INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. pomorskie - Połączenie Kościerzyna - Gdynia

żuk - 27-10-2009, 18:56
Temat postu: Połączenie Kościerzyna - Gdynia
czy połączenie kolejowe Kościerzyna - Gdynia może stać się transportem zbiorowym, którym dojedzie sie i wróci z pracy/ szkoły?, dotychczasowy rozkład jazdy zniechęca do korzystania z tego środka transportu. Mieszkam na trasie w miejscowości Żukowo i widzę pociągi, które zamiast jeździć częściej w tak zwanym szczycie, kursują np z Gdyni o godzinie 11.57, 13.43 ( w tych godzinach to przewozi się powietrze z Gdyni do Kościerzyny) a w późniejszych godzinach są jeszcze trzy połączenia: 15.38, 18.19 i 19.55. nie trzeba być szczególnie bystrym żeby zauważyć iż ten pociąg kursuje chyba tylko aby przywieść i odwieść pracowników kolei. Czy to może się zmienić?, czy pociąg może kursować częściej pomiędzy 16 i 18 ?
pepe - 27-10-2009, 21:15
Temat postu:
żuk, skoro jesteś z Żukowa to powinieneś słyszeć o projekcie PKM, w trakcie jego drugiego etapu czyli w okolicach 2014 roku ma się zacząć kompleksowa rewitalizacja linii do Kościerzyny i dopiero wtedy można spodziewać się jakiejś poprawy w przewozach na tej linii
chester - 27-10-2009, 23:00
Temat postu:
"W okolicach 2014 roku" to Kaszubi zapomną o istnieniu kolei.
Jeszcze niedawno porankiem były pociągi do Gdyni co godzinę, podobnie popołudniem z Gdyni do Kościerzyny. I jeździły pełne. Te w międzyszczycie też były. Najwyraźniej ucięto obiegi szczytowe.
Fakt, że stocznie ledwo zipią to i może stoczniowców mniej do zwózki i wywózki, niemniej nie samymi stoczniami miasto żyje.
kowal331 - 28-10-2009, 13:27
Temat postu:
Może i nie zapomną o kolei...Fakt linia wymaga sporych nakładów by dało się uruchomić coś więcej niż te skromne 8 par na dobę.Ideałem byłby takt godzinny,ale czy tak się stanie?Tego nawet najstarsi Kaszubi nie są w stanie przewidzieć.
żuk - 28-10-2009, 22:08
Temat postu:
tu nie chodzi nawet o dodatkowe połączenia a o przesunięcie istniejących kursów o 11.57 i 13.43 ( mało osób z nich korzysta - no chyba że w sezonie turystycznym) na godziny szczytu popołudniowego. teraz mamy pociąg z Gdyni o 15.38 a na nastepny trzeba czekać prawie 3 godziny ( do 18.19). Czy Urząd Marszałkowski który dofinansowuje przewozy regionalne zwraca uwagę na "jakość" rozkładu jazdy ?
yusek - 29-10-2009, 09:13
Temat postu:
No to robimy petycje do Marszałka, aby dodał jakieś pociągi.
chester - 29-10-2009, 10:35
Temat postu:
żuk napisał/a:
tu nie chodzi nawet o dodatkowe połączenia a o przesunięcie istniejących kursów o 11.57 i 13.43 ( mało osób z nich korzysta - no chyba że w sezonie turystycznym) na godziny szczytu popołudniowego. teraz mamy pociąg z Gdyni o 15.38 a na nastepny trzeba czekać prawie 3 godziny ( do 18.19). Czy Urząd Marszałkowski który dofinansowuje przewozy regionalne zwraca uwagę na "jakość" rozkładu jazdy ?


Hm... "zawsze" (wiem, że to idiotyczne) były te kursy. może nie 11.57, tylko 12.10-12.20 z Gdyni, i jakieś 13.45 kolejny. No i potem circa 15.30, 16.30 i 18.30. Ewidentnie więc wycięto jeden obieg.
Prawdopodobnie taki, który musiał nocować w Kościerzynie (może uniknięcie nocki było powodem?). I dlatego nie można ruszyć 12.15 i 13.45, bo one wracają tego samego dnia. Przesunięcie 12.15 na 16.30 spowoduje brak składu na powrót wieczorny, albo konieczność powrotu późnochoronocnego, albo nocowanie - zakładam, że przynajmniej tych dwóch ostatnich rzeczy starano się uniknąć. A może prawda jest zupełnie inna, bo ten z 12.15 przechodzi z Kościerzyny na coś innego (Chojnice? Wierzchucin? - nie wiem, jak aktualny rozkład tam wygląda), tym bardziej, że chyba taborem linii drewnianych w pomorskiem opiekują się Chojnice, nie?
Wiem, że to może się wydawać durne, ale te obiegi mają jednak znaczenie.
Mam nadzieję, że trafnie wnioskuję te obiegi jednak po ładnych paru latach nieprzyglądania się temu z poziomu gruntu, tym bardziej, że piszę to wszystko bez spojrzenia w rozkład (wstyd Wink
yusek - 29-10-2009, 13:44
Temat postu:
A więc tak w Pomorskim regionalni mają lokomotywownie w Gdyni i Chojnicach. Co do składów to w Kościerzynie zawsze nocuje jeden lub dwa składy. Co do przesunięć w Kościerzynie są wielkie rezerwy (kościerska przesiadka to czasem nawet pół godziny w których zarówno pasażerowie jak i szynobus musi czekać pół godziny by jechać dalej np. Gdynia->Kościerzyna Kościerzyna-> Chojnice. Jakby nie można było by puścić jednego pociągu Gdynia-Kościerzyna-Chojnice. Co do rozkładu to dopisałbym szynobus wieczorny Chojnice-Kościerzyna-Gdynia i wczesnoporanny Gdynia-Kościerzyna-Wierzchucin skomunikowany z pociągiem do Bydgoszczy pociąg i tak nocuje w Kościerzynie tak by nocował w Gdyni.
chester - 30-10-2009, 13:14
Temat postu:
yusek napisał/a:
A więc tak w Pomorskim regionalni mają lokomotywownie w Gdyni i Chojnicach


Oj, co do Gdyni to bym się spierał. Gdynię mieli na potrzeby OPM, a skoro to poszło do IC, to mam duże obawy, czy PR ma cokolwiek w Gdyni.
żuk - 30-10-2009, 21:18
Temat postu:
tyle się teraz mówi o Kolei Metropolitarnej, o przywróceniu połączenia z Kartuzami, ale zanim to nastąpi można chyba już teraz tak zorganizować przewozy aby zaspokoić oczekiwania coraz większej liczby mieszkańców dojeżdżających do Gdyni. A ile osób dojeżdża - to widać po zatłoczonych ulicach. Problem chyba polega na słabym rozpoznaniu zapotrzebowania albo braku konkurencji albo jak już wspomniałem braku odpowiedniej reakcji Urzędu Marszałkowskiego – który jednak dokłada do przewozów, a jak dokłada to powinien też wymagać.
yusek - 01-11-2009, 13:19
Temat postu:
chester napisał/a:
yusek napisał/a:
A więc tak w Pomorskim regionalni mają lokomotywownie w Gdyni i Chojnicach


Oj, co do Gdyni to bym się spierał. Gdynię mieli na potrzeby OPM, a skoro to poszło do IC, to mam duże obawy, czy PR ma cokolwiek w Gdyni.


Tam w Gdynii terenu jest sporo i często tam stoją a i chyba jest coś w Tczewie ale nie jestem pewien.
Bartek_Sp - 01-11-2009, 19:47
Temat postu:
Na forum SKM można przeczytać że na lini Gdynia - Kościerzyna od nowego rozkładu ma jeździć Arriva PCC.
Jerry - 01-11-2009, 19:56
Temat postu:
3 lata temu często jeździłem z Lubina do Kościerzyny

na odcinku Wrocław - Gdynia jechałem pośpiesznym "ROZEWIE" który był dla mnie idealnym pociągiem ponieważ w Gdyni było bardzo ładne skomunikowanie z Kościerzyną. Lecz z wejściem w życie nowego rozkładu osobowy Gdynia - Kościerzyna odjeżdżał przed przyjazdem Rozewia, to była głupota. Dużo osób się przesiadało z tego pociągu. Byłem zmuszony jechać od Bydgoszczy osobówkami przez Wierzchucin (niby krótsza trasa ale sami wiecie...), zajęło mi to o wiele więcej czasu.
Tomek1990 - 05-11-2009, 08:17
Temat postu:
Witam:) Pociągiem Gdynia - Kościerzyna jeżdżę w zasadzie codziennie na uczelnię, więc troche mógłbym w tym wątku opowiedzieć. Przede wszystkim jak już zauważono obecny rozkład jest totalnie niedostosowany do uczniów, studentów, pracowników (nie PKP). Wiadomo, że dużo ludzi obecnie konczy prace o 16 zaczynając ją o 8, logiczne wiec powinno być puszczenie pociągu o godz. 16.30-16.45. Nie dla Przewozów Regionalnych. Na pisma odpowiadają krótko - brak taboru. To proszę nie stwać do przetargów na obsługę linii których się nie ma czym obsługiwać. Kolejna sprawa to "przydział" pociągów. Prosty przykład ilustruje, że osoba która ustalała jaki pociąg jedzie o jakiej godzinie jest bardzo ograniczona. Godzina 13.43 z Gdyni odjeżdża duży szynobus (przepraszam ale zapomniałem numeru), praktycnie w połowie pusty. A teraz spójrzmy na godzinę 18.19. Ludzi bardzo dużo a pociąg króciutki - SA103. Sporo ludzi stoi, a płacąc grubą kasę za bilety należy się przynajmniej minimum wygody. Idźmy jednak dalej. Bo to nie koniec problemów z PKP PR na tej trasie. Średnio raz w miesiącu awaria. Czasem drobna, czasem grubsza, ale zawsze. Ta firma wogole nie dba o sprzęt jaki dysponuje. Podejrzewam, że gdyby kontrole nie były obowiązkowe nikt by na nie nie jeździł, bo i po co?! Kolejna sprawa to czas podstawiania pociągów na peron. Chodzi zwłaszcza o najbardziej obciążony pociąg o 15.38. Jeśli nawet przed nim odjeżdża z peronu V pociąg do Laskowic to jedzie o 15.13, co nam daje 25 minut czasu do odjazdu pociągu do Kościerzyny. Dlacego więc tego pociągu nie można podstawić o 15.20? Ludzie spokojnie weszliby, bez popychania się - bo to skonczyc sie w koncu może tragedią. I już na sam koniec gratuluję PKP PR pomysłowości przy puszczaniu szynobusu w piątki, kiedy do domów wracają studenci. Gratuluję, bo tylko odstraszacie potencjalnych pasażerów, którzy wolą jechać PKSem przez Gdańsk.

A teraz mam jeszcze pytanie. Czy to prawda, że Arriva będzie od grudnia br obsługiwać tę trasę?? Pojawiają się sprzeczne informacje, a nigdzie nie można znaleźć oryginalnego, oficjalnego wyniku przetargu.

Podrawiam:)
Rev - 05-11-2009, 15:25
Temat postu:
Arriva nie będzie obsługiwać tej trasy na podstawie przetragu. Pozostaje PR.

Arriva za to chce uruchomić pociągi "komercyjne" - coś jak pospieszne spółki IC lub iR społki PR. Do tego nie trzeba przetargu (jeśli nie są to połączenia osobowe).
Tomek1990 - 05-11-2009, 16:37
Temat postu:
No to dramat. Przez kolejne 6 lat patrzeć, jak ta podupadająca na własne życzenie firma PKP PR (która powinna sie rozpaść zanim sie zreorganizowała) niszczy taką dobrą linię. Ludzi byłoby naprawde więcej, no ale w zaistniałych okolicznościach. Pokazujemy tylko, że ta chora spółka ma monopol na wszystko. Po co nam wogóle przetargi. Ostatnio na pismo - skarge dostałem odpowiedź, że nie ma taboru. Po co w takim razie sie zgłaszacie skoro nie macie taboru. Bo kase dają nie? Bo można zarobić na świadczeniu usług na jakości poniżej krytyki. Bo podajecie ceny, które tak naprawde nigdy nie zostaną osiągniete i albo znowu zmniejszycie pociągi, (najlepiej puszczajcie same lokomotywy), albo zredukujecie ich ilośc (jasne, najlepej rano o 4 do gdyni o 19.55 do kościerzyny i po problemie!! I tu jest błąd. Czekam z nadzieją na powstanie jakiejkolwiek alternatywy i bez wątpienia będę chciał ją wybrać, bo dalsze trwanie w takim burdelu jak PKp PR jest po prostu bez sensowne. Swoją drogą miejcie sie na baczności, bo pasażerowie patrzą już coraz bardziej na to gdzie są pieniądze z ich biletów. I pamiętajcie, że nad wami jest Urząd marszałkowski.
Smutna to wiadomość, że znowu to coś wygrało, ale cóż, takie prawo przetargu...
Leszek79 - 05-11-2009, 20:50
Temat postu:
Cytat:
A teraz mam jeszcze pytanie. Czy to prawda, że Arriva będzie od grudnia br obsługiwać tę trasę??

O tym w jakich godzinach i w jakie dni tygodnia brakuje tam pociągów każdy głupi wie, nawet ja mieszkający >50km od linii i przejeżdżający ją wyłącznie turystycznie średnio raz w roku. Arriva jak dobrze ułoży rozkład to połową tych kursów które wykonuje PKP PR będzie przewozić większość pasażerów.
PS
Ich SA134 wyciągnął na kościerce 134km/h Smile.
żuk - 05-11-2009, 22:40
Temat postu:
optymistyczne jest to, że oferta Przewozów R nie była jedyną ofertą Smile. Mam cały czas nadzieje, iż po tym przetargu, przewoźnik jednak zmieni rozkład na „bardziej przyjazny”
Tomek1990 - 06-11-2009, 09:10
Temat postu:
Jakiś miesiąc temu w piątek była kontrola Urzędu Marszałkowskiego bo dużo skarg byłoRazz Facet przyszedł (oczywiście podstawiono większy szynobus, żeby nie było) a do niego taka kolejka ludzi sie ustawiła że nie wiem:D Wszystko powiedzieli... O opóźnieniach, tłoku o wszystkim:P Moze to coś da...

A czy to prawda, że Arriva ma uruchomić swoje kursy na tej linii niezależnie od przegrania przetargu? Takie pommiędzy PR?
pepe - 06-11-2009, 14:41
Temat postu:
Krążą plotki że mają powstać Arriva Express jako całkowicie komercyjny pomysł Arrivy bez żadnych dofinansowań i przetargów na trasie Bydgoszcz - Kościerzyna - Gdynia - Gdańsk
Tomek1990 - 06-11-2009, 15:26
Temat postu:
Jak bez dofinansowań to i bilety pewnie drogie, tu może być problem:P Szkoda, że przegrali w tym przetargu. Głupie przewozy tylko sie umacniająRazz A powinni je wogóle zlikwidować i koniec tego burdelu
Leszek79 - 06-11-2009, 17:08
Temat postu:
Tomek1990 napisał/a:
Jak bez dofinansowań to i bilety pewnie drogie, tu może być problem:P

InterRegio PR też przynajmniej teoretycznie na siebie zarabiają.
A swoją drogą przy tej prędkości z Bydgoszczy do Gdańska jaka jest teraz faktycznie via Koscierzyna, Gdynia mogłoby być krócej czasowo. Gorzej spowrotem, ale zawsze można ułożyć pętelkę Bydgoszcz-Kościerzyna-Gdynia-Gdańsk-Tczew-Bydgoszcz. Główny potok pasażerów czyli Trójmiasto<->Bydgoszcz obsłużony w obie strony a pasażerowie 'jednokierunkowi' na doczepkę jako źródło dodatkowych przychodów.
pepe - 06-11-2009, 19:42
Temat postu:
Tomek1990 napisał/a:
Jak bez dofinansowań to i bilety pewnie drogie, tu może być problem:P Szkoda, że przegrali w tym przetargu. Głupie przewozy tylko sie umacniająRazz A powinni je wogóle zlikwidować i koniec tego burdelu


PRka nie może ani upaść ani zostać zlikwidowana, być może jak by wpuścić porządnie arrivę na teren naszego województwa to byłyby lepsze efekty dla pasażera, ale nie zapominajmy że jednego monopolu nie można zastępować innym

A co do pętelki lepiej aby narazie nie pchać dodatkowych składów na Tczew bo tutaj panuje burdel remontowy Razz
yusek - 07-11-2009, 16:08
Temat postu:
A właśnie wie ktoś może co z planami, żeby do Kościerzyny kursowała SKM.
pepe - 07-11-2009, 16:32
Temat postu:
SKM może jeździć do Kościerzyny tylko jak wygra przetarg na obsługę PKM, wcześniej się na to nie zanosi. Poza tym po niedoszłym eksperymencie z szynobusami na Hel SKMka chyba narazie nie zamierza ryzykować z kolejną linią bez prądu
żuk - 10-11-2009, 18:05
Temat postu:
podobno Urząd Marszałkowski zakupił szynobusy - może któryś trafi na linię Gdynia -kościerzyna
Tomek1990 - 10-11-2009, 21:56
Temat postu:
Podczas kontroli przedstawiciel UM coś wspominał, że zakupiono (chyba 6) nowych szynobusów i podobno mają zostać po równo rodzielone między Hel i Kościerzynę. Ile w tym prawdy nie wiadomo. Ale jeśli tak się stanie to łącząc te szynobusy w większe składy to naprawdę może być OK. Pod warunkiem że będą to duże szynobusy, a nie małe autobusiki...
żuk - 10-11-2009, 23:29
Temat postu:
z uwagi na duże zainteresowanie czytelników, dziennik bałtycki w dodatku lokalnym poruszył problemy z którymi spotykają się klienci PR a prawdopodobnie w piątkowym wydaniu będzie również wzmianka o kontroli z Urzędu Marszałkowskiego
pepe - 11-11-2009, 13:03
Temat postu:
Może lepiej bybyło jakby te nowe szynobusy ułożono tak w obiegi aby w miarę możliwości jechały na trasie Hel-Kościerzyna
Tomek1990 - 11-11-2009, 14:17
Temat postu:
Hel w porównaniu do Kościerzyny ma na tyle komfortową sytuacje podróży że nie przesadzajmy. Duże szynobusy częste pociągi... Starczy dobrego!!!
Leszek79 - 11-11-2009, 16:58
Temat postu:
Tomek1990 napisał/a:
podobno mają zostać po równo rodzielone między Hel i Kościerzynę


Linia do Kościerzyny - 40tyś mieszkańców w zasięgu (nie licząc Kacka i Osowej bo z nimi to 60tyś.) i 7 par pociągów.
Linia na Hel - 35tys. mieszkańców w zasięgu (nie licząc tych obsługiwanych przez SKM) i 8.5 pary pociągu plus dodatkowo jedna para do Władysławowa.
No ale wicemarszałek Struk mieszka w Juracie a nie w Żukowie...
Tomek1990 - 11-11-2009, 19:00
Temat postu:
Miejmy nadzieję, że coś się zmieni. Ostatnio w poniedziałek o 15.38 z Gdyni pojechał SA102 (3 człony) miejsca było więcej (chociaż jeszcze troche ludzi stało), myślałem że to już pewien znak, że w PR zaczęli mysleć, ale jednak nic sie nie zmieniło co zaprezentowano wczoraj puszczając tenże szynobus pusty do Gdyni o 15.30. Czy istnieje jakaś możliwość żeby zwrócić im na to uwagę skutecznie??!! Przecież to marnowanie taboru!!
pepe - 11-11-2009, 19:25
Temat postu:
Województwo pomorskie ogłosiło przetarg na dostawę 6 nowych spalinowych zespołów trakcyjnych oraz przeszkolenie pracowników wskazanych przez zamawiającego w zakresie obsługi, utrzymania i napraw bieżących tego taboru.

Zamówienie obejmuje dwie sztuki pojazdów o ilości od 120 do 140 miejsc siedzących oraz cztery sztuki pojazdów o ilości od 180 do 190 miejsc siedzących. Szacunkowa wartość zamówienia bez VAT to 65 mln zł. Rozpoczęcie realizacji zamówienia to 22 grudnia 2009 r., a jego zakończenia - 20 grudnia 2011 r.

Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 1,3 mln zł. O udzielnie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykonali i dostarczyli w okresie ostatnich trzech lat, nie mniej niż 3 sztuki nowych spalinowych zespołów trakcyjnych (dwuczłonowych lub trójczłonowych), które były przystosowane konstrukcyjnie do realizacji kolejowych przewozów pasażerskich z prędkością co najmniej 120 km/h).

Kryteria udzielenia zamówienia: koszt miejsca w pojazdach - 65 pkt., termin gwarancji - 15 pkt., termin dostawy - 20 pkt. Termin składania ofert upływa 21 grudnia 2009 r.

Źrodło: http://www.kpinfo.pl/news.php?readmore=11192
Leszek79 - 11-11-2009, 22:15
Temat postu:
pepe napisał/a:
cztery sztuki pojazdów o ilości od 180 do 190 miejsc siedzących


W Pesobusie SA132 dla Wielkopolski z układem siedzeń 3+2 i dwiema parami drzwi po każdej stronie są 174 miejsca siedzące. Jakby tak zrobić jeszcze większą rzeźnię obcinając miejsca inwalidzkie i rowerowo/narciarskie to te 180 miejsc siedzących wejdzie Razz.
Radek - 12-11-2009, 10:49
Temat postu:
Arriva dojedzie do Gdańska


13 grudnia, wraz z wejściem w życie nowego, rocznego rozkładu jazdy pociągów, Arriva PCC uruchomi pociąg w relacji Bydgoszcz - Kościerzyna - Gdynia - Gdańsk. Od nowego rozkładu pociągi PKP Przewozów Regionalnych przestaną też kursować na trasie Kościerzyna - Czersk - Wierzchucin; obsługę pociągów na tej trasie w całości przejmie Arriva.

Pociąg Bydgoszcz - Gdańsk będzie kursować w piątki i niedziele. W kierunku Trójmiasta w piątki kursować będzie „na prosto” dawną magistralą węglową, a w niedziele pojedzie przez Szlachtę i Czersk. W stronę Bydgoszczy zarówno w piątki i w niedziele będzie jechać „na prosto” (w piątki w Bąku będzie funkcjonować skomunikowanie z drugim pociągiem Arrivy, relacji Bąk - Czersk - Wierzchucin). Pociągi relacji Bydgoszcz - Gdańsk na odcinku Bydgoszcz - Kościerzyna będą dotowane przez Urzędy Marszałkowskie, a pomiędzy Kościerzyną i Trójmiastem będzie to przedsięwzięcie komercyjne. Szefowie Arrivy nie ujawnili na razie cen biletów na trasie Bydgoszcz - Trójmiasto.

– Cena będzie wyższa od pociągów osobowych, ale niższa od pospiesznych – mówi Paweł Pleśniar z Arrivy.

Spółka nadała tym pociągom nazwę „Arriva Express”. Na terenie woj. kujawsko-pomorskiego te pociągi będą zatrzymywać się na wszystkich przystankach, na terenie woj. pomorskiego będzie to pociąg przyspieszony.

Szefowie Arrivy nie ukrywają, że jeśli pociągi będą cieszyć się dużą frekwencją (do ich obslugi przeznaczone będą duńskie szynobusy MR/MRD), to oferta może być rozszerzona na cały tydzień.

Jeśli chodzi o przejęcie przez Arrivę obsługi połączeń pomiędzy Kościerzyną i Czerskiem/Wierzchucinem, to od poniedziałku do czwartku dojeżdżać do Kościerzyny będą dwa pociągi, w piątki trzy, a w sobotę i niedzielę jeden. W tym zestawieniu uwzględnione są pociągi do i z Gdańska. Ciekawostką będzie też popołudniowy pociąg „szkolny” Czersk - Karsin.

Nowością w ofercie Arrivy będzie też pociąg kursujący w soboty i niedziele w wakacje na trasie Bydgoszcz - Kościerzyna - Gdynia - Władysławowo.


Źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/13359/Arriva%2Bdojedzie%2Bdo%2BGda%25F1ska.htm
pepe - 12-11-2009, 15:53
Temat postu:
Leszek79, wiadomo że przetarg wygra PESA bo tylko ona spełnia wymagania, ale myślę że może zamiast wycinać miejsca dla inwalidów warto pokusić się o ATR220 albo zainteresować się spalinową wersją FLIRTA produkowaną w Siedlach pod nazwą SPURT
Karel Gott - 12-11-2009, 19:45
Temat postu:
Leszek79 napisał/a:
Linia do Kościerzyny - 40tyś mieszkańców w zasięgu (nie licząc Kacka i Osowej bo z nimi to 60tyś.) i 7 par pociągów.
Linia na Hel - 35tys. mieszkańców w zasięgu (nie licząc tych obsługiwanych przez SKM) i 8.5 pary pociągu plus dodatkowo jedna para do Władysławowa.
No ale wicemarszałek Struk mieszka w Juracie a nie w Żukowie...


Jest też tam coś takiego jak Morze Bałtyckie, chyba istotna rzecz dla połączeń kolejowych.
Anonymous - 12-11-2009, 21:05
Temat postu:
Tylko szkoda że ARRIVA nie pomyślała o takim połączeniu z Grudziądza (ponad 100tyś mieszkańców) trasa od Wierzchucina dokładnie ta sama Przecież Grudziądz nie ma bezpośredniego połączenia z Gdynią ; wogóle nie ma zadnego połaczenia dalekobieznego to jest poprostu skandal Zalącznik usunięty ale post ma związek z tematem jak najbardziej
yusek - 12-11-2009, 21:43
Temat postu:
Radek a masz może jakiś przeciek z rozkładu w powiecie kościerskim chodzi głównie o Kościerzyna- Wierzchucin przez Czersk i przez Łąg oraz części tych tras.
Andrzej - 12-11-2009, 22:13
Temat postu:
gryff, wstawiasz zdjęcia taboru , którego przekazanie odbyło się już jakiś czas temu. Jaki to ma związek z tym tematem ???????
Leszek79 - 12-11-2009, 22:33
Temat postu:
Karel Gott napisał/a:
Leszek79 napisał/a:
Linia do Kościerzyny - 40tyś mieszkańców w zasięgu (nie licząc Kacka i Osowej bo z nimi to 60tyś.) i 7 par pociągów.
Linia na Hel - 35tys. mieszkańców w zasięgu (nie licząc tych obsługiwanych przez SKM) i 8.5 pary pociągu plus dodatkowo jedna para do Władysławowa.
No ale wicemarszałek Struk mieszka w Juracie a nie w Żukowie...


Jest też tam coś takiego jak Morze Bałtyckie, chyba istotna rzecz dla połączeń kolejowych.


Ale mi chodzi o pozasezon. W sezonie dysproporcja jest jeszcze większa bo na Hel jeździ PIC, ale zakładam że jest wówczas taka potrzeba, chociaż nad jeziora też turyści podążają.
aniolek1810 - 05-12-2009, 17:56
Temat postu:
żuk napisał/a:
tu nie chodzi nawet o dodatkowe połączenia a o przesunięcie istniejących kursów o 11.57 i 13.43 ( mało osób z nich korzysta - no chyba że w sezonie turystycznym) na godziny szczytu popołudniowego. teraz mamy pociąg z Gdyni o 15.38 a na nastepny trzeba czekać prawie 3 godziny ( do 18.19). Czy Urząd Marszałkowski który dofinansowuje przewozy regionalne zwraca uwagę na "jakość" rozkładu jazdy ?


O 13:43 jedzie dość dużo osób, czasami ciężko o miejsce. O 11:57 mniej, jednak nie wozi się tam powietrza.
Od 13tego grudnia do Kościerzyny będzie jechał nowy pociąg tuż przed 17tą oraz z Kościerzyny do Gdyni ok. 14:30.
yusek - 05-12-2009, 17:59
Temat postu:
13:43 jest zaludziowana na maxa szczególnie w piątki przeważnie tam jedzie SA132 lub SA133 czasem z SA103 czasami też widuje 3 członową Bipę.
Tomek1990 - 06-12-2009, 12:00
Temat postu:
Nie zapominajmy, że dodatkowe kursy obsługiwać będzie Arriva, bo oczywiście Przewozy Regionalne nie widzą w tym celu. Mam szczerą nadzieje, że mimo zmienionego wizerunku spółka ta rozpadnie się szybko i boleśnie a na jej miejsce wejdzie lepszy przewoźnik. Czego z całego serca życzęSmile
yusek - 06-12-2009, 13:43
Temat postu:
A może wejdzie SKM w końcu jak ruszy Kolej Metropolitalna.
żuk - 08-12-2009, 17:41
Temat postu:
Ze strony www.pr.pkp.pl "Od 2003 roku samorządy dofinansowując deficytowe połączenia regionalne mają wpływ na kształtowanie oferty przewozowej. Od końca 2008 roku są udziałowcami w spółce PKP Przewozy Regionalne, a od 2009 roku przedstawiciele samorządów zasiadają w naszych władzach. Usamorządowienie PKP PR jest elementem rządowej Strategii dla transportu kolejowego do roku 2013.....Na mocy Porozumienia samorządy zarządzają największą spółką kolejową w Polsce, mając pełen wpływ na kształt rozkładu jazdy, ofertę biletową oraz kierunki rozwoju i inwestycji" itd..
Tomek1990 - 27-09-2010, 20:26
Temat postu:
Cześć wszystkim:) Niedługo zmiana rozkładu jazdy (chodzi mi o grudniowe zmiany) i chciałbym Was zapytać co myślicie, gdyby na linii Gdynia - Kościerzyna nastapiły zmiany:
a) dodatkowy pociąg z Kościerzyny (myślę pon-pt ok. 8, w weekendy ok. 12), z Gdyni (ok. 16.30)
b) wyprowadzenie zmian w taborze (6 rano - z Kościerzyny większy szynobus, 7, 9 - mniejsze szynobusy; z Gdyni - 15.38 większy skład zdecydowanie, 17.55 też dobrze by byo wiekszy, zdecydowanie w piątki)
Może sami macie jakieś propozycje zmian?
yusek - 29-10-2010, 17:24
Temat postu:
A ja mam taką propozycję rozkładu dla stacji Kościerzyna

do Gdynii:
3:40, 4:50, 5:40, 8:00, 12:00, 15:30, 20:00
z Gdynii:
2:00, 4:40, 6:00, 7:25, 11:50, 16:00, 20:05
do Chojnic
2:05, 6:05, 14:00, 16:05, 20:00
z Chojnic
3:35, 7:00, 11:50, 15:25 20:05
z Czerska
7:30 11:50 15:50
do Czerska
6:10 12:00 15:25
Desiro - 29-10-2010, 23:51
Temat postu:
do GDYNI piszemy , a nie do Gdynii!!!!!!!!
kowal331 - 30-10-2010, 19:22
Temat postu:
yusek napisał/a:
A ja mam taką propozycję rozkładu dla stacji Kościerzyna

do Gdynii:
3:40, 4:50, 5:40, 8:00, 12:00, 15:30, 20:00
z Gdynii:
2:00, 4:40, 6:00, 7:25, 11:50, 16:00, 20:05
do Chojnic
2:05, 6:05, 14:00, 16:05, 20:00
z Chojnic
3:35, 7:00, 11:50, 15:25 20:05
z Czerska
7:30 11:50 15:50
do Czerska
6:10 12:00 15:25
Trochę duże luki masz pomiędzy odjazdami z Kościerzyny do Gdyni,a i do Chojnic też...no i martwiłbym się o frekwencję w pociągu do Chojnic o 2.05.Na trasie Kościerzyna-Gdynia i powrót ja bym widział takt np 1,5 godzinny,z tego co drugi przedłużony do Chojnic.
Tomek1990 - 06-04-2011, 17:49
Temat postu: Od kiedy remont Gdynia - Kościerzyna?
Jak w temacie, ale proszę o odpowiedź w postaci konkretnej daty (jeśli ktoś ją zna:D), oraz może jakichś informacji o tym jak wtedy funkcjonować będzie komunikacja na tej linii.

Pzdr
Pawel_15 - 06-04-2011, 18:35
Temat postu:
Daty nie znam, więc nie podam. Modernizacja i być może elektryfikacja (poroniony pomysł) ma przebiegać w ramach poronionego projektu PKM. Moderna D29-201 na w/w odcinku ma polegać na przejeździe WM15, wysypaniem worka tłuczniu i wpisanie prędkości szlakowej na 120 km/h czyli podwyższenie o 20 km/h - obecnie jest 100 km/h.

Jakiś czas temu, obiło mi się o uszy że chcą tę durną PKM ciągnąć do Czerska, pewnie ma to jakiś związek z planowaną od 150 lat elektryfikacją Ostbahnu. Nie wiem na ile to jest pewne ani prawdopodobne. Założenie by miało być takie że następuje elektryfikacja odcinka Tczew - Czersk oraz Gdynia - Kościerzyna. Następnie przedłużyliby elektryfikację do Czerska i można by było jechać pod drutem w relacjach Gdynia - Kościerzyna i Kościerzyna - Tczew.

Do tego raczej nie dojdzie, nawet jeżeli to albo się obudzę i stwierdzę że to zły sen albo rzucę się pod pierwszego kibla/ pośpiecha jaki przejedzie w tej relacji. Nie dla elektryfikacji D29-201 oraz D29-203 poza odcinkiem Kostrzyn - Krzyż.
Kuba_CH - 06-04-2011, 18:54
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
Daty nie znam, więc nie podam. Modernizacja i być może elektryfikacja (poroniony pomysł) ma przebiegać w ramach poronionego projektu PKM. Moderna D29-201 na w/w odcinku ma polegać na przejeździe WM15, wysypaniem worka tłuczniu i wpisanie prędkości szlakowej na 120 km/h czyli podwyższenie o 20 km/h - obecnie jest 100 km/h.

Jakiś czas temu, obiło mi się o uszy że chcą tę durną PKM ciągnąć do Czerska, pewnie ma to jakiś związek z planowaną od 150 lat elektryfikacją Ostbahnu.

Oby to się nigdy nie stało! A PKM niech lepiej najpierw zacznie do Chojnic dojeżdżać, niż do Czerska. Zresztą elektryfikacja wydaje mi się w obecnych czasach spalinowych zespołów trakcyjnych, strzałem w stopę. Dlatego zawsze się cieszyłem i cieszę, że przez Chojnice nie przebiega żadna zelektryfikowana linia, a to, że PKPIC i PR przy organizacji pociągów IR skutecznie pomija moje miasto przy rozkładach jazdy swoich to da się jakoś przeżyć.
Pawel_15 - 06-04-2011, 19:44
Temat postu:
Nie wyobrażam sobie ażeby zarówno Kościerzyna, Chojnice, Czersk czy Kartuzy były pod drutem. Po prostu sobie tego nie wyobrażam choć zdaję sobie sprawę że dzięki elektryfikacji byłoby tam więcej pociągów. To że nie ma pośpiechów na bezdruciu to jest jakaś kpina. Zresztą nie po to marszałek bulił kasę na PESY i inne gówniane NEWAGI żeby teraz stały na Grabówku czy w Kościerzynie. Chyba że trzeba było gdzieś przepieprzyć kasę podatnika ale w to akurat w tym wypadku wątpię.
Kuba_CH - 06-04-2011, 20:08
Temat postu:
Czy więcej to wątpię (może Tczew - Chojnice - Piła co najwyżej), takie połączenia jak Chojnice - Kościerzyna czy Chojnice - Szczecinek które przewożą mniejszą ilość pasażerów, mogłyby stać się nierentowne dla połączeń wykonywanych jednostkami.
No ja bardzo "gratuluje" UMWP, że kupuje pojazdy tylko na połączenia Kościerzyna - Gdynia Gł. - Hel (Newagi są "skazane" tylko na te połączenia do 2016 roku). Jakby innych połączeń w województwie nie było (a na niektóre połączenia Chojnice - Tczew, SA132 jest za mały). Dlatego nadzieja w PR-ach, że powiększą swój tabor jeszcze o jakieś pojazdy i dzięki temu będzie można zwiększyć ilość połączeń.

W ogóle to słyszałem, że nasze Newagi spisują się ostatnimi czasy bez zarzutu ;-)

Uwaga na przyszłość - proszę nie cytować wypowiedzi przedmówcy.
@mk1992.

REXus - 06-04-2011, 21:01
Temat postu:
Kuba_CH napisał/a:
W ogóle to słyszałem, że nasze Newagi spisują się ostatnimi czasy bez zarzutu ;-)

Sprzęt tak, obsługa powinna zostać chyba wychłostana (innego rozwiązania nie widzę).

W jednym z dwuczłonów szyba wybita od dłuższego czasu. Jak się komuś "zachce", to jedyna nadzieja, że będzie dłuższy postój na stacji (o, tych to nie brakuje, nawet, jak nie ma mijanki) i będzie można pójść w krzaki, bo ubikacja pełna. Wymyślone numery linii, wykrzyknik po nazwie stacji docelowej i do dzisiaj nieuruchomione tablice boczne. Ekrany LCD - o ile działają bez zarzutu, bo chwilami jest z tym problem - dalej wyświetlają materiały promocyjne NEWAGu. Drzwi się czasem zacinają, i jak już jest z jakimiś problem - to tak przez co najmniej dwa tygodnie (aż się same naprawią?). No i na sam koniec nie ma jakiejś logiki w przyznawaniu dwu- lub trójczłonowych jednostek, jeżdżą jak leci. Na kursie, gdzie i trójczłon byłby pełny jadą dwa człony, o 23 do Władysławowa jadą trzy.

Za to zdarza się trzyosobowa obsługa, nawet w dwuczłonach. Ot, taki folklor.

Natomiast tak, NEWAGi się spisują świetnie, mimo wszystkich starań PR, by tak nie było.
Pawel_15 - 06-04-2011, 21:44
Temat postu:
Jeszcze kilka lat temu na Chojnice - Tczew jeździł fiat z poczwórną bipą i było w sam raz, dziś jeździ tramwaj z PESY.

Na Chojnice - Kościerzyna i Chojnice - Szczecinek powinni kupić i dać SA105 i SA108. Osobiście z sentymentu bym tam dał SA101 albo SA102, ale za duże i coraz częściej się psują.

Dziwi mnie dlaczego dla UMWP D29-201 kończy się w Kościerzynie. W zasadzie od rzeźni w 2000 roku połączenia na południe od Kościerzyny totalnie leżą, można by w sezonie - na początek - dać jakieś połączenia. Chętnie bym się wybrał latem na wakacje do okolicznych gospodarstw (Okoniny Nadjeziorne dla przykładu) ale żeby tam się wybrać chciałbym mieć konkretne połączenia, nie jakieś ogryzki co są byleby być...
Kuba_CH - 07-04-2011, 19:36
Temat postu:
REXus napisał/a:

Jak się komuś "zachce", to jedyna nadzieja, że będzie dłuższy postój na stacji (o, tych to nie brakuje, nawet, jak nie ma mijanki) i będzie można pójść w krzaki, bo ubikacja pełna. Wymyślone numery linii, wykrzyknik po nazwie stacji docelowej i do dzisiaj nieuruchomione tablice boczne. Ekrany LCD - o ile działają bez zarzutu, bo chwilami jest z tym problem - dalej wyświetlają materiały promocyjne NEWAGu.


No za wszelkie ograniczenia w ruchu to szybciej PKP PLK odpowiada niż PRy? ;-)
Co do kibli, to w ruchu regionalnym jeszcze to jest nic (choć zgodzę się, że powinno być tak, że za każdym razem gdy pociąg melduje się w Gdyni, toaleta jest wypróżniana), bo w takich pociągach EIC kible też pełne aż się przelewa i to na połowach trasy, a jest to przecież ruch dalekobieżny, gdzie pasażer spędza w pociągu z reguły więcej czasu, niż w pociągu relacji regionalnej.
Co do reklam to nie wiem jak ta sprawa wygląda, czy można już wykupywać miejsce i czas na tych ekranach. No ale reklamy Newagu nie są same, bo dochodzą do nich jeszcze reklamy PR-ów typu RegioKarta ;-)

Ciekaw jestem, czy jeżeli chciałbym wypożyczyć sobie Newaga na jakąś imprezę, to czy UMWP wyraziło by zgodę. Bo o ile z PESAmi problemów być nie powinno (bynajmniej tu na Pomorzu), to czy nowe pojazdy na przypisane linie mogłyby być wypożyczone?

Pawel_15 napisał/a:

Na Chojnice - Kościerzyna i Chojnice - Szczecinek powinni kupić i dać SA105 i SA108. Osobiście z sentymentu bym tam dał SA101 albo SA102, ale za duże i coraz częściej się psują.

No ostatnimi czasy SA101 najczęściej jeździ do Szczecinka. W środku jest całkiem przyjemnie, zmodernizować pojazd, bo silniki to one słabe mają jednak i jeszcze by śmiało mogły jeździć wraz ze stodwójkami Chojnice - Szczecinek - Słupsk. Na Chojnice - Kościerzyna standardowo ostatnio SA103 i pewnie dołączy do niego SA109. Też myślę dobry zestaw.
Co do Chojnice - Tczew, to jeden SA138 i już by lepiej było.
Pawel_15 - 07-04-2011, 20:00
Temat postu:
Jeżeli chodzi o wypożyczanie taboru to na wszystkich imprezach na Pomorzu takich jak Kartuzy - Kokoszki czy Lipusz - Bytów jeździ SA134 wynajmowany od Arrivy.
REXus - 07-04-2011, 21:39
Temat postu:
Kuba_CH napisał/a:
No za wszelkie ograniczenia w ruchu to szybciej PKP PLK odpowiada niż PRy? ;-)

Co mają ograniczenia w ruchu do rozkładowych postojów?

Wiem, za co odpowiada PKP PLK Smile
burek132 - 08-04-2011, 13:10
Temat postu:
Czy pociąg odjeżdżający z Kościerzyny do Gdyni o 9:13 oczekuje na pociąg z Chojnic przyjeżdżający o 9:10 w przypadku jego opóźnienia?
Kuba_CH - 08-04-2011, 16:10
Temat postu:
burek132 napisał/a:
Czy pociąg odjeżdżający z Kościerzyny do Gdyni o 9:13 oczekuje na pociąg z Chojnic przyjeżdżający o 9:10 w przypadku jego opóźnienia?

Zawsze, z reguły każdy pociąg Przewozów Regionalnych czeka za tym opóźnionym jeżeli jest możliwość przesiadki, a w razie czego można awaryjnie się jeszcze zapytać kierownika pociągu Smile
geordi - 08-04-2011, 17:39
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:

(...) jeżeli dojdzie to albo się obudzę i stwierdzę że to zły sen albo rzucę się pod pierwszego kibla/ pośpiecha jaki przejedzie w tej relacji. Nie dla elektryfikacji D29-201 oraz D29-203 poza odcinkiem Kostrzyn - Krzyż.


mozesz wyjasnic publice, jaki masz problem? Bo rozumiem, ze panicznie sie prądu boisz i komputer wraz z modemem do internetu napędzasz na rope? Smile

Cytat:
Jeszcze kilka lat temu na Chojnice - Tczew jeździł fiat z poczwórną bipą i było w sam raz, dziś jeździ tramwaj z PESY.


I o czym to świadczy według Ciebie?
Porównałem rozklad tabela 426 2006/7 i 2010/11. I co widzimy? O ogryzek do Starogardu o 13 więcej.
To źle? W dobie orania kolei w skali krajowej przy orkiestrze Wiodących Mediów?

I więcej, co zimą jechałem do Tczewa, to widziałem, że ruch prowadzili tym co jezdzilo i na drzewo nie uciekalo (jak tramwaje popadaly, to masa obiegow na SU42+2x Bhp była i za to bombonierka dla Struka wielka!). To też źle?
Wolałbyś dolnośląskie kka na H9 i trzy godziny jazdy Chojnice-Tczew?

--
Jedyne co pozostawia ciągle wiele do życzenia to postawa PZPR.

a) Zaplecze
jak już wynajęli od SKMki jeden kanał w Cisowej, tak już na opłacenie ludzi nie wystarczyło. I jak coś jeździ jeszcze, to na młotek i taśmę klejącą. Za to powinni kopa w zad dostać panoramicznego, że w Patalongiach Śląskich by wylądowali.

b) pracownicy i ich motywacja
Na mojej trasie (Malbork -> 3city) patologia jeździ (z małymi wyjątkami). Jak już wychyną łaskawie z kanciapy bilety sprawdzić (Co nie jest oczywiste, często piwo żłopią w okresie wakacyjno-jesiennym) to często subtelni jak rewolucja październikowa bywają. Na grzeczne zwrócenie uwagi/zasugerowanie interwencji np. w kwestii ogrzewania drą jape "a co ja moge?" albo śmieją się do rozpuku całym przedziałem służbowym, chociaż sami tam siedzą w kufajkach. Ale oni mają herbate od firmy. Ludzie na skladzie - nie.
Co ciekawe, na trasie do Bydgoszczy jest +/-: czasem WszystkoMajacyWzadzie (ale przy tym wciaz uprzejmi i pomocni jak sie uwage zwroci), czasem siedza w kanciapie bo na 2xEZT obsada 1+1 a masa ludzi bilety kupuje, a czasem biegajacy po skladzie usmiechnieci od ucha do ucha.
Za to dla pracowników z Chojnic wielka pochwała. Ile razy tamtędy jeżdżę, właściwie nie ma się do czego przyczepić. Są do rany przyłóż. Może im bardziej widmo bezrobocia w oczy zagląda, bo zawsze najpierw spalinowe linie lecą?

No i obserwowalna już pewnie w skali krajowej częsta zależność. Motywacja i podejście do pasażera kolejarza jest proporcjonalna do odległości od przedizału służbowego jaką zajmuje jadąc "na służbę".
Tomek1990 - 08-04-2011, 20:06
Temat postu:
Zawsze czeka, przez co zawsze jest opóźniony.
Powinni ten z Chojnic przyspieszyć tak, żeby z Kościerzyny wyjeżdżał punktualnie do Gdyni.
Pawel_15 - 08-04-2011, 20:15
Temat postu:
Albo w rozkładzie przestawić o powiedzmy 10 minut odjazd i opóźnień nie będzie.
Tomek1990 - 09-04-2011, 12:40
Temat postu:
Tak, racja to druga możliwość, może nawet dla bezpieczeństwa, o 5 minut przyspieszyć z Chojnic i 10 minut opóźnić z Kościerzyny:P
sympatyk - 28-01-2013, 12:51
Temat postu:
Przybliża się elektryfikacja linii Gdynia - Kościerzyna.

Gdański oddział Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK ogłosi w lutym przetarg na opracowanie studium wykonalności i dokumentację projektową dla elektryfikacji linii kolejowej Gdynia - Kościerzyna. Elektryczne pociągi na Kaszuby mają szansę pojechać jeszcze przed 2020 r.

Więcej:
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Przybliza-sie-elektryfikacja-linii-kolejowej-do-Koscierzyny-n65790.html
CowboyFromHell - 29-01-2013, 00:23
Temat postu:
W końcu coś się będzie elektryfikowało na Pomorzu. Jest inicjatywa. Dobra wiadomość.
sympatyk - 08-05-2014, 20:23
Temat postu:
Połączenie linii PKM z trasą do Kościerzyny ma być gotowe do września 2015 r.

Projekt zakładający połączenie linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z linią PKP PLK 201 (łączącą m.in. Gdynię z Kościerzyną) ma być zakończony we wrześniu 2015 r. Jeszcze w tym miesiącu PLK planują podpisanie umowy z wykonawcą robót.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/52181/polaczenie_linii_pkm_z_trasa_do_koscierzyny_ma_byc_gotowe_do_wrzesnia_2015_r.html
Hamer - 29-07-2014, 07:49
Temat postu:
Dziennik Bałtycki informuje, że trwa budowa stacji kolejowej Żukowo, która zmieni swoją lokalizację na centrum miasta, a stara stacja Żukowo Wschodnie ma być wyłączona.

I bardzo dobrze, tyle że ... z tego co kojarzę to dopiero co stacja w Żukowie Wschodnim była kompleksowo remontowana. Nasuwa się pytanie po co, jeżeli rzeczywiście ma być za kilka miesięcy zamknięta ???

Ale w PL wszystko jest możliwe szczególnie marnotrawienie publicznych pieniędzy.
REXus - 31-07-2014, 20:13
Temat postu:
Stacja a przystanek... dwie bajki.

Z tego, co widziałem, bliżej centrum Żukowa budowany jest peron, natomiast na stacji Żukowo Wschodnie w kwestii peronów nie jest zrobione nic. W wielu innych z resztą też nie.

Swoją drogą, zapraszam do Wieżycy. Niech mi ktoś wyjaśni, co autor miał na myśli.
Hamer - 03-08-2014, 09:21
Temat postu:
Sprawdziłem, rzeczywiście tylko budynek dworca został wyremontowany, natomiast same perony zostały po staremu.
sympatyk - 21-01-2015, 13:35
Temat postu:
Szybciej z Kościerzyny do Gdyni dopiero w czerwcu.

Mimo ubiegłorocznych zapowiedzi PKP PLK, że czas przejazdu z Kościerzyny do Gdyni skrócił się o 20 min., na trasie, jak informują „Kurier Kolejowy” czytelnicy, wciąż znajdują się ograniczenia prędkości. Ostatnie z nich mają ostatecznie zniknąć dopiero w czerwcu tego roku.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/22884/Szybciej-z-Koscierzyny-do-Gdyni-dopiero-w-czerwcu.html
jacwol - 02-05-2015, 23:37
Temat postu:
A ja tak z innej beczki zapytam: czy skład z poc.90993 Kościerzyna-Gdynia przyj 16.45 przechodzi na poc.90313 Gdynia_Hel odj. 16.47? Z góry dzięki za info.
sympatyk - 11-07-2018, 15:32
Temat postu:
Coraz bliżej elektryfikacji linii z Trójmiasta do Kościerzyny.

Ruszają przygotowania do jednej z najważniejszych inwestycji kolejowych na Pomorzu. Spółka PKP PLK ogłosiła przetarg na opracowanie pełnej dokumentacji dla rozbudowy linii kolejowej z Gdyni do Kościerzyny wraz z elektryfikacją. Realizacja tego przedsięwzięcia umożliwi elektryfikację PKM-ki. Inwestycja ma być gotowa w 2021 r.

Więcej:

http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Coraz-blizej-elektryfikacji-linii-z-Trojmiasta-do-Koscierzyny-n108860.html#tri

---

Projekt elektryfikacji linii kolejowej z Trójmiasta w stronę Kaszub za 92 mln zł.

Kolejarze będą musieli wyłożyć ponad 92 mln zł za projekt m.in. elektryfikacji linii z Trójmiasta w kierunku Kaszub i dalej do Bydgoszczy. Dokumentacja ma być gotowa jesienią 2018 r.

Więcej:
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Projekt-elektryfikacji-linii-kolejowej-z-Trojmiasta-w-strone-Kaszub-za-73-mln-zl-n111159.html

---

Wygodniejszy dostęp i szybsza kolej w regionie pomorskim.

Projekt kolejnego etapu inwestycji pomorskich linii kolejowych przewiduje 50 km nowego toru między Kościerzyną a Gdańskiem Osową oraz elektryfikację 88 km linii. Trasa od Kościerzyny do Trójmiasta będzie dwutorowa. Wymienionych będzie także 86 km toru i 88 rozjazdów. Pasażerowie zyskają łatwiejszy dostęp do kolei i zapewniona będzie komfortowa obsługa dzięki budowie i modernizacji 33 peronów. Czas przejazdu na trasie Kościerzyna - Gdynia Główna skróci się z obecnych 1h16 min do około 1 godziny. Projekt usprawni także przewóz ładunków do portu w Gdyni.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/30891/wygodniejszy-dostep-i-szybsza-kolej-w-regionie-pomorskim.html

---

Dodatkowy tor kolejowy między Osową i Gdynią Główną.

Trzeci tor między Gdynią i Osową jest potrzebny, ale sytuację pasażerów kolei na Pomorzu radykalnie zmieni dopiero elektryfikacja i budowa drugiego toru kolejowego do Kościerzyny.

Więcej:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Dodatkowy-tor-kolejowy-miedzy-Osowa-i-Gdynia-Glowna-n125496.html#tri
Ralny - 26-10-2018, 08:50
Temat postu:
Pociągi nie wrócą na trasę Trójmiasto – Braniewo – Kaliningrad

Nie będzie powrotu pociągów na trasę Trójmiasto – Braniewo – Kaliningrad. Z winy strony rosyjskiej, która, była poważnie zainteresowana współpracą w tym zakresie. Taka nagła zmiana?

Czytaj więcej:
http://inforail.pl/pociagi-nie-wroca-na-trase-trojmiasto-braniewo-kaliningrad_more_109464.html
sympatyk - 18-12-2023, 19:35
Temat postu:
Rozbudowa linii kolejowej na Kaszuby za 1,5 mld złotych.

Jednotorowa linia 201 ma zostać rozbudowana do dwóch torów i zelektryfikowana. Właśnie poznaliśmy oferty na prace na odcinku Osowa - Somonino. Dziewięć ofert na kwotę od 1,54 do 1,95 mld zł zostało złożonych w przetargu na projekt i rozbudowę linii kolejowej między Osową a Somoninem, będącej fragmentem trasy Gdynia-Kościerzyna. Główna część prac polegać będzie na dobudowie drugiego toru i elektryfikacji linii na ponad 28-kilometrowym odcinku. Realizacja potrwa 3 lata i 8 miesięcy.

Więcej:

https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Rozbudowa-linii-kolejowej-na-Kaszuby-za-15-mld-zl-n184841.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group