INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. łódzkie - Walka kolejarzy o linię nr 131

railman93 - 12-02-2010, 19:04
Temat postu: Walka kolejarzy o linię nr 131
Kolejarze z województwa łódzkiego zapowiedzieli, że podejmą wszelkie kroki ze strajkiem włącznie, by przywrócić ruch pasażerski na linii nr 131 Herby Nowe - Zduńska Wola - Inowrocław, poinformowała Polska Agencja Prasowa. W aktualnym rozkładzie jazdy na pewnych odcinkach tej trasy zostały 3 pociągi.

Zdaniem kolejarzy, likwidacja połączeń na tej linii przyczyniła się do utraty pracy wielu osób, a także do wzrostu kosztów dojazdu do szkół czy uczelni. Podkreślają oni, że próby likwidacji ruchu pasażerskiego na tym odcinku powtarzają się od 4 lat i przypominają, że w poprzednich latach, po protestach organizowanych przez mieszkańców gmin i powiatów pozbawionych łączności kolejowej, pociągi wracały do rozkładu. Po wejściu w życie obowiązującego rozkładu jazdy, w sprawie przywrócenia połączeń na linii 131 kolejarze interweniowali w ministerstwie infrastruktury, u marszałków województw: łódzkiego, śląskiego i kujawsko-pomorskiego oraz w lokalnych samorządach.

"Do tej pory nasze monity nie przynoszą żadnego rezultatu. Użyjemy jednak wszelkich środków statutowych, ze strajkiem włącznie, by połączenia kolejowe na linii 131 zostały utrzymane. Być może jeszcze w lutym dojdzie do blokady al. Piłsudskiego przed Urzędem Marszałkowskim w Łodzi" - powiedział na czwartkowej konferencji prasowej wiceprzewodniczący sekcji zawodowej infrastruktury kolejowej NSZZ "Solidarność" Stanisław Kokot. To właśnie urząd marszałkowski jest odpowiedzialny za likwidację wspomnianych połączeń, co zdaniem kolejarzy świadczy o lekceważeniu mieszkańców z regionów leżących wzdłuż tej trasy.

Przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi twierdzą, że przewozy pasażerskie na trasie Zduńska Wola - Inowrocław powinny być dotowane z budżetu państwa przez ministerstwo infrastruktury, gdyż są realizowane na terenie trzech województw: łódzkiego, wielkopolskiego i kujawsko-pomorskiego i "stanowią połączenia międzywojewódzkie, które zgodnie z obowiązująca ustawą o transporcie kolejowym powinny być dotowane jako usługi publiczne z budżetu państwa".

źródło: Polska Agencja Prasowa, 11 lutego 2010

Rozmowa ze Stanisławem Kokotem
kliknij
Błażej84 - 12-02-2010, 19:41
Temat postu:
Nie wiem jak wygląda sytuacja z frekwencją na odcinku Chorzew Siemkowice - Zduńska Wola bo wiele razy w 2009 roku jeździłem odcinkiem Herby Nowe - Kłobuck (docelowo pociąg jechał do Siemkowic) i niestety, ale z frekwencją było kiepsko bo czasem zdarzało się, że w pociągu jechało góra 10 osób (najwięcej ile udało mi się zaobserwować) w tym połowa to kolejarze wracający z pracy. Sytuacja wyglądała tak bez względu na to czy była to środa czy piątek czy niedziela.
Moim zdaniem jedyną szansą na tą trasę jest jakaś długa relacja typu: Inowrocław( lub Toruń) - Katowice a tworzenie czegoś co funkcjonowało do grudnia 2009 roku typu Częstochowa - Chorzew Siemkowice z godzinnym oczekiwaniem na przesiadkę w Herbach Nowych wydaje się wyrzucaniem pieniędzy w błoto...
2 pary pociągów Katowice - Inowrocaław i jedna para Zduńska Wola - Katowice i było by super Very Happy
Anonymous - 12-02-2010, 19:57
Temat postu:
Błażej84 napisał/a:
2 pary pociągów Katowice - Inowrocaław i jedna para Zduńska Wola - Katowice


Wysłałem w tej sprawie list do Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Póki co czekam na odpowiedź. Chyba będę musiał również wysłać w tej samej sprawie pismo do ŁZPR. Macie jakieś namiary na łódzki zakład PR?
railman93 - 12-02-2010, 20:12
Temat postu:
Przewozy Regionalne sp. z o.o. Łódzki Zakład Przewozów Regionalnych
90-002 Łódź, ul. Tuwima 28
Ale i tak to od Marszałka zależy, a nie od PRów
Spokojnie niech najpierw przywrócą pociągi Zduńska Wola- Katowice i Zduńska Wola- Inowrocław, a później będzie można pogadać o połączeniu.
Anonymous - 12-02-2010, 20:29
Temat postu:
Ale ktoś tym UM-om musi wysunąć propozycję uruchomienia takich połączeń. Nie zrobię tego ani ja, ani Ty. Musi to zrobić przewoźnik, realizujący połączenia osobowe na terytorium danego województwa.

Dzięki za namiary! Smile
Erwin - 10-06-2010, 19:48
Temat postu:
Chyba na wystąpieniu związkowców w tv się skończyło. Jest po korekcie rozkładu, a ruch na odcinkach Herby N-Siemkowice i Zduńska Wola - Babiak - Inowrocław dalej ma status quo. Smutne i tyle.
Shamai - 11-06-2010, 10:01
Temat postu:
A To taka piękna trasa dla pociągów IR i RegioExpress z północy na południe. A osobowe(Regio) się opłaca puszczać ale w dobrej ilości i w odpowiednich godzinach. UM chyba pogrzało jeśli myślą że mój szef pozwoli mi zmienić godziny pracy tylko po to żeby dojechać do domu. Ma to w D!!!! nie masz dojazdu ? Twój zasrany problem !
Jeśli ci debilni politycy chcą zarabiać i jednocześnie nie inwestować to pogratulować poczucia humoru i zapraszam do wyjazdu do kazachstanu Evil or Very Mad
Najważniejsze jest połączenie Tych okolic do Łodzi i tyle
Anonymous - 13-06-2010, 11:18
Temat postu:
Właśnie, zamiast porządnego ruchu, vide IR i RE albo RegioPlus, i pociągi osobowe Toruń/Bydgoszcz-Katowice/Częstochowa dalej jeżdżą muchowozy, no ale jak Kriger dziundzi w WLKP (a to przez niego istnieje status quo) no to stoimy w miejscu Evil or Very Mad

[ Dodano: 13-06-2010, 12:20 ]
Tyle tylko że muchowóz z Babiaka wydłużyli do Torunia (ale z powrotem jest po staremu)

[ Dodano: 13-06-2010, 12:40 ]
Napisz też do Kuj-Pom PR:

Kujawsko-Pomorski
Zakład Przewozów Regionalnych
85-082 Bydgoszcz, ul. Zygmunta Augusta 7
tel.: (052) 518 12 90,
fax (052) 518 35 29
pr.bydgoszcz@p-r.com.pl

Dyrektor Zakładu
tel. (052) 518 30 50 prby@p-r.com.pl

Dział Sprzedaży i Marketingu
tel. (052) 518 30 59
tel. (+48) 782 550 629 (promocja i reklama, analityka przewozów)
prbydsn@p-r.com.pl bydgoszcz@przewozyregionalne.pl
railman93 - 13-06-2010, 15:19
Temat postu:
Słaba ta propozycja IR... i te godziny przejazdu wziete nie wiadomo skąd. Weź zacznij używać rozkładu do tworzenia propozycji!!
jubikej - 13-06-2010, 15:39
Temat postu:
ja kiedys pisalem zeby puscic cos chocy sezonowego weglowka w relacji Krakow-Katowice-Inowrocław-Gdynia
krzych_p - 13-06-2010, 16:28
Temat postu:
To nie Kriger tym razem ale Kuj.pom. nie chce u siebie połączeń.
Na wiosnę z inicjatywy łodzi odbyło się spotkanie w sprawie połącenia Gdynia /Bydgoszcz-Zduńska Wola-Chorzew Siemnkowice - Katowice.
Byli wszyscy oprócz przedstawicieli Śląskiego /poinformowali o zainteresowaniu/ i Kuj.pom którzy poprostu olali sprawę.
Póki Kuj.pom nie zechce finansować swojego odcinka na linii 131 nie ma szans na pociągi do Inowrocławia.
pozdr
Anonymous - 13-06-2010, 17:20
Temat postu:
A niby skąd mam wziąć rozkład, tworzyłem IR w oparciu o Vmax węglowej Confused

[ Dodano: 13-06-2010, 18:21 ]
@krzych p

Mylisz się. Muchowóz z Babiaka jest finansowany przez Kuj-Pom
railman93 - 13-06-2010, 17:57
Temat postu:
Virakocha napisał/a:
A niby skąd mam wziąć rozkład, tworzyłem IR w oparciu o Vmax węglowej Confused


A tabelki w SRJP lub w wyszukiwarce połączeń to nie łaska zobaczyć?
Anonymous - 13-06-2010, 17:59
Temat postu:
Hej spokojnie, co waść taki nerwowy, po prostu to była tylko propozycja i jak mówiłem, konsultujcie i ulepszajcie Very Happy
railman93 - 13-06-2010, 18:02
Temat postu:
Bo jak po raz którys z kolei robisz jakieś niestworzone czasy przejazdy na danych odcinkach to...
Anonymous - 13-06-2010, 18:07
Temat postu:
To popraw a nie zalewaj się wściekłością. Jak mawia moja kumpela "złość piękności szkodzi" Very Happy
sympatyk - 16-11-2011, 17:52
Temat postu:
Wraz z nowym rozkładem jazdy od 11.12.2011 pojawi się pociąg R17041 w JEDNĄ STRONĘ:

Zduńska Wola 7.42
Szadek 7.52
Otok 8.01
Poddębice 8.14
Kłudna 8.22
Kraski 8.29
Dąbie n/Nerem 8.36
Ponętów 8.45
Barłogi 8.53
Koło 9.00
Budki Nowe 9.05
Kramsk 9.11
Konin 9.24
Anonymous - 16-11-2011, 21:59
Temat postu:
@sympatyk

Będzie to pociąg w obie strony. Na czeskim hafasie jest wklepany. Wyjazd z Konina po 15 Smile
krzych_p - 18-11-2011, 19:54
Temat postu:
Niestety ten pociąg nie wyjedzie.plan planem a rzeczywistość jest inna :-(
PKPowiec - 21-11-2011, 20:17
Temat postu:
krzych_p, ma wyjechać.
sympatyk - 01-03-2012, 20:00
Temat postu:
Jechałem ostatnio "Kaszubem" przez spory kawałek "węglówki". No i jestem w szoku! Myślałem że pomysł z puszczeniem tamtędy dwóch par EIC z Warszawy do Gdańska to mydlenie oczu, a tu... po obwodnicy Inowrocławia nawet prędko, z Rąbinka do Piotrkowa Kujawskiego mogłoby być lepiej ale dalej to już naprawdę zadowalająco (jakiś odcinek po torze niewłaściwym). Jedynie przejazdy przez poszczególne stacje wolniutko. No a potem już wjazd na "berlinkę" i... tyle co fabryka dała!
Powrót z Warszawy wyraźnie szybszy. Piotrków Kujawski-Inowrocław Rąbinek już bez tego ograniczenia prędkości, które było w przeciwnym kierunku. W Bydgoszczy byliśmy nawet kilka minut przed czasem! Frekwencja minimalna Confused
sebek - 01-03-2012, 20:44
Temat postu:
Węglówka idealnie jak widać sprawdza dla objazdu remontowanej E65. Ciekawe, czy gdyby puszczono Norwida i Małopolskę węglówką aż na południe, czyli Karsznice, Chorzew Siemkowice i przez Częstochowę do Krakowa, to w przypadku zamknięcia E65, czy jest w ogóle taka możliwość? Jak zamkną E65, to przecież Ex muszą jechać z Gdyni do Krakowa i chyba opcja węglówki jest brana pod uwagę?
przewoz - 02-03-2012, 12:08
Temat postu:
Cytat:
(jakiś odcinek po torze niewłaściwym).


Od/do zjazdu na E20 trzeba jechać po torze nr 1.

@sebek: niżej na węglówce prędkości już takie fajne nie zawsze są. Im szybciej się ją opuści tym czasem lepiej.
sebek - 03-03-2012, 10:21
Temat postu:
Węglówka jest niedoceniana od lat, zarówno w ruchu lokalnym jak i dalekobieżnym. Jak pokazują przykłady Kaszuba i Neptuna, można tam osiągać dobre czasy a nawet nadrabiać spore opóżnienie.
Dziś Kaszub wyjazd z Bydgoszczy +25, przyjazd do Warszawy punktualnie. Takie rzeczy niemożliwe były na trasie p. Iławę, Działdowo. Pomysł z ruchem dalekobieżnym przez węglówkę należy doceniać, tylko szkoda, że niektóre TLK Gdynia - Częstochowa/Kraków/Katowice, nie są tam kierowane na całym odcinku aż do granic woj. śląskiego. Wydaje się, że Doker czy Stoczniowiec, znacznie szybciej pokonały by całą trasę niż p.Toruń, Kutno, Łódż itd.
pawelu - 05-03-2012, 08:48
Temat postu:
Popieram jak najbardziej pomysł z jak najszybszym remontem węglówki, i puszczeniem tamtędy pociągów dalekobieżnych z Wybrzeża na południe Polski. Mogłoby to na pewno skrócić czas podróży i odciążyć remontowany "węzeł łódzki" a także odcinek Bydgoszcz-Toruń, któego naprawa ma się niebawem rozpocząć i potrwać około 1,5 roku.
Na długi weekend Trzech Króli w tym roku jechałem "Neptunem" do i z Gdańska i też jestem zadowolony. W kierunku Gdańska trochę szybciej, nie było rzeczywiście tych ograniczeń prędkości od zjazdu z E20 do Inowrocławia, obwodnica Inowrocławia naprawdę szybko jak pisze kolega sympatyk, a od Inowrocławia praktycznie do samego Tczewa bardzo ładnie. W Bydgoszczy 10 minut przed czasem mimo kilkuminutowego postoju tuż za Inowrocławiem w miejscu zderzenia kilkadziesiąt minut wcześniej TLK "Bałtyk" z samochodem osobowym. Powrót z Gdańska trochę dłuższy, rzeczywiście sporo było ograniczeń i tzw. wolnych odcinków tuż przed samym zjazdem na E20 ale też było to do przeżycia. Lepszej alternatywy na czas remontu E65 przecież nie ma. Podróż tak jak jechał do grudnia "Neptun" przez Toruń-Iławę jeszcze dłuższa, a tym bardziej że zaczęły się prace modernizacyjne między Iławą a Malborkiem.
W któryś weekend wakacji planuję przejechać węglówką odcinek od Bydgoszczy do Częstochowy IR "Bursztyn" z ciekawości jak to dalej wygląda. Podejrzewam, że gdyby chociaż zastosować na "Neptuna" i "Kaszuba" ofertę Bilet Rewelacyjny frekwencja byłaby na pewno większa. A już szczytem szczęścia byłby wyjazd "Kaszuba" z Trójmiasta przynajmniej tę 1-1,5 godziny później.
pospieszny - 17-03-2012, 10:30
Temat postu:
Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK oddział w Gdańsku ogłosiło przetarg na modernizację linii kolejowej nr 131 na szlaku Lipie Góry - Babiak oraz stacji Chełmce.

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania
pn.: „Rewitalizacja linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory – Tczew, odcinek Inowrocław – Zduńska Wola – Chorzów Batory”.

Zakres prac obejmuje m.in.:

wymianę nawierzchni torowej w torze nr 2 na szlaku Lipie Góry – Babiak w km 252,257 (koniec Rz nr 27 na stacji Lipie Góry) – 260,292 (początek Rz nr 1 na stacji Babiak) na długości 8,035 km;
wymianę siedmiu rozjazdów na stacji Chełmce
naprawę 7 przejazdów, w tym pięciu kategorii D, jednego kategorii B oraz , jednego kategorii A.

Firmy biorące udział w przetargu zobowiązani są do wniesienia wadium w wysokości 100 tys. zł. Jedynym kryterium wyboru oferty jest cena. PKP PLK czeka na oferty do 6 kwietnia 2012 r. Prace powinny zostać wykonane do 15 listopada 2012 r.


źródło: Kurier Kolejowy
sympatyk - 13-11-2012, 12:50
Temat postu:
Garść niedobrych wiadomości na temat ruchu pasażerskiego na "węglówce":

Magistrala węglowa bez połączeń pasażerskich

Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy zniknie połączenie ze Zduńskiej Woli do Częstochowy przez Chorzew Siemkowice. To nie jest jedyna zmiana w rozkładzie jazdy pociągów regionalnych w województwie łódzkim: bezpośrednie kursy połączą Łódź z Jelenią Górą i Częstochową, a obsługę trasy Kutno – Poznań przejmą Koleje Wielkopolskie.

Wiadomo już, że w rozkładzie jazdy 2012/13 nie będzie pociągów łączących Zduńską Wolę z Częstochową. – Kursy te zostaną wycofane – potwierdza Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych, które obsługują tę trasę. Obecnie uruchamiane są tam dwie pary pociągów dziennie.

Regres połączeń na „węglówce”

W kilku ostatnich latach ruch pasażerski na magistrali węglowej na południe od Inowrocławia systematycznie malał. Jeszcze w 2008 r. podstawę oferty stanowiły codzienne międzywojewódzkie pociągi osobowe Katowice – Inowrocław, które nie tylko zapewniały obsługę ruchu lokalnego, ale także stanowiły szybkie połączenie Śląska z Kujawami.

W grudniu 2008 r. połączenie zlikwidowano, uruchamiając w zamian pociągi na odcinkach Zduńska Wola – Chorzew Siemkowice – Herby Stare. Ze Zduńskiej Woli na północ wyjeżdżały dwie pary pociągów osobowych Zduńska Wola – Kutno (w Ponętowie zjeżdżały na linię nr 3 łącznicą Ponętów – Zamków), a z Inowrocławia na południe uruchomiono tylko jedną parę pociągów Inowrocław – Babiak. Pomiędzy Babiakiem a Ponętowem ruch pociągów regionalnych zniknął.

Już w trzy tygodnie później skrócono bieg pociągów do Kutna i pozbawiony obsługi został także odcinek Kraski – Ponętów. W grudniu 2010 r. kursy te zlikwidowano całkowicie. W rozkładzie jazdy 2010/11 nie znalazł się też żaden sezonowy pociąg pospieszny łączący Śląsk z nadmorskimi kurortami – w latach poprzednich uruchamiano kilka par takich połączeń. W trasę nie wyjechały też pociągi regionalne relacji Herby Nowe – Chorzew Siemkowice.

Ostatnie kursy

W grudniu 2011 r. odwołany został jedyny kurs z Inowrocławia do Babiaka i ostatnim obsługiwanym codziennymi pociągami pasażerskimi fragmentem towarowej magistrali został odcinek ze Zduńskiej Woli do Chorzewa Siemkowic – Przewozy Regionalne (PR) uruchomiły co prawda też połączenie interREGIO „Bursztyn” z Katowic do Gdyni, ale pociąg ten kursował tylko w wybrane dni maja i czerwca.

W rozkładzie jazdy znalazły się dwie pary pociągów relacji Zduńska Wola – Częstochowa (z Chorzewa kierują się linią nr 146, na której też są jedynymi kursującymi pociągami). Przejazd tej 105-kilometrowej trasy zajmuje ok. 3 godzin. Ostatnim dniem ich kursowania będzie 8 grudnia.

Jedynymi pociągami na linii zostaną liczne składy towarowe – „węglówka” stanowi podstawowe połączenie w ruchu ładunków z Górnego Śląska na Pomorze i z powrotem, a na stacji Zduńska Wola Karsznice znajduje się zaplecze techniczne spółki Tabor Karsznice, która wykonuje przeglądy lokomotyw dla wielu przewoźników prywatnych.

Będą też nowe połączenia

Za niespełna miesiąc na torach województwa łódzkiego pojawią się też pociągi w nowych relacjach. Jak poinformował nas Stilger, PR uruchomią bezpośredni pociąg z Łodzi do Jeleniej Góry (wyjazd z Łodzi o 13:38) oraz dodatkowy kurs do Wrocławia (z Łodzi o 16:07).

Po rocznej przerwie pociągiem REGIO będzie można dojechać bez przesiadek także z Łodzi do Częstochowy (z Łodzi o 8:20, z Częstochowy do Łodzi o 5:40 i 14:40).

Inaczej na międzywojewódzkich

W związku z przejęciem ruchu przez spółki wojewódzkie zmieni się sposób obsługi linii łączących łódzkie ze Śląskiem i z Wielkopolską.

– Pięć par pociągów Koluszki – Częstochowa zostanie skrócone do Radomska – mówi Michał Stilger. Tam podróżni będą mogli przesiąść się do składu Kolei Śląskich. Podobnie będzie w Krzepicach, gdzie skończą bieg pociągi z Wielunia Dąbrowy. Ruch regionalny na linii Kutno – Poznań przejmą natomiast w całości Koleje Wielkopolskie.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/10930/Magistrala-weglowa-bez-polaczen-pasazerskich.html
sebek - 14-11-2012, 11:17
Temat postu:
Jaki jest powód likwidacji połączeń Zduńska Wola - Częstochowa. Słaba frekwencja czy niedogadanie się województw co do finasowania połączeń?
Praktycznie koniec ruchu na węglówce, na południowych odcinkach i chyba na dłuższe lata bez połączeń Zduńskiej Woli z Częstochową.
kruczek - 15-11-2012, 20:30
Temat postu:
No nie całkiem koniec ruchu na południowej węglówce, bo tego samego dnia Kłobuck odzyskuje połączenie kolejowe z Katowicami - pojadą bezpośrednie 3 pary uruchomione przez kolej Śląskie. Oczywiście, to wszystko jest mega debilne, że nie może z Kłobucka pociąg jechać dalej, tak jak kiedyś z Katowic do Zduńskiej Woli, nie mówiąc już o Inowrocławiu... ech Polska głupota właśnie...
sebek - 16-11-2012, 10:17
Temat postu:
Dawny regio Katowice - Inowrocław, miał niezłe zapełnienie, ale dlatego, że przez 2 lata był w rozkładzie i pasażerowie powoli przyzwyczaili do połączenia. Nawet Bursztyn nie dorównywał temu regio ze względu na ograniczone terminy. Dziś gdyby przywrócono regio KAT - Inowrocław, napewno ze względu na brak innych połączeń, byłoby podobnie, czyli całkiem dobre zapełnienie.
Często sie pisze, że węglówka omija duże miasta, ale właśnie te mniejsze miejscowości potrafią zapewnić frekwencję a dodatkowo cena za regio i nawet dłuższy przejazd są atrakcyjne w porównaniu do TLK, które jadąc z Katowic do Torunia p. Łódż, czasowo beznadziejnie, cenowo drogo.
Brak regio na węglówce to olewanie pasażerów. Nawet jeśli nie opłaca uruchamiać bezpośrednich Inowrocław - Katowice, to zrobić Katowice - Zduńska W. i ZW - Inowrocław. Jeden rano, jeden po południu i zawsze jest czym jechać. Po co robi się modernizacje węglówki, co prawda odcinkowe tylko ale coś tam dłubią, żeby tylko towary tam jeżdziły, a co z mieszkańcami?
Leniwiec - 22-11-2012, 16:58
Temat postu:
Moim zdaniem powinny te 3 pary zostały wydłużone do Zduńskiej Woli za rok lub dwa kiedy będzie tabor... W dodatku 2 lata to dużo czasu żeby marszałkowie się dogadali.... Chociaż moim zdaniem ważniejsza jest walka o dublujące się połączenia na "1" i o lepszy rozkład w tamtych rejonach oraz przedłużenie pociągów z Krzepic do Wielunia.
sieciowka - 17-11-2013, 12:20
Temat postu:
Wiecie może czy coś w tej sprawie ruszyło? Z tego co wiem to na dworcu w Herbach trwają jakieś poważne wykopy. na peronach w Siemkowicach, Chociwiu, Ruścu i kilku mniejszych zamontowano nowe tablice i oznaczenia peronów.
sympatyk - 21-11-2013, 18:31
Temat postu:
sieciowka napisał/a:
na peronach w Siemkowicach, Chociwiu, Ruścu i kilku mniejszych zamontowano nowe tablice i oznaczenia peronów.

Pewnie województwo chce doprowadzić ŁKA do granic łódzkiego Śmiech
kulejorz - 23-11-2013, 22:30
Temat postu:
sieciowka, obawiam się, że nic. Wymiana tablic z nazwą stacji to wymóg PKP PLK i nie mają nic wspólnego z reaktywacją pociągów.
sympatyk - 11-12-2013, 16:45
Temat postu:
Magistrala Węglowa: Porozumienie o rewitalizacji.

Przedstawiciele 29 samorządów terytorialnych (m. in. prezydent Gdyni, starosta powiatu wieluńskiego i wicemarszałek województwa łódzkiego) oraz organizacji pozarządowych podpisali porozumienie w sprawie pełnej rewitalizacji historycznej Magistrali Węglowej.
Powstałe „Konsorcjum Samorządów dla Rewitalizacji Magistrali Węglowej Śląsk-Porty” ma wspierać między innymi przywrócenie na całym przebiegu linii ruchu pasażerskiego. Obecnie nieczynny w ruchu regionalnym jest odcinek od Herbów Nowych do Inowrocławia: 9 grudnia ubiegłego roku zlikwidowano pociągi Regio ze Zduńskiej Woli przez Chorzew Siemkowice do Częstochowy, a reaktywowane tego samego dnia pod szyldem Kolei Śląskich połączenia Herby Nowe – Kłobuck zawieszono 1 czerwca. Inne zamiary samorządów to budowa infrastruktury towarzyszącej oraz ochrona związanych z „Węglówką” zabytków techniki.
Sygnatariusze chcą działać na rzecz „terminowej i pełnej realizacji Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk” (europejski korytarz towarowy nr 5 Gdynia – Katowice – Ostrawa/Żylina-Bratysława/Wiedeń - /Klagenfurt – Udine – Triest), którego częścią ma stać się obecna linia nr 131 Chorzów Batory – Zduńska Wola – Tczew. Ważną rolę mają odegrać planowane na jej trasie węzły intermodalne, w tym zwłaszcza projektowany „port przeładunkowy” w Zduńskiej Woli Karsznicach w pobliżu skrzyżowania z drogą ekspresową S8.
Źródła związane z Urzędem Miasta Zduńska Wola podają, że to właśnie prezydent tego miasta Piotr Niedźwiedzki był inicjatorem porozumienia. Został on też upoważniony do reprezentowania sygnatariuszy w sprawach dotyczących magistrali.
Dokument podpisano w Gdyni w poniedziałek 9 grudnia. Termin i miejsce wybrano nieprzypadkowo: 8 grudnia przypadła 80. rocznica otwarcia Dworca Morskiego oraz Wolnego Obszaru Celnego w gdyńskim porcie, będącym końcowym punktem magistrali.

http://www.rynek-kolejowy.pl/49796/magistrala_weglowa_porozumienie_o_rewitalizacji.htm
Erwin - 03-11-2017, 08:58
Temat postu:
Witam po wielu latach i odświeżam równocześnie temat.
W przyszłym roku, zgodnie z zamieszczonym rozkładem jazdy na stronie PLK, ma kursować sezonowy TLK "Korsarz" w relacji Kraków - Kołobrzeg przez węglówkę Idea . Pociąg będzie zatrzymywał się m.in. w Tarnowskich Górach, Zduńskiej Woli Karsznicach, Inowrocławiu. Brak postojów w Herbach Nowych i Siemkowicach Exclamation .

Będzie to, pierwszy raz po 2009 roku, okazja, żeby przejechać odcinek Herby Nowe - Chorzew Siemkowice (odpowiednio wsiadając w TG lub ZWK), dawno zapomniany przez składy pasażerskie (pomijając wybryk KŚ Katowice - Kłobuck kilka lat temu) Neutral .

Pozdrowienia
Gaguś86 - 03-11-2017, 11:19
Temat postu:
Jadąc w tym roku Korsarzem do Sławna praktycznie nikt nie wsiadał w Herbach Nowych. Bardziej by się przydało przywrócić połączenia osobowe z Kłobucka do Katowic.
sympatyk - 03-11-2017, 14:11
Temat postu:
Sytuacja przypomina trochę tą z Podsudeckiej. Każde "przekroczenie granicy" pomiędzy województwem dolnośląskim i opolskim jest prawie wzorowe a Podsudecka leży odłogiem. Tutaj łódzkie i śląskie na Wiedence ma dosyć dobrą komitywę za to na Węglówce nie ma nic. Ja bym widział Koleje Śląskie aż do Działoszyna - wszak to też miasto (pierwsze za granicą), a łódzkie PR'y lub ŁKA dalej.
Erwin - 06-11-2017, 14:16
Temat postu:
Myślę, że sprawa połączeń pasażerskich na węglówce pozostanie romantycznym wspomnieniem. Wciąż uważam, że mogłyby tędy kursować pociągi "przyspieszone", znane kiedyś jako Interregio (albo Regio+), np. w relacji Katowice - Inowrocław, z pominięciem zjazdu do Zduńskiej Woli czy postojów na niektórych przystankach typu Mokra czy Huta. Jednakże realia dość twardo weryfikują takie pomysły.
sympatyk - 03-05-2021, 20:14
Temat postu:
Łódzkie: Na „Węglówce” nie będzie pociągów międzywojewódzkich.

Samorząd województwa łódzkiego chciałby, by na linii 131 znów kursowały regionalne pociągi pasażerskie. Jeśli do reaktywacji ostatecznie dojdzie, kursy uruchamiane będą jednak tylko w granicach regionu. Nie ma obecnie planów wydłużenia ich ani w kierunku Kłobucka, ani w stronę Inowrocławia.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/lodzkie-na-weglowce-nie-bedzie-pociagow-miedzywojewodzkich-88983.html

______________________________________________________


W wakacyjne weekendy na węglówce pojawi się InteRegio łączący Łódź z Trójmiastem. Pojedzie łącznicą omijając Zduńską Wolę.
Erwin - 20-05-2021, 10:49
Temat postu:
Proszę zwrócić uwagę, że podmiotem niezainteresowanym połączeniami jest tak naprawdę województwo śląskie - zarówno od Herb do Siemkowic, jak i z Częstochowy w kierunku Siemkowic. Podobnie jest z linią z Lublińca do Opola - nie da się i koniec.
sympatyk - 25-04-2022, 19:08
Temat postu:
LCS Zduńska Wola-Karsznice ma ruszyć jeszcze w tym roku.

PKP PLK remontują Magistralę Węglową na jej odcinku biegnącym przez teren województwa łódzkiego. Prace potrwają nieco dłużej, bo do drugiego, a nie pierwszego kwartału przyszłego roku. Jeszcze w 2022 r. ma natomiast zostać uruchomione nowe Lokalne Centrum Sterowania zlokalizowane w Zduńskiej Woli-Karsznicach.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/lcs-zdunska-wolakarsznice-ma-ruszyc-jeszcze-w-tym-roku--107504.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group