_kamil_, plan rozkładu pociągu do Warszawy Zachodniej bardzo dobry, ale wskakuje od Lublina w rozkład TLK 25108/9 do Bydgoszczy (dawny Chełmianin).... Więc IC nie po to likwidowało to połączenie, żeby wrócić do Chełma, chociaż ciekawostką jest, że w nowym rozkładzie ten pociąg jedzie wcześniej, a nie mógł kiedyś.... Gdyby ówczesny Chełmianin jeździł wg twego rozkładu, trwałby do dzisiaj
Wg mnie, gdyby wagony komunikacji krajowej z Lublina do Warszawy były dołączane/odłączane w Chełmie, to byście już mogli być w miarę zadowoleni, tak na początek. Bo przecież wiadomo, że PKP IC cudów nie zrobi, a raczej prawdopodobne, że nie zrobi nic.
Jednak te wagony krajowe, chociaż 3, doczepiane do Kiev Expressu, to coś o co warto Wam powalczyć.
Ja bym w to zaangażował prezydenta (chyba takowego macie?) Chełma, by Wam pomógł to załatwić, i jeszcze jakichś posłów o ile macie. Tak samo zrobiłem jeśli chodzi o przywrócenie postojów TLK we Wronkach po burzy z peronem i to zdało egzamin.
Kiev Express jeździ w takich godzinach, że potok pasażerski by był na pewno do Warszawy i z powrotem.
to nie jest zły pomysł, ale oczywiście IC ma zamiar tylko od Lublina prowadzić takie wagony i tylko do Warszawy....
można byłoby podczepić wagony do pociągu relacji Kiev-Warszawa-Berlin na odcinku Dorohusk-Rzepin, ale kto to zrobi i dla kogo?
Więc zaangażuj kolegów od pasji z Twojego miasta, władze lokalne i parlamentarne (jeśli takie macie) i działaj, bo jeszcze nie jest nic straconego i jak uda im się przekonać PKP IC to będziecie mieli wagony krajowe.
A tak nawiasem mówiąc - PKP IC zawsze ma bzdurne wytłumaczenia dot. usuwania swoich składów z danego miasta. Może w Waszym przypadku stwierdzili, iż przetaczanie składu wagonowego nad korytarzami kopalni kredowej jest ryzykowne? żartuję oczywiście.
Wasze piękne miasto zasługuje na to połączenie, sam z chęcią wybrałbym się je jeszcze raz odwiedzić takim bezpośrednim pociągiem z Warszawy.
Na razie jest to bezskuteczne. PKP IC ma wszystkich gdzieś głęboko w tunelu kolejowym
Ponoć mają oko na całą Lubelszczyznę. Na razie: wycofali się z Roztocza, z Chełma, wkrótce z linii na Kraśnik (Stalową Wolę), ograniczają połączenia z Lublina i Terespola (Białej Podlaskiej) od nowego rozkładu. Potem kilka cięć podczas tak zwanych korekt i po pociągach dalekobieżnych. Ponoć między PKP IC i Lubelskim władzami jest jakiś klin....kość niezgody, a może inny tunel
thassos, chyba ten na Kunickiego w Lublinie
Jakoś nie mogę sobie tego inaczej wytłumaczyć jak zemsta polityczna. Może to zabrzmi jak spiskowa teoria dziejów, ale ...
Chyba trzeba będzie wzorem Opolskiego powołać jakiś OKOK. Może Obywatelski Komitet Odbudowy Kolei na Lubelszczyźnie??
I jeszcze mnie zastanawia bierność władz w centrali Przewozów Regionalnych. Skoro IC się wycofuje czemu nie wejdą z InterRegio? Albo RegioExpress? Zamość, Chełm, Biłgoraj, teraz Kraśnik od grudnia... Można by pokombinować trochę. Rynek praktycznie bez konkurencji!! No może oprócz busów, ale to inna histeria. Znaczy się historia.
BTW ostatnio "na składzie" poszła plotka, że dyrekcja PR w lublinie chce ukarać dyspozytora za to, że opóźnił REGIO do SWR żeby ludzie z Bydgostii mogli się na niego przesiąść.
Dla mnie bez sensu. Skoro PR pretendują do miana firmy przyjaznej pasażerom dlaczego dzieją się takie rzeczy? Zemsta za uwalone pociągi?? Czy jakieś chore ambicje??
Wejście IR i RegioExpress to także pewnie polityka, bo jeśli wydano tyle koncesji busiarzom(ciekawe za co? ))), to nie można im teraz robić konkurencji uruchamiając pociągi, które byłyby atrakcyjne.... swoją drogą obrazem PR Lublin jest ich działka o aktualnościach w regionie na stronie www.przewozyregionalne.pl - obraz nędzy i rozpaczy, tak jak i w rzeczywistości... nic więc dziwnego, że połączeń z Chełma nie ma. Cud, że już prawie rok jest tyle połączeń do Dęblina, kiedyś pisałem o tym kilka razy, że można lepiej wykorzystać tabor... w końcu zrozumieli
[ Dodano: 12-10-2010, 19:43 ]
....
według mnie PR swobodnie mogłaby otworzyć połączenia szynobusem w relacji:
Chełm-Rejowiec-Zwierzyniec-Bełżec
Dorohusk-Chełm-Rejowiec-Zamość
Chełm-Lublin-Kraśnik-Stalowa Wola
Nie sprawdziły się natomiast doniesienia o tanich pociągach do Warszawy. Nie planuje się ani uruchomienia składów interRegio, ani pociągów osobowych obsługiwanych wspólnie z mazowieckim przewoźnikiem. Podobnie rzecz się ma z zapowiadanymi połączeniami Dorohusk - Radom. - Koleje Mazowieckie wycofały się z realizacji tego pomysłu - poinformował Piotr Olszewski.
Od grudnia nie pojadą także składy międzynarodowe na trasie Chełm - Kowel, o które starają się władze obu zaprzyjaźnionych miast. Przewozy Regionalne są skłonne do uruchomienia takiego połączenia, jednak Minister Infrastruktury , organizator kursowania przygranicznych pociągów międzynarodowych, nie zamówił go w nowym rozkładzie jazdy. W ten sposób Lubelszczyzna nadal nie będzie miała przygranicznego połączenia kolejowego z Ukrainą.
[ Dodano: 14-10-2010, 23:24 ]
teraz jeszcze zlikwidują część połączeń do Lublina i po wszystkim
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-10-2010, 11:11 Chełm-sny o potędze
Chełm chce zostać wielkim węzłem kolejowym
Przed rokiem PKP zamknęło dworzec w Zamościu wycofując wszystkie pociągi pasażerskie jeżdżące do tego miasta. W Chełmie pomimo wprowadzanych zmian w rozkładach jazdy i ograniczania połączeń z innymi ośrodkami, nadal funkcjonuje transport osobowy. Jak twierdzą władze miasta, za pewien nastąpią duże zmiany. I to na lepsze - pisze portal "echelm.pl".
- Chyba niewiele osób wie, iż szeroki tor prowadzi z Ukrainy aż do naszego miasta – powiedziała portalowi "echelm.pl" prezydent miasta Agata Fisz – Tym samym transporty kolejowe z Chełma bez potrzeby przerabiania wagonów mogą podróżować po Ukrainie a nawet po całym terytorium dawnego ZSRR. Chcemy to wykorzystać.
Szansą na rozwój kolei ma być uruchomienie specjalnych połączeń pasażerskich z Chełma do Kowla, Kijowa a nawet do Moskwy i innych odległych miast. Chełm byłby węzłem, do którego docieraliby pasażerowie z całej Polski oraz innych państw Europy, a następnie po przesiadce do pociągów szerokotorowych kontynuowali podróż na wschód. Powinno to zdaniem pomysłodawców zaoszczędzić czas „przezbrajania” pociągów i obniżyć związane z tym koszty. - czytamy w portalu "echelm.pl". Pierwsze spotkanie w tej sprawie odbyło się przed kilkoma dniami w chełmskim magistracie.
- Wiemy, że tematem są już zainteresowane ukraińskie firmy dzierżawiącej kolej szerokotorową. Pomysł spodobał się także polskim kolejarzom, przez co coraz bardziej realną staje się szansa odbudowy chełmskiego węzła. Pierwsze szerokotorowe pociągi z Chełma miałby odjeżdżać do Kowla, czym również zainteresowane są władze tego ukraińskiego miasta. Prowadzimy również rozmowy na temat możliwości poprowadzenia do Chełma kolei szerokotorowej z Białorusi - cytuje panią prezydent "echelm.pl".
Mam dla was dobrą wiadomość. Chociaż jestem tu nowy , ale często przebywam na tym forum i się dobrze orientuje co i jak.
W nowym rozkładzie znajdzie się również postulowane, bezpośrednie połączenie Warszawy z Chełmem i Dorohuskiem; zostanie ono uruchomione na bazie międzynarodowego połączenia Kiev Express, do którego dołączane będą wagony z miejscami do siedzenia w relacji krajowej.
Rzeczywiście na to wygląda ,że Kiev Express będzie prowadził polskie wagony w relacji Dorohusk-Warszawa Zach. chociaż na odcinku relacji Dorohusk-Chełm tłumów bym się nie spodziewał.
Miejmy nadzieję ,że ta bitwa została wygrana.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum