INFO KOLEJ - forum kolejowe

Przewozy Regionalne - Domagam się interREGIO do Trójmiasta!

Victoria - 05-02-2010, 11:04
Temat postu: Domagam się interREGIO do Trójmiasta!
Cytat z wątku:

Cytat:
Ale ogólnie fajnie macie z tymi Interregiami. Szkoda, że nie można z nich korzystać wyjeżdżając z Trójmiasta, nie licząc, tego który jedzie do Szczecina i zaraz wraca.

Cytat:
Nie będzie w Trójmieście żadnych pociągów interREGIO, bo w PR Gdynia rządzi mega hiper żelbeton, który bardziej związany jest z PKP niż z własną spółką. Dyrektorzy PR Gdynia mają u Wacha wielki dług wdzięczności:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=2275
Moraczewski musi najpierw pogonić Labudę i Kądzielę (nie wiadomo dlaczego dotąd tego nie zrobił?!), wtedy i do Trójmiasta zawita tańsza konkurencja.

Domagam się pociągów interREGIO do Trójmiasta! Aż prosi się, żeby nowe IR uruchomić na trasie Warszawa - Gdynia, na której do dziś monopol ma PKP IC ze swoimi drogimi EIC. Dlaczego Przewozy Regionalne odpuszczają tę linię? Dlaczego PR nie chcą na tej linii zarabiać!

Patrzę w rozkład jazdy i widzę same najdroższe pociągi kwalifikowane EX i EIC (plus 4 TLK w najmniej atrakcyjnych porach):

Warszawa Cent. -> Gdynia Gł.
4:45 TLK, 6:52 EIC, 9:03 EIC, 10:50 TLK, 13:08 EX, 14:58 EX, 15:58 EX, 16:52 EIC, 18:00 TLK, 19:06 EIC, 22:56 TLK.

Panie prezesie Moraczewski, kiedy uwolnicie nas wreszcie od monopolu PKP IC na obleganej trasie Warszawa - Trójmiasto? Bijecie się na śmierć i życie z PKP IC na linii E30 zapominając zupełnie o linii E65 posiadającej ogromny potencjał! Czy sukces wakacyjnego "Słonecznego" KM nie daje wam nic do myślenia?
Anonymous - 05-02-2010, 11:32
Temat postu:
@Victoria, w pełni popieram inicjatywę! Sam się zastanawiam, dlaczego PR-y nie wchodzą ze swoimi interREGIO na linię Warszawa - Gdynia? Sukces takich połączeń jest gwarantowany, o czym dosadnie świadczy wakacyjny pociąg "Słoneczny" Kolei Mazowieckich.

Tak trochę na marginesie pozwolę sobie przypomnieć wywiad jednego z użytkowników tego forum z prezesem Moraczewskim. Była tam mowa o uruchomieniu 8 dodatkowych pociągów interREGIO, niestety nie padły żadne konkrety co do tego, gdzie by te IR-y miały kursować. Wiemy tylko tyle, że ktoś blokuje uruchomienie tych pociągów. Może miały właśnie kursować z Warszawy do Trójmiasta? To jest chyba jedyna w Polsce linia kolejowa, na której PIC utrzymuje swój monopol wraz z drogimi pociągami Ex i EIC. Co o tym myślicie?
Bartini - 05-02-2010, 11:33
Temat postu:
Cytat:
Dlaczego Przewozy Regionalne odpuszczają tę linię?

Po pierwsze: zrób sobie wykres ruchu na odcinku Malbork - Tczew - Pruszcz Gdański - Gdańsk to się dowiesz dlaczego. Przez modernizację jest totalnie rozpieprzony rozkład osobówek Gdynia - Elbląg, a ty chcesz jeszcze wciskać kolejne, wiecznie spóźniające się InterKible.

Po drugie: ZPR Gdynia nie dysponuje jakimś oszałamiającym taborem, w zasadzie to dysponuje bardzo niewielką liczbą kibli. Większosć kursów do Elbląga/Malborka obsługują kible warmińsko - mazurskie, a do Bydgoszczy - kujawskie.

To że trasa Warszawa - Gdańsk jest patologią, nie znaczy że od razu trzeba tam pchać InterRegio.
holdman - 05-02-2010, 11:39
Temat postu:
Tak niestety gdyńskich kibli jest mało i jeszcze nadają się one chyba tylko na złom. Mam pytanie czy IR Albatros obsługuje Gdynia?
Victoria - 05-02-2010, 11:47
Temat postu:
Tabor do Gdyni można przesunąć z innych regionów. Ewentualnie można też wydłużyć do Gdyni już kursujące IR z Krakowa i Katowic do Warszawy.

Argument taborowy mamy wyjaśniony. Kwestia modernizacji linii E65 też jest wątpliwa, bo gdyby PR złożyły na RJ 2009/2010 wnioski do PLK o przydział tras dla 2-3 pociągów IR to monopol PKP IC z pewnością zostałby obalony.

Jakie inne niedasizmy stoją na przeszkodzie? Może dyrektorski beton PR Gdynia mający u Wacha wielki dług wdzięczności ?
Pirex - 05-02-2010, 12:35
Temat postu:
Victoria napisał/a:
Ewentualnie można też wydłużyć do Gdyni już kursujące IR z Krakowa i Katowic do Warszawy.

Świetny pomysł! Przydałyby się ze dwa dzienne IR z Krakowa do Gdyni, bo teraz są tylko same ekspresy za 113 zł (Ex) lub 123 zł (EIC). Totalne zdzierstwo!
Modliszka - 05-02-2010, 12:40
Temat postu:
Nie wiecie, że konkurencja szkodzi kolei? Wink
siwiutki91 - 05-02-2010, 12:42
Temat postu:
jak by puścić taki pociąg na wagonach kl.1 oj podróżnych by nie zabrakło, tylko że nikt nie dopuści do takiego przedsięwzięcia.
jubikej - 05-02-2010, 12:42
Temat postu:
Albatros jest przez Sczecin obslugiwany chyba Smile

w tym rozkladzie wcisnac cos IR z Trojmiasta na Wawke bedzie ciezko chyba, szybciej przez Bydgoszcz, ale czas przejazdu bedzie wtedy dramatyczny :]
Bartini - 05-02-2010, 12:57
Temat postu:
Cytat:
Mam pytanie czy IR Albatros obsługuje Gdynia?

Na zmianę Gdynia i Szczecin. Przy czym Gdynia wysyła znacznie gorsze kible niż Szczecin.

Cytat:
Tabor do Gdyni można przesunąć z innych regionów.

Efekty przesuwania taboru można zobaczyć regularnie na własne oczy na IR "Mamry" z Wrocławia do Olsztyna. Regularnie na zimno podsyłana jest druga, nieczynna dla podróżnych jednostka z wyłączonymi silnikami. W efekcie pierwszy kibelek poci się za dwóch i generuje minimum 30 minut spóźnienia.

Efekty przesuwania taboru na IR można również zobaczyć po rosnącej ilości fullplastików na osobówkach.

Cytat:
Kwestia modernizacji linii też jest wątpliwa, bo gdyby PR złożyły na RJ 2009/2010 wnioski do PLK o przydział tras dla 2-3 pociągów IR to monopol PKP IC z pewnością zostałby obalony.

Na razie PIC czasowo zawiesił dwie TLKi z tytułu zamknięć torowych na odcinku Nasielsk - Działdowo. Więc to wcale nie jest takie pewne.

No ale dobra, skoro tak bardzo chcecie IR do Gdyni, to jedziemy. Otwieram tabelę 400 i lecimy.
5:01 z Gdyni jest właśnie zawieszona TLK do Wrocławia. Odpada.
5:12 jest "Motława" do Olsztyna, 5:31 "Kaszub".
5:59 "Artus"/"Słupia". Potem na długość odstępu jadą kolejno kible do Elbląga, Smętowa i SKM do Tczewa. Jest miejsce, około 6:40. Wciskamy naszego InterKibla, jedziemy, w Tczewie wypada nam ok. 7:45. No i klops, bo 7:51 z Szymankowa wyjeżdża osobówka Malbork - Elbląg, która do 8:06 blokuje nam szlak.
7:18 odjeżdża TLK Gdynia - Katowice przez Białystok. 7:25 "Norwid". Spróbujmy zatem 7:40-7:45 z Gdyni! 8:45 Tczew... Lipa. 8:40 z Tczewa odjeżdza kibel do Malborka, a 8:47 z Malborka odjeżdża dawny "Monciak", nic z tego.
Pierwszy wolny slot jaki jest, to po zawieszanej od poniedziałku "Kalince". Czyli dopiero o 8:01. Niech jedzie nawet te 15 minut później, bo nie musi loka zmieniać w Tczewie. Zatem mamy tak, czasy przejazdu szacunkowe i optymistyczne:
8:10 Gdynia
9:10 Tczew
9:34 Malbork
10:26 Iława
11:18 Działdowo
11:36 Mława
11:57 Ciechanów
12:14/21 Gąsocin (pt, mijanka z KM do Iłowa)
12:28/45 Świercze (pt, mijanka z TLK3816)
13:06/07 Nasielsk
13:37/38 Legionowo
14:00 Warszawa Wschodnia

6 godzin jazdy to z pewnością bardzo kusząca oferta, wiele osób się skusi.

W drugą stronę już nie chce mi się liczyć, nie pracuję w PLK i nie mam dostępu do KWR, więc liczcie sobie sami.
yusek - 05-02-2010, 12:59
Temat postu:
Ludzie zawsze można zrobić relacja Gdańsk-Gdynia-Kościerzyna-Laskowice-Bydgoszcz (zmiana loka)-Toruń- Włocławek-Kutno-Warszawa.
Bartini - 05-02-2010, 13:02
Temat postu:
Cytat:
Ludzie zawsze można zrobić relacja Gdańsk-Gdynia-Kościerzyna-Laskowice-Bydgoszcz (zmiana loka)-Toruń- Włocławek-Kutno-Warszawa.

...bowiem powszechnie wiadomo, że Przewozy Regionalne z przyjemnością uruchomią pociąg na zasadach komercyjnych, prowadzony lokomotywą spalinową i elektryczną. I wszyscy żyli długo i szczęśliwie, dobranoc dzieci.
Wojtek - 05-02-2010, 13:03
Temat postu:
Bartini, a kto mówi, że IR mają być wciskane w tym rozkładzie jazdy?

Proponuję, żebyś się określił. Jesteś w ogóle przeciwnikiem IR (bo np. jesteś pracownikiem lub fanem PKP IC) i dlatego piętrzysz trudności? Czy jesteś za konkurencją na torach w postaci IR, ale obiektywnie zauważasz przeszkody natury technicznej, niezależne od PR?
jubikej - 05-02-2010, 13:04
Temat postu:
yusek na to malo kto by sie chyba skusil Smile
Bartini - 05-02-2010, 13:29
Temat postu:
Cytat:
Bartini, a kto mówi, że IR mają być wciskane w tym rozkładzie jazdy?

Wszyscy przedmówcy.

@Wojtek: Nie, nie pracuję w PKP IC, ani w żadnej spółce kolejowej czy nawet związanej z koleją.
Sprawa z IR jest dość zagmatwana. Jak dla mnie to pomysł centrali, która chciałaby żeby było fajnie - ale tak nie będzie z wielu powodów.
Pierwszy - brak taboru do obsługi połączeń dalekobieżnych. Kilka sztuk ED72, te kilka loków i parę wagonów (w większości w kiepskim stanie technicznym) nie nadaje się do prowadzenia pociągów IR na taką skalę jak obecnie. Nie uznaję tłumaczeń "bo IC zabrało tabor". Zabrali politycy.

O ile jeszcze latem tego roku IR było spoko, bo jakoś to tam jeździło, głównie ludzie jeździli tymi pociagami na wypoczynek i tak dalej, nie było ich zbyt wiele - było w porządku. Faktycznie najlepszy tabor (na czym oczywiście stracili podrózujący poc. osobowymi) poszedł na IR, przez krótki czas był IR Poznań - Wawa na wagonach. Ino później, kiedy IR bez żadnego przygotowania poszedł na skalę przemysłową (brak jakiegokolwiek zaplecza w stolicy, co skutkowało odwoływaniem pociągów). Katastrofalny stan techniczny wagonów piętrowych wysyłanych na IR - to wszystko wina tego, że projekt pt. InterREGIO był robiony na hurrra! Prezes kazał, to robimy.

A tymczasem stan techniczny kibli jeżdżących na pociągach IR jest niedopuszczalny! Nie działa ogrzewanie (albo jest sauna), nie działają drzwi, nie ma wody w toaletach. Nie wymagam nie wiadomo jakich wygód, ale przyzwoitych warunków. Tego PR nie są w stanie zapewnić, a mimo to uskuteczniają zabawę w kolej.

Dalej - kompletny bajzel taryfowy. W IR spotykam mnóstwo ludzi, którzy mają wystawione bilety na "D". Wkurwiają się, muszą kupować kolejne bilety i są coraz bardziej zrażeni do kolei. Kasjerki nie potrafia wypisywać dopłat np. do miesięcznego O na IR.

Brak jakiejkolwiek koordynacji tego co jeździ. IR notorycznie się spóźniają, zrywając skomunikowania. Dyspozytorzy często również nie trzymają skomunikowań na IR. Ponadto IR są wciskane tuż obok PICowskich TLK, zamiast uzupełniać takty. Szczególnie to widać np. na linii Warszawa - Łódź, gdzie w okolicach godz. 15 jest seria pociągów do Łodzi, w tym również IR, natomiast po 17-tej tych pociągów nie ma wcale!

Ostatni zarzut dotyczy samych MKoli i PR jako całości. Nagle zabetonowana zwiącholami i totalnymi układami spółka (która notabene jest bankrutem, tylko na mocy "prawa" nie można ogłosić jej upadłości) jest postrzegana jako mesjasz polskich kolei, bo wypuszcza mega-tanie połączenia na dalekich dystansach.

Nikt jakoś nie zauważa, że poza zmianą centrali, która kompletnie nie wie co się dzieje w regionach, nie zmieniło się nic. Dalej widzę te same chamskie ryje konduktorów, którzy leżą przedziałach służbowych, mając w dupie pasażerów. Nadal słyszę, że nie opisze mi biletu, nie sprawdzi skomunikowania, "nie, nie, niedasię, daj mi pan spokój i odpieprz się pan!". Centrala kompletnie nie ma kontoli nad regionami, o czym zresztą świadczy przykład PR Gdynia. Centrala kompletnie nie zauważa wieloletnich zadniedbań i twierdzi że leasing paru nowych loków i wypuszczenie tanich połączeń coś zmieni. Nie zmieni. Dopóki nie zrobi się gruntownego czyszczenia regionalnych zakładów, tak długo to będzie jeden wielki syf.

I takiemu syfowi jestem przeciwny.
yusek - 05-02-2010, 13:29
Temat postu:
Jeśli się przez Tczew-Malbork nie da bo mówicie, że korki to można tamtędy przy okazji 1 para jadąca przez Kościerzynę -Somonino (Kartuzy) Czersk Bydgoszcz jakieś by branie miało a przy okazji jakby się lepiej napisało rozkład na wąskich gardłach to i miejsce dla IR by się znalazło. Przy okazji jak piszę by ruszać z Gdańska a nawet z Tczewa.
Victoria - 05-02-2010, 13:47
Temat postu:
Bartini, nikt nie każe Ci jeździć pociągami IR, więc nie rozumiem twojej krytyki. Pasażerowie już wybrali o czym świadczą tłumy w wielu IR i pustki w TLK na linii E30.

Jeśli chodzi o mnie to nikt (beton PKP, UTK, MI, mikole, kolejarze itd.) nie będzie mi dyktował czym, dokąd i za ile mam jechać. To jest wyłącznie moja sprawa czy pojadę sobie zdezelowanym ezetem, czy "ekskluzywnym" ekspresem. Jako klientka kolei chcę mieć wybór i prawa do takiego wyboru się domagam! O ofercie ma decydować rynek, czyli klient, a nie banda matołów, którym marzy się PKP IC na GPW i dążą do celu po trupach, nieustannie rzucając podkłady kolejowe pod koła interREGIO.

Bartini napisał/a:
6 godzin jazdy to z pewnością bardzo kusząca oferta, wiele osób się skusi.

Obecnie EIC z Warszawy do Gdyni jeżdżą ponad 5,5 godz. Gdyby jakiś IR jechał nawet 7 godzin to jestem przekonana, że wiele osób wybrałoby tańszą alternatywę, bo Polacy zamożni nie są i póki co bardziej zwracają uwagę na cenę. A ceny biletów w IR byłyby kuszące:

Warszawa Cent. -> Gdynia Gł. (350 km)

EIC/Ex - 104 zł
TLK - 53 zł

IR - 41 zł (1 kl. 49,20)
IR (REGIOkarta) - 28,70 zł (1 kl. 43,05)

Jak widać wybór byłby oczywisty. Ja swoich ciężko zarobionych pieniędzy nie mam zamiaru wyrzucać w beton PKP IC.
Bartini - 05-02-2010, 14:08
Temat postu:
Cytat:
Pasażerowie już wybrali o czym świadczą tłumy w wielu IR

Przejedź się IR "Prosna". Jak ten pociąg się bilansuje, to ja nazywam się Andrzej Wach.

Cytat:
To jest wyłącznie moja sprawa czy pojadę sobie zdezelowanym ezetem, czy "ekskluzywnym" ekspresem.

A ja chcę żeby zdezelowane kible trafiły tam gdzie ich miejsce, czyli do huty.

Cytat:
Obecnie EIC z Warszawy do Gdyni jeżdżą ponad 5,5 godz.

Tylko z tytułu trwających modernizacji.

Cytat:
Ja swoich ciężko zarobionych pieniędzy nie mam zamiaru wyrzucać w beton PKP IC.

Ale w beton PR już tak?
Victoria - 05-02-2010, 14:14
Temat postu:
Bartini, wolę wyrzucić 41 zł w beton PR niż 104 zł w beton zbrojony PKP. Język
Zed - 05-02-2010, 14:33
Temat postu:
Bartini napisał/a:
A ja chcę żeby zdezelowane kible trafiły tam gdzie ich miejsce, czyli do huty.

Spora część wagonów PKP IC też nadaje się do huty.
yusek - 05-02-2010, 14:45
Temat postu:
"Panie Wach" jeśli się nie podoba można jeździć autobusem. Ja np. mam zamiar się wybrać w wakacje do Katowic osobowym i nawet mi nie będzie przeszkadzać full plastic (oczywiście na części trasy bo całość to trochę lipa). A co do jazdy z Gdyni do Warszawy w 2,5 godziny potem plakaty zostały zmienione na z Gdańska a ostatecznie z Pomorza (przypominam Toruń też jest na pomorzu zresztą podobnie jak Kiel).

A co do jazdy to ja też wole jechać za 95 zł 12 godzin niż za 150 7.

A przy okazji czemu IR ma być na wschód ja chce na zachód do Poznania, Gorzowa, Szczecina, Wrocławia.
Noema - 05-02-2010, 16:25
Temat postu:
Bartini napisał/a:
Dalej - kompletny bajzel taryfowy. W IR spotykam mnóstwo ludzi, którzy mają wystawione bilety na "D". Wkurwiają się, muszą kupować kolejne bilety i są coraz bardziej zrażeni do kolei. Kasjerki nie potrafia wypisywać dopłat np. do miesięcznego O na IR.

Bajzel taryfowy to wina PR wg Ciebie? PR mają w sumie bardzo prostą i przejrzystą taryfę. A że kasjerki PKP IC bardzo często złośliwie sprzedają pasażerowi niewłaściwy bilet na pociąg IR...

Bartini napisał/a:
IR notorycznie się spóźniają, zrywając skomunikowania.

Pociągi PKP IC też notorycznie się spóźniają. Zajrzyj na bloga:
http://infokolej.blog.onet.pl

Bartini napisał/a:
Nagle zabetonowana zwiącholami i totalnymi układami spółka (która notabene jest bankrutem, tylko na mocy "prawa" nie można ogłosić jej upadłości) jest postrzegana jako mesjasz polskich kolei, bo wypuszcza mega-tanie połączenia na dalekich dystansach.

PKP IC też jest zabetonowane zwiącholami i przeżarte układami. Zadłużenie PKP IC wobec spółek PKP wcale nie jest jakoś znacząco mniejsze niż zadłużenie PR, a 2009 r. PKP IC na pewno zamknie dużym minusem.
Różnica między betonem PR a PKP IC jest taka, że beton PR wprowadził na tory tańszą konkurencję w postaci interREGIO przełamując monopol PKP IC na najbardziej intratnych trasach, a beton PKP IC robi wszystko, żeby ten monopol utrzymać i nadal maksymalnie doić pasażerów zmuszając ich do korzystania z najdroższych pociągów Ex i IC, czego najlepszym przykładem jest linia Warszawa - Gdynia.

Więcej obiektywizmu Bartini!
Bartini - 05-02-2010, 16:30
Temat postu:
Cytat:
Spora część wagonów PKP IC też nadaje się do huty.

Ehe, "a u was biją murzynów". Nigdzie nie napisałem że PIC ma 100% nowych wagonów standardu Z.

Cytat:
"Panie Wach" jeśli się nie podoba można jeździć autobusem

Cytat:
nawet mi nie będzie przeszkadzać full plastic

Mam chory kręgosłup i ani PKS, ani fullplastik nie oferuje mi wygodnej podróży. Wynika z tego, że chyba pozostaje mi kupić samochód, bo żadna ze spółek nie jest zainteresowana zapewnieniem odpowiedniego komfortu jazdy.
yusek - 05-02-2010, 16:42
Temat postu:
Ludzie jak wy byście narzekali będąc w Albanii czy nawet na Litwie. Na Litwie tylko pomiędzy Wilnem a Kownem jeździ więcej niż 10 par pociągów. Połączenia międzynarodowe to najczęściej 0,5 pary na dobę, pozwalająca dojechać na Litwę na wieczór. W wielu miejscach jak się przerwie jedną linię do od razu spora część kraju jest odcięta. Pojazdy z wyglądu są gorsze niż nasze EN57, a nowoczesnych słoników jest zaledwie kilka(naście). Doceńcie to co my mamy.
Gurami22 - 05-02-2010, 17:18
Temat postu:
Bartini o to, że po 17:00 nie ma pociągów do Łodzi zgłaszaj pretensje do PICu. O to, że dotowane TLK konkurują z IR zamiast uzupełniać takt lub jechać tam gdzie nie ma komercyjnych też, jest to niewątpliwie sprzeczne z prawem.

A z tym stanem IR nie wiem gdzie taki jest, nigdy nie spotkałem IR, któremu można by zarzucić jakieś uchybienia poza tymi, że w czasie fali największych mrozów były problemy z drzwiami. A spóźnianie się niby TLK o EIC nie mówiąc się nie spóźniają, wybacz nie widzę różnic między nimi w tym zakresie.

A jak masz takie luksusowe wymagania to dla Ciebie jest EIC, a innym nie broń wybrać się z Zawiercia do Gdańska nawet na plastikowych siedzeniach pociągiem REGIO - gdyby takie było. Nie narzucaj innym swoich wymogów odnośnie luksusów z PICem Śmiech
tomasi.fi - 05-02-2010, 17:24
Temat postu:
Dokładnie, tylko narzekać potraficie. Pamiętam jak były pierwsze plotki na temat tego że pojawi się Taurus w Polsce. Wszyscy robili gały, to nie możliwe, rewolucja! Teraz jest Taurus..lokomotywa jak lokomotywa i tak kolej to złom. Przedstawiono w 2004 roku projekt pociągu 14WE modernizacji EN57, ludzie twierdzili ze to niemożliwe.."takie cudo!"a jednak udało się, skutek? to tylko kibel, en57 a tak się wszyscy ślinili. Nie wspominam projektu SPOT dla EN57, mój brat który nie jeździ koleją był bardzo zadowolony ze SPOT-A. Doceńcie to co macie i to że pracujemy na przyszłość, nie od razu Kraków zbudowali. Mamy zapóźnienie technologiczno-mentalne na poziomie 30lat do europy zachodniej. Ta transformacja teraz dopiero przynosi owoce w postaci inicjatywy patrz pociągi interREGIO. Wszyscy zapaleńcom i sprinterom(we wszystkich dziedzinach życia) polecam troche powściagliwości. IR to dziecko wolnej konkurencji, które niektórzy chętnie by łopatami zatłukli. Polakom życzę przeskoku mentalnościowego. Pozdrawiam
Bartini - 05-02-2010, 19:43
Temat postu:
Cytat:
Nie wspominam projektu SPOT dla EN57, mój brat który nie jeździ koleją był bardzo zadowolony ze SPOT-A.

Niezwykle niewygodny badziew. Znacznie lepsze są stare skajowe kibelki. Przynajmniej miękko jest.

Cytat:
IR to dziecko wolnej konkurencji, które niektórzy chętnie by łopatami zatłukli

Konkurencji tak. Wolnej nie. Ciężko mówić o konkurencji między dwoma uprzywilejowanymi podmiotami na rynku, czerpiącymi lwią część przychodów z dotacji.

Cytat:
O to, że dotowane TLK konkurują z IR zamiast uzupełniać takt lub jechać tam gdzie nie ma komercyjnych też, jest to niewątpliwie sprzeczne z prawem.

Ciekawe. PIC odpowiada zapewne także za gradobicie i koklusz.

Cytat:
A z tym stanem IR nie wiem gdzie taki jest

Podałem - IR "Mamry" oraz IR "Prosna"

Cytat:
A jak masz takie luksusowe wymagania to dla Ciebie jest EIC

Czy ja ci coś narzucam. Możesz nawet załapać się do węglarki, jak bardzo chcesz to mogę ci zagwarantować wygodny przejazd w próżnym Eaosie. Jak chcesz mi dołożyć, albo błysnąć intelektem, to musisz się lepiej postarać.

No ale czekam na bardziej inteligentne komentarze, bo na razie wszelkie argumenty na rzecz IR sprowadzają się do haseł "tanio" i "PIC też jest do bani". O ile pierwszy ma jakiś sens, to drugi świadczy tylko o totalnej hipokryzji wypowiadających się osób, które jeszcze jakiś rok - półtora temu jechały po PRach, że to "beton wożący ludzi jak bydło".

Cytat:
PR wprowadził na tory tańszą konkurencję w postaci interREGIO przełamując monopol PKP IC na najbardziej intratnych trasach, a beton PKP IC robi wszystko, żeby ten monopol utrzymać i nadal maksymalnie doić pasażerów

Za to PR dalej terroryzuje samorządy z żądaniem coraz wyższych dotacji, interesują ich tylko najbardziej obłożone linie i pokazanie jacy to oni są ważni. Interes pasażera jak zwykle mają daleko stąd.

Sądzę, że główny problem polega na tym, że PIC ma całkiem niezłe "doły" (nie licząc "desantu z OPM"), natomiast centrala generuje głupkowate pomysły, a z PR jest na odwrót - centrala po usamorządowieniu zrozumiała na czym polega kolej, ale zabetonowane struktury w niektórych regionach skutecznie uniemożliwiają stworzenie czegoś sensownego.
Lady Makbet - 05-02-2010, 20:06
Temat postu:
Bartini, pleciesz takie bzdury, że aż bierze mnie na wymioty. Pomijam fakt, że twoje wypowiedzi nie mają nic wspólnego z tematem dyskusji.

Pociągi interREGIO jakie są każdy widzi. Oferta spotkała się z uznaniem pasażerów, a gorące dyskusje na forum zwolenników i przeciwników IR świadczą tylko o tym, że beton PKP i ich popleczników szlag trafia na miejscu.

Polak nie jest głupi i nie da się doić przez PKP IC mając tańszą alternatywę, więc ujadanie na IR nie ma żadnego sensu.
Stanisława - 05-02-2010, 20:33
Temat postu:
Bartini, weź coś na nerwy, bo ci żyłka pęknie.

Ja uwielbiam pociągi IR. Dzięki niskim cenom wreszcie mogłam ruszyć się z domu. Niedawno pierwszy raz w życiu jechałam linią CMK, właśnie dzięki IR. Mam rodzinę w Wejherowie i IR z Katowic lub Krakowa do Gdyni bardzo by mnie ucieszył!
Anonymous - 05-02-2010, 20:35
Temat postu:
Jeśli chodzi o ewentualne uruchomienie IR Gdynia -Warszawa to jestem przeciwny do czasu zakończenia modernizacji tej lini
Stanisława - 05-02-2010, 20:36
Temat postu:
gryff napisał/a:
Jeśli chodzi o ewentualne uruchomienie IR Gdynia -Warszawa to jestem przeciwny do czasu zakończenia modernizacji tej lini

Gdyż ponieważ?
Bartini - 05-02-2010, 20:49
Temat postu:
Cytat:
Bartini, pleciesz takie bzdury, że aż bierze mnie na wymioty. Pomijam fakt, że twoje wypowiedzi nie mają nic wspólnego z tematem dyskusji.

Bardzo rzeczowa wypowiedź, mająca wiele wspólnego z tematem dyskusji.

Cytat:
Pociągi interREGIO jakie są każdy widzi. Oferta spotkała się z uznaniem pasażerów

Bardzo zadowoleni byli ludzie jadący IR "Mamry" w tą środę, szczególnie po tym, jak konduktor odmówił podania informacji o możliwych przesiadkach.

Cytat:
Polak nie jest głupi i nie da się doić przez PKP IC mając tańszą alternatywę

Widocznie jestem głupi (albo nie jestem Polakiem?), bo cenię sobie komfort - co nie znaczy że jestem fanem rozklekotanych pociągów PKP IC. Niemniej tutaj dyskutujemy o IR - zatem wypowiadam się na temat pociągów IR - które nie są komfortowe.
Stanisława - 05-02-2010, 20:57
Temat postu:
Bartini, ty sobie cenisz komfort, a ja cenię sobie cenę. Dla takich jak ty są pociągi EIC, dla takich jak są IR. W czym widzisz problem? Ja jako zwolenniczka IR nie ujadam na pociągi PKP IC. Ciekawe, że zwolennicy pociągów PKP IC ciągle ujadają na IR.
Anonymous - 05-02-2010, 21:00
Temat postu:
Stanisława. Ponieważ w tym roku i następnym prawdopodobnie do konca 2012 r kolejne węzły kolejowe takie jak Malbork ,Iława,Działdowo jak wszyscy wiemy będa gruntownie modernizowane wiec przepustowosc będzie znacznie mniejsza i czas przejazdu wydłużony .Widocznie Pan Moraczewski wie co robi skoro nie decyduje się na uruchomienie takiego połączenia akurat w tym czasie
damix55 - 05-02-2010, 21:07
Temat postu:
Tak na moje lepiej trochę poczekać i uruchomić IR jak będzie mniej utrudnień i zamknięć na tej trasie. Tymczasem pisałem do Pr w sprawie IR Gdynia- Poznań- Gdynia, nikt nie zauważył, że tu tez panuje monopol PIC-u, poza tym byłoby dobre skomunikowanie z IR Brda do Warszawki Smile
yusek - 05-02-2010, 22:10
Temat postu:
Ludzie czemu wy na siłę chcecie robić Gdynia-Warszawa przez Malbork-Iławę. Przez Bydgoszcz-Toruń-Kutno też się da podobnie jak można starą węglówką przez Kościerzynę, my nie układamy połączeń w Albanii czy Litwie gdzie pomiędzy większością miast jest tylko jedna droga. A po za tym czemu muszą być połączenia ze wschodem część ludzi będzie zadowolona z połączeń zachodnich w stylu Gdynia-Poznań (np. wydłużając ten ze Słupska do Gdyni). Albo np. Gdynia - Gorzów, Gdynia-Wrocław.
sheva17 - 05-02-2010, 22:10
Temat postu:
Z uwagi na modernizację linii do Gdyni na IR nie ma miejsca. Bartini jak zwykle przesadza w swoich osądach. Skoro pasażerowie chcą jeździć IR to może niekoniecznie oczekują luksusowych warunków? Niższa cena za niższy komfort, ale np. krótszy czas przejazdu, dla mnie deal jest jasny.
Achib - 05-02-2010, 22:21
Temat postu:
Cytat:
Z uwagi na modernizację linii do Gdyni na IR nie ma miejsca.

W rozkładzie na przyszły rok dostępne trasy można sprawiedliwie podzielić między PR i PKP IC. Zdaje się, że PLK nie może nikogo faworyzować, więc nie widzę przeszkód, żeby na linii Warszawa - Gdynia były chociaż 3 pociągi interREGIO.
Anonymous - 05-02-2010, 22:32
Temat postu:
Gdyby PR-y posiadały spalinowe loki to i przez Grudziadz tez takie połaczenie miało by sens .Szkoda ze PR-y nie mają takich składów typu MR/ MRD z takiego składu mozna zrobić IR na trakcji spalinowej i pojemnosć jest duża A wtedy można ominąć Iławę ,Malbork itd żeby zrobic IR z Warszawy do Gdyni
Galanonim - 05-02-2010, 22:33
Temat postu:
Czy chcesz interREGIO na trasie Warszawa - Trójmiasto?

Oczywiście, że chcę! Mam już dość kolejowej patologii na tej linii. Precz z monopolem PKP IC Exclamation
Gurami22 - 05-02-2010, 22:41
Temat postu:
Gryff, tylko nawet gdyby PR miało tabor do obsługi trakcji spalinowej to wciąż należałoby zastanowić się czy bez dotacji takie połączenie by na siebie zarabiało. To taka uwaga, jeżeli chodzi o pytanie to tak do Trójmiasta z Warszawy powinno być kilka interREGIO nie koniecznie za kilka miesięcy może za rok, choć oby jak najszybciej Smile
Pirat - 05-02-2010, 22:43
Temat postu:
mk1992 napisał/a:
Tak trochę na marginesie pozwolę sobie przypomnieć wywiad jednego z użytkowników tego forum z prezesem Moraczewskim. Była tam mowa o uruchomieniu 8 dodatkowych pociągów interREGIO, niestety nie padły żadne konkrety co do tego, gdzie by te IR-y miały kursować. Wiemy tylko tyle, że ktoś blokuje uruchomienie tych pociągów. Może miały właśnie kursować z Warszawy do Trójmiasta?

To bardzo prawdopodobne.

E65 Warszawa - Gdynia jest ostatnią linią z tych najbardziej dochodowych, na której PKP IC zachował monopol i beton PKP na pewno zrobi wszystko, żeby taki stan utrzymać jak najdłużej.
Anonymous - 05-02-2010, 22:51
Temat postu:
Gurami 22 Pojazdy typu MR/MRD nie należą do paliwożernych to nie to samo co np SU-45 więc nie mylmy pojec
mateuszpiszcz - 05-02-2010, 23:19
Temat postu:
Zawsze można kupić składy Desiro w ostateczności ATR 220.
Co do IR Warszawa- Gdynia- Warszawa będzie taki pociąg w nowym rj, prawdopodobnie jako wydłużenie któregoś z obecnych z Krakowa, bodajże Mickiewicza. Ale to sprawdzę dokładnie jeszcze.W tym rozkładzie też jest miejsce na taki skład. Wystarczy wydłużyć pociągi jadące obecnie do Bydgoszczy.
sheva17 - 06-02-2010, 01:02
Temat postu:
Nie wyobrażam sobie by kibel obsługiwał relację Kraków- Gdynia. Sam pomysł IR do Gdyni popieram, ale żaden hit z tego połączenia może już nie być. Raz PKP IC uruchomiło już TLK-i, a dwa podróż do 3miasta trwa ponad 5 godzin, z relacją W-wa- Kraków/Katowice nawet nie ma porównania. Proponuję jednak zachować akurat w tym przypadku więcej rozwagi, tak aby nie wylano przysłowiowego dziecka wraz z kąpielą.Co do dochodowości tej linii bym raczej nie przesadzał. Większość EIC jeździ pustych, jedynie w TLK-ach frekwencja jest przyzwoita.
yusek - 06-02-2010, 07:23
Temat postu:
Jechałeś kiedyś pociągiem pospiesznym z Trójmiasta na południe? Ludzie z Gdańska wsiadają już w Gdyni bo w wielu przypadkach w Sopocie nie ma miejsc siedzących mimo, że pociąg ma 10 wagonów. W przypadku Ustronia to jedzie się aż do Wejherowa by mieć siedzące w 1 klasie.(I to nie w długie weekendy tylko w różne dni). Z powrotem do w Ustroniu ludzie jadą jak śledzie pomiędzy Warszawą a Tczewem.
A co do czasu po remoncie ma być Warszawa-Gdańsk 3 godziny (chociaż mi się w to nie chce wierzyć.)

A i przy okazji nie bierzcie pod uwagę, że tam jest tylko Gdynia, która jest nieco mniejsza od Lublina. Ale prawie półmilionowy Gdańsk+ jego aglomeracja mająca prawie milion mieszkańców. Czyli w sumie ilość mieszkańców większa niż w Wrocławiu, Poznaniu a nawet Krakowie czy Łodzi. I przy okazji metropolia w której Gdynia i Sopot to miasta o najniższym bezrobociu i dwa z trzech będące powyżej średniej unijnej. (Trzecim jest Warszawa, ale jak powszechnie wiadomo jest stolicą co bardzo wypacza wynik).
jubikej - 06-02-2010, 08:14
Temat postu:
ja bym puscil IR trasa jak jedzie TLK 15515, w dzien przez Inowroclaw
Pablo2912 - 06-02-2010, 09:16
Temat postu:
Szkoda, że IR Jan Heweliusz Poznań Gł. - Gdynia Gł, nie jest połączeniem całorocznym. To co oferuje na tej trasie PKP IC to żenada. Bilet z Poznania do Gdyni to 53 zł, a prędkość pomiędzy Bydgoszczą a Tczewem woła o pomstę do nieba. Gdyby były całoroczne połączenia IR pomiędzy Gdynią a Poznaniem, napewno byliby chętni, bo za niższą cenę, można jeszcze zaakceptować to, że pociąg na pewnym odcinku jedzie wolniej.
Anonymous - 06-02-2010, 11:31
Temat postu:
mateuszpiszcz napisał/a:
bodajże Mickiewicza.


Poznań Główny - Katowice - Kraków - Warszawa - Gdynia? Obecnie Mickiewicz kursuje z Poznania do Krakowa... Wink
mateuszpiszcz - 06-02-2010, 11:47
Temat postu:
Nie znam nazw tych nowych Ir , dlatego napisałem bodajże, wiem , ze to będzie któryś z tych w relacji Warszawa- Kraków nazw nie znam Smile
Victoria - 18-02-2010, 09:03
Temat postu:
Oto do czego prowadzi monopol PKP IC na linii Warszawa - Gdynia. Do podwyżki cen miejscówek, czyli większego dojenia pasażerów skazanych na "prestiżową" spółeczkę!

Zmiana kategorii kilku pociągów w PKP IC

Od początku marca, kilka dotychczasowych pociągów ekspresowych, zmieni kategorię na premium, czyli InterCity - poinformowała Polska Agencja Prasowa. Dla pasażerów oznacza to podróż w lepszych warunkach, ale także wyższą cenę miejscówki.

Chodzi o pociągi: "Artus" z Warszawy do Gdyni, "Małopolska" z Przemyśla do Gdyni, "Sawa" z Krakowa do Gdyni, "Skarbek" z Warszawy do Katowic, "Słupia" z Warszawy do Kołobrzegu i "Szkuner" z Krakowa i Katowic do Kołobrzegu.

- Podnieśliśmy klasę tych pociągów. Od marca będzie lepszy tabor, poczęstunek i przegląd prasy w pociągu i inne zalety ekspresów InterCity. Ceny biletów zostaną bez zmian, ale podrożeje miejscówka: z 15 zł do 25 zł - powiedział rzecznik PKP Intercity Paweł Ney. Dodał także, że przemianowanie ekspresów na InterCity, to dalsza część zmian, dotyczących uporządkowania portfela marek, co było omawiane pod koniec ubiegłego roku.

źródło: Polska Agencja Prasowa

Bartini - 18-02-2010, 10:22
Temat postu:
Ale zmiana kategorii na EIC juz była zaplanowana dawno temu. Więc o co ten raban?

Inna sprawa, że ceny są z kosmosu, ale najwyraźniej ktoś w PICu nie chce dostrzec pustych miejsc w tych pociągach.
Victoria - 18-02-2010, 10:24
Temat postu:
Bartini, nie interesują mnie plany. Interesują mnie fakty! A fakt jest taki, że przejazd pociągiem PKP IC na trasie Warszawa - Trójmiasto - Warszawa zdrożeje o 20 zł.
yusek - 18-02-2010, 11:34
Temat postu:
No przecież Gdynia-Warszawa to komunikacja międzynarodowa. Zresztą od tego rozkładu miał przybyć pociąg Berlin-Gdynia via Gorzów-Krzyż-Chojnice-Tczew. W którym o dziwo połaczenie Gdańsk - Berlin miało być w podobnej cenie co Gdańsk-Warszawa. Ale się nie dogadali i nie wyszło.
obiezykraj - 18-02-2010, 12:04
Temat postu:
Victoria napisał/a:
Bartini, nie interesują mnie plany. Interesują mnie fakty! A fakt jest taki, że przejazd pociągiem PKP IC na trasie Warszawa - Trójmiasto - Warszawa zdrożeje o 20 zł.


nie ma to jak sobie pomarudzić ...
można pojechać TLK i będzie taniej .

nikt nikogo nie zmusza do korzystania z tych nowych, droższych pociągów. Smile
Anonymous - 18-02-2010, 12:06
Temat postu:
obiezykraj napisał/a:
można pojechać TLK i będzie taniej


Jakby te TLK-i były o sensownych godzinach, to pół biedy... Neutral
obiezykraj - 18-02-2010, 12:30
Temat postu:
sensowne godziny są bardzo subiektywną sprawą ...
dla jednych to 6 rano, dla innych to 10 i tak dalej.

jest kilka na tej trasie - można coś dopasować dla siebie - brak natomiast IR, to fakt.
yusek - 18-02-2010, 12:35
Temat postu:
A jechałeś kiedyś pociągiem by z Gdynii się dostać na rano do Warszawy. Wygląda to tak pociąg Kołobrzeg Kraków. Tak długi, że czasem musi stawać dwa razy bo się na peronie nie mieści. Ludzi w środku na dwa pociągi. Jak chcesz siedzieć to musisz jechać do Wejherowa bo w Gdyni już ciężko a w Sopocie to zapomnij.
Wojtek - 18-02-2010, 15:13
Temat postu:
Victoria napisał/a:
A fakt jest taki, że przejazd pociągiem PKP IC na trasie Warszawa - Trójmiasto - Warszawa zdrożeje o 20 zł.

Cytat z forum "Rynku Kolejowego":

Z wiarygodnych źródeł wiem, że PKP IC zrobiło tak z powodu wielkich strat finansowych jakie posiadają. A że mają zapewnioną gwarancje z PKP PLK że IR na Warszawa-Trójmiasto nie wjadą (zasłaniając się modernizacją) to ceny mogą sobie ustalać bo mają monopol. A licząc że przez 5 lat modernizacji konkurencja nie wjedzie wychodzi całkiem ładna suma pieniędzy.
sheva17 - 18-02-2010, 15:37
Temat postu:
A co mają do tego PR-y? PLK-a może ograniczyć ruch z uwagi na planowane modernizacje. Nie ma zresztą przeszkód by ,,Słoneczny'' KM-ów jeździł przez cały rok.
Obecnie można również nabyć SUPER Bilet, a że ruch do 3miasta jest taki sobie to jest spora szansa, ze uda nam się go nabyć.
yusek - 18-02-2010, 15:43
Temat postu:
Ja rozumieniem jest modernizacja tczewskiej ale czemu wówczas nie można puszczać kościerską. Było by wprawdzie Dieselem, ale przy odpowiednim ułożeniu rozkładu i skomunikowań pociąg byłby pełen. Tak jak jest Arriva Ekspres, który mimo nie zbyt dobrej pory ma frekwencje. Można by to zrobić coś takiego: Hel-Gdynia-Kościerzyna-Chojnice-Piła-Krzyż-Gorzów, Gdańsk Główny-Gdynia-Kościerzyna-Czersk-Laskowice-Bydgoszcz. Tczew-Starogard-Czersk-Chojnice-Piła-Krzyż- Gorzów
Na odcinku Gdynia-Kościerzyna oraz Chojnice-Gorzów przejazd razem w tandemie. W Bydgoszczy skomunikowanie z pociągami w inne strony.
sheva17 - 18-02-2010, 15:53
Temat postu:
Koszty byłyby zbyt wysokie. IR na kiblu zarobi na siebie, na Dieslu nie sądzę.
Wolfchen - 18-02-2010, 16:35
Temat postu:
obiezykraj napisał/a:
sensowne godziny są bardzo subiektywną sprawą ...
dla jednych to 6 rano, dla innych to 10 i tak dalej.

jest kilka na tej trasie - można coś dopasować dla siebie - brak natomiast IR, to fakt.
4 TLKi na 11 pociągów w ogóle... To się nazywa regularny monopol i dojenie pasażerów... Swoją drogą, po zmianie kategorii z Ex na EIC, to taniej mi będzie przelecieć samolotem z Okęcia na Rębiechowo i podjechać obwodnicą do Gdyni... Mad
yusek - 18-02-2010, 16:48
Temat postu:
Nie powiedziałbym, że taniej kiedyś robiłem takie wyliczenie na trasie Gdańsk-Wydział MFiI -> Kraków-Stadion Wisły Kraków. Tak by w sobotę na rano być w Krakowie na stadionie ceny i rozkład były brane z oficjalnych stron i za każdym razem jak mi wprost nie podało, że mogę jechać taniej np. podróżnikiem to udałem, że tego nie ma. I wyszło pociągiem 3 godziny dłużej na tej trasie ale za to 9 razy taniej (nie uwzględniając zniżek, które w pociągu by mi przysługiwały a w samolocie nie).
obiezykraj - 18-02-2010, 17:53
Temat postu:
kiedyś, chyba w Wyborczej było porównanie czasowe LOT v PKP.
Wyszło z tego i ile dobrze pamiętam, że opłacało się pociągiem jechać z Warszawy do Poznania, Krakowa, Katowic, po równo wyszła droga do Gdańska, a LOT wygrywał na trasach do Wrocławia i Szczecina.
Iktorn - 18-02-2010, 18:14
Temat postu:
Tutaj zrobili takie porównanie http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=108390#108390
samolot, pociąg spółki PKP IC, pociąg spółki PR
obiezykraj - 18-02-2010, 18:20
Temat postu:
fajne porównie,
te dane które pisałem powyżej były troche starawe...
było tylko tam założone w przypadku LOTu, że przed odlotem trzeba być min. 1,5h i potem po przylocie odprawa trwa 1h.
yusek - 18-02-2010, 19:38
Temat postu:
A i zakładamy, że w tym Gdańsku chcemy zobaczyć miasto a nie lotnisko/dworzec. I przy okazji czemu akurat z Warszawy przecież mieszkańców stolicy w porównaniu do reszty kraju jest mniej niż błąd statystyczny może sobie porównamy trasy Żukowo-Wieliczka albo Suwałki-Zgorzelec?
Bartini - 19-02-2010, 07:01
Temat postu:
Cytat:
A że mają zapewnioną gwarancje z PKP PLK że IR na Warszawa-Trójmiasto nie wjadą (zasłaniając się modernizacją)

Mam propozycję. Uwzględniając aktualne zamknięcia torowe wytrasuj proszę IR z Gdyni do Warszawy i z powrotem, zakładając że to będzie jeden kibel i na jednym obiegu zrobi trasę tam i z powrotem.

Życzę miłej zabawy i gratuluje życia w oderwaniu od rzeczywistości.
sheva17 - 20-02-2010, 10:44
Temat postu:
Tutaj Bartini ma rację. Do Gdańska ze stolicy pociąg jedzie w okolicach 6 godzin. Jakiś kontakt z rzeczywistością zachować trzeba. 3 godziny w kiblu do Krakowa stać można, ale 6?????
Wolfchen - 20-02-2010, 11:24
Temat postu:
yusek napisał/a:
Nie powiedziałbym, że taniej kiedyś robiłem takie wyliczenie na trasie Gdańsk-Wydział MFiI -> Kraków-Stadion Wisły Kraków. Tak by w sobotę na rano być w Krakowie na stadionie ceny i rozkład były brane z oficjalnych stron i za każdym razem jak mi wprost nie podało, że mogę jechać taniej np. podróżnikiem to udałem, że tego nie ma. I wyszło pociągiem 3 godziny dłużej na tej trasie ale za to 9 razy taniej (nie uwzględniając zniżek, które w pociągu by mi przysługiwały a w samolocie nie).
Ja zakupiłem bilet z Gdańska do Warszawy LOTu za jedyne 130 PLN + opłatę za kwita 50zł. Gdybym kupił przez internet, to bym pięc dych mniej zapłacił...

Odprawa trwa max pół godziny, po przylocie nie ma żadnej odprawy Wink
Iktorn - 20-02-2010, 12:31
Temat postu:
Jeśli IR miałby jeździć do trójmiasta, to tylko skład wagonowy. Np 3 piętrusy, w miarę potrzeb podróżnych zwiększyć wagony.
Raz w Gdańsku widziałem pociąg Słoneczny KM. Skład rewelacyjny. Nowe, zmodernizowane wagony piętrowe, klimatyzacja. Ale na pewno na tę trasę nie można dać kibla - to za długo.
Anonymous - 20-02-2010, 12:50
Temat postu:
A z Wrocławia do Olsztyna IR jedzie ok 8 godz no i co tu kible mogą jezdzić???Ale wiadomo stolica ma inne wymagania przeciez Olsztyn to prowincja
yusek - 20-02-2010, 16:01
Temat postu:
Wolfchen napisał/a:
Ja zakupiłem bilet z Gdańska do Warszawy LOTu za jedyne 130 PLN + opłatę za kwita 50zł. Gdybym kupił przez internet, to bym pięc dych mniej zapłacił...

Odprawa trwa max pół godziny, po przylocie nie ma żadnej odprawy Wink


Ale ja nie mieszkam na Lech Walesa Aiport i nie chce na Okęcie tylko mieszkam na Oliwie przy wydziale MFiI i chce jechać na Stadion Miejski im. H. Reymana w Krakowie. Przy okazji cena podana (oraz czas zjawienia się na lotnisko) za stroną gdańskiego lotniska oraz za stroną www.pkp.pl przy okazji jako jedny środek komunikacji w mieście jeśli mam do przejścia dalej niż 200m jest komunikacja miejska bo jakbym z buta miał iść na lotnisko to poświeciłbym na to przynajmniej ten cały czas, który przesiedział dodatkowo w pociągu.

Przy okazji nie uwzględniłem też biletu podróżnika, gdyż stwierdziłem "że jeśli przewoźnik nie reklamuje go mi przy cenie to go nie ma".
sheva17 - 20-02-2010, 17:54
Temat postu:
Po modernizacji linii podróż samolotem będzie całkowicie pozbawiona sensu.
Wolfchen - 20-02-2010, 19:34
Temat postu:
@yusek: Ja czasowo mieszkam w Gdyni-Chyloni Razz

@sheva17: Jak będę miał wydać stówę na PIC, to będę wolał 120 na LOT wydać Razz
sheva17 - 20-02-2010, 19:55
Temat postu:
Co za paskudny pragmatyzm Very Happy.
yusek - 20-02-2010, 19:58
Temat postu:
A jakbyś chciał do Krakowa a nie do Warszawy i miałbyś wybór 80zł za pociąg 800zł za samolot różnica w czasie zaledwie 2 godziny?
Anonymous - 20-02-2010, 20:05
Temat postu:
yusek napisał/a:
do Krakowa

yusek napisał/a:
800zł za samolot

Zlituj się...
holdman - 20-02-2010, 20:29
Temat postu:
nie 800 tylko dokładnie 434 a czas podróży to 2:40 + odprawy czyli max 5 godzin
EIC 129 zl czas jazdy 7:38.

Z tym 800 to naprawdę przesadziłeś. Ja jakbym miał wybierać to jednak wybrałbym pociąg mimo mojej niechęci do PIC i sympatii do LOT'u
yusek - 20-02-2010, 21:13
Temat postu:
Autobusy miejskie by się dostać na lotnisko 2 bilety po 4 zł = 8 PLN
LOT-Polish Airlines (LO) 738.86 + wl. Podatek (Publikowana) => Cena całkowita 738.86 PLN
Kraków Gł. – Kraków Balice Kraków Balice - Kraków Gł. 6,00 PLN

czyli jestem na stacji Kraków Główny za 752.86 PLN
No macie racje jest mniej niż 800 zł. A czas przejazdu wyjeżdzam o 1:30 Jestem na miejscu koło 9:00 czyli 7:30h.
sheva17 - 21-02-2010, 12:19
Temat postu:
Ja bym wybrał SUPER BILET na Lajokonika za 50zł. Co to porównywać...
yusek - 21-02-2010, 12:23
Temat postu:
Strona pkp.pl przy cenie nie podaje mi takiej możliwości więc uznaje dla potrzeb zadania, że go nie ma.
Gurami22 - 21-02-2010, 12:48
Temat postu:
sheva17 ten Super Bilet na "Lajkonika" to jednak nie każdemu uda się złapać na Gdańsk - Kraków a nawet nielicznym
holdman - 21-02-2010, 12:52
Temat postu:
Skąd Ty yusek wziąłeś tą cenę? Na stronie lotu jest 434.10 zł a w taryfie gold 648.10. No ale kto bierze taryfę gold i płaci 200 zł tylko za to żeby miał możliwośc zwrotu biletu i zmiany daty?
yusek - 21-02-2010, 13:11
Temat postu:
Ze strony Gdańskiego lotniska przy okazji były dwie tańsze oferty ale by nie dostał się do Krakowa w sobotę na rano czyli przed 9:00. Przy okazji nie był to żaden gold tylko cena podana przez wyszukiwarkę.
holdman - 21-02-2010, 13:13
Temat postu:
Zajrzyj na lot.com a te wyszukiwarki to jedna wielka lipa, ceny biletów najlepiej się sprawdza na stronach linii

edit:
sprawdziłem tą stronę co mówiłes i generalnie nie ma takiego lotu w sobotę, żeby być przed 9 rano. Jest taki co jest o 9:35 i kosztuje według tej strony 482 pln jako cena całkowita z opłatąza wystawienie biletu.
sheva17 - 21-02-2010, 13:18
Temat postu:
Cytat:
Strona pkp.pl przy cenie nie podaje mi takiej możliwości więc uznaje dla potrzeb zadania, że go nie ma.


Strona pkp.pl na głównej witrynie informuje Cię o takiej możliwości.
Wolfchen - 22-02-2010, 21:00
Temat postu:
Do Krakowa nie mam potrzeby podróżować, więc się nie wypowiadam...

Generalnie powinienem z utęsknieniem skakać po pociągach, bo mam 50% ulgi Razz A w PRach nawet 65% Razz
A mimo to wolę samolot... Śmiech
yusek - 22-02-2010, 21:48
Temat postu:
A w sumie czemu nie zrobią wydłużenia pociągu IR Słupsk-Poznań chociażby do Gdyni Główniej może być zamiast pociągu SKM ewentualnie jakoś tak by wyjeżdżał nieco za SKM.
holdman - 22-02-2010, 22:23
Temat postu:
Ten pociąg jeździ tylko dwa razy w tygodniu...
yusek - 23-02-2010, 07:30
Temat postu:
Ale jedzie.
DawidCzerwiensk - 23-02-2010, 08:22
Temat postu:
No ale widocznie 2 razy to za mało.
Victoria - 10-03-2010, 19:56
Temat postu:
Gdańsk: Do Warszawy drożej, ale nie lepiej

Zamiast tańszego pociągu typu Ekspres - składy kategorii Ekspres InterCity - taką zmianę na trasie Gdynia - Warszawa pierwszego marca wprowadziły PKP Intercity – informuje „Radio Gdańsk”.

Po zmianie podróżni muszą zapłacić za bilet 10 zł więcej. Sprzeciwia się temu nieformalna grupa o nazwie "Przywróćmy przyzwoitość pomorskiej kolei". Ich zdaniem dla podróżnych oznacza to wyższy koszt, ale nie standard. Rzecznik PKP Intercity, Paweł Ney, odpowiada, że osoby, dla których pociąg InterCity jest za drogi mogą wybrać pociągi pod marką TLK, których w ciągu doby na tej trasie odjeżdża pięć. Na poprawę jakości pasażerowie będą musieli poczekać do maja, kiedy to w ekspresach, począwszy od eIC "Kaszub", mają się pojawić nowoczesne wagony.

źródło: Radio Gdańsk / Rynek Kolejowy
Iktorn - 10-03-2010, 20:02
Temat postu:
Tak mnie jedna sprawa zastanawia. Ciekawe, jakie szanse miałby pasażer, który w pociągu kategorii EIC trafi np. na wagon z TLK i odmówi zapłaty za bilet kategorii EIC (taryfa I), tylko zapłaci za TLK (taryfa D bez miejscówki)?

Coś mnie się pamięta, że była podobna sprawa, gdzie jedna osoba nie zapłaciła pełnej kwoty za przejazd autostradą, ze względu na remonty i po wielu bataliach w końcu sąd przyznał kierowcy rację. Ciekawe jak by to wyglądało z koleją?
yusek - 10-03-2010, 20:23
Temat postu:
Nasuwa mi się tu jedynie taka myśl, że trzeba by zrobić rewolucje w polskiej kolei na miarę rewolucji singapurskiej (oby nie kubańskiej). A co do takiej dowolności to nie ma obowiązku jazdy koleją, równie dobrze jak ktoś lubi może iść pieszo. Jednakże idziemy coraz bardziej w stronę Litwy w której aby dostać się z jednego końca na drugi potrzeba mniej więcej tyle czasu ile by się dostać z jednego końca Polski na przeciwległy. Z tym że u nas się jedzie u nas się czeka. W sumie warto było by ktoś dajmy na to z samorządu woj. pomorskiego, kujawsko-pomorskiego, mazowieckiego pomyślał (niektórych boli ale jak się zacznie to ból przechodzi) i wymyślił tani pociąg łączący Trójmiasto z Warszawą, jeśli chodzi o skład mógłby być prowadzony nawet samorządowymi szynobusami
Co wy na osobowy przyspieszony relacji Gdańsk Główny/Hel-Gdynia Główna-Kościerzyna-Czersk-Wierzchucin-Laskowice-Grudziądz-Brodnica-Sierpc-Nasielsk-Warszawa?
Gurami22 - 10-03-2010, 20:47
Temat postu:
yusek, KM mają w wakacje swojego Słonecznego do Trójmiasta - nie wiem dlaczego nie mogą go zrobić pociągiem całorocznym i nie z jeden kurs a np: 3 - 4 w każdą stroną dziennie - to już by było jakieś rozwiązanie. Bo jak chodzi o Warszawę to jednak bazę do takiego połączenia bardziej mają tu KM niż PR...
Papero - 10-03-2010, 21:00
Temat postu:
Cytat:
Rzecznik PKP Intercity, Paweł Ney, odpowiada, że osoby, dla których pociąg InterCity jest za drogi mogą wybrać pociągi pod marką TLK, których w ciągu doby na tej trasie odjeżdża pięć


...z czego dwa są to pociągi nocne a jeden został póki co zawieszony (chodzi o TLK Gdynia-Wrocław, odwołany na odc. Gdynia-Warszawa).

A czego jeździ najwięcej i w najlepszych godzinach? Oczywiście EIC Evil or Very Mad
yusek - 10-03-2010, 21:40
Temat postu:
Gurami22 napisał/a:
yusek, KM mają w wakacje swojego Słonecznego do Trójmiasta - nie wiem dlaczego nie mogą go zrobić pociągiem całorocznym i nie z jeden kurs a np: 3 - 4 w każdą stroną dziennie - to już by było jakieś rozwiązanie. Bo jak chodzi o Warszawę to jednak bazę do takiego połączenia bardziej mają tu KM niż PR...

My tu walczymy o pociągi w przeciwną stronę tak aby można było z Trójmiasta też gdzieś pojechać szczególnie do tych miast gdzie jest ~300-400 km. Można by zrobić drugi pociąg, który by jechał w przeciwną stronę np. Pochmurny.
TKMaxx - 11-03-2010, 09:38
Temat postu:
Cytat:
A czego jeździ najwięcej i w najlepszych godzinach? Oczywiście EIC Evil or Very Mad


Teraz pomyśl Kolego, co Ty byś robił mając firmę przewozową? Czy w "najlepszych" godzinach przykładowo puszczałbyś na trasę malucha, czy raczej duży i wygodny autokar? Nie dziw się w takim razie, że PIC puszcza eIC w takich właśnie godzinach. To akurat nie jest nic specjalnie nowego, bo taki jest schemat działania na całym świecie, że w tych "najlepszych" godzinach jeżdżą najdroższe pociągi, bo wtedy mają największą szansę zarobić na siebie jak najwięcej.
xzielak - 11-03-2010, 10:07
Temat postu:
Ludzie, ale Julek nie dopuści wam IR na trasie Warszawa - Trójmiasto, bo to szkodzi konkurencji i ona jest dość "nietypowa".
yusek - 11-03-2010, 11:55
Temat postu:
Ok dobra niech sobie EIC jedzie ale obok niego powiedzmy zaproponowaną przeze mnie trasą mógłby jechać osobowy albo IR.
geordi - 11-03-2010, 12:37
Temat postu:
a ja dalej uwazam, ze najłatwiej osiagnac postulat Gdynia - Wawa bedzie przez Bydgoszcz... Jest drut, są osobówki, jedyne co trzeba by "wybłagać" to przyspieszonego kibla na odcinku 180km skomunikowanego z IR Mewa (dla jadących do Wawy) i IR Mazury (dla jadących do Poznania/Wrocławia). Albo pal sześć, nawet z Tczewa niech jedzie (zawsze to 50km mniej), ale niech JEDZIE.

Klecę pismo w tej sprawie do PR, ktoś by napisal do marszałków? ;]
Papero - 11-03-2010, 16:05
Temat postu:
Cytat:
Nie dziw się w takim razie, że PIC puszcza eIC w takich właśnie godzinach.


Nie dziwię się. Przecież wiadomo że nie puszczą EIC w nocy. Dziwi mnie natomiast fatalna oferta tańszych, alternatywnych połączeń TLK.

Cytat:
bo taki jest schemat działania na całym świecie


W większości krajów na świecie jest też tak, że jest sporo połączeń w przystępnej cenie, które też kursują w atrakcyjnych godzinach.

Działania PKP IC na linii Warszawa-Gdynia są zrozumiałe. Chcą wyszarpać od ludzi jak najwięcej kasy za przejazd drogimi EIC, bo jest to jedna z nielicznych głównych linii (albo jedyna?) na której nie ma jeszcze konkurencji interREGIO.
sheva17 - 13-03-2010, 16:52
Temat postu:
PLK-a ma pretekst w postaci remontu linii.
snajper - 15-03-2010, 12:42
Temat postu:
@ TKMaxx

A co mnie to obchodzi co bardziej się opłaca puszczać Inter City ?? Mnie obchodzi czym bardziej opłaca się jeździć mi - Tlk, IR. Przekazanie połączeń pospiesznych firmie której głównym produktem są drogie ekspresy, powoduje sytuację, że w najlepszych godzinach jeżdzą drogie ekspresy. Ktoś kto przekazał Pospieszne IC myśli chyba że to NIemcy a nie Polska. Poza tym w Czechach IC kosztuje tyle samo co pospieszny (tyle co u nas Tlk i bez żadnych idiotycznych miejscówek, bo co jak chce jechać z przesiadkami, lipa). Dwa nawet jak bym miał kasę nie widzę powodu jeżdzenia EIC, jedzie tyle samo a wagony Tlk (111A) są dla mnie wystarczające. Powinno być jak za komuny, gdzie główny nacisk był położony na tanie przewozy masowe dla ludu, a drogich ekspresów było jedynie kilka jako dodatek a nie główny produkt.
Pawel_15 - 15-03-2010, 15:55
Temat postu:
Zagłosowałem na TAK. Ostatnio chciałem jechać do Krakowa na RegioKarnet, niestety nie ma żadnego jakiegokolwiek skomunikowanego InterRegio na południe Polski. Mając do wyboru drogie TLK albo darmowe nic, wybrałem to drugie. Pomysł żeby przekazać pośpieszne do IC uważam za największy błąd PKP w ostatnich latach, miało być lepiej, jest gorzej ...
Goku - 18-04-2010, 23:12
Temat postu:
Nie trzeba tak się upierać przy tej trasie przez Iławę i Działdowo. Jak zaczną kolejne odcinki to nadal będzie 5 godzin, a na trasie przez Bydgoszcz i Toruń już teraz można teoretycznie wytrasować pociąg na 6:20, a za rok po zakończeniu remontu w Tczewie będzie to 6 godzin, jeśli nic się nie posypie w innym miejscu.
Teraz gdy zawieszony jest poranny TLK z Gdyni do Wrocławia na tym odcinku nie można się dostać na rano do warszawy nie jadąc EIC lub trzeba wyjeżdżać o 21 dzień wcześniej.
Zresztą nawet jak ten pociąg jeździł to była to kpina z pasażerów, skład tak krótki, że zawsze jak nim jechałem to ludzie stali ja korytarzu.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group