Wczoraj wieczorem na stacji Kraków Płaszów widziałem przejeżdżające dwie jednostki EN57 najnowszej serii (z czołem a'la ED72) świerzo pomalowane i odnowione. Prawdopodobnie wracały z NR z Newagu. Nie byłoby może w tym nic dziwnego, ale moją uwagę zwróciło to że jednostki te miały w środku siedzenia "rodem" z ED72. Był to tabor należący do katowickiego ZPR (niestety nie zwróciłem uwagi na numery). Miejmy nadzieje że te jednostki zostaną dobrze wykorzystane do połączeń IR, choćby na IR Bursztyn rel. Katowice - Gdynia.
Jest kilka kibli z serii EN57-19xx (te z czołami z podwójnymi szybami), które mają siedzenia a'la ED72, lecz większość jednostek z tej serii to zwykłe plastiki (np niedawno z rewizji wyszła EN57-1931 z ZPR Katowice, z plastikami)
Wydaje mi się , że jedynymi jednostkami mającymi czoło oraz siedzenia jak w ED72 należącymi do PR Katowice były EN57 1946 oraz EN57 1947 lecz w grudniu zeszłego roku zostały przekazane do PR Kraków . Wcześniej miały malowanie żółto - niebieskie .
To już wiem o które chodzi jednostki, w zeszłym roku jeździły na Regio z Katowic do Bohumina.
Cytat:
lecz w grudniu zeszłego roku zostały przekazane do PR Kraków
to w końcu teraz należą do kogo? bo Adams, pisał że był to tabor należacy do Katowic, znowu je przekazali z Krakowa do Katowic ? dobrze by było bo Kraków ma dużo ED72 a Katowice nie mają zbyt wielu jednostek z takimi siedzeniami jak w ED72
Teraz katowickie kibelki 19xx mają obieg Katowice - Bohumin - Wrocław - Usti nad Orlici - Wrocław - Bohumin - Katowice, kto nie wieży niech sprawdzi jaki zakład obsługue Regio Wrocław - Usti nad Orlici.
EN57-001 śmigał jesienią 2009r. na szlaku świeżo uruchomionego Oświęcim-Wieliczka-Oświęcim. Potem trafiłem na niego w X 2009r. jadąc z Krynicy do Tarnowa i od tej pory go już nie spotkałem na szlaku...
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 10-04-2011, 07:17
Cytat:
1946 oraz EN57 1947
1946 w Piątek widziałem w Newagu i 1948 z mordką Edkową.
Zauważyłem że ostatnio ZPR Zielona Góra codziennie wypuszcza na swoje najdłuższe relacje (Zielona Góra - Wrocław, 4 godziny jazdy) cudowną jednostkę EN57-046 z niskim plastikiem. Tak jest codziennie i każdego dnia wypuszczają to 'cudeńko techniki' na Wrocław.
Idealną parką dla cudownego EN57-046 jest EN57-1940, który także jest puszczany na REGIO Wrocław-Zielona Góra i też praktycznie codziennie (a jest to normalny plastik).
Ogólnie to jest paranoja, że na 11 składów mają tylko 2 plastiki i KAŻDEGO DNIA wysyłają je na swoje najdłuższe relacje do Wrocławia. Na tym 30 minut nie idzie wysiedzieć, a co dopiero 4 godziny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum