Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Automaty biletowe w PR Łódź
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 24-11-2010, 16:06   Automaty biletowe w PR Łódź Odpowiedz z cytatem

Od listopada br. można dokonywać zakupu biletów z pierwszych w województwie łódzkim automatów biletowych zainstalowanych w holu dworca stacji Łódź Widzew.

W niedalekiej przyszłości planowana jest instalacja kolejnych automatów na dworcach o największym nasileniu ruchu pociągów Spółki Przewozy Regionalne. Po terminalach mobilnych i internetowej sprzedaży biletów, automaty biletowe to kolejny nowoczesny kanał dystrybucji biletów na terenie Łódzkiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Łodzi. Z automatów można kupować bilety jednorazowe i okresowe w relacjach bezpośrednich, na wszystkie rodzaje pociągów obsługiwanych przez Spółkę Przewozy Regionalne, ze stacji na której automat został zainstalowany.

Bilety okresowe są dostępne w przedsprzedaży (do 7 dni naprzód), pozostałe na wyjazd w dniu zakupu. Automat zapewnia nabycie biletu jednorazowego według najkorzystniejszej oferty. Oznacza to, iż w momencie zakupu w stacji Łódź Widzew biletu dla dwóch, trzech lub czterech osób, urządzenie automatycznie wybierze ofertę „Ty i raz, dwa, trzy”. Ponadto można nabyć bilety wg ofert specjalnych, REGIOkarnet i Bilet Turystyczny. Obecnie brak możliwości zakupu biletu z ulgą 70%, 80%, 99% i 100% - w niedługim czasie funkcje zostaną udostępnione. Opłaty można dokonywać bilonem i banknotami z możliwością wydawania reszty. Automat przyjmuje monety o nominałach: 10, 20, 50 groszy, 1, 2, 5 złotych i banknoty o nominałach: 10, 20, 50, 100 i 200 złotych. W niedługim okresie czasu umożliwione zostanie dokonywanie opłat za pomocą kart płatniczych.

źródło: Przewozy Regionalne

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Obleśny Szczur Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Cze 2010
Skąd: Łódź

PostWysłany: 29-11-2010, 01:46    Odpowiedz z cytatem

A czy próbował ktoś kupować bilet na REGIOkartę?

_________________
Pozdrawiam, Jakub Rakus

Nic na siłę, weź większy młotek!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 29-11-2010, 14:17    Odpowiedz z cytatem

Mnie ciekawi, czy ma szansę przejść taki myk:

- kupić bilet na "dwie" osoby w promocji Ty-i-123, pierwsza osoba ulga 100%, druga osoba - taryfa wg przysługujących zniżek.

W efekcie dostajemy bilet po kosztach z taryfy RAZEM dla 1 osoby, czyli jak dla REGIOkarty. Smile

Kombinuję i kombinuję, dlaczego nie zrobili menu z REGIOkartą, i nie mogę nic wykombinować. Przecież wszystko co trzeba - już siedzi w tym automacie. Albo czekają na czytniki, żeby zrobić wielkie czary z REGIOkartą, albo... produkt REGIOkarta idzie w zapomnienie. Albo sami jeszcze nie wiedzą.

Pirat napisał/a:
W niedalekiej przyszłości planowana jest instalacja kolejnych automatów na dworcach o największym nasileniu ruchu pociągów Spółki Przewozy Regionalne.


Warszawa Centralna...?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Obleśny Szczur Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Cze 2010
Skąd: Łódź

PostWysłany: 30-11-2010, 17:03    Odpowiedz z cytatem

Ulga 100% to tylko dla niemowlaków i (p)osłów. Poza tym jak napisał Pirat ta ulga będzie dopiero wprowadzona do automatu.
A tak na przyszłość nie radzę kombinować z "oszukiwaniem" automatu, żeby sprzedał nam tańszy bilet. I tak konduktor to zweryfikuje.

_________________
Pozdrawiam, Jakub Rakus

Nic na siłę, weź większy młotek!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 30-11-2010, 18:05    Odpowiedz z cytatem

Obleśny Szczur, co dokładnie konduktor zweryfikuje? Jeśli mam bilet na pociąg jadący inną trasą w tej samej relacji, a odległość (taryfowa) faktycznego przejazdu nie przekracza określonej na bilecie - mogę spokojnie jechać bez wymiany (zapłaciłem, ile trzeba).

Może więc w myśl tej samej zasady, jeśli mam REGIOkartę, i bilet obowiązujący dla jednej osoby wg taryfy RAZEM, to też zapłaciłem ile trzeba?

To oczywiście teoretyczne rozprawki. Biletomaty powinny wprost obsługiwać REGIOkartę, albo trzeba skończyć udawać że jest taka oferta i zaprzestać wydawania REGIOkart. Wóz albo przewóz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Obleśny Szczur Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Cze 2010
Skąd: Łódź

PostWysłany: 30-11-2010, 21:35    Odpowiedz z cytatem

Konduktor zweryfikuje czy masz uprawnienia do ulgi, o to mi chodzi. A co do regioKarty i innych zniżek, raczej należy ulepszyć software automatu niż znosić zniżki, to już byłoby chore gdyby z powodu braków sprzętowych zniesiono zniżki nie sądzisz?

_________________
Pozdrawiam, Jakub Rakus

Nic na siłę, weź większy młotek!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 30-11-2010, 23:38    Odpowiedz z cytatem

Sądzę że automat właśnie dlatego nie obsługuje REGIOkarty, że ktoś w PR uważa tę ofertę za niewypał (nie twierdzę że tak jest, tylko że być może ktoś tak uważa).

Z drugiej strony - nadal są sprzedawane nowe karty. Widzę tu pewną sprzeczność w działaniach PR. Może odłożyli współpracę z kartą na później, jako zadanie o mniejszym priorytecie. Nikt nic nie wie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Obleśny Szczur Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Cze 2010
Skąd: Łódź

PostWysłany: 01-12-2010, 00:10    Odpowiedz z cytatem

Z regioKartą są moim zdaniem dwa problemy:
- jest ciut za droga, to oferta dla tych, którzy korzystają dużo i niekoniecznie tylko w jednej relacji (czyli np. dla kółeczkowiczów Very Happy ale raczej nie dla nich tą ofertę tworzono)
- jest bardzo słabo rozreklamowana - pomijam panie w okienkach, które się łapią za głowę jak mówię, że chcę bilet na regioKartę, a nie wspomnę o tym co się działo jak raz powiedziałem, że ma być w taryfie Razem Very Happy

A automaty to na razie nowość, są jeszcze nie dopracowane i sądzę, że to jest jedyna przyczyna nie obsługiwania regioKart i innych dziwnych zniżek. Po prostu na razie wprowadzono to co ludzie najczęściej kupują. Nie wiązałbym z tym żadnych teorii spiskowych o lubieniu/nie lubieniu regioKart przez dyrekcję PR.

_________________
Pozdrawiam, Jakub Rakus

Nic na siłę, weź większy młotek!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl