Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 58, 59, 60  Następny
Nowy tabor PKP Intercity
Autor Wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 26-06-2007, 16:52    Odpowiedz z cytatem

Intercity kupuje lokomotywy

PKP Intercity ogłosiła przetarg na zakup 10 nowych lokomotyw. Dla postępowania przetargowego przewidziano tryb dialogu konkurencyjnego. Wyłoniony producent będzie także świadczył usługę utrzymania lokomotyw.

W zamówieniu określono wymogi techniczne taboru – prędkość maksymalna 200 km/h, trzy systemy zasilania. Zgodnie z przyjętym harmonogramem przetarg zostanie rozstrzygnięty na przełomie 2007 i 2008 r. Pierwsze lokomotywy na polskie tory wjadą w 2010 r.

Jest to drugi przetarg ogłoszony przez Spółkę w tym roku. Pierwszy na modernizację 238 wagonów został rozstrzygnięty na początku czerwca. Kolejnym krokiem będzie zakup 30 wagonów konwencjonalnych i 20 składów zespolonych. Na inwestycje w 2007 r. Spółka przeznaczy ponad 200 mln zł, a koszt zakupu składów zespolonych to około 1,5 mld zł.

źródło: www.pkp.pl

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 28-06-2007, 11:59    Odpowiedz z cytatem

Intercity się modernizuje

Spółka PKP Intercity wyda 200 mln zł na nowy tabor. To dobrze, bo będzie atrakcyjniejsza dla przyszłych inwestorów

PKP Intercity rozstrzygnęły przetarg na modernizację 238 wagonów, wartości 529 mln zł. Wśród nich jest 187 wagonów z miejscami do siedzenia, 11 wagonów restauracyjnych i 40 sypialnych. Zgodnie z przyjętym harmonogramem prac, zostaną zmodernizowane w ciągu najbliższych trzech lat. W przetargu zostały wyłonione cztery firmy: H. Cegielski - FPS, Newag, Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz i Tabor Szynowy Opole.

We wtorek PKP Intercity ogłosiły kolejny przetarg, tym razem na 10 nowych lokomotyw. Producent wyłoniony w przetargu będzie świadczył także usługę utrzymania lokomotyw. Wymogi techniczne taboru określone w zamówieniu, to prędkość maksymalna 200 km/h i trzy systemy zasilania. Rozstrzygnięcie przetargu jest planowane na przełomie 2007 i 2008 r. Pierwsze lokomtywy na polskie tory wyjadą w 2010 r.

To nie koniec planów spółki, która chce zakupić 30 wagonów konwencjonalnych i 20 składów zespolonych. Na inwestycje w 2007 r. spółka przeznaczy ponad 200 mln zł, a koszt zakupu składów zespolonych to około 1,5 mld zł.

Zgodnie z przyjętym przez Ministerstwo Transportu harmonogramem prywatyzacji PKP Intercity, mniejszościowy pakiet akcji spółki powinien trafić do sprzedaży najpóźniej w pierwszym kwartale 2009 r. Do końca 2007 r. zostanie przeprowadzone przekształcenie formalno-prawne przewoźnika ze spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółke akcyjną, z wpisem do KRS. W następnym etapie prywatyzacji akcje spółki zostaną upublicznione i wprowadzone na Giełdę Papierów Wartościowych.

źródło: Puls Biznesu

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 12-07-2007, 13:29    Odpowiedz z cytatem

Na GPW swoimi lokomotywami

Przewoźnik chce mieć własne maszyny w styczniu przyszłego roku. Wraz z nimi przejmie 400 maszynistów.

Obecnie PKP Intercity wynajmują siłę pociągową od PKP Cargo. Razem z załogami. Ta dość osobliwa sytuacja, gdy przewoźnik posiada tylko wagony, jest spuścizną minionych lat, kiedy dzielono majątek kolei państwowych między tworzone spółki. Najwięcej w spadku po PKP dostało Cargo, któremu przypadli w udziale lokomotywy i maszyniści. Pozostali dwaj przewoźnicy - Intercity i Przewozy Regionalne - dostali wagony.

Być może kiedyś taki podział miał uzasadnienie, ale obecnie, gdy drogi spółek córek PKP rozjeżdżają się - PKP PR szykują się do mariażu z samorządami, a PKP Intercity i Cargo zmierzają na giełdę - Ministerstwo Transportu postanowiło ponownie podzielić majątek i dać każdej z nich wiano na drogę.

Przewoźnicy pasażerscy mają dostać lokomotywy na własność: PKP IC - 110, PKP PR - 499. Dzielenie lokomotyw trochę jednak potrwa i będzie wymagało notyfikacji Komisji Europejskiej. Cała operacja zakończy się dopiero w przyszłym roku.

PKP Intercity nie chcą czekać tak długo. Przewoźnikowi się śpieszy, bo zgodnie z ostatnimi decyzjami rządu spółka ma trafić na giełdę już w pierwszym kwartale 2009 r. Dlatego zależy jej na jak najszybszym uporządkowaniu spraw majątkowych - czytamy w "PB".

- Ministerstwo Transportu proponuje, by grupa PKP wniosła aportem lokomotywy do PKP Intercity, podwyższając udziały w spółce. My proponujemy po prostu kupno taboru, co przyspieszy proces - mówi Czesław Warsewicz, prezes PKP IC.

Sprawy są na najlepszej drodze do pomyślnego rozwiązania. Już w te wakacje ruszy na trasę pierwsza lokomotywa pomalowana w barwy PKP IC. Od 1 stycznia przyszłego roku przewoźnik chce mieć już 58 lokomotyw - mocno leciwych, ale własnych.

Źródło: Puls Biznesu

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 14-09-2007, 13:13    Odpowiedz z cytatem

W poniedziałek PKP Intercity ma ogłosić przetarg na budowę 30 wagonów pasażerskich. Zgodnie z planem dziesięć z nich ma zostać wyposażonych w urządzenia umożliwiające zmienny rozstaw kół. Dzięki temu będą mogły one jeździć na trasy wschodnie, między innymi na Ukrainę.

Inwestycja PKP Intercity związana jest między innymi ze wspólną organizacją przez Polskę i Ukrainę Euro 2012.

– Rzeczywiście, w najbliższych dniach ogłosimy taki przetarg – potwierdza Beata Czemerajda z biura marketingu PKP Intercity. – Chodzi o budowę nowych wagonów konwencjonalnych – dodaje Czemerajda.

Obecnie do walki o to zamówienie przygotowuje się poznańska Fabryka Pojazdów Szynowych (spółka – córka Cegielskiego), która w minionych latach specjalizowała się głównie w remontach i modernizacji taboru dla spółek wchodzących w skład grupy PKP.
– Ostatnio nie budowaliśmy nowych wagonów – przyznaje Bogdan Pohl, zastępca dyrektora do spraw techniczno-handlowych w FPS.

– Nie było takiego zapotrzebowania na naszym rynku. Mamy ogromne tradycje w produkcji wagonów, także z realizacją tego zamówienia nie będzie żadnych kłopotów. Obecnie zresztą remontujemy wagony właśnie dla Intercity – przypomina Bogdan Pohl.

Przetarg na wagony nie jest jednak jedynym, jaki PKP Intercity zamierza ogłosić w najbliższym czasie.
– Chcemy także pozyskać 20 składów zespolonych – podkreśla Beata Czemerajda. – Ta inwestycja będzie nas kosztowała około 1,5 miliarda złotych. Pieniądze na realizację tych planów pochodzą między innymi z kredytów – dodaje przedstawicielka przewoźnika.

Niedawno pojawiła się także możliwość przejęcia przez PKP Intercity przewozów na trasach międzywojewódzkich. Okazało się jednak, że składy te zostały objęte programem pomocy unijnej. Z funduszy UE modernizowano bowiem tabor. Dlatego teraz świadczeniem przewozów może się zająć wyłącznie podmiot publiczny. Gdyby stało się inaczej, kolej musiałaby zwrócić całą unijną dotację.

– Przejęcie tych pociągów przez PKP Intercity nie jest też możliwe, gdyż spółka ta dyktuje ceny komercyjne, a pociągi tego typu muszą być dostępne również dla osób mniej zamożnych – twierdzi Michał Wrzosek, rzecznik prasowy PKP.
Prawdopodobnie pociągi międzywojewódzkie przejmie PKP Inter Regio. Ma ona powstać w przyszłym roku.

– Istnieje plan powołania nowej spółki. Związany jest on z projektami rządu dotyczącymi przejęcia PKP PR przez samorządy – zaznacza Wrzosek.

Źródło: Głos Wielkopolski

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 04-10-2007, 12:05    Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity ogłosiła przetarg nieograniczony na zakup 30 nowych wagonów pasażerskich - poinformowała spółka w środę w komunikacie.

Przewoźnik chce kupić trzy wagony bezprzedziałowe klasy 1, trzy wagony przedziałowe klasy 1 (z czteroosobowymi przedziałami menedżerskimi), osiem wagonów bezprzedziałowych klasy 2, trzy wagony przedziałowe klasy 2 przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, trzy wagony restauracyjne, dziesięć wagonów sypialnych (każdy z 2 przedziałami luksusowymi - łazienką, wyposażeniem audio-wideo).

Wagony mają być dostosowane do prędkości maksymalnej 200 km/h, zostaną wyposażone w pełen układ klimatyzacyjny i zamknięty, ekologiczny system WC.

Wagony sypialne, dzięki 2 kompletom wózków o zmiennym rozstawie kół, będą mogły poruszać się również po szerokim torze.

Termin składania ofert upływa 31 października bieżącego roku. Podpisanie umowy w grudniu 2007 r. pozwoli na rozpoczęcie realizacji zamówienia w styczniu 2009 r.

Przetarg jest kolejną z trzech dużych inwestycji taborowych spółki w tym roku. W czerwcu rozstrzygnięty został przetarg na modernizację 238 wagonów i rozpisane postępowanie na zakup 10 lokomotyw. Łączna kwota inwestycji Intercity zaplanowanych na ten rok to ponad 200 mln zł.

źróło: onet.pl

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 05-10-2007, 07:26    Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity ogłasza przetarg na zakup 30 nowych wagonów

PKP Intercity ogłosiła przetarg nieograniczony na zakup 30 nowych wagonów pasażerskich. Spółka chce kupić:

• 3 wagony bezprzedziałowe klasy 1,
• 3 wagony przedziałowe klasy 1 (z czteroosobowymi przedziałami menedżerskimi),
• 8 wagonów bezprzedziałowych klasy 2,
• 3 wagony przedziałowe klasy 2, przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
• 3 wagony restauracyjne,
• 10 wagonów sypialnych (każdy z 2 przedziałami luksusowymi- indywidualna łazienka, wyposażenie audio-wideo).

Wagony dostosowane do prędkości maksymalnej 200 km/h zostaną wyposażone w pełen układ klimatyzacyjny, zamknięty, ekologiczny system WC oraz w zewnętrzne i wewnętrzne elektroniczne tablice informacyjne. Wagony sypialne dzięki 2 kompletom wózków o zmiennym rozstawie kół, będą mogły poruszać się również po szerokim torze.

Termin składania ofert upływa 31 października bieżącego roku. Podpisanie umowy w grudniu 2007 r. pozwoli na rozpoczęcie realizacji zamówienia w styczniu 2009 r.

Przetarg ten jest kolejną z trzech dużych inwestycji taborowych Spółki w tym roku. W czerwcu rozstrzygnięty został przetarg na modernizację 238 wagonów i rozpisane postępowanie na zakup 10 lokomotyw. Łączna kwota inwestycji Intercity zaplanowanych na ten rok to ponad 200 mln zł.

źródło: http://www.pkp.pl/node/1151

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

PKPfan Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lip 2007
Skąd: STAL RZESZÓW

PostWysłany: 05-10-2007, 14:00    Odpowiedz z cytatem

Mam nadzieję, że ten kto wygra ww. przetarg to w przypadku tych bezprzedziałowych dwójek jakoś lepiej dostosuje układ okien do rozkładu siedzeń wewnątrz a nie odstawi taką fuszerkę i pójście na łatwiznę jak Poznań w przypadku wagonów 154A / 154Aa... Rolling Eyes

_________________
Setki serc - jedno bicie - miłość na całe życie - ZKS STAL RZESZÓW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

pkpe Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Mar 2006
Skąd: ze Polski

PostWysłany: 08-10-2007, 22:09    Odpowiedz z cytatem

A o układzie siedzeń w nowych wagonach nie decyduje przewoźnik (tak jak w szynobusach)?

_________________
---
(...)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 05-04-2008, 12:38    Odpowiedz z cytatem

W PKP Intercity tłok, czas kupić wagony

Pasażerów przybywa szybciej niż miejsc. Dlatego przewoźnik musi kupić nowy tabor. Nowe wagony potoczą się po torach w 2009 r.

O jedną piątą w ostatnich dwóch latach zwiększył się ruch w pociągach PKP Intercity - pisze "Puls Biznesu". Liczba pasażerów systematycznie rośnie od kilkunastu kwartałów, a końca trendu zwyżkowego nie widać.

Według wstępnych szacunków Czesława Warsewicza, prezesa PKP IC, od stycznia do końca marca tego roku spółka przewiozła 2,7 mln osób, o 6 proc. więcej niż przed rokiem. Dynamika jest mniejsza niż w pierwszym kwartale 2007 r., ale należy pamiętać, że efekt niskiej bazy nie podbija jej, jak jeszcze kilkanaście miesięcy temu.

W pociągach PKP IC robi się tłoczno jak w tramwajach w godzinach szczytu. Pasażerów jest coraz więcej, za to miejsc w wagonach nie przybywa, ponieważ przewoźnik korzysta z taboru, jakim jeździł kilka lat temu.

Nowy tabor pojawi się dopiero w przyszłym roku. W najbliższych dniach — jak zapowiada Czesław Warsewicz — PKP IC podpiszą umowę z Fabryką Pojazdów Szynowych (spółka córka H. Cegielski Poznań) na dostawę 17 wagonów 1 i 2 klasy. Będą one mogły jeździć z prędkością 200 km/h.

Takie są też osiągi lokomotyw wielosystemowych, które przewoźnik chce kupić w tym roku. Przetarg na dziesięć maszyn (odbywa się w drodze dialogu konkurencyjnego) jest już na finiszu i ma zostać rozstrzygnięty w drugim kwartale. Czas realizacji zamówienia wynosi dwa lata, ale możliwe, że lokomotywy ruszą w trasę już w przyszłym roku.

Niedługo potem zacznie się kolejny przetarg na nowy tabor — szybkie składy zespolone, czyli jednoczęściowe pociągi, rozwijające prędkość co najmniej 200 km/h. Do końca czerwca Bruksela powinna wypowiedzieć się, czy dorzuci się do ich kupna. Przewoźnik liczy bowiem, że część wydatków uda się sfinansować z unijnej kasy. Na torach szybkie pociągi pojawią się za dwa lata.

Na tym nie koniec zakupów zaplanowanych przez PKP IC w tym roku. Szef spółki chciałby przeprowadzić jeszcze jeden przetarg — tym razem na piętrowe wagony, które będą użytkowane na trasach międzywojewódzkich. PKP IC ma przejąć te połączenia od PKP Przewozy Regionalne.

Na nowy tabor przewoźnik chce wydać kilkaset milionów złotych. Możliwe, że plany trzeba będzie zrewidować. Niedawno unieważnił przetarg na dostawę 10 wagonów sypialnych i 3 restauracyjnych, ponieważ oferenci zażądali 30 proc. więcej, niż wynosiła przewidywana przez IC wartość zamówienia.

źródło: Puls Biznesu

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

PKPfan Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lip 2007
Skąd: STAL RZESZÓW

PostWysłany: 05-04-2008, 21:54    Odpowiedz z cytatem

Większość z informacji w ww. artykule czytam już enty raz ale o planach zakupu przez IC wagonów piętrowych pierwsze słyszę... Wie ktoś coś więcej o tym czy to mają być jakieś push-pulle czy co innego?? Bo z tekstu zrozumiałem, że te plany to są tylko życzenia Pana Warsewicza...

_________________
Setki serc - jedno bicie - miłość na całe życie - ZKS STAL RZESZÓW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 17-04-2008, 14:45    Odpowiedz z cytatem

Wagony dla Intercity - umowa podpisana

PKP Intercity podpisała umowę z FPS Cegielski na dostawę nowych wagonów pasażerskich. Spółka kupi 17 wagonów z miejscami do siedzenia klasy 1 i 2 za łączną kwotę ponad 100 mln zł. Nowe wagony na torach pojawią się już w lipcu 2009 r.

Rozpisany we wrześniu ubiegłego roku przetarg został rozstrzygnięty na początku marca 2008 r. Postępowanie wygrała Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski. Intercity kupi od poznańskiego producenta 17 wagonów z miejscami do siedzenia:
- 6 wagonów 1 klasy w tym: 3 bezprzedziałowe i 3 przedziałowe z czteroosobowymi przedziałami biznesowymi;
- 11 wagonów 2 klasy w tym: 8 wagonów bezprzedziałowych i 3 przedziałowe dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Jest to pierwszy przetarg na dostawę taboru rozstrzygnięty w tym roku. W ciągu miesiąca Spółka sfinalizuje postępowanie przetargowe prowadzone w formie dialogu konkurencyjnego na zakup 10 wielosystemowych lokomotyw. Wkrótce zostanie też rozpisany kolejny przetarg na zakup wagonów piętrowych z miejscami do siedzenia. W tym roku na inwestycje Intercity wyda ok. 500 mln zł.

źródło: PKP Intercity

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ACR Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2008
Skąd: Niemcy

PostWysłany: 17-04-2008, 18:07    Odpowiedz z cytatem

Ciesze się dla pkp o wiadomości umowy dla nowych wagonów.

W moich oczach modry krok, gdyż tak naprawdę to przeciętny pasażer nie patrzy co za lokomotywa jego pociąg ciągnie tylko w jakim standardzie podróżuje. Wiec nowy skald wagonowy może byc najszybszą i stosunkowo tania formą aby polepszyc standard i wizerunek kolei w Polsce. Jak dobrze pójdzie to na ME powinny już w pełni byc w akcji.

Nowe loki tez sa potrzebne, np. dla predkosci 200, jednak tutaj tez jeszcze trzeba przebodowac trasy i zalozyc ERTMS, a to będzię trwało.

Na "szybko" dobry ruch zarządu położyc priorytet w modernizacji i zakupie wagonów. brawo!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lausitzer Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2008

PostWysłany: 17-04-2008, 22:09    Odpowiedz z cytatem

Nie wszystko złoto, co się świeci. Nie jest tak kolorowo, jak zapowiadano. Z 30 wagonów ma być zrobionych tylko 17 i to różnych typów. Jeżeli na tym ma polegać standaryzacja taboru IC, a PKP IC po 7 latach zabiera się za pierwsze zakupy i to w takiej ilości, modernizuje natomiast kilkudziesięcioletnie 141A, i nie wiadomo, jak rozwiąże się sprawa lokomotyw dwusystemowych, to nie liczyłbym na to, że będzie mieć dobry tabor do 2010 roku.

_________________
Nie chce PeKaPe ....... ? To pojedzie DeBe Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

brambor Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2008
Skąd: ZS

PostWysłany: 17-04-2008, 23:03    Odpowiedz z cytatem

ACR napisał/a:
Ciesze się dla pkp o wiadomości umowy dla nowych wagonów.

W moich oczach modry krok, gdyż tak naprawdę to przeciętny pasażer nie patrzy co za lokomotywa jego pociąg ciągnie tylko w jakim standardzie podróżuje. Wiec nowy skald wagonowy może byc najszybszą i stosunkowo tania formą aby polepszyc standard i wizerunek kolei w Polsce. Jak dobrze pójdzie to na ME powinny już w pełni byc w akcji.

Nowe loki tez sa potrzebne, np. dla predkosci 200, jednak tutaj tez jeszcze trzeba przebodowac trasy i zalozyc ERTMS, a to będzię trwało.

Na "szybko" dobry ruch zarządu położyc priorytet w modernizacji i zakupie wagonów. brawo!



Hahahaha. Ale się uśmiałem z tej radosnej twórczości. Dobry krok? Dobrym krokiem byłoby kupno 100 wagonów. A te 17 to co to jest? Jedno wielkie g.... Nie wiem czy mam się śmiać czy płakać. Spójrz na zakupy innych kolei (i nie mówię tu o DB), ale Czechy, Węgry czy nawet Rumunia. U nas tylko ceny idą w górę, ale niestety nie w parze z jakością. Inną sprawą są debilne przymusowe miejscówki PKP IC. Paranoja. I te złodziejskie ceny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ACR Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2008
Skąd: Niemcy

PostWysłany: 18-04-2008, 05:39    Odpowiedz z cytatem

no dobrze, ale co chcecie zrobic jak pkp chronicznie nie ma pieniedzy? pierwszy krok ze w ogole cos sie dzieje.

nawet jezeli w gruncie rzeczy, szczegolnie jezeli nie 30 ale tylko 17 nowych wagonow ma byc,macie racje ze jest to pestka, to mimo wszystko jest to lepsze niz tracic czas na bzdurnych dyskusjach o TGV przy danych finansowych mozliwosciach.

[ Dodano: 18-04-2008, 06:48 ]
Adamq napisał/a:
Naczelnik napisał/a:
PKP Intercity kupuje lokomotywy

Lokomotywy jakie zamierza zakupić w przetargu spółka, mają być tak skonstruowane, by mogły jeździć i w Polsce i pozostałych w krajach Europy.



Taka lokomotywa istnieje i ma oznaczenie E186 vel niemieckie BR189 z Bombardiera bodajże

http://www.br146.de/indexj.htm


nie wiem czy dobrze zrozumialem twoj post, jednak 189 z E186 nie ma nic do czynienia. 189 to nie lok bombardiera tylko siemensa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 60 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 58, 59, 60  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl