Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Rozruch w EU/EP07
Autor Wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 26-04-2011, 13:15    Odpowiedz z cytatem

W EN57 bocziki umieszczone są bezpośrednio pod pudłem wagonu pomiędzy wózkiem a a szafą WN.
Oczywiście na lokomotywach wczesne wrzucanie bocznikowania to dobijanie silników, szczególnie tych słabszych. Na EN57 też, ale od ich włączania jest wał kułakowy, który wtrąci je wtedy, kiedy trzeba.

_________________
Le FleuR
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 26-04-2011, 13:17    Odpowiedz z cytatem

W kiblu boki masz na nastawniku za pozycją R- bodaj BI, BII I BIII (albo bez B)
EOT

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marttin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Cze 2006

PostWysłany: 26-04-2011, 13:41    Odpowiedz z cytatem

Jeszcze jedno słowo o bocznikowaniu, które oprócz zalet, ma niewątpliwie tę wadę, że pogarsza pracę silników trakcyjnych, szczególnie, jeśli w sieci trakcyjnej występują stany nieustalone, np. w wyniku gwałtownych wahań napięcia zasilania. W silniku mogą pojawić się wtedy niekorzystne zjawiska, jak np. zaburzenie komutacji oraz powstanie ognia okrężnego na komutatorze. Pobieżne wyjaśnienie tego zjawiska jest takie, że zmiana strumienia magnetycznego biegunów głównych przebiega wolniej niż zmiana prądu w tworniku, stąd też strumień magnetyczny może w tym czasie znacznie wzrosnąć, powodując zwiększenie wpływu reakcji twornika, co narusza jednocześnie równowagę magnetyczną, doprowadzając tym samym do pogorszenia komutacji. Na powyższym przykładzie widać, że przyczyn pogorszenia komutacji silnika jest więcej niż tylko nieumiejętne prowadzenie pojazdu czy pogorszone parametry elektroizolacyjne silnika trakcyjnego.

W kiblach boczniki oporowe i indukcyjne znajdują się pod pudłem, bocznik harmonicznych szafie WN też pod pudłem.

_________________
Jeśli mówisz do mnie i ja nic nie rozumiem, a powinienem rozumieć, to znaczy, że ty nie rozumiesz tego, co chcesz mi powiedzieć...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jarul Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Maj 2010
Skąd: Wrocław Główny

PostWysłany: 29-04-2011, 17:42    Odpowiedz z cytatem

Skoro tak tu dyskutujecie o rozruchu, to ja zadam inne pytanie, do maszynistów: jak wygląda technika jazdy ET22 z lekkim pociążkiem, np. IR czy Kamieńczykiem (4-5 wagonów)? Czy jak chcemy wydusić 100-120 km/h to dochodzimy do trzeciej bezoporowej i bocznikujemy, czy może już od drugiej? A może jeszcze inaczej? Wybaczcie takie dywagacje ale nigdy nie miałem okazji przebywać w kabinie bysia w czasie jazdy.

_________________
PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kamil Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lis 2008

PostWysłany: 29-04-2011, 21:06    Odpowiedz z cytatem

Dwa układy + boczniki wystarczą, troszkę się wolniej rozpędzi ale jak pociąg ma "surowe czasy" to dla przyspieszenia rozruchu można korzystać tego co fabryka dała Smile

_________________
Kamil
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jarul Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Maj 2010
Skąd: Wrocław Główny

PostWysłany: 30-04-2011, 12:26    Odpowiedz z cytatem

Dzięki w takim razie za odpowiedź.

_________________
PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl