INFO KOLEJ - forum kolejowe

Duperele - Dyrektywa 2008/57/WE- prosze o pomoc

RAFire - 19-02-2010, 14:58
Temat postu: Dyrektywa 2008/57/WE- prosze o pomoc
Witam,

Dotarła do mnie informacja o tym,że każdy wagon podróżujący po terytorium Wspoólnoty Europejskiej musi do roku 2012 otrzymać certyfikację ECM (Entity in Charge of Maintenance) czyli odpowiedzialny za utrzymanie taboru zgodnie z Dyrektywą 2008/57WE i wydany przez Europejską Agencję Kolei.

Proszę o przybliżenie tematu, jak taki Certyfikat należy zdobyć i na jakiej podstawie się go otrzymuje. Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam
chester - 19-02-2010, 15:54
Temat postu:
takie trzy lineczki mogą pomóc w zrozumieniu tematu (kolejność przypadkowa):

http://www.europarl.europa.eu/oeil/resume.jsp?id=5425242&eventId=1066479&backToCaller=NO&language=en

http://register.consilium.europa.eu/pdf/en/07/st16/st16133-ad01.en07.pdf

http://www.railinfra.lu/docs/mou_ecm_explonatatory_note_final_version.pdf

Jak się okaże, nie taki diabeł straszny Wink
RAFire - 20-02-2010, 08:51
Temat postu:
Witam,

Dziękuję za linki. Prosiłbym jednak o przedstawienie sytuacji w sposób łatwiejszy do zrozumienia. Nie ukrywam, że sprawa jest dla mnie nowa.

Jakie kroki należy podjąć w celu uzyskania certyfikatu bezpieczeństwa przez własciciela wagonów. Do kogo się należy zwrócić do ERA czy nasze UTK wystarczy. Co z rejestracją?

Czy wagony typ 408S nadal będą spełniać wymagania TSI?

Jeżelii mogę to proszę o pomoc.
Księgarz - 21-02-2010, 18:21
Temat postu:
Trochę pomieszałeś...
Jak wagon może byc odpowiedzialny za utrzymanie taboru?
A na powżnie sytuacja wygląda mniej więcej tak:
Wagony towarowe i inne elementy kolejowe muszą spełniac wymagania okreslone w przytoczonej przez Ciebie Dyrektywie 2008/57.
Przewoznicy kolejowi muszą przewozic towary i osoby w sposób bezpieczny i dlatego wymyślono Dyrektywę 2004/49 o bezpieczeństwie kolei. To poprzez zmianę w tej dyrektywie 2008/110 ustalono koniecznośc certyfikacji podmiotów odpowiedzialnych za utrzymanie taboru (ECM). Jednak nijak się to ma do pojedynczego typu wagonu np. 408S.
Pytasz, czy wagony typ 408S nadal będą spełniac wymagania TSI? A skąd wiesz, że spełniają?
A jeżeli chodzi o kroki w celu uzyskania certyfikatu bezpieczeństwa, to kieruję jednak do Ustawy o transporcie kolejowym. Na terenie Polski to jej zapisy a nie dyrektywy ustalają reguły gry.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group