Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Szansa na reaktywację linii Stargard-Pyrzyce
Autor Wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 22-06-2010, 10:28   Szansa na reaktywację linii Stargard-Pyrzyce Odpowiedz z cytatem

Pewnego dnia coś mnie naszło i napisałem do Pyrzyc zapytanie odnośnie planów kolejowych tamtejszych samorządów (gminy i powiat). Pismo było tej treści:

Szanowni Państwo.
Czy samorządy pyrzyckie planują jakieś działania na rzecz uruchomienia kolejowej komunikacji pasażerskiej na linii ze Stargardu? Stargard posiada bowiem bardzo dobgodne połączenia kolejowe z całą Polską, a planowane
zakupy taboru spalinowego przez Zachodniopomorski UM wskazują na plany rozwojowe kolei pasażerskiej przez samorząd wojewódzki.
Odcinek Stargard - Pyrzyce ma długość około 25 km. Aktualnie tam obowiązuje prędkość 50km/h na całości. Więc, jak na warunki takich linii w Polsce, to przyzwoicie. Daje to prędkość handlową rzędu 40km/h, czyli czas przejazdu 38 minut. Busy przejeżdżają ten odcinek w 35 minut (wg rozkładu). Czyli - porównywalnie. Zatem mamy warunki początkowe do rozpoczęcia konkurencji całkiem przyzwoite. Atutem kolei jest dojazd na dworzec w Stargardzie z możliwością szybkiej przesiadki na inne relacje.
Gdyby linię wyremontować do 70km/h (co daje prędkość handlową rzędu 55km/h), to czas przejazdu skróciłby się do około 28 minut. Wtedy kolej byłaby bezkonkurencyjna czasem i komfortem przejazdu, uwzględniając wszelkie utrudnienia na drogach typu korki czy objazdy remontowe.
Jest jeszcze czynny odcinek Pyrzyce - Głazów (23 km) na którym obowiazuje prędkość 20km/h. Może remont i wydłużenie na tą relację by pomogło? W końcu przy tej linii leżą Lipiany (ponad 4 tysiące mieszkańców), które należą do powiatu pyrzyckiego.

Z poważaniem.
I mój podpis.

Po dość krótkim czasie z Urzędu Miasta w Pyrzycach dostałem następującą odpowiedź:

Nawiązując do Pana e-maila dotyczącego reaktywowania linii kolejowej Pyrzyce - Stargard Szczeciński uprzejmie informuję, że linia ta dla ruchu pasażerskiego została zamknięta w kwietniu 2004 r. przez PKP, gdyż wg dyrekcji była nierentowna.
Obecnie reaktywowanie linii kolejowej Pyrzyce – Stargard Szczeciński wiąże się z poniesieniem dużych nakładów finansowych, na które nie stać gmin. Zdewastowane stacje i przystanki kolejowe wymagają gruntownych remontów a środki finansowe jakimi dysponują gminy nie pozwalają na podjęcie realizacji takiego przedsięwzięcia bez pomocy z zewnątrz. W tej sytuacji jedynym ratunkiem dla reaktywowania nieczynnej linii kolejowej byłoby pozyskanie funduszy unijnych.
Jednocześnie chciałbym Pana poinformować, że zadania publiczne w zakresie transportu zbiorowego o charakterze ponadgminnym realizowane są przez powiaty. Dlatego poinformuję Starostę Pyrzyckiego o Pana piśmie z nadzieją na podjęcie tematu, a ja deklaruję współpracę z władzami gmin powiatu pyrzyckiego i Starostą Pyrzyckim.
Z poważaniem
Burmistrz Pyrzyc
mgr Kazimierz Lipiński

Morał tej historii jest taki: jest samorząd któy widzi szansę, ale nie ma mu kto wskazać drogi realizacji, pomocy? Są tam jacyś Mikole w okolicach Pyrzyc? Przejdźcie się do Burmistrza, pokażcie jakieś możliwości, bo linia nawet obecnie może dać szansę na powodzenie reaktywacji. Jak nie wiecie gdzie, to zapytajcie np. w opolskim OKOK-u, tam Wam dużo podpowiedzą.
Ja tylko tak dla relaksu sobie takiego maila napisałem, a już jest rzeczowa odpowiedź. Ale z Krakowa to ciężko bawić się w Pyrzyce, przyznajcie. Tym bardziej że na małopolskim podwórku też jest spory burdel do posprzątania. Przykładem tego jest dobrze tu na forum opisana strotrójka Wadowice - Trzebinia. I nie tylko, więc roboty jest sporo. A UM w Szczecinie podchodzi do kolei o niebo lepiej niż w Krakowie.
Pozdrawiam i czekam na ciąg dalszy napiany już przez internautów z Zach-pomorskiego.

I mały dopisek na przepis jak to zrobić, czli ruszyć władzę, z wątku "Reaktywacje w województwie zachodnio-pomorskim"

Stoker napisał/a:
Chłopaki, jeśli macie jakieś dojścia do prasy lokalnej, albo lokalnego forum internetowego - zasiejcie nieco fermentu i podpuśćcie publikę i dziennikarzy, może im się uda zainteresować sprawą lokalnych samorządowców. A tym jak wiadomo w roku (przed)wyborczym powinno zależeć na poparciu mieszkańców, więc może zaczną się trochę interesować kolejami w ich regionie jeśli będzie presja publiczna w tym temacie.

Samorządy lokalne (poza burmistrzem Wałcza Panem Z. Tuderkiem) w ogóle nie przejawiają zainteresowania tematem kolei regionalnych. Jak dotąd nie ma z ich strony żadnego działania, żadnych pism do marszałka, kompletna cisza.
Liczyłem że wspomnienie w kilku oficjalnych dokumentach UM o możliwości reaktywacji np. odcinków Świdwin-Połczyn, Kalisz Pomorski-Złocieniec, czy Stargard-Lipiany zaktywizuje choć trochę władze lokalne, czy tamtejszych dziennikarzy do dociekania i wnioskowania o uruchomienie linii przebiegających przez ich regiony. A tu poza może jednym artykułem kompletna klapa.

Piszcie jako mieszkańcy do swoich wójtów, burmistrzów, czy starostów, ale także do marszałka województwa z zapytaniami czy coś w temacie zamierzają robić oraz z wnioskami w sprawie reaktywacji Waszych kolei. Zbierzcie dodatkowe podpisy poparcia - np. w szkołach, uczelniach, od sąsiadów itp. Wskażcie przykłady podobnych działań - np. Darłowa, czy Kalisza Pomorskiego, albo nawet i z Dolnego Śląska (Trzebnica), bo te reaktywacje odbyły się dzięki zaangażowaniu tamtejszych samorządowców naciskających na marszałka.
Demokracja polega na tym, że każdy z nas może się wypowiedzieć, napisać, zawnioskować i oczekiwać rzetelnej odpowiedzi na interesujący go temat.

To od Was (mieszkańców regionu i ich samorządów) zależy, czy określone projekty będą realizowane. Tylko Wasza presja i zainteresowanie może pobudzić do działania władze wojewódzkie. Marszałek sam od siebie nic nowego nie uruchomi, bo zawsze jest 500 innych spraw do realizacji, o które zabiegają lokalne samorządy. Tu NIE chodzi o kasę, a jedynie o odpowiedni szum medialny i poparcie polityków. Bo rządzą i o wszystkim decydują politycy.

Pod tym linkiem na pozycji nr 32 są adresy mailowe do władz województwa: http://www.wzp.pl/umwzp/baza_teleadresowa/baza_teleadresowa.htm


http://infokolej.pl/posting.php?mode=quote&p=97859&sid=e316884db32f630c4c13501bddd78587
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kallies Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Lut 2008
Skąd: Kalisz Pomorski

PostWysłany: 24-06-2010, 06:19    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem linia do Pyrzyc powinna być w pierwszej kolejnosci reaktywowana. Masa ludzi z Pyrzyc pracuje i uczy się w Stargardzie. Myslę , ze jak by się zrobiło porządny remont i dobry rozkład to linia odniosłaby sukces.Na początek puścić choćby takiego Wadlopera

http://iv.pl/images/69514511699092191905.jpg
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rysiogeniusz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2009
Skąd: Szczecin/Goleniów

PostWysłany: 24-06-2010, 09:53    Odpowiedz z cytatem

Patrząc na treść odpowiedzi Burmistrza Pyrzyc, wydaje mi się, że jest to standardowa odpowiedź na tego typu pytania.

Jeżeli chodzi o MK w Pyrzycach, to o ile się nie mylę działa tam stowarzyszenia drezynowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 24-06-2010, 11:06    Odpowiedz z cytatem

rysiogeniusz, akurat mając sporo kontaktów z samorządami, mogę powiedzieć że nie jest to taka standardowa odpowiedź. Zdarza się często że "my mamy inne plany", albo "to się nie opłaca, bo...". Tutaj przynajmniej drogi nikomu nie zamykają. Spróbuj tak pogadać o kolei np. z burmistrzem Alwerni (na linii 103). Marzenie.
Dziękuję za info o drezyniarzach w Pyrzycach. Napiszę do nich.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Stoker Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lut 2009
Skąd: trochę tu trochę tam

PostWysłany: 30-06-2010, 10:46    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem Pan Burmistrz albo ściemnia żeby nic nie zrobić (bo mu się nie chce, bo ma układ z busiarzami itp.) albo nie ma pojęcia kto za co odpowiada i boi się że mu budżetu nie starczy.

Panu Burmistrzowi należy przypomnieć, że finansowanie i organizowanie kolejowych przewozów regionalnych zgodnie z ustawą o transporcie kolejowym jest OBOWIĄZKIEM województwa (marszałka).

W związku z tym jedynym kosztem (teoretycznie) który burmistrz byłby zmuszony ponieść, to postawienie wniosku na zarząd gminy w sprawie wystąpienia do marszałka w tej sprawie, napisanie i wysłanie pisma do marszałka oraz ewentualne odbycie kilku podróży służbowych do Szczecina w celu lobbowania za tą sprawą (i bez tego pewnie tam jeździ raz w tygodniu).
W dłuższej perspektywie faktycznie gminy mogą się finansowo dołożyć np. do remontów dworców lub choćby ich obejść (odkrzaczanie, remont nawierzchni chodników i peronów, itp.). Ale nie mają takiego obowiązku.

Oczywiście marszałek ma dużo innych "bardzo ważnych" wydatków, więc pewnie odpisze, że nie ma pieniędzy, albo coś w stylu żeby gmina się dołożyła do pociągów.
Ale prawda jest taka, że jeżeli burmistrz ma jaja to będzie temat drążył na tyle głośno i skutecznie (media są tu idealnym wsparciem), że marszałek się w końcu ugnie, bo nie może pozwolić by o nim w prasie źle pisano zwłaszcza w roku wyborczym.

Rok wyborczy jest to najlepszy z możliwych okresów na tego typu sprawy. Bo są ważne społecznie i nośne medialnie. W Stargardzie jest przecież spory rynek pracy (Bridgestone), do którego ciągną okoliczne gminy, więc transport kolejowy idealnie wpisuje się w ten temat.

Kompletnie nie rozumiem dlaczego lokalni samorządowcy tak dają du.. i nic nie robią by poprawić u siebie sytuację komunikacyjną - patrz burmistrz Kalisza Pomorskiego (cisza mimo pisma popartego osobistym wstawiennictwem obecnego na tym forum kolegi burmistrza). Niestety swojemu ojcu (też burmistrzowi), który osobiście wywalczył powrót pociągów do Kalisza Pomorskiego nie dorasta do pięt.
Ręce opadają Hmm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

franekswoboda Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Paź 2010

PostWysłany: 31-10-2010, 22:11    Odpowiedz z cytatem

Cytat:

pp
Dziękuję za info o drezyniarzach w Pyrzycach. Napiszę do nich.

I jak? Był jakiś odzew z ich strony?
Cytat:

Stoker
(...)

Panu Burmistrzowi należy przypomnieć, że finansowanie i organizowanie kolejowych przewozów regionalnych zgodnie z ustawą o transporcie kolejowym jest OBOWIĄZKIEM województwa (marszałka).

W związku z tym jedynym kosztem (teoretycznie) który burmistrz byłby zmuszony ponieść, to postawienie wniosku na zarząd gminy w sprawie wystąpienia do marszałka w tej sprawie, napisanie i wysłanie pisma do marszałka oraz ewentualne odbycie kilku podróży służbowych do Szczecina w celu lobbowania za tą sprawą (i bez tego pewnie tam jeździ raz w tygodniu).
W dłuższej perspektywie faktycznie gminy mogą się finansowo dołożyć np. do remontów dworców lub choćby ich obejść (odkrzaczanie, remont nawierzchni chodników i peronów, itp.). Ale nie mają takiego obowiązku.

Oczywiście marszałek ma dużo innych "bardzo ważnych" wydatków, więc pewnie odpisze, że nie ma pieniędzy, albo coś w stylu żeby gmina się dołożyła do pociągów.
Ale prawda jest taka, że jeżeli burmistrz ma jaja to będzie temat drążył na tyle głośno i skutecznie (media są tu idealnym wsparciem), że marszałek się w końcu ugnie, bo nie może pozwolić by o nim w prasie źle pisano zwłaszcza w roku wyborczym.

Rok wyborczy jest to najlepszy z możliwych okresów na tego typu sprawy. Bo są ważne społecznie i nośne medialnie. W Stargardzie jest przecież spory rynek pracy (Bridgestone), do którego ciągną okoliczne gminy, więc transport kolejowy idealnie wpisuje się w ten temat.

(...)

Myślę, że przed wyborami niewiele da się zdziałać. Na początku grudnia będą już znane nowe władze i wtedy postaram się ruszyć sprawę, bo wszelkie czynniki umożliwiające reaktywację połączenia pochodzące spoza miasta są sprzyjające.

Obecnie trasę Stargard - Pyrzyce opanowały firmy busiarskie ('opanowały' to być może za mocne słowo, bo firmy są zaledwie dwie, choć działają prężnie). Kursów jest już tak wiele, że i PKS zaczął wycofywać połączenia - z Pyrzyc do Stargardu przez cały dzień są dwa (podobnie ze Stargardu do Pyrzyc). Według mnie, można przedstawić dwa argumenty dla przywrócenia kolei na tej trasie:
1. Sensownym rozwiązaniem mającym rację ekonomiczną jest wprowadzenie połączeń kolejowych o bardzo wczesnej i bardzo późnej porze, najlepiej skomunikowanych z pociągami przyjeżdżającymi do Stargardu i odjeżdżających stamtąd do dużych miast. Przykro wygląda sytuacja, gdy z miasta powiatowego do najbliższej stacji kolejowej najwcześniejsze połączenie jest o 6:00, a najpóźniejsze o 19:20 (sic!).
2. Poprowadzenie szynobusu (bo najpewniej to pojazd tego typu obsługiwałby tą linię) aż do Lipian. Jest to drugie największe (i drugie w ogóle) miasto powiatu pyrzyckiego, atrakcyjne (zabytkowa zabudowa centrum), pięknie położone (3 jeziora, lasy, pagórki), z którego sporo ludzi uczy się i pracuje nie tylko w Pyrzycach, ale i w Stargardzie. Obecnie nie ma bezpośredniego połączenia z Lipian do Stargardu, a to dystans zaledwie 42 km!

Dodam tylko dla niewtajemniczonych, że cała linia Stargard-Pyrzyce-Lipiany jest cały czas jak najbardziej czynna - kursują pociągi towarowe, w okresie letnim nawet kilka dziennie.

_________________
2010: 15631 km | Stargard - Pyrzyce (- Lipiany) http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=158528
2011: 9939 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 02-11-2010, 10:22    Odpowiedz z cytatem

Odzewu od drezyniarzy nie było żadnego.

Z odcinkiem do Lipian jest taki problem że obecnie od Pyrzyc do Lipian jest 20km/h. Linia powinna pójść do remontu. Tak jak odcinek Stargard - Pyrzyce gdzie jest 50km/h i też go trzeba odświeżyć.
Ale, jak już pisałem, wariant skrócony "pyrzycki" na początek ma bardzo duże szanse powodzenia ze względu na dobry czas przejazdu i dojazd na stację w Stargardzie - pasażerowie nie muszą biegać z przystanku busów na dworzec. I dlatego to jest dobry temat wyborczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 02-11-2010, 11:06    Odpowiedz z cytatem

W grudniu 2005 jechalem poc specjalny do Glazowa i pociag na odcinku Pyrzyce-Glazow jechal do 70 km/h
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 02-11-2010, 13:37    Odpowiedz z cytatem

To było pięć lat temu. A teraz prędkości są takie jak podałem.
Szczegóły tutaj:
http://www.plk-sa.pl/fileadmin/Oferta/Regulamin_2009_2010/Zalaczniki_1-8/P_09-10_Z__2.1_A_w.1.5.pdf

Reszta dokumentów tutaj:
http://www.plk-sa.pl/informacje-dla-przewoznikow-kolejowych/warunki-udostepniania-tras/regulaminy-przydzielania-tras-pociagow/rozklad-jazdy-20092010/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 02-11-2010, 13:52    Odpowiedz z cytatem

No wlasnie, bo pamietam ze bardzo szybko wtedy szynobus sa110 jechal i nawet szybciej niz samochody z drogi rownoleglej...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

franekswoboda Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Paź 2010

PostWysłany: 02-11-2010, 14:22    Odpowiedz z cytatem

Cytat:

pp
Odzewu od drezyniarzy nie było żadnego.

Szkoda. :/
Cytat:

Z odcinkiem do Lipian jest taki problem że obecnie od Pyrzyc do Lipian jest 20km/h. Linia powinna pójść do remontu. Tak jak odcinek Stargard - Pyrzyce gdzie jest 50km/h i też go trzeba odświeżyć.
Ale, jak już pisałem, wariant skrócony "pyrzycki" na początek ma bardzo duże szanse powodzenia ze względu na dobry czas przejazdu i dojazd na stację w Stargardzie - pasażerowie nie muszą biegać z przystanku busów na dworzec. I dlatego to jest dobry temat wyborczy.

Sugerujesz więc, żeby poruszyć temat już teraz, przed wyborami? Mam niezły dostęp do kilku kandydatów na radnych powiatowych (w tym obecnego starosty pyrzyckiego) i kandydatów na burmistrza (w tym do obecnego). Ponieważ pp jesteś lepiej zorientowany w działaniu na rzecz przywrócenia połączeń kolejowych, chciałbym poprosić Cię o radę, z jakimi dokumentami udać się z wizytą do wspomnianych osób. Wiem tylko, że sprawy kolejowe w regionach należą do właściwości Urzędu Marszałkowskiego, a zarówno powiaty, jak i burmistrzowie nie są im bezpośrednio podlegli.

Mówiąc wprost - jakimi argumentami operować, żeby skutecznie przekonywać lokalną władzę do aktywności? Nie dysponuję żadnymi wyliczeniami oprócz tych podanych w tym temacie, a rozmowa bez solidnego wsparcia merytorycznego spełznie zapewne na niczym.

_________________
2010: 15631 km | Stargard - Pyrzyce (- Lipiany) http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=158528
2011: 9939 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 02-11-2010, 14:34    Odpowiedz z cytatem

Tak, przed wyborami. Bo potem będzie można temat pociągnąć dalej. A ponieważ ma realne podstawy, to można z nim wyjść do ludzi.

Co do drezyniarzy - spróbuj ty: http://acze.net/~drezyny/kontakt.php

Co do reaktywacji - przeceniasz mnie. Najlepiej skontaktuj się z Opolskim OKOKiem: http://okoko.net.pl/ tam Ci wszystko powiedzą, bo oni już to przeszli wiele razy. Z powodzeniem.
Urząd Marszałkowski jest odpowiedzialny za organziację kolejowych przewozów pasażerskich, ale jak samorządy lokalne nie będą wnioskować ich przywrócenia na danej linii, to UM nie musi się wogóle wysilać. A jeśli będzie działanie samorządów lokalnych, to UM musi zacząć coś robić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

franekswoboda Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Paź 2010

PostWysłany: 02-11-2010, 21:12    Odpowiedz z cytatem

Dzięki za wskazówki pp. Skontaktuję się z OKOKO. Dziś napisałem maila do Wydziału Infrastruktury i Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego z zapytaniem o obecny stan planów dotyczących ruchu pasażerskiego na tej linii.

Mam nadzieję, że uda mi się jeszcze w tym tygodniu skontaktować z lokalnymi politykami. Po uzyskaniu odpowiedzi z UM będzie można operować już pewnymi konkretami.

_________________
2010: 15631 km | Stargard - Pyrzyce (- Lipiany) http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=158528
2011: 9939 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 03-11-2010, 08:22    Odpowiedz z cytatem

Z UMU Ci pewnie odpiszą że może i mają w planach, ale lokalne samorządy nie zgłaszały zapotrzebowania, więc nic nie będą robić. Ale dobrze że napisałeś. Zawsze czegoś ciekawego się dowiesz, a może przez ostatni czas coś nowego zaplanowali w związku z tą linią? W końcu po coś ten nowy tabor kupują.
Sądzę jednak że podsatwa to inicjatywa samorządów lokalnych: miast, gmin i powiatu. To oni powinni wystąpićz inicjatywą uruchomienia przewozów pasażerskich oraz ewentualnego ujęcia w RPO czy czymś takim do spółki z peelką remontu Pyrzyce - Lipiany, bo na rekatywację przy 20km/h nikt nie pójdzie. Niech samorządy się wykażą, tak jak na EŁk-Pisz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OPi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lis 2009
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 03-11-2010, 16:55    Odpowiedz z cytatem

Może jest jakaś nikła szansa na reaktywację?
Kilka tygodni temu w Kurierze Szczecińskim dołączano informator budżetowy UM woj. Zach.-Pom.
Znalazłem tam artykuł o przewozach na liniach kolejowych (fragment):
Cytat:
Umowa ramowa określa również linie, na których przewozy mogą być uruchomione w trakcie jej obowiązywania, jeśli zostaną spełnione warunki techniczno-eksploatacyjne:
1. Szczecin Główny - Trzebież Szcz.
2. Złocieniec - Kalisz Pomorski
3. Stargard Szcz. - Lipiany
4. Płoty - Wysoka Kamieńska
5. Połczyn Zdrój - Świdwin
6. Mścice - Mielno Kosz.

_________________
>>>>>Kolejowy kanał You Tube - pioko17<<<<<
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 4 Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl