Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Prezydent Gliwic likwiduje tramwaje!
Autor Wiadomość

adas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Cze 2008

PostWysłany: 20-01-2010, 21:20    Odpowiedz z cytatem

Skąd to info?

_________________
adas.jogger.pl / Warsztat Napraw KZK GOP
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

m966 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Gru 2009
Skąd: Gliwice

PostWysłany: 21-01-2010, 14:22    Odpowiedz z cytatem

Z konferencji prasowej.

http://www.itv.gliwice.pl/artykul.php?id=2774
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bartik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 02-03-2010, 15:26    Odpowiedz z cytatem

A jak wygląda teraz linia tramwajowa?? Są prowadzone jakieś działania zmierzające do całkowitego unicestwienia tego środka komunikacji??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 29-04-2010, 17:27   

GLIWICE/ SZYNY TRAMWAJOWE DO LIKWIDACJI

Zlikwidowano tramwaje, teraz czas na torowiska. Gliwiccy urzędnicy zwrócili się o to do Spółki Tramwaje Śląskie. Na razie szyny miałyby zniknąć z kilku ulic w Gliwicach. Zdaniem przeciwników likwidacji tramwajów, to kolejny przykład na to, że stawia się mieszkańców miasta przed faktem dokonanym. Z kolei władze Gliwic mają swoje racje i chcą pozbyć się szyn jak najszybciej oraz wyremontować zniszczoną nawierzchnię.

Tramwaje w Gliwicach to już historia. Teraz historią mają stać się również torowiska. Ale nie dla wszystkich. Mieszkańcy, którzy walczyli o utrzymanie linii tramwajowej, nie mówią o niej w czasie przeszłym. Wśród nich jest Andrzej Pieczyrak z Obywatelskiego Komitetu Obrony Tramwajów. - Tramwaje są. I zaklinanie magistratu, że nie istnieją, że są nie ekologiczne, bo to jest sztandarowe hasło, że tory są w złym stanie, to jest tylko zaklinanie rzeczywistości - uważa.

Tory mają zniknąć z ulic Wieczorka, Dolnych Wałów i wiaduktu na ulicy Zabrskiej. Tym samym gliwiccy urzędnicy uznali komunikację tramwajową na tych ulicach za rozdział zamknięty. - Tramwaj w tych miejscach był trochę niebezpieczny, nawierzchnia była bardzo zniszczona, było tam wąsko i w tym miejscu tak naprawdę trudno, żeby bezpiecznie się poruszał - wyjaśnia Maja Lamorska z gliwickiego magistratu.

Dlatego magistrat, chce się pozbyć torowisk i wyremontować zniszczoną nawierzchnię. O usunięcie szyn zwrócił się już o to do spółki Tramwaje Śląskie. Jednak decyzji w tej sprawie na razie nie ma. I dzisiaj nikt z Tramwajów Śląskich nie chciał się w tej sprawie wypowiadać.

Wypowiedział się natomiast były gliwicki radny Marek Berezowski, który sprzeciwia się decyzjom urzędników. - Ja nie wiem kogo ta obecna gliwicka władza reprezentuje. Bo w tej sytuacji na pewno nie mieszkańców. To nie jest prywatne miasto. Wola mieszkańców jest święta. Chcą tramwajów i tak ma być.

Kluczowym argumentem, który zaważył na likwidacji tramwajów były oszczędności. Zdaniem Anny Koperas z KZK GOP autobusy w Gliwicach są dwa razy tańsze, a większość pasażerów jest z nich zadowolona. - Zarówno wyniki naszych kontroli nie wskazują na jakieś problemy w funkcjonowaniu tej komunikacji, jak również nie mamy żadnych skarg od pasażerów - zaznacza.

Skarg pasażerów może nie ma, ale zły stan nawierzchni - zdaniem specjalistów - to nie tylko spadek po tramwajach. Świadczą o tym badania, które przeprowadzili naukowcy z Politechniki Śląskiej. - Tramwaj z reguły nie jest głównym elementem szkodzącym, powodującym zarysowania budynków czy wydającym emisję hałasu. Tym elementem jest ciężki pojazd samochodowy - stwierdza prof. Kazimierz Kłosek z Politechniki Śląskiej w Gliwicach. A właśnie takie pojazdy zastąpiły gliwickie tramwaje. Teraz czas na szyny. Czy faktycznie w ich miejscu pojawi się nowa nawierzchnia? Ostatnie słowo należy do właściciela torowisk.

Źródło: TVS.pl
Powrót do góry

acmechb Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Gliwice

PostWysłany: 04-05-2010, 13:07    Odpowiedz z cytatem

Kopia apelu OKOTiPKM wysłąnego do Prezesa Tramwajów Śląskich:
--------------------


Andrzej Pieczyrak Gliwice, 30 kwietnia 2010r.
ul.[.....]
44-100 Gliwice


Do:
Sz.P
Tadeusz Freisler
Prezes Zarządu
Tramwaje Śląskie Spółka Akcyjna
ul. Inwalidzka 5
41-506 Chorzów


Dotyczy: Torowiska tramwajowego na terenie miasta Gliwice

Szanowny Panie Prezesie


Uznając powyższe plany, jak i ich uzasadnienie, za irracjonalne oraz szkodliwe zarówno dla mieszkańców miasta Gliwice jak również spółki Tramwaje Śląskie apelujemy do Pana o nie wyrażenie zgody na likwidację torowiska. Jak Panu wiadomo, wymienione do likwidacji odcinki trakcji w Gliwicach znalazły się w programie modernizacji infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w aglomeracji górnośląskiej, który zyskał dofinansowanie Ministerstwa Infrastruktury ze środków UE, a Rada Miasta Gliwice stosowną uchwałą, która do dzisiaj obowiązuje, zadeklarowała swój udział poprzez wniesienie własnego wkładu finansowego . Nie wykonanie wymienionej uchwały Rady Miasta Gliwice przez Prezydenta, stało się przyczyną złożenia skargi do Sądu administracyjnego.

W kwestii likwidacji komunikacji tramwajowej w Gliwicach, wniesiono jeszcze kilka innych spraw do instytucji sądowych (najbliższa z rozpraw odbędzie się 6 maja 2010r.) i administracyjnych, zatem podejmowanie decyzji o demontażu torowiska przed zakończeniem toczących się postępowań i wyjaśnieniem praworządności podjętych decyzji jest tym bardziej niezasadne. Wyjaśnienia wymaga również zgodność z prawem procedury przekazania przez KZKGOP otrzymanych od Skarbu Państwa akcji spółki Tramwaje Sl. gminie Gliwice, faktycznemu likwidatorowi komunikacji tramwajowej. Sprawę wyjaśnia Ministerstwo Skarbu oraz NIK, które zostało poinformowane o kulisach komunalizacji Spółki.

Pragnę poinformować, że Obywatelski Komitet Obrony Tramwaju i Promocji Komunikacji Miejskiej (OKOTiPKM) od momentu ujawnienia przez władze miejskie zamiaru likwidacji (zwanej zastąpieniem tramwaju autobusem) wielokrotnie występował w obronie istnienia linii tramwajowej w Gliwicach. Również po podjęciu uchwały przez KZK GOP (w dniu 26.05.2010) o zastąpieniu linii T1 i T4 linią A4, OKOTiPKM nadal intensywnie występował w obronie linii tramwajowej i zabiegał o przywrócenie jej funkcjonowania w Gliwicach, co jest zgodne z wielokrotnie wyrażaną opinią zdecydowanej większości obywateli miasta. Zbliżające się wybory samorządowe dają uzasadnione oczekiwania zmiany polityki nowych władz samorządowych w kwestii polityki komunikacyjnej w Gliwicach.


W związku z powyższym uważamy, że ewentualna zgoda spółki Tramwaje Śląskie na demontaż części torowiska jest nie tylko niewskazana ale również zdecydowanie szkodliwa. Pragniemy również przypomnieć, że obecne „oczekiwania” miasta wobec spółki są niemalże identyczne jak te które osiemdziesiąt lat temu wysuneło miasto w stosunku do spółki VBO. Wydaje się zatem zasadne aby spółka Tramwaje Śląskie nie poddała się naciskom władz miejskich, podobnie jak uczyniła to wówczas spółka VBO.

Koszt ewentualnego demontażu trakcji jest znacząco większy w porównaniu z jej utrzymaniem, tym bardziej mając na względzie możliwość uzyskania przez spółkę dodatkowych dochodów, po wznowieniu komunikacji tramwajowej w Gliwicach w najbliższej przyszłości, oraz mając na uwadze znacznie wyższe koszty odbudowy trakcji i przywrócenia ciągłości komunikacyjnej
Na zakończenie pragnę zwrócić uwagę, że decyzja likwidacji ekologicznej komunikacji szynowej w naszym regionie jest sprzeczna z polityką transportową zarówno UE jak również Państwa Polskiego. W tej sprawie swoją jednoznacznie krytyczną opinię przesłało Min. Infrastruktury w stosownych pismach skierowanych do OKOTIPKM oraz KZK GOP (kopie w załączeniu):

W Polityce Transportowej Państwa dla obszarów metropolitalnych nadano priorytet rozwojowi systemów szynowych. Wyrazem tego jest zaprogramowanie na lata 2007-2013 znacznych środków finansowych z funduszy unijnych (..). Ze środków tych zamierza skorzystać wiele miast polskich. W tym kontekście decyzja KZK GOP o likwidacji kolejnych linii tramwajowych budzi zdziwienie oraz niepokój o możliwość realizacji zrównoważonego transportu publicznego na obszarze GOP w przyszłości”:

Z tego powodu ewentualna decyzja o faktycznej likwidacji infrastruktury tramwajowej w Gliwicach będzie stanowić wątpliwej jakości „promocję” zarządzanej przez Pana firmy, wpisującą się na przekór trendom rozwojowym systemów komunikacyjnych w polskich miastach, pozyskujących fundusze europejskie na ich modernizację i rozwój. Jednocześnie likwidacja ta nie zakończy obywatelskiego sporu o tramwaj w Gliwicach lecz przeciwnie jedynie konflikt ten zaostrzy w najbliższych wyborach.

Wobec powyższego raz jeszcze apelujemy i prosimy Pana Prezesa, aby mając na względzie dobro spółki Tramwaje Śląskie oraz interes publiczny wielu mieszkańców miasta Gliwice oraz innych miast aglomeracji śląskiej, którzy stanowczo przeciwstawiają się likwidacji gliwickiego odcinka T1 i T4, aby nie wyraził zgody na przerwanie ciągłości torowiska w Gliwicach.

Z poważaniem


Andrzej Pieczyrak


d/w
Min.Infrastruktury
NIK
media
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kruczek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009

PostWysłany: 08-05-2010, 01:10    Odpowiedz z cytatem

Gliwice, 30.04.2010

Tramwaje Śląskie SA
ul. Inwalidzka 5
41-506 Chorzów


Apel o wstrzymanie decyzji dotyczącej likwidacji odcinków torowisk w Gliwicach

W związku z niepokojącymi doniesieniami prasowymi informującymi o wspólnej decyzji Tramwajów Śląskich SA i KZK GOP dotyczącej likwidacji torowisk tramwajowych w Gliwicach znajdujących się w jezdniach ulic Wieczorka i Zabrskiej, zwracamy się z prośbą o jej niepodejmowanie lub wstrzymanie. Likwidacja linii tramwajowych nr 1 i 4 w Gliwicach w sierpniu ub. roku spotkała się z masowym protestem gliwiczan, którzy negatywnie oceniają działanie obecnie rządzącej Gliwicami władzy. Mieszkańcy miasta w sondażu przeprowadzonym na przełomie roku, nb. zleconym przez Urząd Miasta, negatywnie ocenili zamianę ekologicznych tramwajów na autobusy. Tysiące mieszkańców chce by tramwaje jak najszybciej wróciły do Gliwic, dlatego z uwagą przypatrują się wszystkiemu co może temu przeszkodzić, lub utrudnić ten powrót.
Nie ma uzasadnionego powodu by likwidować torowiska i sieć trakcjyjną w Gliwicach. Nie są one żadną przeszkodą dla wyremontowania jezdni, w których się znajdują, o czym łatwo się przekonać, gdyż niedawno w ten właśnie sposób wyremontowano odcinek ulicy Wieczorka przy Szkole Muzycznej. Poza tym w Gliwicach, na ulicy Górnych Wałów znajduje się fragment historycznego torowiska, od dawna nieczynny i nigdy nie był on przeszkodą dla funkcjonalności jezdni. Został on zachowany jako cenna pamiątka po minionych dziejach miasta.
Dlatego niezrozumiała jest argumentacja, że torowiska tramwajowe stoją na przeszkodzie remontowania jezdni. W Gliwicach jest do naprawienia bardzo dużo ulic i placów bez torowisk, od lat czekających na to, by ktoś z władz je dostrzegł. Nie można obecnie wykluczyć, że chęć usunięcia torowisk ma nie tyle gospodarcze, użytkowe, czy ekonomiczne podstawy co głównie polityczne. Pan Prezydent Frankiewicz nie licząc się z opinią mieszkańców forsuje własną wizję miasta, w której dla tramwajów nie ma miejsca.
Stąd nasz apel do Szanownych Państwa o niepodejmowanie decyzji o likwidaji torowisk, lub przynajmniej wstrzymanie się z nią do odpowiedniego momentu, jakim będzie wybór nowych władz w Gliwicach w nadchodzących wyborach. Bardzo prosimy aby Państwo nie dali się wmanewrować w te przedwyborcze akcje prezydenta, które mogą spowodować gwałtowne reakcje oburzonych mieszkańców. Wiele wskazuje, że likwidacja torowisk jest świadomie zamierzoną prowokacją, mającą na celu wywołanie niesnasek wśród mieszkańców i spowodowanie ich protestów.
Wierzymy w Państwa mądrość i życzliwość dla tych, którzy chcą by tramwaje wróciły do Gliwic.

Z poważaniem

w imieniu Stowarzyszenia Grupa Inicjatywna
Jacek Daszewski

_________________
Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Paradoks Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Wrz 2009

PostWysłany: 10-05-2010, 18:16    Odpowiedz z cytatem

Proponuje zlikwidować prezydenta Gliwic, 'ABY ŻYŁO SIĘ LEPIEJ' !!!!!!!!!! Killer
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 18-05-2010, 11:51    Odpowiedz z cytatem

Gliwice zwijają tory

Urząd Miasta w Gliwicach chce pozbyć się szyn tramwajowych w niektórych punktach miasta, gdyż uważa, że jazda po nich może być niebezpieczna. Zdaniem przeciwników likwidacji tramwajów, to kolejny przykład na to, że stawia się mieszkańców przed faktem dokonanym - informuje "TV Silesia".

Tory w mają zniknąć z ulic: Wieczorka, Dolnych Wałów i wiaduktu na ulicy Zabrskiej. Maja Lomorska z Urzędu Miasta w Gliwicach tłumaczy, że jazda tramwajem w tych miejscach była niebezpieczna. – Nawierzchnia była zniszczona, było wąsko i trudno, żeby w tych miejscach tramwaj bezpiecznie i wygodnie się poruszał – tłumaczy Lomorska. Jednak – jak sugeruje „TV Silesia” za tą decyzją stoją głównie oszczędności, gdyż transport autobusowy jest dla miasta dwa razy tańszy od tramwajowego.

Mieszkańcy sprzeciwiają się tej decyzji. Andrzej Pieczyrak, z Obywatelskiego Komitetu Obrony Tramwajów twierdzi, że magistrat zaklina rzeczywistość mówiąc, że tramwaje są nie ekologiczne, a tory w złym stanie. Komitet wystosował "Apel o zachowanie infrastruktury tramwajowej w Gliwicach". Zobacz tutaj.

Ostateczna decyzja o demontażu torowiska należy do spółki Tramwaje Śląskie.

Więcej...

źródło: TV Silesia / RK

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ET40 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Kwi 2010
Skąd: Stolyca województwa.

PostWysłany: 22-05-2010, 22:08    Odpowiedz z cytatem

Ja czegoś nie rozumiem. Dlaczego jako argument za zwinięciem torów podaje się wyższe koszty eksploatacji tramwaju w stosunku do autobusu, skoro tam nic nie jeździ? Poza tym odnoszę wrażenie, że komunikacja tramwajowa wcale nie jest taką drogą "rozrywką", skoro w maleńkim Grudziądzu tramwaje zarabiają m.in na autobusy...Wiem, że to zależy od wielu czynników, sieć gliwicka nie była tak dobrze dostosowana do potrzeb, jak sieć grudziądzka, ale tramwaje kursowały tam przecież rzadko i tylko solówkami, więc nie były to astronomiczne koszty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Cze 2008

PostWysłany: 23-05-2010, 00:20    Odpowiedz z cytatem

ET40 napisał/a:
sieć gliwicka nie była tak dobrze dostosowana do potrzeb, jak sieć grudziądzka, ale tramwaje kursowały tam przecież rzadko i tylko solówkami, więc nie były to astronomiczne koszty.


W Gliwicach tramwaje jeździły co około 7 minut (czyli w miarę często). I naprzemiennie: skład/solówka. Nie pamietam czy ten takt 7-minutowy był zachowany dokładnie czy jakoś 7-8, 5-10 czy cos takiego...

_________________
adas.jogger.pl / Warsztat Napraw KZK GOP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ET40 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Kwi 2010
Skąd: Stolyca województwa.

PostWysłany: 24-05-2010, 16:53    Odpowiedz z cytatem

Rozumiem, no więc trochę się rozminąłem z prawdą Wink. Ale przecież likwidacja nie jest w takim przypadku jedynym wyjściem, zawsze można przecież zracjonalizować przewozy - część kursów skrócić np. tak jak obecnie, do zajezdni w Gliwicach, tym samym ograniczając ilość wozów jadących przez Gliwice. Przewozy zostałyby dopasowane do potrzeb i chociaż i tak byłoby to mniejszym złem (najlepiej by było po prostu rozbudować trasy), to dziś w Gliwicach nadal pomykałyby tramwaje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Cze 2008

PostWysłany: 24-05-2010, 20:22    Odpowiedz z cytatem

ET40 napisał/a:
Rozumiem, no więc trochę się rozminąłem z prawdą Wink. Ale przecież likwidacja nie jest w takim przypadku jedynym wyjściem, zawsze można przecież zracjonalizować przewozy - część kursów skrócić np. tak jak obecnie, do zajezdni w Gliwicach, tym samym ograniczając ilość wozów jadących przez Gliwice. Przewozy zostałyby dopasowane do potrzeb i chociaż i tak byłoby to mniejszym złem (najlepiej by było po prostu rozbudować trasy), to dziś w Gliwicach nadal pomykałyby tramwaje...

Ale właśnie skrócenie do Zajezdni jest największym bezsensem... Gliwicom przydałaby się nowe końcówki linii tramwajowych: na osiedle Gwardii, Sikornik czy Trynek... Ale już tyle bylo o tym mówione, że nie wiem czy jest sens tu coś jeszcze pisać... Oby na wybory samorządowe zmieniono prezydenta i może by się coś ruszyło... Ale też nie wiem czy napewno :/

_________________
adas.jogger.pl / Warsztat Napraw KZK GOP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Dave Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Mar 2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: 02-06-2010, 10:01    Odpowiedz z cytatem

Tramwaje w Gliwicach jeździły w dni robocze co 10 minut (co 20 minut T1 i co 20 minut T4), w dni wolne (niedziele i święta) tylko T1 co 20 minut.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

m966 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Gru 2009
Skąd: Gliwice

PostWysłany: 07-06-2010, 10:58    Odpowiedz z cytatem

adas napisał/a:
Ale właśnie skrócenie do Zajezdni jest największym bezsensem... Gliwicom przydałaby się nowe końcówki linii tramwajowych: na osiedle Gwardii, Sikornik czy Trynek... Ale już tyle bylo o tym mówione, że nie wiem czy jest sens tu coś jeszcze pisać... Oby na wybory samorządowe zmieniono prezydenta i może by się coś ruszyło... Ale też nie wiem czy napewno :/


Do wybudowania nowych końcówek potrzebne są przede wszystkim pieniądze, a nie nowy prezydent. Bo z pustego i Salomon nie naleje.

Gwoli ścisłości tramwaje jeździły co 8 i 12 minut w takim nietypowym takcie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 11-06-2010, 10:29    Odpowiedz z cytatem

Gliwice: Wyrywają szyny, tramwajów już nie będzie

Tramwaje w Gliwicach ostatecznie przechodzą do historii. W najbliższy poniedziałek rozpocznie się likwidacja torów - najpierw na ulicy Wieczorka, potem Dolnych Wałów i wiadukcie przy ul. Zabrskiej. Operacja, połączona z remontem jezdni, ma kosztować milion złotych – informuje katowicka „Gazeta Wyborcza”.

Kto jeszcze łudził się, że zlikwidowane w zeszłym roku tramwaje mogą wrócić do Gliwic, teraz musi porzucić wszelką nadzieję. Tramwaje Śląskie zgodziły się na likwidację torów tramwajowych. Sprawę przypieczętowało niedawne pismo z KZK GOP. - Stwierdzili, że przez najbliższe 14 lat nie będą zlecać nam przewozów tramwajowych na terenie Gliwic. W tej sytuacji nie mieliśmy innego wyjścia - mówi Bolesław Knapik, zastępca prezesa Tramwajów Śląskich. - Czy nam żal? Oczywiście, bo w całej Europie transport tramwajowy przeżywa prawdziwy renesans, kolejne miasta w niego inwestują. Szkoda, że w tym przypadku jest inaczej - mówi Knapik.

Władze Gliwic przekonują, że z remontami zdewastowanych ulic nie można było już dłużej czekać. Dziury, wystające szyny i popękany beton zagrażały bezpieczeństwu kierowców. Tymczasem Tramwaje od lat powtarzały, że nie mają pieniędzy na doprowadzenie jezdni do porządku. - Trudno już nawet mówić o dziurach w jezdni, to raczej poligon wojskowy. Przy ulicy Wieczorka można trenować przejazd quadami - mówi Marek Jarzębowski, rzecznik gliwickiego magistratu.

Koszty zlikwidowania samych szyn wezmą na siebie Tramwaje Śląskie. Po sprzedaży ich na złom spółka ma wyjść na tej operacji na zero. Remontem ulic zajmie się Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Gliwicach – czytamy w „Gazecie Wyborczej”.

Więcej...

źródło: Krzysztof Kuś/Gazeta Wyborcza

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 8 z 10 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl