INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. dolno¶l±skie - Drezno - K³odzko

S³owiniec - 01-02-2010, 11:59
Temat postu: Drezno - K³odzko
Drezno – K³odzko poci±giem?

Wizjê miêdzynarodowego po³±czenia kolejowego Niemiec z atrakcyjnymi miejscowo¶ciami Pogórza Sudeckiego chc± urzeczywistniæ Marzena Macha³ek, pos³anka Prawa i Sprawiedliwo¶ci, oraz europarlamentarzysta Ryszard Legutko.

Do Drezna z Jeleniej Góry mo¿na by³o dojechaæ kolej± jeszcze w po³owie lat 90. ubieg³ego wieku, a za tzw. komuny ze stolicy Karkonoszy je¼dzi³y wagony do Pary¿a. To, co ju¿ by³o rzeczywisto¶ci±, dzi¶ wydaje siê pobo¿nym ¿yczeniem. Czy nie da siê nawi±zaæ do tamtych czasów i – paradoksalnie – rozwin±æ zwiniêt± niegdy¶ sieæ po³±czeñ kolejowych ³±cz±cych Niemcy z Polsk±?

Na ten temat 17 lutego w ratuszu bêd± debatowali fachowcy zaproszeni przez pos³ankê Marzenê Macha³ek oraz europos³a prof. Ryszarda Legutkê na specjalnej konferencji pod has³em „Z Drezna do K³odzka poci±giem”.

Spodziewana jest obecno¶æ przedstawicieli Ministerstwa Infrastruktury, marsza³ka województwa dolno¶l±skiego, zainteresowanych samorz±dów, zarz±dów spó³ek PKP, niemieckich przewo¼ników (DB Regio AG, Region Südost) oraz Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei, Towarzystwa Kolei Izerskich, Klubu Sympatyków Kolei Wroc³aw.

Konferencji medialnie patronuje Tygodnik i Portal Jelonka.com.

http://www.jelonka.com/news,single,init,article,25710
Wojtek - 01-02-2010, 20:05
Temat postu:
A IRiPK czego tu chce? Oni ju¿ siê "popisali" na Dolnym ¦l±sku! Wyczyny panów Skopca i Zdanowskiego w UMWD na d³ugo zostan± zapamiêtane.
mateuszpiszcz - 01-02-2010, 20:22
Temat postu:
Przecie¿ poci±gi Drezno- K³odzko DB chcia³o uruchomiæ ju¿ w tym RJ!!! Ale zainteresowania wspó³prac± nie wykaza³y Pr , czyli de facto UMWD. A teraz bêda siaæ propagandê, ¿e to ICH pomys³. Paranoja!
Ok22-17 - 01-02-2010, 22:21
Temat postu:
A ile czasu by ten poci±g jecha³ ze Zgorzelca do K³odzka ?? Mi wychodzi ¿e oko³o 5 godzin.
olavcdxx - 01-02-2010, 23:07
Temat postu:
Wychodzi na to ¿e masz racjê, a wszystko przez stan infrastruktury. Mozna by równie¿ rozwa¿yæ poci±g w relacji Dresden - Kudowa Zdrój jednak przy dzisiejszych realiach oznacza to jakie¶ 7 godzin ze Zgorzelca, a na to tylko zatwardziali MK mog± siê po³asiæ.

Ale sam pomys³ oceniam jako dobry - gdyby jeszcze mo¿na by³o trochê ten poci±g przyspieszyæ miêdzy Wa³brzychem a Jeleni± Gór± w szczególno¶ci.
Noema - 01-02-2010, 23:42
Temat postu:
mateuszpiszcz napisa³/a:
Przecie¿ poci±gi Drezno- K³odzko DB chcia³o uruchomiæ ju¿ w tym RJ!!! Ale zainteresowania wspó³prac± nie wykaza³y Pr , czyli de facto UMWD.

Pierwsze s³yszê, ¿eby DB Regio w ogóle rozwa¿a³o taki pomys³. Niemcy raczej skupi± siê na linii E30, gdzie s± du¿e potoki pasa¿erów i konkretne wp³ywy z biletów.

Zbli¿aj± siê wybory, wiêc lokalni politycy i samorz±dowcy ju¿ robi± sobie kampaniê wybocz±, mami±c ludzi rzeczami nierealnymi. Niemcy frajerami nie s± i dopóki Polacy nie zagwarantuj± im pokrycia deficytu oraz nie zap³ac± za u¿ytkowanie ich taboru na polskich torach to o poci±gach DB w Jeleniej Górze i w K³odzku mo¿na zapomnieæ.

PS.
Proszê, ¿eby na stronie jelonka.com nikt nie podszywa³ siê pod mój nick, a wiem, ¿e robi± to nasi forumowicze z KODLK. Po nickiem "Noema" udzielam siê wy³±cznie na tym forum.
mateuszpiszcz - 02-02-2010, 07:59
Temat postu:
Noema zapewniam Ciê , ¿e niemieckie koleje chcia³y uruchomiæ to po³±czenie w tym RJ. Mo¿e nie posiadasz takiej wiedzy, ale chêci by³y. Skoñczy³o siê fiaskiem.
Andrzej KODLK - 02-02-2010, 08:26
Temat postu:
Noema napisa³a:
Cytat:
Proszê, ¿eby na stronie jelonka.com nikt nie podszywa³ siê pod mój nick, a wiem, ¿e robi± to nasi forumowicze z KODLK. Po nickiem "Noema" udzielam siê wy³±cznie na tym forum.



Mogê kole¿ankê zapewniæ ¿e ¿adna z osób zwi±zanych KODLK nie podszywa³a siê pod twój Nick ani na portalu jelonka.com ani na ¿adnym innym portalu.

Nick "Noema" na stronie jeleniogórskiej gazety internetowej pojawi³ siê wcze¶niej ni¿ powsta³ KODLK a jego autentyczno¶æ ju¿ by³a tematem rozmów przy okazji RJ 2008/2009. Publiczne oskar¿enie nas jest bezpodstawne!
bystrzak2000 - 06-02-2010, 18:39
Temat postu:
Poci±gi na tej trasie uruchomiæ mo¿na, ale kto za nie zap³aci? Je¶li mieliby je¼dziæ Niemcy na zasadach komercyjnych, to i tak nie maj± jeszcze licencji. W innym wypadku za poci±gi musia³by zap³aciæ UMWD, ale musia³oby siê to odbyæ na podobnej zasadzie jak w przypadku poci±gów Drezno - Wroc³aw. Ja osobi¶cie na razie uwa¿am to za czyste s-f.
tomasi.fi - 07-02-2010, 14:03
Temat postu:
My¶lê ¿e to dobra opcja ale raczej jako poci±g wakacyjny. Ja nie pamiêtam dnia by w K³odzku( dawniej Glatz) nie bylo na wakacjach grupy zwiedzaj±cej K³odzko. Wal± autobusami i caly PKS zastawiaj±. My¶le ¿e jesli chodzi o ob³o¿enie to mia³oby to racje bytu. Tylko kto za to zap³aci.

[ Dodano: 07-02-2010, 14:08 ]
Szkoda tylko zê Kudowianka wygl±da jak wygl±da... gdyby by³a w normalnym stanie to czemu nie do samej Kudowy-Zdroju. We wszystkich trzech zdrojach na ziemi k³odzkiej(Kudowa, Polanica, Duszniki, jeszcze dochodzi D³ugopole ale one znajduje siê przy linii miêdzyleskiej) zawsze pe³no niemieckich kuracjuszy. I tutaj najbardziej chodzi o turystykê sentymentaln± i zdrowotn±.
Exsimus - 08-02-2010, 08:52
Temat postu:
Jestem za sk³adami Drezno - K³odzko, ale Drezno - Kudowa Zdrój? Owszem piêkna i nader egzotyczna relacja, ale wydaje mi siê, ¿e jak wejdzie Drezno - K³odzko to skoñczy siê na jednej parze z Drezna i do Drezna, a czemu? A temu, ¿e ciekawe gdzie sk³ad z Drezna do K³odzka bêdzie nocowaæ? Kto go bêdzie pilnowa³.
Podobnie dzia³a po³±czenie Drezno - Tanvald, które przyje¿d¿a do Tanvaldu po 10 i wraca po 16 nie nocuj±c, bo te¿ nie ma gdzie.
W przypadku Drezno - K³odzko mo¿na by pomy¶leæ o dwóch parach, ale wtedy popo³udniowa para i poranna z K³odzka mog³aby je¼dziæ do/z Wroc³awia, bo tam nocleg by znalaz³a.
szpak - 08-02-2010, 09:06
Temat postu:
Cytat:
A temu, ¿e ciekawe gdzie sk³ad z Drezna do K³odzka bêdzie nocowaæ? Kto go bêdzie pilnowa³.

W K³odzku nocuj± dwa szynobusy, które s± pilnowane przez kolejarzy z KD.
Exsimus - 08-02-2010, 09:26
Temat postu:
W Wi¶le G³êbcach pilnuje obs³uga sk³adów +du¿urny ruchu, a przyjamniej dwa razy w miesi±cu z rana wyje¿d¿a co¶ w spreju...
Mih - 08-02-2010, 13:36
Temat postu:
Rozwi±zanie mo¿e byæ takie: marsza³ek powierza DB obs³ugê jednej pary poci±gów Wa³brzych-K³odzko zamiast Kolei Dolno¶l±skich. Te¿ s-f, ale teoretycznie mo¿liwe.
Jerry - 08-02-2010, 15:12
Temat postu:
szpak napisa³/a:
Cytat:
A temu, ¿e ciekawe gdzie sk³ad z Drezna do K³odzka bêdzie nocowaæ? Kto go bêdzie pilnowa³.

W K³odzku nocuj± dwa szynobusy, które s± pilnowane przez kolejarzy z KD.


graficiarze i tak wysmaruj± poci±g w 10 minut jak kolejarz pójdzie do WC
pawelW - 08-02-2010, 15:36
Temat postu:
To prawda.. Dla nich to ma³e piwo przed ¶niadaniem Razz

[ Dodano: 08-02-2010, 15:37 ]
A odmalowanie tego i przywrócenie do normalnego wygl±du ju¿ niestety nie ..
bystrzak2000 - 09-02-2010, 11:28
Temat postu:
pawelW napisa³/a:
A odmalowanie tego i przywrócenie do normalnego wygl±du ju¿ niestety nie ..

Nie trzeba odmalowywaæ, bo obecnie stosuje siê pow³oki antygrafiti, dziêki czemu napisy mo¿na zmywaæ pod ci¶nieniem.
Arek - 12-02-2010, 10:32
Temat postu:
Jeleniogórzanie maj± szansê, by latem wyruszyæ poci±giem do Drezna. Walkê o uruchomienie transgranicznego po³±czenia kolejowego rozpocz±³ Komitet Obrony Dolno¶l±skich Linii Kolejowych. Nasza gazeta pomaga mu w tych staraniach.

17 lutego pod naszym patronatem rozmawiaæ o tym bêd± w ratuszu jeleniogórskim samorz±dowcy, przedstawiciele polskich i niemieckich kolei oraz cz³onkowie lokalnych stowarzyszeñ, przedstawiciele marsza³ka województwa dolno¶l±skiego oraz Ministerstwa Infrastruktury. W przedsiêwziêcie zaanga¿owa³a siê Marzena Macha³ek, pos³anka PiS, która wcze¶niej wraz z innymi parlamentarzystami zabiega³a o przywrócenie poci±gu Karkonosze z Jeleniej Góry do Warszawy.

- Nowe po³±czenie zaczyna³oby siê w K³odzku - mówi Grzegorz Ole¶ z Komitetu Obrony Dolno¶l±skich Linii Kolejowych. Trasa wiod³aby przez Wa³brzych, Jeleni± Górê, Lubañ i Zgorzelec - wylicza.- Przed wojn± kursowa³ ni± poci±g i cieszy³ siê wielk± popularno¶ci± - dodaje pan Grzegorz. Poci±gi z K³odzka do Drezna funkcjonowa³y jeszcze w latach 70. i 80. Kursy cieszy³y siê du¿± popularno¶ci±.

Zdaniem przedstawicieli kolejowego komitetu, reaktywacja poci±gów na tej trasie przynios³aby korzy¶ci zarówno stronie polskiej, jak i niemieckiej. Bowiem sporo Niemców odwiedza Kotliny: K³odzk± i Jeleniogórsk±. Natomiast mieszkañcy przygranicznych miejscowo¶ci mieliby okazjê zwiedziæ niemieckie miasta czy zrobiæ zakupy w Görlitz, Bautzen i Dre¼nie.

- Po³±czenie na pewno sprawdzi³oby siê jako turystyczne - uwa¿a Grzegorz Ole¶. - Chcieliby¶my, aby ruszy³o ju¿ w czerwcu - dodaje.

Letnie miesi±ce to dobry czas na uruchomienie po³±czenia, bo wtedy Kotliny odwiedza najwiêcej turystów. Trasê ponad 250 kilometrów poci±g pokonywa³by w ponad 5 godzin. ¦rednia prêdko¶æ wynosi³aby 60-80 km na godzinê.

- ¦wietny pomys³ - chwali 45-letnia Joanna Nowak, mieszkanka Jeleniej Góry. - Wiele s³ysza³am o atrakcjach Drezna, ale bez auta trudno dojechaæ do tego miasta. Poci±g rozwi±¿e problem.

Po³±czenie K³odzko - Jelenia Góra - Drezno by³oby kolejnym reaktywowanym miêdzynarodowym kursem. Wcze¶niej sprawdzi³ siê pomys³ wakacyjnych kursów do czeskiego Trutnova. W tym roku znowu od czerwca pojedziemy kolej± z Jeleniej Góry przez Kamienn± Górê do Czech. Szynobus kursowa³ w ka¿dy weekend przez trzy letnie miesi±ce minionego roku. Po³±czenie cieszy³o siê ogromn± popularno¶ci± w¶ród turystów. ¦rednio z Polski do Czech podró¿owa³o 170 osób.

Niestety, z opó¼nieniem zaczn± funkcjonowaæ kursy przez Szklarsk± Porêbê, Jakuszyce przez Harrachov do Korenova. Zak³adano, ¿e szynobus pojedzie ju¿ 1 marca. - Termin przesuniêto na czerwiec - mówi Grzegorz Ole¶. Jednak, czy tak siê stanie, zale¿y od tego, czy uda siê dokoñczyæ modernizacjê torowiska ze Szklarskiej Porêby do czeskiej granicy. Inwestycja poch³onie ponad 14 mln z³. W rozk³adzie jazdy zaplanowano cztery kursy dziennie.

¼ród³o: Gazeta Wroc³awska
kujon50 - 12-02-2010, 13:07
Temat postu:
Nie wiadomo czyby je¼dzi³ przez miku³ow± czy wegliniec.
Mih - 12-02-2010, 13:42
Temat postu:
"Trasê ponad 250 kilometrów poci±g pokonywa³by w ponad 5 godzin. ¦rednia prêdko¶æ wynosi³aby 60-80 km na godzinê. "
Zawsze by³em wrogiem obowi±zkowej matury z matematyki, ale chyba zmieniê zdanie...
Wojtek - 18-02-2010, 15:18
Temat postu:
Poci±g z Drezna sposobem na ¶ci±gniêcie turystów

Prezydenci, burmistrzowie i starostowie z Kotliny Jeleniogórskiej i K³odzkiej chc±, ¿eby z Drezna kursowa³y do nich regularne poci±gi. Licz±, ¿e dziêki temu do dolno¶l±skich kurortów chêtniej przyje¿d¿aæ bêd± niemieccy seniorzy.

Poci±gi maj± je¼dziæ przez Goerlitz, Jeleni± Górê, Wa³brzych do K³odzka. Bogus³aw Szpytma, burmistrza K³odzka: - Dziêki nim ludzie w podesz³ym wieku z Niemiec zyskaliby ³atwiejszy dojazd do sanatoriów, co jest dla nich nie bez znaczenia. Dlatego jeste¶my przekonani do tego pomys³u.

Przedstawiciele Jeleniej Góry, Zgorzelca, K³odzka, Lubania i Lwówka ¦l±skiego podpisali w ¶rodê porozumienie w sprawie po³±czenia. Chc± walczyæ o nie razem. Powo³ali grupê robocz±, w sk³ad której wesz³y równie¿ firmy kolejowe i organizacje spo³eczne. Wspólnie przygotuj± terminarz kursowania poci±gów, finansowania i promocji po³±czenia, a nawet zapewnienia taboru do jego obs³ugi.

- Bierzemy sprawy w swoje rêce. Liczymy siê z kosztami, ale wierzymy, ¿e bêd± to dobrze zainwestowane pieni±dze - mówi Szpytma.

Kursami poci±gów zainteresowane s± ju¿ jednak PKP Przewozy Regionalne i PKP Intercity.

- Podpisujemy siê pod tym pomys³em rêkami i nogami. Uwa¿amy, ¿e mo¿e przynie¶æ korzy¶ci. Wszystkich czeka jednak wiele pracy. Trzeba nim zainteresowaæ te¿ stronê niemieck±, a samorz±dy bêd± musia³y przyj±æ na siebie promocjê - mówi Marek Pawlicki, dyrektor poznañskiego zak³adu PKP Intercity.

Uruchomienie kursów wi±za³oby siê z konieczno¶ci± remontów trasy, któr± dzi¶ mo¿na jechaæ jedynie z prêdko¶ci± 50 km/godz. - Co oznacza, ¿e podró¿ z Drezna do K³odzka trwa³aby piêæ i pó³ godziny - t³umaczy Wojciech Zdanowski z Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei.

Ale Szpytma nawet w d³ugim czasie podró¿y widzi szansê dla dolno¶l±skich gmin. - Mogliby¶my pomy¶leæ o niestandardowych formach promocji. Przyk³adowo: ka¿da z gmin mog³aby w okre¶lonym dniu tygodnia serwowaæ w poci±gu swoje potrawy, rozdawaæ ulotki i zachêcaæ do czêstszych odwiedzin.

Wed³ug wyliczeñ Polskich Linii Kolejowych remont poszczególnych odcinków trasy pozwoli³by skróciæ czas przejazdu o 70 min. Koszty bêd± jednak du¿e. Tylko na obiekty in¿ynieryjne, czyli wiadukty i mosty, trzeba by wydaæ ponad 12 mln z³. Tymczasem na ponad 175 km trasy jest a¿ 61 ograniczeñ prêdko¶ci.

- To bardzo du¿o - komentuje Krzysztof £añcucki, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe. - Czê¶æ tej infrastruktury pamiêta jeszcze lata 40., a wiêkszo¶æ powsta³a w latach 70. i 80.

Samorz±dowcy wys³ali tak¿e list do premiera Donalda Tuska z pro¶b± o poparcie ich starañ. Prace nad przygotowaniem ich propozycji mog± potrwaæ kilka miesiêcy.

Autor: Lucyna Róg
¬ród³o: Gazeta Wyborcza Katowice
KochaS8307 - 23-03-2010, 16:07
Temat postu: Nowym poci±giem i palcem po mapie.
Przedstawiciele spó³ek kolejowych, samorz±dowcy oraz reprezentanci organizacji spo³ecznych spotkali siê wczoraj we Wroc³awiu na pierwszym roboczym posiedzeniu w ramach projektu uruchomienia miêdzynarodowego po³±czenia kolejowego Drezno – K³odzko – Drezno przez Jeleni± Górê.

Podczas spotkania ustalono podzia³ obowi±zków w ramach dalszych starañ na rzecz uruchomienia po³±czenia. Zaplanowano dzia³ania maj±ce na celu pozyskanie samorz±dowego partnera po stronie niemieckiej, a tak¿e poddano analizie dane dotycz±ce zapotrzebowania na poci±g takiej relacji – poinformowa³ Oliwer Kubicki, asystent pose³ Marzeny Macha³ek, która – wraz z europarlamentarzyst± Ryszardem Legutko jest inicjatork± utworzenia po³±czenia.

Uda³o siê wpisaæ mo¿liwo¶æ jego uruchomienia w program polsko-niemieckiej konferencji „Wzmacnianie regionów miejskich i metropolitalnych”, która odbywa siê dzi¶ w S³ubicach. – Zostan± tam zaprezentowane dotychczasowe wyniki naszych prac, co przyczyni siê do popularyzacji idei projektu po obydwu stronach granicy – podkre¶la O. Kubicki.

¬ród³o: Jelonka.com
jakubuk - 23-03-2010, 17:38
Temat postu:
fantastyczny pomys³!
amadeoen57. - 23-03-2010, 17:52
Temat postu:
Co za beznadziejny pomys³...
Ile taki poci±g by jecha³? Ze zgorzelca do Wroc³awia przez Jeleni± z 5 godzin, a po E30 2 godz jedzie.
pp - 23-03-2010, 18:11
Temat postu:
Przecie¿ w artykule jest wyra¼nie napisane: "Poci±gi maj± je¼dziæ przez Goerlitz, Jeleni± Górê, Wa³brzych do K³odzka." Gdzie ty masz tu Wroc³aw? Popatrz na mapê kolego i wszystko bêdzie jasne.
Exsimus - 23-03-2010, 18:27
Temat postu:
Dok³adniej mówi±c chodzi o trasê:

Drezno - Gorltz - Zgorzelec - Lubañ ¦l±ski - Jelenia Góra - Wa³brzych G³ówny - Nowa Ruda - K³odzko G³ówne
Noema - 23-03-2010, 18:45
Temat postu:
Nie przejdzie. Znam Niemców i na 99,9% jestem pewna, ¿e olej± absurdalne pomys³y Polaków. ¯aden niemiecki przewo¼nik nie pu¶ci na zdewastowane polskie tory swojego nowoczesnego taboru. Pozostaje jeszcze kwestia pozostawienia taboru na noc na polskiej zadupiastej stacji. Niemcy nie zaryzykuj± wysprejowania swoich maszyn przez polsk± gówniarzeriê. Ju¿ raz im desiro we Wroc³awiu pobazgrali, mimo i¿ by³o (teoretycznie) non stop pilnowane.

Ja rozumiem, ¿e id± wybory i lokalnych POlitruków nosi, ale przynajmniej Wy drodzy forumowicze nie b±d¼cie naiwni. Niemców interesuj± tylko g³ówne korytarze transportowe, a nie drugo- i trzeciorzêdne lokalne linie kolejowe bliskie ¶mierci technicznej.
Exsimus - 23-03-2010, 18:57
Temat postu:
Noema, Sk³ad niekoniecznie musi zostaæ na noc w K³odzku mo¿e je¼dziæ jedna para rano z Drezna po po³udniu z K³odzka. Podobnie funkcjonuje weekendowe po³±czenie Drezno - Tanvald, a tam tory te¿ nie s± super ekstra full wypas...

[ Dodano: 23-03-2010, 18:58 ]
Choæ by po³±czenie mia³o byæ pora¿k± dopingujê go, a nó¿ siê uda...
Noema - 23-03-2010, 19:09
Temat postu:
Exsimus, z ca³ym szacunkiem, ale nie porównuj kolejowego raju jakim s± Czechy do kolejowego piek³a jakim jest Polska. Z Drezna jest wiele poci±gów do Pragi, Wiednia, Bratys³awy i Budapesztu, ¿e o czeskim Libercu nie wspomnê. A ile jest poci±gów z Drezna do Polski? Zaledwie trzy do Wroc³awia, a komu¶ siê jeszcze K³odzko marzy... ¦miech
szomiz - 23-03-2010, 19:24
Temat postu:
Noema, izi, izi. Po³±czenie miêdzynarodowe? Miêdzynarodowe. Je¿eli MI bêdzie sk³onne do niego dop³aciæ, to w czym problem?
yusek - 23-03-2010, 19:27
Temat postu:
Najpierw remonty a potem mo¿na pomy¶leæ.
Gurami22 - 23-03-2010, 19:46
Temat postu:
Noema czasem marzenia siê spe³niaj±, mo¿e kiedy¶ Smile
yusek - 23-03-2010, 21:17
Temat postu:
Dobra ale wyobra¼cie sobie turystê w Drezden, który chce jechaæ do Breslau. Kiedy¶ mia³ poci±g na którym by³ Wroclaw/Wroc³aw. A teraz zobaczy Klodzko/K³odzko i mo¿e siê przestraszyæ i nie wsi±¶æ. Tak samo dlatego wola³bym gdyby poci±g Trójmiasto Berlin je¿dzi³by via Chojnice-Tczew ni¿ S³upsk-Wejherowo bo by³by do Gdyni, która bardziej siê kojarzy ni¿ do Tczewa.
Krzysiu - 23-03-2010, 21:18
Temat postu:
A kto¶ móg³by mnie obja¶niæ, PO CO mia³by je¼dziæ poci±g z Drezna do K³odzka, i to jeszcze przez Wa³brzych?
yusek - 23-03-2010, 21:24
Temat postu:
Mo¿e maj± pos³a? A przy okazji czy nie mog± byæ jakie¶ normalne relacje pomiêdzy bardzo du¿ymi miastami w Polsce i zagranic± ewentualnie z Warszaw±, Berlinem i Gdyni±? Wyobra¼cie sobie poci±g z Elektryny do Wiltz? Kto by wiedzia³ gdzie te miasta s±?
szomiz - 23-03-2010, 21:49
Temat postu:
yusek, maj±. Prawie po drodzie. W ¦widnicy. Zbycha Chlebowskiego Happy

Pewnie ju¿ im za³atwi³ OK
Bartu¶ - 23-03-2010, 21:50
Temat postu:
Krzysiu napisa³/a:
A kto¶ móg³by mnie obja¶niæ, PO CO mia³by je¼dziæ poci±g z Drezna do K³odzka, i to jeszcze przez Wa³brzych?


Du¿o niemców je¼dzi w Sudety zarówno w lecie jak i zimie. W³a¶ciwie w takim ¦wieradowie to co drugi cz³owiek w wakacje gada po niemiecku. Taki poci±g w wakacje / weekendy móg³by mieæ du¿o chêtnych.
Mih - 23-03-2010, 22:25
Temat postu:
Ale ossochozzi z tym Wroc³awiem? Do Wroc³awia jest jeden RE, do K³odzka ma byæ inny. Absolutnie nie ma pomys³u ³±czenia relacji, bo poza ogromnym wyd³u¿eniem czasu przejazdu nic by to nie da³o. Poza tym ¿eby siê Niemiec nie przestraszy³ napisze mu siê "Glatz durch Lauban, Hirschberg, Waldenburg-Dittersbach" - i zrozumie. A po co? Choæby po to, ¿eby dowie¼æ kuracjuszy do Bad Kudowa czy Bad Reinerz Smile Poci±g z K³odzka (a w³a¶ciwie przez K³odzko) do Drezna by³ prawie do koñca istnienia DDR.
senior - 24-03-2010, 07:42
Temat postu:
A najwa¿niejsze -¿e wtedy mo¿na by zabraæ szynobusy KD na inn± trasê - i by³a by kolejna linia (po kawa³ku E30)obs³ugiwana defakto przez DB (Za pewne z wiêksz± punktualno¶ci± i pewno¶ci± przyjazdu poci±gu)
Wink
Victoria - 24-03-2010, 08:39
Temat postu:
Bardziej potrzebne s± po³±czenia Drezno - Kraków i Drezno - Warszawa. Niemiec udaj±cy siê do K³odzka po prostu przesi±dzie siê we Wroc³awiu, zamiast telepaæ siê ca³y dzieñ przez Jeleni± Górê i Wa³brzych. Analogicznie post±pi Polak udaj±cy siê do Drezna.
KochaS8307 - 24-03-2010, 09:53
Temat postu:
@Viktoria:

Tutaj siê z Tob± zgodzê, poniewa¿ po³±czenia Drezno - Kraków i Drezno Warszawa s± bardziej potrzebne. Jednak w±tpiê w to, ¿eby DB puszcza³o swoje nowoczesne sk³ady przez trasê Zgorzelec - Lubañ ¦l±ski - Jelenia Góra - Wa³brzych G³ówny - Nowa Ruda - K³odzko G³ówne. Ile by czasu jecha³ sk³ad DB przez powy¿sz± trasê? Ja liczê, ¿e oko³o 5 godzin. Co¶ mi siê wydaje, ¿e je¶li PKP InterCity pokryje koszty to DB pu¶ci swoje nowoczesne sk³ady powy¿sz± tras±...
pl - 24-03-2010, 11:00
Temat postu:
Modernizacja na odcinku Jelenia Góra - Wa³brzych (nie ca³ego odcinka, ale sporej czê¶ci) bêdzie mia³a miejsce w przysz³ym roku.
Krzysiu - 24-03-2010, 14:48
Temat postu:
Mih napisa³/a:
...A po co? Choæby po to, ¿eby dowie¼æ kuracjuszy do Bad Kudowa czy Bad Reinerz Smile Poci±g z K³odzka (a w³a¶ciwie przez K³odzko) do Drezna by³ prawie do koñca istnienia DDR.

Jakby¶ sobie dobrze policzy³, to przez Czechy jest bli¿ej. Autostrada doje¿d¿a do Hradec Kralove, stamt±d do Kudowy jest bli¿ej ni¿ z K³odzka. I po³±czenia kolejowe te¿ lepsze, do samego Nachodu. A ty chcesz telepaæ go¶ci przez Polskê 8 godzin poci±giem, który bêdzie jecha³ tylko troche szybciej ni¿ dyli¿ans?

Niektórym przyda³oby siê porz±dne pukniêcie w g³owê.
Lupi - 24-03-2010, 14:54
Temat postu:
Poci±g z K³odzka do Drezna przez Jeleni± Górê ma zapewniæ poklask lokalnym apartczykom partyjnym startuj±cym w najbli¿szych wyborach (têpy naród ³yknie wszystko!) oraz zaspokoiæ chore ambicje paru mikoli z Kotliny Jeleniogórskiej. Na szczê¶cie Niemcy to m±dry i praktyczny naród, wiêc g³upie pomys³y wybij± Polakom z g³owy.

Katastrofalny stan infrastruktury kolejowej na odcinkach Zgorzelec - Lubañ - Jelenia Góra - Wa³brzych - K³odzko nadaje siê co najwy¿ej do uruchomienia raz w roku jakiego¶ poci±gu retro, jako atrakcji turystycznej dla niemieckich emerytów. Na turnusy do polskich kurortów Niemców wo¿± wygodnymi autokarami, spod ich w³asnego domu prosto pod drzwi hotelu/pensjonatu/sanatorium.
Robikon - 24-03-2010, 17:31
Temat postu:
Najlepiej to odgrod¼my sie kurtyn± i nic nie róbmy,potrafimy tylko narzekac i narzekaæ.Przecie¿ to jest pol±czenie turystyczne uruchamiane tylko w sob i niedziele.Skoro poci±gi je¿d¿± do Tanvaldu i te¿ z nie najlepsz± prêdko¶ci± to dalczego nie maja kursowaæ do k³odzka lub przynajmniej do jeleniej góry,mamy nieopodal szklarska porebe, karpacz,rudawy janowickie,wa³brzych,jedline zdr.to polaczenie bylo by du¿± reklam± tych miejscowo¶ci.trudno to wam zrozumieæ.
tomasi.fi - 25-03-2010, 00:13
Temat postu:
Widzê ¿e Zgorzelec wie lepiej co siê dzieje w powiecie k³odzkim! to siê u¶mia³em! W okresie letnim, jest takie zatrzêsienie Niemców w K³odzku i we wszystkich zdrojach w ko³o(Polanica-Zdrój, Duszniki-Zdrój, Kudowa-Zdrój, D³ugopole-Zdrój) ¿e wy chyba nie wiecie sami co negujecie?! Jestem przekonany ¿e gdyby wytrasowaæ po³±czenie o czasie przejazdu 5h to by³by to strza³ w dziesi±tkê. BTW. nie wiem czy wiecie ale to Niemcy a konkretnie DB w tym rozk³adzie chcia³o pu¶ciæ taki szynobus Drezno - K³odzko. Wiêc nie wiem o co chodzi niektórym? Turystyka zdrowotna i sentymentalna to wielka ¿y³a z³ota któr± warto wykorzystaæ. Dla emeryta nie bêdzie siê liczyæ to ¿e bêdzie jecha³ godzinê d³u¿ej ale to zê dotrze na miejsce bez przesiadki we Wroc³awiu. Starsi ludzie nie lubi± siê przesiadaæ. Pomys³ jest bardzo dobry, wspania³a promocja regionu.
Lupi - 25-03-2010, 05:21
Temat postu:
Cytat:
nie wiem czy wiecie ale to Niemcy a konkretnie DB w tym rozk³adzie chcia³o pu¶ciæ taki szynobus Drezno - K³odzko.

Wiêc dlaczego nie pu¶cili? Gdyby chcieli to by pu¶cili. Logiczne.
Robikon - 25-03-2010, 08:20
Temat postu:
tomasi zgadzam siê z tob± zupe³nie,a dlatego nie pu¶cili bo nasz kochany UM ma to gdzie¶.
tomasi.fi - 25-03-2010, 11:02
Temat postu:
Nie pu¶cili bo "Przewozy Regionalne w ostatniej chwili wycofa³y siê z tego pomys³u". Wystarczy troche poszukaæ.
bystrzak2000 - 25-03-2010, 17:05
Temat postu:
tomasi.fi napisa³/a:
Nie pu¶cili bo "Przewozy Regionalne w ostatniej chwili wycofa³y siê z tego pomys³u". Wystarczy troche poszukaæ.

Wycofali siê, bo nie mia³by kto za ten poci±g zap³aciæ.
Noema - 25-03-2010, 17:10
Temat postu:
Ministerstwo Infrastruktury nie zap³aci za ten poci±g. Wybijcie to sobie z g³owy. W³a¶nie MI powiedzia³o "NIE!" poci±gom REGIOekspres Poznañ - Berlin:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=120051#120051

UMWD te¿ nie wy³o¿y na to kasy, bo na Dolnym ¦l±sku s± znacznie wa¿niejsze potrzeby przewozowe ni¿ wo¿enie Niemców do polskich kurortów. A ¿aden przewo¼nik, czy to polski czy to niemiecki, bez gwarancji pokrycia deficytu nie wejdzie w ten "interes".
Wojtek - 25-03-2010, 17:37
Temat postu:
Noema napisa³/a:
UMWD te¿ nie wy³o¿y na to kasy, bo na Dolnym ¦l±sku s± znacznie wa¿niejsze potrzeby przewozowe ni¿ wo¿enie Niemców do polskich kurortów.

Zgodnie z Ustaw± o transporcie kolejowym marsza³ek mo¿e dofinansowaæ tylko przewozy w regionie, za granicê ju¿ nie.
KochaS8307 - 30-03-2010, 07:52
Temat postu:
- Jeste¶my bli¿ej uruchomienia poci±gu z K³odzka do Drezna przez Jeleni± Górê – poinformowa³ Oliwer Kubicki, asystent pos³anki Marzeny Macha³ek. Ustalono ju¿ podzia³ zadañ w tej sprawie.

W ubieg³ym tygodniu odby³o siê spotkanie tzw. grupy roboczej, która zawi±za³a siê do uruchomienia tego po³±czenia. Uczestniczyli w nim przedstawiciele spó³ek kolejowych (PKP Intercity, Przewozy Regionalne, PKP PLK), samorz±dowcy, oraz przedstawiciele organizacji spo³ecznych. Odby³o siê ono z inicjatywy pos³anki Marzeny Macha³ek, europos³a Ryszarda Legutki i Komitetu Obrony Dolno¶l±skich Linii Kolejowych.

- Ustalono podzia³ obowi±zków w ramach dalszych starañ na rzecz uruchomienia po³±czenia – informuje O. Kubicki. Grupa chce te¿ pozyskaæ partnera po stronie niemieckiej do tego zadania.

Mo¿liwo¶æ uruchomienia po³±czenia K³odzko-Drezno wpisano te¿ w program polsko-niemieciej konferencji „Wzmacnianie regionów miejskich i metropolitalnych”, która odby³a siê pod koniec tygodnia w S³ubicach.

Zdaniem O. Kubickiego, to krok do przodu w kierunku uruchomienia po³±czenia. Oby by³y kolejne.

¬ród³o: Nowiny Jeleniogórskie
Anonymous - 26-05-2010, 19:38
Temat postu:
zbli¿a siê wielkimi krokami 1. czerwca, jako¶ cisza i spokój na szlakach, uwalenie poci±gu do Przemy¶la, a tu ma je¼dziæ Drezno-K³odzko. I tu nawet dobry Bo¿e nie pomo¿e, nie d³ugo nic to nie bêdzie je¼dzi³o, PKP uwala co im pod rêk± stoi i nie zwa¿aj± na to ¿e ludzie nie maj± jak do pracy czy szko³y dojechaæ o turystach nie wspomnê, tury¶ci na sam± my¶l ¿e maj± siê t³uc 12 godzin z nad morza w góry siê nie dobrze robi. U s±siadów za miedz± potrafi± a my co g****.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group