INFO KOLEJ - forum kolejowe

Bilety, oferty, promocje - Propozycja wspólnej oferty PR i PKP IC

sphinx - 09-03-2010, 17:02
Temat postu: Propozycja wspólnej oferty PR i PKP IC
Propozycja wspólnej oferty

Konkurencja konkurencją, ale bez utrudnień dla pasażera. Przewozy Regionalne proponują PKP Intercity wypracowanie wspólnej oferty biletów okresowych na trasie Łódź – Warszawa. Znów obowiązujące stałoby się hasło „Wsiąść do pociągu byle jakiego”, niezależnie od przewoźnika.

Przewozy Regionalne proponują wypracowanie wspólnej oferty biletów okresowych, na początku na trasie Łódź – Warszawa. Obecnie samorządowy operator tanich i szybkich pociągów interREGIO uruchamia codziennie między tymi miastami 15 kursów uzupełniających sieć połączeń PKP Intercity. Jednak już przy kasie podróżni muszą wybierać przewoźnika, z którego usług zamierzają skorzystać, a ewentualna zmiana wymaga kupna nowego biletu. Warto pomyśleć o uproszczeniu systemu sprzedaży biletów tak, by nie zniechęcał on do korzystania z kolei.

Przewozy Regionalne potrafią się porozumieć w interesie klienta, także z operatorami z Grupy PKP. Najlepszym przykładem jest Pomorze, gdzie z powodzeniem funkcjonuje wspólna oferta biletów miesięcznych PR i PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście. Posiadacze takich biletów mogą korzystać z pociągów obydwu przewoźników jeżdżących magistralą Tczew – Gdańsk – Sopot – Gdynia – Reda. Od PKP Intercity zależy, czy podobne rozwiązanie można by wprowadzić na trasie Łódź – Warszawa. PR i PKP IC swego czasu potrafiły się porozumieć w sprawie ofert Wspólny przejazd i Legitymacja seniora. Warto o kompromis, na którym skorzystają i pasażerowie, i cała kolej.

Źródło: Przewozy Regionalne
Anonymous - 09-03-2010, 17:06
Temat postu:
Pozytywny gest ze strony Przewozów Regionalnych. Widać, że mimo kłód, jakie są im rzucane pod koła, spółce zależy na wzajemnej współpracy z innymi przewoźnikami, a co za tym idzie, na dobru pasażera. Cieszy mnie to!

Ciekaw jestem, jaką decyzję podejmie PKP IC?
Anonymous - 09-03-2010, 17:18
Temat postu:
IC w życiu w to nie wejdzie. Są zbyt zadufani w sobie.
szomiz - 09-03-2010, 17:39
Temat postu:
Wyjdzie. Pod warunkiem, że z powodu takiej propozycji Celiński zejdzie na wylew a Wach na zawał. Albo na odwrót.
Noema - 09-03-2010, 21:16
Temat postu:
PKP IC na pewno powie "NIE", tak jak powiedziało "NIE" ośmiu nowym pociągom interREGIO, które mogły jeździć od 1 marca:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=9680
rysio - 09-03-2010, 21:32
Temat postu:
ciekawie, jakby miala taka wspolpraca wygladac, jak ok 95 %kasy na tym odcinku zbiera iC?
Arek - 10-03-2010, 17:47
Temat postu:
Proszę głosować w sondzie, w której stawiamy pytanie:

Czy PKP IC odpowie pozytywnie na propozycję PR?
buuuuum - 10-03-2010, 18:10
Temat postu:
Zaczną coś bełkotać po swojemu i podając bzdurne przyczyny powiedzą nie
Anonymous - 10-03-2010, 18:30
Temat postu:
rysio napisał/a:
ciekawie, jakby miala taka wspolpraca wygladac, jak ok 95 %kasy na tym odcinku zbiera iC?


95% ? No to prosze bardzo, 5% z biletu miesiecznego dla PRów. Idealne rozwiazanie.
Victoria - 10-03-2010, 18:48
Temat postu:
rysio napisał/a:
ciekawie, jakby miala taka wspolpraca wygladac, jak ok 95 %kasy na tym odcinku zbiera iC?

To jakieś oficjalne dane, czy tak sobie strzelasz?

Dość często podróżuję pociągiem na trasie Warszawa - Łódź i zawsze wybieram interREGIO ze względów oszczędnościowych (mam REGIOkartę). Wspólna oferta z TLK byłaby wielkim ułatwieniem dla pasażerów, szczególnie dla tych, którzy codziennie przemierzają tę trasę z domu do pracy.

Obawiam się, że beton PKP IC powie "nie!".
Wolfchen - 10-03-2010, 20:04
Temat postu:
Mi jest w tym przypadku wszystko jedno, bo IR i tak nie mają postojów handlowych w Żyrardowie, więc mi osobiście na tym nie zależy.

Natomiast pro forma, oczywiście, uważam, że powinni się porozumiec, bo to, co na tej trasie wyczyniają Koleje Mazowieckie, to tragedia (tak, osobowy droższy od TLKi, a jedzie dwa razy dłużej).

Jednak mam wrażenie, że będziemy świadkami kolejnego skeczu pt." Ney mówi " Śmiech
Lady Makbet - 10-03-2010, 20:06
Temat postu:
Niedorzecznik PKP IC oświadczy, że oni bardzo chcieli tylko nie mogli się dogadać z PR. Wink
rysio - 10-03-2010, 22:23
Temat postu:
Cytat:
To jakieś oficjalne dane, czy tak sobie strzelasz?

Nie sa to oficjalne dane. wynikaja bardziej z osobistych obserwacji.Jadac ta trasa i porownujac ilosc osob wsiadajacycg i wysiadajacych na poszcz.stacjach wychodzi ok 10 razy wiecej na TLK. biorac pod uwage ze IR kursuje 7 a TLK ok 20 i to ze wlasnie nie zatrzymuje sie w Zyrardowie gdzie dosiada conajmnie 40% pasazerow mysle ze liczba 95% nie jest zawyzona.
hesjan - 12-03-2010, 10:15
Temat postu:
http://rynek-kolejowy.pl/14907/PKP_Intercity_odpowiada_PR_zapytamy_pasazerow_.htm

Nie wiem co o tym myśleć... Albo to jakieś oryginalne posunięcie marketingowe albo?

Chociaż z drugiej strony, "Włączenie pociągów interREGIO do siatki połączeń PKP Intercity spowoduje wzrost cen wspomnianych biletów", a na to raczej mało kto się zgodzi. Cżyli znamy już wynik?
Anonymous - 12-03-2010, 11:17
Temat postu:
Nie rozumiem czemu bilet miałby drożeć Exclamation

Po prostu wpływy z miesięcznych (razem na IR i TLK) wpadałyby do jednego wora, jako że bilet byłby jeden ! Potem rodzielano by to między spółki, wg jakiegoś przyjętego przelicznika płynącego z liczby kursów i ilości przewożonych pasażerów. Czyli wpływy byłyby takie jak obecnie dla każdej ze spółek, a zyskałby na tym TYLKO pasażer. Niestety, nie zyska Evil or Very Mad
buuuuum - 12-03-2010, 15:22
Temat postu:
to było do przewidzenia,jakiś bełkot i koniec gadki.
rysio - 12-03-2010, 16:01
Temat postu:
Cytat:
Nie rozumiem czemu bilet miałby drożeć

Po prostu wpływy z miesięcznych (razem na IR i TLK) wpadałyby do jednego wora, jako że bilet byłby jeden ! Potem rodzielano by to między spółki, wg

O to chodzi, ze nawet jak ktos wybiera IR zamiast Tlk na tej trasie to sa to pojedyncze osoby, ktore kupuja bilety jednorazowe Róznica w cenie (ok 70 zl) miedzy obydwoma przewoznikami jest na tyle mala, zeby zrezygnowac z badz co badz wygodniejszej jazdy i miec ok 2, 5 raza wiecej pociagow
Victoria - 12-03-2010, 18:50
Temat postu:
rysio, to nie jest żaden argument. PR uruchamiają wielokrotnie więcej pociągów niż KD i Arriva razem wzięte, a mimo to ci trzej przewoźnicy potrafili się porozumieć co do wspólnej oferty (REGIOkarta) i co do honorowania biletów i ofert handlowych PR. Przy czym PR i KD uruchamiają pociągi na tych samych liniach. Tu się dało. Ale z PKP IC, jestem o tym przekonana, nie da się, bo beton woli prowadzić wojnę z PR o interREGIO, zamiast czasem pomyśleć o pasażerach.
Wojtek - 12-03-2010, 19:57
Temat postu:
PKP Intercity odpowiada PR: Zapytamy pasażerów

W czwartek, 11 marca, na trasie z Łodzi do Warszawy, PKP Intercity rozpoczęło akcję zbierania opinii pasażerów, na temat proponowanej przez samorządowego przewoźnika oferty wspólnego biletu.

W najbliższych dniach, w wybranych pociągach TLK kursujących pomiędzy Łodzią a stolicą kraju, pojawią się ankieterzy, których zadaniem będzie zebranie opinii pasażerów, w kwestii wprowadzenia wspólnej oferty biletowej. Jest to odpowiedź PKP Intercity na propozycję samorządowych Przewozów Regionalnych, które chcą wprowadzenia takiej oferty, dla osób korzystających z biletów odcinkowych miesięcznych na tej trasie. Włączenie pociągów interREGIO do siatki połączeń PKP Intercity, spowoduje wzrost cen wspomnianych biletów.

Na linii łódzkiej PKP Intercity uruchamia codziennie 38 połączeń, przy 14 kursujących w barwach Przewozów Regionalnych. Obecnie pasażerowie TLK korzystają z promocyjnej oferty Łódzki City Bilet, a ceny tych biletów są o kilkanaście procent niższe od podstawowych cen biletów odcinkowych.

źródło: Rynek Kolejowy
Achib - 12-03-2010, 20:44
Temat postu:
Trzeba mieć na uwadze, że członkiem rady nadzorczej PKP IC jest Jacek Prześluga z zarządu PKP SA. Obie spółki (PKP SA i PKP IC) toczą z PR zażartą wojnę o interREGIO, a sam Prześluga uchodzi za zadeklarowanego przeciwnika Moraczewskiego i interREGIO. W związku z tym można na 100% założyć, że w tej kwestii PR nie dogadają się z betonem PKP IC.
Elektra - 12-03-2010, 20:59
Temat postu:
Wynik sondy jednoznacznie wskazuje co o PKP IC sądzi publika. Beton do kwadratu!
Galanonim - 12-03-2010, 21:34
Temat postu:
Trafny komentarz znaleziony na forum Rynku Kolejowego:

Ku ogólnemu zdziwieniu w czasie przeprowadzonej akcji zbierania opinii musimy z przykrością poinformować, że ponad 70% pasażerów nie popiera idei PR. Co więcej, pasażerowie opowiedzieli się w kwestii zasadności istnienia InterRegio. Cieszymy się, że klienci korzystający z usług kolei potrafią dostrzegać zmiany zachodzące na rynku przewozów pasażerskich. Co oznacza, że oferta PR jest ofertą poniżej oczekiwań. Natomiast w kwestii zapytania jak ocenia Pan/Pani ofertę PKP IC aż 75% opowiedziało się, że jest zadowalająca.

Wyręczyłem tym samym rzecznika prasowego PKP IC, aby nie zadawał sobie trudu sporządzenia notatki prasowej. Moja wypowiedź odzwierciedla przyszło-tygodniową wypowiedź prasową rzecznika PKP IC. Ewentualnie nie będzie odbiegać zasadniczo od ram przyjętych przed zapytaniem pasażerów.

sheva17 - 13-03-2010, 00:36
Temat postu:
Pan Jacek Prześluga totalnie obecnie się kompromituje. Trudno zrozumieć, że kilkanaście tysięcy złotych na miesiąc jest warte takiego osobistego upokorzenia?
Noema - 13-03-2010, 00:41
Temat postu:
sheva17, Prześluga zarabia w PKP dużo więcej! Policzmy: zarząd PKP SA - ok. 15 tys. miesięcznie, rada nadzorcza PKP IC - ok. 5 tys. miesięcznie, rada nadzorcza PKP Informatyka - ok. 5 tys. miesięcznie. Do tego dolicz jakieś extra premie, delegacje, służbową komórkę, służbowy laptop z internetem, może służbowe auto, 99% zniżki na pociągi, a uzbiera się pokaźna sumka. Za taką forsę chyba każdy by się zeszmacił.
rysio - 13-03-2010, 10:43
Temat postu:
Wg mnie jedyne mozliwe rozwiazanie w tej sytuacji to honorowanie biletow miesiecznych IR w TLK za doplata 10 zl(roznica w cenie bil normalnego)Oczywiscie w zamian posiadacz biletu miesiecznego TLK moglby jechac bez doplaty.
Krakonos - 13-03-2010, 12:17
Temat postu:
Przewoźnicy powinni dogadać się na zasadzie honorowania biletu okresowego (np. miesięcznego) na pociągi pośpieszne w taryfie "D" w pociągach IR. Coś na zasadzie jazdy TLK i pociągami Regio na jednym bilecie. Smile
A czy się dogadają, raczej nie gdyż większość przewozu na trasie prowadzi IC. Interes w porozumieniu ma przede wszystkim PR.
Noema - 13-03-2010, 16:33
Temat postu:
Krakonos, interes w porozumieniu ma przede wszystkim pasażer, a chyba on jest najważniejszy. Bez pasażera ani PR ani PKP IC nie mają racji bytu. Ja już olałam kolej, po tym jak beton PKP IC zlikwidował wszystkie pociągi dalekobieżne na linii zgorzeleckiej. Szczęśliwie zbiegło się to z otwarciem odcinka autostrady A4. Teraz jeżdżę autem. Ile jest osób takich jak ja w skali całego kraju, które beton PKP zniechęcił do podróżowania koleją lub wręcz uniemożliwił im to?
sheva17 - 13-03-2010, 16:41
Temat postu:
Cytat:
Za taką forsę chyba każdy by się zeszmacił.


Myślę, że nie każdy.
Krakonos - 13-03-2010, 18:22
Temat postu:
Noema, powiem tak, jeżeli byłbym w sytuacji pasażera dojeżdżającego codziennie tą linią, kwestia dostępności zarówno do pociągów TLK jak i IR nie stanowiłaby dla mnie dylematu.
Bez wątpienia wybrałbym pociągi TLK. Po prostu jest ich znacznie więcej. Biorąc za przykład poniedziałek 15.03. Pociągów TLK na trasie jest 23, natomiast IR zaledwie 6. Nie ma jakiś zabójczych dziur, które skłoniłby nie do podróży IR. Następnie mała ilość IR, sprawia, iż kupno biletu odcinkowego zdaje się być pozbawione sensu. Chyba, że ktoś ma stałe godziny dojazdu i wielką wiarę w stan taborowy PR.
Teraz kwestia pomyłek. Czy naprawdę tak trudno odróżnić TLK, które śmigają na ED74 lub składach wagonowych od kibli? U mnie na E30 śmiga trochę tych IR i jakoś nikt nie myli ich z pociągami TLK. Jeśli już to raczej z Regio.

A czy byłbym zainteresowany połączeniem TLK z IR na jednym bilecie okresowym. Pewnie, że tak. I raczej doskonale rozumiałbym, iż musiałby być droższy. Wszak zyskuje jakąś wartość dodaną (IR). Ani IC nie jest spółka dobroczynną ani PR.
Także rozumiem to, że więcej pociągów ma na tej trasie IC niż PR i raczej ta pierwsza spółka miałby większy udział w wydatkach i dochodach.
sheva17 - 13-03-2010, 19:14
Temat postu:
Bez przesady. Określonej grupie pasażerów godziny odjazdów PR-ów mogą odpowiadać. Wspólny bilet zawsze dla pasażerów będzie korzystniejszy, chociaż z drugiej strony konkurencja cenowa na tym szlaku się skończy....
Mih - 13-03-2010, 19:36
Temat postu:
Wcale nie musi się kończyć - wystarczy wprowadzić system angielski: bilet na konkretnego przewoźnika (tańszy) lub na wszystkich (droższy). Co się bardziej opłaci, to już niech zadecyduje pasażer.
Anonymous - 13-03-2010, 19:44
Temat postu:
Cytat:
A czy byłbym zainteresowany połączeniem TLK z IR na jednym bilecie okresowym. Pewnie, że tak. I raczej doskonale rozumiałbym, iż musiałby być droższy. Wszak zyskuje jakąś wartość dodaną (IR). Ani IC nie jest spółka dobroczynną ani PR.


A jakim prawem ma drożeć? Przeciez pasażer dzieki wiekszej ilosci połączeń nie bedzie jezdzil 4 razy zamiast 2 razy dziennie miedzy Łodzią a Wawą.

Nie podoba mi się, że ciągle nie daje sie spokoju tysiącom pasażerów między tymi miastami. Potoki są ogromne, a kolej zamiast dopieszczać tą żyłę złota to cały czas utrudnia im zycie. Ciągłe remonty to jedno, najgorsze jest ciągłe dłubanie przy taryfach. City bilet, bilet łódzki, co chwile jakas zmiana. Jeśli teraz będzie podwyżka miesięcznego (ze wzgledu na polaczony bilet IC+PR) to to będzie totalna kompromitacja Exclamation Dość zmian. Dajmy pasażerom troche taryfowej stabilizacji.

Jestem za wspólnym biletem ale jeśli ma to oznaczac podwyżke, to do kitu taki bilet. Pomysł kolegi Mih bardzo mi sie podoba.
sheva17 - 13-03-2010, 19:46
Temat postu:
Droższy wspólny kariery nie zrobi.
Noema - 13-03-2010, 20:51
Temat postu:
sheva17, a dlaczego wspólny bilet ma być droższy? Bo tak założył beton PKP IC, żeby mieć pretekst do odrzucenia propozycji PR?

REGIOkarta - wspólna oferta PR, KD i Arrivy PCC nie spowodowała podwyżki cen biletów, a wręcz przeciwnie. Dzięki REGIOkarcie bilety jednorazowe są tańsze o 30%, a okresowe odcinkowe o 15%.
DawidCzerwiensk - 13-03-2010, 22:13
Temat postu:
Mogło by być cos w stylu regiokarty ale dla PKP IC i PR
sheva17 - 14-03-2010, 01:11
Temat postu:
Przedmówcy twierdzą, ze tak. O uznawaniu REGIO KARTY przez PKP IC nawet nie marzę, IC ma swoje kosmicznie drogie KOLOROWE KARTY.
witja - 14-03-2010, 07:46
Temat postu:
Noema napisał/a:
a dlaczego wspólny bilet ma być droższy?

A dlaczego nie? Skoro teraz IC za bilet miesięczny łódzki dostaje dajmy na to 200 zł. (ceny przykładowe, z kosmosu). Skoro do tego biletu włączonoby IR, wówczas Przewozy Regionalne zażyczyłyby sobie jakiś procent od tej kwoty (choćby i 20 zł). Wówczas IC jest stratne o 10% na każdym bilecie, bo wątpię, że przez dołączenie IR do City Biletu Łódzkiego nagle wzrosłaby liczba osób go kupujących.
rysio - 14-03-2010, 08:27
Temat postu:
O ile na CMK uruchomienie IR jest sukcesem, o tyle na tej lini jest to absolutna porazka. PR nie chca sie do tego przyznac i szukaja sposobow podreperowania konta. Frekwencja w tych pociagach waha sie sie od kilku do kilkunastu osob, wyjatkowo jest to kilkadziesiat. Wątpie aby wplywami z biletow mozna bylo pokryc oplaty za tory, o innych kosztach nie wspomne. Wg mnie wieksza furore PR zrobilyby gdyby obecne IR zastapily zwyklymi pociagami Regio. Byłyby one tansze i dawalyby mozliwosc zabierania klientow z mniejszych stacji typu Rogow, Lipce, ktorzy chcac dostac sie do Warszawy musza sie przesiadac. Gdyby mieli mozliwosc dojazdu bezposredniego, pewnie z niego by korzystali, a nie dojezdzali do koluszek czy Skierniewic i tam przesiadali sie na TLK.
Krakonos - 14-03-2010, 12:13
Temat postu:
witja, to można nawet uściślić. ŁCB w relacji Łódź-Waw Centr. kosztuje 383 zł T/P. W tym mamy ok. 23 pociągów na dobę bez przesiadek. W ofercie biletu odcinkowego miesięcznego na IR za kwotę 310 zł (296,52 w opcji AUTOMAT lub 263,50 z RK) mamy 6 pociągów na dobę. Gdyby u mnie występowała taka sytuacja logiczny jest tylko jeden wybór. Ewentualnie ktoś ma tak dopasowane godziny dojazdu do/z pracy, iż bardziej mu się to opłaca. No i powtarzam ma wiarę Wink

Ktoś chce stworzyć wspólną ofertę z IR. Proszę bardzo, ale nie spodziewam się, że IC zrezygnuje z nawet małej części swojego zysku, wiedząc iż pasażer i tak będzie korzystać głownie z TLK.
Jedyna możliwością jest ten bilet na pociągi pośpieszne w kat. D - 450 zł. Z czego 67 zł byłoby zyskiem PR, jeżeli oczywiście byłby popyt.
sheva17 - 14-03-2010, 12:56
Temat postu:
Tutaj muszę się zgodzić z przedmówcami, akurat w relacji Warszawa- Łódź IR przegrywa z konkurencją. Ja z IR bym skorzystał, ponieważ mnie się to opłaca z uwagi na RK, natomiast klient kupując miesięczny wybierze jak najszerszą ofertę, a taką właśnie w tej relacji oferuje PKP IC. Rzeczywiście PR-y muszą poszukać jakiegoś rozwiązania, tak by te połączenia nie przynosiły strat.
Victoria - 14-03-2010, 18:30
Temat postu:
Ja również muszę zgodzić się z przedmówcami. Przy tak dużym zagęszczeniu TLK pociągi interREGIO w relacji Warszawa - Łódź nie mają sensu. PR powinny wprowadzić pociągi w relacji Warszawa - Łódź - Wrocław (i dalej do Zgorzelca, Jeleniej Góry, Kłodzka), ponieważ tę trasę PKP IC totalnie olewa, likwidując kolejne połączenia. Takie pociągi interREGIO puste na pewno nie będą, nawet na odcinku Warszawa - Łódź.

Bardzo brakuje połączenia ze Zgorzelca do Warszawy, które uwalił beton PKP IC i tu PR mają pole do popisu. Z takiego połączenia korzystali nie tylko dolnoślązacy, ale również mieszkańcy Mazowsza. Wbrew temu co myśli beton PKP IC, nie każdemu udającemu się do Niemiec pasuje droga przez Poznań i Rzepin (drogimi pociągami BWE i EN), którą beton PKP IC uważa za jedynie słuszną w komunikacji z Niemcami. Pamiętam pociąg relacji Warszawa - Zgorzelec - Frankfurt/M, jechałam nim parę razy do Niemiec i zawsze był ścisk na korytarzu do samego Zgorzelca.
sheva17 - 14-03-2010, 19:57
Temat postu:
Jakieś rozwiązanie PR-y wypracować muszą. W tej relacji z pociągów korzystają głównie pracownicy, więc na studentów zapychających IR z Łodzi do Krakowa liczyć nie można. Dla tych każdy grosz się liczy i tu sytuacja wygląda odwrotnie. TLK-i sa puste, a IR pękają w szwach.
Mih - 14-03-2010, 22:03
Temat postu:
Z czego tych IR są aż dwa i aż się prosi o dodatkowy, przynajmniej w piątki i niedziele. Albo doczepienie drugiego kibla do Semafora. Albo najlepiej cztery bohuny. Konkurencja dla samej obecności na trasie jest bez sensu, skoro ludzie na trasie łódzkiej wolą TLK trzeba szukać chętnych gdzie indziej.
A dlaczego wspólny bilet miałby być droższy? Bo w wszelkim transporcie za większy wybór się więcej płaci, najbardziej drastycznym przykładem są bilety lotnicze full flex.
Noema - 14-03-2010, 22:55
Temat postu:
Victoria napisał/a:
Bardzo brakuje połączenia ze Zgorzelca do Warszawy, które uwalił beton PKP IC i tu PR mają pole do popisu.

To prawda, ale ja tu bardziej liczę na DB. Nasze rodzime spółki PKP IC jak i PR już wystarczająco popisały się na linii zgorzeleckiej i napsuły nam krwi.

Propozycja PR jest trochę dziwna i sądzę, że beton z Wileńskiej z góry założył, że beton z Grójeckiej ją odrzuci. To tak jakby PKP IC zaproponowało PR-om wspólną ofertę na linii zgorzeleckiej, gdzie mamy cieszące się ogromną popularnością 3 REGIOekspresy Wrocław - Drezno stanowiące kręgosłup komunikacyjny na tej linii i jeden śmieszny 2-wagonowy TLK do/z Jeleniej Góry kursujący o kretyńskich porach, który prędzej niż później zostanie zlikwidowany, bo przegrywa z IR "Ślązak".
Anonymous - 15-03-2010, 10:01
Temat postu:
sheva17 napisał/a:
Jakieś rozwiązanie PR-y wypracować muszą. W tej relacji z pociągów korzystają głównie pracownicy, więc na studentów zapychających IR z Łodzi do Krakowa liczyć nie można. Dla tych każdy grosz się liczy i tu sytuacja wygląda odwrotnie. TLK-i sa puste, a IR pękają w szwach.


Wiem że to niezgodne z tematem wątku, ale jeśli już ktoś pisze o IR Łodz-Krakow to musze sie wypowiedziec Razz uruchomienie InterRegio w tej relacji jest błogosławieństwem! Wreszcie ktoś zapewnił NORMALNĄ komunikację między drugim a trzecim miastem w Polsce pod wzlędem liczby ludności. W zeszłych latach mieliśmy do czynienia z kolejową paranoją, gdy między tymi miastami kursował JEDEN pociąg pospieszny (sławny Reymont), który w dodatku z tego co pamiętam miał jakieś ograniczenia w kursowaniu. Teraz zaś mamy szybszy i tańszy IR i to zarówno rano jak i popołudniu Smile mamy 2010 rok, cieszę się że wkońcu ktoś zauważył że ludzie jeżdżą między tymi miastami.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group