Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Połączenie kolejowe Wieluń - Wrocław
Autor Wiadomość

aupol Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Lip 2009
Skąd: Wieluń

PostWysłany: 15-02-2011, 19:09   Połączenie kolejowe Wieluń - Wrocław Odpowiedz z cytatem

Starostwo powiatowe w Kępnie prosi o opinie na temat reaktywacji połączeń kolejowych z Wielunia do Wrocławia.

http://www.kepno.com.pl/

http://www.rynek-kolejowy.pl/21880/Pociag_z_Wielunia_do_Wroclawia.htm

Ciekawe jakie będzie zainteresowanie tą sprawą ze strony potencjalnych podróżnych i władz.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 15-02-2011, 19:16   

Na co czekacie ? Piszcie ! Smile
Powrót do góry

Darek
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 15-02-2011, 21:10   

Myślę, że zainteresowanie będzie spore mając w pamięci ilość maili z Wielunia i okolic w sprawie utrzymania połączenia do Poznania. Dobrze by było żeby Starostwa w Wieluniu i Wieruszowie też się do tej sprawy przyłączyły. Szkoda, że linia z tak dobrą prędkością szlakową nie jest wykorzystana do ruchu pasażerskiego.
Powrót do góry

Erwin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Gru 2008
Skąd: Wieruszów

PostWysłany: 23-02-2011, 10:01    Odpowiedz z cytatem

W jakim stanie jest w ogóle ta linia? Kiedyś przejeżdżając przez przejazd w Bralinie linia sprawiała wrażenie nieprzejezdnej. Baza Kolejowa (link poniżej) z kolei traktuje odcinek Kępno-Oleśnica jako wyłącznie towarowy-niezelektryfikowany. W starych SRJP mam jeszcze połączenie Częstochowa - Wrocław przez Herby Nowe, Wieluń, Kępno. Czas przejazdu ok 4 h.

http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=linie&id=443&okno=przebieg
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

aupol Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Lip 2009
Skąd: Wieluń

PostWysłany: 23-02-2011, 14:23    Odpowiedz z cytatem

Info o stanie linii znajdziesz tutaj http://radiozw.com.pl/nius_inf.php?id=8203
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Darek
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-02-2011, 21:38   

@Erwin ta linia ma bardzo dobrą prędkość szlakową. Przy skomunikowaniu Częstochowy z Herbami Nowymi lub Wieluniem z tego połączenia korzytaliby też mieszkańcy Częstochowy( tak jak to było zanim zawieszono połączenia) bo miasto to ma przecież dosyć ubogą ofertę do Wrocławia.
Powrót do góry

Erwin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Gru 2008
Skąd: Wieruszów

PostWysłany: 24-02-2011, 19:23    Odpowiedz z cytatem

Ja uważam, że tędy powinny jeździć pociągi o dłuższych relacjach, np. Wrocław - Częstochowa, Wrocław - Katowice, Wrocław - Tarnowskie Góry. Znając pomysłowość polskich rozkładowców, to nie jestem pewien, czy ktoś nie wpadnie na rozwiązanie Wrocław - Kępno, Kępno - Krzepice i Krzepice - Katowice. Problemem jest na pewno nieszczęsliwy odcinek z Kępna do Oleśnicy, niezelektryfikowany.

Można się posłużyć przykładem z linii Opole Główne - Kluczbork, gdzie ruch osobowy wrócił po pięciu latach; tutaj przeanalizowano sytuację, kupiono szynobus, nie przewidziano postojów na przystankach-widmach, które ulokowano w środku lasu, z dala od wszelkich skupisk ludności.

Pomysł jest ogólnie świetny, bo skoro linia 181 na całej długości jest w niezłym stanie, to GOP może mieć dogodne osobowe połączenie z Wrocławiem z pominięciem słabych technicznie odcinków linii 143 i 61.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 24-02-2011, 19:47    Odpowiedz z cytatem

Ludzie, skoro nie da się zrobić bezpośrednich połączeń relacji Zgorzelec - Wrocław w ramach jednego województwa (RE Drezno - Wrocław nie liczę, bo te jeżdżą tylko dzięki Niemcom i obsługiwane są taborem DB Regio) to wybijcie sobie z głowy połączenie z Wrocławia do Wielunia, po trakcji spalinowej.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Darek
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 24-02-2011, 20:36   

@Noema nie masz racji, że się nie da. Na tej linii kursują pociągi przez 4 województwa- śląskie, opolskie, łódzkie i wielkopolskie-np. relacja Tarnowskie Góry - Kępno i przez 3 województwa -śląskie, opolskie i łódzkie-np. relacja Katowice- Wieluń. A co do połączeń do Wrocławia to wystarczyłby nawet szynobus Kępno- Oleśnica, z dobrym skomunikowaniem na tych stacjach, tak jak kiedyś było z tym że tam gdzie nie ma trakcji kursowały lokomotywy spalinowe. Przesiadka "drzwi w drzwi" nie jest aż takim problemem.
Dlaczego mamy sobie wybić z głowy takie połączenie? Dzięki sporemu zaangażowaniu wszystkich zainteresowanych udało się nam "wywalczyć" utrzymanie pociągu do Szczecina przez Wieluń to i z Wrocławiem może nam się uda.
Powrót do góry

Minerva Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 11 Lut 2006
Skąd: Żary

PostWysłany: 24-02-2011, 20:56    Odpowiedz z cytatem

Darek, Noema ma 100% racji. Z tego samego powodu (trakcja spalinowa) bezpośrednich połączeń z Wrocławiem nie mają Żary i Żagań. Tak więc Wieluń niech się nie łudzi.

_________________
Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy
Ważnych jest kilka tych chwil na które czekamy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Darek
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 24-02-2011, 22:54   

Przeczytaj uważnie co napisałem- wystarczy dobrze skomunikowane połączenie szynobusem Kępno -Oleśnica. Poza tym to chyba spalinowy szynobus też mógłby jechać kawałek trasy pod drutem. Według Was to najlepiej nic nie robić, nigdzie nie pisać , niczego nie próbować załatwić tylko siedzieć bezczynnie i narzekać? Jak widać na przykładzie TLK przez Wieluń można jednak coś zdziałać.
Powrót do góry

Erwin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Gru 2008
Skąd: Wieruszów

PostWysłany: 25-02-2011, 08:47    Odpowiedz z cytatem

@Darek

No właśnie ten pomysł nie jest dobry; jak podzielisz trasę na odcinki (Wrocław - Oleśnica, Oleśnica - Kępno/Wieluń, Wieluń - Tarn. Góry), to mało kto będzie kojarzył, że Wrocek ma połączenie z Katowicami właśnie przez Wieluń i Kępno. Uważam, że działania powinny zmierzać w tym kierunku, żeby połączenie miało max. 1 przesiadkę (najlepiej właśnie w Kępnie) i nie było podzielone na 4 czy 5 50-km odcinków.

A co do tego TLK przez Wieluń - dobrze wiemy, że załatwiły go związki zawodowe, mające w Wieluniu bardzo mocnego człowieka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Darek
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 25-02-2011, 18:29   

Do tego TLK się nie zgodzę, bo jakby nie poszło do IC tak dużo maili od pasażerów toby żaden związkowiec nic sam nie wskórał bez takiego społecznego odzewu. Wątpię, żeby bez takiego dużego zainteresowania mieszkańców IC zostawiło to połączenie.
Oczywiście zgadzam się, że im mniej przesiadek tym lepiej, ale chyba jeśli nie da rady bez przesiadek to niech będzie nawet z 2 przesiadkami ważne, żeby reaktywowano to potrzebne połączenie. Tak to kiedyś funkcjonowało i pociągi puste nie jeździły. Poza tym to połączenie nie ma służyć mieszkańcom Górnego Śląska bo tam mają sporo pociągów do Wrocławia inna trasą, ale głownie pasażerom z okolic Kępna, Wielunia, Krzepic czy nawet Częstochowy.
Powrót do góry

tomasi.fi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Sty 2009
Skąd: Wrocław/Kłodzko

PostWysłany: 01-03-2011, 13:59    Odpowiedz z cytatem

Nie patrzcie się na jakiś tam Zgorzelec. Jeśli będzie chęć do płacenia za te pociągi to nawet trakcja spalinowa nie będzie problemem. Poza tym trakcja nie jest tu jakąś wykładnią, wystarczy że popatrzę na linię Wrocław - Międzylesie---->Ústí nad Orlicí. Tutaj też nie było bezpośrednich połączeń mimo że zelektryfikowano odcinek Letohrad - Międzylesie już w 2008 roku. W tym roku zrobili porządną ofertę międzynarodową (z Kłodzka 5 pociagów bezpośrednich do Czech w tym dwa już zaczynały bieg we Wrocławiu) i co się teraz okazuje? że od marca połączenie Wrocław - Pardubice idzie do piachu. Zatem to żadna wykładnia, liczą się moi drodzy tylko pieniążki - jeśli bedą to nawet po trawie pojadą te pociągi.

_________________
Moje tematy, dolnośląska kolej:
http://tnij.com/Linia_Klodzko_Nowe_Stronie_Slaskie
http://tnij.com/Linia_Na_Lotnisko_Wroclaw_Strachowice
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 01-03-2011, 14:10    Odpowiedz z cytatem

tomasi.fi, pociągów PR do Czech przybyło, bo zmieniły się zasady finansowania połączeń międzynarodowych. Do tej pory były one wyłącznie w gestii Ministra Infrastruktury. Teraz takie pociągi mogą być dotowane przez samorządy.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 3 Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl