Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 50, 51, 52  Następny
Dolnośląskie reaktywacje
Autor Wiadomość

Kozioł Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Kwi 2006
Skąd: Warszawa Olszynka

PostWysłany: 31-05-2007, 21:41    Odpowiedz z cytatem

Taaaa.jakoś nie chce mi się wierzyć.Nagle wymyślili złotą kolej,ale połowa tych planów nie zostanie zrealizowana znając realia.Niewiem po co ten szum....

_________________
W Polsce nie ma nadziei na normalną kolej..... Sad
Oddać samorządom przewozy w województwach! I będzie tak jak jest na Mazowszu.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Zwitt Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sie 2006
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 01-06-2007, 07:10    Odpowiedz z cytatem

Taaa... Fantazja jest piękna. Nie ma granic..
.Rafi, masz rację najpierw nich pan Wild wykaże zaangażowanie i wykorzysta potencjał istniejących linii i stworzy pociągi, o które proszą się nie tylko Polacy i to już od dłuższego czasu.
Tak wogóle to się zastanawiam, czy to nie jest przypadkiem takie zawracanie kijem Wisły. Mam nadzieję, że nie będę zbanowany Laughing ale pewnie się narażę ale na kilku konferencjach dot. transportu kolejowego (w kraju i zagranicą) większość mądrych głów twierdzi, że kolej regionalna umiera i jest to stała tendencja. Przyszłóść kolei i jej konkurencyjność międzygałęziowa to koleje wyskokich prędkości i koleje aglomeracyjne.
Dlatego w kontekście kolei aglomeracyjnej to ma sens. Niestety obawiam się, że chcą dobrze a wyjdzie jak zwykle...mimo wszystko życzę powodzenia
Marzy mi się porządny transport aglomeracyjny dla Wrocławia na wzór berlińskiej S-Bahn z częstymi i reguranymi połączeniami do Oleśnicy, Trzebnicy, Oławy, Strzelina, Wołowa, Obornik Śl., Jelcza-Laskowic i Świdnicy. Może lepiej zacząć od tego co jest może mniej efektowne ale bardziej efektywne
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Bayern

PostWysłany: 06-06-2007, 11:50    Odpowiedz z cytatem

Kolej na normalność!


Wróci połączenie Jelenia Góra – Zebrzydowa!


Ta wiadomość na pewno ucieszy zwolenników zachowania linii kolejowej do Lwówka. Nie tylko nie będzie zlikwidowana, ale przedłużona do stanu sprzed lat, kiedy to z Jeleniej Góry można było dojechać do Niwnic, Nowogrodźca oraz Zebrzydowej.

Druga strona medalu to taka, że połączenie – niestety – nie zostanie uruchomione przed wakacjami, ale przewidziano je dopiero w nowym rozkładzie jazdy. Ten będzie obowiązywał od grudnia.

Decyzja o utrzymaniu i przedłużeniu linii zapadła na szczeblu samorządu województwa. To nie jedyne światełko w tunelu mroku, w jakim ostatnio rysowano przyszłość kolei regionalnych.
Od nowego roku po dolnośląskich torach ma jeździć osiem nowych szynobusów. Część z nich na pewno trafi w Jeleniogórskie. Być może będą obsługiwały linię do Zebrzydowej.

– Często jeździłem tym pociągiem do Rakowic Wielkich na ryby, a do Zebrzydowej i Niwnic – na jagody i grzyby. W sezonie nie było wolnych miejsc w przedziałach – mówi Mirosław Spychalski, jeden z jeleniogórskich wędkarzy. – Szkoda, że linię zawieszono, ale dobrze, że wróci ona na tory. Szkoda tylko, że nie stanie się to już latem – dodaje jeleniogórzanin.

Jeszcze nie wiadomo, z jaką częstotliwością będą kursowały wspomniane pociągi. Pewne jest, że wyjadą na torowisko. – Po raz pierwszy od lat nie czujemy niepewności, że zlikwidują nam pociąg – mówią mieszkańcy Marczowa pod Lwówkiem, do którego jedyną możliwość wygodnego dojazdu stanowi pociąg.

W poniedziałek trasą Jelenia Góra – Niwnice przejechał pociąg retro. Była to promocja linii ufundowana przez samorządowców nie tylko z okazji Dnia Dziecka. Zainteresowanie, jakim cieszył się ten przejazd, utwierdza w przekonaniu, jak bardzo potrzebna jest to połączenie.

www.jelonka.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-06-2007, 12:15    Odpowiedz z cytatem

Ciesząc się z kolejnych reaktywacji na Dolnym Śląsku nie zapominajmy o tym, że ktoś kiedyś doprowadził do upadku tych linii. Musimy ciągle to przypominać i piętnować osoby za to odpowiedzialne:

Linia Lwówek - Zebrzydowa upadła za kadencji ówczesnej dyrektorki PR Wrocław - Genowefy Ładniak. Wtedy upadły też inne dolnośląskie linie, np. do Karpacza. Ładniak nie zdążyła uwalić linii Jel. Góra - Lwówek. W nagrodę siedzi teraz w Centrali PKP PR jako pełnomocnik zarządu.

Najwięcej cięć było za Andrzeja Piecha, który do dziś siedzi w DZPR. Do kasacji pociągów do Drezna Piech też przyłożył rękę. Jego ksywa Geniusz Sudetów mówi sama za siebie. Pamiętacie ile pomyj Krycha na niego wylała?

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mar-cin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Gru 2006
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 06-06-2007, 17:26    Odpowiedz z cytatem

W TVP3 Wrocław mówili że chcą reaktywować linię między innymi Wrocław - Świdnica. Najwcześniej jednak pociągi pojadą tam jesienią 2008 roku czyli mniej więcej wtedy jak PESA wyprodukuje szynobusy. Trochę mnie to niepokoi bo zamiast za pomocą tych szynobusów poprawić najpierw ofertę na innych liniach ( Jelenia Góra - Lwówek Śląski - Zebrzydowa, Jelenia Góra - Zgorzelec ) to zaczynają otwierać linie w okolicach Wrocławia. No i znając życie wszystkie szynobusy zostaną tam.

Jak to teraz nagle wszyscy chcą te linie kolejowe otwierać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

eu11 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Maj 2007
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-06-2007, 17:35    Odpowiedz z cytatem

Pewnie na którejś z linii będzie jeździć Odkurzacz (ewentualnie Polsat) i 2 Bonanzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-06-2007, 23:20    Odpowiedz z cytatem

Kolej do remontu

Urząd Marszałkowski wraz z władzami Świdnicy rozpoczyna pilotażowy program przywracania połączeń kolejowych i remontownia dworców. Na początek chodzi o trasę Wrocław-Świdnica-Jedlina Zdrój.

Cisza i pustka panuje na świdnickim dworcu od 1992 roku. To się zmieni, bowiem kolejowych połączeń z regionem potrzebują nie tylko mieszkańcy Świdnicy, ale także inwestujące w strefie ekonomicznej firmy.

Jako pierwsza odtworzona zostanie tak zwana "Bystrzycka Linia Kolejowa" czyli trasa numer 285, łącząca Wrocław, Kobierzyce, Sobótkę Świdnicę i Jedlinę Zdrój. Druga linia biegnie z Kobierzyc przez Łagiewniki, Niemczę do Piławy Górnej.

Na reaktywowane trasy wyjadą, być może, nowe szynobusy. Rozstrzygnięto właśnie przetarg na zakup 8 pojazdów. Są też pieniądze na inne inwestycje. W przyszłym tygodniu władze Świdnicy, Wrocławia i Dzierżoniowa podpiszą z zarządem województwa kolejowe porozumienie. Na jego mocy Urząd Marszałkowski stanie się właścicielem infrastruktury kolejowej, samorządy przejmą dworce.

Jeśli samorządowcy dograją szczegóły z PKP, pociągi powrócą na trasy jesienią 2008 roku.

źródło: TVP-3 Wrocław

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Toporek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lis 2006
Skąd: Bierutów

PostWysłany: 11-07-2007, 21:31    Odpowiedz z cytatem

Szybciej będzie koleją
Większą odwagę w podejmowaniu decyzji zarząd województwa ma w sprawie transportu kolejowego. Zamierza reaktywować przewozy pasażerskie na trasie Wrocław – Trzebnica za około 8 mln zł.
– Od 2005 r. mamy tu tylko ruch turystyczny – mówi Tomasz Maciejewski, zarządca spółki Dolnośląskie Koleje Regionalne. – Kiedy właścicielem linii stanie się województwo, pociągi będą kursowały regularnie.
– Co godzinę – dodaje Robert Adach, starosta trzebnicki. Według niego przywrócenie tej trasy jest konieczne. Ponad połowa mieszkańców powiatu dojeżdża do pracy do Wrocławia, a kolej odciążyłaby ruch na drogach.
To pierwsze, ale nie ostatnie – jak zapowiada marszałek Łoś – takie posunięcie. Ponownie ma zostać uruchomiona trasa Szklarska Poręba – Jakuszyce i z Jeleniej Góry do Liberca. •

[http://www.wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/748465.html]

-----
Wkońcu coś UM zaczyna robić z pociągami, ostatnio czytałem też o reaktywacji linii Oleśnica - Kępno, połączenia miałyby być aż do Wielunia. Reaktywacja planowana jest w trakcie dwóch lat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Gurdol1 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Mar 2006
Skąd: Brzeg

PostWysłany: 11-07-2007, 22:07    Odpowiedz z cytatem

SUUUUPEEEERRRR!!!!!!

Może być tak, że wszystko co zniszczyła swego czasu Ładniakowa pod parasolem ochronnym Pekapu, wróci do życia.

Za udupienie takich dojazdówek do aglomeracji Wrocławia jak Świdnica - Wrocław, Trzebnica - Wrocław oraz Kępno - Oleśnica (Wrocław) powinno się kilku "kolejarzy" oraz polityków posadzić. A może i pełnomocników. Nie mówiąc o kompletnej degrengoladzie kolejowych pasażerskich przejść granicznych na DŚ.

Pozdrawiam
Robert Wyszyński
PS. Z tego co się dowiedziałem m.in. od Łukasza Romanieckiego z Jaworzyny Śląskiej, to Patryk Wild i nowy dyrektor departamentu infry (nie pamiętam nazwiska, może ktoś przypomni) to są prawdziwe kosmiczne świry kolejowe!!! Miłośnicy - m.in. drezyniarze oraz DKR - współpracują z nimi. Jak my Wam zazdrościmy TERAZ takich ludzi, szczególnie w porównaniu do poprzedniego marazmu. Z drugiej strony BARDZO się cieszymy - wszak Dolny Śląsk i jego zamordowane przez Pekap trasy są bardzo blisko Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Zed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: UK

PostWysłany: 11-07-2007, 22:58    Odpowiedz z cytatem

Trasa Wrocław - Trzebnica całkowicie opanowana jest przez busiarstwo i trudno będzie odebrać im pasażerów. Zachętą może być tylko niższa cena!
Potoki na tej trasie są dość spore i reaktywacja linii do Trzebnicy ma sens, pod warunkiem, że skonstruuje się przyzwoitą ofertę: szynobus, conajmniej 6-8 kursów dziennie w relacji Wrocław Nadodrze - Trzebnica. Na Nadodrzu skomunikowanie z pociągami do/z Głównego. Taryfa specjalna! Najlepiej gdyby trasę obsługiwał prywaciarz, a więc należy rozpisać przetarg, bo przy "zaradności" PKP PR nic z tego nie będzie.

Koniecznie trzeba wznowić ruch na linii Szklarska Poręba - Harrachov! Tę linię powinien przejąć samorząd, bo PKP tylko patrzy jak ją zaorać!

Trzeba też zająć się ruchem przygranicznym w okolicy Zgorzelca. Myślę o połączeniach do Czech przez Zawidów - jest to najkrótsza droga do Liberca i dalej do Pragi.

A jeśli już mówimy o reaktywacjach to koniecznie trzeba wznowić bezpośrednie połączenia do Drezna. To absurd, żeby Polska nie miała połączenia kolejowego z tym miastem! Praga ma kilkanaście pociągów dziennie do Drezna. Z Liberca do Drezna jeżdżą 4 bezpośrednie pociągi. Z Wrocławia od 2004 roku - ZERO!!! Czy pamiętacie jak dyr. Piech z DZPR zachwalał decyzję o likwidacji pociągów do Drezna?

_________________

Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dexter Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Paź 2006
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 11-07-2007, 23:44    Odpowiedz z cytatem

Komu tak strasznie zależało aby popularnie nazywany" Interregio" relacji Dresden - Wrocław - Dresden przestał jeździć?Początkowo zestawiony z niemieckich , cichych i wygodnych poźniej już polskich wagonów. Był to jeden z pociągów, który w dobrych godzinach, bo około 10 dojeżdżał zarówno do Wrocławia Głównego jak i w drugą stronę do Drezna. Dawało to możliwość przesiadki w tych miastach na wiele innych połączeń. Jak pamiętam 2 "Interregia" mijały się w Węglińcu przed 8 rano. I podobnie było po południu - dawało to możliwość odwiedzenia obu miast tego samego dnia i spokojny powrót na wieczór. To tyle wspomnień. Jestem za jak najszybszym przywróceniem podobnego połączenia. Ten pociąg nigdy nie woził powietrza.

_________________
Moderatorzy niedowidzą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Bayern

PostWysłany: 12-07-2007, 09:35    Odpowiedz z cytatem

A co z Karpaczem i Swieradowem Zdr. ? Czyzby o tych liniach jednach zapomniano? Powinno sie reaktywowac bezposrednie polaczenie: Görlitz-Zgorzelec-Mikulowa-Luban Slaski-JG-Karpacz z odgalezieniem w Gryfowie Slaskim na Swieradow Zdroj. Przypomne ze w tym kurorcie buduje sie nowoczesna kolej gondolowa, stawia nowe hotele, uzdrowisko dla wielu kuracjuszy, zamierza sie otworzyc nowe i stare trasy narciarskie, a takze nowe trasy biegowe polaczone z Jakuszycami. Potzrbeny jest tam koniecznie dojazd, szczegolnie zima, gdy nie kazdy PKS dojezdza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 12-07-2007, 10:28    Odpowiedz z cytatem

Zed napisał/a:
Trasa Wrocław - Trzebnica całkowicie opanowana jest przez busiarstwo i trudno będzie odebrać im pasażerów. Zachętą może być tylko niższa cena!
Potoki na tej trasie są dość spore i reaktywacja linii do Trzebnicy ma sens, pod warunkiem, że skonstruuje się przyzwoitą ofertę: szynobus, conajmniej 6-8 kursów dziennie w relacji Wrocław Nadodrze - Trzebnica. Na Nadodrzu skomunikowanie z pociągami do/z Głównego. Taryfa specjalna! Najlepiej gdyby trasę obsługiwał prywaciarz, a więc należy rozpisać przetarg, bo przy "zaradności" PKP PR nic z tego nie będzie.


Obawiam się, że reaktywacja tej trasy będzie bardzo trudna. Zgadzam się z Tobą Zed, że trasa Wrocław - Trzebnica opanowana jest przez busy, oprócz licznych PKS-ów jeździ tam sporo busów, w zasadzie co 20-30 min. Cena biletu to ok. 5 zł. no i czas przejazdu to ok. 30-40 min. (w zależności czy są korki, a są dosyć często).
Ja miałem okazję kilkakrotnie jechać linią Trzebnica-Wrocław specjalnym pociągiem pielgrzymkowym no i trzeba przyznać, że jest to jazda manewrowa. Katastrofalny stan torów porośniętych krzakami i drzewami blisko torów powoduje, że czas przejazdu wynosi naprawdę dużo (żeby nie skłamać, nie pamiętam dokładnie, ale ze 2 godz. to na pewno). Nawet jak cena będzie konkurencyjna (choć trudno będzie to osiągnąć), to czas przejazdu całkowicie pogrąża to rozwiązanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Mar-cin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Gru 2006
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 12-07-2007, 10:56    Odpowiedz z cytatem

No Karpacz i Świeradów napewno by się przydały jeżeli chodzi o ruch pasażerski. Ale powiedzmy sobie szczeże że nie ma teraz za dużych szans na reaktywacje tych liniii. Przede wszystkim będą się starali reaktywować linię w okolicach Wrocławia czyli do Trzebnicy czy Świdnicy. Duże naciski są równiez na linię Szklarksa - Harrahov gdyż nie raz już była mowa że czesi by tam chętnie jeździli. Nie zapominajmy że UM nie ma za dużo szynobusów. Jak przyjdzie te nowe 8 to będzie razem 12 z czego 2 cały czas zepsute. No nie jest to liczba która pozwoliła by na reaktywacje tylu linii.

No chyba że przetarg by wygrał jakiś prywaciarz który wprowadził by trochę własnego taboru. UM powinien stworzyć właśnie takie pakiety jak w kujawsko - pomorskim. Ja bym zrobił taki podział na takie pakiety :

- wszystkie linie zelektryfikowane + odcinek Węgliniec - Zgorzelec

- linie spalinowe pakiet 1 :
-Jelenia - Lwówek - Zebrzydowa,
-Jelenia Góra - Karpacz,
-Lubań Śląski - Zgorzelec,
- Lubomierz - Świeradów,
-Lubań - Leśna,
-Marciszów - Lubawka
- Szklarska - Czechy

- linie spalinowe pakiet 2:
- Legnica - Kamieniec Ząbkowicki
- Kłodzko - Kudowa
- Kłodzko - Stronie Śląskie
- Wałbrzych - Kłodzko
- Wrocław - Świdnica

- linie spalinowe pakiet 3:
- Wrocław - Trzebnica
no i inne linie spalinowe na wschód od wrocławia warte uruchomienia jeżeli takie są.

Jeżeli chodzi o pakiet lini spalinowych 1 to myślę że oczywiśćie po odpowiednim przygotowaniu torowisk rzucili by się na niego przewoźnicy z Czech czy Niemiec. Linię są bardzo atrakcyjne, do miejscowości turystycznych oraz przygranicznych.

Jeżeli chodzi o pakiet spalinowy 2 to była bu to pewnie konkurencja PR z prywaciarzami. PR te linie by pasowały bo są blisko Wrocławia, prywatni przewoźnicy też by nie odpuszczali ze względu właśnie na Wrocław czyli Euro 2012, być może Expo co będzie się wiązało ze sporym wzrostem podróżnych. No i choćby na to są to kolejne miejscowości turystyczne ( Kłodzko, Kudowa,) oraz spore miasta które mogły by dawać przy dobrym rozkładzie duże potoki podróżnych ( Legnica, Wałbrzych)

Jeżeli chodzi o pakiet 3 to sie nie wypowiadam bo nie wiem jak tam jest. W Trzebnicy nigdy nie byłem i tamtej linii ani razu na oczy nie widziałem więc nie wiem czy warto i komu by na niej zależało.

Jeżeli chodzi o pakiet linii elektrycznych to dużego wyboru nie ma. I tak i tak wygra go PR bo to on ma tabor. Ale myślę że gdyby na tych pakietach spalinowych pojawili się prywaciarze to i PR polepszyło by nieco swoją ofertę bo od przejęcia przez prywaciarzy linii spalinowych, do przejęcia linii elektrycznych nie taka duża droga jakby się wydawało. Szczególnie jeżeli prywaciarze będą już mieli jakieś zaplecze techniczne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

janox79 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 17 Lut 2007
Skąd: Legnica

PostWysłany: 27-07-2007, 17:04    Odpowiedz z cytatem

Dziś w hafasie znalazłem takie oto nowe pociągi Shocked

440 Lubin Górniczy (6:53) - Legnica (7:35), kursuje od 2 września
441 Legnica (16:02) - Lubin Górniczy (16:45), kursuje od 1 września
442 Lubin Górniczy (8:52) - Legnica (9:35), kursuje od 2 września
443 Legnica (18:05) - Lubin Górniczy (18:48), kursuje od 1 września

Czyżby od 1 września reaktywacja Legnica - Lubin Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 52 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 50, 51, 52  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl