem są wiecznie zalane tory na Brynowie gdzie prędkość wynosi... 30km/h.
Skalnica - 31-08-2010, 00:45
Temat postu:
mały mi Smile

z Tymi Pawłowicami na odcinku Żory - Chybie przesadziłeś...
mały mi - 31-08-2010, 10:14
Temat postu:
w Pawłowicach chyba byłaby konieczna zmiana czoła pociągu - mój błąd. Zamiast Pawłowic przystanek na nieczynnym przystanku Strumień.
Arek - 31-08-2010, 14:27
Temat postu:
SRKGŚ: Marszałek Śmigielski przekazuje nieprawdziwe informacje

Nawiązując do artykułu "Śmigielski: Flirt nie pojedzie do Rybnika" Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska oświadcza, iż Bogusław Śmigielski marszałek województwa śląskiego mija się z prawdą twierdząc, że linia kolejowa pomiędzy Katowicami, a Rybnikiem jest w złym stanie technicznym.

W ciągu ostatnich 4 lat zarządca infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe dokonał kompleksowej wymiany nawierzchni linii kolejowej na odcinku Katowice Ligota - Rybnik. W wyniku remontu prędkość szlakowa na odcinku Katowice Ligota - Leszczyny wynosi 80 km/h natomiast pomiędzy Leszczynami, a Rybnikiem 100 km/h. Na linii istnieje tylko kilka punktowych ograniczeń prędkości co sprawia, że obecnie pod kątem stanu technicznego odcinek Katowice Ligota - Rybnik jest jednym z najlepszych na Górnym Śląsku - informuje "Rynek Kolejowy" Adam Gajda, członek zarządu Stowarzyszenia Rozwoju Kolei Górnego Śląska.

Jego zdaniem prędkości 80 i 100 km/h nie powalają na kolana, ale dla obsługi ruchu regionalnego i przy obecnych odległościach pomiędzy przystankami jest to prędkość dobra na tle innych linii kolejowych regionu. - Obecnie najgorszym odcinkiem pomiędzy Katowicami, a Rybnikiem to odcinek Katowice - Katowice Ligota (30 km/h na znacznej długości odcinka). Jest to odcinek wspólny dla pociągów jadących w stronę Rybnika, Bielska Białej, Wisły, Zwardonia, Żywca i Tychów Miasta, gdzie obecnie kursują "Flirty". Ponadto pomiędzy Katowicami Ligotą, a Tychami linia również jest w kiepskim stanie technicznym i od lat domaga się remontu. W związku z powyższym można jednoznacznie stwierdzić, że w przypadku wysłania "Flirta" do Rybnika pokona on ten sam fatalny odcinek Katowice - Katowice Ligota, a następnie pojedzie po nowym bezstykowym torze aż do Rybnika - uważa Adam Gajda.

- Powyższy opis przedstawia pokrótce faktyczny stan linii kolejowej pomiędzy Rybnikiem, a Katowicami. Powyższe dane są faktami łatwymi do sprawdzenia w spółce PKP Polskie Linie Kolejowe - dodaje przedstawiciel towarzyszenia Rozwoju Kolei Górnego Śląska.

źródło: Rynek Kolejowy
J 123 - 31-08-2010, 17:10
Temat postu:
Niestety mam przyjemność od czasu do czasu wykonać parę kursów do i z Rybnika. Muszę przyznać, że nic a nic Marszałek nie pomylił się w swojej wypowiedzi. Pociąg jedzie jak kulawy zając. Szkoda nowego pociągu na taką trasę.
Anonymous - 31-08-2010, 17:12
Temat postu:
Co to znaczy, że "masz okazję wykonać parę kursów"?
mały mi - 31-08-2010, 18:47
Temat postu:
J 123 napisał/a:
Niestety mam przyjemność od czasu do czasu wykonać parę kursów do i z Rybnika. Muszę przyznać, że nic a nic Marszałek nie pomylił się w swojej wypowiedzi. Pociąg jedzie jak kulawy zając. Szkoda nowego pociągu na taką trasę.



Widocznie jak kursujesz masz krótki, ale głęboki sen, a w tym śnie hasają tylko zające i na nie polujesz i potem są biedactwa kulawe!

Ps: Empirycznie każdy, kto nie śpi i nie poluje na zające stwierdzi, że pociąg relacji Rybnik - Katowice jedzie przyzwoicie:)
Paradoks - 14-09-2010, 20:23
Temat postu: Dlaczego Flirty nie pojadą do Rybnika?
Sprzecznymi informacjami w sprawie przyczyn decyzji marszałka województwa śląskiego o wycofaniu pojazdów Stadlera z trasy Katowice - Rybnik zajął się "Dziennik Zachodni".

Marszałek Bogusław Śmigielski w piśmie do władz Rybnika twierdzi, że na przejazd flirtów nie pozwala stan infrastruktury kolejowej. Nie ma żadnych technicznych przeszkód, by Flirty jeździły na tej trasie. Pociągi mogą tam osiągać prędkość 80 kilometrów na godzinę, a na ostatnim odcinku z Leszczyn do Rybnika nawet 100 kilometrów. Są natomiast cztery miejsca, w których składy muszą zwalniać do 20 km na godzinę, przy niestrzeżonych przejazdach - powiedział "Dziennikowi Zachodniemu" Zbigniew Czyż, zastępca dyrektora ds. eksploatacji Zakładu Linii Kolejowych w Tarnowskich Górach.

- Zgodnie ze stanem faktycznym na odcinku Katowice-Rybnik występują znaczne ograniczenia. Oznacza to, że stan infrastruktury kolejowej, bez względu na poniesione przez PKP PLK nakłady, nie pozwala na optymalne wykorzystanie możliwości nowoczesnego pojazdu typu Flirt- wyjaśnia "Dziennikowi Zachodniemu" Witold Trólka z Biura Prasowego Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach. Trasa została w znacznym stopniu wyremontowana w ciągu ostatnich trzech lat, co kosztowało 73 miliony złotych.

- Prędkości 80 i 100 km/h nie powalają na kolana, ale dla obsługi ruchu regionalnego i przy odległościach pomiędzy przystankami jest to prędkość dobra. Najgorszym odcinkiem pomiędzy Katowicami a Rybnikiem jest odcinek Katowice-Katowice Ligota (30 km/h na znacznej długości odcinka). Jest to wspólna trasa dla pociągów jadących w stronę Rybnika, Bielska-Białej, Wisły, Zwardonia, Żywca i Tychów. A więc miast, gdzie kursują Flirty - powiedział ekspert "Dziennika Zachodniego".

Więcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/18297/Dlaczego_Flirty_nie_pojada_do_Rybnika.htm

Jak SIĘ NIE DA to SIĘ NIE DA Laughing
kierownik - 14-09-2010, 20:41
Temat postu:
Gadasz pierdoly j 123 szybkosc jest 80km/h i niepisz pierdoł
J 123 - 18-09-2010, 20:09
Temat postu:
Cytat:
Widocznie jak kursujesz masz krótki, ale głęboki sen, a w tym śnie hasają tylko zające i na nie polujesz i potem są biedactwa kulawe!


mały mi, Naprawdę dobre OK

Ale dalej uważam, że nowoczesny pociąg na tą linie się nie nadaje. Po modernizacji i owszem. Sorry.
rybnik - 19-11-2010, 10:41
Temat postu:
Już nie tylko kolejarze, ale i pasażerowie domagają się uruchomienia bezpośrednich połączeń z Rybnika do Wisły i do Warszawy. a przypominam, że kiedyś takie połączenia były. Czytajcie tutaj http://www.dziennikzachodni.pl/stronaglowna/334259,rybnik-chce-kolejowych-polaczen-z-wisla-i-warszawa,id,t.html
m966 - 21-11-2010, 15:29
Temat postu:
O ile sens i potrzebę zaistnienia pociągu do Warszawy jestem jeszcze w stanie zrozumieć, o tyle dziwią mnie te płacze o pociąg do Wisły. Jak ktoś chce jechać do Wisły to wsiada w PKS (jest ich z Rybnika kilka w ciągu dnia) i jedzie. Żaden pociąg nie jest do tego niezbędny, tym bardziej, że czasowo mógłby być mało konkurencyjny.
kami - 03-01-2011, 23:06
Temat postu:
No i gdzie ten pociąg do kędzierzyna?
Exsimus - 05-01-2011, 15:08
Temat postu:
Ja osobiście jestem za pociągiem Racibórz - Rybnik - Żory - Wisła w (C) do 28.II i 30.IV-30.IX i zdania na ten temat nie mam zamiaru zmieniać.
ryba - 21-01-2011, 04:43
Temat postu:
[ Dodano: 21-01-2011, 04:45 ]
O pomstę do nieba woła rozkład jazdy na trasie Katowice - Rybnik. W obecnym rozkładzie jazdy czas jazdy z Katowic do Rybnika to 1 godz. 20 min., po co wiec były remonty, męczarnie podróżnych korzystających z kolejowej komunikacji autobusowej, aby teraz przez pieprzony cykl tak wydłużyć czas jazdy. Jeżdżę na tej trasie od 10 lat i takiej chały jeszcze nie było. Po za tym czasy odjazdu z Katowic to np. 14:54, 15:54 itd. Dla kończących pracę o pełnych godzinach to prawie godzina oczekiwania. Dużo krytyki słyszę od współpasażerów na te godziny odjazdów. Przyjazd do Rybnika i kolejne czekanie na dalszą podróż do Wodzisławia lub Raciborza kolejne 15 minut. A już szczyt szczytów to świetne połączenie do Rybnika jest wówczas, kiedy przyjeżdża się ekspresem z Warszawy, zazwyczaj pięć minut po pełnej godzinie a pociągi do Rybnika odjeżdżają oczywiście w cyklu sześć minut do pełnej godziny. Dobrze że busiarstwo się zwiedziało i spod dworca 10 minut po każdej godzinie odchodzi autobus do Rybnika. Tak złego rozkładu jazdy na tej trasie jeszcze nie było. To prawda że kolej nie liczy się z pasażerami z Rybnika.
Raciborzanin - 21-01-2011, 08:30
Temat postu:
No właśnie! Po co remont,jak jedzie się tyle co przed remontem. W tamtym rozkładzie pociąg Racibórz-Katowice jechał nawet poniżej 2h, co już było konkurencją dla autobusów. A teraz z przesiadką nawet prawie 3h! Tyle to jedzie pociąg z Raciborza do Wrocławia...

Z Raciborza też fatalny rozkład- dla kogo pociągi o 14:08 i 16:11 do Rybnika? W poprzednim rozkładzie był koło 14:25 i o16:44 (ciut za późno). Oby to się zmieniło, bo poza kilkoma pociągami reszta będzie jeździć pusta...
kami - 29-06-2011, 17:38
Temat postu:
Czy doczekamy się w końcu pociągu Rybnik -Wisła do Wisły już tylko dojedziemy autem bo PKS likwiduje kursy Gliwice -Wisła od 1 lipca.
adrian033 - 29-06-2011, 19:39
Temat postu:
Wątpie a to z jednego prostego powodu już od paru lat trasa żory-Chybie jest zamknieta dla ruchu osobowego
valeo - 29-06-2011, 19:54
Temat postu:
Hmm jesli chodzi o linie Żory-Chybie to niezgodze sie ze jest ona zamknięta dla ruchu osobowego to że nie ma poc. na tym odc. to piłka leży po stronie UMWŚ, przykład mozna pokazac że IC wysyła tą trasa sezonowca.
adrian033 - 29-06-2011, 20:53
Temat postu:
Tylko albo aż sezonowca trudno by było ludzi zaś zachęcić z korzystania z tej linii stacje Baranowice strumień itp są zapuszczone budynki stacyjne stoją w rozsypce niestety jak już coś to jedynie na odcinku Żory-Strumień jako przyspieszone czy coś w tym stylu np relacji K-K.-Wisła czy np Racibórz(Wodzisław)-Cieszyn
MaRcin1987 - 25-10-2011, 00:54
Temat postu:
Nowy rozkład jazdy w Rybniku zmiany na lepsze

Prezentujemy założenia do rozkładu jazdy 2011/2012 dla Rybnika, który wejdzie w życie 11 grudnia 2011. Najważniejsze z nich to skrócenie czasu jazdy z Katowic do Rybnika o 16 minut, rewolucyjna poprawa skomunikowań oraz rozszerzenie terminów kursowania niektórych pociągów.

Spoglądając na projekt należy docenić wyraźną poprawę względem obecnego rozkładu. Kilkanaście pism skierowanych do Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego, Przewozów Regionalnych oraz PKP Polskich Linii Kolejowych. Dzięki aktywnemu zaangażowaniu Urzędu Marszałkowskiego (nareszcie) w proces konstrukcji rozkładu jazdy udało się ustalić normalny cykl pociągów na linii Katowice-Rybnik

Pociągi z Rybnika do Katowic będą odjeżdżać 24 minuty po pełnej godzinie (poza kilkoma wyjątkami). Czas jazdy wyniesie od 61 do 65 minut. Pierwszy pociąg pojedzie o 4:28, a ostatni o 21:24 i będzie kursował codziennie.

Pociągi z Katowic do Rybnika będą odjeżdżać 16 minut po pełnej godzinie. Wyjątkiem jest godzina 9:46 i przewozowy szczyt o godzinach 15:32 i 16:37. Czas jazdy pociągów jadących w cyklu wyniesie 63 minuty. Szczytowy pociąg o 15:32 pojedzie tylko 61 minut, a o 16:37 68 minut. Istotne jest rozszerzenie terminów kursowania wieczornego pociągu nr 825 (Katowice 18:06 Wodzisław Śl. 19:35) na codzienne.

Skomunikowania w Rybniku w kierunku Wodzisławia Śl. i Raciborza należy uznać w większości za wzorcowe. Nie będzie już czekania na przesiadkę po 40 minut w Rybniku, czy 20 minutowego postoju pociągów do Raciborza. Poprawiły się również skomunikowania w Nędzy. Wreszcie w bezpośredniej relacji do/z Chałupek pojadą szczytowe pociągi do/z Katowic, które wcześniej zostały rozbite na dwa połączenia z powodu wirtualnego podwójnego składu między Rybnikiem, a Katowicami (pociągi 838 i 847 ani razu nie pojechały w zestawieniu 2xEN57 z powodu " problemów taborowych "

Pociąg TLK z Białegostoku zostanie przedłużony do Raciborza i pojedzie przez Mikołów. Bez większych zmian będzie kursować InterRegio Szyndzielnia z Bielska-Białej do Wrocławia. Niedzielny wieczorny kurs do Wrocławia został założony na podwójne zestawienie (2xEN57). Na linii Pszczyna-Rybnik czy Rybnik- Wrocław nie ma większych zmian wobec obecnego rozkładu.

Najpoważniejsza wadą nowego rozkładu jest brak połączeń Katowice-Bohumin Pociągi najdalej będą docierać do Chałupek, co w dobie integracji europejskiej jest zupełnie niezrozumiałe. Co ciekawe utrzyma się jedna para pociągów łączących Opole z Bohuminem (przez Chałupki).

Wyraźnie widać, że tym razem Śląski Zakład Przewozów Regionalnych, Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym Polskich Linii Kolejowych i Śląski Urząd Marszałkowski włożyli znacznie więcej pracy w tworzenie rozkładu jazdy. Miejmy nadzieję, że tego projektu nie pogrzebie nowy konflikt między UM, a PR o wysokość dotacji do przewozów na przyszły rok. Zaznaczamy, że przedstawione godziny kursowania to projekt, który może jeszcze ulec zmianom. Jednak praktyka poprzednich lat pokazuje, że w październiku decydowano się jedynie na minutowe przesunięcia.

Rozkład jazdy 2011/2012 dla Rybnika http://www.srkgs.pl/pliki/RJ2011_2012_Rybnik.pdf

Jako mieszkaniec Żory spoglądając na rozkład lini 154 Rybnik - Pszczyna stwierdzam , że nie różni się zbytnio od obecnego . Moim zdaniem powinna nastąpić korekta pierwszego porannego Regio z Rybnika do Bielska Białej powinien dojechać przed 6 do Pszczyny . Tak samo pierwszy pociąg do Rybnika z Żor powinien być typowym szkolniakiem powinien być w Rybniku o godź 7 :30 7 :09 to jednak trochę za wcześnie .
Może sugerowano się tym , że o 7 :29 odjeżdża IR Szyndzielnia .

Osobiście brakuje mi połączeń takich jak Rybnik - Zwardoń oraz Rybnik - Wisła Głębce - uważam , że byłoby to dobre posunięcie ! Odnośnie tych połączeń to bieg mogłyby rozpoczynać nawet w Kędzierzynie lub Opolu .
Ale to tylko marzenia ! Koledzy na forum już pisali , że podawano wiele razy w ŚZPR propozycję pociągu Rybnik - Wisła Głębce widocznie nie da się ..

Mam wielką nadzieję , że dotacja UMWŚ ( o ile będzie za niska niż zażadają PR ) nie wpłynie na cięciu połączeń na lini 154 Rybnik - Pszczyna .

Źródło : Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska
sebek - 25-10-2011, 09:46
Temat postu:
Rozkład dla Rybnika/Raciborza dość ciekawy, ale jak zawsze można oczekiwać nieco więcej. Tak samo jak brakuje połączeń do Wisły, to uważam, powinny być bezpośrednie do Częstochowy. Sporo osób korzysta z przesiadek w Katowicach, nie zawsze dobrze skomunikowanych.
W ruchu dalekobieżnym, brak porannego połączenia z ROW do Warszawy, czy jeden TLK Racibórz - Warszawa, wyjeżdżający wcześnie rano z regionu, jest nierealny i nie możliwy? Udało się przedłużyć Białystok do Raciborza, ale ciągle zapomina, o pasażerach wyjeżdżających rano z Rybnika do Warszawy.
Pociąg TLK byłby uzupełnieniem oferty regionalnej i zarazem tanim połączeniem z centrum kraju, bez konieczności przesiadek w Katowicach na droższe Ex/EIC.
adrian033 - 05-11-2011, 11:25
Temat postu:
Ale to tylko marzenia ! Koledzy na forum już pisali , że podawano wiele razy w ŚZPR propozycję pociągu Rybnik - Wisła Głębce widocznie nie da się ..


nie da się bynajmniej przez strumień ten kto jeżdzi trasą Zebrzydowice- Czechowice-Katowice to za chubiem jest odgałęźenie gdzie kiedyś kursował pociąg z Rybnika do Wisły niestety od wielu lat jest ten odcinek za Chybiem nie używany i jest w opłakanym stanie. Osobiście choćby nawet mieli puścić przez Pszczynę to czas podróży był by mało atrakcyjny.

PS: posiada ktoś stary rozkład tego pociągu co kiedyś jeździł z Kędzieżyna do Wisły??
mały mi - 05-11-2011, 13:35
Temat postu:
adrian033 napisał/a:
PS: posiada ktoś stary rozkład tego pociągu co kiedyś jeździł z Kędzieżyna do Wisły??



w załączniku Smile

źródło: kolejcieszyn.pl
Powinni w końcu w weekendy/ wakcaje/ferie puścić pociąg do Wisły od strony Rybnika.
MaRcin1987 - 05-11-2011, 14:38
Temat postu:
Racja powinni puścić pociąg w weekendy ferie oraz wakacje z Rybnika bądź Opola , Kędzierzyna do Wisły . Pociąg ten cieszył sie dobrą frekwencją . Zresztą przy obecnej sytuacji kolei regionalnej na Śląsku nie ma co na to liczyć . Ja będe zadowolony jak nie zlikwidują żadnego pociągu w nowym rozkładzie na lini 154 Rybnik - Pszczyna .

ps. Kolego mały mi posiadasz może archiwalny rozkład jazdy lini 159 Orzesze - Żory ?
sympatyk - 21-07-2012, 13:18
Temat postu:
W związku z opublikowaniem w wątku "Rozkład jazdy 2012/2013" dla województwa dolnośląskiego planów tegoż województwa względem pociągów regio okazuje się że Rybnik i Racibórz od grudnia 2012r. stracą bezpośrednie połączenia z Kędzierzynem Koźlem (Rybnik), Opolem i Wrocławiem realizowane dotychczas przez spółkę Przewozy Regionalne. Przewozy pasażerskie realizować ma podobno spółka Koleje Śląskie. Jeśli tak to zobaczymy czy zostanie "Szyndzielnia" i ile będziemy mieć pociągów z Raciborza i Rybnika do Kędzierzyna Koźla?
Lil_Peter - 21-07-2012, 13:38
Temat postu:
IR Szyndzielnia zostaje na 100%. Było wałkowane już kilka razy na forum. Osobowe rzeczywiście będą pocięte.
sabatnik - 21-07-2012, 17:46
Temat postu:
Wielka obietnica, którą składali pomysłodawcy, chyba nigdy się nie ziści? Zresztą, czy w ogóle było to realne?
Światowid - 01-03-2013, 15:38
Temat postu:
Już zbieramy podpisy w sprawie codziennego PIRATA. Podpisujcie się ! Im więcej podpisów tym lepiej! Zachęcajcie swoich znajomych i mówicie o naszej akcji!

Bielsko Biała- Szczecin

Zapraszamy na FACEBOOK KODLK
sympatyk - 31-07-2013, 16:34
Temat postu:
Intercity przywróciło kasę w Rybniku.

29 lipca PKP Intercity otworzyło zlikwidowaną niecały rok temu kasę biletową w Rybniku. To efekt interwencji pochodzącego stamtąd posła Marka Krząkały.
– Od poniedziałku, 29 lipca, mieszkańcy i turyści Rybnika mogą już korzystać z uruchomionego przez PKP Intercity okienka kasowego na dworcu kolejowym – mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowy PKP Intercity. - Punkt sprzedaży biletów jest czynny codziennie w godzinach 7.30 - 19.00.

W sprawie przywrócenia kasy biletowej w Rybniku poseł Marek Krząkała z PO dwukrotnie interweniował w PKP Intercity od marca tego roku. Powodem była sytuacja, w której znaleźli się mieszkańcy 140-tysięcznego Rybnika. Mimo iż od 9 grudnia 2012 r. na tamtejszym dworcu funkcjonują kasy Kolei Śląskich, to w żadnej z nich nie można było kupić biletu na przejeżdżające przez Rybnik pociągi PKP Intercity. Spółki nadal nie rozwiązały sprawy wzajemnej sprzedaży. Podróżni chcący nabyć wcześniej bilety z rezerwacją na pociągi PKP IC musieli jeździć do Katowic, Kędzierzyna Koźla lub Tych. Wszystko przez to, że nie wszystkie rodzaje biletów są dostępne w Internecie, a decydując się na ich zakup u konduktora, nigdy nie mieli pewności, czy w dniu wyjazdu będą wolne miejscówki.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/15232/Intercity-przywrocilo-kase-w-Rybniku.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group