Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Terminale mobilne
Autor Wiadomość

mateusz123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lip 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 12-05-2010, 20:46   Terminale mobilne Odpowiedz z cytatem

Witam
Czy ktoś może pokrótce opisać system działania takiego terminala? Nie mówię tutaj o sprzedaży biletów, bo to jest logiczne. Bardziej chodzi mi o sens i cel np.: skanowania kodu paskowego pojazdu trakcyjnego, skanowania biletów( co później robi się z takimi danymi).
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 12-05-2010, 21:03    Odpowiedz z cytatem

np. w PRach skanują/skanowali bilety po przez to liczona była frekwencja w pociągu, w IC dzięki temu terminalowi można płacić kartą za bilety, wystawienie rezerwacji na konkretne miejsce w pociągu.
http://www.terminale-mobilne.pl/index.php?id=29 tutaj jest o ty terminalu;d

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateusz123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lip 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 12-05-2010, 21:05    Odpowiedz z cytatem

A skąd w terminalu informacja o wolnych miejscach? Połączenie jakieś bezprzewodowe pewnie, ale z kim/czym?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 12-05-2010, 21:10    Odpowiedz z cytatem

z systemem, ale tu niech wypowiedzą się konduktorzy których na tym forum kilku jest.

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dolnoślązak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Maj 2008
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 12-05-2010, 21:16    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Bardziej chodzi mi o sens i cel np.: skanowania kodu paskowego pojazdu trakcyjnego, skanowania biletów


mateusz123, już wyjaśniam - obowiązkowo drużyny konduktorskie (tak jest w PR Wrocław) mają skanować przed wyjazdem ze stacji początkowej pojazd trakcyjny jaki jedzie na danym pociągu. Dlaczego Question - W "PR" i "IC" jest wprowadzony tzn. system "GPS", który dokładnie trasuje jazdę danego EZT na tym pociągu - wykazuje wszelkie zwolnienia, jazdę z daną prędkością, postoje, itd.
Codziennie dyspozytorzy zakładowi lub EZT wprowadzają poszczególne jednostki do systemu i wtedy Centrala Spółki widzi czarno na białym, gdzie dana jednostka się znajduje.
Muszę powiedzieć, że system bardzo dobry, ponieważ między innymi widać na wykresie dokładnie czas jazdy i np. z jakim opóźnieniem dany EZT jedzie.

Odnośnie skanowania biletów - no cóż, chyba w całej Polsce w PR-ach odstąpiono od tego, jedynie do tej pory te skanowanie obowiązkowo muszą wykonywać drużyny konduktorskie w PR Wrocław Idea
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateusz123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lip 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 12-05-2010, 21:19    Odpowiedz z cytatem

Rozumiem, że Centrala widzi wszelkie opóźnienia itd. w czasie rzeczywistym. W takim razie sygnał z terminalu w jaki sposób trafia do Centrali/jakiejś anteny( nie wiem w sumie do czego ma trafiać;d)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dolnoślązak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Maj 2008
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 12-05-2010, 21:25    Odpowiedz z cytatem

mateusz123, tak sygnał idzie poprzez anteny i momentalnie wyświetla się ta jednostka w tym systemie jak pisałem (GPS).
Tylko, aby wszystko działało, muszą być wprowadzone na dany dzień składy na pociągi, poprzez wpisanie na kompi, przez dyspozytorów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 12-05-2010, 21:44    Odpowiedz z cytatem

terminal ma połączenie z komputerem który znajduje się przynajmniej w Podlaskim ZPR w kasie dopłat konduktorskich. Na nim jest ile kieronik wpisał biletów i na jaką kwote.

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl