INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. lubuskie - Reaktywacja pociągu Żagań - Głogów

sebico - 07-03-2009, 15:23
Temat postu: Reaktywacja pociągu Żagań - Głogów
Gdy reaktywowano odcinek Żagań-Niegosławice, mówiono o planach reaktywacji do Głogowa. Czy nadal, takie coś wchodzi w rachubę? Jakie są za i przeciw? Wypowiadajcie się.
Exsimus - 07-03-2009, 18:45
Temat postu:
Ja nie widzę sprzeciu, ale kolej widzi układając kosmiczny rozkład jazdy. Z resztą pewnie go widziałeś. Oj woła on o pomstę do nieba Twisted Evil Twisted Evil
sebico - 07-03-2009, 18:57
Temat postu:
Exsimus, przecież to połączenie nie zostało jeszcze uruchomione, chyba, że mówisz o rozkładzie do Niegosławic. No cóż, widziałem...

Ot, mętalność PKP, zamknąć, żeby tory zardzewiały i zarosły, a potem chcieć spowrotem uruchamiać, ładując w to spore pieniądze, które potem i ta nie zwracają się, przez takie właśnie rozkłady. Przypominam, że linią tą poruszało się 8 par pociągów, czy trzeba było likwidować wszystkie? W dobie, kiedy te połączenia sie nie opłacały, można było pozostawić chociaż jedno, tak dla "przecierania torów". A teraz chociaż chcą uruchomic to nie mogą, bo stan torowiska na to nie pozwala- a tak niewiele trzeba było...

Według mnie pociągi te cieszyłyby się sporym obłożeniem (ale chyba raczej po remoncie torów), gdyż Głogów stanowi wspaaniały punk przesiadkowy np. do Wrocławia czy Leszna. Ale jak mówię, raczej nie obyłoby się bez remontu, gdyż według moich obliczeń połączenie z Wrocławiem przez Głogów trwałoby teraz ok. 4h, podczas gdy przez Legnicę ok. 3h.
Noema - 07-03-2009, 19:19
Temat postu:
Cytat:
Ja nie widzę sprzeciu, ale kolej widzi układając kosmiczny rozkład jazdy.

Ten absurdalny rozkład jazdy na linii Żagań - Niegosławice to zasługa Urzędu Marszałkowskiego, a nie PKP PR. To UM zamawia połączenia i je dotuje.
sebastianzb - 07-03-2009, 19:49
Temat postu:
Shocked
Wg rozkładu jazdy na stronach PKP wynika, że z Niegosławic odjeżdża 1 pociąg na dobę (do Zielonej Góry, przez Żagań i Żary) o 4:12, a przyjeżdża również jeden skład (z Żagania) o 4:06.
Nie posiadam takiej wiedzy więc pytam, czy to jest wszystko ? Shocked

Jeżeli tak, to UMWL wykazuje zupełny brak troski o połączenia wewnątrzwojewódzkie, a to trzeba jak najszybciej zmienić !

Z drugiej zaś strony nie wiem, czy totalne zaniedbanie tej trasy nie wynika również z niedoboru taboru w woj. lubuskim (chodzi tu o SZT), bo puszczanie składów wagonowych mogłoby być nieopłacalne.
Jerry - 07-03-2009, 20:59
Temat postu:
na stacjach i okolicach Nielubia, Kłobuszyn i Gaworzyce pociąg towarowy jedzie prędkością 15km/h to już widzę jak by pasażerski jechał. Ale napewno by po reaktywacji jechał szynobus to może by jechał 10-20 km/h szybciej.
Ale ja i tak cięrzko widzę tą reaktywację
sebastianzb - 08-03-2009, 14:57
Temat postu:
Słyszałem, że 'niedługo' tzn. w bliżej nieokreślonej przyszłości UMWL nosi się z zamiarem kupna 3 szynobusów spalinowych i 2 elektrycznych. Być może przy odpowiednim lobbingu dałoby się otworzyć nowe połącznia Głogów - Żagań na SZT. Osobiście jestem zdania, że taką relację można by wydłużyć np. do Tuplic (Tuplice - Głogów, p. Sieniawę, Żary, Żagań, Niegosławice, Gaworzyce, etc.).
Piottr - 09-03-2009, 15:35
Temat postu:
Moim zdaniem reaktywacja "kikutków" ma sens tylko wtedy, kiedy stanowi spójny element większej oferty.
A więc na przykład niechaj będą to pociągi Głogów - Żagań - Cottbus. A jeszcze lepiej Ostrów Wlkp. - Leszno - Głogów - Cottbus... (pomarzyć sobie zawsze można)
A jak nie międzynarodowe, to chociażby Leszno - Głogów - Żagań, tak, aby udało się utworzyć połączenie bezpośrednie o jak największym zasięgu.
BvL - 28-03-2009, 12:03
Temat postu:
Taka reaktywacja będzie miała sens chociażby po remoncie torów na odcinku Głogów - Niegosławice. Na stronie www.koleje.szprotawa.org.pl jest zakładka, w której ktoś nieźle napocił się pisząc "analizę sensowności" odpowiadający na pytanie czy, jak i kiedy reaktywacja mogłaby odnieść sukces.

Fragment z analizy:
"Jak wynika z powyższej tabeli stan linii jest niezadowalający, średnia prędkość przejazdu odcinka wynosi około 40 km/h. Szczególnie złym stanem charakteryzuje się odcinek w województwie dolnośląskim, gdzie szybkość przejazdu waha się od 20 do 40 km/h."
Rafał21 - 13-10-2009, 14:59
Temat postu:
...Sens jest zawsze,przed uwaleniem tej linii w 2002 roku pociągi niebyły w żaden sposób skomunikowane ani w Głogowie ani w Żaganiu przypomnę godziny odjazdów z 2001/2002
stacja Głogów
ŻAGAŃ - 6.11* 17.20*
stacja Żagań
GŁOGÓW - 4.30* 15.33*
* - pociągi kursują do odwołania
....Teraz na próbe możnaby wydłużyc relacje,oczywiście z dogodnym skomunikowaniem np na ,,ślązaka'' czy ,,karmazyna''
melocot - 13-10-2009, 15:40
Temat postu:
Reaktywacja "na próbę" Rolling Eyes przy obecnej, "furmankowej" prędkości na odcinku dolnośląskim, pod jednym warunkiem - zerowego wykorzystania publicznych pieniędzy Exclamation

Potencjalni pasażerowie tego odcinka już dawno pogodzili się z faktem, że inną trasą jest szybciej. Dla kogo zatem byłaby ta reaktywacja "na próbę"?
Rafał21 - 13-10-2009, 16:05
Temat postu:
Melocot...- np. dla mnie Very Happy ..prędkośc może i furmankowa ale takie pociągi kursują na wielu liniach o zdegradowanych torach i niskich szlakowych np. odc.Wałbrzych - Jelenia góra gdzie pociąg co kilka kilometrów zwalnia do 20 km..
kysiek2 - 13-10-2009, 19:40
Temat postu:
Tak się składa, że to ja przygotowywałem ta analizę w zeszłym roku. Niestety jej wyniki są smucace bez remontu torów nie da rady wznowić kursy (na co mam potwierdzenia z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego i UM Lubuskiego). PLK do dzisiaj nie odpowiedziało na moje pytanie dotyczące tego czy planują jakiś remont najbardziej zdewastowanej części szlaku. Jedno jest pewne z takimi szybkościami jakie sa obecnie ciężko będzie ruszyć z jakimkolwiek rozkładem jazdy. I raczej nie ma na to szans. Zresztą ja osobiście zastanawiałbym się nad tym czy to bezpieczne. Dokonując przeglądu szlaku stwierdziłem, że stan torów w okolicach Głogowa jest lekko mówiąc koszmarny (krzywe szyny, zgniłe podkłady etc). Zdjęcia w galerii dołączonej do strony. Sami zobaczcie po czym jeżdżą pociągi towarowe. Jedyne co zostaje to naciskanie na PLK aby doszło do jakiegoś remontu i podniesienia szybkości przejazdu choćby do 80 km/h. Nowy rozkład na tej linii to dalej utrzymanie 2 par pociągów do Niegosławic z tym, że poranna ma kursować tak aby umożliwić uczniom dojazd do szkół w Żarach i Żaganiu (był to kurs generujący największą frekwencję, zdziwiła mnie jego likwidacja). Po południu szynobus ma jeździć w okolicach obecnej pory. Niestety taki rozkład i zakończenie kursów w Niegosławicach nie przysłuży się do większych potoków podróżnych. Zresztą największa miejscowość przy trasie Szprotawa ma sporo alternatywnych możliwości komunikacyjnych z Żaganiem czy Żarami. Z tego co wiem Unia dofinansowała zakup szynobusu, który ma kursować przez 5 lat na tej trasie potem pewnie kolejny raz dojdzie do likwidacji przewozów ze względu na niską frekwencję. Może na tym forum wszczęlibyśmy jakś akcję, żeby ratować ruch pasażerski i wznowić kursy do Głogowa, ale po wyremontowanych torach.
Rafał21 - 13-10-2009, 20:21
Temat postu:
kysiek2, ...oczywiście że jestem za akcją,bo jeśli będziemy gdybać to wygdybamy sobie kiedyś rozbiórke i demontaz szyn...co proponujesz??? Smile
melocot - 13-10-2009, 20:42
Temat postu:
Naciski i ewentualny remont linii będzie sukcesem połowicznym, bo po remoncie torów okaże się, że nie ma wystarczającej ilości taboru Hmm
Najpierw należałoby ustalić przybliżoną kwotę na remont i zakup taboru. Później trzeźwo porównać przybliżony koszt remontu z wielkością przewidywanego potoku pasażerów, uwzględniając znaczne ograniczenie zezwoleń na prowadzenie transportu drogowego wzdłuż tej linii. Ustalenie rozkładu jazdy byłoby jednym z ostatnich "kroczków" w ramach tej reaktywacji.
kysiek2 - 14-10-2009, 09:31
Temat postu:
Zgadza się Melocot, jednak skoro oba Urzędy Marszałkowskie są za więc i zakupy taboru by zaplanowali. Wystarczy po jednym szynobusie z każdego województwa i już można sensownie skonstruować rozkład jazdy. Jakby się jeszcze z Wielkopolską dogadać, to pociągi mogłyby kursować do Leszna, wtedy ich sprzet też zagęszczałby ruch na tej linii. Nie musza to być wielkie pojazdy ja myślę, że taki SA 135 lub nasz SA 105 spokojnie wystarczą. No i jeszcze kiedyś do huty ludzie jeździli ta linią np. mój ojciec. Dzisiaj KGHM dowozi wszystkich autobusami (H-8). Może też byliby zainteresowani kursami i też jakoś partycypowali finansowo.

Jaka forma, myślałem, żeby gazetę tym zainteresować, tylko jeden głos może ujść ich uwadze, gdyby było nas więcej to może zajęliby się tematem. To w końcu ich rewiry i jakby ukazali co tu się dzieje, to może by się kasa na remont znalazła. Może jakiegoś parlamentarzyste tematem zainteresować, w końcu tu też mieszka elektrorat i głosy by zebrał, a mógłby się pochwalić, że załatwił połączenia do Głogowa i remont linii.
Rafał21 - 14-10-2009, 10:19
Temat postu:
napewno jest nas więcej,z resztą ten temat wałkowaliśmy na twojej stronie każdy deklarował chęci zorganizowania jakiegos rozruchu w owym temacie jednak na dialogu się skończyło...można napisać maila do lubuskiej czy byliby zainteresowani tematem..

[ Dodano: 14-10-2009, 10:35 ]
....Wysłałem własnie maila do ,,GL'' czy byliby zainteresowani tematem... Very Happy
kysiek2 - 14-10-2009, 13:58
Temat postu:
Słusznie że napisałeś może ja tez napiszę jeszcze dzisiaj, zobaczymy czy zainteresuje ich to.
rob21 - 14-10-2009, 17:43
Temat postu:
Oby ja zpróbuje z Elką ale to nie da wymiernych skótków ,próbowałem z na szym prezydentem jednak to nie jest łatwe. Coś spróbuje zrobić.

[ Dodano: 14-10-2009, 17:44 ]
przepraszam za ortograf....
kysiek2 - 21-10-2009, 14:35
Temat postu:
I co jakiś odzew w tej sprawie??
Skalnica - 30-08-2010, 17:13
Temat postu:
Niegosławice, niegdyś stacja węzłowa posiadająca 3 perony, wieżę wodną z lokomotywownią, magazyn przesyłek konduktorskich, budynki magazynów, hol kasowy, informację, zachodnią nastawnię, obsługiwała połączenia do miejscowości:
Rokitki, Kożuchów, Głogów, Chocianów, Przemków, Żagań, Złotoryja
obecnie jest stacyjką na granicy województw obsługującą tylko 2 szynobusy w weekendy i jeden w dni robocze... Przypomnijmy że lata temu przez stację przetaczały się takie pociągi dalekobieżne jak:
Leszno - Węgliniec (pociąg pospieszny)
Halle - Kalisz (pociąg Ekspresowy)
Warszawa - Berlin (pociąg Ekspresowy)

co się stało z koleją w tamtej części Polski?? Takich Miejscowości są setki

[ Dodano: 30-08-2010, 17:20 ]
i reszt zdjęć:
ET40 - 31-08-2010, 01:59
Temat postu:
To smutne, ale cóż...bez druta niewiele linii opłaca się utrzymywać, a i nierzadko po prostu "niedasię". A jeżeli druta nie wybudowano w PRL, to trudno oczekiwać, żeby wybudowano go w pięknie zwijającej się, kapitalistycznej POlsce, gdzie bez własnej puszki dostanie się do mniejszej miejscowości bywa, że graniczy z cudem.
A wystarczałyby osobówki dowożące do węzłowych stacji...
Skalnica - 31-08-2010, 02:16
Temat postu:
tory istnieją, i to w tylu kierunkach, wystarczyłoby zrobić remont i mamy pociągi w tylu kierunkach, choćby po 2 szynobusy na odcinek, i mamy takie połączenia jak Zielona Góra - Legnica czy Głogów - Legnica...
sZakOOu - 31-08-2010, 10:48
Temat postu:
Kurcze, szkoda że od grudnia przewozy pasażerskie na tej linii idą do piachu. :/ Mam nadzieję, że kiedyś uda się coś zrobić tutaj...
pp - 31-08-2010, 11:52
Temat postu:
sZakOOu, Wiem że szkoda. ale zamiast ładować pieniądze w muchowozy do Niegosławic, lepiej zaoszczędzone fundusze dołożyć np. do następnej pary na Zielona - Węgliniec.

Skalnica, co się stało? Zabrakło myślenia z perspektywą. Linia z Chojnowa do Kożuchowa przez Niegosławice, która mogłaby połączyć Legnicę (104 tys. mieszkańców), Chojnów (14 tys.), Chocianów (8 tys.), Przemków (6 tys.), Nowe Miasteczko (2,8 tys.) i Kożuchów (10 tys.) z Nową Solą i dalej z Zieloną Górą. Szczególnie w aspekcie projektu kolei dla tzw. Lubuskiego Trójmiasta (Zielona, Nowa Sól i Sulechów) po budowie obwodnicy Czerwieńska. To tak przyszłościowo myśląc. Myśląc. Ale tego myślenia brakuje samorządowcom, nie wspominając o kolejarzach.
Nie mówię już o samej linii do Głogowa, która z powodzeniem powinna połączyć np. Warszawę jakąś TLK-ą z Cottbus przez Tuplice, Żagań, Ostrów, Łódź.
Skalnica - 31-08-2010, 13:08
Temat postu:
chodziło mi o to że stacja i okolice mają bardzo dobrą sieć torów, brakuje tak jak mówisz połączenia choćby TLK czy IR Żar, Żagania, Głogowa z Warszawą, ale tu wszystko opiera się o niedasizm i 'brak druta' ja nie mówię że po otwarciu miałoby się skierować wszystkie pociągi na te trasy ale 5-6 kursów w każdą stronę + skomunikowania w Głogowie, Rokitkach, Żaganiu, Żarach i mielibyśmy piękny rozkład na pół województwa Smile
pp - 31-08-2010, 14:17
Temat postu:
Skalnica, Myślę że TLK na terenie Polski odpada, bo dla PICu spalinówka to abstrakcja. IR - komercyjnie wątpliwe, a nie sądzę że marszałkowie się dorzucą. Nie przy tych prędkościach. Dlatego podałem wariant "zagraniczny", np. do Cottbus, albo nawet do Berlina przez Łódź -Ostrów - Głogów. Do tego dokłada się MI, i sądzę że szybciej by to poszło bo frekwencja by była (nie jedzie przecież pustynią). No i nie osłabi to spójności terytorialnej kraju (hihi) jak to miało miejsce przy planowanych RE Poznań - Berlin. Skoro są pieniądze np. na Jasło - Chyrów?
Ale najpierw, jak napisał melocot, analiza kosztów i korzyści. Potem jakiś RPO i razem z PLKą niech Wrocek weźmie się do roboty za odcinki na swoim terenie (Przecław - Głogów). No i chociaż jeden tor (jak na Skarżysko-Sandomierz) z Głogowa do Leszna, a drugi niech sobie PLKa remontuje za kasę z towarów. Bo 20, a w porywach 40km/h to jest żadna prędkość i reaktywacja przy niej nie ma sensu. Będzie powtórka z Lubina czy Jerzmanic.
Skalnica - 31-08-2010, 19:38
Temat postu:
niestety masz rację, ale aż się serce kraja jak patrzę na tę (i wiele innych) stację...dodatkowo wyobrażając sobie jakby wyglądała po gruntownym remoncie...ehhhhh
pawelW - 31-08-2010, 21:57
Temat postu:
A tak jakoś mi się przypomniało że przecież w hafasie i na tablicach rozkładu w Legnicy widziałem pociąg który jechał z Zielonej Góry do Legnicy ale właśnie przez Rokitki i kombinowałem którędy to .. I wiem że jechał z Zielonej do Legnicy ale już z Legnicy do Zielonej nie ani tędy ani przez Lubin i Głogów .. To było nie tak dawno jak słowo daje chyba 2008r albo 2007r
pp - 01-09-2010, 08:04
Temat postu:
pawelW, może (i to jest wariant najbardziej prawdopodobny) jechał przez Rokitki, Żagań, Żary i Bieniów. W cegle 2007/2008 tego niema, więc może 2006/2007 (ale tego srjp nie mam).
Skalnica - 01-09-2010, 14:37
Temat postu:
trasa Rokitki - Niegosławice jest nieczynna przez kilkanaście - kilkadziesiąt lat, prawdopodobnie jechał trasą tak jak powiedział przedmówca Legnica - Rokitki - Żagań - Żary - Zielona Góra...
rob21 - 01-09-2010, 15:27
Temat postu:
A propo wydłużenie do Głogowa ma być w przypadku kiedy plk zwiększy prędkość na lini do 60km/h a o tym zapomnijmy przecież 14 dla nich się nie liczy dzięki bogu Głogów-Leszno-Ostrów zachowało się ale mało nie brakowało i tych połączeń by niebyło nieważne że od cholery ludzi jeździ na Warszawe Poznań, Wielkopolskie nas ratuje a w strone Żagania linia długo się nie uchowa jej stan jest agonialny szcególnie w moim województwie Dolnośląskim przypomne że w 2002 roku pociągi zostały zawieszone bezprawnie!!!
pp - 01-09-2010, 16:14
Temat postu:
Dolny Śląsk obecnie to naprawdę g... robi dla kolei. Gdyby nie Poznań, to Leszno-Ostrów by nie było. Marszałek ma inne potrzeby - KD w końcu trzeba obsadzić swoimi. Tylko gdyby te wypieprzone w błoto miliony dać na infrę, to do spółki z peelką coś by się dało zrobić. Marzenie...
Jerry - 25-09-2010, 09:10
Temat postu:
taki pociąg jechał kiedyś z Marciszowa do Zielonej Góry przez Złotoryję, Legnicę, Rokitki, Chocianów, Niegosławice, Nową Sól.

A czy może mi ktoś powiedzieć jak się miewa odcinek Żagań - Niegosławice? Wybieram się tam niedługo lecz zastanawia mnie czy tam jeździ szynobus czy zastępcza czy wogóle uwalili linię?
kysiek2 - 25-09-2010, 19:16
Temat postu:
Teoretycznie jeździ szynobus. Musisz się spieszyć bo od grudnia pod nóż idą wszystkie pary na tym odcinku.
Jerry - 26-09-2010, 16:23
Temat postu:
kysiek2 dziękuję za informację
pp - 11-01-2011, 18:13
Temat postu:
Przy obecnych prędkościach możliwa jest jedynie nocna TLKa z Warszawy, dajmy na to do Lipska przez Łódź, Ostrów, Leszno, Głogów, Żagań, Forst:
W-wa c. 20.00
Łódź Kal. 22.10/22.25
Ostrów W. 0.35/0.45
Leszno: 2.00/2.05
Głogów: 3.05/3.10
Żagań: 5.10/5.12 (60km w dwie godziny!!!)
Żary: 5.27/5.30
Forst 6.10/6.12
Cottbus: 6.30/6.45
Lipsk: p. 8.45

Bez remontu linii 14 od Leszna, a przynajmniej od Głogowa do Żagania, nie ma co marzyć o regularnym ruchu pasażerskim. Tylko podniesienie prędkości na 14 od Leszna do Żagania na odcinkach z obecnymi 20-30km/h do 70km/h (a jest tego 62km w torze nieparzystym na 105km całości oraz 8km na 20km/h + 9km na 0 dla odcinka Leszno-Głogów, tor parzysty ) dałoby skrócenie przejazdu takiego pociagu do Żagania o ponad godzinę.
Mares - 11-01-2011, 18:24
Temat postu:
@Jerry ten pociąg nie jechał przez Legnicę tylko bezpośrednio ze Złotoryi linią 316 przez Chojnów, Rokitki, Chocianów i Przemków do Nowej Soli... Cool
Hewak - 12-01-2011, 01:13
Temat postu:
W rozkładzie 89/90 pociąg figuruje jako Marciszów-Czerwieńsk.
Pablo_Żagań - 30-01-2011, 15:27
Temat postu:
Pytanie mam
Czy ktoś z Was posiada SRJP 2006/07 i mógłby mi pomóc i podać numer pociągu do Niegosławic, i z Niegosławic do Zielonej Góry?
kysiek2 - 30-01-2011, 18:24
Temat postu:
http://koleje.szprotawa.org.pl/2006.html tu masz odpowiedź na swoje pytanie.
bunkrownik - 01-12-2011, 22:39
Temat postu:
http://www.wsnatalia.yoyo.pl/mapki/img003a.gif
Bajemba - 28-12-2011, 16:44
Temat postu:
Reaktywacja Głogów - Żagań przy jednoczesnym zamknięciu Głogów - Leszno !!!!!!!!! ???????? Oczyma wyobraźni widziałem już bezpośrednie połączenie Żagania z Poznaniem, a wobec zaistniałej sytuacji na cos takiego nie ma juz co liczyć. Ubolewam, nad notorycznie postępującą izolacją Żagania ( Żar zresztą też)
rob21 - 03-01-2012, 11:17
Temat postu:
No i Głogowa również Sad Legnice, Leszno ,Żagań udupili wiecej juz nie są w stanie.
Hewak - 10-01-2012, 16:07
Temat postu:
Mares, w rozkładzie jazdy 89/90 jak już pisałem jeździł w relacji Marciszów-Czerwieńsk i właśnie przez Legnicę, Chojnów pomijając linię 316. Ale wydaje mi się że wcześniej jeździł właśnie linią 316.
Sunseed - 28-01-2012, 13:06
Temat postu:
Nie wiem gdzie nbapisać, a nie chce śmiecić i zakładać nowego tematu.


Ktoś coś słyszał o zamknięciu jednego peronu w Żaganiu? Jeśli tak to dlaczego? Remont czy cuś?
jubikej - 28-01-2012, 15:52
Temat postu:
może dlatego że są nieużywane Smile 5 peronów a pociągów co kot napłakał :]
Sunseed - 28-01-2012, 16:49
Temat postu:
No właśnie chyba inny powód, co innego jest jednego peronu nie używać a co innego zamknąć po prostu...
Zastanawiam się nad jednym, w ub. r. w gazecie pisali że po malowaniu poczekalni, w tym roku będą jeszcze inne prace na dworcu, może najruchliwszy peron chcą delikatnie odświeżyć...

No bo chyba żaden nie jest w tak tragicznym stanie aby go zamykać.
jubikej - 28-01-2012, 17:34
Temat postu:
może gdzieś jakaś wiata czy inna rzecz zagraża bezpieczeństwu podróżnych, peron 3 chyba ten najczęściej używany ostatnio jak tam byłem prezentował się ok Smile
konik23 - 28-01-2012, 21:56
Temat postu: peron
już chyba w zeszłym roku jakaś ekipa wyrwała część krawędzi peronowych na jednym z peronów.... wydaje mi się, że nr 4. Te granitowe krawędzie leżą tam już chyba pół roku....
bunkrownik - 12-11-2012, 11:22
Temat postu:
Zdjęcia wyremontowanego przejazdu kolejowego w Nielubii.
http://www.wsnatalia.yoyo.pl/obrazy/nielubia/2012-11-09%2015.39.46.jpg

http://www.wsnatalia.yoyo.pl/obrazy/nielubia/2012-11-09%2015.40.42.jpg

http://www.wsnatalia.yoyo.pl/obrazy/nielubia/2012-11-09%2015.44.07.jpg

Tory kierunek Głogów
http://www.wsnatalia.yoyo.pl/obrazy/nielubia/2012-11-09%2015.40.14.jpg

Tory kierunek Szprotawa
http://www.wsnatalia.yoyo.pl/obrazy/nielubia/2012-11-09%2015.40.51.jpg

Stacja w Nielubi
http://www.wsnatalia.yoyo.pl/obrazy/nielubia/2012-11-09%2015.38.29.jpg

http://www.wsnatalia.yoyo.pl/obrazy/nielubia/2012-11-09%2015.39.07.jpg

http://www.wsnatalia.yoyo.pl/obrazy/nielubia/2012-11-09%2015.41.31.jpg
Bajemba - 12-11-2012, 15:09
Temat postu:
No to można uznać, że 20 metrów torów jest już po remoncie. Reszta już z górki Confused
bunkrownik - 13-11-2012, 01:16
Temat postu:
No to pozostaje czekać na remont kolejnego przejazdu kolejowego, wypadałoby na Dankowice. Zawsze będzie kolejne 20 m torów. Smile
kysiek2 - 13-11-2012, 21:16
Temat postu:
Dankowice były robione w 2009 roku. http://galeriakolejowa.szprotawa.org.pl/thumbnails.php?album=323
bunkrownik - 06-01-2013, 12:33
Temat postu:
Szykuje się nieco remontów 14stki w okolicach Głogowa

Głogów, 1 tor, kilometraż 281,520 - 282,023, termin 05.06.2013 - 14.06.2013

Głogów - Kłobuczyn, 1 tor, kilometraż 294,500 - 294,620, termin 17.06.2013 - 21.06.2013

Kłobuczyn, 1 tor, kilometraż 294,800 - 295,530, termin 24.06.2013 - 09.07.2013

Głogówko - Głogów, 1 tor, kilometraż 274,400 - 291,050, termin 10.07.2013 - 15.08.2013

Czyli na polski planują remont (nie wiadomo jaki) na odcinku od Głogówka do Nielubi oraz w okolicach Kłobuczyna. Fajna sprawa, że szykują remont na trasie na Szprotawę.
konik23 - 06-01-2013, 14:16
Temat postu:
postarunki na odcinku żagań - głogów są zamnknięte w godzinach nocnych czy to oznacza, że nie pojedzie tamtędy nic w nocy czy jadą na rozkaz?
kysiek2 - 07-01-2013, 14:48
Temat postu:
W Kłobuczynie wg tego kilometraża będą coś robić w okolicy pierwszego rozjazdu od strony Głogowa http://galeriakolejowa.szprotawa.org.pl/displayimage.php?album=209&pos=0 tutaj widać to miejsce, drewniane, zniszczone podkłady. Ciekawe, czy ruszą sam rozjazd??

Natomiast drugie to jest 294,800 do 295,530 macie kolejny rozjazd http://galeriakolejowa.szprotawa.org.pl/displayimage.php?album=209&pos=19 i dalej tor na strunobetonie i drewnianych podkładach w miejscu styku szyn http://galeriakolejowa.szprotawa.org.pl/displayimage.php?album=209&pos=39 http://galeriakolejowa.szprotawa.org.pl/displayimage.php?album=209&pos=25 Dolecą chyba z remontem do peronów dawnej stacji.
bunkrownik - 09-01-2013, 01:22
Temat postu:
Za wiele nie zdziałają chyba w tym Kłobuczynie bo na 1 kawałek 120 m wyznaczyli tylko 4 dni, a na drugi kawałek 730 m 2 tygodnie. Wymiana tyle torów w tak krótkim czasie jest możliwa?
Ciekawi mnie co będą wymieniać w Głogowie dali sobie tam 9 dni na 500 m, oraz drugi kawałek czyli podpisany Głogów - Głogówko a właściwie to powinno być Nielubia - Głogówko czyli aż 16 km 650m, na co dali sobie tylko miesiąc i 5 dni, to już w ogóle chyba jest niewykonalne.
Sunseed - 09-01-2013, 17:28
Temat postu:
bunkrownik napisał/a:
Za wiele nie zdziałają chyba w tym Kłobuczynie bo na 1 kawałek 120 m wyznaczyli tylko 4 dni, a na drugi kawałek 730 m 2 tygodnie. Wymiana tyle torów w tak krótkim czasie jest możliwa?


Jest, nawet w znacznie krótszym. Nie liczył bym mimo wszystko na wymiane torów, raczej podkładów, śrub i podsypki.
bunkrownik - 09-01-2013, 23:52
Temat postu:
Ale raczej na większą wymianę na odcinku Nielubia - Głogów - Głogówko tak wynika z podanego kilometrażu w ciągu miesiąca czyli prawie 17 km chyba nie ma co liczyć skoro to tylko miesiąc i 5 dni? Między Głogowem a Nielubią tory też są w tak tragicznym stanie jak te do Głogówka?

Wiecie, że Głogów - Ostrów Wielkopolski wpisali na listę rezerwową nowego programu do 2015 roku? Chodzi o dokumentację przedprojektową rewitalizacji i elektryfikacji.
WIELOLETNI PROGRAM INWESTYCJI KOLEJOWYCH DO ROKU 2015 do konsultacji
janina77 - 16-01-2013, 12:56
Temat postu:
czy wiecie moze, kiedy trasa zielona gora- nowa sol bedzie kursowac krocej niz godzine? to jest 20km..
_______-
Solidne ogrodzenia panelowe dla bezpieczeństwa Twojego domu!
sympatyk - 08-08-2013, 22:12
Temat postu:
Linia Głogów-Żagań zamknięta po wypadku ciężarówki.

We wtorek ciężarówka z koparką na lawecie poważnie uszkodziła wiadukt kolejowy nad drogą krajową nr 292 w pobliżu Głogowa. Linia obsługująca pociągi towarowe została wyłączona z ruchu.
Nieostrożny kierowca (ciągnik siodłowy Renault, z koparką na lawecie) uszkodził konstrukcje wiaduktu (4,70 m prześwitu). - Uszkodzenie było na tyle poważne, że musieliśmy natychmiast wstrzymać ruch pociągów. Niestety takie zachowania zdarzają się, pomimo właściwego oznakowania drogi – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.
Kierowca ciężarówki zbiegł z miejsca wypadku. Został później zatrzymany przez policję w Polkowicach.
Wczoraj na miejscu zdarzenia pracowała komisja, która oceniła skutki uderzenia przez koparkę w konstrukcję wiadukt. Stwierdzono zmiany wiaduktu na przyczółkach, wraz przemieszczeniem łożysk o ok. 0,5 m. Uszkodzone zostało też ponad 60 m toru z szynami i podkładami. PKP PLK szacują teraz koszty naprawy obiektu. Służby techniczne rozpatrują jaki wariant naprawy powinien zostać przyjęty.
- Na linii prowadzony był wyłącznie ruch towarowy. Przejeżdżało nią 10 - 12 pociągów na dobę. Aktualnie pociągi prowadzone są innymi trasami. Nie ma utrudnień w ruchu pasażerskim – dodaje Siemieniec.
Droga wojewódzka nr 292 jest obecnie zamknięta dla ruchu. Samochody korzystają z objazdu. Ruch pod wiaduktem będzie możliwy po zabezpieczeniu obiektu.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/15346/Linia-Glogow-Zagan-zamknieta-po-wypadku-ciezarowki.html
konik23 - 09-08-2013, 17:42
Temat postu: re
to teraz Żagań stał się kolejową dziurą a nie stacją 7 kierunkowąSad
robusta - 09-08-2013, 18:44
Temat postu:
konik23 Jeszcze inne wiadukty zostaną uszkodzone i całkiem dziura będzie Śmiech
A do Bieniowa pewnie naprawią wiadukt jak kopalnia powstanie Smile
bunkrownik - 11-08-2013, 09:16
Temat postu:
Jak sądzicie jaki jest koszt naprawy takiego wiaduktu?

[ Dodano: 03-09-2013, 13:10 ]
Wiadomo już co zrobią z tym rozwalonym wiaduktem koło głogowskiej huty?

[ Dodano: 24-05-2014, 11:46 ]
W Nielubi wymieniają tory.
http://i1172.photobucket.com/albums/r575/bunkrownik/2014-05-22140124a_zps36012b55.jpg

[ Dodano: 02-06-2014, 14:26 ]
http://i1172.photobucket.com/albums/r575/bunkrownik/2014-05-27160736_zps521b6259.jpg
sympatyk - 01-05-2021, 19:38
Temat postu:
Czy wróci połączenie kolejowe Żagania ze Szprotawą? Otóż jest szansa...

Kilka dni temu przedstawiciele lubuskiego Urzędu Marszałkowskiego spotkali się z władzami Szprotawy w sprawie projektu rewitalizacji linii kolejowej nr 14 na odcinku Szprotawa – Żagań. Plan ma być zrealizowany w ramach programu „Kolej Plus”. Trwają ostatnie przygotowania do ogłoszenia przetargów na opracowanie studium planistyczno-prognostycznego, którego ocena będzie podstawą do podjęcia przez PKP PLK ostatecznej decyzji o przyznaniu dofinansowania.

Więcej:

https://gazetalubuska.pl/czy-wroci-polaczenie-kolejowe-zagania-ze-szprotawa-otoz-jest-szansa/ar/c15-15515665

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group